Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de maig de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sobre continuació de procediments indispensables per a la protecció de l'interés general derivats de la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19. [2020/3225]

(DOGV núm. 8805 de 06.05.2020) Ref. Base de dades 003459/2020








El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, estableix en la disposició addicional tercera, apartat 1r, la suspensió dels termes i la interrupció dels terminis per a la tramitació dels procediments de les entitats del sector públic.



No obstant això, el Reial decret 465/2020, de 17 de març, pel qual es modifica el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, en l'apartat 4 de l'article únic, modifica l'apartat 4 de la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, i estableix:



«4. Sense perjudici del que es disposa en els apartats anteriors, des de l'entrada en vigor d'aquest reial decret, les entitats del sector públic podran acordar motivadament la continuació d'aquells procediments administratius que facen referència a situacions estretament vinculades als fets justificatius de l'estat d'alarma, o que siguen indispensables per a la protecció de l'interés general o per al funcionament bàsic dels serveis.»

En el moment de la publicació del Reial decret pel qual es declara l'estat d'alarma, la Generalitat Valenciana, a través de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, ja tenia publicada, per a la gestió en aquest exercici, la convocatòria següent:

– Resolució de 30 de desembre de 2019, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2020, en aplicació de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament. (DOGV núm. 8725, de 24.01.2020).

El caràcter indispensable de la continuïtat de tramitació del procediment assenyalat per a la protecció de l'interés general es fonamenta en l'oportunitat de minimitzar l'impacte econòmic i social de la pandèmia Covid-19. En aquest sentit, el Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social de la Covid-19 (BOE núm. 73, de 18.3.2020), en l'exposició de motius, posa de manifest que en aquest context, la prioritat absoluta en matèria econòmica radica a protegir i donar suport al teixit productiu i social per a minimitzar l'impacte i aconseguir que, una vegada finalitzada l'alarma sanitària, es produïsca al més prompte possible un rebot en l'activitat. La pandèmia de la Covid-19 suposarà inevitablement un impacte negatiu en l'economia espanyola la quantificació de la qual està encara sotmesa a un elevat nivell d'incertesa. En aquestes circumstàncies, la prioritat consisteix a minimitzar l'impacte social i facilitar que l'activitat es recupere tan prompte com la situació sanitària millore. L'objectiu és que aquests efectes negatius siguen transitoris i evitar, en última instància, que es produïsca un impacte més permanent o estructural a causa d'un cercle viciós de caigudes de demanda i producció com les de 2008-2009, amb una eixida massiva de treballadors i treballadores a la desocupació i un ajust particularment agut per a les persones treballadores temporals i les autònomes.

Atesa la situació socioeconòmica provocada per la pandèmia Covid-19, les subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades com a política activa d'ocupació, són encara més necessàries perquè l'objectiu principal d'aquesta formació és atendre les necessitats d'adaptació als canvis operats en el lloc de treball i a les aspiracions de promoció professional i desenvolupament personal dels treballadors i treballadores, de manera que els capacite per a l'acompliment qualificat de les diferents professions i els permeta millorar la seua ocupabilitat.

Les subvencions per a la realització de les accions formatives indicades, també contribueixen al manteniment de llocs de treball en les entitats beneficiàries que imparteixen la formació, tan necessari en la situació excepcional creada per la pandèmia, evitant així la destrucció d'ocupació.

En definitiva, la suspensió de la tramitació dels procediments en qüestió retardaria la formació de les persones ocupades i suposaria un perjudici directe per a aquestes per privar-los d'aquesta formació programada, encara més necessària en el moment actual com a mitjà necessari per a la millora de la seua qualificació professional que els permetria enfrontar-se i adaptar-se en condicions més favorables a la nova situació del mercat laboral ocasionada per la pandèmia Covid-19.

Per tot això, resolc:



Primer

Declarar d'interés general la convocatòria que s'indica en aquesta resolució.



Segon

Acordar que no se suspenen ni s'interrompen els terminis per a la tramitació de la mencionada convocatòria, i per tant, que continuen les diverses fases del procediment administratiu, durant la vigència de l'estat d'alarma decretat pel Govern.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, segons el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que es considere convenient.



València, 4 de maig de 2020.– El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web