Ficha docv

Ficha docv









DECRET 59/2020 de 8 de maig, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i de concessió directa de subvencions a entitats, empreses i persones en règim d'autònom del sector primari que han patit pèrdues econòmiques per la Covid-19. [2020/3399]

(DOGV núm. 8811 de 14.05.2020) Ref. Base de dades 003621/2020




Com a conseqüència de l'emergència de salut pública ocasionada per la Covid-19, el Govern d'Espanya ha declarat mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, adoptant mesures de salut pública que han alterat la normalitat en el desenvolupament de les relacions socials, econòmiques i productives.

La suspensió de totes les activitats no essencials i les limitacions a l'acompliment de moltes altres, estan provocant un impacte negatiu en les persones treballadores i productores del sector primari, especialment aquelles que han hagut de suspendre la seua activitat econòmica provocant dificultats o impossibilitant la continuïtat dels seus negocis, tot això en el marc de la situació excepcional derivada de la Covid-19.



La situació crítica que travessen aquelles explotacions ramaderes que comercialitzaven la seua producció en els canals de restauració i hostaleria és un dels sectors que més està patint la paralització de l'activitat comercial davant la impossibilitat de continuar per raons òbvies la venda de gran quantitat de la seua producció.

Els objectius de la Política Agrària Comunitària persegueixen crear un marc sostenible per al desenvolupament de les zones rurals, especialment les zones desfavorides i de muntanya, per a garantir la conservació de l'entorn mediambiental, creant i fomentant fonts alternatives d'ingressos als nostres agricultors.

La situació crítica que travessen les explotacions ramaderes dedicades a la producció de llet de cabra i ovella, a la producció de corders i cabrits, engreixadors on s'engreixen o finalitzen aquests corders o cabrits, engreixadors de cavalls, explotacions de vaques nodrisses dedicades a produir jònecs per a esquer, engreixadors de jònecs i les explotacions de gallines ponedores de grandària reduïda que comercialitzaven la producció d'ous en els canals d'hotels, restaurants i cafeteries, fa imprescindible instrumentar línies de suport, entre les quals es troba la possibilitat de concedir subvencions als productors del sector amb dificultats econòmiques. Es tracta d'unes produccions lligades a un consum majoritari a través del canal de la restauració i l'hostaleria, tancat per l'actual crisi sanitària de la Covid-19 i la declaració de l'estat d'alarma a Espanya, mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.

Aquesta disposició estableix el tancament d'establiments d'hostaleria i restauració, al mateix temps que prohibeix concentracions de persones i, en conseqüència, les celebracions. És en aquest canal (el de la restauració i l'hostaleria) al qual es destina la major part d'aquestes produccions. Per això la demanda de les produccions de les explotacions abans esmentades s'ha desplomat. Aquesta situació és més greu si cap en la Comunitat Valenciana, ja que en la nostra comunitat, l'activitat turística és el principal motor econòmic que disposem i el tancament d'aquests establiments suposa col·locar a tots els proveïdors d'aquests establiments en una crisi sense precedents.

Aquesta situació en aquests moments és incerta, no se sap quant temps durarà, i la conclusió unànime és que aquests sectors ramaders s'enfronten a una crisi molt greu. Aquesta crisi pot ocasionar la desaparició d'un nombre important d'explotacions ramaderes i, amb això, la pèrdua de llocs de treball i la reducció de l'activitat econòmica. La situació s'agreuja en produir-se principalment en zones rurals en les quals les activitats alternatives amb viabilitat econòmica són escasses.



Per tot l'anterior és pel que es considera necessari i urgent, establir una línia de subvencions per al suport als sectors ramaders de la nostra Comunitat Autònoma, per a evitar la desaparició definitiva d'unes activitats econòmiques bàsiques, perquè les zones rurals de Comunitat Valenciana continuen vives i els consumidors puguen continuar comptant amb aliments de qualitat, produïts en aquesta terra amb les majors garanties de qualitat i seguretat.

El sector pesquer igualment, s'ha vist embolicat en una dinàmica negativa davant els abruptes canvis de tendències en la distribució d'aliments i l'alteració de les conductes dels consumidors derivades de la situació provocada per l'aparició de la pandèmia. Això, juntament amb el tancament de l'hostaleria, client important del nostre sector pesquer, ha derivat en una dràstica reducció de l'activitat dels nostres pescadors i conseqüentment de les llotges pesqueres de la Comunitat Valenciana, disminuint els ingressos generats per al manteniment d'aquestes.



Sent considerat un sector essencial, el sector pesquer s'ha vist embolicat en una dinàmica negativa davant els abruptes canvis de tendències en la distribució d'aliments i per l'alteració de les conductes dels consumidors derivades de la situació provocada per l'aparició de la pandèmia de la Covid-19. Aquestes ajudes venen a facilitar la promoció dels productes pesquers i la seua adequació a les noves tendències del mercat quant a la seua transformació o noves formes de presentació.



Les llotges, instal·lacions, necessàries per a la comercialització de la pesca extractiva estan patint especialment aquesta situació de crisi, sent necessària l'aportació d'una mínima ajuda econòmica que permeta garantir la seua viabilitat i el seu manteniment tant per a garantir l'activitat actual de pesca com la futura, en el moment en què es normalitze la situació. Les llotges pesqueres són instal·lacions públiques situades en els diferents ports de la Comunitat en els quals existeix activitat pesquera i són gestionades majoritàriament (amb l'única excepció de la d'Alacant i la del Palmar) per les confraries de pescadors dels ports en què es troben, corporacions de dret públic sense ànim de lucre, per la qual cosa la caiguda abrupta d'ingressos que pateixen, compromet la seua viabilitat

Aquesta situació, a més es veu agreujada per l'incert de la seua duració, per la qual cosa aquests sectors s'enfronten a una crisi molt greu, que pot ocasionar la desaparició d'un nombre important d'explotacions ramaderes i d'activitats de la pesca i, amb això, la pèrdua de llocs de treball i la reducció de l'activitat econòmica, amb una incidència molt especial en les zones rurals, en les quals les activitats alternatives amb viabilitat econòmica són escasses.

Des de la declaració de la pandèmia per l'Organització Mundial de la Salut, el passat 11 de març, i en el marc de les competències que li atribueix l'Estatut d'Autonomia, la Generalitat Valenciana ha anat adoptant de manera gradual diverses mesures excepcionals que han tingut per objecte limitar la propagació de la Covid-19, i el contagi de la ciutadania.

Davant aquesta situació excepcional, constitueix també un deure de les autoritats públiques procurar que les mesures adoptades no produïsquen danys irreversibles en el teixit productiu i social, impulsant les actuacions, urgents i excepcionals, que siguen necessàries per a pal·liar els efectes negatius de la limitació de la mobilitat i de la suspensió temporal de gran part de l'activitat econòmica. En aquesta emergència sanitària, econòmica i social, tant la protecció com l'adopció de mesures dirigides als sectors i col·lectius més vulnerables, han de constituir la prioritat de les actuacions de les administracions públiques.



En l'actual escenari de disrupció temporal i generalitzada de l'activitat econòmica, resulta de màxima urgència l'adopció de mesures extraordinàries de gestió econòmica financera que atenuen els efectes de la brusca disminució de l'activitat, amb la finalitat de remeiar els resultats negatius i els efectes sostinguts de l'actual crisi.

Aquest decret respon als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, eficiència i transparència, exigits per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Es compleixen els principis de necessitat i eficàcia donat l'interés general en el qual es fonamenten les mesures que s'estableixen dirigides a l'estímul, l'impuls i el manteniment de l'activitat econòmica, durant i una vegada depassat el marc temporal de l'estat d'alarma i les seues pròrrogues, i per ser el decret l'instrument jurídic més adequat i immediat per a garantir la seua consecució. La norma compleix també amb el principi de proporcionalitat, per contindre la regulació imprescindible per a atendre la necessitat d'establir les mesures extraordinàries que en ell es regulen. De la mateixa manera, s'ajusta al principi de seguretat jurídica, ja que és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic. Quant al principi d'eficiència, s'incorporen mecanismes perquè la norma genere les menors càrregues administratives possibles. Finalment, en relació amb el principi de transparència, la norma està exempta dels tràmits de consulta pública, audiència i informació pública.

Considerem que és necessari donar suport a les necessitats d'un sector que pot veure's greument afectat per la reducció de la seua activitat com a conseqüència de la crisi sanitària i, concretament, les derivades de la suspensió de realitzar vendes en mercats no sedentaris, la suspensió de l'activitat educativa i de formació i la suspensió de l'activitat d'hostaleria i restauració.

Igualment per tots els anteriors arguments, considerem que les entitats locals tenen un paper fonamental per a atendre les necessitats de la població de les zones rurals més vulnerables de la Comunitat Valenciana que poden quedar desabastides de productes alimentaris i de primera necessitat, i al mateix temps atendre les demandes dels productors agroalimentaris de xicoteta escala i agroecològics per al restabliment de mercats no sedentaris de proximitat que poden continuar sent garants de seguretat en aquesta crisi.

Finalment aquest decret preveu ajudes dirigides a les persones que són productors locals i que venen directament els seus productes en quantitats no industrials i que en les actuals circumstàncies han vist minvades les seues vendes per diferents circumstàncies totes elles relacionades amb les obligacions de confinament, impossibilitat de desplaçar-se i tancament d'activitat econòmica decretades pel Reial decret 463/2020. En aquestes circumstàncies s'habilita una línia de subvenció, que és clarament complementària de la resta d'ajudes per al medi rural, per a facilitar la recuperació dels seus mercats de proximitat a través de l'ús de tecnologies de comunicació que s'han demostrat com un instrument molt flexible per a aquest fi. La gravetat de la situació descrita, obliga per tant a posar l'atenció en la venda directa i canals telemàtics de venda de productes agroalimentaris, com a mesura per a compensar la disminució d'ingressos, i assegurar la continuïtat de les explotacions del sector primari, instrument bàsic del desenvolupament econòmic en el medi rural, mantenint els sistemes més lligats als recursos locals, garantint la pervivència de l'agricultura familiar i el proveïment d'aliments de proximitat amb les majors garanties de qualitat i seguretat.



A la vista de la situació descrita i de les singulars circumstàncies d'interés públic, social i econòmic que concorren, amb la finalitat de reforçar la recuperació econòmica de les persones treballadores i productores de sector primari, la conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, ha d'establir mesures de caràcter excepcional que complisquen com a objectiu principal el manteniment de la renda i de l'activitat i sostenibilitat agràries davant l'alteració de les relacions socials, econòmiques i productives provocades per la Covid-19. És per això que es tramiten aquestes ajudes per a pal·liar els efectes econòmics de la crisi sanitària provocada per la Covid-19 en relació amb el sector primari de la Comunitat Valenciana, a impuls de la Conselleria competent en matèria d'agricultura i ramaderia.



Per tot això, d'acord amb allò que preveuen l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, i l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 8 de maig de 2020,





DECRETE



Article 1. Objecte

1. Aquest decret té per objecte aprovar les mesures de suport econòmic i les bases reguladores per a la concessió directa de subvencions, de caràcter excepcional i singularitzat, a entitats, empreses i persones en règim autònom que s'han vist afectades per la suspensió d'activitat econòmica decretada pel Govern d'Espanya per a fer front a l'impacte de la Covid-19.

2. En concret les ajudes previstes en aquest decret estan destinades a:

a) Ajudes a les entitats gestores de llotges pesqueres que han tingut dificultats en la comercialització dels productes de la pesca en els mesos de març i abril com a conseqüència de les limitacions imposades pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, i les seues pròrrogues per a ajudar a pal·liar l'actual situació de crisi.

b) Ajudes a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, afectades per la crisi de la Covid-19, amb la finalitat d'aconseguir el manteniment de la seua activitat.

c) Ajudes a les entitats locals de les zones rurals de la Comunitat Valenciana amb la finalitat d'adequar espais oberts per a la realització de mercats de venda no sedentaris, així com habilitar locals de recollida i distribució de productes agroalimentaris a la població en municipis rurals que puguen veure's desabastits per les mesures adoptades com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 març.

d) Ajudes dirigides als productors agraris que realitzen venda directa al detall, perquè puguen crear canals telemàtics de venda de productes agroalimentaris per a compensar la disminució d'ingressos derivada de la declaració de l'estat d'alarma.

e) Ajudes a persones productores primàries que realitzen venda directa al detall de productes agroalimentaris, per a compensar la disminució d'ingressos derivada de la declaració de l'estat d'alarma.



3. El conjunt d'actuacions finançades, conformement al que es disposa en aquest decret, es desenvoluparan dins de l'any 2020.



Article 2. Raons d'interés públic que concorren en la seua concessió i impossibilitat de la seua convocatòria pública

1. Aquestes subvencions es concedeixen de manera directa, en aplicació del que es preveu en l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, per concórrer raons d'interés econòmic, social i humanitari, en virtut de les circumstàncies derivades de la declaració de l'estat d'alarma en tot el territori nacional mitjançant el Reial decret 463/2020. Les subvencions regulades en aquest decret tenen caràcter singular, derivat del caràcter excepcional i únic dels esdeveniments que motiven el procediment en qüestió. Donat l'objecte específic de la subvenció, se segueix el procediment de concessió directa i no el de concurrència competitiva.



2. En concret, les raons d'interés públic que justifiquen l'atorgament directe de les subvencions radiquen en la urgència d'atendre les necessitats i combatre els efectes socials, econòmics i productius que està tenint la Covid-19 en la Comunitat Valenciana.



Article 3. Persones beneficiàries

Tenen la consideració de persones beneficiàries aquelles entitats o persones identificades en l'annex del present decret, que pertanyen a sectors d'activitat que han patit un impacte negatiu, social, econòmic i/o productiu global a conseqüència de l'aprovació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.





Article 4. Protecció de dades de caràcter personal

1. La gestió d'aquestes ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament, publicat en la pàgina web de la conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. En concret, la informació bàsica del tractament corresponent a cada ajuda estarà disponible en el formulari de sol·licitud d'aquesta.



Article 5. Finançament

1. L'import global màxim de les ajudes a concedir derivades d'aquest decret ascendeix a 7.384.563 € a càrrec dels fons propis de la Generalitat.

2. D'acord amb la previsió legal de l'últim paràgraf de l'article 168.1.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, les ajudes s'imputaran a les línies de subvenció que s'habiliten mitjançant el corresponent expedient de modificació pressupostària tramitat a aquest efecte en les aplicacions pressupostàries de l'estat de despeses del pressupost de la Generalitat per a 2020 que es relacionen:

– 12.02.01.0000.71410.4 «Ajudes a entitats gestores de llotges de pescadors afectats per la Covid-19»

– 12.02.01.0000.71480.4 «Ajudes a explotacions ramaderes afectades per la Covid-19»

– 12.02.02.0000.54220.4 «Ajudes a les entitats locals de les zones rurals de la Comunitat Valenciana afectades per la Covid-19»

– 12.02.02.0000.54220.7 «Ajudes a persones productores del sector primari per a la creació de canals telemàtics de venda de productes agroalimentaris»

– 12.02.02.0000.54220.4 «Ajudes a persones productores primàries que realitzen venda directa al detall de productes agroalimentaris afectats per la Covid-19»



Article 6. Procediment de concessió

1. Aquestes subvencions es concediran de manera directa, en aplicació dels articles 22.2 c) i 28, apartats 2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 168.1 c) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per concórrer raons d'interés públic, econòmic i social. En concret, el caràcter singular d'aquestes subvencions deriva de la naturalesa excepcional, única i imprevisible dels esdeveniments que les motiven.

2. El règim de justificació serà el que s'indica per a cada tipus de subvenció en les bases reguladores de les ajudes incloses en el present decret, sense perjudici dels controls que s'efectuen amb posterioritat, que s'estendran a la totalitat de les persones beneficiàries.

3. En virtut del que s'estableix en l'article 8.1.c de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la publicitat de les subvencions concedides es realitzarà mitjançant la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Article 7. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica o òrgan en què aquesta delegue.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se la beneficiària.

3. El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de 3 mesos des de la finalització del termini de sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

4. La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta.

5. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent Jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Article 8. Pagament de la subvenció

La liquidació i pagament de les ajudes s'efectuarà segons s'indica en cadascuna de les seccions per a cadascuna de les ajudes previstes en l'annex del present Decret.



Article 9. Obligacions generals de les beneficiàries

1. Les persones beneficiàries quedaran obligades a sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció. Igualment quedaran, en tot cas, subjectes a les obligacions imposades per l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. A més hauran de complir amb les següents obligacions:

a) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siga requerit per l'òrgan instructor del present procediment.

b) Comunicar al servei responsable de la tramitació, la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

c) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas d'haver percebut durant un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 10.000 euros. En concret, hauran de publicitar en la seua pàgina web, si la tingueren, l'obtenció d'aquesta subvenció.

d) Sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control.



Article 10. Minoració, anul·lació i reintegrament de les subvencions

1. L'incompliment dels requisits establits en aquest decret, donarà lloc, previ l'oportú procediment, a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les subvencions i els interessos de demora corresponents, conforme al que es disposa en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. El falsejament o l'ocultació de dades i documents que afecten substancialment la concessió i lliurament de fons públics, donarà lloc a l'exigència de responsabilitats tant en l'ordre administratiu com en el jurisdiccional competent, així com al dimanant en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015.

3. La conselleria competent en matèria en Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, realitzarà quants controls tècnics i administratius considere necessaris a fi de conformar el correcte compliment dels requisits exigits en aquest decret.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Règim jurídic

1. Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament, i altra normativa concordant, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. En aplicació de l'apartat 4 de la disposició addicional quarta del Reial decret 463/2020, la suspensió de terminis no s'aplicarà al procediment de concessió d'aquestes ajudes, per ser un procediment referit a situacions estretament vinculades als fets que justifiquen l'estat d'alarma.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

S'habilita la persona titular de la conselleria competent en matèria d'agricultura i desenvolupament rural, per al desenvolupament i execució d'aquest decret.



Segona. Efectes

Aquest decret produirà efectes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquest decret, que posa fi a la via administrativa, es podrà potestativament, interposar recurs de reposició en el termini d'un mes des de la publicació del present decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tot això de conformitat amb el que es disposa en els articles 10, 44 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 8 de maig de 2020



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Agricultura, Desarrollo Rural

Emergencia Climática y Transición Ecológica.

MIREIA MOLLÀ HERRERA





ANNEX

Bases reguladores de concessió directa d'ajudes urgents a les entitats gestores de llotges pesqueres, a explotacions ramaderes, a les entitats locals de les zones rurals per a l'habilitació d'espais de venda no sedentària de productes agroalimentaris, a persones productores del sector primari per a la creació de canals telemàtics de venda de productes agroalimentaris i a persones productores primàries que realitzen venda directa al detall en llotges, alfòndecs o al detall de productes agroalimentaris, afectades per la crisi de la Covid-19 que han tingut dificultats en la comercialització dels productes amb la finalitat d'aconseguir el manteniment de la seua activitat.







Secció I

Ajudes a les entitats gestores de les llotges p

esqueres afectades per la Covid-19



Article 1. Objecte, naturalesa, duració i procediment de concessió de les ajudes

1. Aquestes ajudes van dirigides a pal·liar les dificultats en la comercialització dels productes de la pesca en els mesos de març i abril com a conseqüència de les limitacions imposades pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, i les seues pròrrogues.

2. Les presents ajudes es concediran exclusivament en l'exercici 2020.



Article 2. Beneficiaris i requisit

1. Podran ser beneficiaris de les ajudes previstes en aquest decret les entitats gestores de llotges pesqueres situades en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, bé siguen Confraries de Pescadors, Comunitats de Pescadors o entitats mercantils.

2. Per a ser beneficiari hauran de complir-se a més de les obligacions generals contemplades en aquest decret gestionar una llotja pesquera.

3. Les ajudes previstes en aquest decret únicament podran ser concedides a empreses que no estaven en situació de crisi a 31 de desembre de 2019, encara que amb data posterior haja adquirit tal condició.



Article 3. Import de l'ajuda

1. Import màxim d'aquestes ajudes és de 334.563,00 €. La subvenció s'efectuarà amb càrrec al capítol IV del programa 714.10, línia de subvenció SNUEVA denominada «Ajudes a entitats gestores de llotges de pescadors afectats per la Covid-19», distribuïda en la taula adjunta.



2. L'import total de l'ajuda es distribueix conformement al següent desglossament entre les beneficiàries que s'indiquen:



ENTITAT IMPORT

CONFRARIA DE PESCADORS DE VINARÒS 19.507,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE BENICARLÓ 14.602,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE PENÍSCOLA 25.715,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE CASTELLÓ 42.795,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE BORRIANA 20.510,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE SAGUNT 6.057,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE VALÈNCIA 7.727,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE CULLERA 17.932,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE GANDIA 16.527,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE DÉNIA 20.725,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE XÀBIA 14.852,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE MORAIRA 4.682,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE CALP 11.797,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS D'ALTEA 15.160,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE VILA JOIOSA 31.180,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DEL CAMPELLO 3.295,00 €

LLOTJA D'ALACANT 3.750,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE SANTA POLA 36.750,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE GUARDAMAR 5.750,00 €

CONFRARIA DE PESCADORS DE TORREVELLA 11.500,00 €

COMUNITAT DE PESCADORS DEL PALMAR 3.750,00 €

334.563,00 €



Article 4. Forma i termini de presentació

1. La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, en la següent adreça: http://www.gva.es/va/proc20916.

2. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Per a la tramitació telemàtica s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb un certificat admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). De no disposar de signatura electrònica avançada, haurà d'acudir-se a la representació a través de persona que si dispose d'ella, acreditant la representació.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils i s'iniciarà a les 9 hores de l'endemà a la publicació d'aquest decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. Qualsevol aportació de documentació complementària, una vegada realitzada la sol·licitud, es durà a terme telemàticament en la Seu Electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. L'accés al tràmit concret d'aportació de documentació complementària podrà realitzar-se a través de la següent URL http://www.gva.es/va/proc18536.

5. Tots els formularis estaran disponibles en la següent URL: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos/pro_documentos?id_proc=20916&aneu_page=&aneu_site=&aneu_cas=docs.



Article 5. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Juntament amb la sol·licitud, s'aportarà la següent documentació:

a) Certificat de Secretaria de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat pel qual s'acorda sol·licitar l'ajuda.

b) Memòria descriptiva de les despeses a subvencionar.

c) Declaració responsable relativa al compliment de les condicions per a rebre l'ajuda.

d) Declaració responsable de no estar en dificultats econòmiques o en crisis a 31 de desembre de 2019, encara que, amb data posterior hagen adquirit aquesta condició.

e) Model de domiciliació bancària.

f) En cas de no disposar de signatura electrònica i actuar mitjançant representant, s'aportarà justificació relativa a la representació.

g) Documentació justificativa de les despeses subvencionables, en el cas que es dispose d'aquesta. En cas de no disposar d'aquesta documentació, es podrà presentar com a màxim abans del 30 d'octubre de l'any en curs de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, segons disposa l'article 4.

h) L'empresa o persona en règimen autònom ha de declarar per escrit qualsevol altra ajuda temporal relativa als mateixos costos subvencionables que en aplicació dels marcs nacionals temporals (MNT-1 i/o MNT-2) o en aplicació del marc temporal comunitari (MTC), haja rebut durant l'exercici fiscal en curs.

2. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de:

a) Identitat del sol·licitant o de la persona que actue com a representant de l'entitat.

b) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

No obstant això, si existeix oposició per part de l'interessat a la seua consulta, a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI), és imprescindible que aportació els documents acreditatius corresponents i que justifique aquesta oposició.

2. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.





Article 6. Instrucció

1. La instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió i pagament a l'òrgan competent per a resoldre.

3. El procediment podrà resoldre's de manera parcial, a mesura que els sol·licitants presenten la totalitat de la documentació exigida.



Article 7. Despeses subvencionables

1. Seran despeses subvencionables els que figuren a continuació relacionats amb la pandèmia de la Covid-19 durant els mesos en què s'ha vist afectada econòmicament per la paralització d'altres activitats (com l'hostaleria i la restauració) amb impacte en les entitats gestores conseqüència de Reial decret 463/2020. En cas de despeses de caràcter anual es presentarà el prorrateig d'aquests mesos.

• Nòmines i Seguretat Social a càrrec de l'empresa.

Hauran de presentar-se a més de les nòmines la còpia del resguard bancari de transferència on conste com a motiu el pagament de la nòmina corresponent. Perquè la nòmina puga ser subvencionada íntegrament (incloent la retenció d'IRPF) haurà de presentar-se justificació d'haver ingressat efectivament en Hisenda la retenció (model 190 i transferència bancària de l'ingrés). Les despeses de Seguretat Social es justificaran presentant els rebuts de liquidació de Cotitzacions així com còpia del resguard bancari de transferència on conste com a motiu el pagament de la Seguretat Social corresponent.



• Despeses d'arrendaments d'edificis i altres construccions

• Despeses en material de protecció

• Reparacions, manteniment i conservació:

• Despeses de conservació

• Tarifes per vigilància, revisió, conservació i entreteniment de màquines i instal·lacions, material de transport, mobiliari, equips d'oficina.

• Despeses de manteniment o de caràcter anàleg que originen els equips de processos de transmissió de dades, informàtics, ofimàtics i d'instal·lacions telefòniques i de control d'emissions radioelèctriques.

• Material, comunicacions, primes d'assegurances, tributs, treballs realitzats per altres empreses i transports

• Primes d'assegurances: despeses per assegurances de vehicles, edificis i locals.

• Tributs: S'inclouran en aquest concepte les despeses destinades a la cobertura de taxes, contribucions i impostos, ja siguen estatals, autonòmics o locals, amb les limitacions establides en l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Així, no seran subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació. En el cas de l'IVA, únicament seran subvencionables en el cas que la beneficiària adjunte certificat d'Hisenda declarant que aquesta entitat està exempta de fer declaració d'IVA.



• Treballs realitzats per altres empreses:

• Despeses de desinfecció de locals.

2. En el cas que la confraria o entitat beneficiària no present factures i documents justificatius per l'import total, s'autoritzarà el pagament únicament pel realment justificat.



Article 8. Forma de pagament de les ajudes i règim de justificació

El pagament de l'ajuda s'efectuarà una vegada s'acredite per la beneficiària el compliment dels requisits establits i després de la presentació per part de la beneficiària de les factures i documents justificatius que acrediten les despeses de funcionament de la llotja pesquera relacionats amb aquests, tot això de conformitat amb el que s'estableix en l'article 5 de la present secció.



Article 9. Compatibilitat de les ajudes

1. Aquesta ajuda és compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

2. El seu import en cap cas, aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos podrà superar el cost de l'activitat subvencionada.



Article 10. Compatibilitat amb la normativa europea

1. D'acord amb el que s'estableix en el «Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i persones en règimen autònom consistents en subvencions directes, bestretes reembossables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interés en préstecs destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de Covid-19» (MNT-1), declarat compatible per la Comissió en la Decisió SA. 56851 2020/N i amb el segon Marc Nacional Temporal, «Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda per a la contenció sanitària de la Covid-19, a través de suport a la I+D, al desenvolupament d'infraestructures d'assaig i ampliació d'escala i a la fabricació de productes i materials mèdics necessaris, així com ajudes urgents en forma d'ajornament del pagament d'impostos i cotitzacions a la Seguretat Social i subsidis salarials per a empleats per a evitar reduccions de plantilla en el context de l'actual brot de Covid-19» (MNT-2) declarat compatible per la Comissió en la Decisió SA. 57019 2020/N, com pel mateix Marc Temporal Comunitari, inclosa la seua modificació (en data 3.04.2020).



2. L'avaluació de les ajudes contingudes en la present secció es realitzaran considerant que les mesures s'acullen a les disposicions contingudes en el punt 3 del Marc Nacional Temporal-1 (Concessió d'ajudes en forma de subvencions directes, bestretes reembossables o avantatges fiscals»)

3. L'ajudes a empreses actives en el sector de la pesca no es referiran a cap de les categories d'ajudes esmentades en l'article 1, apartat 1, lletres a) a k), del Reglament UE núm. 717/2014 de la Comissió.



4. Quan una empresa o un treballador o treballadora en règimen autònom estiguen actius en diversos sectors els que s'apliquen diferents imports màxims, es garantirà, per mitjans apropiats, com la separació de comptes, que per a cadascuna d'aquestes activitats es respecte el límit corresponent i que la quantitat més alta possible no s'excedeix en total.



5. Totes les xifres utilitzades són brutes, és a dir, abans de qualsevol deducció d'impostos o altres càrrecs.

6. Amb caràcter general, totes les ajudes contemplades en els marcs temporals podran acumular-se entre si, sempre que es respecten els imports màxims i els llindars d'intensitat màxima establits per a cada tipus d'ajuda.

Com a excepció a aquest criteri general:

a) Les ajudes recollides en els punts 4 (Ajudes en forma de garanties de préstecs) i 5 (Ajudes en forma de bonificació de tipus d'interés de préstecs) del MNT-1 no podran acumular-se entre si en cas que les ajudes es concedisquen per a idèntic principal de préstec subjacent i l'import global del préstec supere els llindars establits en el punt 25, lletra d, (en les Ajudes en forma de garanties de préstecs, límits a l'import global dels préstecs per beneficiari en el cas dels préstecs amb un venciment posterior al 31.12.2020) o en el punt 27, lletra d (en les Ajudes en forma de bonificació de tipus d'interés de préstecs, límits a l'import global dels préstecs per beneficiari en el cas dels préstecs amb un venciment posterior al 31.12.2020), del MTC.

b) Les ajudes recollides en els punts 3 (Ajudes per a recerca i desenvolupament vinculada a la Covid-19), 4 (Ajudes a la inversió destinada a les infraestructures d'assaig i ampliació d'escala) i 5 (Ajudes a la inversió per a la fabricació de productes relacionats amb la Covid-19) del MNT-2 (Mesures per a la contenció sanitària del Covid-19), no seran acumulables entre si en cas que l'ajuda es referisca als mateixos costos subvencionables.



Sense perjudici del criteri general d'acumulació expressat, en el cas de les ajudes previstes en els

punts 4 (Ajudes a la inversió destinada a les infraestructures d'assaig i ampliació d'escala) i 5 (Ajudes a la inversió per a la fabricació de productes relacionats amb la Covid-19) del MNT-2, es podrà addicionar una garantia per a cobertura de pèrdues en els termes expressats en els apartats 4.9 i 5.9, respectivament.

Les ajudes contemplades en tots dos marcs nacionals temporals (MNT-1 i MNT-2) podran acumular-se amb les ajudes en forma d'assegurança de crèdit a l'exportació a curt termini previstes en el MTC, sempre que es respecten els imports màxims i els llindars d'intensitat màxima establits per a cada tipus d'ajuda.

Les mesures d'ajuda temporal previstes en els marcs nacionals temporals (MNT-1 i MNT-2) poden acumular-se amb les ajudes que entren en l'àmbit d'aplicació dels Reglaments de minimis, sempre que les regles d'acumulació previstes en aquests Reglaments de minimis siguen respectades.

Les mesures d'ajuda temporal previstes en els marcs nacionals temporals (MNT-1 i MNT-2) també poden acumular-se amb les ajudes exemptes en virtut del Reglament General d'Exempció per Categories, sempre que les regles d'acumulació previstes en el mateix siguen respectades.

7. Aquestes ajudes podran atorgar-se en forma de subvencions directes per un import màxim de 120.000 euros per empresa o persona en règimen autònom.





Secció II

Ajudes a explotacions ramaderes afectades per la Covid-19



Article 1. Objecte i finalitat

1. Aquestes ajudes van dirigides a pal·liar les dificultats ocasionades durant l'any 2020 per la parada d'activitat en altres sectors però amb impacte significatiu en les explotacions ramaderes com a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19 dirigit a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, afectades per la crisi de la Covid-19, amb la finalitat d'aconseguir el manteniment de la seua activitat.

2. Aquestes subvencions van destinades a les explotacions ramaderes, l'orientació productiva de les quals és la següent:

a) Explotació ramadera dedicada a la producció de llet de cabra i ovella, aquelles explotacions d'oví caprí amb una classificació zootècnica de, «reproducció per a la producció de llet» o «reproducció per a producció mixta» que produeix i comercialitza llet crua d'ovella i cabra.



b) Explotació ramadera dedicada la producció de corders i cabrits, aquelles explotacions d'oví caprí amb una classificació zootècnica de, «reproducció per a la producció de carn» o «reproducció per a producció mixta» que produeix i comercialitza corders i cabrits.



c) Engreixadors de corders i cabrits, aquelles explotacions d'oví o caprí amb una classificació zootècnica de, «esquer o engreixador» dedicades a l'engreixament o esquer de corders i cabrits i que els destinen a escorxador per a sacrifici.

d) Engreixadors d'èquids, aquelles explotacions d'equí amb una classificació zootècnica de, «esquer o engreixador» dedicades a l'engreixament o esquer de cavalls i que els destinen a escorxador per a sacrifici.

e) Explotacions de vaques nodrisses, aquelles explotacions de bòvids amb una classificació zootècnica de, «reproducció per a la producció de carn» o «reproducció mixta» que produeix i comercialitza jònecs.

f) Engreixadors de jònecs, aquelles explotacions de bòvids amb una classificació zootècnica de, «esquer o engreixadors de boví» dedicades a l'engreixament o esquer de jònecs.

g) Explotacions de gallines ponedores, aquelles explotacions de gallines amb una classificació zootècnica de, «granges de producció per a ous» i produeix i comercialitzen ous per a consum humà.



Article 2. Beneficiaris i requisits

1. Podran ser beneficiaris de les subvencions regulades en el present decrete qualsevol persona física o jurídica, incloent Societats Cooperatives i Societats Agràries de Transformació (SAT), així com Comunitats de Béns, que siguen titulars d'una explotació l'orientació productiva de la qual aquest contemplada en l'article primer i aquest situada en la Comunitat Valenciana, que complisca els següents requisits:



a) Trobar-se inscrites en el Registre d'Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana, creat per la Llei 6/2003, de 4 de març, de Ramaderia de la Comunitat Valenciana, (en endavant REGA) el 14 de març de 2020.

b) Posseir un cens de reproductores, cens d'animals d'engreixament o un cens de gallines ponedores a data de 31 de març de 2020, en el REGA, entre els indicats en punt 6.2, per a les diferents orientacions productives.

c) Per a aquelles explotacions on convisquen diferents espècies de bestiar susceptibles de rebre la subvenció, només podran acollir-se a l'ajuda per l'orientació productiva que s'indique en el moment de la sol·licitud.

d) En cap cas la subvenció a percebre per una explotació serà superior als 30.000 €.

f) Tinguen la consideració de PIMES agràries dedicades a la producció primària, tal com es defineixen en l'annex 1 del Reglament (UE) 702/2014 de la Comissió de 25 de juny de 2014.



Article 3. Sol·licituds

1. La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, en la següent adreça: http://www.gva.es/va/proc20917.

2. Les sol·licituds hauran de signar-se amb el certificat digital de la persona interessada o, en el seu cas, amb el certificat digital del seu representant. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca.

3. Es presentarà una única sol·licitud d'ajuda per explotació i beneficiari.

4. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils i s'iniciarà a les 9 hores de l'endemà a la publicació d'aquest decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5. Qualsevol aportació de documentació complementària, una vegada realitzada la sol·licitud, es durà a terme telemàticament en la Seu Electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. L'accés al tràmit concret d'aportació de documentació complementària podrà realitzar-se a través de la següent URL http://www.gva.es/va/proc18536.



Article 4. Documentació

1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades, a més de la documentació de caràcter general prevista en aquest decret, la següent documentació:

a) En el cas de comunitats de béns i altres agrupacions sense personalitat jurídica, document que les acredite, document que acredite la representació del representant i percentatge de participació dels seus integrants. Només serà necessari aportar-ho quan el sol·licitant o representant no autoritze al fet que l'Administració obtinga les dades d'identitat per mitjans telemàtics.

b) Per a persones jurídiques: document que les acredite, escriptura de constitució de l'entitat i document que acredite la representació.

c) Compromís dels integrants de les agrupacions sense personalitat jurídica de no dissoldre's fins que no haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 65 de la Llei 38/2003 i l'article 172.3 de la Llei 1/2015.

d) Dades bancàries. Si el compte no està donat d'alta en la base de dades de la Generalitat, haurà d'aportar correctament emplenat l'imprés de domiciliació bancària.

e) Declaració responsable de no estar en dificultats econòmiques o en crisis el 31 de desembre de 2019, encara que amb data posterior hagen adquirit aquesta condició.

f) L'empresa o persona en règimen autònom ha de declarar per escrit qualsevol altra ajuda temporal relativa als mateixos costos subvencionables que en aplicació dels marcs temporals nacionals (MNT-1 i/o MNT-2) o en aplicació del marc temporal comunitari (MTC), haja rebut durant l'exercici fiscal en curs.

2. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de:

a) Identitat del sol·licitant o de la persona que actue com a representant de l'entitat.

b) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

No obstant això, si existeix oposició per part de l'interessat a la seua consulta, a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI), és imprescindible que aportació els documents acreditatius corresponents i que justifique aquesta oposició.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.



Article 5. Obligacions de les beneficiàries

1. Les beneficiàries de les subvencions hauran de complir les obligacions generals establides d'aquest decret i en particular mantindre's durant l'any 2020 en l'activitat per la qual han rebut la subvenció.



2. El control de permanència en l'activitat podrà realitzar-se per mitjà de visites i a través de la base de dades del registre de moviments.



3. El seu incompliment donarà lloc al reintegrament de la quantia proporcional per temps d'incompliment.

4. No estar en dificultats econòmiques o en crisis el 31 de desembre de 2019, encara que amb data posterior hagen adquirit aquesta condició.



Article 6. Tipus de subvencions i quantia

1. El finançament de les subvencions contemplades en el present decret la quantia màxima del qual és de 4.000.000 € seran amb càrrec a l'aplicació pressupostària SNUEVA denominada «Ajudes a explotacions ramaderes afectades per la Covid-19»

2. Els criteris de quantificació d'aquesta ajuda seran els següents. Prima en Euros, tal com s'estableix en la taula següent, per reproductora adulta, per cap d'animal d'engreixament, o per cap de gallina reproductora en producció, que complisca amb l'especificat en el present decret, amb el límit màxim de trenta mil euros (30.000 €) per beneficiari.





ORIENTACIÓ PRODUCTIVA INTERVAL €/CAP

OVÍ CAPRÍ LLET MÉS DE 89 12

OVÍ CAPRÍ CARN MÉS DE 224 10

OVÍ CAPRÍ ESQUER MÉS DE 499 7

GALLINES DE POSADA DE 10.000 A 40.000 0,3

EQUÍ ESQUER MÉS DE 49 45

BOVÍ CARN MÉS DE 29 45

BOVÍ ESQUER DE 124 30



3. El càlcul de les reproductores, cens d'animals d'engreixament, cens de gallines ponedores amb dret a subvenció, es farà prenent com a dades de referència la declaració de femelles, caps d'engreixament, caps de gallines ponedores en el registre REGA de l'any 2020, i que consten en l'esmentat registre en data de 31 de març de 2020 i hauran de vindre reflectits en el model de sol·licitud. Per a tindre dret a la subvenció, les dades bàsiques dels animals, amb dret a prima, hauran de coincidir, en el moment de sol·licitar l'ajuda, amb la informació que existeix en la base de dades del REGA.

Article 7. Tramitació

1. La concessió de les ajudes s'atorgarà a totes les persones interessades que formulen la seua sol·licitud en termini i acrediten el degut compliment de tots els requisits.

2. En el cas que no existisca crèdit suficient per a atendre totes les sol·licituds es prorratejaren tal com s'estableix en el punt 2 de l'article 6.



Article 8. Procediment de concessió i òrgans competents

1. La instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

2. Després de la presentació de les sol·licituds es revisarà que aquestes inclouen totes les dades necessàries i que van acompanyades de la documentació prevista. En cas necessari es requerirà al sol·licitant l'aportació de noves dades i/o documents concedint-li un termini de 10 dies per a la seua presentació, amb la indicació que si no ho fera en aquest terme se li donarà per desistit de la seua petició. Transcorregut aquest termini, s'emetrà el corresponent informe per a tots els expedients.

3. Les sol·licituds que presenten informe favorable, passaran a la fase de control de cens i valoració de les sol·licituds.

4. Després de la revisió administrativa i finalitzada la fase de control, s'emetrà informe per part del personal tècnic de les Direccions Territorials de la citada Conselleria, indicant el resultat d'aquests, donant trasllat d'aquest informe al Servei amb funcions en matèria de ramaderia. Aquesta informació es posarà a la disposició de l'òrgan col·legiat per a la seua valoració final.

5. L'òrgan col·legiat, nomenat pel titular de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, serà l'encarregat de realitzar la proposta de concessió de les subvencions a la vista de les sol·licituds avaluades, i estarà integrat pel cap del servei encarregat de la gestió i control d'aquestes subvencions que actuarà com a president i dos tècnics de la Direcció General de la qual depenga el servei encarregat de la gestió i control d'aquestes subvencions.



Article 9. Compatibilitat de les ajudes

Aquesta ajuda és compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

El seu import en cap cas, aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos podrà superar el cost de l'activitat subvencionada.



Article 10. Dret de la competència

1. D'acord amb el que s'estableix en el «Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i persones en règimen autònom consistents en subvencions directes, bestretes reembossables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interés en préstecs destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de Covid-19» (MNT-1), declarat compatible per la Comissió en la Decisió SA. 56851 2020/N i amb el segon Marc Nacional Temporal, «Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda per a la contenció sanitària del Covid-19, a través de suport a la I+D, al desenvolupament d'infraestructures d'assaig i ampliació d'escala i a la fabricació de productes i materials mèdics necessaris, així com ajudes urgents en forma d'ajornament del pagament d'impostos i cotitzacions a la Seguretat Social i subsidis salarials per a empleats per a evitar reduccions de plantilla en el context de l'actual brot de Covid-19» (MNT-2) declarat compatible per la Comissió en la Decisió SA. 57019 2020/N, com pel mateix Marc Temporal Comunitari, inclosa la seua modificació (en data 3.04.2020).



2. L'avaluació de les ajudes contingudes en la present secció es realitzaran considerant que les mesures s'acullen a les disposicions contingudes en el punt 3 del Marc Nacional Temporal-1 (Concessió d'ajudes en forma de subvencions directes, bestretes reembossables o avantatges fiscals).

3. L'ajudes a empreses actives en el sector de la pesca no es referiran a cap de les categories d'ajudes esmentades en l'article 1, apartat 1, lletres a) a k), del Reglament UE núm. 717/2014 de la Comissió.



4. Quan una empresa o un treballador o treballadora en règim autònom estiguen actius en diversos sectors els que s'apliquen diferents imports màxims, es garantirà, per mitjans apropiats, com la separació de comptes, que per a cadascuna d'aquestes activitats es respecte el límit corresponent i que la quantitat més alta possible no s'excedeix en total.



5. Totes les xifres utilitzades són brutes, és a dir, abans de qualsevol deducció d'impostos o altres càrrecs.

6. Amb caràcter general, totes les ajudes contemplades en els marcs temporals podran acumular-se entre si, sempre que es respecten els imports màxims i els llindars d'intensitat màxima establits per a cada tipus d'ajuda.

Com a excepció a aquest criteri general:

a) Les ajudes recollides en els punts 4 (Ajudes en forma de garanties de préstecs) i 5 (Ajudes en forma de bonificació de tipus d'interés de préstecs) del MNT-1 no podran acumular-se entre si en cas que les ajudes es concedisquen per a idèntic principal de préstec subjacent i l'import global del préstec supere els llindars establits en el punt 25, lletra d, (en les Ajudes en forma de garanties de préstecs, límits a l'import global dels préstecs per beneficiari en el cas dels préstecs amb un venciment posterior al 31.12.2020) o en el punt 27, lletra d (en les Ajudes en forma de bonificació de tipus d'interés de préstecs, límits a l'import global dels préstecs per beneficiari en el cas dels préstecs amb un venciment posterior al 31.12.2020), del MTC.



b) Les ajudes recollides en els punts 3 (Ajudes per a recerca i desenvolupament vinculada al Covid-19), 4 (Ajudes a la inversió destinada a les infraestructures d'assaig i ampliació d'escala) i 5 (Ajudes a la inversió per a la fabricació de productes relacionats amb el Covid-19) del MNT-2 (Mesures per a la contenció sanitària del Covid-19), no seran acumulables entre si en cas que l'ajuda es referisca als mateixos costos subvencionables.

Sense perjudici del criteri general d'acumulació expressat, en el cas de les ajudes previstes en els punts 4 (Ajudes a la inversió destinada a les infraestructures d'assaig i ampliació d'escala) i 5 (Ajudes a la inversió per a la fabricació de productes relacionats amb el Covid-19) del MNT-2, es podrà addicionar una garantia per a cobertura de pèrdues en els termes expressats en els apartats 4.9 i 5.9, respectivament.



Les ajudes contemplades en tots dos marcs nacionals temporals (MNT-1 i MNT-2) podran acumular-se amb les ajudes en forma d'assegurança de crèdit a l'exportació a curt termini previstes en el MTC, sempre que es respecten els imports màxims i els llindars d'intensitat màxima establits per a cada tipus d'ajuda.

Les mesures d'ajuda temporal previstes en els marcs nacionals temporals (MNT-1 i MNT-2) poden acumular-se amb les ajudes que entren en l'àmbit d'aplicació dels Reglaments de minimis, sempre que les regles d'acumulació previstes en aquests Reglaments de minimis siguen respectades.

Les mesures d'ajuda temporal previstes en els marcs nacionals temporals (MNT-1 i MNT-2) també poden acumular-se amb les ajudes exemptes en virtut del Reglament General d'Exempció per Categories, sempre que les regles d'acumulació previstes en el mateix siguen respectades.

7. Aquestes ajudes podran atorgar-se en forma de subvencions directes per un import màxim de 100.000 euros per empresa o persona en règimen autònom.





Secció III

Ajudes urgents a entitats locals de les zones rurals

de la Comunitat Valenciana afectades per la Covid-19



Article 1. Objecte i àmbit

1. Aquestes ajudes van dirigides a pal·liar les dificultats ocasionades per la pandèmia a les entitats locals de les zones rurals de la Comunitat Valenciana amb la finalitat d'adequar espais oberts o tancats que permeten complir amb les exigències sanitàries generals i particulars de la pandèmia per a la realització de mercats de venda no sedentaris, així com habilitar locals de recollida i distribució de productes agroalimentaris a la població en municipis rurals que puguen veure's desabastits per les mesures adoptades com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 març.



2. Les actuacions subvencionades seran l'adequació, per part de les entitats locals, d'espais oberts o tancats per a la realització de mercats no sedentaris de productes agroalimentaris i de primera necessitat, i/o la prestació d'un servei de proveïment d'aqueixos productes als habitants dels municipis assenyalats en l'article 2, recollint prèviament els seus comandes i, una vegada adquirits els productes a través de canals de comerç de proximitat, posar-los a la seua disposició en locals habilitats per a això, evitant així desplaçaments innecessaris d'una banda, i incentivant la venda de productes locals, per un altre.



La permanència en aquests espais habilitats haurà de ser l'estrictament necessària perquè els consumidors puguen realitzar l'adquisició d'aliments i productes de primera necessitat, quedant suspesa la possibilitat de consum de productes en els propis establiments.



3. El conjunt d'actuacions finançades, conformement al que es disposa en aquest decret, es desenvoluparan dins de l'any 2020.



Article 2. Entitats beneficiàries i requisits

1. Seran entitats beneficiàries de les ajudes regulades per aquest decret les entitats locals de les poblacions rurals de la Comunitat Valenciana que complisquen alguns dels següents requisits:

a) municipis inclosos dins de l'espai rural definit en el PDR-CV 2014-2020 els termes municipals del qual o part d'aquests figuren en l'annex II de l'Ordre 5/2016, d'11 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es convoca i regula la selecció dels Grups d'Acció Local LEADER 2014-2020 i de les estratègies de desenvolupament local participatiu i compten amb menys de 2.000 habitants.

b) municipis declarats en perill de despoblació i que figuren en l'annex de la Resolució de 15 d'abril de 2019, de la Presidència de la Generalitat, sobre l'assignació de la línia específica del Fons de Cooperació Municipal per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis de la Comunitat Valenciana corresponent a cada entitat beneficiària per a l'exercici pressupostari 2019.

c) municipis amb menys de 1.500 habitants. Les dades relatives al nombre d'habitants per municipi s'obtindran de l'última revisió padronal de 2019 publicats en el Portal Estadístic de la Generalitat Valenciana (http://www.pegv.gva.es), en el següent enllaç: http://www.pegv.gva.es/va/indicadors-despoblament.

2. Per a ser beneficiari d'aqueixes ajudes serà necessari haver complit l'obligació de presentar el Compte General davant la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana en els termes establits en la normativa reguladora de la mateixa així com haver remés, en el seu cas, el corresponent Pla economicofinancer en els termes disposats en la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, a l'òrgan de la Generalitat competent en matèria de tutela financera de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.





Article 3. Despeses subvencionables

1. Es consideraran despeses subvencionables aquells atribuïts directament a les accions relacionades amb l'objecte d'aquesta ajuda durant 2020 i que són els següents:

a) despeses corrents: electricitat, calefacció, aigua, telèfon, neteja del local o anàlegs de les dependències que l'entitat utilitze per a aquestes finalitats.

b) despeses derivades de les mesures relacionades amb la seguretat en els espais i locals destinats a les actuacions subvencionables (personal de seguretat, material, senyalització).

c) la renda que es derive de l'arrendament de l'immoble on es realitzen els mercats no sedentaris, i/o la recollida i distribució dels aliments i productes, o els pagaments realitzats en concepte d'ús del local mitjançant imputació de despeses corrents suportades.

d) les despeses ocasionades per les reparacions i conservació dels espais i locals.

e) l'adquisició de mobiliari i altres equipaments necessaris per a l'habilitació dels locals i conservació dels productes (aparells de calefacció, congeladors, neveres, prestatgeries).

f) material fungible necessari per al desenvolupament de la subvenció.

g) les despeses proporcionals corresponents a salaris, dietes, i desplaçament del personal amb relació laboral amb l'entitat local, ja siga propi o contractat per a l'execució de la subvenció.



Article 4. Import de les ajudes, finançament i quantia de la subvenció

1. La quantia de l'ajuda ascendirà a 2.500 euros per entitat beneficiària.

2. La dotació d'aquestes subvencions ascendeix a un import global màxim estimat de 500.000 euros, fons propis de la Generalitat, sense perjudici de la seua possible ampliació amb fons procedents de l'Estat o de la Unió Europea que puguen donar lloc a una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

3. D'acord amb la previsió legal de l'últim paràgraf de l'article 168.1.c de la Llei 1/2015, aquestes ajudes s'imputaran a la línia de subvenció SNUEVA denominada «Ajudes a les entitats locals de les zones rurals de la Comunitat Valenciana afectades per la Covid-19».



Article 5. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, en la següent adreça: http://www.gva.es/va/proc20918.

2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils i s'iniciarà a les 9 hores de l'endemà a la publicació del present decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Qualsevol aportació de documentació complementària, una vegada realitzada la sol·licitud, es durà a terme telemàticament en la Seu Electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. L'accés al tràmit concret d'aportació de documentació complementària podrà realitzar-se a través de la següent URL http://www.gva.es/va/proc18536.

4. Tots els formularis estaran disponibles en la següent URL: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos/pro_documentos?id_proc=20918&aneu_page=&aneu_site=&aneu_cas=docs.



Article 6. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Juntament amb la sol·licitud, s'aportarà la següent documentació:

a) Certificat de Secretaria de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat local pel qual s'acorda sol·licitar l'ajuda.

b) Memòria descriptiva de les despeses a subvencionar.

c) Declaració responsable relativa als requisits exigits.

d) Model de domiciliació bancària degudament emplenat.

e) En cas de representació legal de l'entitat sol·licitant, còpia dels poders actualitzats que acrediten la seua representació o document equivalent segons les prescripcions reals.

f) Declaració responsable sobre la sol·licitud i obtenció o no d'altres ajudes sobre les mateixes activitats, projectes, o els mateixos costos subvencionables, amb expressió, en el seu cas dels compromisos assumits pel sol·licitant.

2. Només s'admetrà una sol·licitud per Entitat beneficiària.

3. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de:

a) Identitat del sol·licitant o de la persona que actue com a representant de l'entitat.

b) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, així com el domicili fiscal.

No obstant això, si existeix oposició per part de l'interessat a la seua consulta, a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI), és imprescindible que aportació els documents acreditatius corresponents i que justifique aquesta oposició.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica i la situació en el cens d'activitats econòmiques o a l'impost sobre activitats econòmiques.



Article 7. Instrucció

1. La instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General de Desenvolupament Rural.

2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre.

3. La concessió de les ajudes s'atorgarà a totes les entitats interessades que formulen la seua sol·licitud en termini i acrediten el degut compliment de tots els requisits.

En el cas que no existisca crèdit suficient per a atendre totes les sol·licituds, es procedirà al prorrateig del crèdit disponible, atorgant la mateixa intensitat d'ajuda entre les entitats beneficiàries que complisquen els requisits indicats en el paràgraf anterior.



Article 8. Justificació i forma de pagament

1. Per a procedir al pagament, l'entitat local haurà de justificar les despeses de l'actuació subvencionada abans de l'1 de novembre de 2020. La justificació de les despeses anirà dirigida al servei competent en l'execució de l'estratègia territorial rural de la Comunitat Valenciana mitjançant presentació telemàtica.

2. Les factures i els justificants acreditatius del pagament, hauran d'anar a nom de l'entitat local beneficiària de l'ajuda. A l'efecte de justificació de les despeses realitzades no s'admetran els pagaments en efectiu.

3. Les entitats presentaran les sol·licituds de pagament de l'ajuda de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, segons disposa l'article 5.

4. L'imprés de sol·licitud de pagament haurà d'anar acompanyat dels següents documents:

a) Model de domiciliació bancària, en el cas que se sol·licite l'ingrés de l'ajuda en un compte diferent a la presentada al costat de la sol·licitud de l'ajuda.

b) Factures electròniques justificatives de la despesa subvencionable d'aquesta ajuda.

c) Per a la justificació dels costos de personal, certificat del Secretari-Interventor amb els costos salarials de cada treballador imputat a l'acció subvencionada, i l'import corresponent a les dietes i els desplaçaments.



Article 9. Compatibilitat de les ajudes

1. Aquesta ajuda és compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

2. El seu import en cap cas, aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos podrà superar el cost de l'activitat subvencionada.



Article 10. Compatibilitat amb la normativa europea sobre ajudes públiques

Les subvencions que es concedeixen mitjançant aquest decret no necessiten de la notificació a la Comissió Europea, per no complir les condicions de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea; en concret, les entitats a les quals van dirigides les subvencions són entitats locals que exerceixen poders públics i tenen caràcter d'administració pública que en aquest cas no exerceixen activitat econòmica; havent-se aplicat el que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell.





SECCIÓ IV

Ajudes a persones productores del sector primari que realitzen

vendes al detall per a la creació de canals telemàtics

de venda de productes agroalimentaris



Article 1. Objecte i àmbit

1. Aquestes ajudes van dirigides a pal·liar les dificultats ocasionades per la pandèmia dirigides als productors agraris que realitzen venda directa al detall, perquè puguen crear canals telemàtics de venda de productes agroalimentaris.

2. Les actuacions subvencionades seran aquelles l'objecte de les quals siga la creació d'una plataforma de venda telemàtica de productes agroalimentari per part dels propis productors incentivant la venda de productes locals, les que milloren i/o amplien plataformes de venda ja existents i les que propicien l'ampliació de l'amplada de banda d'accés a internet per a la millora del a prestació dels serveis de venda.



Article 2. Persones beneficiàries i requisits

1. Podran ser beneficiàries les persones que reunisquen els següents requisits a data de 14 de març de 2020:

a) Trobar-se donades d'alta i inscrites en un registre oficial com a productors primaris i com a venedors al detall de productes agroalimentaris.

b) Tindre les autoritzacions i permisos requerits per la normativa reguladora d'aquestes activitats.

c) Haver incorregut en despeses amb motiu de la creació d'una plataforma de venda telemàtica de productes agroalimentaris o per a la millora i/o ampliació d'una ja existent a partir del 14 de març de 2020.

d) Tindre el domicili fiscal en la Comunitat Valenciana.

2. Queden excloses les persones que:

a) El 14 de març de 2020 anaren perceptores de la prestació per desocupació o de la corresponent a la protecció per cessament d'activitat, regulada en els articles 327 i següents del Text Refós de la Llei General de la Seguretat Social aprovat pel Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre.

b) El 14 de març de 2020 o data posterior anaren treballadors per compte d'altri.

c) Incórreguen en alguna de les prohibicions previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei general de subvencions.



Article 3. Despeses subvencionables

1. Es consideraran com a despeses subvencionables:

a) Despeses derivades de la posada en marxa de la plataforma telemàtica.

b) Despeses de manteniment de la plataforma telemàtica.

c) Despeses corresponents als serveis prestats per entitats o empreses per a la contractació d'un projecte de millora o ampliació d'una plataforma telemàtica existent.

d) Despeses de millora de posicionament SEO de la plataforma en la web.

e) Despeses derivades de l'ampliació de l'amplada de banda d'accés a internet per a la millora del a prestació de serveis relacionats amb la venda a través de la plataforma.



Article 4. Import de les ajudes

1. La quantia de l'ajuda ascendirà a 1.500 euros per entitat beneficiària.

2. La dotació d'aquestes subvencions ascendeix a un import global màxim estimat de 300.000 euros, fons propis de la Generalitat, sense perjudici de la seua possible ampliació amb fons procedents de l'Estat o de la Unió Europea que puguen donar lloc a una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

3. D'acord amb la previsió legal de l'últim paràgraf de l'article 168.1.c de la Llei 1/2015, aquestes ajudes s'imputaran a la línia de subvenció SNUEVA denominada «Ajudes a persones productores del sector primaris per a la creació de canals telemàtics de venda de productes agroalimentaris».



Article 5. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. La sol·licitud es presentarà únicament de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, en la següent adreça: http://www.gva.es/va/proc20919.

2. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Per a la tramitació telemàtica s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb un certificat admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). De no disposar de signatura electrònica avançada, haurà d'acudir-se a la representació a través de persona que si dispose d'ella, acreditant la representació.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils i s'iniciarà a les 9 hores de l'endemà la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. Qualsevol aportació de documentació complementària, una vegada realitzada la sol·licitud, es durà a terme telemàticament en la Seu Electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. L'accés al tràmit concret d'aportació de documentació complementària podrà realitzar-se a través de la següent URL http://www.gva.es/va/proc18536.

5. Tots els formularis estaran disponibles en la següent URL: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos/pro_documentos?id_proc=20919&aneu_page=&aneu_site=&aneu_cas=docs.



Article 6. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Juntament amb la sol·licitud, s'aportarà la següent documentació:

a) Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

b) Certificat d'estar inscrit en un registre oficial de productors i de venedors al detall de productes agroalimentaris.

c) Memòria descriptiva de les actuacions i les despeses a subvencionar.

d) Declaració responsable relativa als requisits exigits.

e) Model de declaració de domiciliació bancària degudament emplenat.

f) En cas de no disposar de signatura electrònica i actuar mitjançant representant, s'aportarà formulari relatiu a la representació.

g) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, així com d'altres ajudes estatals per a les mateixes mesures de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 3 de l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1408/2013, de la Comissió, de 18 de desembre, de 2013, segons model normalitzat.

2. Només s'admetrà una sol·licitud per persona.

3. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de:

a) Identitat del sol·licitant o de la persona que actue com a representant de l'entitat.

b) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, així com el domicili fiscal.

No obstant això, si existeix oposició per part de l'interessat a la seua consulta, a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI), és imprescindible que aportació els documents acreditatius corresponents i que justifique aquesta oposició.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica i la situació en el cens d'activitats econòmiques o a l'impost sobre activitats econòmiques





Article 7. Instrucció

1. La instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General de Desenvolupament Rural.

2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre.

3. La concessió de les ajudes s'atorgarà a totes les persones interessades que formulen la seua sol·licitud en termini i acrediten el degut compliment de tots els requisits.

En el cas que no existisca crèdit suficient per a atendre totes les sol·licituds, es procedirà al prorrateig del crèdit disponible, atorgant la mateixa intensitat d'ajuda entre les persones beneficiàries que complisquen els requisits indicats en el paràgraf anterior.



Article 8. Justificació i forma de pagament

1. Per a procedir al pagament, la persona beneficiària haurà de justificar les despeses de l'actuació subvencionada abans de l'1 de desembre de 2020 únicament de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, segons disposa l'article 5.

2. Les factures i els justificants acreditatius del pagament, hauran d'anar a nom de la persona beneficiària de l'ajuda. A l'efecte de justificació de les despeses realitzades no s'admetran els pagaments en efectiu.

3. L'imprés de sol·licitud de pagament haurà d'anar acompanyat dels següents documents:

a) Model de domiciliació bancària, en el cas que se sol·licite l'ingrés de l'ajuda en un compte diferent a la presentada al costat de la sol·licitud de l'ajuda.

b) Factures electròniques justificatives de la despesa subvencionable d'aquesta ajuda.



Article 9. Obligacions

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei general de subvencions i de les obligacions de caràcter general contemplades en aquest decret, és obligació de les persones beneficiàries en el cas d'aquestes ajudes, mantindre l'activitat de producció i venda telemàtica durant almenys 12 mesos.

2. El seu incompliment donarà lloc al reintegrament de la part proporcional pel temps incomplit.



Article 10. Incompatibilitat de les ajudes

Aquesta ajuda és incompatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



Article 11. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) núm.1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (*DOUE L352 de 24.12.2013) modificat pel Reglament (UE) 2019/316 de la Comissió, de 21 de febrer de 2019 pel qual es modifica el Reglament (UE) núm.1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (DOUE L51 de 22.02.2019).

2. L'aplicació d'aquest règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 1408/2013, de la Comissió) no excedirà de 20.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte dels límits màxims de minimis i els topalls nacional i sectorial establits en els apartats 2, 3 i 3 bis del Reglament, les ajudes s'expressaran com a subvenció en efectiu. Totes les xifres emprades seran brutes, és a dir, abans de deducció d'impostos o altres càrregues.

3. Si una empresa opera tant en el sector de la producció primària de productes agrícoles com en un o més sectors o desenvolupa altres activitats incloses en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013, les ajudes de minimis concedides a les activitats en el sector de la producció agrícola en virtut del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides a aquest últim sector o a les activitats fins al límit màxim pertinent establit en l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, a condició que l'Estat membre de què es tracte garantisca, per mitjans apropiats com la separació d'activitats o la distinció de costos, que la producció primària de productes agrícoles no es beneficia de les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) núm. 1407/2013.

4. Si una empresa opera tant en el sector de la producció primària de productes agrícoles com en el de la pesca i l'aqüicultura, les ajudes de minimis concedides a les activitats en el sector de la producció agrícola en virtut del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis per a les activitats d'aquest últim sector de conformitat amb el Reglament (CE) núm. 875/2007 fins al límit màxim fixat en aquest Reglament, a condició que l'Estat membre de què es tracte garantisca, per mitjans apropiats com la separació d'activitats o la distinció de costos, que la producció primària de productes agrícoles no es beneficia de les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (CE) 875/2007.

5. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.





SECCIÓ V

Ajudes a persones productores primàries que realitzen

venda directa en llotges, alfòndecs o al detall de productes agroalimentaris afectades per la Covid-19



Article 1. Objecte i àmbit

Aquestes ajudes van dirigides a pal·liar les dificultats ocasionades derivada de la declaració de l'estat d'alarma per la pandèmia dirigides a persones productores primàries que realitzen venda directa en llotges, alfòndecs o al detall de productes agroalimentaris.





Article 2. Persones beneficiàries i requisits

1. Podran ser beneficiàries les persones que reunisquen els següents requisits a data de 14 de març de 2020:

a) Trobar-se donats d'alta i inscrits en un registre oficial en activitat com a productors primaris i com a venedors al detall de productes agroalimentaris, excepte aquells productors primaris que realitzen vendes en llotges o alfòndecs i en aquest cas es requerirà certificat de les mateixes en el qual conste la realització de venda en, almenys, els tres mesos anteriors a la referida data.

b) Tindre les autoritzacions i permisos requerits per la normativa reguladora d'aquestes activitats.

c) Haver-se vist afectada la seua activitat com a conseqüència de les mesures adoptades pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, i concretament les derivades de:

• La suspensió de realitzar vendes en mercats no sedentaris, llotges o alfòndecs.

• La suspensió de l'activitat educativa i de formació.

• La suspensió de l'activitat d'hostaleria i restauració.

d) Tindre el domicili fiscal en la Comunitat Valenciana.

2. Queden excloses les persones que:

a) El 14 de març de 2020 anaren perceptores de la prestació per desocupació o de la corresponent a la protecció per cessament d'activitat, regulada en els articles 327 i següents del Text Refós de la Llei General de la Seguretat Social aprovat pel Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre. Així mateix, les persones que foren perceptores de prestacions per cessament d'activitat derivades del Sistema Especial de Treballadors per Compte Propi Agraris.

b) El 14 de març de 2020 o data posterior anaren treballadors per compte d'altri.

c) Incórreguen en alguna de les prohibicions previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei general de subvencions.



Article 3. Import de les ajudes

1. La quantia de l'ajuda ascendirà a 1.500 euros per a cadascuna de les persones beneficiàries, conforme al que es preveu en l'article anterior.

2. La dotació d'aquestes subvencions ascendeix a un import global màxim estimat de 2.250.000 euros, amb fons propis de la Generalitat, sense perjudici de la seua possible ampliació amb fons procedents de l'Estat o de la Unió Europea que puguen donar lloc a una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

3. D'acord amb la previsió legal de l'últim paràgraf de l'article 168.1.c de la Llei 1/2015, aquestes ajudes s'imputaran a la línia de subvenció SNUEVA denominada «Ajudes a persones productores primàries que realitzen venda directa al detall de productes agroalimentaris afectats per la Covid-19».

Article 4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, en la següent adreça: http://www.gva.es/va/proc20920.

2. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Per a la tramitació telemàtica s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb un certificat admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). De no disposar de signatura electrònica avançada, haurà d'acudir se a la representació a través de persona que si dispose d'ella, acreditant la representació.

3. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de les 9 hores de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. Qualsevol aportació de documentació complementària, una vegada realitzada la sol·licitud, es durà a terme telemàticament en la Seu Electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. L'accés al tràmit concret d'aportació de documentació complementària podrà realitzar-se a través de la següent URL http://www.gva.es/va/proc18536.



Article 5. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Juntament amb la sol·licitud, s'aportarà la següent documentació:

a) Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

b) Certificat d'estar inscrit en un registre oficial de productors i de venedors al detall de productes agroalimentaris. En el supòsit de productors que realitzen vendes en llotges o alfòndecs es requerirà certificat d'inscripció en un registre oficial de productors i certificat de la llotja o alfòndec en el qual conste realització de venda en, almenys, els tres últims mesos anteriors al 14 de març de 2020.



c) Autoritzacions o permisos requerits per la normativa reguladora d'aquestes activitats.

d) Document acreditatiu del compliment de l'article 2.1 c) del present decret.

e) Model de declaració bancària degudament emplenat.

f) En cas de no disposar de signatura electrònica i actuar mitjançant representant, s'aportarà formulari relatiu a la representació.

g) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, així com d'altres ajudes estatals per a les mateixes mesures de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 3 de l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1408/2013, de la Comissió, de 18 de desembre, de 2013, segons model normalitzat.

2. Només s'admetrà una sol·licitud per persona.

3. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de:

a) Identitat del sol·licitant o de la persona que actue com a representant de l'entitat.

b) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, així com el domicili fiscal.

No obstant això, si existeix oposició per part de l'interessat a la seua consulta, a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI), és imprescindible que aportació els documents acreditatius corresponents i que justifique aquesta oposició.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica i la situació en el cens d'activitats econòmiques o a l'impost sobre activitats econòmiques.





Article 6. Instrucció

1. La instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General de Desenvolupament Rural.

2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre.

3. La concessió de les ajudes s'atorgarà a totes les persones interessades que formulen la seua sol·licitud en termini i acrediten el degut compliment de tots els requisits. A aquest efecte, no es considerarà presentada una sol·licitud fins que s'aporte tota la documentació requerida.



Article 7. Forma de pagament

La liquidació i pagament de les ajudes s'efectuarà mitjançant resolució de concessió, d'una sola vegada després d'haver revisat el compliment de la documentació presentada juntament amb la sol·licitud.



Article 8. Obligacions de les persones beneficiàries

1. A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries en el cas d'aquestes ajudes, a més de les obligacions generals mantindre l'activitat de producció i venda durant almenys 12 mesos.

2. El seu incompliment donarà lloc al reintegrament de la part proporcional pel temps incomplit.



Article 9. Incompatibilitat de les ajudes

Aquesta ajuda és incompatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



Article 10. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) núm.1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (DOUE L352 de 24.12.2013) modificat pel Reglament (UE) 2019/316 de la Comissió, de 21 de febrer de 2019 pel qual es modifica el Reglament (UE) núm.1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (DOUE L51 de 22.02.2019).

2. L'aplicació d'aquest règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 1408/2013, de la Comissió) no excedirà de 20.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte dels límits màxims de minimis i els topalls nacional i sectorial establits en els apartats 2, 3 i 3 bis del Reglament, les ajudes s'expressaran com a subvenció en efectiu. Totes les xifres emprades seran brutes, és a dir, abans de deducció d'impostos o altres càrregues.

3. Si una empresa opera tant en el sector de la producció primària de productes agrícoles com en un o més sectors o desenvolupa altres activitats incloses en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013, les ajudes de minimis concedides a les activitats en el sector de la producció agrícola en virtut del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides a aquest últim sector o a les activitats fins al límit màxim pertinent establit en l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, a condició que l'Estat membre de què es tracte garantisca, per mitjans apropiats com la separació d'activitats o la distinció de costos, que la producció primària de productes agrícoles no es beneficia de les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) núm. 1407/2013.

4. Si una empresa opera tant en el sector de la producció primària de productes agrícoles com en el de la pesca i l'aqüicultura, les ajudes de minimis concedides a les activitats en el sector de la producció agrícola en virtut del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis per a les activitats d'aquest últim sector de conformitat amb el Reglament (CE) núm. 875/2007 fins al límit màxim fixat en aquest Reglament, a condició que l'Estat membre de què es tracte garantisca, per mitjans apropiats com la separació d'activitats o la distinció de costos, que la producció primària de productes agrícoles no es beneficia de les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (CE) 875/2007.



5. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

Mapa web