Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de juny de 2020, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es convoquen, per a l'any 2020, subvencions destinades a les cases regionals d'unes altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana. [2020/4003]

(DOGV núm. 8829 de 08.06.2020) Ref. Base de dades 004207/2020




L'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats en la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, 06.06.2016), regula en el Títol II, Capítol V, les bases per a la concessió de subvencions destinades a les cases regionals d'altres comunitats autònomes en la Comunitat Valenciana.

De conformitat amb el que es preveu en l'article 159 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les Conselleries de la Generalitat, i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions (en endavant LHPG), resolc:



Un. Objecte

Convocar, per a l'exercici 2020, les subvencions destinades a les cases regionals d'altres comunitats autònomes en la Comunitat Valenciana, les seues federacions i confederacions.



Dos. Bases reguladores de la convocatòria

Les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria, són les contingudes en l'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats en la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, 06.06.2016), d'ara en avant, Ordre 4/2016.



Tres. Finançament

La present convocatòria de subvencions es finançarà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 22.02.01.112.90.4, línia S0801000, dels Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, amb un crèdit màxim de 117.335 euros (cent dèsset mil tres-cents trenta-cinc euros).





Quatre. Entitats beneficiàries

1. Podran beneficiar-se de la present convocatòria les cases regionals d'altres comunitats autònomes en la Comunitat Valenciana, les seues federacions i confederacions, que complisquen els següents requisits:

a) Estar inscrites en el Registre Nacional d'Associacions o en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana o en aquells registres especials, establits per la normativa vigent.

b) No estar incurses en les prohibicions que, per a obtindre la condició d'entitats beneficiàries de subvencions, estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS).

c) Estar adaptades, en el cas d'associacions, federacions i confederacions, a l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, Reguladora del Dret d'Associació.

2. No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària d'aquestes subvencions:

a) Les cases regionals i federacions integrades en una federació o confederació, que hagueren sol·licitat subvenció en la present convocatòria per al mateix projecte presentat per la seua federació o confederació.

b) Les cases regionals que hagen integrat els seus projectes específics en el projecte general d'una federació, no podent rebre una subvenció indirecta a través del projecte subvencionat de la federació a la qual pertanyen.

c) Les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS. A aquest efecte, l'entitat sol·licitant ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social atenent el que s'estableix en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, RLGS), circumstància que serà comprovada d'ofici per l'òrgan instructor del procediment, segons el que es preveu en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant LPACAP), llevat que conste expressament en el formulari de sol·licitud oposició expressa de la persona interessada. En aquest últim cas, s'haurà d'acreditar el compliment presentant els corresponents certificats emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



La justificació per les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària, contingudes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS, es realitzarà mitjançant declaració responsable.



Cinc. Objectius i activitats subvencionables

1. Se subvencionaran les actuacions, l'objectiu general de les quals siga l'organització i realització de projectes concrets per al desenvolupament de les activitats pròpies dels centres, les seues federacions i confederacions.

1.1. Els objectius específics, que hauran de definir-se i desenvolupar-se en el projecte, consistiran en:

a) Promoure projectes de caràcter participatiu que tinguen per objecte el coneixement i manteniment de les arrels culturals d'altres Comunitats Autònomes en la Comunitat Valenciana.

b) Promoure projectes de caràcter participatiu que tinguen per objecte la integració de la població originària d'altres Comunitats Autònomes en la cultura i la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana.

c) Afavorir el coneixement mutu i la convivència entre les associacions, cases i centres regionals presents en la societat valenciana.



1.2. Per a la consecució dels objectius abans citats, se subvencionaran activitats i accions consistents en:

a) Conferències, jornades, exposicions o altres activitats similars per a potenciar el coneixement i manteniment de les arrels culturals d'altres Comunitats Autònomes en la Comunitat Valenciana.

b) Conferències, jornades, exposicions o altres activitats similars que fomenten la participació activa i la integració de la població originària d'altres Comunitats Autònomes en la cultura valenciana i la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana.

c) Cursos i programes d'informació, orientació i assessorament dirigits a la població originària d'altres Comunitats Autònomes, resident en la Comunitat Valenciana, en l'àmbit legal, sociolaboral, educatiu, cultural i de participació ciutadana, amb la finalitat de millorar les seues condicions d'integració en la Comunitat.

d) Programes de promoció de l'associacionisme i desenvolupament d'activitats d'animació sociocultural, dirigits a facilitar a la població originària d'altres Comunitats Autònomes, resident en la Comunitat Valenciana, el contacte amb la seua realitat social i territorial.

e) Programes de promoció de l'associacionisme i desenvolupament d'activitats d'animació sociocultural dirigits a afavorir el coneixement mutu i la convivència entre les associacions, cases i centres regionals presents en la societat valenciana.

2. No passaran a la fase de valoració aquells projectes que no s'adeqüen als objectius concrets i a les activitats definides en aquest apartat, o aquells projectes en els quals no existisca una mínima coherència entre aquests objectius i les activitats, desestimant-se la sol·licitud.

3. Les activitats que se subvencionen podran executar-se a partir de l'1 de gener de 2020 i fins a la data límit de justificació de la subvenció, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

4. Les activitats subvencionades hauran d'executar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.



Sis. Despeses subvencionables

1. Seran despeses subvencionables aquelles que, responent de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries per a la consecució de l'objecte de la subvenció. En qualsevol cas, haurà d'atendre's al que s'estableix en l'article 31 de l'LGS.

2. Seran subvencionables les despeses corrents i de personal necessàries per a la realització del projecte presentat. Entre aquestes despeses es poden incloure les següents:

a) Despeses indirectes: S'entén per tals les despeses que afecten a tota l'activitat de l'entitat beneficiària amb caràcter general. S'inclouen les despeses de lloguer de l'immoble que figure com a seu, llum, aigua, telèfon, neteja i anàlegs. Es podrà imputar a aquesta mena de despesa un màxim del 40 % de la subvenció concedida en el cas de les cases regionals, limitant-se a un 10 % per a les federacions i confederacions.



b) Despeses directes: Seran subvencionables les despeses que es deriven de manera directa de l'execució de les activitats detallades en el projecte. S'inclouen en aquesta mena de despeses:

b.1) Costos de personal intern: Dins d'aquestes despeses s'inclouran les nòmines del personal de la mateixa entitat, imputables a la realització del projecte, fins a un màxim del 40 % de la quantitat subvencionada, tant per a cases regionals com per a federacions i confederacions.



b.2) Costos de funcionament: S'inclouen les despeses de difusió, material fungible d'oficina, despeses de transport i altres despeses gestionades directament per l'entitat.

Respecte a les despeses de transport, seran subvencionables les despeses de locomoció del personal adscrit al projecte que s'executa, sempre que el desplaçament siga necessari i tinga relació directa amb l'activitat subvencionada. Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular únicament se subvencionarà, en el seu cas, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que es justifique la necessitat del desplaçament i la seua efectiva realització.

b.3) Costos de subcontractació: S'entén per subcontractació quan l'entitat beneficiària concerta amb tercers l'execució total o parcial de les activitats que constitueixen l'objecte de la subvenció. L'entitat beneficiària podrà subcontractar, total o parcialment, l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 75 % de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de l'LGS.

3. El pressupost presentat haurà de tindre relació directa amb les activitats contemplades en el projecte, sent coherent amb aquestes.

A aquest efecte, s'entendrà com a coherència en la distribució de les despeses la relació lògica i adequada entre les despeses que es pressuposten en el projecte i les activitats a realitzar per al compliment dels objectius previstos. Per a això el pressupost haurà d'estar prou detallat segons la mena de despesa a realitzar i equilibrat íntegrament.



4. No seran subvencionables:

a) Les despeses per a l'adquisició de béns inventariables (equips informàtics, impressores, mobiliari, vestits tradicionals i altres anàlegs).



b) Els premis, donacions o ajudes de qualsevol tipus.

c) Les despeses d'allotjament.

d) Les despeses de taxi, pàrquing, peatge d'autopistes i combustible.

e) Tota la cartelleria i la publicitat realitzada de l'activitat subvencionada que no porte l'esment o els logotips d'haver sigut finançades per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

f) Els materials realitzats per encàrrec, que porten impreses llegendes o eslògans i no porten imprés el logotip d'haver sigut finançats per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

g) Activitats que promoguen o justifiquen qualsevol forma de discriminació per raó de raça, sexe, religió, ideologia o qualsevol altra que atempte contra els drets fonamentals de la persona o la seua dignitat.



5. Quan un projecte continga activitats recreatives com a complement a la seua realització, les despeses corresponents a serveis de catering, restauració, comestibles o avituallament imputables a la subvenció no podran superar en cap cas el 10 % de la quantitat subvencionada quan l'entitat beneficiària siga una casa regional, limitant-se a un 5 % per a les federacions i confederacions.

6. El pressupost per a l'execució del projecte que presente l'entitat haurà d'adequar-se a l'import de la subvenció sol·licitada, que no podrà superar en cap cas la subvenció màxima per projecte establida en la convocatòria.



Set. Presentació de sol·licituds i termini

1. Cada entitat només podrà presentar una sol·licitud a la present convocatòria de subvenció. El projecte que, en el seu cas, presenten les federacions i/o confederacions haurà d'estar necessàriament relacionat amb les activitats específiques de la federació, no podent incloure projectes o activitats concretes de les seues cases regionals federades.



Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.



La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació del que es disposa en l'Ordre 4/2016, i en aquesta resolució de convocatòria.

Les entitats sol·licitants, atés que són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de l'LPACAP, presentaran les sol·licituds exclusivament de manera telemàtica mitjançant el següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18098&version=amp

També es podrà accedir en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en la url

http://participacio.gva.es/va/web/participacio/convocatorias-y-subvenciones.

La presentació de la sol·licitud de manera diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica, dels admesos en la Seu de la Generalitat, dels següents tipus:

a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment a l'entitat sol·licitant.

b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de Representants de la Generalitat, per a tramitar aquest procediment.

c) Excepcionalment, i per al supòsit que no es poguera presentar la sol·licitud de la manera prevista en algun dels dos supòsits anteriors, s'admetrà la presentació de la sol·licitud amb un certificat digital de la persona física que ostente la representació de l'entitat sol·licitant per a realitzar la tramitació d'aquest procediment, si s'acreditara documentalment aquesta representació davant la Direcció General de Participació Ciutadana en el moment de la sol·licitud.

Els models de formularis i d'annexos es troben en la url de la sol·licitud citada, i en la web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica:

http://participacio.gva.es/va/web/participacio/convocatorias-y-subvenciones.

La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà la subjecció de l'entitat sol·licitant a les normes i condicions establides en la present convocatòria, i la seua autorització perquè la Direcció General de Participació Ciutadana obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, tenint en compte el que s'estableix en els articles 18 i 19 de l'RLGS, i en aquest cas les entitats no hauran d'aportar els corresponents certificats, segons el que es preveu en l'article 28 de l'LPACAP. No obstant això, es podrà denegar aquest consentiment, si així s'assenyala expressament en el formulari de sol·licitud. En aquest supòsit, hauran d'aportar-se els corresponents certificats emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

La justificació per les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària, contingudes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS, es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en l'apartat seté de l'esmentat article.



2. La sol·licitud (annex, document número 1) formalitzada en tots els seus apartats i signada per el/la representant legal degudament autoritzat/a, anirà acompanyada dels següents documents electrònics:

a) Projecte presentat segons el model normalitzat (annex, document número 2). Les dades no emplenades en aquest formulari no seran tingudes en compte a l'efecte de la seua valoració. Així mateix no seran tingudes en compte aquelles dades emplenades per l'entitat beneficiària que, previ examen de l'expedient per la comissió avaluadora, no siguen coherents amb els objectius i les activitats proposades en el projecte.



Perquè siguen valorats determinats mèrits al·legats en el projecte, haurà d'aportar-se la documentació que els acredite. Aquesta documentació s'especifica en l'annex, document número 2, per a cada mèrit.



En el cas que el projecte contemple més d'una activitat, s'emplenarà una fulla (pàgina 2 del formulari del projecte) per cadascuna de les activitats que es preveuen desenvolupar en el projecte, en la qual es descriurà de forma detallada l'activitat i el cost econòmic previst per a la seua realització.

b) Memòria descriptiva de les activitats i projectes duts a terme, en el seu cas, per l'entitat durant els exercicis 2018 i 2019.

c) En els casos d'aquells projectes on estiga previst el treball en xarxa, s'haurà d'aportar declaració responsable subscrita per la persona representant de l'entitat sol·licitant on es manifeste la col·laboració en el disseny i/o l'execució del projecte a través de la metodologia de treball en xarxa (annex, document número 3).

d) En el supòsit d'entitats que presenten sol·licitud de subvencions a la Generalitat per primera vegada, en cas que les entitats beneficiàries hagen modificat les seues dades bancàries respecte a exercicis anteriors, o bé a requeriment de l'òrgan gestor, hauran d'aportar, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat (DOGV 6548, 21.06.2011) la següent documentació:



1. Model de domiciliació bancària (annex, document número 4), signat per la persona representant de l'entitat beneficiària juntament amb els documents vàlids en dret que deixen constància fidedigna de la seua representació.

2. Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com de l'IBAN, que s'assenyale en el model de domiciliació bancària.

e) En el cas de federacions i confederacions hauran de presentar un llistat actualitzat de les associacions federades i/o confederades.

f) Si l'entitat sol·licitant no està inscrita en el Registre de Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, haurà d'aportar a més la següent documentació:

1. Document públic acreditatiu de la inscripció en el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana. En cas de no estar inscrita en el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana, còpia del document públic acreditatiu de la inscripció en el registre corresponent.



2. Còpia de l'acta fundacional, en la qual conste l'acord adoptat en la data de constitució de l'entitat sol·licitant.

3. Còpia dels estatuts de l'entitat, adaptats a la normativa vigent i on conste la inscripció en el registre competent.

4. Certificat acreditatiu de l'actual composició de la junta directiva, amb indicació del nom, cognoms, DNI dels membres integrants, i càrrec que ocupen.

g) Qualsevol altre document justificatiu de mèrits al·legats per a la valoració.



Huit. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Les cases regionals sol·licitants hauran d'obtindre en la valoració un mínim de 50 punts per a rebre subvenció en la present convocatòria, tenint en compte els criteris objectius de valoració establits en l'article 28 de l'Ordre 4/2016, i la ponderació dels mateixos que a continuació s'estableix:

a) Entitat sol·licitant (fins a 30 punts):

a.1) Nombre de socis i sòcies (fins a 6 punts).

a.2) Antiguitat del centre (fins a 6 punts).

a.3) Foment de les TIC (fins a 6 punts).

a.4) Creació i treball en xarxes (fins a 6 punts).

a.5) Relleu generacional i paritat en els òrgans directius dels centres (fins a 6 punts).

b) Projecte i activitats a desenvolupar (fins a 70 punts):

b.1) Enfocament tècnic. Es valorarà la qualitat i viabilitat del projecte, així com la coherència i adequació del mateix als objectius a aconseguir (fins a 15 punts).

b.1.1) Identificació de les necessitats que justifiquen el projecte. Es valorarà la fonamentació de les necessitats detectades que motiven la realització del projecte i, especialment, la realització d'estudis o anàlisis prèvies d'aquestes. En cas de realitzar-se aquest estudi, aquest haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud (fins a 5 punts).

b.1.2) Adequada definició i desenvolupament dels objectius del projecte (fins a 5 punts).

b.1.3) Grau de coherència entre els objectius i les activitats a desenvolupar (fins a 5 punts).

b.2) Activitats previstes. Es valorarà la planificació i gestió de les activitats previstes, tenint en compte el seu àmbit d'actuació i difusió i impactes previstos (fins a 40 punts).

b.2.1) Planificació i gestió de les activitats previstes (fins a 15 punts).

b.2.2) Àmbit d'actuació (fins a 20 punts).

b.2.3) Activitats de difusió (fins a 5 punts).

b.3) Persones beneficiàries del projecte. Es valoraran especialment les activitats destinades als col·lectius més desfavorits, a la infància, la joventut, les persones majors, així com a la convivència intergeneracional, les dones i la igualtat d'oportunitats entre homes i dones (fins a 5 punts).

b.4) Experiència. Es valoraran les activitats desenvolupades per l'entitat en els últims dos anys (fins a 10 punts).



Nou. Criteris per a la determinació de la subvenció

1. Per a determinar la quantia subvencionada, es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en l'apartat anterior.

2. La subvenció màxima per projecte serà:

a) Per a confederacions i federacions de cases regionals se subvencionarà, com a màxim, 15.000 euros per projecte.

b) Per a cases regionals considerades individualment se subvencionarà, com a màxim, 2.500 euros per projecte.

Els projectes que hagen superat la puntuació de 50 punts, se subvencionaran atenent el límit anterior, concedint-se les subvencions per ordre de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons previstos en la corresponent convocatòria.

3. En cas d'empat de les entitats sol·licitants, es considerarà primer a l'entitat que tinga la major puntuació obtinguda, d'acord amb l'assenyalat a continuació, i per aquest ordre:

– En primer lloc, l'entitat que haja obtingut major puntuació en l'apartat b.2) Activitats previstes.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.1) Enfocament tècnic.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.3) Persones beneficiàries del projecte.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.4) Experiència.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.1) Nombre de socis i sòcies.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.2) Antiguitat del centre.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.3) Foment de les TIC.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.4) Creació i treball en xarxes.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.5) Relleu generacional i paritat en els òrgans directius dels centres.



– Si persisteix l'empat, qui haja presentat la sol·licitud en primer lloc, tenint en compte l'entrada en un registre telemàtic habilitat a aquest efecte.

4. Quan es produïsca la renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries a la subvenció, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a l'entitat sol·licitant següent per ordre de puntuació que, havent superat la puntuació mínima, no haja resultat beneficiària i sempre que aquesta renúncia es produïsca en el termini d'un mes des de la publicació de la resolució de concessió.



5. L'import global màxim establit en l'apartat tercer de la present resolució per a finançar aquestes subvencions, es distribuirà destinant el 70 % a les confederacions i federacions i el 30 % a les cases regionals considerades individualment. En el cas que la quantia econòmica destinada a una de les modalitats de subvenció no s'esgotara íntegrament, el sobrant podrà ser aplicat a les sol·licituds de l'altre grup.





Deu. Ordenació i instrucció

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de Participació Ciutadana que, en qualsevol moment del procediment podrà, d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.



2. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, la pèrdua del dret al cobrament, o el reintegrament d'aquesta, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.

3. La concessió de la subvenció es realitzarà mitjançant el procediment de concessió en règim de concurrència competitiva recollit en l'article 164 de l'LHPG.



Onze. Resolució i notificació

1. La resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la a la persona titular de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, prèvia proposta de la comissió avaluadora, prevista en l'article 9 de l'Ordre 4/2016, després de la valoració de les sol·licituds admeses.

La Direcció General de Participació Ciutadana, com a òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria, sense que la mateixa origine cap dret a favor de les entitats beneficiàries proposades, fins que siga dictada i publicada la resolució de concessió, conforme al que es preveu en l'article 25.4 de LGS.

2. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i conducta a la publicació de la resolució de concessió, serà el de sis mesos comptats des de la data de finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds, transcorregut el qual sense que haja recaigut resolució expressa, hauran d'entendre's aquelles desestimades, de conformitat amb l'article 25 de l'LPACAP.

La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb l'article 45.1.b de l'LPACAP.

3. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de l'LPACAP, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (d'ara en avant, LJCA). Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



Dotze. Règim de deslliuraments de pagament i termini per a la justificació de la subvenció

1. El pagament de les subvencions, es realitzarà en pagament únic, després de la justificació de la despesa realitzada, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

2. El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 31 d'octubre de 2020.



Tretze. Justificació de la subvenció

1. Per a efectuar el pagament les entitats beneficiàries de la subvenció hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de l'LGS, així com en l'article 169 de l'LHPG, havent de presentar un compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 de l'RLGS, que contindrà la següent informació:



a) Certificat de justificació de despeses (annex, document número 5).

b) Relació detallada de les despeses ocasionades pel projecte objecte de subvenció, amb identificació del número de factura, nòmina o una altra despesa de personal, persona creditora, concepte de despesa, import, data d'emissió de la factura, nòmina o una altra despesa de personal, data de pagament de les mateixes i relació amb les activitats i objectius del projecte. A més, haurà d'indicar-se el percentatge d'imputació i l'import de cada factura, nòmina o una altra despesa de personal imputats a la subvenció concedida. En aquest sentit, es considerarà despesa realitzada la que ha sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

Aquesta relació de despeses haurà de ser subscrita per el/la representant de l'entitat.

c) Memòria tècnica detallada de les activitats realitzades efectiva i materialment i que han sigut subvencionades. Haurà de ser desenvolupada, com a mínim, segons els següents epígrafs:

– Dades de l'entitat sol·licitant: nom i NIF.

– Títol del projecte.

– Treball en xarxa: entitats participants, àrees de responsabilitat, pressupost assignat.

– Activitats realitzades, detallant: nom, dates de realització, lloc, horari, nombre d'hores, nombre de participants, materials utilitzats, persona responsable, descripció de com s'ha dut a terme.

– Difusió del projecte: descripció del pla de difusió detallant les dates de realització i les accions emprades.

– Avaluació del projecte:

– Descripció dels resultats obtinguts.

– Descripció de la relació entre els resultats obtinguts i les necessitats prèvies.

– Anàlisi del grau de compliment dels objectius plantejats.

– Descripció de la incidència dels resultats sobre el foment de la participació ciutadana.

– Aplicació dels resultats per a la posada en marxa de futurs projectes o la millora en la gestió d'aquests.

– Aportació del material gràfic (fullets, cartells, tríptics), fotografies de les activitats o material utilitzat en l'avaluació (qüestionaris, informes de resultats), llistat d'assistents i uns altres que es consideren oportuns.

d) Certificat de compliment del pressupost aprovat (annex, document número 6). S'adjuntarà amb la justificació final un certificat del compliment del pressupost aprovat amb la sol·licitud. Les despeses justificades hauran d'adaptar-se als tipus de despesa autoritzats. Únicament s'admetrà una desviació en la imputació de quantitats als diferents tipus de despeses en una quantia de fins a un trenta per cent (30 %), de l'import assignat a cadascun d'aquests, respectant en tot moment els límits màxims establits en l'apartat sis de la present resolució. La desviació no podrà aplicar-se a tipus de despesa no autoritzats.

2. La documentació justificativa haurà de presentar-se per via telemàtica en el Portal de la Generalitat Valenciana (https://www.gva.es/va/inicio/presentacion) accedint a la «Seu Electrònica», Serveis online, Ciutadania, Ajudes, beques i subvencions (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/inicio), o a través de la pàgina web de la conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica (http://participacio.gva.es/va/inicio). Per a poder realitzar aquesta presentació electrònica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu de la Generalitat.



3. Es reduirà proporcionalment la subvenció en el cas que la justificació de les despeses realitzades no aconseguisca la quantia atorgada o es produïsca el desviament de quantitats que superen els percentatges màxims establits en el resolc sis i en el tretze, apartat 1.d.

4. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit d'incompliment de l'obligació de justificació, la justificació insuficient i la presentació extemporània de la justificació, segons el que s'estableix en els articles 34.3. i 37.1 c) de l'LGS. Els tres supòsits donaran lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas es garantirà el dret de l'audiència de la persona interessada.



Catorze. Pla de control

Es realitzarà la comprovació de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada, mitjançant un control administratiu sobre una mostra aleatòria corresponent al 50 % dels projectes concedits.



Quinze. Clàusula de transparència

Com a entitat beneficiària d'una subvenció, en compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir-se les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les altres obligacions establides en l'article 14 de l'LGS i altra legislació aplicable:



1. En el cas de percebre durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de transparència establides en la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

2. Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.



La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-lo a l'entitat concedent perquè li done publicitat en la web corresponent.



Setze. Clàusula de protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), la Llei orgànica 3/2018, de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals (BOE 294, 06.12.2018) i altres disposicions aplicables; les dades de caràcter personal proporcionades seran tractades per la Generalitat per a procedir a la tramitació de la sol·licitud a l'empara de l'LGS.

Les entitats podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament davant la Conselleria que gestione la seua ajuda, així com reclamar, en el seu cas, davant l'autoritat de control en matèria de protecció de dades, especialment quan no haja obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets.



Contra el que es disposa en la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de l'LPACAP, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la LJCA. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 1 de juny de 2020.– La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: Rosa Pérez Garijo.







ANNEX

Relació de documents



1. Sol·licitud de la subvenció.

2. Formulari de presentació del projecte.

3. Compromís de treball en xarxa.

4. Model de domiciliació bancària.

5. Certificat de justificació de despeses.

6. Certificat de compliment del pressupost aprovat.

Mapa web