Ficha docv

Ficha docv









DECRET 53/2020, de 24 d'abril, del Consell, de creació de l'Observatori fiscal de la Comunitat Valenciana. [2020/3226]

(DOGV núm. 8805 de 06.05.2020) Ref. Base de dades 003442/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració Normativa tributària Economia i Hisenda Pública
    Descriptors:
      Temàtics: hisenda regional, administració fiscal, control fiscal, política fiscal , monografies



La Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, estableix, en el títol V, el règim jurídic regulador de la participació ciutadana, a fi de promoure i fomentar la participació, tant individual com col·lectiva, en els assumptes públics, regulant les relacions de la Generalitat amb la ciutadania i amb les organitzacions i entitats que conformen la societat civil de la Comunitat Valenciana.

Per la seua part, el Decret 56/2016, del Consell, de 6 de maig, pel qual s'aprova el Codi de Bon Govern de la Generalitat, estableix en l'article 38, que s'haurà d'impulsar una Administració pròxima i dialogant que implique i consulte la ciutadania, basada en una relació de cooperació i confiança mútua, reforçant la interacció amb la resta d'administracions públiques, agents econòmics, socials i culturals, i la resta de la societat civil. En aquest sentit, es potenciaran els instruments necessaris per a garantir la participació ciutadana en el disseny i l'avaluació de les polítiques públiques, i per a això s'utilitzaran tots els mitjans accessibles, inclosos els telemàtics, per a aprofundir en el desenvolupament de la democràcia participativa.

La necessitat que l'Administració tributària de la Generalitat compte amb un marc organitzatiu que permeta millorar la prestació del servei i la qualitat en l'atenció i assistència a la persona contribuent; potencie la col·laboració i cooperació interadministrativa; i afronte adequadament la labor de control i lluita contra la defraudació fiscal en l'àmbit dels tributs gestionats per la Generalitat; així com que coadjuve a aconseguir un grau satisfactori de suficiència financera i incremente l'eficàcia per a reunir els recursos necessaris per al sosteniment de les despeses públiques, posa de manifest la conveniència de crear un espai multilateral de transparència de l'actuació de l'Administració tributària de la Generalitat i de posada en comú d'informació i coneixements, a fi que existisca una major cooperació entre els qui actuen com a interlocutors socials en matèria tributària i la mateixa Administració.



Per a això, la Llei 9/2019, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, preveu en la disposició addicional primera la creació d'un Observatori Fiscal de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat de millorar la relació entre l'Administració Tributària Valenciana i contribuents mitjançant la transparència i la cooperació, que ha de servir de plataforma per a planificar, estudiar i analitzar l'aplicació del sistema tributari valencià, reduint les càrregues fiscals i fomentant l'ús de l'administració electrònica així com aconseguir una millora en la prevenció i lluita contra el frau de manera col·laborativa, buscant solucions a les pràctiques fraudulentes i fomentant el rebuig social del frau fiscal.



La disposició addicional primera referida disposa que, en el termini màxim d'un any des de la seua entrada en vigor, el Consell crearà l'Observatori Fiscal de la Comunitat Valenciana com a òrgan dependent i adscrit a la conselleria competent en matèria d'hisenda.

Per a garantir les finalitats perseguides per l'Agència Tributària Valenciana, s'estableixen i reforcen en aquest moment les accions de coordinació i col·laboració mitjançant una mesura de caràcter orgànic introduïda com a objectiu del seminari d'estiu 2019 a Montanejos. La Generalitat adopta un ambiciós protocol d'avaluació de la seua eficàcia, eficiència i efectivitat mitjançant la constitució de l'Observatori Fiscal de la Comunitat Valenciana, integrant agents socials i administratius amb participació en el sistema tributari valencià. Es pretén d'aquesta manera determinar una pauta d'anàlisi i revisió constant per a garantir la millor adaptació de la consciència tributària a les necessitats de la societat valenciana i al context econòmic i social del moment.



En compliment del que s'estableix en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en l'elaboració d'aquest decret s'ha actuat d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

En primer lloc, atés que les raons exposades anteriorment que posen de manifest la conveniència de crear un espai multilateral de transparència de l'actuació de l'Administració tributària de la Generalitat i de posada en comú d'informació i coneixements, de conformitat amb els principis de necessitat i eficàcia, fonamenten aquesta disposició, amb l'objectiu de millorar la relació entre l'administració tributària valenciana i els seus contribuents.

S'ha tingut en compte també el principi de proporcionalitat, ja que es recullen les disposicions necessàries i imprescindibles per a la integració de dades i informació de fonts per a obtindre una visió conjunta del sistema tributari valencià que permeta la realització d'accions de planificació i l'actuació fiscal.

S'ha garantit el principi de seguretat jurídica, ja que aquesta norma és coherent tant amb la legislació estatal i autonòmica vigent com amb la resta de l'ordenament jurídic en matèria tributària.

S'ha observat el principi de transparència, definint clarament en aquest decret els objectius i la justificació de la norma i possibilitant l'accés als documents durant el procés d'elaboració d'aquesta, de conformitat amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 2/2015, de 2 d'abril.



Finalment, s'ha tingut en consideració el principi d'eficiència, racionalitzant al màxim les càrregues administratives i la gestió dels recursos públics.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2020.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 49.1.1a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, la Generalitat té competència exclusiva, entre altres, sobre l'organització de les seues institucions d'autogovern, en el marc de l'esmentat estatut.

En conseqüència, d'acord amb els articles 18.f, 28.c i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat del Consell, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 24 d'abril de 2020,





DECRETE



Article 1. Objecte

Es crea l'Observatori Fiscal de la Comunitat Valenciana, dependent de la conselleria competent en matèria d'hisenda, que tindrà com a missió totes aquelles funcions d'avaluació dels efectes de les mesures introduïdes per les lleis tributàries en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat de facilitar polítiques tributàries que prioritzen el desenvolupament humà en un marc de sostenibilitat fiscal i mediambiental, promoure l'educació ciutadana sobre les actuacions tributàries, aprofundir en el coneixement mutu entre l'Agència Tributària Valenciana i les persones professionals representades en aquest en un marc de cooperació, transparència, rigor tècnic, objectivitat, proporcionalitat i receptivitat.



Article 2. Funcions

Corresponen a l'Observatori Fiscal de la Comunitat Valenciana les funcions següents;

a) Formular recomanacions i propostes tendents a millorar els indicadors i sistemes d'informació relacionats amb el sistema tributari valencià.

b) Constituir un fòrum d'intercanvi i comunicació entre organismes públics i socials.

c) Proposar la realització d'estudis i informes tècnics de diagnòstic de la situació de l'Administració Tributària Valenciana.

d) Participar i mantindre relacions amb institucions similars.

e) Propiciar la trobada i la participació d'agents socials i econòmics a qui els afecte l'aplicació del sistema tributari valencià.



f) Elaborar publicacions de divulgació del coneixement i de la normativa en matèria tributària, en format accessible i comprensible, per a millorar l'accés de la ciutadania no experta al coneixement i la regulació normativa en matèria tributària, fomentant la seua participació.

g) Avaluar, des d'una perspectiva inclusiva amb especial atenció als segments de població més vulnerables, els efectes de les mesures legislatives introduïdes en l'àmbit d'aplicació del sistema tributari valencià, amb la finalitat de permetre un control de la seua aplicació a fi de proposar correccions o millores.

h) Facilitar el disseny, el seguiment i l'avaluació de les polítiques i intervencions amb un impacte en el sistema tributari valencià.

i) Qualssevol altres funcions que, en l'àmbit dels seus objectius, li siguen encomanades per la conselleria competent en matèria d'hisenda.





Article 3. Estructura de l'Observatori Fiscal

Són òrgans de l'Observatori Fiscal els següents:

a) La Presidència.

b) La Vicepresidència.

c) El Ple.

d) La Direcció tècnica.

e) La Secretaria.



Article 4. El Ple

1. El Ple de l'Observatori Fiscal serà el màxim òrgan de decisió, control, planificació, seguiment i supervisió de la seua activitat, i desenvoluparà les funcions establides en l'article 2 d'aquest decret.

2. El Ple estarà integrat per:

a) Presidència: correspondrà a qui tinga la titularitat de la conselleria que té atribuïda la competència en matèria d'hisenda.

b) Vicepresidència: correspondrà a qui tinga la titularitat de la Secretaria Autonòmica que té atribuïda la competència en matèria d'hisenda.

c) Secretaria: correspondrà a un funcionari o funcionària de l'Agència Tributària Valenciana, que pertanya a un dels equips del Departament de Gestió, nomenat a aquest efecte per la Presidència de l'Observatori Fiscal, amb veu però sense vot.

d) Vocalies:

1r. La persona que exercisca la Direcció General de l'Agència Tributària Valenciana

2n. La persona que exercisca la Subdirecció General de l'Agència Tributària Valenciana

3r. La persona que exercisca la Delegació de l'Agència Tributària Valenciana a Castelló

4t. La persona que exercisca la Delegació de l'Agència Tributària Valenciana a Alacant

5è. Dos funcionaris o funcionàries de cadascun dels següents departaments de l'Agència Tributària Valenciana:

– Departament de Gestió

– Departament d'Inspecció

– Departament de Recaptació

– Departament d'Informàtica

– Departament de Valoració

6è. Un funcionari o funcionària de cadascun dels següents departaments de l'Agència Tributària Valenciana:

– Servei de Règim Jurídic

– Oficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries

– Equip de Comunicació i Relacions Institucionals

– Secretaria General

7è. La persona que exercisca la Dirección General de Tributs i Joc

8è. La persona que exercisca la Subdirecció General de Tributs

9è. Dos representants del Deganat del Col·legi de Registradors de la Comunitat Valenciana

10è. Dos representants per cadascuna de les universitats següents:



– Universitat de València-Estudi General

– Universitat Politècnica de València

– Universitat d'Alacant

– Universitat Miguel Hernández d'Elx

– Universitat Jaume I de Castelló

11è. Una persona en representació de cadascuna de les associacions i col·legis professionals de l'àmbit tributari, les organitzacions socials i empresarials representatives de col·lectius i agents de l'àmbit tributari que estatutàriament tinguen reconegut un paper actiu en aquest àmbit i que manifesten interés a col·laborar en les tasques que s'establisquen, amb un màxim de 20 persones, designades per la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

2. La composició del Ple s'ajustarà als principis de presència equilibrada entre homes i dones, que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

3. En cas de vacant, absència o malaltia de membres de l'Observatori Fiscal la seua substitució es realitzarà de la manera següent:

a) En el cas de l'Agència Tributària Valenciana, les regles de suplència seran les contingudes en el Decret 3/2019, de 18 de gener, del Consell, d'aprovació de l'Estatut de l'Agència Tributària Valenciana.

b) En el cas de la Direcció General de Tributs i Joc, les regles de suplència seran les contingudes en el Reglament orgànic i funcional de la conselleria competent en matèria d'hisenda, i en la seua normativa de desenvolupament.

c) En el cas de la resta de membres del Ple, la persona suplent haurà de ser membre, així mateix, de la entitat designada per a la seua representació davant l'Observatori Fiscal.

La designació de la persona suplent haurà de ser comunicada amb la suficient antelació per a ser tinguda en compte en les convocatòries corresponents.



Article 5. Funcions de la Presidència

1. Correspon a la Presidència:

a) Exercir la representació de l'Observatori Fiscal.

b) Acordar les convocatòries de les sessions ordinàries i extraordinàries.

c) Fixar l'ordre del dia de les sessions, tenint en compte les propostes i peticions formulades pels seus membres, en els termes previstos en aquestes normes de funcionament.

d) Presidir i alçar les sessions, moderar el desenvolupament dels debats i dirimir els empats en les votacions amb el seu vot de qualitat.

e) Totes aquelles altres funcions que se li atribueixen en aquest decret o en les normes de funcionament intern.

2. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal, la Presidència serà exercida per la persona que exercisca la Vicepresidència.



Article 6. Funcions de la Secretaria

Correspon a la Secretaria:

a) Estendre les actes de les sessions del Ple, autoritzades amb la seua signatura i el vistiplau de la Presidència, i donar el curs corresponent als acords que s'adopten.

b) Custodiar la documentació de l'Observatori Fiscal.

c) Expedir certificacions d'actes i acords.

d) Totes aquells altres que siguen inherents a la Secretaria amb la finalitat de prestar el suport administratiu necessari per al correcte funcionament de l'Observatori Fiscal.



Article 7. Funcions de les persones que integren de l'Observatori Fiscal

Corresponen a les persones que integren l'Observatori Fiscal les funcions següents:

a) Participar en les sessions del Ple de l'Observatori Fiscal i dels grups de treball dels quals formen part, proposant a la Presidència la inclusió de temes en l'ordre del dia amb suficient antelació.



b) Presentar propostes per a la seua discussió pel Ple de l'Observatori Fiscal o per al seu estudi en els grups de treball o per la Secretaria.





Article 8. La Direcció tècnica

La Direcció tècnica serà exercida per la persona que exercisca la Direcció General de l'Agència Tributària Valenciana; serà designada pel Ple i s'ajustarà en la seua actuació a les instruccions i decisions adoptades per aquest.

Li correspon dirigir, promoure i coordinar l'actuació de l'Observatori Fiscal.



Article 9. Nomenament de les vocalies

Les vocalies de l'Observatori Fiscal les nomena la Presidència a proposta de les respectives associacions i col·legis professionals de l'àmbit tributari, les organitzacions socials i empresarials representatives de col·lectius i agents de l'àmbit tributari a què es refereix l'article 4.2.d) d'aquest decret.

Per a garantir l'equilibri de la composició de l'òrgan, les organitzacions o entitats que formen part de l'Observatori Fiscal hauran de proposar dos representants, un home i una dona. La direcció general de l'Agència Tributària Valenciana designarà, per sorteig, les entitats la vocalia de les quals serà exercida per una dona, de manera que s'aconseguisca la paritat en l'Observatori Fiscal.



Article 10. Presentació de candidatures

Les entitats que desitgen formar part de l'Observatori Fiscal hauran de presentar la seua candidatura de conformitat amb les instruccions següents:

a) La candidatura es presentarà a través d'un procediment telemàtic disponible en la pàgina web de l'Agència Tributària Valenciana. El procediment, els models de sol·licitud i una altra documentació a aportar, seran publicats en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es/.

b) L'òrgan de govern de cada entitat, mitjançant acord, haurà d'autoritzar la presentació de la candidatura, designant les persones que formaran part d'aquesta.

c) Les candidatures inclouran el nom de dues persones, un home i una dona, a fi de garantir el principi d'equilibri de gènere en la composició de l'Observatori Fiscal.

d) Les candidatures es presentaran avalades per altres entitats, federacions, confederacions o plataformes cíviques. Els avals es formalitzaran mitjançant acord de l'òrgan de govern de l'entitat avalista on conste manifestació expressa de prestar el seu suport a la corresponent candidatura, així com la següent informació: finalitat o objecte de l'entitat avalista i àmbit territorial d'actuació.



e) El termini per a presentar les candidatures serà d'un mes, a partir de l'habilitació del procediment telemàtic de presentació de candidatures en la web de l'Agència Tributària Valenciana.



Article 11. Criteris de selecció de candidatures

1. La persona titular de la direcció general de l'Agència Tributària Valenciana seleccionarà les entitats ciutadanes que formaran part de l'Observatori Fiscal en representació de les associacions i col·legis professionals de l'àmbit tributari, les organitzacions socials i empresarials representatives de col·lectius i agents de l'àmbit tributari a què es refereix l'article 4.2.d) d'aquest decret, atesos els principis de diversitat i representativitat sectorial i territorial. La decisió raonada es farà pública en el portal de Transparència de la Generalitat, «gva Oberta», en un termini màxim de 15 dies després de la finalització del termini de presentació de candidatures.

2. Es tindrà en compte la incidència de l'acció de l'entitat que presenta la candidatura, i el sistema d'avals permetrà avaluar el reconeixement i representativitat de l'organització candidata.

3. La diversitat territorial es tindrà en compte a l'hora de fer la selecció de manera que les tres províncies de la Comunitat Valenciana hauran d'estar representades.



Article 12. Elecció de representants

1. Després de la selecció de candidatures que formaran part de l'Observatori Fiscal, la direcció general de l'Agència Tributària Valenciana designarà per sorteig les entitats la vocalia de les quals será exercida per una dona, a fi de complir amb el principi d'equilibri de gènere en la composició de l'Observatori Fiscal.

2. La persona titular de la direcció general de l'Agència Tributària Valenciana elevarà proposta a la Presidència de l'Observatori Fiscal, que procedirà al nomenament de les persones que exerciran les vocalies titulars i suplents en representació de les entitats ciutadanes.

3. Per cada vocal titular de l'Observatori Fiscal pot ser nomenada una persona com a suplent. La duració del mandat de les vocalies serà de tres anys, renovable per un període de la mateixa duració. En els casos en què existisquen vocalies que formen part de l'Observatori Fiscal per raó del seu càrrec, la seua condició de vocal s'exercirà mentre es mantinguen en el càrrec pel qual van ser designats o designades.





Article 13. Cessament en les vocalies

El cessament de les persones que exercisquen les vocalies podrà produir-se per alguna de les causes següents :

a) Per l'expiració del termini del seu mandat.

b) Per cessament en el càrrec per raó del qual es va efectuar el nomenament.

c) Per voluntat pròpia.

d) Per decisió de l'entitat a la qual representa.

e) Per dissolució de l'entitat a la qual representa.

f) Per tres absències consecutives i injustificades a les sessions del Ple, apreciada per la Secretaria de l'Observatori Fiscal, i acordada pel Ple per majoria absoluta.

g) Per defunció o incapacitat declarada judicialment.



Article 14. Comissions de treball

1. El Ple de l'Observatori Fiscal podrà acordar la creació de comissions de treball per a temes específics relacionats amb les seues funcions.

2. L'acord del Ple establirà la seua composició, que podrà integrar persones que no pertanyen al mateix Ple o alienes a l'administració pública, les seues funcions i el seu règim de funcionament, a més del termini en el qual hauran de complir amb l'encàrrec que se'ls haja encomanat.

3. La composició de les comissions de treball s'ajustarà, igualment, als principis de composició i presència equilibrada entre homes i dones, que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat efectiva de dones i homes.





Article 15. Normes de funcionament

1. El Ple estarà integrat per la totalitat dels seus membres, sota la direcció de la Presidència i assistit per la Secretaria.

Excepcionalment, a instàncies de qualsevol membre de l'Observatori Fiscal, amb la conformitat de la Presidència, i prèvia convocatòria de la Secretaria, podran assistir a les reunions del Ple, amb veu però sense vot, altres persones la presència de les quals es considere convenient per la seua competència o el seu especial coneixement dels assumptes a tractar.

2. L'Observatori Fiscal es reunirà amb caràcter ordinari una vegada cada semestre, i amb caràcter extraordinari quan la naturalesa dels assumptes a tractar així ho exigisca, a iniciativa pròpia de la Presidència o a sol·licitud, almenys, de la meitat dels seus membres, que en tot cas, hauran de proposar la inclusió de temes en l'ordre del dia.

3. Competeix a la Secretaria, per ordre de la Presidència, convocar les reunions de l'Observatori Fiscal amb, almenys, 15 dies d'antelació, i fixar l'ordre del dia. El termini de convocatòria podrà reduir-se en cas d'urgència.

A la convocatòria, que contindrà l'ordre del dia de la sessió, s'acompanyarà la documentació específica sobre els temes a tractar. La Presidència podrà ampliar l'ordre del dia o remetre documentació complementària fins a quaranta-huit hores abans que es duga a terme la sessió.



4. Per a la vàlida constitució del Ple serà necessària, a més de la presència de les persones titulars de la Presidència i de la Secretaria, o dels qui, en el seu cas, las substituïsquen, la d'almenys la meitat dels representants de l'Administració i de les universitats públiques referenciades en l'article 4, i de les associacions i col·legis professionals de l'àmbit tributari, les organitzacions socials i empresarials representatives de col·lectius i agents de l'àmbit tributari a què fa referencia l'article 4.2. d) d'aquest decret.

5. En les sessions ordinàries podrà ser objecte de deliberació qualsevol tema no inclòs en l'ordre del dia, sempre que, a proposta de la Presidència, així s'acorde pels membres presents al començament de la sessió.

6. Per a l'adopció dels acords serà suficient la majoria simple dels vots dels membres assistents, i dirimiran els empats el vot de qualitat de la Presidència de l'Observatori Fiscal. El vot serà individual, i podrà, a més, ser secret quan el sol·licite qualsevol dels membres assistents o així ho acorde la Presidència. La persona titular de la Secretaria no tindrà dret a vot.

7. Per cada sessió es redactarà una acta per la persona titular de la Secretaria, que serà remesa a cada membre, juntament amb la convocatòria de la sessió següent, per a la seua aprovació.

En l'acta s'especificaran necessàriament les persones assistents, l'ordre del dia de la sessió, les circumstàncies de lloc i temps en què s'ha dut a terme, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords aconseguits.

Després de la seua aprovació, l'acta serà signada per la persona titular de la Secretaria, amb el vistiplau de la Presidència.

8. Les sessions del Ple podran tindre lloc en qualsevol lloc que decidisca la Presidència.

9. No es tractaran en les reunions que es mantinguen, supòsits o expedients concrets ni qüestions relacionades amb la regulació de la professió de les persones integrants de l'Observatori Fiscal.

10. Els acords adoptaran la forma d'informes o recomanacions en relació amb les matèries tractades en cada reunió, per la qual cosa mancaran d'efectes jurídics vinculants. S'establiran les vies de comunicació pública dels acords adoptats.

11. Sense perjudici del que s'estableix en els apartats precedents, l'Observatori Fiscal podrà elaborar les seues normes de funcionament, que hauran de ser aprovades per la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

12. En els extrems no compresos en aquest decret, l'Observatori Fiscal s'ajustarà en el seu funcionament a les normes bàsiques establertes en la secció 3a del capítol II del títol preliminar, subsecció 1a, articles 15 a 18, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Article 16. Mitjans personals i materials

El centre directiu que tinga la competència en matèria tributària facilitarà a l'Observatori Fiscal els mitjans personals i materials necessaris per a l'adequat compliment de les seues funcions.



Article 17. Adscripció i gestió administrativa

L'Observatori Fiscal s'adscriu a la conselleria competent en matèria d'hisenda.



Article 18. Despeses de funcionament

La condició de membre de l'Observatori Fiscal no té caràcter retribuït, sense que l'assistència a reunions done lloc a la percepció de cap remuneració en concepte de dietes i indemnitzacions per desplaçament.







DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

L'aplicació i desenvolupament d'aquest decret no podrà tindre cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignada a la conselleria competent en matèria d'hisenda i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials existents en aquesta.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Es deroguen totes aquelles disposicions d'igual o inferior que rang s'oposen al que es disposa en aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda per a aprovar les disposicions necessàries per al desenvolupament i execució d'aquest decret.





Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 24 d'abril de 2020



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic

VICENT SOLER I MARCO

Mapa web