Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de maig de 2020, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen per a l'exercici 2020 subvencions destinades al finançament de plans de formació per al personal de l'Administració local de la Comunitat Valenciana en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP). [2020/3481]

(DOGV núm. 8815 de 19.05.2020) Ref. Base de dades 003711/2020






Les sentències del Tribunal Constitucional 225/2012, de 29 de novembre, i 7/2013, de 17 de gener, van declarar que corresponen a les comunitats autònomes les competències relatives a l'aprovació, seguiment i control, modificació i resolució de discrepàncies en la negociació dels plans de formació promoguts per les entitats locals i federacions o associacions d'entitats locals d'àmbit autonòmic i destinats al personal empleat públic que hi presta els seus serveis.



Per això, la Comissió general de formació per a l'ocupació de les administracions públiques va acordar, en la seua reunió de 19 de juliol de 2013, modificar l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques amb la finalitat d'adaptar-lo a la distribució competencial establida per les sentències del Tribunal Constitucional anteriorment esmentades. Aquest acord va ser ratificat per la Mesa General de Negociació de les Administracions Públiques en la seua reunió de 26 de setembre de 2013 i publicat en el Boletín Oficial del Estado núm. 252, de 21 d'octubre, per Resolució de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques de 9 d'octubre de 2013 i correcció d'errades de 9 de gener de 2014.

Aquestes competències autonòmiques sobre la gestió de la formació del personal empleat públic de l'Administració local es mantenen en l'Acord aprovat per la Comissió general de formació per a l'ocupació de les administracions públiques de 9 de març de 2018 per a la seua adaptació al nou marc establit per la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral. Aquest acord va ser ratificat per la Mesa General de Negociació de les Administracions Públiques en la seua reunió de 15 de març de 2018 i publicat en el Boletín Oficial del Estado núm. 74, de 26 de març de 2018.

La Comissió general de formació per a l'ocupació de les administracions públiques, en la seua sessió de 16 de gener de 2020, va procedir a distribuir la quantia prevista per al finançament de la formació per a l'ocupació en les administracions públiques per a l'any 2020, segons l'import previst en la Llei de pressupostos de 2019 i que ascendeix a 60.749,23 milers d'euros, mitjançant l'adopció de l'Acord per a la gestió de fons de formació en 2020 el qual estableix el següent:

“L'import per a plans de formació en l'Administració local ascendeix a 11.949,32 milers d'euros. D'aquest import, 477,97 milers d'euros (quantitat equivalent al 4% dels fons destinats a la formació d'empleats públics de l'Administració local), seran destinats al finançament del pla de formació promogut per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i seran transferits a la FEMP mitjançant subvenció nominativa.

L'import resultant, 11.471,35 milers d'euros, serà transferit a les comunitats autònomes per a finançar els plans de formació presentats per les entitats locals del seu àmbit territorial. En el repartiment de fons entre entitats locals per a l'any 2020 li correspon a la Comunitat Valenciana 1.201,47 milers d'euros.”

Les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades al finançament de plans de formació de les entitats locals de la Comunitat Valenciana, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions, d'ara en avant AFEDAP, es van aprovar per Ordre de 3/2014, de 24 de febrer de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública (DOGV número 7227 de 5 de març de 2014).

De conformitat amb l'article 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i tenint en compte la proposta efectuada per la Comissió paritària de formació local de la Comunitat Valenciana, formalitzada en la seua reunió de 4 de març de 2020, resolc:



Article 1. Objecte

1. Mitjançant aquesta resolució es convoquen per a l'any 2020 les ajudes destinades al finançament de plans de formació per a l'ocupació promoguts per les entitats locals de la Comunitat Valenciana, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, les Federacions o associacions d'entitats locals, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) i d'acord amb les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre 3/2014, de 24 de febrer.



2. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva.



3. L'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions d'aquesta convocatòria es pot consultar en la web següent: http://www.ivap.gva.es/administracion-local



Article 2. Finançament i quantia màxima de les ajudes

1. El finançament de les ajudes previstes en aquesta resolució s'imputarà als conceptes pressupostaris 07.02.03.121.30.4, línia S7380000 del programa Formació i estudis de la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública per a l'exercici 2020.

2. La quantia màxima de les ajudes convocades ascendeix a 1.201,470 euros, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió. No obstant això, aquesta quantitat podrà veure's incrementada amb una quantia addicional en els supòsits previstos en l'article 58 del Reglament general de subvencions, i la seua aplicació a aquestes ajudes no necessitarà una nova convocatòria sempre que la disponibilitat es produïsca en un moment anterior a la resolució de la concessió d'aquestes.



Article 3. Beneficiaris.

Podran ser beneficiaris els establits en l'article 3 de l'Ordre 3/2014, de 24 de febrer, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades al finançament de plans de formació de les entitats locals (d'ara en avant Ordre 3/2014).



Article 4. Activitats que són objecte de finançament

1. Les entitats promotores previstes en l'article 3 podran sol·licitar ajudes per a finançar els tipus de plans següents:

a) Plans unitaris. Els plans unitaris es caracteritzen per afectar el personal d'una sola entitat local pública amb, almenys, 200 empleats públics, independentment de les unitats o òrgans que incloguen.



Aquests plans podran tindre destinataris diferents del promotor dins de la mateixa administració.

b) Plans agrupats. Els plans agrupats es caracteritzen per afectar el personal de dues o més entitats locals de les referides en l'article 3.1 de l'Ordre 3/2014 que agrupen conjuntament, almenys, 200 empleats públics. Només es podrà participar en un pla agrupat.

Les entitats podran dividir la seua plantilla per a sol·licitar un pla unitari o adherir-se a un únic pla agrupat, de tal manera que la suma dels efectius imputats a cadascun dels plans mai podrà ser superior a la seua plantilla total.

c) Plans interadministratius. Els plans interadministratius es caracteritzen per estar destinats no sols al personal de l'entitat promotora, sinó també als empleats públics d'altres administracions. Qualsevol dels promotors esmentats en l'apartat 2 de l'article 3 de l'esmentada ordre de bases podrà promoure plans interadministratius, bé com a promotor únic, bé en col·laboració amb altres promotors a través de convenis de col·laboració o mitjançant els instruments jurídics pertinents.



Els plans promoguts per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies tindran el caràcter d'interadministratius, destinats a formar a empleats públics de diferents entitats locals de la Comunitat Valenciana.



2. Les entitats locals amb menys de 200 empleats públics es consideraran adherides automàticament al pla agrupat de la diputació provincial a la qual pertanguen, sense necessitat que subscriguen cap document.

Les entitats locals de 200 o més empleats públics que participen en un pla agrupat hauran d'adherir-se expressament a aquest.



Article 5. Àmbit temporal

Les ajudes concedides a l'empara d'aquesta convocatòria estaran destinades a finançar plans de formació per a l'ocupació en l'exercici 2020. El període d'execució serà el comprés entre la data de concessió de la subvenció i el 31 de desembre d'aquest exercici.



Article 6. Procediment de concessió

El procediment de concessió de les ajudes, que s'inicia mitjançant aquesta resolució de convocatòria, és en règim de concurrència competitiva i es desenvoluparà en el marc de les bases reguladores establides en l'Ordre 3/2014, i de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el seu Reglament de desplegament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 7. Òrgans competents per a la instrucció, valoració de plans i resolució del procediment

1. La instrucció del procediment la durà a terme la Subdirecció General de l'IVAP de la Direcció General de Funció Pública.

2. La Comissió paritària de formació local de la Comunitat Valenciana, constituïda mitjançant acord de 19 de novembre de 2013, d'ara en avant COPAFORLO, serà la responsable d'aprovar els plans de formació que siguen presentats pels diferents promotors. Aquesta Comissió avaluarà les sol·licituds segons els criteris, barem i prioritats de valoració establits en l'article 11 de la present resolució.

3. La Comissió serà competent per a elevar la proposta de concessió a l'òrgan concedent, a través de l'òrgan instructor, en els termes previstos en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



4. Es delega la facultat de resolució del procediment de concessió de subvencions en la persona titular de la Direcció General de Funció Pública, d'acord amb l'article 160.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 8. Presentació de la sol·licitud i documentació complementària



1. Les sol·licituds s'emplenaran i presentaran de manera electrònica a través de la pàgina web de l'IVAP http://www.ivap.gva.es a través de la icona “Promotors de formació Administració local”, per a això cal que el promotor estiga prèviament registrat en aquest portal.



2. L'accés podrà realitzar-se introduint els dígits d'usuari i contrasenya facilitats pel portal en registrar-se, o bé mitjançant el document nacional d'identitat electrònic o un certificat digital reconegut de persona física o jurídica, d'acord amb el que s'estableix en els articles 11 i 15 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica.



3. Les sol·licituds hauran d'anar signades electrònicament per la persona designada com a representant del promotor per al pla presentat.

4. Les sol·licituds es presentaran ajustant-se als formats electrònics establits en el Portal, que hauran de ser emplenats pels sol·licitants amb les normes i controls establits en la mateixa aplicació. Les dades requerides en emplenar la sol·licitud fan referència a la informació següent:

a) Dades administratives de l'entitat promotora, incloent-hi el nombre d'efectius.

b) Dades del representant que signa el pla, dades de la persona de contacte designada i, si escau, les dades bancàries.

c) Declaració responsable exigida en els articles 25 i 26 del Reglament de desplegament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, referent a no estar incurs en les prohibicions que per a obtindre la condició de beneficiari estableix l'article 13 de la llei esmentada.

d) Dades de les entitats adherides a plans agrupats, que tinguen 200 o més empleats públics.

e) Dades relatives al pla del 2020:

1) Dades descriptives de les activitats formatives amb el detall individualitzat d'aquestes, nombre d'edicions, alumnes i hores per edició, pressupost econòmic i destinataris.

2) Memòria de les accions formatives que, almenys, contindrà les dades següents: objectius generals i finalitat del pla, disseny, criteris de seguiment i avaluació, implantació del pla.

f) Dades relatives a convocatòries anteriors:

1) Dades relatives a la convocatòria anterior en la qual va promoure un pla de formació: destinataris, recursos propis dedicats, fons subvencionats, recursos humans dedicats.

2) Dades econòmiques del pla, amb desglossament per conceptes de despesa.

5. Les sol·licituds s'acompanyaran dels documents següents generats en format electrònic:

a) Targeta d'identificació de persones jurídiques i entitats en general (CIF).

b) Quan es tracte d'associacions o federacions d'entitats locals, la documentació que acredite, conforme a la legislació vigent, les facultats de representació del signant del pla per a actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant o de l'agrupació, si escau.



c) Quan es tracte d'un pla agrupat, s'acompanyaran els documents d'adhesió a aquest pla de les entitats públiques amb nombre igual o superior a 200 empleats públics.

d) Informe de la representació sindical, en totes les sol·licituds.

6. Els documents als quals fa referència l'apartat 5.a), b) i c), s'incorporaran a l'expedient a través del Portal FEDAP mitjançant còpies digitalitzades dels documents, la fidelitat dels quals amb l'original garantiran mitjançant la utilització de signatura electrònica.

No serà necessària l'aportació dels documents previstos en l'apartat 5.a) i b) quan aquests documents ja hagen sigut presentats en convocatòries anteriors i no s'hagen produït canvis posteriors que els afecten.



7. El document previst en l'apartat 5.d) serà signat manualment pels responsables sindicals i incorporat a l'expedient mitjançant còpia digitalitzada.

8. La presentació de la sol·licitud per a l'obtenció de l'ajuda implicarà l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, a través de certificats electrònics, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament aquest consentiment; en aquest cas, haurà d'aportar les certificacions juntament amb la sol·licitud o quan siguen requerides per l'òrgan instructor.

En el cas de les entitats locals, aquestes acreditacions podran substituir-se per l'aportació, juntament amb la sol·licitud, d'una declaració responsable emesa per una persona física facultada per a això, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en l'article 24 del seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Article 9. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de trenta dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Article 10. Esmena de la sol·licitud

En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits previstos en l'article 8, es requerirà el promotor perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així, es considerarà que ja desistit de la seua petició i s'arxivarà sense més tràmit, amb els efectes previstos en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Article 11. Valoració de plans de formació

1. La valoració dels plans presentats pels promotors, per a la quantificació individualitzada de la subvenció en el marc de la distribució de fons i tenint en compte que, en tot cas, no podrà superar el límit dels crèdits pressupostaris previstos en l'article 2 d'aquesta resolució, serà realitzada per la Comissió paritària de formació local de la Comunitat Valenciana.

a) Es determinarà l'import que es destinarà als diferents tipus de plans: interadministratius, agrupats i unitaris.

b) Es valoraran els plans segons el barem dels criteris de qualitat següents:

1) El grau d'execució d'ajudes percebudes en l'exercici anterior, fins a 3 punts.

2) Els recursos propis destinats a la formació, fins a 4 punts.

3) Els recursos humans destinats a la gestió de la formació, fins a 1 punt.

4) La integració del pla en un projecte de planificació estratègica, fins a 2 punts

5) La relació del pla amb un estudi de necessitats, fins a 5 punts.

6) El disseny i contingut dels plans, atesa la inclusió d'accions formatives vinculades a la promoció professional i a la carrera administrativa, fins a 4 punts.

7) L'aplicació de tècniques d'avaluació dels resultats i, si escau, de l'impacte de la formació, fins a 5 punts.

8) Les previsions de seguiment del pla: participació sindical en l'elaboració del pla de formació i el seu seguiment, fins a 6 punts.

c) Per a l'aprovació del pla de formació, serà necessària l'obtenció d'una puntuació mínima de 15 punts en els criteris de qualitat indicats.



d) Per a aquelles entitats que hagen aconseguit la puntuació mínima de qualitat establida en l'apartat anterior, la Comissió determinarà la quantia individualitzada de la subvenció, tenint en compte el nombre total d'empleats públics afectats pel pla i, si escau, la puntuació obtinguda en qualitat.

Tindran la consideració d'empleats públics locals, a l'hora d'obtindre el nombre total d'efectius de l'entitat promotora, els funcionaris, el personal eventual i els contractats en règim de dret laboral, amb excepció en aquest últim cas, d'aquells que integren les plantilles d'empreses locals que adopten la forma de societats mercantils.



2. Amb la finalitat d'agilitar la tramitació dels expedients, els sol·licitants presentaran un quadre-resum dels criteris de valoració dels seus plans de formació en relació amb cadascun dels criteris avaluables del present article.

3. La Comissió, d'acord amb el que es preveu en l'article 17.1.a), podrà fixar, atesa la modalitat d'impartició de la formació i el nivell de formació, mòduls de cost mitjà per persona destinatària i hora de formació, de manera que la quantia màxima subvencionable de cada acció formativa inclosa en el pla, no podrà excedir del resultat de multiplicar el mòdul que procedisca pel nombre d'hores del curs i pel nombre de persones destinatàries, incrementat en un 15%.



Article 12. Instrucció i resolució

1. L'òrgan instructor realitzarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la proposta de resolució de concessió d'ajudes i podrà sol·licitar l'assessorament necessari.



2. La COPAFORLO aprovarà els plans de formació i elevarà les propostes de concessió a l'òrgan concedent, a través de l'òrgan instructor.

3. La proposta de concessió d'ajudes acordada per la corresponent comissió serà notificada a les persones interessades en la forma prevista en l'article següent; se'ls atorgarà un termini de 15 dies naturals perquè, en aquells casos en què l'import de la subvenció de la proposta siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, la reformulen a través del Portal adaptant el pla a la reducció dels mitjans econòmics; en tot cas, hauran de respectar-se les directrius del seu pla inicial. La proposta d'adaptació haurà d'anar acompanyada de l'acord de la representació sindical intervinent en l'aprovació del pla, quan afecte el contingut substancial de les accions formatives respecte al pla presentat inicialment.

4. La Comissió validarà aquestes reformulacions d'adaptació i emetrà l'informe corresponent necessari per a l'elaboració de la proposta de resolució per l'òrgan instructor.

El pla validat per la comissió competent, adaptat a la reducció de mitjans econòmics, tindrà la consideració de pla inicial aprovat, d'acord amb el que es preveu en l'article 14.

5. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient, de les propostes de concessió i de l'informe de la Comissió, elaborarà la proposta de resolució de concessió d'ajudes, degudament motivada i en les quals constarà la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia, així com la desestimació expressa de les altres sol·licituds, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

6. Una vegada elevades per l'òrgan instructor les propostes de concessió definitives a la Direcció General de Funció Pública, aquesta dictarà la corresponent resolució, que serà notificada i publicada en la forma prevista en l'article següent.

7. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, comptat des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria. El venciment d'aquest termini sense haver-se notificat la resolució legitimarà les persones interessades per a entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu.

8. Contra la resolució del procediment, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptat des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que es preveu en els articles 9 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Potestativament, i amb caràcter previ, es podrà interposar un recurs administratiu de reposició, en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, segons el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Article 13. Notificació d'acords i resolucions adoptats en el procediment de concessió i publicitat de les ajudes concedides

1. Les notificacions de les resolucions i, si escau, de les propostes de concessió d'ajudes acordades per la Comissió es realitzaran mitjançant la publicació en la web de l'IVAP i produiran en aquesta data tots els efectes de notificació practicada segons el que es disposa en l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en relació amb els procediments de concurrència competitiva. Addicionalment, els sol·licitants podran rebre comunicació de la publicació mitjançant un correu electrònic o a través de qualsevol altre mitjà que es considere oportú per a facilitar el coneixement per part dels beneficiaris.

2. La Direcció General de Funció Pública, en compliment del que s'estableix en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, donarà publicitat de les ajudes en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Aquesta publicació no tindrà la consideració de notificació.

3. Els plans de formació aprovats per la COPAFORLO seran publicats en la pàgina web de l'IVAP.



Article 14. Situació dels plans de formació i les seues modificacions

1. Tindrà la consideració de pla inicial aprovat aquell que haja sigut objecte de valoració per la COPAFORLO i haja ajustat el seu pressupost a l'import de la subvenció concedida.

2. A partir del moment de l'adjudicació de les ajudes, les entitats beneficiàries podran modificar el pla de formació quant a la distribució del seu pressupost o al seu contingut, sense perjudici del que es preveu en l'apartat següent.

3. Quan la modificació implique una alteració substancial en el pressupost o en el contingut del pla, haurà de ser aprovada per la COPAFORLO, i caldrà informar-ne l'IVAP.

4. En el supòsit previst en l'apartat anterior, el promotor haurà de sol·licitar l'aprovació de la modificació, amb la data límit del 30 de novembre, a través del Portal FEDAP, i ajustar-se als formats establits en aquest i, si escau, acompanyar l'acord de la representació sindical intervinent en l'aprovació del pla.

5. En el moment de la justificació, el pla publicat en el Portal reflectirà les dades reals d'execució a 31 de desembre.



Article 15. Manera de fer efectiva l'ajuda

1. El pagament de l'ajuda tindrà caràcter d'anticipat, previ a la justificació i com a finançament necessari per a l'execució dels plans de formació.

2. No podrà realitzar-se el pagament mentre el promotor no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social o siga deutor per resolució de procedència de reintegrament, d'acord amb el que s'estableix en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

3. Així mateix, i de conformitat amb l'art. 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana (modificat per la Llei 7/2014) per al seu pagament, el promotor haurà d'acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb la normativa aplicable.

4. Com a mesura cautelar, l'IVAP procedirà a la suspensió temporal dels lliuraments de pagament quan el promotor no haja complit les obligacions de justificació.



Article 16. Obligacions de les beneficiàries.

Seran obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Complir els requisits que per a obtindre la condició de beneficiari s'estableixen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



b) Aportar la documentació requerida en aquesta convocatòria, així com justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió de la subvenció.

c) Aportar els documents originals dels quals hagen presentat còpia digitalitzada, quan siga requerit per l'òrgan instructor o per la Comissió.



d) Executar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda en el període comprés entre la data de la seua concessió i el 31 de desembre de l'any a què es refereix la concessió.

e) Justificar les despeses realitzades en els termes previstos en l'article 18 de la present convocatòria.

f) Aportar la informació sobre les accions formatives realitzades que siga necessària per a l'elaboració de la memòria anual d'activitats a què fa referència l'article 21.g) de l'AFEDAP.

g) Aportar a la Comissió la informació sobre les accions formatives desenvolupades que permeten realitzar les activitats previstes en els articles 14, 15 i 19.b) de l'AFEDAP.

h) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que realitze l'IVAP, així com al control financer de la Intervenció General de la Generalitat i al control fiscalitzador de la Sindicatura de Comptes, i aportar tota la informació que li siga requerida en l'exercici de les seues actuacions.



i) Complir les obligacions de negociació i d'informació previstes en l'article 14 de l'AFEDAP.

j) Mantindre l'esforç formatiu que realitzaven, de tal forma que no suplisquen crèdits o fons destinats a formació pels fons que es reben derivats de l'AFEDAP, segons el que es disposa en l'article 16 d'aquest acord.

k) Expedir els corresponents certificats d'assistència o aprofitament, d'acord amb els requisits establits per la Comissió general de formació per a l'ocupació de les administracions públiques, d'acord amb el que s'estableix en l'article 15 de l'AFEDAP.

l) Efectuar la selecció dels participants en les accions formatives per l'adequació del seu perfil als seus objectius i continguts, sense que, en cap cas, puga constituir l'afiliació sindical un criteri de selecció.



m) Garantir la qualitat i gratuïtat de les accions formatives finançades amb aquests fons finalistes i complir totes les obligacions previstes a aquest efecte en l'AFEDAP.

n) Fer constar en la informació divulgativa del pla de formació el caràcter públic del finançament amb esment exprés a l'AFEDAP.





Article 17. Despeses subvencionables

1. Es consideren despeses subvencionables les recollides expressament en l'apartat següent, sempre que responguen, de manera indubtable, a la naturalesa de l'activitat subvencionada i que, d'acord amb l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 83 del seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, complisquen els requisits següents:

a) Que el cost d'adquisició no supere el valor de mercat.

b) Que es realitzen entre la data de la concessió de la subvenció i el 31 de desembre de l'any de la convocatòria.

c) Que hagen sigut efectivament pagades a 15 de març de l'any següent, data de finalització del període de justificació.

d) Que se sol·licite i s'acredite la concurrència de diferents proveïdors per a la realització de despeses en els termes i límits quantitatius establits en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



Quan l'import de la despesa subvencionable siga igual o superior a 15.000,00 euros, impostos exclosos, en el supòsit de béns o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que, per les especials característiques de les despeses subvencionables, no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten.

L'elecció entre les tres ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i haurà d'expressar-se en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmicament més avantatjosa.

e) En cap cas es consideraran despeses finançables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



2. Podran finançar-se a càrrec de les ajudes concedides les despeses directament imputables a les accions formatives, així com les despeses generals imputables a totes les activitats que conformen el pla de formació aprovat.

2.1. Despeses directament imputables a les accions formatives:

a) Despeses de formadors interns i externs en l'exercici d'activitats de preparació, impartició, tutoria i avaluació als participants.



b) Despeses de mitjans i materials didàctics, com ara textos i materials d'un sol ús per l'alumne (compra, elaboració, reproducció i distribució), i materials de treball fungibles utilitzats per al desenvolupament de les activitats de formació.

c) Despeses per l'elaboració de continguts per a la impartició de cursos a través d'Internet.

d) Despeses d'allotjament, manutenció i desplaçament dels intervinents en les accions formatives (alumnes, coordinadors, personal de suport i professorat). Les entitats beneficiàries a les quals els siga aplicable el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, s'ajustaran a les quanties i condicions establides en aquest. Per a les altres entitats beneficiàries, s'observaran els principis generals, els requisits de les despeses i la forma de justificació establits en aquesta norma, i es limitaran les quanties màximes diàries subvencionables, amb caràcter general, a les establides en aquesta norma per al grup 2:

1r. Allotjament: 65,97 euros.

2n. Manutenció: 37,40 euros.

e) Despeses de lloguer, tant d'instal·lacions com d'equipament, necessàries per al desenvolupament de les activitats formatives.

2.2. Despeses generals associades a l'execució de les activitats subvencionades que no puguen ser imputades de manera directa segons l'apartat 2.1, amb el límit màxim del 10 per cent del total de les despeses directes:

a) Despeses de personal de suport, tant intern com extern, per a la gestió i execució del pla.

b) Despeses de lloguer d'instal·lacions i equipament relacionades amb la formació no imputables directament a les activitats previstes en el pla de formació.

c) Assegurances, inclosa, si escau, la de la cobertura d'accidents dels participants en coherència amb la disposició addicional tercera de l'AFEDAP.

d) Despeses de publicitat i difusió.

e) Despeses d'avaluació i control.

f) Altres despeses indirectes en concepte d'aigua, gas, electricitat, missatgeria, telèfon, material d'oficina consumit, vigilància i neteja i uns altres no especialitzats imputables al pla de formació, amb el límit màxim del sis per cent del total de les despeses directes i sense que siga necessària la seua justificació documental.

1. Els percentatges màxims establits en l'apartat 2.2 d'aquest article hauran de respectar-se tant en el pressupost com en l'execució de despeses.

2. En els documents justificatius de les despeses s'haurà de desglossar amb suficient detall la seua naturalesa, així com la seua imputació a una activitat o a les despeses generals del pla. Si escau, s'adjuntarà als documents justificatius una declaració responsable del promotor que justifique aquells aspectes que no es deduïsquen del contingut d'aquests documents i que es consideren rellevants per a justificar la seua imputació al pla de formació.



Article 18. Justificació de les despeses i acreditació de les activitats realitzades

1. Conforme al que s'estableix en l'article 13 de l'Ordre 3/2014, la justificació de la realització dels plans de formació per als quals van ser concedides les subvencions, i de les despeses incorregudes en l'any natural de concessió, es realitzarà mitjançant l'aportació a l'IVAP del corresponent compte justificatiu en la forma i dins del termini que es determina en els apartats següents.

2. El termini de justificació serà el comprés entre l'1 de gener i el 15 de març de l'any següent. Aquest termini és improrrogable.

3. La justificació i les seues possibles esmenes es realitzaran a través del portal de la web de l'IVAP, les justificacions hauran d'anar signades electrònicament per la persona designada com a representant pel beneficiari.

4. La justificació dels beneficiaris als quals fa referència l'article 3 de l'Ordre 3/2014 consistirà en una declaració de les activitats realitzades amb l'aportació de:

a) Dades sobre l'execució de les accions formatives que conformen el pla de formació.

b) Dades de les despeses realitzades per cadascun dels conceptes de despesa recollits en el pressupost del pla de formació.

c) Certificat acreditatiu de la realització de les activitats, així com de les despeses realitzades.

Les dades i el certificat a què fan referència els apartats anteriors s'aportaran seguint les instruccions i formularis establits en el portal de la web IVAP.

5. La justificació pels beneficiaris referits en l'apartat 2 de l'article 3 de l'Ordre 3/2014 adoptarà la forma de “compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa”, en els termes establits en l'article 72 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

5.1. El compte justificatiu contindrà la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:

1r. Dades sobre l'execució de les accions formatives que conformen el pla de formació.

2n. Dades de les despeses realitzades per cadascun dels conceptes de despesa recollits en el pressupost del pla de formació.

3r. Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament.

4t. Originals o fotocòpies compulsades dels documents justificatius de les despeses: factures o altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior, així com la documentació acreditativa del pagament.

5é. Justificació dels rendiments financers generats pels fons percebuts a què fa referència l'article 19.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, així com la seua aplicació a l'activitat subvencionada.



6é. Els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, haja d'haver sol·licitat el beneficiari o, si escau, els preceptius informes justificatius.

5.2. La presentació del compte justificatiu per mitjans electrònics a través del portal de la web de l'IVAP es completarà amb l'aportació en suport paper d'acord amb el que s'estableix en els apartats següents:

a) Presentació per mitjans electrònics: les dades i la relació de despeses a què fa referència l'apartat 5.1.b).1r, 2n i 3r s'aportaran seguint les instruccions i formularis establits. Els documents que continguen la informació referida en l'apartat 5.1.a) i b).5é s'aportaran pujant a la web IVAP els oportuns documents en format electrònic.



b) Presentació en suport paper: els documents justificatius de despesa i pagament a què fa referència l'apartat 5.1.b).4t i les tres ofertes o informes esmentats en l'apartat 5.1.b).6é.

6. En el cas que la subvenció concedida, afegint, si escau, els rendiments financers a què fa referència l'article 19.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, siga superior a l'import de les despeses justificades, el promotor haurà d'ingressar aquest excés en el compte de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública ES67 2100 8681 5502 0004 1062. Quan l'ingrés s'efectue amb posterioritat al 15 de març, l'IVAP procedirà d'ofici a iniciar un procediment de reintegrament per liquidació d'interessos de demora.

7. D'acord amb el que s'estableix en l'article 70.3 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, si transcorregut el termini de justificació el beneficiari no ha presentat la documentació justificativa, l'IVAP el requerirà perquè en el termini improrrogable de 15 dies siga presentada, amb prevenció que la falta de presentació donarà lloc a l'exigència de reintegrament i a les altres responsabilitats establides en la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



Article 19. Reintegraments i sancions

1. L'incompliment dels requisits establits en aquesta resolució i en les altres normes aplicables donarà lloc, amb l'oportú procediment previ de reintegrament, a l'obligació de tornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora corresponents, conforme al que es disposa en l'article 172 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. El procediment de reintegrament s'iniciarà d'ofici per acord de la Direcció General de Funció Pública, bé per pròpia iniciativa, bé com a conseqüència d'ordre superior, a petició raonada d'altres òrgans o per denúncia. També s'iniciarà a conseqüència de l'informe de control financer emés per la Intervenció General de la Generalitat.



3. L'acord pel qual s'inicie el procediment de reintegrament indicarà la causa que determina el seu inici, les obligacions incomplides i l'import de l'ajuda afectat. La persona interessada podrà presentar les al·legacions i la documentació que estime pertinents en el termini de 15 dies des de la seua notificació.

4. Correspondrà dictar la resolució del procediment de reintegrament a la Direcció General de Funció Pública, òrgan concedent de l'ajuda, i haurà de ser notificada a la persona interessada en el termini màxim de 12 mesos des de la data de l'acord d'inici.

5. Serà aplicable el que es preveu en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el títol IV del seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, si concorren els supòsits d'infraccions administratives en matèria de subvencions i ajudes públiques. La potestat sancionadora s'exercirà d'acord amb el que s'estableix en l'article 177 de la Llei 1/2015.



Article 20. Tramitació electrònica

1. Les sol·licituds, adaptacions i modificacions presentades pels promotors a través del portal de la web de l'IVAP, així com la justificació de les despeses efectuades a càrrec de l'ajuda rebuda i les possibles esmenes i al·legacions presentades al llarg de tot el procediment, quedaran registrades.

2. El sistema de notificacions utilitzat haurà de complir el que s'estableix els articles 41 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única

La present convocatòria no necessita notificació a la Comissió Europea per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, atés que la transferència financera es produeix entre estructures oficials obeint a un traspàs de competències públiques, al marge de qualsevol activitat econòmica.







DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptat des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que es preveu en els articles 9 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Potestativament, i amb caràcter previ, es podrà interposar un recurs administratiu de reposició, en el termini d'un mes, davant la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, segons el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



València, 13 de maig de 2020.– La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública: Gabriela Bravo Sanestanislao,

Mapa web