Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de març de 2020, del director general de Relacions amb Les Corts, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es publica l'acord entre la Generalitat, a través de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (EPSAR) i la Comunitat de Regants Sindicat de Regs de l'Horta d'Alacant, per la reutilització de les aigües depurades procedents del sistema de sanejament i depuració de l'EDAR de l'Alacantí Nord (Alacant). [2020/2991]

(DOGV núm. 8804 de 05.05.2020) Ref. Base de dades 003420/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat



La Generalitat, a través de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (EPSAR) i l'Ajuntament d'Alacant han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 23 de gener de 2020, l'acord per a la reutilització de les aigües depurades procedents del sistema de sanejament i depuració de l'EDAR de l'Alacantí Nord (Alacant), i conforme amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 13 de març de 2020 i número 141/2020, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de l'acord esmentat, que figura annex a aquesta resolució.





València, 13 de març de 2020.– El director general de Relacions amb Les Corts: Antonio Torres Salvador.







ACORD ENTRE LA GENERALITAT, A TRAVÉS DE LA CONSELLERIA D'AGRICULTURA, DESENVOLUPAMENT RURAL, EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I TRANSICIÓ ECOLÒGICA; L'ENTITAT PÚBLICA DE SANEJAMENT D'AIGÜES RESIDUALS DE LA COMUNITAT VALENCIANA; I LA COMUNITAT DE REGANTS SINDICAT DE REGS DE L'HORTA D'ALACANT, PER A LA REUTILITZACIÓ DE LES AIGÜES DEPURADES PROCEDENTS DEL SISTEMA DE SANEJAMENT I DEPURACIÓ DE L'EDAR DE L'ALACANTÍ NORD (ALACANT).





A València, a 23 de gener de 2020



REUNITS



El present acord de cooperació ha sigut autoritzat pel Consell en data 13 de desembre de 2019

D'una part, l'Honorable Sra. Mireia Mollà Herrera, consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transcició Ecològica, en virtut del Decret 6/2019, de 17 de juny, del *president de la Generalitat, pel qual nomena a les persones titulars de les vicepresidències i de les conselleries i del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleria de la Generalitat.

Per una altra, l'Il·lustríssima Sra. Paula Tuzón Marco, vicepresidenta del Consell d'Administració de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant EPSAR), facultada per a aquest acte en virtut de resolució de 9 de juliol de 2012, de la Presidència del Consell d'Administració de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, de delegació de competències (DOCV núm. 6.824 de 23 de juliol de 2012), que continua vigent en l'actualitat.

I per una altra, el Sr. Francisco Javier Vidal Giner, president de la Comunitat de Regants Sindicat de Regs de l'Horta d'Alacant (d'ara en avant SRHA), facultat per a aquest acte en virtut de l'acord de la Junta de Gobern celebrada el dia 12 de novembre de 2019.



MANIFESTEN

Les parts signants del present Acord tenen un interés públic comú, en l'adequada prestació del servei de reutilització de les aigües depurades procedents del sistema de sanejament i depuració de l'Alacantí Nord, en tant ostenten competències compartides en aquesta matèria, sent administracions, entitat pública i corporació de dret públic pel que respecta al SRHA, sense voluntat de mercat.

L'EPSAR es va crear per la Llei 2/1992, de 26 de març, de sanejament de les aigües residuals de la Comunitat Valenciana, modificada per la Llei 27/2018, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat; com a entitat de dret públic, de les regulades en l'article 155 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i independent de la personalitat jurídica de la Generalitat, i plena capacitat pública i privada. Entre les seues funcions estan, la de gestionar l'explotació de les instal·lacions de sanejament, depuració, reutilització i proveïment de titularitat de la Generalitat, així com les de titularitat local, en virtut de l'oportú instrument de col·laboració entre administracions.



L'EPSAR es regeix, entre altres, per la normativa de la llei de contractes del sector públic, i porta des de la seua creació licitant tant l'execució d'obres com l'explotació de serveis, així com les activitats associades al control posterior d'aquesta explotació, per la qual cosa disposa d'una estructura estable i especialitzada en aquesta matèria.

Fins hui, aquestes competències s'han articulat segons es relata en el següent apartat:



1. Antecedents

I. Amb data 21 d'abril de 2008, es va subscriure un Conveni entre l'EPSAR i el SRHA, per a la utilització de les infraestructures hidràuliques de reutilització de les aigües procedents del sistema de sanejament i depuració de l'EDAR de l'Alacantí Nord (Alacant) (Exp. CV080140), en el qual es contemplava la construcció d'una estació regeneradora d'aigua depurada de l'Alacantí Nord per a un cabal de 5.000 m3/dia, per un import estimat de 4.700.000,00 € i una impulsió fins al depòsit regulador situat en el Pantanet per un import estimat d'1.300.000,00 €, sumant un import total de 6.000.000,00 €.

II. Les obres referides en el conveni de 21 d'abril de 2008 van arribar a licitar-se per l'EPSAR, però per motius conjunturalment econòmics i, particularment, per la dificultat d'accés al crèdit i considerant que resultava aconsellable per als interessos públics una nova licitació que assegurara i fera viable el finançament de les obres i cobrira les necessitats que pretenien cobrir-se amb aquestes, el dia 25 de juny de 2010 es va dictar resolució de renúncia al contracte oferit.



III. Amb data 27 de setembre de 2012, l'EDAR d'Alacantí Nord va entrar en servei continuat tractant les aigües residuals procedents de Sant Joan, Mutxamel, Busot i el nucli urbà del Campello, evacuant les mateixes, una vegada tractades, al llit del riu Monnegre. Durant el funcionament s'ha constatat que els valors de conductivitat en l'efluent tractat es consideren normals, per la qual cosa no es requereix efectuar un tractament addicional per a la reducció d'aqueixa concentració de sals dissoltes, la qual cosa justifica d'alguna manera que no s'activara la licitació de la construcció de l'Estació Regeneradora d'Aigua Depurada d'Alacantí Nord.



IV. Quant al SRHA, es tracta d'una Comunitat de Regants adscrita a la Comunitat General de Regants Regs de Llevant, Esquerra del Segura, la qual gestiona la regable pròxima a l'EDAR d'Alacantí Nord. S'aprovisiona per a això d'aigua procedent del post-transvase Tajo-Segura, del pantà de Tibi i de l'EDAR de Monte Orgegia. Així mateix, compta amb instal·lacions d'emmagatzematge d'aigua en el nucli urbà de Mutxamel, des de la qual distribueix a part de la seua superfície regable.



V. Amb data 23/01/2019, la Confederació Hidrogràfica del Xúquer va resoldre autoritzar al SRHA a captar aigua amb caràcter temporal de l'efluent de l'EDAR d'Alacantí Nord, per al reg d'una superfície de 2.888,90 ha de fruites i hortalisses, expedient 66/2019 (2019CC0003, limitant el volum màxim anual d'aigües depurades procedents de la citada EDAR a la quantitat d'1.194.832 m3/any. L'autorització atorgada a favor del SRHA finalitza el proper 31 de desembre de 2020.

VI. No obstant l'anterior i atés que l'EDAR d'Alacantí Nord no compta amb instal·lacions per a la captació i impulsió d'aigua que transporten l'aigua cap als depòsits del Pantanet, la llavors denominada Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural va licitar i va adjudicar les obres descrites en el projecte “Estació de Bombament i Impulsió d'aigua depurada des de l'EDAR d'Alacantí Nord als depòsits del Pantanet. T de Mutxamel (Alacant)”, que actualment es troben en execució.

VII. El conveni referit en l'antecedent I, exigeix d'una modificació substancial, deguda, fonamentalment, a l'entrada en vigor de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.



2. Competències de les administracions i entitats signants.

I. El presenta acord estableix la cooperació entre les parts signants, amb la finalitat de coordinar, cooperar i auxiliar-se en l'execució de les actuacions, per a garantir que els serveis públics que els incumbeixen es presten amb la intenció d'aconseguir els objectius d'interés públic que tenen en comú.

II. La reutilització de les aigües és un tema d'abast global, no sent possible circumscriure les solucions al camp municipal. En aqueix sentit, correspon a la Generalitat, a través de la Conselleria que tinga assignades les competències en matèria d'infraestructures hidràuliques i de medi ambient, la planificació, l'elaboració de projectes, execució d'obres i gestió de les instal·lacions i serveis referents a l'àmbit que ens ocupa, que promoga directament, així com a la realització participada, per conveni, per substitució o per qualsevol altre títol previst legalment, d'aquelles altres que les Entitats Locals no realitzen o s'executen conjuntament, sense que això tinga un caràcter excloent. Per això l'article primer de la Llei 2/1992, de 26 de març, modificada per la Llei 27/2018, de 27 de desembre, considera necessari garantir una actuació coordinada i eficaç entre les diferents administracions públiques en matèria d'evacuació, tractament, depuració i reutilització de les aigües residuals en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



III. L'EPSAR, en virtut de les atribucions i funcions que li confereixen els articles 14 i 16.a) de la Llei 2/1992, de 26 de març, en la seua redacció donada per la Llei 27/2018, de 27 de desembre, és una entitat de dret públic que forma part del sector públic instrumental de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i independent de la personalitat jurídica de la Generalitat i plena capacitat pública i privada, creada per a dur a terme de manera eficaç entre altres activitats, la gestió de l'explotació d'instal·lacions de sanejament, depuració, reutilització i proveïment de titularitat de la Generalitat.

La signatura del present acord per part de l'EPSAR, en principi correspondria a la Presidència del Consell d'Administració de l'EPSAR, de conformitat amb l'article 7 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, i de l'article 9 del Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual aprova l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 1889 de 26/10/1992), al punt 10é afegit pel Decret 116/2000, de 25 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es modifica l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3810, de 8 d'agost de 2000).

En l'actualitat aquestes facultats estan delegades en la Vicepresidència del Consell d'Administració de l'EPSAR, per resolució de 9 de juliol de 2012, de la Presidència del Consell d'Administració de l'EPSAR, de delegació de competències (DOCV núm. 6.824, de 23 de juliol de 2012).



IV. L'article 57 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local, en la seua redacció donada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local disposa que: “La cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre l'Administració Local i les Administracions de l'Estat i de les Comunitats Autònomes, tant en serveis locals com en assumptes d'interés comú, es desenvoluparà amb caràcter voluntari, sota les formes i en els termes previstos en les lleis, podent tindre lloc, en tot cas, mitjançant els consorcis o convenis administratius que subscriguen”.



Al seu torn, l'article 140.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, estableix: “En el no previst en el present Títol, les relacions entre l'Administració General de l'Estat o les Administracions de les Comunitats Autònomes amb les Entitats que integren l'Administració Local es regiran per la legislació bàsica en matèria de règim local”.

V. El Reial decret legislatiu 1/2001, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Aigües, i el RD 1620/2007, disposen que, el titular de la concessió o autorització de reutilització haurà de sufragar els costos necessaris per a adequar la reutilització de les aigües a les exigències de qualitat vigents a cada moment i respondrà permanentment d'aquesta actuació.

El citat RDL 1/2001, disposa així mateix, en el seu article 124.4, que: “L'Administració General de l'Estat, les Confederacions Hidrogràfiques, les Comunitats Autònomes i les Entitats locals podran celebrar convenis per a la realització i finançament conjunt d'obres hidràuliques de la seua competència.”, i en el seu article 128, punts 1 i 2:

“1. L'Administració General de l'Estat, les Confederacions Hidrogràfiques, les Comunitats Autònomes i les Entitats locals tenen els deures de recíproca coordinació de les seues competències concurrents sobre el mitjà hídric amb incidència en el model d'ordenació territorial, en la disponibilitat, qualitat i protecció d'aigües i, en general, del domini públic hidràulic, així com els deures d'informació i col·laboració mútua en relació amb les iniciatives o projectes que promoguen.



2. La coordinació i cooperació a la qual es refereix l'apartat anterior s'efectuarà a través dels procediments establits en la Llei 12/1983, de 14 d'octubre, del Procés Autonòmic; en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, així com dels específics que s'hagen previst en els convenis celebrats entre les Administracions afectades”.

VI. Així mateix, el Decret 197/2003, de 3 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el II Pla Director de sanejament i depuració de la Comunitat Valenciana, disposa que, els costos de les infraestructures i tractaments necessaris per a la reutilització seran a càrrec dels usuaris d'aigua reutilitzada.



VII. Tenint en compte el que es disposa en el Decret 176/2014, de 10 d'octubre, així com en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.



Per les raons exposades s'articula el present acord que ve a harmonitzar i racionalitzar el procés de reutilització de les aigües depurades procedents del sistema de sanejament i depuració de l'Alacantí Nord (Alacant), sobre la base de les següents:



CLÀUSULES



Primera. Objecte

Constitueix l'objecte del present acord, d'una banda, la col·laboració interadministrativa en el marc de la distribució de competències en matèria de reutilització d'aigües, entre la Generalitat, a través de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica; de l'EPSAR; i del SRHA, en el finançament dels costos energètics del bombament i impulsió de les aigües depurades des de l'EDAR d'Alacantí Nord fins als depòsits del Pantanet, en el terme municipal de Mutxamel (Alacant).

És condició indispensable per al desenvolupament del present acord, el manteniment i vigència de la concessió administrativa de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, de data 23 de enero de 2019 (antecedent V) o altres posteriors sobre aquest tema, que hauran de ser sol·licitades pel SRHA.

Per una altra, deixar sense efecte, des de l'entrada en vigor del present acord, el conveni per a la utilització de les infraestructures hidràuliques de reutilització de les aigües procedents del sistema de sanejament i depuració de l'EDAR de l'Alacantí Nord (Alacant), subscrit en data 21 d'abril de 2008, entre l'EPSAR i el SRHA, al qual s'ha fet referència en l'antecedent I del present acord. En cas d'existir deute pendent del referit conveni, aquest haurà de fer-se efectiu en el termini d'un mes des de la subscripció del present acord de cooperació. La demora o l'impagament del deute, podrà donar lloc a la interrupció en la reutilització de les aigües depurades, sense que siga necessari el seu previ avís, i fins que es materialitze el pagament.



Segona. Abast econòmic de l'Acord de Cooperació

El pressupost total del present Acord, serà el cost energètic del bombament i impulsió de les aigües depurades des de l'EDAR d'Alacantí Nord fins als depòsits del Pantanet, en el terme municipal de Mutxamel (Alacant), que serà a càrrec del SRHA.

L'abast econòmic del present acord s'estima en 138.730,56 € (IVA exclòs), deduït a partir del cost energètic del bombament de les aigües depurades des de l'EDAR d'Alacantí Nord i el volum d'aigua depurada reflectit en la concessió atorgada per l'òrgan de conca.

El present acord de cooperació no suposarà per a l'EPSAR cap cost econòmic, atés que l'EPSAR recuperarà del SRHA el cost en el qual l'EPSAR incórrega pel bombament de les aigües depurades.



Tercera. Seguiment de l'Acord de Cooperació

Es crea una comissió mixta de seguiment presidida per el/la gerent de l'EPSAR, o persona en qui delegue; i integrada per el/la president/a del SRHA, o membre en qui delegue; i per un/una membre tècnic de l'EPSAR. El càrrec de secretari/a l'exercirà el/la membre de la comissió pertanyent a l'EPSAR.

Els acords de la comissió mixta de seguiment seran adoptats per majoria de vots, decidint, en cas d'empat, el vot de qualitat de la Presidència.

En la designació dels representants de la Generalitat en la comissió mixta de seguiment, donada la possibilitat de delegació, es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del que es preveu en el II Pla d'Igualtat de Dones i Homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per Acord de 10 de març de 2017, del Consell.

Quant al règim de funcionament de la comissió de seguiment, s'atendrà el que es disposa en l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, abans referida.

A la comissió podran assistir altres persones, amb veu però sense vot, sempre que estiguen d'acord tots els components d'aquesta.

Aquesta comissió, es reunirá a petició de qualsevol de les parts, i les seues funcions seran, a més de les establides en l'article 9 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, anteriorment referit; l'article 49.f) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, anteriorment referida; la de resolució dels problemes d'interpretació i compliment de les clàusules del present acord, que pogueren sorgir.



En aquesta comissió, s'adonarà de les actuacions efectuades fins la data exposant la idoneïtat i resultats d'aquestes.



De la comissió mixta de seguiment que se celebre, s'alçaran dos exemplars d'acta, un per a l'EPSAR i un altre per al SRHA. Així mateix, es remetrà una còpia de l'acta a la Sotssecretària de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.



Quarta. Relacions entre la Generalitat Valenciana, l'EPSAR iel SRHA

1. La Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, aprovarà les modificacions en les instal·lacions, si es donara el cas, derivades dels canvis d'operació objecte de l'acord de cooperació.

2. L'EPSAR proporcionarà al SRHA l'aigua depurada per a ús agrícola. Així mateix, proporcionarà el subministrament energètic per al funcionament de les bombes d'elevació.

3. L'EPSAR no serà responsable de la variació en la qualitat de l'aigua subministrada per variacions en l'aigua residual a tractar, o per problemes en el funcionament de l'EDAR, procedint-se al tall del subministrament en el cas que fora necessari, reprenent-se el mateix en el termini més breu possible.



4. Conforme als acords aconseguits entre la llavors denominada Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, com a titular de les instal·lacions i el SRHA, serà aquest últim l'encarregat de la gestió, control i finançament de l'operació i manteniment de l'estació de bombament i conducció d'impulsió d'aigua des de l'eixida de l'estació de bombament d'Alacantí Nord, cap als depòsits d'emmagatzematge d'aigua depurada del Pantanet, així com el manteniment correctiu de les instal·lacions electromecàniques específiques (bombes, vàlvules, calderí antiariet, quadres elèctrics, vàlvules de desguassos i ventoses) i el manteniment general de la resta de les instal·lacions d'obres civils, aportant el personal necessari per a això i facultant a l'EPSAR al lliure accés a les mateixes a l'efecte d'emplenar la feina de control i seguiment. Aquestes instal·lacions comptaran amb el subministrament energètic des del centre de transformació de l'EDAR.

5. El SRHA es compromet a tramitar i obtindre dels respectius organismes públics, quan això calga, les autoritzacions necessàries per a dur a terme el subministrament.

6. El SRHA, haurà de complir amb els criteris establits en el Reial decret 1620/2007, de 7 de desembre, pel qual s'estableix el règim jurídic de la reutilització de les aigües depurades, o norma que el substituïsca.



7. El SRHA, s'obliga al compliment del que es disposa en la Resolució de la Presidència de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, de 23 de gener de 2019 (Antecedent V), per la qual se'ls autoritza la reutilització d'aigües depurades procedents de l'Alacantí Nord, per a ús agrícola, o en una altra posterior que la modifique o substituïsca.



8. El SRHA disposen de suficient informació sobre:

- Disponibilitat de cabals i volums al llarg del temps dels últims anys.

- Qualitat de les aigües.

- De les instal·lacions de bombament i impulsió de les aigües depurades.

- De les concessions existents d'aigües depurades de l'EDAR Alacantí Nord atorgades per la Comissaria d'Aigües del Xúquer a altres Comunitats de Regants.

9. El SRHA es compromet a respectar l'assignació i regles de gestió que així establisca l'òrgan administratiu competent en matèria d'aigües, atés que sobre les aigües efluents de l'EDAR Alacantí Nord existeixen dues concessions addicionals per a la seua reutilització (Comunitat de Regants Fabraquer i Ajuntament del Campello).



10. El SRHA es compromet a traslladar a la resta d'usuaris, les condicions establides en el present acord de cooperació.



Cinquena. Volum, qualitat, costos i pagament

1. El volum màxim a subministrar, serà el que determine a cada moment l'òrgan administratiu competent en matèria d'aigua. Actualment l'EPSAR proporcionarà al SRHA l'aigua depurada per a ús agrícola, fins al volum màxim anual determinat per l'òrgan de conca, d'1.194.832 m3/any, segons resolució 2026/2017 (2017CC0021) de data 13 de juny de 2017, la qualitat de la qual siga la indicada en l'annex I del present acord de cooperació. Així mateix, proporcionarà el subministrament energètic per al funcionament de les bombes d'elevació.

2. El SRHA reintegrarà a l'EPSAR el cost energètic de bombament de l'aigua depurada fins els depòsits del Pantanet.

3. Per al primer any de vigència del present acord de cooperació, s'aplicarà la quota de 0,029 €/m3 (IVA exclòs), conforme a l'annex II del present acord de cooperació

4. Transcorregut l'exercici anual i dins del primer trimestre de cada exercici, l'EPSAR presentarà l'estat real dels costos suportats per aquesta, procedint a realitzar una regularització dels mateixos i establint les quotes per al següent exercici, conforme a l'annex II del present acord de cooperación.

Per al càlcul de la nova quota es consideraran els costos i cabals registrats en l'exercici anterior.

5. L'EPSAR facturarà trimestralment l'import reportat al SRHA. Aquests disposaran d'un termini d'un mes per a efectuar el seu pagament. La demora o l'impagament de qualsevol de les factures emeses, podrà interrompre el subministrament d'aigua depurada, sense que siga necessari el seu previ avís, i fins que es materialitze el pagament.

6. En cas del SRHA tinguera deutes pendents amb l'EPSAR del conveni subscrit en data 21 d'abril de 2008, aquestes haurà d'abonar-se a l'EPSAR en el termini d'un mes des de la subscripció del present acord de cooperació.



Sexta. Canvi en l'empresa explotadora adjudicatària del servei

Quan es produïsca el canvi en l'empresa adjudictaria del servei, per la finalització del contracte vigent en aqueix moment i l'adjudicació a un nou explotador, s'adonarà d'aquest canvi al SRHA, així com, si escau, de les noves quotes que sorgisquen del nou contractes

Setena. Termini de vigència

El present acord de cooperació entrarà en vigor a partir de la data de la seua signatura i de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 40/2015, tindrà una vigència de quatre anys, sense perjudici de la possibilitat de la seua ampliació mitjançant addenda modificativa de l'acord, en cas que amb posterioritat a la formalització del present acord es preveja normativament un termini superior. No obstant això, en qualsevol moment abans de la finalització del termini previst les parts, de manera expressa, podran acordar unànimement la seua pròrroga per un període de fins a quatre anys addicionals o la seua extinció.



Des de l'entrada en vigor del present acord, es deixa sense efecte el conveni per a la utilització de les infraestructures hidràuliques de reutilització de les aigües procedents del sistema de sanejament i depuració de l'EDAR de l'Alacantí Nord (Alacant), subscrit en data 21 d'abril de 2008, entre l'EPSAR i el SRHA, al qual s'ha fet referència en l'antecedent I del present acord, sense perjudici del que s'estableix en la clàusula cinquena punt 6 del present acord de cooperació.



Octava. Extinció de l'acord

El present acord s'extingirà per qualsevol de les següents causes (Llei 40/2015 de 1/10/2015):

1. Per la finalització de l'autorització per òrgan competent, del subministrament d'aigües depurades per a la seua reutilització.

2. Per qualsevol altra causa de les indicades en l'article 51.2 de la Llei 40/2015.

3. No obstant l'anterior, i conforme a l'article 11.1.f) del Decret 176/2014, de 10 d'octubre i a l'article 52.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, si quan concórrega qualsevol de les causes de resolució de l'acord existeixen actuacions en curs d'execució, les parts, a proposta de la comissió de seguiment, vigilància i control de l'acord, podran acordar la continuació i finalització de les actuacions en curs que consideren oportunes, establint un termini improrrogable per a la seua finalització.



Novena. Règim

El present acord té naturalesa administrativa, regint en la seua interpretació i desenvolupament l'ordenació jurídic administrativa, això és, la Llei 40/2015; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública del Sector Públic Instrumental i; el Decret 176/2014.



Dècima. Publicitat.

El text íntegre del present acord, una vegada subscrit, haurà de publicar-se en el portal de transparència de la Generalitat, gva Oberta, i en la web, si la tinguera, del SRHA, conforme a l'exigit pels articles 9.1.c) i 10 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana. A més, i conforme a l'exigit per l'article 3.4 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, que desenvolupa la Llei 2/2015, l'EPSAR haurà de publicar el text íntegre de l'acord, una vegada subscrit i dins dels deu dies següents a la seua inscripció en el Registre de Convenis de la Generalitat, conforme a l'article 12.2 del Decret 105/2017. Així mateix, haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), conforme a l'article 111.3 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana





I en prova de conformitat signen el present document per quadruplicat en el lloc i data indicats ut supra.





COMUNITAT DE REGANTS “SINDICATO DE RIEGOS DE LA HUERTA DE ALICANTE”

Sr. Francisco Javier Vidal Giner



ENTITAT PÚBLICA DE SANEJAMENT D'AIGÜES RESIDUALS DE LA COMUNITAT VALENCIANA

Il·lma Sra. Paula Tuzón Marco



CONSELLERIA D'AGRICULTURA, DESENVOLUPAMENT RURAL,

EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I TRANSICIÓ ECOLÒGICA

Hble. Sra. Mireia Mollà Herrera

ANNEX I

Qualitat i aforament d'aigua condicionada



L'aigua depurada en l'EDAR d'Alacantí Nord, una vegada sotmesa al procés de tractament terciari, tindrà en la càntara d'aspiració de les bombes de l'estació de bombament, la següent qualitat:



SS (mg/l) DBO5 (mg/l) Turbidez/Terbolesa (NTU) E.Coli (ufc/100 ml) Nematodos intestinales (ou/10 l)

Nematodes intestinals (huevo/10 l)

10 15 10 100 1





L'aforament de l'aigua condicionada es determinarà a partir del cabal registrat en el cabalímetre a l'eixida de l'estació de bombament d'aigua depurada cap als depòsits del Pantanet.





ANNEX II

Determinació de la quota per subministrament elèctric



La quota de subministrament elèctric d'aigua depurada s'ha obtingut a partir dels preus unitaris elèctrics vigents del contracte de funcionament i manteniment amb la UTE SAV-DAM (Exp. 2013/GV/0005) (terme fix i variable), la part proporcional de manteniment elèctric, el consum elèctric específic estimat en el bombament d'aigua tractada, i el cabal atorgat en la concessió administrativa, segons la següent expressió:









On:

CSE = Quota (IVA exclòs) subministrament elèctric (€/m3)

CE = Consum específic estimat estació de bombament = 0,241 kWh/m3

Pinst= Potència instal·lada (kW) = 237,5 kW

V = Volum anual d'aigua atorgat en concessió = 1.194.832 m3/any

ET =Tarifa terme d'energia del contracte d'explotació de l'EDAR (IVA exclòs) = 0,0740829€/ kWh

TP = Tarifa terme de potència del contracte d'explotació de l'EDAR (IVA exclòs) = 4,1579462 €/kW/mes

CM = Part proporcional cost manteniment elèctric anual = 1.500,00 €/any



D'on:



















ANNEX III

Regularització de costos anuals i actualització de quota

per subministrament elèctric



La quota de subministrament elèctric es regularitzarà durant el primer trimestre de cada any, emprant per a això la següent expressió:



Regularització/Regularización (n) = PSRHA (n) – CEPSAR (n)



On :

PSRHA (n) = import total de pagaments efectuats pel Sindicat de Regs de l'Horta d'Alacant en exercici n

CEPSAR (n) = import de costos suportats per l'EPSAR en exercici n





Si Regularització (n) és positiva, l'EPSAR abonarà l'import SRHA

Si Regularització (n) és negativa, l'EPSAR reportarà l'import SRHA.

La quota subministrament elèctric s'actualitzarà anualment mitjançant l'aplicació de la següent expressió:















On:

CSE (n) = Quota (IVA exclòs) per subministrament elèctric per a l'any n (€/m3)

CEL (n-1)= Consum elèctric registrat en exercici n-1 (kWh)

Pinst= Potència instal·lada (kW) = 237,5 kW

V (n-1) = Volum anual d'aigua consumit en exercici n-1(m3)

ET(n-1) =Tarifa actualitzada terme d'energia del contracte d'explotació de l'EDAR (IVA exclòs) en període n-1(€/kWh)

TP(n-1) = Tarifa actualitzada terme de potència del contracte d'explotació de l'EDAR (IVA exclòs) en període n-1 (€/kW)

CM(n-1)=Part proporcional cost manteniment elèctric suportat (IVA exclòs) en període n-1

Mapa web