Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de maig de 2020, del director general de Centres Docents, per la qual s'estableix el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres públics i privats concertats de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2020-2021. [2020/3650]

(DOGV núm. 8819 de 25.05.2020) Ref. Base de dades 003839/2020




El Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, modificat pel Decret 35/2020, de 13 de març (DOGV 30 de març), i pel Decret 39/2020, de 20 de març (DOGV 8 d'abril), regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat.

El procediment per a l'admissió d'aquest alumnat ha sigut desenvolupat per l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, modificada per l'Ordre 5/2020, de 13 de març (DOGV 1 d'abril), per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO i Batxillerat.

Davant de la situació excepcional de greu problema de salut pública i, una vegada declarada per l'Organització Mundial de la Salut la pandèmia internacional i emergència sanitària global ocasionada per la Covid-19, respecte al funcionament del servei educatiu a la Comunitat Valenciana per al pròxim curs escolar 2020-2021, s'ha dictat el Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents, en l'àmbit de l'educació, de la cultura i de l'esport, per a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19 (DOGV 6 d'abril), que estableix diferents mesures que han de tindre's en compte en el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2020-2021.

La Resolució de 4 de maig de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional estableix el marc i les directrius d'actuació que cal desenvolupar durant el tercer trimestre del curs 2019-2020 i l'inici del curs 2020-2021, davant de la situació de crisi ocasionada per la Covid-19, d'acord amb els acords subscrits en la Conferència Sectorial d'Educació, en la reunió de 15 d'abril de 2020.



La Resolució de 15 de maig de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, dicta instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2020-2021.

El procés d'admissió de l'alumnat comporta una sèrie d'actuacions prèvies i obligatòries que han de realitzar-se de manera cronològica, i que han d'iniciar-se necessàriament amb una antelació considerable a l'inici del curs escolar, per a garantir el funcionament bàsic del servei educatiu. A més, per a aquest pròxim curs, aquestes actuacions han de realitzar-se durant una situació de crisi de salut pública en què les autoritats sanitàries han determinat l'obligació de reduir al mínim indispensable els contactes interpersonals.

En aquest sentit, el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma, per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, després de la modificació operada pel Reial decret 465/2020, de 17 de març, estableix la suspensió automàtica dels procediments amb algunes excepcions, entre aquestes hi ha la indicada en la disposició addicional tercera, apartat quart, que permet la continuïtat dels procediments administratius que siguen indispensables per a la protecció de l'interés general o per al funcionament bàsic dels serveis, quan siguen acordats motivadament per les entitats del sector públic.



Per tant, amb l'objectiu que les famílies puguen conéixer el resultat del procés d'admissió dins de la major normalitat possible i amb la suficient antelació a l'inici del curs escolar, és necessari considerar tant l'inici del procediment d'admissió com la seua continuïtat dins de l'excepció a la regla general de suspensió dels procediments, i procedir així al seu desenvolupament d'acord amb el calendari d'admissió que es publica en la present Resolució per al curs 2020-2021.



En aplicació del que s'ha exposat, en virtut de les competències atribuïdes en l'article quart del Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, i l'article 11 de l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, després de la modificació operada pel Decret 35/2020, de 13 de març, i l'Ordre 5/2020, de 13 de març, respectivament, que regulen el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, resolc:





Primer. Calendari d'admissió

Acordar l'inici del procés d'admissió i la continuïtat del procediment per al curs 2020-2021, que es realitzarà en les dates i terminis que s'estableixen en aquesta resolució i que s'inclouen com a annexos:

Annex I. Calendari d'admissió per als ensenyaments d'Educació Infantil i Educació Primària en centres d'Educació Infantil segon cicle i Educació Primària sostinguts amb fons públics i els centres d'Educació Infantil de primer cicle de titularitat de la Generalitat.

Annex II. Calendari d'admissió per als ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat en centres sostinguts amb fons públics que imparteixen els ensenyaments d'ESO i Batxillerat.

Annex III. Quadre resum del calendari d'admissió de l'alumnat als ensenyaments d'Educació Infantil, Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.



Segon. Normativa aplicable

Amb caràcter excepcional, ateses les circumstàncies actuals, per al curs 2020-21, la normativa a aplicar en el procediment d'admissió de l'alumnat és la següent:

Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents, en l'àmbit de l'educació, de la cultura i de l'esport, per a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19, i la Resolució de 15 de maig de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2020-2021.



Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, modificat pel Decret 35/2020, de 13 de març, que regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO i Batxillerat, també modificat per la disposició final segona del Decret 39/2020, de 20 de març, del Consell, de mesures de suport a esportistes d'elit i al personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d'elit de la Comunitat Valenciana, d'ara endavant Decret 40/2016.

Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, modificada per l'Ordre 5/2020, de 31 de març, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO i Batxillerat, d'ara endavant Ordre 7/2016.



Tercer. Procés d'admissió al nivell d'Educació Infantil i Primària

1. Els nascuts l'any 2018 podran participar en el procés d'admissió en el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil.

Els nascuts l'any 2017 podran participar en el procés d'admissió en el primer nivell del segon cicle d'Educació Infantil.

Els nascuts l'any 2014 podran participar en el procés d'admissió en el primer nivell d'Educació Primària.

2. No requerirà procés d'admissió l'accés al nivell d'Educació Infantil de tres anys l'alumnat de tercer nivell de primer cicle d'Educació Infantil en escoles infantils de segon cicle i en col·legis d'Educació Infantil i Primària de titularitat de la Generalitat que disposen d'unitats de tercer nivell de primer cicle.

3. No es requerirà procés d'admissió en els supòsits particulars i excepcionals previstos en l'article 3.1 de l'Ordre 7/2016. També s'exceptua de la seua participació aquell alumnat sobre el qual l'òrgan competent haja dictat una resolució expressa.

No obstant això, en els centres específics d'educació especial on existisca una demanda superior a l'oferta de places, s'aplicaran els mateixos criteris de baremació establits per a l'admissió general.



Quart. Lletres de desempat

Per al curs 2020-2021, d'acord amb el que s'estableix per l'article 43 bis de l'Ordre 7/2016, i l'apartat desé de la Resolució de 15 de maig, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, el sorteig de les lletres de desempat, es realitzarà davant de notari i el resultat es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.





Cinqué. Reclamacions al resultat provisional i al definitiu

Per al curs 2020-2021 tant les reclamacions al resultat provisional com al definitiu, es realitzaran per mitjans electrònics, i s'accedirà a l'aplicació informàtica mitjançant la «clau d'admissió» assignada per a cada sol·licitud, en els terminis que figuren en els annexos d'aquesta resolució.

Una vegada tingudes en consideració les reclamacions presentades al resultat provisional i efectuada la revisió de la baremació, es coneixerà el resultat definitiu i podrà consultar-se de manera individualitzada en l'apartat «Admissió de l'alumnat» de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en la data que, per a cada nivell d'ensenyament, consta en els annexos d'aquesta resolució.

Una vegada tingudes en consideració les al·legacions o reclamacions presentades al resultat definitiu i efectuada la revisió de la documentació justificativa si és el cas, les persones interessades rebran el resultat de la seua reclamació a través de l'adreça del correu electrònic que hagen indicat en la seua sol·licitud.



Sisé. Formalització de la matrícula

1. L'alumnat admés en el procediment d'admissió regulat a aquest efecte haurà de formalitzar la matrícula en les dates establides en els annexos inclosos en aquesta resolució.

2. Les dades relatives a l'alumnat matriculat hauran d'estar introduïdes, per part dels centres educatius, abans del 30 de setembre de 2020, d'acord amb l'article 55.2 de l'Ordre 7/2016. Per a això utilitzaran l'aplicació informàtica ITACA.



València, 21 de maig de 2020.– El director general de Centres Docents: José Joaquín Carrión Candel.







ANNEX I

Calendari d'admissió per als ensenyaments

d'Educació Infantil i Educació Primària.

Curs 2020-2021



Aquest procés d'admissió afecta els centres d'Educació Infantil 2n cicle i Educació Primària sostinguts amb fons públics i els centres d'Educació Infantil de 1r cicle de titularitat de la Generalitat i s'organitzarà en les fases que s'indiquen a continuació:



1. Actuacions prèvies al procés d'admissió i actes administratius conseqüents

Remissió de la documentació acadèmica i personal de l'alumnat dels centres d'Educació Infantil al centre d'Educació Primària al qual es trobe adscrit: fins al 30 de juny.



2. Procés d'admissió de l'alumnat

2.1. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat, així com de la informació pública a què es refereix l'article 29 de l'Ordre 7/2016: fins al 5 de juny.



2.2. Presentació telemàtica de sol·licituds d'admissió: Des de les 09.00 hores del 8 de juny fins a les

23.59 hores del 16 de juny.

2.3. Baremació dels diversos apartats de la sol·licitud en les diferents opcions per part dels centres afectats: del 17 al 26 de juny.

2.4. Comprovació de duplicitats per part de la Inspecció d'Educació: del 22 al 26 de juny.

2.5. Resultat provisional del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 1 de juliol.

2.6. Presentació telemàtica de reclamacions al resultat provisional: Des de la publicació del resultat provisional fins a les 23.59 hores del 3 de juliol.

2.7. Revisió de la baremació, per part dels centres docents, dels diversos apartats de les sol·licituds que corresponguen a la vista de les reclamacions efectuades: del 2 al 6 de juliol.

2.8. Resultat definitiu del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 10 de juliol.

2.9. Presentació telemàtica de reclamacions al resultat definitiu del procediment: Un mes des de la publicació del resultat definitiu.

2.10. Termini de formalització de la matrícula: del 13 al 29 de juliol.

2.11. Termini de formalització de la matrícula per a cobrir les places vacants produïdes per renúncia o excedents: 30 i 31 de juliol.

2.12. Comunicació per part dels centres de les vacants resultants a la Inspecció d'educació de la direcció territorial competent: 1 de setembre.







ANNEX II

Calendari d'admissió per a ensenyaments

d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

Curs 2020-2021





Aquest procés d'admissió afecta els centres sostinguts amb fons públics que imparteixen els ensenyaments d'ESO i Batxillerat, i s'organitzarà en les fases que s'indiquen a continuació:



1. Actuacions prèvies al procés d'admissió i actes administratius conseqüents.

1.1. Els centres educatius que impartisquen ensenyaments d'Educació Primària i que estiguen adscrits a un centre que impartisca ESO, introduiran a ÍTACA les dades de l'alumnat que, a la fi del curs escolar, reunisca el requisit acadèmic per a l'accés als ensenyaments d'ESO: del 22 al 25 de juny.

1.2. Remissió de la documentació acadèmica i personal de l'alumnat per part dels centres d'origen (educació primària) als centres d'adscripció: fins del 30 de juny.



2. Procés únic d'admissió de l'alumnat en els ensenyaments d'ESO i Batxillerat.

2.1. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat, així com de la informació pública a què es refereix l'article 29 de l'Ordre 7/2016: fins al 16 de juny.



2.2. Presentació telemàtica de sol·licituds d'admissió: Des de les 09.00 hores del 17 juny fins a les 23.59 hores del 25 de juny.

2.3. Baremació dels diversos apartats de les sol·licituds en les diferents opcions per part dels centres afectats: del 26 de juny a l'1 de juliol.



2.4. Comprovació de duplicitats per part de la Inspecció d'Educació: del 26 de juny a l'1 de juliol.

2.5. Acreditació del requisit acadèmic entre centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics el curs 2019-2020: Els centres hauran introduït en ÍTACA les dades relatives a la promoció o compliment del requisit acadèmic marcat per la normativa vigent, i enviaran aquesta informació al centre al qual l'alumnat desitge incorporar-se a través d'aquesta plataforma: del 26 de juny al 3 de juliol.



2.6. Acreditació del requisit acadèmic en la resta de casos: la persona sol·licitant haurà d'aportar l'acreditació expedida pel centre d'origen, en la qual constarà, segons siga el cas, la superació dels ensenyaments que permeten l'accés a l'ensenyament sol·licitat, així com, si és el cas, la nota mitjana obtinguda: del 26 de juny al 3 de juliol.

2.7. L'alumnat procedent de centres adscrits que no haja sol·licitat plaça en un altre centre en el procés d'admissió podrà avançar la formalització de la matrícula: del 26 de juny al 10 de juliol.

2.8. Resultat provisional del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 15 de juliol.

2.9. Presentació telemàtica de reclamacions al resultat provisional: Des de la publicació de resultat provisional fins a les 23.59 hores del 17 de juliol.

2.10. Revisió de la baremació, per part dels centres docents, dels diversos apartats de les sol·licituds que corresponga a la vista de les reclamacions efectuades: del 16 de juliol fins a les 15.00 hores del 20 de juliol.

2.11. Resultat definitiu del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 27 de juliol.

2.12. Presentació telemàtica de reclamacions al resultat definitiu del procediment: Un mes des de la publicació del resultat definitiu.



2.13. Termini de formalització de matrícula: del 28 al 31 de juliol, 1 i 2 de setembre.

2.14. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia o excedents per a l'alumnat que ha participat en el procés únic d'admissió: 3 de setembre.

2.15. Comunicació de les vacants resultants a la direcció territorial competent: fins al 4 de setembre.

Mapa web