Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de març de 2020, del director general de Relacions amb Les Corts, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es publica l'acord entre la Generalitat, a través de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (EPSAR) i l'Ajuntament d'Alacant, per a l'execució de les infraestructures de sanejament i depuració del municipi d'Alacant. [2020/2990]

(DOGV núm. 8804 de 05.05.2020) Ref. Base de dades 003419/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat







La Generalitat, a través de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (EPSAR) i l'Ajuntament d'Alacant han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 13 de desembre de 2019, l'acord per a l'execució de les infraestructures de sanejament i depuració del municipi d'Alacant, i conforme amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 13 de març de 2020 i número 140/2020, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de l'acord esmentat, que figura annex a esta resolució.





València, 13 de març de 2020.- El director general de Relacions amb Les Corts: Antonio Torres Salvador.





ACORD ENTRE LA GENERALITAT, A TRAVÉS DE LA CONSELLERIA D'AGRICULTURA, DESENVOLUPAMENT RURAL, EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I TRANSICIÓ ECOLÒGICA; L'ENTITAT PÚBLICA DE SANEJAMENT D'AIGÜES RESIDUALS DE LA COMUNITAT VALENCIANA I L'AJUNTAMENT D'ALACANT, PER A L'EXECUCIÓ D'INFRAESTRUCTURES DE SANEJAMENT I DEPURACIÓ DEL MUNICIPI D'ALACANT.



A València, a 13 de desembre de 2019





REUNITS



El present acord de cooperació ha sigut autoritzat pel Consell en data 8 de novembre de 2019.



D'una part, l'Honorable Sra. Mireia Mollà Herrera, consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transcició Ecològica, en virtut del Decret 6/2019, de 17 de juny, del *president de la Generalitat, pel qual nomena a les persones titulars de les vicepresidències i de les conselleries i del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleria de la Generalitat.

Per una altra, l'Il·lustríssima Sra. Paula Tuzón Marco, vicepresidenta del Consell d'Administració de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant EPSAR), facultat per a este acte en virtut de resolució de 9 de juliol de 2012, de la Presidència del Consell d'Administració de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, de delegació de competències (DOCV núm. 6.824 de 23 de juliol de 2012), que continua vigent en l'actualitat.

I per una altra, l'Il·lustríssim Sr. Luis José Barcala Sierra, com a alcalde-president de l'Excel·lentíssim Ajuntament d'Alacant (d'ara en avant Ajuntament d'Alacant), en el seu nom i representació, facultat per a este acte, per acord de la Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 8 d'octubre de 2019.



MANIFESTEN



Les parts signatàries del present Acord tenen un interès públic comú, en l'adequada prestació del servei de sanejament i depuració de les aigües residuals del municipi d'Alacant, en tant ostenten competències compartides en esta matèria, sent administracions i entitat pública, i no tenint, tampoc esta última, vocació de mercat.

L'EPSAR es va crear per la Llei 2/1992, de 26 de març, de sanejament de les aigües residuals de la Comunitat Valenciana, modificada per la Llei 27/2018, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat; com a entitat de dret públic, de les regulades en l'article 155 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i independent de la personalitat jurídica de la Generalitat, i plena capacitat pública i privada. Entre les seues funcions estan, la de gestionar l'explotació de les instal·lacions de sanejament, depuració, reutilització i proveïment de titularitat de la Generalitat, així com les de titularitat local, en virtut de l'oportú instrument de col·laboració entre administracions.



L'Ajuntament d'Alacant es regeix, entre unes altres, per la normativa de la llei de contractes del sector públic.



1.Antecedents

I. En data 27 de juny de 2017, l'Ajuntament d'Alacant, va remetre a l'EPSAR (RE núm. 6173), notificació de l'acord adoptat en el Consell d'Administració de l'empresa Aigües Municipalitzades d'Alacant Empresa Mixta, S.A., celebrat el dia 25 de setembre de 2015, relatiu a la sol·licitud de finançament de diverses inversions per part de l'EPSAR. Entre unes altres, les obres per al desdoblament de l'EBAR Sant Gabriel i les obres per a la minimització d'olors en l'EDAR de Rincón de León.



II. L'actual EBAR de Sant Gabriel és titularitat de l'Ajuntament d'Alacant i la seua construcció data de les obres d'ampliació de l'EDAR de Rincón de León, l'any 1997. En esta estació, s'arrepleguen pràcticament la totalitat de les aigües residuals i pluvials generades en la zona centre i sud de la ciutat d'Alacant (aproximadament, en temps sec, uns 30.000 m3/dia).

En l'EBAR de Sant Gabriel, a causa de la seua pròpia naturalesa, no s'han pogut realitzar grans actuacions per a reparació dels elements submergits ja que en cas de parades, l'aigua residual s'abocaria directament al mar pel sobreeixidor del Palmerar, a peu de costa. Per açò, per a poder realitzar una reparació integral del bombament existent, és necessari desdoblegar l'actual estació, construint un pou de bombament addicional, annex a l'existent, dins de la mateixa parcel·la, que minimitzaria en gran manera la probabilitat d'abocaments d'aigües residuals sense depurar.



III. L'EDAR de Rincón de León, titularitat de l'Ajuntament d'Alacant, funciona amb dos digestors anaerobis construïts dins de les obres d'ampliació de l'any 1997, açò a pesar que la instal·lació disposa dels dos digestors originals, els quals van quedar fora de servei, al no produir-se la seua rehabilitació durant l'execució de l'esmentada ampliació. El disseny de la planta, segons el projecte que es va executar en les obres d'ampliació, contemplava el funcionament dels quatre digestors anaerobis, amb el que la situació actual suposa un menor rendiment de la digestió, que té com a conseqüència, una inferior qualitat del fang digerit, la producció de mals olors i la disminució del biogàs.

IV. En data 6 d'octubre de 1998, es va subscriure un conveni entre l'Ajuntament d'Alacant, la Mancomunitat de lŽAlacantí, Aigües Municipalitzades d'Alacant, Empresa Mixta, Empresa Mixta d'Aigües Residuals d'Alacant, S.A. (absorbida per Aigües Municipalitzades d'Alacant, Empresa Mixta) i l'EPSAR, per al finançament de la gestió de les infraestructures de sanejament d'aigües residuals titularitat de l'Ajuntament d'Alacant i de la Mancomunitat de lŽAlacantí, modificat mitjançant addendes de data 13 d'abril de 2011 i de data 12 de desembre de 2013.

V. L'objecte del referit conveni de 6 d'octubre de 1998, ho constitueix el finançament per l'EPSAR dels costos d'explotació i manteniment de les instal·lacions de sanejament i depuració de l'Ajuntament d'Alacant i de la Mancomunitat de lŽAlacantí, o que la gestió siga titularitat de les citades entitats locals en virtut de conveni, encomana de gestió, o qualsevol altre títol vàlid en dret.



2. Competències de les administracions i entitat signatàries

I. El present acord estableix la cooperació entre les parts signatàries, amb la finalitat de coordinar, cooperar i auxiliar-se en l'execució de les actuacions, per a garantir que els serveis públics que els incumbeixen es presten amb la intenció d'aconseguir els objectius d'interès públic que tenen en comú.

II. El sanejament i depuració de les aigües és un tema d'abast global, no sent possible circumscriure les solucions al camp municipal. En aqueix sentit, correspon a la Generalitat, a través de la Conselleria que tinga assignades les competències en matèria d'infraestructures hidràuliques i de medi ambient, la planificació, l'elaboració de projectes, execució d'obres i gestió de les instal·lacions i serveis referents a l'àmbit que ens ocupa, que promoga directament, així com a la realització participada, per conveni, per substitució o per qualsevol altre títol previst legalment, d'aquelles altres que les Entitats Locals no realitzen o s'executen conjuntament, sense que això tinga un caràcter excloent. Per això l'article primer de la Llei 2/1992, de 26 de març, modificada per la Llei 27/2018, de 27 de desembre, considera necessari garantir una actuació coordinada i eficaç entre les diferents administracions públiques en matèria d'evacuació, tractament, depuració i reutilització de les aigües residuals en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

III. La Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica té atribuïdes les competències en matèria d'infraestructures hidràuliques i de medi ambient, conforme al Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, modificat pel Decret 80/2016, d'1 de juliol, del Consell.

El referit Decret estableix, que és la Secretaria Autonòmica, l'òrgan al qual correspon exercir les funcions en matèria de recursos hídrics i que d'aquesta depén, entre altres organismes, la Direcció General de l'Aigua i l'EPSAR. Així mateix estableix, que la Direcció General de l'Aigua és l'òrgan directiu que assumeix, entre altres, les funcions en matèria de planificació, projecte, construcció i explotació d'infraestructures hidràuliques per a ús urbà, agrícola o mediambiental d'interés general comunitari; en l'elaboració de plans i execució d'obres per a la millora de les infraestructures de l'aigua; i en la cooperació amb els ens locals en la planificació i construcció d'obres de sanejament.



IV. Des de la Direcció General de l'Aigua de la llavors denominada Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i desenvolupament Rural, s'ha emès informe en data 1 de març de 2018, favorable a l'execució de les obres necessàries per a resoldre la problemàtica assenyalada en els manifestos II i III.

V. L'EPSAR, en virtut de les atribucions i funcions que li confereixen els articles 14 i 16 de la Llei 2/1992, de 26 de març, en la seua redacció donada per la Llei 27/2018, de 27 de desembre, és una entitat de dret públic que forma part del sector públic instrumental de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i independent de la personalitat jurídica de la Generalitat i plena capacitat pública i privada, creada per a dur a terme de manera eficaç entre altres activitats, l'execució de les obres de sanejament, depuració, reutilització i proveïment que la Generalitat determine, o que determinen les entitats locals en virtut de l'oportú instrument de col·laboració entre administracions i, en tot cas, en el marc de la planificació aprovada per la Generalitat.



La signatura del present acord per part de l'EPSAR, en principi correspondria a la Presidència del Consell d'Administració de l'EPSAR, de conformitat amb l'article 7 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, i de l'article 9 del Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual aprova l'Estatut de l'EPSAR (DOGV nº 1889 de 26/10/1992), al punt dècim afegit pel Decret 116/2000, de 25 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es modifica l'Estatut de l'EPSAR (DOGV nº 3810, de 8 d'agost de 2000).



En l'actualitat estes facultats estan delegades en la Vicepresidència del Consell d'Administració de l'EPSAR, per resolució de 9 de juliol de 2012, de la Presidència del Consell d'Administració de l'EPSAR, de delegació de competències (DOCV nº 6.824, de 23 de juliol de 2012).



VI. L'Ajuntament d'Alacant actua en el marc de la competència municipal en matèria de sanejament d'aigües residuals, de conformitat a l'establit en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local; la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana; així com al que disposa la Llei 2/1992.

L'article 57 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local, en la seua redacció donada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local disposa que: “La cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre l'Administració Local i les Administracions de l'Estat i de les Comunitats Autònomes, tant en serveis locals com en assumptes d'interès comú, es desenvoluparà amb caràcter voluntari, sota les formes i en els termes previstos en les lleis, podent tenir lloc, en tot cas, mitjançant els consorcis o convenis administratius que subscriguen”.

Al seu torn, l'article 140.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, estableix: “En el no previst en el present Títol, les relacions entre l'Administració General de l'Estat o l'Administracions de les Comunitats Autònomes amb les Entitats que integren l'Administració Local es regiran per la legislació bàsica en matèria de règim local”.

VII.Tenint en compte el que es disposa en el referit Decret 176/2014, així com en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

VIII. Per les raons exposades s'articula el present acord de cooperació que ve a harmonitzar i racionalitzar el procés de projecte, execució i finançament de les actuacions de sanejament i depuració citades, sobre la base de les següents,



CLÀUSULES



Primera. Objecte

Constitueix l'objecte del present acord determinar la participació de la Generalitat a través de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, de l'EPSAR i de l'Ajuntament d'Alacant, en el finançament i execució de les obres de les infraestructures de sanejament i depuració que es relacionen en l'annex I.

En l'annex I s'especifica una relació d'actuacions de les que el cost econòmic és estimat, si bé el cost definitiu no quedarà determinat fins que s'adjudiquen les actuacions.



Segona. Abast econòmic de l'Acord de Cooperació

L'abast econòmic del present acord es limita únicament al cost per l'execució de les obres d'acord al pressupost d'execució per contracta (PAC), així com l'IVA aplicable al tipus vigent en l'exercici corresponent.

D'acord amb la relació d'actuacions a executar incloses en l'annex I, l'import estimat al que ascendeix el present acord és de 3.688.013,89 €, més l'IVA aplicable al tipus vigent en el moment de la seua execució.



Tercera. Seguiment de l'Acord de Cooperació

Es crea una comissió mixta de seguiment copresidida pel/per la director/a general de l'aigua de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, pel/per la gerent de l'EPSAR i per l'alcalde/ssa-president/a de l'Ajuntament, o persones en qui deleguen, i integrada per un/una tècnic de l'Ajuntament i un/una membre de l'EPSAR.

En la designació dels representants de la Generalitat en la comissió mixta de seguiment, donada la possibilitat de delegació, es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del previst en el II Pla d'Igualtat de Dones i Homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per Acord de 10 de març de 2017, del Consell.

A la comissió podran assistir altres persones, amb veu però sense vot, sempre que estiguen d'acord tots els components de la mateixa.

Esta comissió, es reunirà a petició de qualsevol de les parts, i a més de resoldre els problemes d'interpretació i compliment de les clàusules del present acord, tindrà com a funció el seguiment de l'execució de les actuacions previstes en el present acord.



En esta comissió, s'adonarà de les actuacions efectuades fins a la data de la seua celebració, exposant la idoneïtat i resultats de les mateixes.



De la comissió mixta de seguiment que se celebre, s'alçaran tres exemplars d'acta, un per a la Direcció General de l'Aigua, un altre per a l'EPSAR i un altre per a l'Ajuntament d'Alacant.



Quarta. Participació de la Generalitat Valenciana

En relació amb les actuacions objecte del present acord, correspon a la Generalitat Valenciana:

La Direcció General de l'Aigua gestionará la supervisió de la redacció dels projectes pel Servei de Supervisió de Projectes i Coordinació Tècnica de la Conselleria competent en la matèria.



Cinquena. Participació de l'EPSAR

En relació amb les actuacions objecte del present acord, correspon a l'EPSAR:

a) Emetre un informe de conformitat dels projectes redactats per l'Ajuntament d'Alacant o entitat a qui este encomane la seua redacció, previ i vinculant a la gestió que ha de realitzar la Direcció General de l'Aigua descrita en la clàusula quarta.

b) Aprovar, mitjançant resolució de la Presidència de l'EPSAR, una vegada adjudicades les obres, de conformitat a l'apartat f) de la clàusula sisena, la quantia de les actuacions i l'aportació econòmica a la qual es compromet l'EPSAR. Esta aprovació es farà a proposta del gerent de l'EPSAR i complirà amb el que es disposa en l'apartat següent.



c) Finançar d'acord a l'assenyalat en l'annex II, fins a un màxim del 60% de l'import de licitació de les obres relacionades en l'annex I. Per a açò, l'Ajuntament d'Alacant, remetrà a l'EPSAR les certificacions mensuals emeses al contractista per l'execució de les obres.



d) Emetre informe una vegada finalitzades les obres, previ i vinculant a la recepció de les mateixes per part de l'Ajuntament d'Alacant.



Sexta. Participació de l'Ajuntament d'Alacant

En relació amb les actuacions objecte del present acord, correspon a l'Ajuntament d'Alacant:

a) Obtenir, a la seua costa, i lliures de càrrega, els terrenys necessaris per a l'execució de les obres.

b) La redacció dels projectes de construcció de totes les obres descrites en l'annex I.

c) El finançament, d'acord a l'assenyalat en l'annex II, del 40% de l'import de licitació de les obres i del 100% de qualsevol increment que poguera produir-se en els costos reals de les actuacions respecte del pressupost de licitació de totes les obres descrites en l'annex.

d) Remetre els projectes de construcció per a l'execució de les obres descrites en l'annex I, a la Direcció General de l'Aigua de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, a fi de donar compliment a l'establit en la clàusula quarta del present acord.

e) Realitzar i finançar íntegrament la Direcció facultativa de les obres de construcció descrites en l'annex I. L'Ajuntament podrà optar per l'adjudicació de la Direcció facultativa a un tercer.

f) Licitar, mitjançant concurs obert, contractar i executar les obres i instal·lacions descrites en els diferents projectes de construcció, de conformitat a l'establit en el Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (TRLCSP) o, si escau, en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

g) Comunicar a la Direcció General de l'Aigua de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i a l'EPSAR, les variacions o modificacions que es produïsquen, si escau, en la situació administrativa de cada expedient de contractació.

h) Rebre les obres del contractista adjudicatari de les mateixes, de conformitat amb el TRLCSP o, si escau, en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.



i) Realitzar les gestions necessàries i obtenir les autoritzacions i llicències que requerisca, a cada moment, la legislació aplicable i permeten l'execució de les actuacions previstes.



Les obligacions arreplegades en esta clàusula que corresponen a l'Ajuntament d'Alacant, excepte les dels apartats d) i g), les podrà fer directament l'Ajuntament o, si escau, a través de societat d'economia mixta en la qual concórrega capital públic i privat, sempre que l'elecció del soci privat s'haja efectuat de conformitat amb les normes de contractació pública per a l'adjudicació del contracte l'execució del qual constituïsca el seu objecte, i sempre que no s'introduïsquen modificacions en l'objecte i les condicions del contracte que es van tenir en compte en la selecció del soci privat. En este últim cas, que siga la societat d'economia mixta la que realitze l'actuació, l'Ajuntament d'Alacant s'obliga a supervisar la gestió que realitze la societat.



Setena. Termini de vigència

El present acord de cooperació entrarà en vigor a partir de la data de la seua signatura.



De conformitat a l'establit en la Llei 40/2015, el termini de vigència del present acord de cooperació no podrà ser superior a quatre anys. No obstant açò, en qualsevol moment abans de la finalització del termini previst les parts podran acordar unànimement la seua pròrroga per un període de fins a quatre anys addicionals o la seua extinció.



Octava. Extinció de l'Acord.

El present acord de cooperació s'extingirà per qualsevol de les següents causes (Llei 40/2015, d'1/10/2015):

1. Pel compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte, tant per part de l'EPSAR com de l'Ajuntament d'Alacant.

2. Per incórrer en causa de resolució. Estes poden ser:

a) El transcurs del termini de vigència de l'acord de cooperació sense haver-se acordat la pròrroga del mateix.

b) L'acord unànime de tots els signants.

c) L'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per part d'algun dels signants.

d) Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat de l'acord de cooperació.

e) Esdeveniment de circumstàncies que facen impossible el seu compliment.

3. Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista en l'acord de cooperació o en altres lleis.



Novena.Titularitat

Les instal·lacions construïdes en virtut del present acord, així com els terrenys on se situen, seran titularitat de l'Ajuntament d'Alacant, havent de complir-se el que es disposa en la normativa patrimonial de les Administracions Públiques.



Desena. Règim.

El present acord té naturalesa administrativa, regint en la seua interpretació i desenvolupament l'ordenació jurídic administrativa, amb expressa submissió de les parts a la jurisdicció contenciós administrativa, (Tribunals de València).



Onzena. Publicitat

El text íntegre del present acord, una vegada subscrit, haurà de publicar-se en el portal de transparència de la Generalitat, gva Oberta, i en la web del Ajuntament d'Alacant, conforme a l'exigit pels articles 9.1.c) i 10 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana. Així mateix, haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), conforme a l'article 111.3 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.



Dotzena. Remissió de l'Acord a la Sindicatura de Comptes

Conforme a l'article 53 de la Llei 40/2015, dins dels tres mesos següents a la subscripció del present acord i, atès que els compromisos econòmics assumits superen els 600.000 euros, este haurà de remetre's electrònicament a la Sindicatura de Comptes.



Igualment es comunicaran a la Sindicatura de Comptes, les modificacions, pròrrogues o variacions de terminis, alteració dels imports dels compromisos econòmics assumits i l'extinció del present acord.



I en prova de conformitat signen el present document per triplicat en el lloc i data indicats ut supra.



Entitat de Sanejament d'Aigües

Paula Tuzón Marco

Vicepresidenta del Consell d'Administració



Ajuntament d'Alacant

Luis José Barcala Sierra

Alcalde-president



Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural,

emergència Climàtica i Transició Ecològica

Mireia Mollà Herrera

Consellera





ANNEX I

Import estimat de les actuacions previstes en l'Acord de Cooperació



Les actuacions incloses en el present acord de cooperació juntament amb la valoració estimada (IVA exclòs) són les següents:

Desdoblament EBAR Sant Gabriel: 2.089.528,91 €

Minimització d'olors en l'EDAR Rincón de León: 1.598.484,98 €

Total Estat: 3.688.013,89 €







ANNEX II

Finançament de les Actuacions relacionades en l'Annex I per part de l'EPSAR



De conformitat amb l'establit en l'apartat c) de la clàusula cinquena del present acord, l'EPSAR finançarà fins a un màxim del 60% de l'import de licitació de les obres relacionades en l'annex I. Qualsevol increment que poguera produir-se en els costos reals de les actuacions respecte del pressupost de licitació, serà assumit per l'Ajuntament d'Alacant.

El pagament a l'Ajuntament d'Alacant per part de l'EPSAR es realitzarà conforme a certificació emesa, açò és, l'EPSAR pagarà a l'Ajuntament el 60% del total de la certificació o certificacions expedides mensualment en un termini no superior a 60 dies. Estes aportacions es realitzaran fins a aconseguir l'import màxim del 60% del pressupost de licitació. En cas, que el pressupost definitiu fins a la seua liquidació de l'execució de les actuacions, siga menor al pressupost de licitació, l'aportació màxima de l'EPSAR per l'execució d'aquestes actuacions serà del 60% del total certificat, encara que no aconseguisca l'import màxim aprovat per l'EPSAR, al fet que es refereix l'apartat b) de la clàusula cinquena.

Mapa web