Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de maig de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen, per al 2020, les subvencions per a actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana. [2020/3781]

(DOGV núm. 8823 de 29.05.2020) Ref. Base de dades 003953/2020




PREÀMBUL



La Constitució Espanyola, en l'article 46, estableix que els poders públics han de garantir la conservació i promoure l'enriquiment del patrimoni històric, cultural i artístic dels pobles d'Espanya i dels béns que l'integren, i que correspon a aquests facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida cultural, segons l'article 9.2.



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix, en l'article 49.1.4t i 49.11.5é, la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de cultura.

L'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7988, 27.02.2017), va aprovar les bases reguladores de la concessió de subvencions per a actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana.

L'objecte de les subvencions és cofinançar treballs de conservació, protecció i recuperació del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana: arqueològic, arquitectònic, historicoartístic, etnològic i paleontològic, de naturalesa immoble, dins de l'àmbit d'actuació de la conselleria competent en matèria de cultura.

Les subvencions s'emmarquen en el Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, aprovat per la Resolució de 23 de març de 2020, del titular de la Conselleria, i publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de 7 d'abril de 2020 (DOGV 8783, 07.04.2020).

Per tot això, segons els preceptes dels articles 2.1 i 2.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS); del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament general de subvencions (RGS); de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'acord amb el Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, d'acord amb la disposició final tercera de l'Ordre 6/2017 de 23 de febrer, que aprova les bases reguladores d'aquesta convocatòria, en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, resolc:





Primer. Convocatòria

Es convoquen, per a 2020, subvencions per a cofinançar treballs o actuacions de conservació, protecció i recuperació del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana: arqueològic, arquitectònic, historicoartístic, etnològic i paleontològic, de naturalesa immoble, dins de l'àmbit d'actuació de la conselleria competent en matèria de cultura.



Aquesta convocatòria es regula mitjançant l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions per a actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana.



Segon. Sol·licitud, terminis i tramitació

1. La sol·licitud s'atindrà al que indica l'article 4 de l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7988, 27.02.2017), per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions per a actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana.

2. S'aproven el model de sol·licitud i els documents que s'adjunten com a annexos.

3. El model de la sol·licitud i els annexos estaran disponibles en l'espai web https://cutt.ly/3tiSz4X, i s'han de dirigir a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, Direcció General de Cultura i Patrimoni.

4. Les sol·licituds de subvenció únicament es podran presentar de manera telemàtica i s'han de formalitzar segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica amb l'URL següent: https://cutt.ly/3tiSz4X, signades per la persona representant de l'entitat sol·licitant.

Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'ha de disposar de certificat digital, ja siga de l'entitat, de la persona que ocupe la presidència de l'entitat o de qui assumisca la representació davant la Generalitat, tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) www.accv.es.

El termini és de 15 dies, comptadors des de l'endemà la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si en el termini de sis mesos, a partir de la finalització de la presentació de sol·licituds, no hi ha hagut resolució i notificació expressa sobre la sol·licitud, s'ha d'entendre que ha sigut desestimada.

La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implica l'acceptació expressa i formal de les bases de la convocatòria i s'han d'aportar els documents següents:

a) Instància emplenada d'acord amb l'annex d'aquesta ordre (annex I), https://cutt.ly/1tiDq4E. Disponible en la guia PROP electrònica accessible a través del portal de la Generalitat Valenciana www.gva.es.



b) Projecte tècnic subscrit per un tècnic, o si escau, un equip multidisciplinari competent. En cas de ser una actuació que preveja accions de diferents disciplines, el projecte les ha de preveure i les han de subscriure els tècnics corresponents. Com a contingut mínim s'adjunta l'annex III, https://cutt.ly/KtiFtSh a aquestes bases.

c) En cas de fundació, associació i entitats sense ànim de lucre, han d'aportar l'acreditació de l'existència i la inscripció de l'entitat mitjançant un certificat actualitzat expedit pel Registre de Fundacions, i una fotocòpia compulsada dels estatuts de l'entitat, pels quals es regeix la seua activitat, on ha de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre i que entre les finalitats fundacionals que té es troba la recuperació, la conservació o la protecció del patrimoni en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Certificat de l'acord per a la sol·licitud de l'ajuda i de la capacitat del signatari de la sol·licitud per a representar l'ajuntament o l'entitat beneficiària, que pot consistir en document públic o, almenys, la certificació de l'acord adoptat per l'òrgan de govern que corresponga en què s'acorda la sol·licitud de l'ajuda i es faculta el representant per a subscriure la sol·licitud, certificat segons l'annex II https://cutt.ly/mtiFyCf



e) Compromís de finançament del 100 % de les actuacions sol·licitades. Els ajuntaments ho han d'acreditar amb un certificat de l'acord municipal adoptat sobre aquest tema, en el qual, expressament, es referisca que hi ha crèdit en el pressupost de la corporació municipal per al finançament en els termes indicats abans amb càrrec a la partida pressupostària corresponent, o bé mitjançant un informe de l'interventor de l'ajuntament; la resta d'entitats han d'acreditar aquesta circumstància mitjançant un certificat de tresoreria o un aval bancari.

f) Certificació de domiciliació bancària segons el model de l'annex IV https://cutt.ly/RtiFiPq, segellat i signat degudament per l'entitat bancària.

g) Documentació acreditativa del nivell de protecció de l'immoble, certificat que justifique l'estat o circumstància en què es trobe el BIC/BRL.

h) Certificat tècnic que justifique el nivell d'urgència de l'actuació.



i) Document justificatiu de la viabilitat econòmica, cultural i social segons el que s'estableix en l'article 6.d d'aquesta ordre.

5. Les sol·licituds les han de subscriure les persones que exercisquen la representació legal en cada cas, de conformitat amb la normativa aplicable.

6. Respecte a la cessió dels drets de propietat intel·lectual, s'ha de tindre en compte la normativa sobre la matèria, especialment el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual, que regularitza, aclareix i harmonitza les disposicions legals vigents sobre la matèria. A aquest efecte, els autors dels projectes i les memòries científiques de les actuacions subvencionades donen per cedits, amb caràcter no exclusiu, els drets de propietat intel·lectual de l'actuació subvencionada, amb caràcter indefinit i per a tots els països del món, amb la finalitat que la Generalitat Valenciana puga difondre-la per qualsevol mitjà.

7. Només s'admet una sol·licitud per peticionari.

8. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no té els requisits i els documents que s'assenyalen en aquesta base, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia, que s'ha de dictar en els termes previstos en l'article 21 d'aquesta llei.



Tercer. Entitats beneficiàries

Poden optar a aquestes ajudes els ajuntaments i les fundacions, les associacions o les entitats sense ànim de lucre que entre les finalitats fundacionals que tinguen es trobe la recuperació, la conservació o la protecció del patrimoni cultural en l'àmbit de la Comunitat Valenciana; per a això, han d'acreditar aquest fi en els estatuts, per la qual cosa, juntament amb la sol·licitud, s'ha d'aportar la documentació que acredite el compliment del que s'indica en aquest punt.



Quart. Dotació econòmica

L'import total de les ajudes esmentades és d'1.636.500 euros, que serà satisfet amb càrrec de l'aplicació pressupostària 09.03.01.454.10.7 de la línia S.6417000, «Ajudes per a la conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana», del pressupost de la Generalitat per a 2020.



Cinqué. Objecte i condicions de la concessió

1. Actuacions que s'hagen de dur a terme sobre béns de naturalesa immoble: arqueològic, arquitectònic, etnològic i paleontològic del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana, considerats béns d'interés cultural o de rellevància local, de caràcter individual, i els treballs de les quals estiguen destinats a la protecció, la conservació i/o la recuperació d'aquests dins del marc de les atribucions que corresponen exercir a la conselleria competent en matèria de cultura.

2. Les activitats de recuperació, conservació i protecció del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana, arqueològica, arquitectònica, etnològica i paleontològica subvencionables han de comprendre l'any 2020.

3. Se subvenciona fins a un màxim del 95 % del pressupost de l'activitat sol·licitada segons l'article 5.4, i la quantia màxima de la subvenció no pot superar els 40.000,00 euros.

4. L'import de cofinançament s'estableix en funció de la grandària del municipi, segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró, prèvia a la data de presentació de la sol·licitud, i serà:

a) Municipis de menys de 500 habitants, el 95 %.

b) Municipis entre 501 i 1.500 habitants, el 90 %.

c) Municipis entre 1.501 i 3.000 habitants, el 85 %.

d) Municipis entre 3.001 i 5.000 habitants, el 80 %.

e) Municipis entre 5.001 i 10.000 habitants, el 75 %.

f) Municipis entre 10.001 i 25.000 habitants, el 70 %.

g) Municipis entre 25.001 i 50.000 habitants, el 65 %.

h) Municipis de més de 50.000 habitants, el 60 %.

5. D'acord amb el que es disposa en l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació; l'impost sobre el valor afegit sols pot ser subvencionable quan el beneficiari acredite que no fa la compensació d'aquest impost.



Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Segons el que s'estableix en l'article 11 de l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7988, 27.02.2017), les sol·licituds que complisquen els requisits establits en aquesta ordre i en la convocatòria s'han de valorar i puntuar segons els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Rellevància patrimonial de l'immoble sobre el qual es pretén intervindre. La puntuació màxima segons una de les circumstàncies següents, és de 3 punts.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns d'interés cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor i que disposen d'un pla especial de protecció en vigor: 3 punts.



– Els immobles que tinguen la consideració de béns d'interés cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor, i el pla especial de protecció dels quals estiga en procés d'aprovació: 2,5 punts.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns d'interés cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en procés d'aprovació: 2 punts.

– Immobles amb expedient incoat per a la declaració d'aquests com a béns d'interés cultural, de conformitat amb la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià: 1,5 punts.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns d'interés cultural, que no estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits: 1 punt.

– Els immobles que tinguen la consideració de bé de rellevància local. En els BRL inscrits en la secció segona de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, en els termes establits en els apartats primer i segon de l'article 17 del Decret 62/2011, de 20 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment de declaració i el règim de protecció dels béns de rellevància local, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor: 2 punts.



– Els immobles que tinguen la consideració de bé de rellevància local, inscrits en la secció segona de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en procés d'aprovació: 1,5 punts.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns de rellevància local, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits tant en vigor com en procés d'aprovació però pendents d'inscripció en l'Inventari General esmentat: 1 punt.

– Els immobles que tinguen la consideració de béns de rellevància local, que no estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits: 0,5 punts.

La rellevància patrimonial de la naturalesa del BIC o del BRL s'ha d'acreditar mitjançant un certificat de l'ajuntament. L'acreditació del catàleg i/o pla especial s'ha de fer mitjançant la presentació d'un exemplar d'aquests.

b) Nivell d'urgència, la puntuació màxima per aquest apartat és de fins a 2 punts.

Per a la valoració es considera l'estat actual de l'immoble, l'existència d'un risc o una deterioració irreversible de l'immoble o d'algun dels valors substancials d'aquest. Aquesta situació s'ha de justificar expressament en la proposta i en la documentació adjunta, i s'ha d'acreditar mitjançant un informe tècnic qualificat.

c) Qualitat tècnica del projecte i interés científic de l'actuació. La puntuació màxima per aquest apartat és de fins a 2 punts.

Per a la valoració es consideren aspectes de qualitat, detall i desenvolupament del projecte, així com de la idoneïtat de l'actuació proposada, el valor patrimonial d'aquesta, l'adaptació de la intervenció a l'entorn físic, l'adequació del cost de l'actuació, la recuperació de tècniques i materials tradicionals i l'aportació d'innovacions tecnològiques.



d) Actuacions que generen activitat econòmica, cultural i social. La puntuació màxima per aquest apartat és de fins a 1,5 punts.

Es valoren prioritàriament aquelles actuacions que siguen motor d'activitat econòmica, no solament durant l'execució d'aquestes, sinó que, a més, promoguen i generen la cultura i la cohesió social a la finalització, i garantisquen, així mateix, la conservació, el manteniment, la possibilitat de rebre visites i el gaudi social de l'actuació prevista, més enllà del moment de la materialització de l'actuació. Aquesta viabilitat s'ha de justificar i garantir expressament en la proposta.

e) Suport a municipis xicotets. La puntuació màxima per aquest apartat és d'1,5 punts.

– Les actuacions que es desenvolupen en municipis amb menys de 500 habitants són bonificades amb 1,5 punts addicionals.

– Les que s'aborden en municipis entre 500 i 1.500 habitants es beneficien d'1 punt addicional.

– Les que s'aborden en municipis entre 1.501 i 3.000 habitants, de 0,50 punts addicionals.

Seté. Procediment per a l'atorgament de la subvenció

En aplicació dels criteris de valoració establits en l'ordre de bases i amb la valoració corresponent de totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista ordenada per la puntuació obtinguda i amb la quantia econòmica que han de percebre segons el criteri establit en l'article 5 d'aquesta convocatòria.



Obtindran la condició de beneficiari seguint l'ordre descendent en la relació esmentada per la puntuació obtinguda fins a l'esgotament de la dotació econòmica. En cas d'empat, es prioritzaran els municipis amb un nombre d'habitants menor segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró, prèvia a la data de presentació de la sol·licitud.





Huité. Resolució de la subvenció

El termini per a la resolució i notificació és de sis mesos a partir de la publicació d'aquesta convocatòria.

1. Atesos els criteris indicats, la comissió tècnica ha d'elaborar l'informe i la proposta pertinent que l'òrgan instructor ha de presentar a la persona titular de la Direcció General de Cultura i Patrimoni.

2. Vista la proposta, la persona titular de la Direcció General de Cultura i Patrimoni resoldrà la concessió i la quantitat de la subvenció, que s'haurà de comunicar en el termini màxim de deu dies a partir del moment de la resolució de concessió.

La resolució s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tal com disposen l'article 18 de la LGS, l'article 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.



Nové. Obligacions

Els beneficiaris estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques: Llei 4/1998, de 4 de juny, del patrimoni cultural valencià i, en particular, a les que fan referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en l'article 165.2.i, i a les que s'estableixen en l'article 7 de l'Ordre 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.





Desé. Justificació i pagament de la subvenció

La documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada ha de complir el que s'estableix en l'article 12 de les bases de la convocatòria (annex V) https://cutt.ly/ktifaro. El termini de presentació de la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada acaba el 31 d'octubre de 2020.

És requisit per al pagament que les entitats locals acrediten estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



Onzé. Protecció de dades

El responsable del tractament de les dades recollides a través dels formularis annexos corresponents a aquesta convocatòria i, si escau, de les dades que figuren en la documentació que s'adjunte a la sol·licitud de la subvenció, és la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport amb domicili a l'avinguda de Campanar, 32, 46015 València i adreça electrònica de contacte protecciodedadeseducacio@gva.es

La persona interessada pot contactar amb el delegat de protecció de dades a través de les adreces de contacte següents:

Electrònica: dpd@gva.es

Postal: Passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

Formen part del tractament de dades personals responsabilitat de Conselleria d'Educació Cultura i Esport les dades personals identificatives, de contacte, d'ocupació, econòmiques, de circumstàncies socials, categories especials de dades, dades especialment protegides i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides mitjançant:

– Els formularis que acompanyen aquesta convocatòria.

– Les que resulten de la consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques, en cas que la persona interessada no s'haja oposat a aquesta consulta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015.

– La documentació que entreguen els sol·licitants i els representants legals.

En relació amb la documentació presentada pels sol·licitants i representants legals que incloga dades personals de terceres persones, abans de comunicar-les a la Conselleria, els sol·licitants i representants legals estan obligats a informar a aquestes persones interessades, de la comunicació i el tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació Cultura i Esport, en els termes establits en aquest article.



Les dades personals són tractades amb la finalitat de dur a terme tota la tramitació i gestió de la subvenció, inclosa l'admissió de sol·licituds, verificació del compliment de les condicions i requisits establits, concessió de la subvenció i verificació i control de l'execució correcta i el desenvolupament, tot això amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria i en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa prevista en aquesta convocatòria (com són la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions) i en la resta de normes aplicables, incloses les que regulen el tràmit electrònic.



Així mateix, en aplicació de la normativa vigent, amb la finalitat de garantir el dret dels ciutadans a conéixer en tot moment les subvencions convocades, i per a contribuir a complir els principis de publicitat i transparència, les dades de les subvencions concedides s'han de publicar, segons corresponga, en el diari oficial corresponent i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, amb indicació, segons cada cas, de la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i l'objectiu o la finalitat de la subvenció amb expressió dels diferents programes o projectes subvencionats.

No obstant l'anterior, queden excloses d'aquesta publicació les subvencions concedides quan la publicació de les dades del beneficiari per raó de l'objecte de la subvenció puga ser contrària al respecte i la salvaguarda de l'honor, a la intimitat personal o familiar de les persones físiques, en virtut del que s'estableix en la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, i així haja sigut establit en la seua normativa reguladora.

En concret, no s'han de publicar les subvencions concedides a persones físiques quan l'objecte mateix de la convocatòria proporcione informació o dades especialment protegides dels beneficiaris o relatives a les categories especials de dades relacionades en els articles 9 i 10 del Reglament general de protecció de dades (RGPD) ni quan la persona física es trobe en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siga víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona, i en aquest cas, la informació serà anònima, d'ofici o a instàncies de la persona interessada. La informació estarà disponible en les adreces www.subvencions.gob.es i www.infosubvenciones.es



Amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivada de la normativa prevista en aquesta convocatòria, així com per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria d'Educació Cultura i Esport, les dades personals es poden comunicar a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (d'ara en avant PAI) amb la finalitat d'efectuar la comprovació de les dades de la persona sol·licitant i d'altres situacions socioeconòmiques establides per a la baremació, a altres òrgans de l'Administració pública amb competència en la matèria, entre els quals, sense caràcter limitatiu, s'inclouen els òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la Unió Europea, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, IGAE, Defensor del Poble i Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim en el procediment i/o dret d'accés.

Tercers encarregats del tractament poden tindre accés a les dades per encàrrec de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i/o de la Generalitat Valenciana, per a la prestació de serveis, seguint les instruccions i amb les mesures de seguretat i confidencialitat establides en l'encàrrec de tractament.

No hi ha transferències internacionals de dades.

Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud, per la qual cosa la falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport comporta les conseqüències que estableix l'ordenament jurídic.

Les dades personals s'han de conservar durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual es recapten i pels terminis establits en les normes vigents per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, i s'han d'eliminar d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.

La persona interessada pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no a ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les vies següents:

a) A través del tràmit electrònic establit amb aquesta finalitat que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria www.cece.gva.es en l'apartat «Registre de tractament de dades».

b) Enviant la petició a qualsevol de les adreces següents:

Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

c) De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets és personalíssim i requereix la identificació inequívoca de la persona interessada, que pot realitzar-se en els apartats b i c mitjançant l'aportació del document nacional d'identitat, passaport o un altre document vàlid que la identifique i, si escau, el de la persona que tinga la representació, o instruments electrònics equivalents; així com el document o instrument electrònic acreditatiu de la representació. La persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que no s'han tingut en compte els seus drets o s'ha vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament, la persona interessada pot contactar amb el delegat de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de les adreces següents:

Electrònica dpd@gva.es

Postal: Passeig Albereda, 16 – 46010 València.

Per a més informació sobre el tractament de les dades personals, la persona interessada pot consultar el Registre de Tractament de Dades en www.cece.gva.es



Dotzé. Compliment de la política de la competència de la Unió Europea

Les entitats beneficiàries que es consideren empresa o assimilades a l'efecte del compliment del Reglament de la Unió Europea 1407/2013, han d'aportar una declaració de minimis, a més, han d'aportar una altra declaració responsable de les beneficiàries últimes, sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els limites de l'apartat 2 de l'article 5 del reglament.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Delegació

Es delega en la persona titular de la Direcció General de Cultura i Patrimoni la facultat de resoldre la concessió i la denegació d'aquestes ajudes i se l'autoritza perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les resolucions pertinents per a l'execució d'aquesta resolució.



Segona. Règim de recursos

De conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer potestativament en reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació.



a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tercera. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 21 de maig de 2020.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web