Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 12 de març de 2020, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es convoquen, per a l'any 2020, subvencions destinades a les entitats locals de la Comunitat Valenciana, per al foment de la transparència i l'accés a la informació pública. [2020/3737]

(DOGV núm. 8824 de 01.06.2020) Ref. Base de dades 003985/2020






L'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats a la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, de 06.06.2016), regula en el títol II, capítol II, les bases per a la concessió de subvencions destinades a entitats locals de la Comunitat Valenciana.



L'article 3.4 i 4.5 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es constata que les ajudes de la present resolució no reuneixen tots els requisits de l'article 107.1 del mateix tractat, en concret, per no suposar avantatge econòmic, ja que les entitats a les quals van dirigides les subvencions no desenvolupen activitats econòmiques en què puguen oferir béns o serveis en el mercat i, per això, no existeix la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres.



De conformitat amb el que es preveu en l'article 159 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les Conselleries de la Generalitat; el Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació (DOGV 8425, de 16.11.2018); i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:



U. Objecte

Convocar, per a l'exercici 2020, les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives) de la Comunitat Valenciana, per al foment de la transparència i l'accés a la informació pública.



Dos. Bases reguladores de la convocatòria

Les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria són les contingudes en l'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats en la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, de 06.06.2016), en endavant, Ordre 4/2016.



Tres. Finançament

La present convocatòria de subvencions es finançarà amb càrrec a l'aplicació següent dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020:

Aplicació pressupostària 22.02.02.121.10.4, línia S8332000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, amb un crèdit màxim estimat de 400.000 euros (quatre-cents mil euros), destinats a finançar les subvencions a les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

La distribució, a la qual expressament se li atorga caràcter estimatiu, serà la següent:

S'assigna un crèdit màxim estimat de 200.000 euros (dos-cents mil euros) per a les entitats locals i mancomunitats de més de 5.000 habitants, i un crèdit màxim estimat de 200.000 euros (dos-cents mil euros) per a les entitats locals i mancomunitats de fins a 5.000 habitants. En cas de no esgotar el pressupost assignat segons el nombre d'habitants, el crèdit sobrant es repartirà tenint en compte els criteris establits en l'article nou de la present resolució.



A tal fi, es tindran en compte les xifres oficials de població resultants de la revisió del Padró municipal, referides a l'1 de gener de 2019.



L'esmentat import podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quatre. Beneficiaris

Podran beneficiar-se de la present convocatòria les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives) regulades en la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

No podran beneficiar-se d'aquestes subvencions:

a) Les entitats locals que no estiguen inscrites en el Registre d'Entitats Locals de la Comunitat Valenciana, previst en l'article 3 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, desenvolupat pel Decret 15/2011, de 18 de febrer, del Consell, pel qual es regula el Registre d'Entitats Locals de la Comunitat Valenciana.

b) Els municipis integrats en una mancomunitat, àrea metropolitana o consorci, que hagueren sol·licitat subvenció en la present convocatòria per al mateix projecte presentat per la seua mancomunitat, la seua comarca, la seua àrea metropolitana o el seu consorci. Tampoc podran beneficiar-se les entitats locals menors que hagueren sol·licitat subvenció en la present convocatòria per al mateix projecte, presentat pel municipi al qual pertanyen.

c) Les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.

A l'efecte, la justificació per les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiaria, es realitzarà mitjançant declaració responsable.



Cinc. Objectius i activitats subvencionables

1. Se subvencionaran les actuacions destinades a la consecució dels objectius següents:

a) Proveir tot el necessari perquè qualsevol persona puga tindre accés a la informació pública mitjançant procediments senzills i clars.



b) Fomentar el coneixement per la ciutadania dels principis del govern obert i la transparència.

c) Fer transparent la gestió pública mitjançant la difusió de la informació que generen els subjectes obligats en la gestió pública (contractes, subvencions, gestió econòmica, etc.).

d) Afavorir la rendició de comptes als ciutadans, de manera que puguen avaluar el desenvolupament de les actuacions dels subjectes obligats.

e) Millorar l'organització, classificació i maneig de la informació pública.

f) Garantir que l'exercici del govern es realitze amb subjecció a principis ètics i en garantia del servei públic.

2. Per a la consecució dels objectius adés citats, se subvencionaran actuacions dirigides a l'impuls de la transparència i bon govern, els beneficiaris assumiran el compromís d'exercir l'acció de govern de manera íntegra i transparent, i tindran obligació de rendir comptes de la seua gestió a la ciutadania, complint amb els principis de Bon Govern



Aquestes activitats podran consistir, entre altres, en:

a) Adequació de les seus electròniques i webs de les entitats locals, que tinguen com a objectiu possibilitar la publicació de la informació pública exigida per la normativa aplicable.

b) Elaboració de procediments telemàtics per a garantir el lliure accés de la ciutadania a la informació, garantint l'adaptació a les persones amb diversitat sensorial, la posada a la disposició de la ciutadania de la informació pública en un format accessible i comprensible, que en permeta la reutilització.

c) Iniciatives consistents en obertura i reutilització de la informació (dades obertes); Facilitar una cultura d'obertura informativa, reutilització de dades obertes i fomentar una relació proactiva de la ciutadania amb l'Administració, establir xarxes de col·laboració per a impulsar iniciatives i accions de govern obert.

d) Elaboració d'eines que potencien la transparència, el bon govern, la integritat institucional, ètica pública i l'accés de la ciutadania a la informació pública.

e) Formació i assessorament als membres i al personal de l'entitat local, sobre els mecanismes de transparència i bon govern per a millorar en la presa de decisions, a través de la deliberació raonada i compliment de les pràctiques de bon govern en l'exercici dels seus càrrecs.



f) Formació i assessorament a la seua població sobre els espais, processos, òrgans i eines necessaris per a l'exercici del seu dret d'accés a la informació pública potenciant la seua implicació en els assumptes públics de l'entitat local.

g) L'establiment d'espais per al foment de la transparència i el dret d'accés a la informació pública, així com a les normes de bon govern: jornades, debats, tallers, col·loquis, dinàmiques de grup, exposicions interactives, grups de treball virtuals, fòrums o altres espais oberts a l'intercanvi d'idees, que es dirigisquen a l'elaboració d'una proposta concreta d'accions o polítiques públiques.

h) Iniciatives d'integritat pública: elaboració de codis de Conducta, guies de Bones Pràctiques, comités ètics de Bon Govern, i altres iniciatives tendents de promocionar o incentivar els marcs d'integritat institucional.

No passaran a la fase de valoració aquells projectes que no s'adeqüen als objectius concrets i a les activitats definides en aquest apartat, o aquells projectes en els quals no existisca coherència entre aquests objectius i les activitats a desenvolupar, i se'n desestimarà la sol·licitud

Cada entitat local sols podrà presentar una única sol·licitud de subvenció (annex document 1) a la present convocatòria de subvencions.



Les activitats que se subvencionen podran executar-se a partir d'1 de gener de 2020 i fins hui, límit de justificació de la subvenció, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

Les activitats subvencionades hauran d'executar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.



Sis. Despeses subvencionables

Seran subvencionables les despeses corrents i de personal que duga a terme l'entitat, necessaris per a la realització del projecte presentat, sempre que estiguen directament relacionats amb l'activitat subvencionada i resulten indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta. S'inclouen en aquest ripus de despeses:

a) Despeses de funcionament:

a.1) Despeses indirectes de funcionament: s'entén per tals les despeses que afecten a tota l'activitat del beneficiari amb caràcter general.



Únicament es podran imputar a aquest concepte de despesa un màxim d'un 10% de la subvenció concedida. S'inclouen en aquest concepte les despeses de funcionament estrictament necessàries per a la consecució de l'objecte de la subvenció (lloguer, llum, aigua, telèfon, neteja i anàlegs)

a.2) Despeses directes de funcionament: seran subvencionables les despeses que resulten necessàries per a la realització del projecte, sempre que estiguen directament relacionades amb l'activitat subvencionada i resulten indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta (material fungible d'oficina, despeses de difusió, despeses de transport, serveis professionals i altres despeses).

Respecte a les despeses de transport, seran subvencionables amb càrrec a aquest tipus les despeses de locomoció del personal adscrit al projecte que s'executa, sempre que el desplaçament siga necessari i tinga relació directa amb l'activitat subvencionada. Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular, únicament se subvencionarà, si fa el cas, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que es justifique la necessitat del desplaçament i la seua efectiva realització.

b) Costos de personal intern: entre aquestes despeses es poden incloure les nòmines del personal de la mateixa entitat, imputables a la realització del projecte, fins a un 40% de la quantitat subvencionada.

c) Costos de subcontractació: s'entén per subcontractació quan el beneficiari concerta amb tercers l'execució total o parcial de les activitats que constitueixen l'objecte de la subvenció. L'entitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 75% de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en endavant, LGS).

El pressupost presentat haurà de tindre relació directa amb les activitats contemplades en el projecte, de la mateixa manera, haurà de ser coherent íntegrament.

A l'efecte, s'entendrà com a coherència en la distribució de les despeses, la relació lògica i adequada entre les despeses que es pressuposten en el projecte i les activitats a realitzar per al compliment dels objectius previstos.

No seran subvencionables:

a) Les despeses per a l'adquisició de béns inventariables (equips informàtics, impressores, mobiliari i altres anàlegs).

b) Els premis, donacions o ajudes de cap mena.

c) Les despeses corresponents a serveis de servei d'àpats, restauració, comestibles o avituallament.

d) Les despeses d'allotjament.

e) Les despeses de taxi, pàrquing, peatge d'autopistes i combustible.

f) Tota la cartelleria i la publicitat realitzada de l'activitat subvencionada que no porte l'esment o els logotips d'haver sigut finançades per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

g) Els materials realitzats per encàrrec, que porten impreses llegendes o eslògans i no porten imprés el logotip d'haver sigut finançada per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

h) Activitats que promoguen o justifiquen qualsevol forma de discriminació per raó de raça, sexe, religió, ideologia, o qualsevol altra que atempte contra els drets fonamentals de la persona o la seua dignitat.



En qualsevol cas haurà d'atendre's al que s'estableix en l'article 31 de la LGS.

Les activitats que se subvencionen podran executar-se a partir d'1 de gener de 2020 i fins a la data límit de justificació de la subvenció, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

Les activitats subvencionades hauran d'executar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.



Set. Presentació de sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.

2. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà la subjecció del sol·licitant a les normes i condicions, establits en la present convocatòria.

3. Les entitats sol·licitants estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara endavant LPACAP). Per tant, presentaran les sol·licituds exclusivament de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al cercador de tràmits i serveis en l'URL:

https://www.gva.es/es/web/portal/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios.

També es podrà accedir en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica en la http://www.transparencia.gva.es.

La presentació de la sol·licitud de manera diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

Els models de formularis i d'Annexos es troben en l'URL de la sol·licitud citada, i en el web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en l'URL: http:// www.transparencia.gva.es.

4. Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica dels admesos en la Seu electrònica de la Generalitat, dels tipus següents:

a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment a l'entitat sol·licitant.

b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de representants de la Generalitat Valenciana, per a tramitar aquest procediment, o en defecte d'això s'acredite documentalment tal representació.

5. La sol·licitud (annex, document 1) formalitzada en tots els seus apartats i signada per la persona que ostente la representació de l'entitat local, anirà acompanyada dels documents electrònics següents:

a) Projecte presentat segons el model normalitzat (annex, document 2). Les dades no emplenades no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració.

b) Documentació que acredite la representació que ostenta la persona que signa la sol·licitud, o la inscripció en el registre de representants.



c) Només en els casos d'aquells projectes on estiga previst el treball en xarxa, s'haurà d'aportar declaració responsable subscrita per la persona que ostente la representació de l'entitat local sol·licitant i les entitats participants, on es manifeste la col·laboració en el disseny i/o l'execució del projecte a través de la metodologia de treball en xarxa (annex, document 3).

d) En el supòsit d'entitats que presenten sol·licitud de subvencions a la Generalitat per primera vegada, o en cas que les entitats beneficiàries hagen canviat les seues dades bancàries respecte a anteriors exercicis, hauran d'aportar, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat (DOGV 6548, de 21.06.2011), la documentació següent:

1r. Model de domiciliació bancària (annex, document 6), signat pel representant de l'entitat beneficiària juntament amb els documents vàlids en dret que en deixen constància fidedigna de la representació.



2n. Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com del codi IBAN o SWIFT que s'assenyale en el model de domiciliació bancària.



e) Qualsevol altra documentació justificativa dels mèrits al·legats per a la valoració, com ara: estudi o anàlisi prèvia de les necessitats del projecte, document que acredite que l'entitat sol·licitant pertany a alguna xarxa o plataforma específica en matèria de transparència.



6. Les entitats locals que s'hagueren presentat a aquestes mateixes subvencions convocades per la direcció general competent en matèria de transparència i participació ciutadana l'any 2019, estaran exemptes de la presentació dels documents recollits en els apartats b) i d) del punt 5 d'aquesta resolució, en cas que no s'haguera modificat cap de les seues dades.



Huit. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les entitats locals sol·licitants hauran d'obtindre en la valoració un mínim de 50 punts per a rebre una subvenció en la present convocatòria, tenint en compte els criteris objectius de valoració establits en l'article 16 de l'Ordre 4/2016, i la seua ponderació que a continuació s'estableix:



a) Projecte i activitats a desenvolupar: fins a 70 punts.

Es valoraran els aspectes tècnics del projecte, l'existència d'una correcta identificació de les necessitats a què el projecte pretén donar resposta, l'existència de transversalitat en l'execució del projecte, l'adequada definició i coherència entre els objectius i les activitats previstes, l'establiment d'instruments d'avaluació i seguiment, l'existència d'accions de comunicació per a la difusió del projecte, la definició dels beneficiaris del projecte, i la concreció dels recursos econòmics del projecte. La puntuació s'atorgarà de la manera següent:



a.1) Enfocament tècnic. Es valorarà la qualitat i viabilitat del projecte, així com la seua coherència i adequació als objectius a aconseguir (fins a 15 punts).

a.1.1) Identificació de les necessitats que justifiquen el projecte (fins a 5 punts). Es valorarà la realització d'estudis o anàlisi prèvia de les necessitats que motiven la realització del projecte. De realitzar-se un estudi, aquest haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud.

a.1.2) Adequada definició i coherència entre els objectius concrets, efectius i quantificables, i de les activitats per a la seua consecució (fins a 5 punts).

a.1.3) Existència de coherència entre els objectius i les activitats a desenvolupar (fins a 5 punts).

a.2) Actuacions i mecanismes per al foment de la transparència de l'activitat pública. Es valoraran aquelles activitats d'adequació de les seus electròniques i webs municipals que tinguen com a objectiu possibilitar la publicació de la informació pública exigida per la normativa aplicable, l'elaboració de procediments telemàtics per assegurar el lliure accés de la ciutadania a la informació, tot garantint l'adaptació a les persones amb diversitat sensorial, la posada a la disposició de la ciutadania de la informació pública en un format accessible i comprensible que permeta la seua reutilització (dades obertes / open data), i l'elaboració d'altres eines que potencien la transparència i l'accés dels ciutadans a la informació pública (fins a 15 punts).



a.2.1) Camp d'actuació del projecte (fins a 10 punts).

a.2.2) Estratègies de comunicació per a la difusió del projecte (fins a 5 punts). Es tindrà en compte la qualitat dels mitjans de difusió utilitzats, valorant positivament l'ús de les xarxes socials, així com si en el projecte s'especifica de manera clara i detallada el procés de realització de les activitats de difusió i els materials previstos.



a.3) Transversalitat. Es tindrà en compte la col·laboració entre el departament que organitza i coordina el procés i altres àrees o departaments de l'entitat local, o d'altres administracions públiques (fins a 5 punts).

a.4) Avaluació i seguiment. Es valorarà la previsió d'instruments d'avaluació i seguiment, així com la seua periodicitat (fins a 5 punts).



a.5) Beneficiaris del projecte. Es valorarà l'àmbit sectorial al qual va dirigit el projecte, així com el seu impacte global. Es valorarà el nivell d'incidència del projecte en l'àmbit de la igualtat de gènere (fins a 15 punts).

a.5.1) Descripció de la població beneficiària del projecte (fins a 2,5 punts).

a.5.2) Impacte poblacional del projecte. Nombre d'habitants als quals va dirigida l'actuació (fins a 2,5 punts).

a.5.3) Igualtat de gènere. Nivell d'incidència del projecte en l'àmbit de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes (fins a 10 punts).



a.6) Enfocament econòmic. Es valorarà l'existència de cofinançament en el projecte, el respecte al límit establit a les despeses de personal intern, així com la coherència en la distribució de les despeses en el pressupost del projecte (fins a 15 punts).

a.6.1) Existència de cofinançament en el projecte (fins a 5 punts).

a.6.2) Respecte del límit quantitatiu de no imputar al pressupost de la subvenció sol·licitada un percentatge superior al 40%, en relació a les despeses de personal intern (fins a 5 punts).

a.6.3) Existència de coherència i equilibri en la distribució de les despeses (5 punts).

b) Entitat local sol·licitant (fins a 30 punts):

Es tindrà en compte l'experiència de l'entitat local en el desenvolupament de projectes en matèria de transparència de l'activitat pública, la pertinença a alguna xarxa o plataforma d'entitats en la matèria adés descrita, l'aprovació d'alguna norma reglamentària pròpia que regule, en l'àmbit de l'entitat local, aquesta matèria (ordenances, reglaments), i la utilització del valencià com a llengua vehicular durant el desenvolupament del projecte.

b.1) Experiència. Es valoraran els projectes desenvolupats per l'entitat relacionats amb la transparència en l'activitat pública en els últims dos anys, que hagen sigut subvencionats per una administració pública. Per a la seua valoració, s'haurà d'aportar la corresponent resolució administrativa de concessió (fins a 7,5 punts).

b.2) Creació i treball en xarxes. Es valorarà tant la creació i posada en marxa de xarxes o plataformes d'entitats en l'àmbit de la transparència com la pertinença de l'entitat local a alguna xarxa o plataforma d'aquesta naturalesa (fins a 10 punts).

b.3) Aprovació d'alguna norma pròpia durant els exercicis 2017, 2018 i 2019 de caràcter reglamentari que regule aquesta matèria en l'àmbit de l'entitat local (ordenances, reglaments (fins a 7,5 punts).



b.4) Ús del valencià com a llengua vehicular durant el desenvolupament de l'activitat i en les diferents publicacions que, si escau, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió dels seus resultats (fins a 5 punts).



Nou. Criteris per a la determinació de la subvenció

1. Per a determinar la quantia subvencionada es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en l'apartat anterior i a la seua ponderació.



2. El finançament màxim per projecte serà de 5.000 euros. Els projectes que hagen superat la puntuació de 50 punts, se subvencionaran atenent el límit anterior, concedint-se les subvencions per ordre de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons previstos.



3. En cas d'empat de les entitats sol·licitants, es considerarà primer a l'entitat que tinga la puntuació més gran obtinguda en els apartats següents, per aquest ordre:

• L'entitat que haja obtingut major puntuació en l'apartat a.1) Enfocament tècnic.

• Si persisteix l'empat, la que haja obtingut major puntuació en l'apartat a.2) Actuacions i mecanismes per al foment de la transparència de l'activitat pública.

• Si persisteix l'empat, la que haja obtingut major puntuació en l'apartat a.5) Beneficiaris del projecte.

• Si persisteix l'empat, la que haja obtingut major puntuació en l'apartat a.6) Enfocament econòmic.

• Si persisteix l'empat, la que haja obtingut major puntuació en l'apartat b.2) Creació i treball en xarxes.

• Si persisteix l'empat, la que haja obtingut major puntuació en l'apartat b.1) Experiència.

• Si persisteix l'empat, la que haja obtingut major puntuació en l'apartat b.3) Existència de norma en vigor en l'àmbit de l'entitat local.



• Si persisteix l'empat, la que haja obtingut major puntuació en l'apartat a.3) Transversalitat.

• Si persisteix l'empat, la que haja obtingut major puntuació en l'apartat a.4) Avaluació i seguiment.

• Si persisteix l'empat, la que haja obtingut major puntuació en l'apartat b.4) Ús del valencià.

• Si persisteix l'empat, la que haja presentat la sol·licitud en primer lloc, tenint en compte l'entrada en el registre telemàtic habilitat a l'efecte.

4. Quan es produïsca la renúncia d'algun dels beneficiaris a la subvenció, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se, sense necessitat de nova convocatòria, a l'entitat sol·licitant següent per ordre de puntuació, sempre que, havent superat la puntuació mínima, no n'haja resultat beneficiària, i aquesta renúncia es produïsca en el termini màxim d'un mes des de la publicació de la resolució de concessió.





Deu. Ordenació i instrucció

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern que, en qualsevol moment del procediment, podrà d'ofici acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, la pèrdua del dret al cobrament, o del seu reintegrament, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.

3. La concessió de la subvenció es realitzarà mitjançant el procediment de concessió en règim de concurrència competitiva recollit en l'article 164 de la LHPG.



Onze. Resolució i notificació

1. La resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la el conseller/a de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, prèvia proposta elevada per la comissió avaluadora, prevista en l'article 9 de l'Ordre 4/2016, després de la valoració de les sol·licituds admeses.

La Direcció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern, com a òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, emetrà una proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria. Aquesta proposta no crearà cap dret a favor dels beneficiaris proposats, fins que siga dictada i publicada la resolució de concessió, conforme al que es preveu en l'article art. 24.4 de LGS.



2. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i conducta a la publicació de la resolució de concessió, serà el de sis mesos comptats des de la data de finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds de subvenció, transcorregut el qual sense que haja recaigut resolució expressa, hauran d'entendre's desestimades, de conformitat amb l'article 25 de la LPACAP.

La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que s'estableix en l'article 45.1.b de la LPACAP.

3. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposares potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la LPACA; o bé, recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (en endavant, LJCA). Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





Dotze. Règim de lliuraments de pagament i termini per a la justificació de la subvenció

1. El pagament de les subvencions, es realitzarà en pagament únic, després de la justificació de la despesa realitzada, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

2. El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 31 d'octubre de 2020.



Tretze. Justificació de la subvenció

1. Per a efectuar el pagament les entitats beneficiàries de la subvenció hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de la LGS, així com en l'article 169 de la LHPG, havent de presentar un compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del RLGS, que contindrà la documentació següent:



a) Certificat de Justificació de despeses (annex, document 4).

b) Informe de la Intervenció municipal acreditatiu de la relació de les despeses ocasionades pel projecte objecte de subvenció, amb identificació de la persona creditora i del concepte de despesa, import, data d'emissió, data de reconeixement de l'obligació i proposta de pagament de les factures, de les nòmines i altres despeses de personal, i relació amb les activitats i objectius del projecte.

A més, haurà d'indicar-se l'import d'imputació de cada factura i de les despeses de personal intern a la subvenció concedida.

c) Certificació acreditativa d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, segons el que es disposa en l'Acord de 21 de maig de 2015, del Consell de la Sindicatura de Comptes, relatiu a l'aprovació d'uns criteris interpretatius de l'article 199.4 i 5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana, tal com ha sigut redactat per la Llei 7/2014, de 22 de desembre (DOGV 7548, de 15.06.2015).

d) Memòria tècnica detallada de les activitats realitzades i que han sigut subvencionades, que haurà d'incloure els apartats següents:

1r. Descripció de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, detallant els mitjans emprats, les dates de realització, nombre d'hores, nombre de participants, materials utilitzats, persona/es responsable/s, i resum de com s'ha dut a terme cada activitat.

2n. Aportació de material utilitzat (cartells, tríptics, fotografies, circulars, convocatòries, temaris, llistats d'assistents, material utilitzat per a l'avaluació i els seus resultats) en les activitats realitzades.



e) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència.

f) Certificat de compliment del pressupost aprovat. Per a la justificació de la subvenció concedida, haurà de respectar-se en tot moment el pressupost aprovat al costat de la sol·licitud. Per a això, s'adjuntarà amb la justificació final un certificat del compliment del pressupost aprovat amb la sol·licitud. Les despeses justificades hauran d'adaptar-se als conceptes de despesa autoritzats. Únicament s'admetrà una desviació en la imputació de quantitats als diferents conceptes de despeses en una quantia de fins a un trenta per cent (30%), en més o menys, de l'import assignat a cadascun d'aquests conceptes, respectant en tot moment els límits màxims establits en el resolc cinc de la present resolució. La desviació no podrà aplicar-se a conceptes de despesa no autoritzats (annex, document 5).

2. La justificació es presentarà de manera telemàtica, tal com s'ha disposat en el resolc set, i anirà dirigida a la Direcció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern.

3. Es reduirà proporcionalment la subvenció en cas que la justificació de les despeses realitzades no aconseguisca la quantia atorgada, o el desviament de quantitats que superen els percentatges màxims establits en el resolc sis i en l'apartat 1.f) anterior, així com quan, havent-se subvencionat una part del cost total de l'activitat, no es justifique l'import total de la despesa que suposa el desenvolupament d'aqueixa activitat. La presentació extemporània de la justificació donarà lloc a la incoació d'un procediment, per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas es garantirà el dret de l'audiència de la persona interessada.



Catorze. Pla de control

Es realitzarà la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada, mitjançant un control administratiu, sobre una mostra aleatòria corresponent al 20% dels projectes concedits.





Quinze. Clàusula de transparència

Com a entitat beneficiària d'una subvenció, en compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana; i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, de 01.09.2017), hauran de complir-se les obligacions següents en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les altres obligacions establides en l'article 14 de la LGS, i altra legislació aplicable:



1. En el cas de percebre durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros, o quan, almenys, el 40% del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de transparència establides en la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

2. Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'administració autonòmica, o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, n'haurà de donar l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.



La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida, haurà de comunicar-ho a l'entitat concedent per tal que en done publicitat en el web corresponent.



Setze. Clàusula de protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD); la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades i garantia dels drets digitals (BOE 294, de 06.12.2018); i altres disposicions aplicables, les dades de caràcter personal proporcionades seran tractades per la Generalitat, per a la tramitació de la sol·licitud a l'empara de la Llei general de subvencions.

Les entitats podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament, davant la conselleria que gestione la seua ajuda, així com reclamar, si fa el cas, davant l'autoritat de control en matèria de protecció de dades, especialment quan no haja obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets.



Contra el que s'ha disposat en la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la LPACAP; o bé, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la LJCA. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 12 de març de 2020.– La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: Rosa Pérez Garijo.





ANNEXOS

Relació de documents



1. Sol·licitud de la subvenció (Doc. 1).

2. Formulari per a la presentació del projecte (Doc. 2).

3. Compromís de treball en xarxa (Doc. 3).

4. Certificat de justificació de despeses (Doc.4).

5. Certificat de compliment del pressupost aprovat (Doc. 5).

6. Model de domiciliació bancària (Doc.6).

Mapa web