Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 26 de maig de 2020, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual es dicten instruccions per a la fase 2 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat. [2020/3763]

(DOGV núm. 8822 de 28.05.2020) Ref. Base de dades 003919/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Ocupació pública, Legislació
    Matèries: Educació Malaltia infecciosa Sanitat Salut pública
    Descriptors:
      Temàtics: educació, centre d'ensenyament, esport, política sanitària, cura d'infermeria, salut pública, malaltia infecciosa, epidèmia, estat d'emergència



La Resolució de 4 de maig, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, estableix el marc i les directrius d'actuació que s'han de desenvolupar durant el tercer trimestre del curs 2019-2020 i l'inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada per la Covid-19.

L'Ordre del Ministeri de Sanitat SND/399/2020, de 9 de maig, estableix que es podrà procedir a l'obertura dels centres educatius, i la Resolució d'11 de maig, de la consellera de Sanitat i Salut Pública, autoritza l'obertura dels centres educatius de la Comunitat Valenciana per a la desinfecció i el condicionament d'aquests, i per a la realització de tasques administratives i de coordinació.

D'altra banda, la Resolució d'11 de maig, de la consellera de Sanitat i Salut Pública, habilita el secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional perquè dicte les instruccions pertinents sobre les tasques i funcions concretes que ha de realitzar el personal que haja d'acudir als centres durant aquesta fase 1.

La Resolució de 13 de maig, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, dicta instruccions per a la prestació de serveis administratius i de coordinació en els centres educatius durant la fase 1.

Per complir la Resolució de 13 de maig, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, s'ha procedit a l'obertura dels centres educatius, el 14 de maig per als centres situats en els departaments sanitaris que es trobaven en la fase 1 i el 18 de maig per a la resta dels centres, per a la desinfecció i el condicionament d'aquests, i per a la realització de funcions administratives, així com de les tasques de coordinació necessàries per a preparar les activitats previstes en la Resolució de 4 de maig, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per al final del curs 2019-2020 i per a l'inici del curs 2020-2021.

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport ha facilitat a tots els centres públics i privats concertats el material de protecció que han determinat les autoritats sanitàries.

El Reial decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, inclou en l'article 7 la flexibilització de mesures en l'àmbit educatiu no universitari i la formació.

L'Ordre SND/440/2020, de 23 de maig, estableix, en l'article cinqué, punt 6, que les administracions educatives podran disposar la flexibilització de les mesures de contenció i la represa de les activitats presencials en l'àmbit educatiu no universitari i de la formació, a les quals correspon així mateix l'execució d'aquestes mesures, i que podran decidir mantindre les activitats educatives a través de les modalitats a distància i en línia, sempre que resulte possible, i encara que no fora esta la modalitat prestacional educativa establida com a forma específica d'ensenyament en els centres.

Una vegada analitzades les aportacions realitzades pels representants sindicals del professorat d'ensenyament públic i d'ensenyament privat concertat; per les confederacions de mares i pares de l'alumnat de la pública i de la privada concertada, per les associacions de la inspecció d'educació, per les associacions de directores i directors d'ensenyament primari i secundari; per les organitzacions empresarials d'ensenyament concertat, per la Comissió d'Educació de CERMI de la Comunitat Valenciana, i de conformitat amb el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions (DOGV 8572, 17.06.2019), i el Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell (DOGV 8576, 21.06.2019), i d'acord amb la normativa esmentada, resolc:



Primer. Objecte

1. L'adopció de les instruccions contingudes en aquesta resolució s'efectua com a conseqüència de l'Ordre SND/440/2020, de 23 de maig, que estableix, en l'article cinqué, punt 6, que les administracions educatives podran disposar la flexibilització de les mesures de contenció i la represa de les activitats presencials en l'àmbit educatiu no universitari i de la formació, a les quals també correspon l'execució d'aquestes mesures, i que podran decidir mantindre les activitats educatives a través de les modalitats a distància i en línia, sempre que resulte possible, i encara que no fora aquesta la modalitat prestacional educativa establida com a forma específica d'ensenyament en els centres.



2. Aquesta resolució té per objecte establir les actuacions que s'han de desenvolupar en els centres educatius durant la fase 2 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.



Segon. Àmbit d'aplicació

1. Aquestes instruccions seran aplicables en tots els centres docents sostinguts amb fons públics degudament autoritzats que impartisquen els ensenyaments a què fa referència l'article 3 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en l'àmbit de les competències de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, inclosos els centres de formació, innovació i recursos educatius (CEFIRE), els serveis psicopedagògics escolars (SPE) i els centres dependents de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV).



2. Tots els centres esmentats en el punt anterior han d'aplicar aquestes instruccions quan s'incorporen a la fase 2 les províncies en què estan ubicats.

3. Les mesures preventives i d'higiene que figuren en el pla de contingència són aplicables en els centres públics i han de ser adaptades pels centres privats i per les entitats locals per al personal del seu àmbit en funció del que establisquen els seus respectius serveis de prevenció.



4. Els titulars dels centres privats concertats adaptaran aquesta resolució a la normativa pròpia que és aplicable a aquest tipus de centres.

5. Els centres docents privats no concertats han d'adequar aquestes instruccions en el marc de la seua autonomia, recollida en l'article vint-i-cinc de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació.



Tercer. Formació a distància

1. Tots els centres a què fa referència aquesta resolució continuaran amb la formació a distància que desenvolupen des que es va suspendre l'activitat educativa presencial fins a la data de finalització del curs 2019-2020 en cadascun dels ensenyaments i etapes educatives.



2. Totes les activitats a què es fa referència en el resolc quart seran de caràcter voluntari per a l'alumnat. El professorat que haja de participar puntualment en el desenvolupament d'aquestes activitats ha d'ajustar el treball que desenvolupa en l'activitat educativa a distància per a poder realitzar les activitats que la direcció del centre determine que ha de realitzar presencialment en el centre. Aquest ajust es realitzarà amb la finalitat que el professorat no haja d'incrementar la seua jornada total de treball pel fet d'haver de participar puntualment en les activitats que s'hagen de desenvolupar de manera presencial.





Quart. Activitats que s'han de desenvolupar en la fase 2

1. A més de les activitats previstes per a la fase 1 en el resolc cinqué de la Resolució de 13 de maig, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, els centres que s'incorporen a la fase 2 han de desenvolupar les activitats que s'indiquen en els apartats següents.



2. Educació Infantil

a) Els centres continuaran realitzant en la fase 2 les mateixes activitats que s'especificaven per a la fase 1.

b) Amb la finalitat de recollir la informació necessària per a la realització de l'informe individual valoratiu indicat en la Resolució de 4 de maig, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, els centres mantindran el contacte necessari amb les famílies, especialment amb les famílies de l'alumnat amb necessitats educatives especials o de l'alumnat que es considere que està en situació de risc per problemes emocionals o de conducta i de l'alumnat que haja de passar en el curs 2020-2021 a Educació Primària. Aquests contactes es faran preferentment de manera telemàtica.

3. Centres d'Educació Especial i unitats específiques en centres ordinaris

a) Amb caràcter general, durant el període de vigència de la fase 2 de l'estat d'alarma, l'equip educatiu prioritzarà l'acció tutorial individual i l'avaluació final utilitzant totes les eines de treball telemàtic que han estat fent servir fins al moment.

b) Només en el cas de l'alumnat tutelat o protegit en centres residencials de serveis socials o de l'alumnat amb major dificultat per a accedir als mitjans telemàtics per les seues característiques especials i que, a causa d'aquesta situació d'excepcionalitat, no haja pogut rebre una atenció individualitzada de manera òptima, l'acció tutorial podrà dur-se a terme amb caràcter presencial, i després de concertar cita prèvia amb la família, tutor o tutora, en el mateix centre educatiu o per altres mitjans acordats amb la família, amb els diferents especialistes, per a tractar aspectes específics i concrets, com poden ser: actualització i supervisió de comunicadors, supervisió de rutines, revisió dels programes de conducta, canvis posturals, orientacions a la família per a l'estiu, etc.

c) Per a poder organitzar aquestes sessions tutorials, caldrà que l'equip educatiu i la família coordinen les sessions de tutoria que consideren més convenients.

4. Educació Primària

a) El professorat organitzarà, en coordinació amb la direcció dels centres, mitjançant cita prèvia, activitats específiques presencials de tutories individuals, resolució de dubtes, acompanyament emocional, lliurament o recepció de materials especialment per a l'alumnat que no haja tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemàtic que la resta de companyes i companys i per a l'alumnat amb necessitats educatives o per a l'alumnat tutelat o protegit en centres residencials de serveis socials.

b) En el cas de l'alumnat de 6é d'Educació Primària, amb la finalitat de facilitar-los el suport necessari en el trànsit a l'Educació Secundària Obligatòria, les activitats específiques assenyalades en el punt anterior es podran organitzar individualment o en grups reduïts, amb un màxim de 10 alumnes i sempre d'acord amb les mesures de prevenció establides en el pla de contingència del centre.

c) Per a l'organització de les activitats assenyalades en els apartats a i b, els centres comunicaran a les famílies els dies i les hores en què es duran a terme les esmentades activitats amb la finalitat de concretar les cites prèvies i l'organització dels grups reduïts, en el cas de 6é d'Educació Primària.

d) La direcció dels centres vetlarà perquè les mesures de coordinació amb els centres d'adscripció previstes en el Pla de transició es desenvolupen correctament, amb la finalitat que es desenvolupe una planificació adequada de la resposta educativa que garantisca el progrés de l'alumnat de 6é d'Educació Primària. Amb aquesta finalitat, s'organitzaran reunions telemàtiques per al traspàs d'informació entre les persones responsables de les tutories i de l'orientació educativa.

5. Educació Secundària Obligatòria

a) El professorat organitzarà, en coordinació amb la direcció dels centres, mitjançant una cita prèvia, activitats específiques presencials de tutories individuals, resolució de dubtes, lliurament o recepció de materials per a l'alumnat de 1r, 2n i 3r d'Educació Secundària Obligatòria, especialment per a l'alumnat que no haja tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemàtic que la resta de companyes i companys, per a l'alumnat amb necessitats educatives especials i per a l'alumnat tutelat o protegit en centres residencials de serveis socials.



b) Per a l'alumnat de 4t d'Educació Secundària Obligatòria, les activitats específiques assenyalades en el punt anterior es podran organitzar individualment o en grups reduïts, amb un màxim de 10 alumnes, amb la finalitat de facilitar-los orientació acadèmica i professional, i per a consolidar o reforçar les competències clau que siguen imprescindibles per a la continuïtat dels seus itineraris formatius posteriors, especialment per a l'alumnat que no ha tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemàtic que la resta de companyes i companys i sempre d'acord amb les mesures de prevenció establides en el pla de contingència del centre.

c) Per a l'organització de les activitats assenyalades en els apartats a i b, els centres comunicaran a les famílies els dies i hores en què es duran a terme les activitats esmentades, amb la finalitat de concretar les cites prèvies i l'organització dels grups reduïts, en el cas de 4t d'Educació Secundària Obligatòria.

d) La direcció dels centres vetlarà perquè les mesures de coordinació amb els centres adscrits previstes en el Pla de transició es desenvolupen correctament, amb la finalitat que es desenvolupe una planificació adequada de la resposta educativa que garantisca el progrés de l'alumnat que s'incorpora a 1r d'Educació Secundària Obligatòria. Amb aquesta finalitat, s'organitzaran reunions telemàtiques per al traspàs d'informació entre les persones responsables de les tutories i de l'orientació educativa.

6. Batxillerat

a) El professorat organitzarà, en coordinació amb la direcció dels centres, mitjançant cita prèvia, activitats específiques presencials de tutories individuals, resolució de dubtes, lliurament o recepció de materials per a l'alumnat de 1r de Batxillerat, especialment per a l'alumnat que no haja tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemàtic que la resta de companyes i companys, per a l'alumnat amb necessitats educatives especials i per a l'alumnat tutelat o protegit en centres residencials de serveis socials.

b) Per a l'alumnat de 2n de Batxillerat, les activitats específiques assenyalades en el punt anterior es podran organitzar individualment o en grups reduïts, amb un màxim de 10 alumnes, amb la finalitat de facilitar-los orientació acadèmica i professional, i per a consolidar o reforçar les competències clau que siguen imprescindibles per a la continuïtat dels seus itineraris formatius posteriors, especialment per a l'alumnat que no haja tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemàtic que la resta de companyes i companys i sempre d'acord amb les mesures de prevenció establides en el pla de contingència del centre.



c) Per a l'organització de les activitats assenyalades en els apartats a i b els centres comunicaran a l'alumnat els dies i hores en què es duran a terme les activitats esmentades, amb la finalitat de concretar les cites prèvies i l'organització dels grups reduïts, en el cas de 2n de Batxillerat.



7. Formació Professional i ensenyaments artístics i esportius de règim especial

a) El professorat organitzarà, en coordinació amb la direcció dels centres, mitjançant la cita prèvia, activitats específiques presencials de tutories individuals, resolució de dubtes, lliurament o recepció de materials per a l'alumnat que curse el primer curs corresponent a cicles formatius Formació Professional bàsica, de Formació Professional de grau mitjà o de grau superior, a ensenyaments esportius de grau mitjà o de grau superior i a cicles formatius de grau mitjà i de grau superior d'Arts Plàstiques i Disseny, i per a l'alumnat que curse ensenyaments elementals o professionals de Música o de Dansa en qualsevol curs que no siga l'últim del seu corresponent grau, especialment per a l'alumnat que no haja tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemàtic que la resta de companyes i companys, per a l'alumnat amb necessitats educatives especials i per a l'alumnat tutelat o protegit en centres residencials de serveis socials.



b) Per a l'alumnat de 2n curs dels ensenyaments indicats en l'apartat a estructurats en cicles formatius i per a l'alumnat de l'últim curs del corresponent grau dels ensenyaments de Música o de Dansa, les activitats específiques es podran organitzar individualment o en grups reduïts, amb un màxim de 10 alumnes, amb la finalitat de facilitar-los orientació acadèmica i professional, i per a consolidar o reforçar les competències que siguen imprescindibles per a la continuïtat dels seus itineraris formatius posteriors, especialment per a l'alumnat que no haja tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemàtic que la resta de companyes i companys i sempre d'acord amb les mesures de prevenció establides en el pla de contingència del centre.



c) En Formació Professional bàsica es podran organitzar tutories individuals amb l'objectiu de reforçar competències professionals fonamentals, relacionades amb resultats d'aprenentatge clau i de caràcter eminentment pràctic que puguen servir l'alumne per a la seua promoció a nivells superiors, a la millora de la seua ocupabilitat o al coneixement de competències digitals que no va poder adquirir en la formació a distància.

d) En els segons cursos dels ensenyaments indicats en l'apartat a estructurats en cicles formatius i en l'últim curs del corresponent grau dels ensenyaments de Música o de Dansa, els equips docents podran organitzar activitats específiques amb la finalitat de reforçar competències pràctiques relacionades amb resultats d'aprenentatge no superats en els dos primers trimestres o competències fonamentals per a facilitar la seua inserció laboral.

e) Per a l'organització de les activitats assenyalades en els apartats anteriors, els centres comunicaran a l'alumnat els dies i les hores en què es duran a terme les esmentades activitats, amb la finalitat de concretar les cites prèvies i l'organització dels grups reduïts, en el cas dels cursos terminals.

8. Formació de persones adultes

a) En els programes formatius dirigits a persones matriculades en el GES 1 o en els diferents nivells del cicle I de formació bàsica de persones adultes, i per a les persones que cursen estudis complementaris de llengües oficials i estrangeres, de competències digitals i de formació per a la participació socioprofessional i civicocultural, s'organitzaran, després de cita prèvia, activitats específiques presencials de tutories individuals, resolució de dubtes, lliurament o recepció de materials.



b) En els programes formatius dirigits a persones matriculades en el GES 2 o en programes que preparen per a la superació de les competències clau de LABORA, per a l'accés als cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior i per a l'accés a la Universitat per a majors de 25 i 45 anys, les activitats específiques es podran organitzar individualment o en grups reduïts, amb un màxim de 10 alumnes.



c) Per a l'organització de les activitats assenyalades en els apartats anteriors, els centres comunicaran a les persones adultes matriculades els dies i les hores en què es duran a terme les esmentades activitats, amb la finalitat de concretar les cites prèvies i l'organització dels grups reduïts, en el cas dels cursos terminals.

d) En el CEED i en els seus centres associats, l'atenció a l'alumnat continuarà realitzant-se, preferentment, en la modalitat en línia. No obstant això anterior, davant situacions individuals que requerisquen una atenció singular, es podran organitzar activitats específiques en les condicions establides en els apartats b i c.

9. Escoles oficials d'idiomes

a) El professorat organitzarà, en coordinació amb la direcció dels centres, mitjançant cita prèvia, activitats específiques presencials de tutories individuals i resolució de dubtes, especialment per a l'alumnat que no ha tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemàtic que la resta de companyes i companys, per a l'alumnat amb necessitats educatives especials, per a l'alumnat tutelat o protegit en centres residencials de serveis socials, i per a l'alumnat que puga presentar-se a l'avaluació final extraordinària que es realitzarà abans del 23 de juny.



b) No es podran organitzar proves presencials per a l'avaluació final ordinària, que ha d'estar realitzada abans del 29 de maig.

c) Per a l'avaluació final extraordinària es podran realitzar proves presencials, amb els requisits que establisquen les autoritats sanitàries, o, tal com s'indica en la Resolució de 4 de maig, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, plantejar la realització i presentació de diverses tasques complementàries, requerides pel professorat, durant el període de l'1 al 23 de juny, com ara activitats d'aprenentatge, treballs, realització de proves orals per videoconferència, o altres instruments d'avaluació que el professorat considere oportuns.



10. Les cites prèvies, que s'indiquen en les diferents etapes educatives, podran sol·licitar-se per la direcció del centre, per la persona responsable de la tutoria, per l'alumnat o per les famílies en el cas de l'alumnat menor d'edat. En aquesta cita prèvia s'establirà la persona o persones que podran acudir al centre i els requisits de protecció que han de complir. La direcció dels centres determinarà les hores i els espais necessaris per a atendre aquestes cites prèvies i complir les condicions de protecció i distància social previstes en el pla de contingència.



11. Les reunions de claustre, consell escolar i dels diferents òrgans de coordinació didàctica, així com les sessions d'avaluació ordinàries que s'hagen de fer en aquesta fase 2 es continuaran realitzant, amb caràcter general, de manera telemàtica. Per a aquelles reunions que es considere imprescindible realitzar-les de manera presencial, la direcció dels centres determinarà els espais i els horaris necessaris per a complir les condicions de protecció i distància social previstes en el pla de contingència.



Cinqué. Avaluacions finals i avaluacions finals extraordinàries

a) Durant la fase 2 no es podran realitzar proves d'avaluació presencials ordinàries, excepte aquelles proves individuals que realitzen els centres estrangers autoritzats per a impartir ensenyaments d'altres sistemes educatius, d'acord amb el que estableixen les autoritats dels seus respectius països, aquelles proves previstes en la modalitat d'educació a distància pel CEED o els seus centres associats, o en la modalitat de Batxillerat nocturn, i les regulades per a l'obtenció de titulacions oficials i per a l'accés als diferents ensenyaments, que es desenvoluparan en les condicions establides reglamentàriament en les seues corresponents convocatòries.

b) Les direccions dels centres, en coordinació amb els corresponents departaments didàctics, determinaran les matèries en què les avaluacions finals extraordinàries previstes en la Resolució de 4 de maig, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, es realitzaran mitjançant una prova presencial i les que es realitzaran a través d'altres instruments d'avaluació com ara projectes, treballs i tasques que s'hagen pogut encomanar a l'alumnat en el seu informe individual valoratiu.

c) Es procurarà que, amb caràcter general, les proves presencials corresponents a les avaluacions finals extraordinàries assenyalades en l'apartat b només es realitzen per a l'alumnat dels cursos finals d'etapa.



d) En els casos en què s'hagen de realitzar les proves presencials assenyalades en l'apartat a i b, la direcció dels centres determinarà els espais i els horaris necessaris per a complir les condicions de protecció i distància social establides en el pla de contingència del centre.

e) Es prestarà especial atenció, en les avaluacions finals ordinàries i extraordinàries, al currículum individualitzat de l'alumnat amb necessitats educatives especials, així com a les dificultats que haja pogut afrontar per a un adequat accés a la formació a distància, partint dels criteris d'avaluació consignats en el seu pla d'actuació personalitzat (PAP).





Sisé. Admissió de l'alumnat

1. El procediment d'admissió per al curs 2020-2021 s'ha de tramitar de manera electrònica, tal com estableix l'article 5 del Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents en l'àmbit de l'educació, que estableix diferents mesures que s'han de tindre en compte en el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

2. En la Resolució del 15 de maig de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions respecte del procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, es determina que les persones sol·licitants que únicament disposen de passaport com a document d'identificació, les famílies de l'alumnat amb necessitats educatives especials, així com les persones sol·licitants que tinguen dificultats d'accés a mitjans electrònics, hauran d'acudir al centre en què sol·liciten plaça com a primera opció.

3. Amb la finalitat de garantir a les persones assenyalades en el punt anterior la participació en el procediment d'admissió en les mateixes condicions que la resta de participants, la resolució esmentada estableix que tots els centres sostinguts amb fons públics seran centres d'atenció als usuaris. Per a això, els centres organitzaran el treball i determinaran el personal necessari per a poder atendre, almenys, des de les 9 fins a les 13 h, durant els dies indicats en el procés d'admissió en les diferents etapes educatives, les persones que acudisquen al centre a este efecte. S'adoptaran les mesures sanitàries i de seguretat necessàries davant de la Covid-19, tant per al personal treballador com per a les persones sol·licitants previstes en el pla de contingència.



Seté. Horari d'obertura dels centres i assistència als centres del personal docent i del personal empleat públic

1. Els centres dels diferents nivells, ensenyaments i etapes educatives estaran oberts per a realitzar les activitats indicades en la fase 2, que suposen la presència d'alumnat o famílies, des de les 09.00 a les 13.00 h. Per a la resta d'activitats, com el condicionament de les dependències del centre, neteja, així com les senyalitzacions que es deriven del pla de contingència, la direcció dels centres establirà l'horari que garantisca la realització d'aquestes activitats.

2. La direcció dels centres determinarà el personal empleat públic necessari que ha d'acudir presencialment als centres, en els dies i les hores que s'establisquen, per a la realització de les tasques indicades en la present resolució que no puguen fer-se telemàticament.

3. La direcció del centre portarà un registre del personal present en el centre, l'horari i la tasca desenvolupada.



Huité. Incorporació presencial del personal empleat públic

1. Les persones pertanyents als col·lectius definits a cada moment pel Ministeri de Sanitat com a grups vulnerables per a la Covid-19 no tindran obligació d'incorporar-se en la fase 2 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat. En tot cas, farà falta que el Servei de Prevenció de Riscos Laborals avalue la presència del personal especialment sensible, en relació amb la infecció de coronavirus SARS-CoV-2, establisca la naturalesa d'especial sensibilitat de la persona treballadora i emeta un informe sobre les mesures de prevenció, adaptació i protecció. Els col·lectius definits en el moment actual són les persones amb diabetis, malaltia cardiovascular, inclosa hipertensió, malaltia pulmonar crònica, immunodeficiència, càncer en fase de tractament actiu, embaràs i majors de 60 anys. Aquestes persones comunicaran a la direcció del centre, mitjançant una declaració responsable, la impossibilitat d'incorporar-se en aquesta fase i tramitaran la sol·licitud corresponent d'acord amb les instruccions dictades a aquest efecte per la Sotssecretaria i per la Direcció General de Personal Docent.



2. També podran sol·licitar la no incorporació a activitats presencials en aquesta fase 2, el personal empleat públic recollit en la Resolució de 8 de maig de 2020, de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública.

3. No podran assistir als centres educatius les persones que presenten símptomes o estiguen en aïllament domiciliari a causa d'un diagnòstic per Covid-19, o que es troben en període de quarantena domiciliària per haver tingut contacte estret amb alguna persona amb símptomes o diagnosticada de Covid-19.



Nové. Plans de contingència

1. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport elaborarà, amb la participació dels representants del professorat i dels comités de seguretat i salut, i l'assessorament de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), un pla de contingència per a l'aplicació de les activitats previstes en la fase 2 que servirà de base per a les actualitzacions necessàries en les següents fases definides pel Govern d'Espanya dins del Pla per a la transició cap a una nova normalitat. Aquest pla, una vegada aprovat, es concretarà en cada centre adaptant-lo a les seues característiques específiques i a les activitats que es realitzen en cada fase.



2. Per a l'elaboració d'aquest pla de contingència, es tindrà en compte la Guia tècnica per a l'elaboració del Pla de contingència i continuïtat del treball durant la Covid-19, elaborada pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals i aprovada per la Comissió Sectorial de Seguretat i Salut en el Treball de l'àmbit de justícia, administració pública i docent, en la reunió de data 4 de maig de 2020, i el que es preveu en la Resolució de 8 de maig de 2020, de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual s'estableix el procediment i les mesures organitzatives per la recuperació gradual de l'activitat administrativa presencial en la prestació de serveis públics en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, com a conseqüència de la Covid-19, i les mesures i recomanacions elaborades per l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).





Desé. Informació i difusió

Els membres dels equips directius es responsabilitzaran que tot el personal dels centres educatius i tots els membres de la comunitat educativa siguen coneixedors d'aquestes instruccions i del seu compliment.



Onzé. Assessorament i suport

1. La Inspecció d'Educació, l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), el personal dels centres de formació, innovació i recursos Educatius (CEFIRE), les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport, i les direccions generals amb competències en matèria d'educació, col·laboraran amb les direccions dels centres educatius assessorant i fent costat a les actuacions desenvolupades.



2. La inspecció general d'educació comprovarà, a través de la plataforma informàtica que s'habilite, que el pla de contingència elaborat per cadascun dels centres educatius reuneix els requisits formals establits en el document marc al qual fa referència l'apartat nové d'aquesta resolució, elaborat per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Sense perjudici d'això, les inspectores i inspectors d'educació assessoraran els equips directius en l'organització i desenvolupament de la funció tutorial exercida durant el període de docència no presencial i en les activitats presencials que els centres educatius planifiquen en el marc de la desescalada cap a una nova normalitat.



Dotzé. Entrada en vigor

Les presents instruccions entraran en vigor el dia que els municipis en els quals estiguen situats els centres s'incorporen a la fase 2 prevista en el Pla de transició cap a una nova normalitat i sempre que tinguen elaborat el seu corresponent pla de contingència.



València, 26 de maig de 2020.– El secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional: Miguel Soler Gracia.

Mapa web