Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de juny de 2020, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, per la qual s'estableixen el calendari i el procediment d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics no universitaris; en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics i en els cicles de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2020/2021. [2020/4073]

(DOGV núm. 8828 de 05.06.2020) Ref. Base de dades 004153/2020








L'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, l'admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana, té per objecte regular el desenvolupament del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i superior, en règim presencial en modalitat d'oferta completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyaments concertats i en règim semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, desenvolupant-se un únic procediment d'accés, admissió i matrícula en cada curs escolar.

A més, el Decret 135/2014, de 8 d'agost, pel qual es regulen els cicles formatius de Formació Professional Bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, desplega la normativa bàsica estatal en matèria de cicles de Formació Professional Bàsica en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, quant al procediment d'admissió cal tindre en compte el Decret 36/2020, de 13 de març, del Consell, de modificació del Decret 135/2014, de 8 d'agost (DOGV 8774, 30 de març), modificació que ha consistit a simplificar l'admissió en els cicles de Formació Professional Bàsica, desenvolupant un únic procediment d'accés, admissió i matrícula en cada curs escolar.

L'article 29 de l'esmentada norma estableix que la conselleria amb competències en matèria d'educació podrà autoritzar determinats centres educatius a impartir cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a grups de persones majors de 17 anys desescolaritzats, a fi de fomentar la seua ocupabilitat.

La Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, en el títol IV estableix el règim d'implantació del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i recull altres mesures per a afavorir l'ocupació.

El Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que es regula en el capítol I del títol IV anteriorment esmentat, té com a finalitat principal que el col·lectiu de joves no ocupats ni integrats en els sistemes d'educació o formació i que siguen majors de 16 anys i menors de 25, o menors de 30 anys en el cas de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, puguen rebre una oferta d'ocupació, educació contínua, formació d'aprenent o període de pràctiques després d'acabar l'educació formal o quedar aturades.



La disposició final dotzena de la Llei 25/2015, de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de la càrrega financera i altres mesures d'ordre social, modifica la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, d'aquesta manera el col·lectiu potencial de beneficiaris del Sistema Nacional de Garantia Juvenil augmenta en ampliar l'edat dels beneficiaris als menors de 30 anys d'edat.

El Reial Decret llei 6/2016, de 23 de desembre, de mesures urgents per a l'impuls del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, en l'article 1 del capítol I, modifica la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.



En compliment dels objectius del Pla d'ocupació juvenil, en concret l'ocupabilitat, l'article 106 de la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, desenvolupa els programes de segona oportunitat, dirigits a aquells joves que van abandonar de manera prematura els estudis, o qualsevol altra de caràcter similar.

Al seu torn, l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost, per la qual es regulen els programes formatius de qualificació bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en l'article 5.1, disposa que el calendari d'admissió del seu alumnat es fixarà cada curs d'acord amb el que disposa la Formació Professional Reglada.

D'altra banda, el Reglament general de protecció de dades (RGPD) Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, va substituir, des de maig de 2018, l'actual Llei orgànica de protecció de dades i el reglament que la desplega, i introdueix una sèrie de canvis i novetats als quals és necessari adaptar els actuals tractaments. L'RGPD esmenta expressament la necessitat que les mesures tècniques i organitzatives apropiades siguen assignades pel responsable, amb la finalitat de garantir que el tractament siga conforme al que disposa el reglament.

Com a conseqüència d'això, durant el procés d'admissió per al curs 2020-2021, s'ha de tindre en consideració la Resolució de 28 de juny de 2018, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions per al compliment de la normativa de protecció de dades en els centres educatius públics de titularitat de la Generalitat, on existisquen tractaments de dades de caràcter personal. D'aquesta forma, durant aquest procés s'exposaran únicament aquelles dades necessàries per a garantir la transparència del procediment. Igualment, els sol·licitants tindran accés, de manera privada, a l'estat de la seua sol·licitud en aquells moments del procediment que siga necessari, és a dir, quan es publiquen els llistats d'admesos.



La Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions davant diversos supòsits de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues, i d'aplicació en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana, en l'apartat cinqué punt 2 estableix que en el procediment de sol·licitud d'admissió, a més de la documentació prevista en la normativa vigent en matèria d'admissió, se sol·licitaran les dades i la signatura de tots dos progenitors quan de la informació facilitada en la sol·licitud es deduïsca que concorren supòsits de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parella de fet o situacions anàlogues, a fi d'establir per a aquesta fi les actuacions necessàries en el procediment d'admissió.



D'acord amb aquest marc normatiu, és necessari i oportú establir, per al curs 2020-2021, el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics en els quals s'impartisquen els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, així com en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics. Aquesta resolució també estableix el calendari d'admissió de l'alumnat en ensenyaments de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, dirigides a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.

L'Organització Mundial de la Salut va elevar el passat 11 de març de 2020 la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la Covid-19 a pandèmia internacional. La rapidesa en l'evolució dels fets, a escala nacional i internacional, ha requerit l'adopció de mesures immediates i eficaces per a fer front a aquesta conjuntura. Les circumstàncies extraordinàries que concorren han constituït, sens dubte, una crisi sanitària sense precedents i d'enorme magnitud, tant pel molt elevat nombre de ciutadans afectats com per l'extraordinari risc per als seus drets.

De conformitat amb l'article 9 del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 (BOE 67, 14.03.2020), se suspén l'activitat educativa presencial en tots els centres i etapes, cicles, graus, cursos i nivells d'ensenyament prevists en l'article 3 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, incloent-hi l'ensenyament universitari, així com qualssevol altres activitats educatives o de formació impartides en altres centres públics o privats.

En l'àmbit de la Comunitat Valenciana, per Decret 32/2020, de 13 de març, del Consell, es disposen mesures extraordinàries de gestió sanitària en salvaguarda de la salut pública a causa de la pandèmia per coronavirus SARS-CoV (COVID-19) (DOGV 8762, 14.03.2020), així en la disposició final primera habilita la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per al seu desplegament i aplicació.

La Resolució de 23 de març de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda el tancament de tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana, com a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (DOGV 8770, 24.03.2020), acorda amb caràcter transitori la mesura excepcional consistent en el tancament, des del mateix dia de la seua publicació, de tots els centres educatius fins a una altra ordre, sense perjudici que els equips directius estiguen a la disposició dels requeriments que els faça l'administració per a fer les tasques específiques que se'ls indiquen i que, al seu torn, tot el personal del centre estarà a la disposició de l'equip directiu, de manera que l'atenció a l'alumnat i a les seues famílies estiga garantida i es puguen dur a terme les activitats educatives de manera no presencial.

No obstant això, des de l'administració educativa, amb la col·laboració de tota la comunitat educativa, s'han centrat tots els esforços per a poder continuar una modalitat educativa a distància amb l'objectiu de poder garantir el servei educatiu.

Ateses les necessitats immediates, i en el marc de les mesures administratives i de contenció fixades pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, cal adaptar els mecanismes necessaris per a la preparació i la posada en marxa del pròxim curs escolar, l'inici i el funcionament del qual ha de ser garantit per l'administració educativa en condicions d'absoluta normalitat.

L'admissió i matriculació de l'alumnat per al curs 2020-2021 constitueix la base de la prestació del servei educatiu, que ha de garantir el dret a l'educació, i assegurar un procediment d'accés al sistema educatiu amb la major transparència, eficàcia i eficiència possible, a fi de garantir l'exercici real de la llibertat d'elecció de centre per part de les persones interessades.

El Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents, en l'àmbit de l'educació, de la cultura i de l'esport, per a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19 (DOGV 06.04.2020), estableix diferents mesures que han de tindre's en compte en el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments de Formació Professional per al curs 2020-2021.

Així, el procediment d'admissió en Formació Professional per al pròxim curs 2020-2021, tal com estableix la Resolució d'1 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, que imparteixen ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, Formació Professional Bàsica dirigida a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics per al curs 2020-2021, es tramitarà de manera electrònica, per a evitar tràmits presencials. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per a garantir l'assistència i l'accés de totes les persones sol·licitants, habilitarà punts d'atenció a l'usuari per als qui no disposen de mitjans electrònics.



A més, per a aquest curs escolar, i per raons d'interés públic, s'ha incorporat la presentació, en el moment de formular la sol·licitud d'admissió, d'una declaració responsable que substituïsca la documentació que han de presentar les persones sol·licitants per a acreditar les circumstàncies al·legades per a la seua baremació, pel fet que la situació excepcional de confinament de la població, que ha sigut motivada per l'estat d'alarma, dificulta que les famílies afectades puguen recaptar i aportar aquesta documentació.

Així mateix, s'adapta la participació dels òrgans col·legiats d'escolarització, de manera excepcional per al curs 2020-2021, i s'assigna a la Inspecció d'Educació les funcions que tenen assignades, per normativa autonòmica, les comissions d'escolarització, de districtes i sectorials.



En aquest mateix sentit, el Ministeri d'Educació i Formació Professional, mitjançant l'Ordre EFP/365/2020, de 22 d'abril, per la qual s'estableixen el marc i les directrius d'actuació per al tercer trimestre del curs 2019-2020 i l'inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, ha plasmat les directrius específiques d'actuació acordades per a les etapes d'Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional. Pel que fa al procediment d'admissió, ha assenyalat que les administracions educatives podran assignar, de manera excepcional i durant el període d'admissió i escolarització del curs 2020-2021, les funcions de supervisió del procés d'admissió de l'alumnat pròpies de les comissions o òrgans de garanties d'admissió a la Inspecció d'Educació o a una altra unitat administrativa.

Els acords i directrius que conté l'Ordre EFP/365/2020, que han sigut acordats en el si de la Conferència Sectorial d'Educació, vinculen la Comunitat Valenciana després d'haver sigut subscrits pel conseller d'Educació, Cultura i Esport.

En virtut de l'exposat i en ús de les atribucions que hi confereixen l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; l'article 82 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, aquesta secretaria autonòmica resol:



Primer. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica

L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica per al curs acadèmic 2020-2021 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex I d'aquesta resolució.





Segon. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior

L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior per al curs acadèmic 2020-2021 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex II d'aquesta resolució.



Tercer. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica

El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics per al curs 2020-2021 s'estableix en l'annex III d'aquesta resolució.



Quart. Calendari i particularitats relatives al procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil

1. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.

El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2020-2021 és el que estableix l'annex IV d'aquesta resolució.





2. Autorització a centres

La relació dels instituts d'Educació Secundària i els centres integrats públics de Formació Professional autoritzats a impartir cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, es publicarà en la conselleria competent en matèria d'educació en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/



3. Orientació dels centres

S'habilitaran els mitjans necessaris en els centres educatius autoritzats, amb la finalitat de prestar l'assessorament necessari a les persones interessades en la matrícula en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, especialment la informació necessària per a l'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

4. Requisits d'accés

4.1. Els requisits generals per a ser beneficiari o beneficiària del Sistema Nacional d'Ocupació Juvenil són els següents:

a) Tindre nacionalitat espanyola o ser ciutadans o ciutadanes de la Unió Europea o dels estats parteix de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa que es troben a Espanya en exercici de la lliure circulació i residència. També podran inscriure's les persones estrangeres titulars d'una autorització per a residir en territori espanyol que habilite per a treballar.

b) Estar empadronats o empadronades en qualsevol localitat del territori espanyol.

c) Tindre més de 16 anys i menys de 25, o menys de 30 anys, en el cas de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, en el moment de sol·licitar la inscripció en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, o tindre més de 25 anys i menys de 30 quan, en el moment de sol·licitar la inscripció en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, la taxa de desocupació d'aquest col·lectiu siga igual o superior al 20 per cent, segons l'Enquesta de Població Activa corresponent a l'últim trimestre de l'any.

d) Estar inscrits/es en el registre del Sistema de Garantia Juvenil.

e) No haver treballat en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

f) No haver rebut accions educatives en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

g) No haver rebut accions formatives en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

h) Presentar una declaració expressa de tindre interés a participar en el Sistema de Garantia Juvenil, adquirint un compromís de participació activa en les actuacions que es desenvolupen en el marc de la Garantia Juvenil. En el cas de les persones demandants d'ocupació només caldrà la seua inscripció en els serveis públics d'ocupació.

4.2. Requisits específics d'accés a cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.

A més dels requisits mínims exigits en el punt 1 d'aquest apartat, per a ser beneficiari o beneficiària d'aquesta actuació s'exigirà tindre almenys 17 anys d'edat l'any natural en el qual sol·licita la Formació Professional Bàsica dirigida a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i acreditar que no posseeixen cap títol de Formació Professional o qualsevol altre títol que acredite la finalització d'estudis secundaris complets, i trobar-se actualment desescolaritzat o desescolaritzada i sense ocupació.



5. Reserva de places

En relació amb la reserva de places en l'admissió en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil s'estarà al que disposa la normativa vigent.



En el procediment d'admissió es reservarà un 5 per cent del total de les places escolars oferides per a les persones amb discapacitat, i en cap cas, la reserva serà inferior a una vacant.



6. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula

6.1. Sol·licitud

6.1.1. La sol·licitud d'admissió es realitzarà en el model oficial que figura com a annex V d'aquesta resolució.

6.1.2. Amb la sol·licitud s'adjuntarà la documentació següent:

– Documentació acreditativa de la identitat i edat de la persona sol·licitant: s'acreditarà mitjançant fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en el qual figuren les dades personals i la data de naixement de la persona sol·licitant.

– Document acreditatiu d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil. Per a donar-se d'alta se seguirà el procediment indicat en el punt 7 d'aquest apartat. Els instituts d'Educació Secundària i els centres integrats públics d'FP en els quals s'oferisquen cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil facilitaran la informació necessària per a l'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

6.1.3. Les persones interessades formularan la seua sol·licitud segons el procediment establit a aquest efecte per la conselleria competent en matèria d'educació, fent lliurament d'una còpia signada d'aquesta sol·licitud en el centre educatiu triat en primera opció al costat de la documentació assenyalada en el punt 6.1.2 d'aquest apartat.

Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud d'admissió a cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil respecte dels cicles formatius autoritzats. En aquesta figuraran, per ordre de prioritat, fins a un màxim de 5 opcions corresponents a un màxim de cinc cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, en els centres educatius que tinguen autoritzats aquests ensenyaments.



6.1.4. Quan es presente més d'una sol·licitud o es constate falsedat en les dades o documentació aportada, totes les sol·licituds seran excloses del procediment d'admissió. Tot això sense perjudici de l'exigència de responsabilitats que, sobre aquest tema, s'hi puguen derivar.

En cas de no aportar la documentació que constituïsca requisit d'accés en el termini establit a aquest efecte, la sol·licitud quedarà exclosa.

6.1.5. El tractament de les dades personals obtingudes en el procediment d'admissió s'ajustarà al que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

6.2. Admissió

La direcció del centre educatiu publicarà els llistats provisionals i definitius d'admesos i exclosos conformement amb l'indicat en el calendari establit en l'annex IV.

6.3. Matrícula

6.3.1. Després del procediment d'admissió, l'alumnat admés haurà de formalitzar la matrícula en el termini establit en l'annex IV.

6.3.2. Si l'alumnat admés no formalitzara matrícula en el termini expressat, s'entendrà que renuncia a la plaça escolar i la seua plaça es considerarà vacant per renúncia.

6.3.3. Acabat el termini de matrícula, cada centre publicarà el llistat de l'alumnat que, estant en la llista d'admesos, no l'haja formalitzada.



6.3.4. L'alumnat que no haja obtingut plaça escolar en l'opció sol·licitada en el procediment d'admissió, podrà sol·licitar matrícula en les places vacants que s'hagen produït.



7. Procediment per a donar-se d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil

7.1. Per a ser beneficiari o beneficiària de la Garantia Juvenil s'han de complir els requisits establits i estar donat d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

7.2. L'alta es realitzarà a través de la pàgina del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social https://garantiajuvenil.sepe.es/login.action

7.3. L'alta es pot realitzar de diferents maneres:

7.3.1. Accés al registre amb DNI electrònic o certificat: la forma més senzilla i ràpida d'accedir al registre és a través de DNI electrònic, certificat electrònic reconegut o altres mitjans que s'establisquen normativament i que s'habilitaran per al seu ús per part de les persones usuàries.

7.3.2. Accés de forma assistida: en cas que no es dispose de DNI electrònic o certificat digital, la sol·licitud d'inscripció es pot realitzar amb l'ajuda de personal especialitzat a través de:

– Oficina de les cambres de Comerç, únicament presentant el DNI. En aquestes oficines es proporcionarà a la persona interessada de manera gratuïta un certificat digital, que podrà utilitzar també per a futures gestions, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.

– Centres i serveis de la Xarxa SIJ (Serveis d'Informació Juvenil), únicament presentant el DNI. En coordinació amb INJUVE, en aquestes oficines es proporcionarà a la persona interessada el codi d'activació per a l'accés al sistema a través d'usuari i contrasenya, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.



7.3.3. Accés a través del Sistema Cl@ve: es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

7.3.4. Accés amb usuari i contrasenya: les persones interessades a iniciar la inscripció telemàtica que no disposen d'identificació electrònica podran sol·licitar el seu usuari i contrasenya emplenant un formulari i entregant-lo en qualsevol de les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats establides en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Després d'entregar l'imprés, la persona interessada rebrà per correu electrònic la comunicació del seu codi d'activació que haurà d'introduir en l'enllaç «activar usuari», situat en la pàgina d'accés al sistema per a obtindre la seua contrasenya.

7.3.5. Altres formes d'accés: la inscripció s'ha de realitzar per via telemàtica en tots els casos amb l'excepció d'aquelles persones que es troben en risc d'exclusió social que compten amb el certificat que l'acredite i/o discapacitat reconeguda. Aquestes persones es podran inscriure mitjançant la presentació d'un formulari, en les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat i de les comunitats autònomes i de les entitats establides en la Llei reguladora del procediment administratiu comú, com són:

– En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

– En qualsevol oficina de correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.



8. Documentació necessària per a la matrícula

Per a la formalització de la matrícula l'alumnat admés, tant els espanyols com els estrangers residents, haurà de presentar, en el centre educatiu en el qual haja obtingut plaça, la documentació a què es refereix l'article 54 de l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, que és la següent:

– Documentació acreditativa de la identitat i edat de la persona sol·licitant.

S'acreditarà mitjançant fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en el qual figuren les dades personals i la data de naixement de la persona sol·licitant (inclòs en la sol·licitud d'admissió).



– Document acreditatiu d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil (inclòs en la sol·licitud d'admissió).

– En el moment d'efectuar la matrícula, o amb anterioritat a l'inici del curs escolar, l'alumnat o els seus representants legals hauran de presentar l'informe de salut de l'escolar publicat per Ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, modificada per l'Ordre 6/2016, de 4 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es modifica l'Ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'estableix l'informe de salut escolar, com a document sanitari d'utilització obligatòria per a l'accés a un centre escolar o per a l'inici d'etapa educativa.

Aquest document es facilitarà en els centres sanitaris i serà emplenat gratuïtament pel facultatiu que tinga al seu càrrec el control sanitari de l'alumne o alumna, sense perjudici del lliure exercici professional.



L'alumnat major d'edat estarà exempt de presentar aquest document.

– Acreditació de la discapacitat del sol·licitant: certificació del dictamen emés per l'òrgan competent.



Cinqué. Gestió d'empats i ordre de prioritat

En els procediments d'admissió establits en aquesta resolució s'aplicarà la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants i, si és el cas, dirimir els empats en tots els processos selectius que es convoquen durant l'any 2019 en el conjunt de les administracions públiques valencianes, en la qual es publica el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019, i serà la lletra «F» a partir de la qual:

a) Es dirimiran els empats, atés el primer cognom de les persones sol·licitants, en les fases del procés d'admissió per a cicles formatius de Formació Professional Bàsica, grau mitjà i grau superior, així com en els diferents grups de prioritat en els programes formatius de qualificació bàsica.

b) S'establirà l'ordre de prioritat, atés el primer cognom de les persones sol·licitants, en l'admissió de cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.



Sisé. Llista d'espera

La llista d'espera esmentada en l'article 10.2.12 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, romandrà vigent fins al 8 d'octubre de 2020.

Les persones sol·licitants que estant en llista d'espera no acudisquen a les convocatòries dels centres per a l'adjudicació de vacants, quedaran excloses d'aquesta llista fins a la finalització d'aquesta.

Posteriorment podran accedir a les possibles convocatòries de vacants que puguen originar-se.



Seté. Publicació de llistats resultants dels diferents processos d'admissió.

En virtut de l'aplicació de la Resolució de 28 de juny de 2018 (DOGV 8436, 03.12.2018), els llistats que es publiquen, tant provisionals com definitius, dins dels diferents processos d'admissió que figuren en aquesta resolució, es realitzaran amb les següents dades encriptades:



1. En els cicles formatius de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà, de grau superior i en els programes formatius de qualificació bàsica, pel fet que en el procés d'admissió s'estableixen diferents contingents, i dins de cadascun d'ells, al seu torn, s'estableixen diferents prioritats, perquè cada aspirant puga entendre la posició en la qual apareixerà en el llistat d'admesos, es publicaran les dades, numèriques o no, que fan referència a les prioritats que haja al·legat en el procés d'admissió.

Per aquest motiu en els llistats a publicar figuraran les dades de la següent manera:

a) DNI o document acreditatiu d'identitat: s'utilitzaran els criteris generals que s'han establit com a recomanacions de l'Agència Estatal de Protecció de Dades, per la qual cosa solament apareixeran 4 dígits numèrics.

b) Primer cognom complet

c) Inicial del segon cognom i del nom

2. En els cicles formatius de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, al no haver-hi diferents contingents d'accés, es publicarà, en l'ordre resultant, els cognoms i el nom de les persones aspirants admeses. Els centres educatius garantiran que en els llistats publicats es protegisquen les dades de caràcter personal dels qui figuren en aquests llistats.





Huité. Procediment de reclamació als llistats d'admissió dels diferents processos

Els procediments de reclamació dels llistats d'admesos en els diferents processos descrits en aquesta resolució es tramitaran de la següent manera:

a) Reclamacions a les llistes provisionals

1. Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica, grau mitjà i grau superior, així com per programes formatius de qualificació bàsica, les reclamacions a les llistes provisionals es faran de manera telemàtica mitjançant el procediment establit a aquest efecte disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/, durant els tres dies següents a la publicació de les llistes provisionals, comptats a partir del mateix dia de la publicació i per al que necessitarà l'usuari i contrasenya utilitzat en enregistrament de la sol·licitud. Aquestes reclamacions seran ateses pel centre sol·licitat en primera opció.

2. Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigides a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, les reclamacions a les llistes provisionals es faran davant la direcció del centre públic.

b) Reclamacions a les llistes definitives

1. Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica, grau mitjà i grau superior, així com per programes formatius de qualificació bàsica, les reclamacions a les llistes definitives es faran de manera telemàtica davant la Comissió Sectorial, mitjançant el procediment establit a aquest efecte disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/, durant els tres dies següents a la publicació de les llistes definitives, comptats a partir del mateix dia de la publicació i per al que necessitarà l'usuari i contrasenya utilitzat en enregistrament de la sol·licitud.

Una vegada resoltes les reclamacions per part de la Comissió Sectorial, contra aquesta resolució podrà interposar reclamació/recurs d'alçada davant el director o directora territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de l'acord adoptat per la Comissió Sectorial d'Escolarització, segons l'article 12 del Decret 135/2014, de 8 d'agost, del Consell, l'article 15 de l'Ordre 18/2016, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i l'article 7.10 de l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



L'alumnat que sol·licite plaça en centres privats concertats que no presente la reclamació de manera telemàtica podrà fer-ho davant les llistes definitives d'admesos, davant la direcció territorial corresponent segons es preveu en els articles 12 del Decret 135/2014, de 8 d'agost, del Consell, i 15.4 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

2. Per als ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigides a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil, una vegada publicades les llistes definitives, les persones interessades podran presentar reclamació contra aquestes llistes davant la Comissió Sectorial d'Escolarització.

Contra la resolució d'aquesta Comissió podran interposar un recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.



Nové. Matrícula en oferta parcial A en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i de grau superior.

1. Una vegada acabades les fases establides en el calendari d'admissió als cicles formatius de grau mitjà i grau superior, i després de la gestió de les llistes d'espera i de l'adjudicació de places sobrants, en aquells casos en els quals l'alumnat matriculat en el grup no cobrisca el total de places autoritzades en determinats mòduls professionals i a l'empara de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'oferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional a la Comunitat Valenciana, i s'estableix el procediment d'admissió en els centres docents públics, privats i privats concertats (DOGV 5807, 16.07.2008), els centres educatius podran oferir les places vacants d'aquests mòduls mitjançant una oferta d'ensenyament parcial en opció A, enfocada a determinats col·lectius necessitats de requalificació o reciclatge professional, tal com recull l'article 42 del Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu.



2. Podran accedir a l'oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà i superior l'alumnat amb experiència laboral que, sense reunir aquests requisits, sol·licite la seua admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a l'admissió en mòduls no associats a unitats de competència i, en el seu cas, posterior obtenció d'un títol de Formació Professional, haurà d'acreditar en tot cas els requisits d'accés establits en l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, l'admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana.



3. En cas que la demanda siga superior al nombre de places oferides, l'adjudicació d'aquestes es realitzarà segons s'indica en l'article 6 de l'Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació (DOGV 5807, 16.07.2008).



Dècim. Calendari d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional i programes formatius de qualificació bàsica per al curs 2020-2021.

L'annex VI d'aquesta resolució recull, a manera de resum, el calendari d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics; en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics, i en els cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a beneficiaris del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2020-2021, de manera que queden especificades les dates indicades en els annexos I, II, III i IV d'aquesta resolució.



Onzé. Presentació del requisit d'accés

A causa de la situació d'emergència derivada per la Covid-19 i les restriccions d'accés als centres públics, a les persones participants en els procediments d'admissió que figuren en aquesta resolució, s'aplicarà el següent:

1. Termini d'expedició, per part dels centres, als alumnes sol·licitants de plaça de cicles formatius de grau mitjà o grau superior, del certificat de requisit acadèmic d'ara en avant RA, marcat per la normativa vigent.

a) Per a l'alumnat que al juny reunisca els requisits acadèmics, els centres expediran la certificació corresponent, en el termini de dos dies hàbils, excepte els dissabtes, a comptar a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar i sempre abans del 3 de juliol.

b) Per a l'alumnat que al juliol (fase extraordinària de Batxillerat i grau superior) reunisca el RA, els centres expediran la certificació corresponent: fins al 16 de juliol.

c) Per a l'alumnat que accedisca mitjançant la prova d'accés realitzada en 2020 a la Comunitat Valenciana, els centres expediran la certificació de complir el RA per haver aprovat aquesta prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior: fins al 10 de juliol.

2. Lliurament del requisit acadèmic (RA) d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior de la Formació Professional del Sistema Educatiu.

A causa de la situació creada per la Covid-19, i per a evitar la major quantitat de desplaçaments als centres sol·licitats, s'ha establit un procediment perquè siga el mateix centre qui puga obtindre i gravar el RA necessari en alguns casos.

No obstant això, les persones interessades que ara no necessiten aportar el RA, hauran de fer-ho en el moment d'efectuar la matrícula en el centre, per la qual cosa s'estableix que:

a) No és necessari que aporten presencialment el RA en el centre sol·licitat en primera opció els qui accedisquen a un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior mitjançant l'opció d'accés directe i es troben en una d'aquestes situacions:

– Obtinguen en el curs 2019-2020 la titulació de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), titulat en Formació Professional Bàsica, tècnic de grau mitjà i els que s'han titulat en Batxiller o Tècnic Superior de Formació Professional en la fase ordinària.

– Ja haurien obtingut qualsevol de les titulacions anteriors en centres públics o privats concertats en algun dels cursos següents: 2016-2017, 2017-2018 o 2018-2019.

b) No és necessari que aporten presencialment el RA en el centre sol·licitat en primera opció els qui accedisquen a un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior mitjançant l'opció de prova d'accés i s'hagen examinat d'aquesta prova en aquest any en el mateix centre que haja sol·licitat en primera opció.

c) Hauran d'aportar presencialment el RA en el centre sol·licitat en primera opció, en les dates que s'indiquen, aquelles persones que no es troben entre els casos de l'apartat a o b, és a dir, els qui:

– Van obtindre el títol fora de la Comunitat Valenciana o en un centre de Formació Professional d'Adults (FPA).

– Accedisquen amb el títol de l'ESO després de cursar un cicle de Formació Professional Bàsica.

– Accedisquen per altres vies.

– Accedisquen mitjançant la prova d'accés i aquesta l'han realitzada en un centre diferent del sol·licitat en primera opció.

– Obtinguen la titulació de Batxiller o de Tècnic Superior de Formació Professional en la fase extraordinària de juliol.

– Desitgen canviar de via d'accés respecte a la inicialment marcada en la sol·licitud.

– Sol·liciten accedir a segon curs d'un cicle de Formació Professional Bàsica.

– Hagen obtingut la titulació necessària per a l'accés directe en cursos anteriors als indicats en l'apartat a.

d) En cas que hi haja reclamacions en l'adjudicació de les places per reserva, bé per diversitat funcional bé per esportista d'elit, la direcció del centre o la Inspecció Educativa podrà reclamar, a les persones afectades i dins dels terminis establits, la documentació necessària per a la resolució d'aquesta reclamació.

3. Dates per a aportar presencialment el RA en el centre sol·licitat en primera opció:

a) Els qui hagen d'entregar el RA en el centre i, a més, el mes de juny reunisquen el RA marcat per la normativa vigent, presentaran la certificació corresponent del 26 de juny al 3 de juliol.

b) Els qui obtinguen la titulació de Batxiller o de Tècnic Superior de Formació Professional en la fase extraordinària de juliol, hauran de presentar el certificat corresponent del 21 al 23 de juliol, dins del període de reclamacions a les llistes provisionals perquè se'ls incloga en l'elaboració de les llistes definitives.

c) La resta de sol·licitants que hagen d'aportar presencialment el RA, podran presentar la certificació corresponent fins al 14 de juliol.

No obstant això, tot l'especificat, una setmana abans de la finalització del termini de presentació de RA aquelles persones que hagen participat en el procediment d'admissió i no tinguen gravat en la seua sol·licitud el RA, bé perquè havien de presentar-ho de manera presencial, bé perquè no ha sigut possible obtindre-ho del sistema, rebran un correu informatiu perquè puguen tramitar la seua presentació presencial.



Dotzé. Participació en el procediment d'admissió de les persones que es presenten a les proves d'accés de la universitat per a majors de 25 anys en aquest any

Els articles 15 i 18 del Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu, recullen com a requisit d'accés als cicles formatius de grau mitjà i grau superior, respectivament, la condició d'haver superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys, condició que, al seu torn, preveu l'article 5 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés, l'admissió i matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana.



Vist el calendari de prescripció i realització de les proves d'accés a la universitat per a majors de 25 anys, el qual estableix com a dies d'exàmens el 5 i 12 de setembre de 2020, dates posteriors al calendari establit en aquesta resolució, amb la finalitat de no provocar gravamen i garantir el principi d'igualtat a les persones que es presenten a les proves d'accés de la universitat per a majors de 25 anys en aquest any s'estableix el següent:

a) El centre docent que reba una sol·licitud d'admissió a cicles formatius de grau mitjà o de grau superior de persones que s'hagen inscrit a les proves d'accés a la universitat per a majors de 25 anys per a l'any 2020, assignarà un 5 com a nota per a poder participar en el procediment que regula aquesta resolució. Per a això la persona sol·licitant haurà de presentar la documentació en la qual conste que s'ha inscrit a aquestes proves.

b) Obtingudes les qualificacions de les proves d'accés a la universitat per a majors de 25 anys:

– Aquella persona que haja superat les proves i va obtindre plaça en el procediment d'admissió, haurà de dirigir-se, abans del 24 de setembre de 2020, inclusivament, al centre docent en el qual tinga adjudicada la plaça i formalitzar la matrícula aportant el document en el qual conste la qualificació d'aquestes proves.

– Aquella persona que no haja superat les proves i va obtindre plaça en el procediment d'admissió, haurà de dirigir-se al centre docent en el qual tinga adjudicada la plaça i renunciar a aquesta, el centre docent gestionarà la llista d'espera per a adjudicar aquesta plaça.

– Aquella persona participant que haja obtingut una nota superior a 5 i, que desitge revisar l'adjudicació de places en el procediment d'admissió que regula aquesta resolució, del 22 al 24 de setembre, haurà de presentar una reclamació davant la Comissió Sectorial d'Escolarització de la direcció territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent, que serà qui valorarà aquesta reclamació.



Tretzé. Gestió del procediment d'admissió per part dels centres docents i persones interessades

Quant a les gestions a realitzar en el procediment d'admissió s'estarà al que disposa la Resolució d'1 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, que imparteixen ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, Formació Professional Bàsica dirigida a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics per al curs 2020-2021.





Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar amb caràcter potestatiu un recurs de reposició davant de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de ser publicada o interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar a partir de l'endemà de ser publicada, conformement amb el que estableix els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Signatura de sol·licitud d'admissió en supòsits de no convivència de progenitors

La Resolució d'1 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, que imparteixen ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, Formació Professional Bàsica, dirigida a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i programes formatius de qualificació bàsica, finançats amb fons públics per al curs 2020-2021, estableix que en els casos en què es produïsca l'existència de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si és el cas, la possible limitació de la pàtria potestat d'un d'ells, s'hauran de marcar la casella o les caselles habilitades a aquest efecte, quan es marque la casella d'existència de no-convivència s'hauran de consignar les dades i la signatura del pare, mare, tutor o tutora diferent de la persona sol·licitant en el moment de formalització de la matrícula.



Segona. Prioritat d'accés en supòsits d'acolliment residencial, familiar o guarda amb finalitats d'adopció

La Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la Infància i l'Adolescència, en el seu article 47, apartats 1 i 2, estableix la prioritat en l'accés al centre educatiu dels xiquets, xiquetes o adolescents bé en acolliment residencial, bé en acolliment familiar o guarda amb finalitats d'adopció. Per a aquest alumnat, les comissions sectorials d'escolarització determinaran, en cas de no haver sigut admesos o de presentar una reclamació davant el resultat definitiu, el centre en que hauran de ser escolaritzats.



València, 1 de juny de 2020.– El secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional: Miguel Soler Gracia.





ANNEX I

Calendari d'accés, admissió i matrícula

per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica



Aquest procés d'admissió afecta a tots els centres que imparteixen cicles de Formació Professional Bàsica, tant públics com privats amb cicles sostinguts amb fons públics.



1. Únic procés d'admissió de l'alumnat a cicles de Formació Professional Bàsica.

1.1. Constitució de les comissions sectorials d'escolarització: fins al 15 de juny

1.2. A causa de la situació d'emergència derivada per la Covid-19, tenint en compte la dificultat de reunir les juntes d'avaluació, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial procedirà a introduir les dades necessàries per al càlcul de les vacants a oferir, provisionalment, en la fase d'admissió. Posteriorment al principi del mes de juliol, una vegada acabades les avaluacions extraordinàries, els centres disposaran de 4 dies per a actualitzar les dades que determinaran definitivament les vacants a oferir abans de l'adjudicació de places.

Les dades de repetidors i, per tant, de promocions que s'introduiran a ÍTACA, es basaran i tindran en compte les dades reals de repetidors dels últims anys en cada cicle formatiu i cada centre, així com les recomanacions de la Resolució del 4 de maig, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional.

1.3. Publicació de vacants provisionals existents en els centres educatius, per al procés d'admissió de l'alumnat: 17 de juny. El llistat complet estarà disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/



1.4. Enregistrament de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica: del 17 al 25 de juny, tots dos inclusivament. Per a les sol·licituds es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/

Es podrà consultar en línia el resultat de l'adjudicació, en la plataforma telemàtica establida en l'adreça web esmentada amb el número de sol·licitud d'ITACA, el NIA i la data de naixement de l'alumne. Les dues primeres dades les rebrà la persona sol·licitant per correu quan la seua sol·licitud s'importe a ITACA per part del centre.

La falsedat en les dades declarades, o no prou acreditades, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud

1.5. Comprovació de duplicitats: el 7 i 8 de juliol.

1.6. Els centres expediran les propostes de l'equip educatiu per a alumnes i alumnes escolaritzats/des en centres educatius que sol·liciten plaça de cicles de Formació Professional Bàsica fins al 3 de juliol.

1.7. Presentació de l'informe de proposta de l'equip educatiu en el centre sol·licitat si correspon segons l'apartat onzé: fins al 3 de juliol.



1.8. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos en els centres: 13 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/, aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places vacants. Les dades per a accedir seran les rebudes en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4 d'aquest annex.



1.9. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 13 al 15 de juliol.



1.10. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 21 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/, aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places. Les dades per a accedir seran les rebudes en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4 d'aquest annex.



1.11. Presentació d'al·legacions de manera telemàtica davant la comissió sectorial, segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 21 al 23 de juliol.

1.12. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 27 de juliol. Aquesta resolució es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar una reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent, en el termini d'un mes, segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució.

1.13. Termini de formalització de la matrícula per a l'alumnat admés en el procés d'admissió: del 22 al 28 de juliol. En el moment de la matrícula, la persona participant haurà d'aportar la documentació que falte per qualsevol circumstància, si no ho pot fer, disposarà d'una setmana per a presentar-la mentre queda matriculat condicionalment. Si transcorregut aquest termini no presenta la documentació justificativa de poder accedir a aqueix curs o resulta que algun dels requisits exposats en la sol·licitud no són certs, quedarà exclòs de l'admissió i la matrícula quedarà sense efecte.

1.14. Període per a assignar les places vacants sobrants, així com les que es generen per renúncia. Es desenvoluparà en dues fases en les quals es tindran en compte les llistes d'espera. En la primera fase podran accedir solament les persones que hagen participat en el procés d'admissió, l'adjudicació es podrà realitzar bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre considere. Es prioritzarà per la nota mitjana de l'expedient acadèmic, sense tindre en compte ni les reserves ni els contingents inicials establits, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants. En la segona fase podrà accedir qualsevol persona interessada, sempre que complisca els requisits d'accés.

1.14.1 Fase 1: del 7 a l'11 de setembre (només podran accedir les persones interessades que hagen participat en el procediment d'admissió).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conformement amb el que estableix l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 7 de setembre, els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haja acabat la llista d'espera.

c) Fins al 7 de setembre, els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnat a ÍTACA.

d) El 8 de setembre, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà el llistat de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/

El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnes matriculats.

e) Del 8 a l'11 de setembre, els centres convocaran actes públics d'adjudicació de vacants per a les persones que hagen participat en el procés d'admissió i que desitgen accedir a aquestes places. Les vacants seran assignades a les persones que les sol·liciten per la nota mitjana de l'expedient acadèmic, sense tindre en compte ni les reserves ni els contingents inicials establits, i en cas d'empat, es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants.

1.14.2. Fase 2: resta de vacants: del 14 se setembre al 8 d'octubre (podrà accedir qualsevol persona interessada que complisca els requisits d'accés).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conformement amb el que estableix l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 15 de setembre, els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es, els cicles en els quals ja s'haja acabat la llista d'espera.

c) Fins al 15 de setembre, els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnes a ÍTACA.

d) El 16 de setembre, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà el llistat de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/

El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnat matriculat. Aquestes vacants s'oferiran a qualsevol persona interessada i les adjudicaran per ordre de recepció de les sol·licituds fins al 8 d'octubre.

e) Fins al 8 d'octubre, els centres amb llistes d'espera hauran de continuar gestionant-les. En cas d'esgotar alguna llista d'espera, les places vacants s'hauran d'oferir a qualsevol persona interessada, per ordre d'arribada, sempre que complisca els requisits d'accés.

1.15 El 8 d'octubre serà l'últim dia per a matricular l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de Formació Professional bàsica.

1.16. Aquells centres en els quals, després de la gestió de les llistes d'espera i/o l'adjudicació de les places sobrants, encara queden vacants en mòduls professionals associats a unitats de competència, podran oferir aquestes places a aquelles persones interessades que desitgen matricular-se en la modalitat d'oferta parcial, segons s'indica en l'apartat nové d'aquesta resolució.





ANNEX II

Calendari d'accés, admissió i matrícula per a ensenyaments

de Formació Professional de grau mitjà i grau superior



El procés d'admissió afecta a tots els centres que imparteixen cicles de Formació Professional de grau mitjà i grau superior, tant públics com privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics.





1. Únic procés d'admissió de l'alumnat a cicles de Formació Professional de grau mitjà i grau superior.

1.1. Constitució de les comissions sectorials d'escolarització: fins al 15 de juny.

1.2. A causa de la situació d'emergència derivada per la Covid-19, tenint en compte la dificultat de reunir les juntes d'avaluació, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial procedirà a introduir les dades necessàries per al càlcul de les vacants a oferir, provisionalment, en la fase d'admissió. Posteriorment al principi del mes de juliol, una vegada acabades les avaluacions extraordinàries, els centres disposaran de 4 dies per a actualitzar les dades que determinaran definitivament les vacants a oferir abans de l'adjudicació de places.

Les dades de repetidors i, per tant, de promocions que s'introduiran a ÍTACA, es basaran i tindran en compte les dades reals de repetidors dels últims anys en cada cicle formatiu i cada centre, així com les recomanacions de la Resolució del 4 de maig de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional.

1.3. Publicació de vacants provisionals existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: el 17 juny. El llistat complet estarà disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/



1.4. Enregistrament de sol·licituds d'admissió per a cicles formatius de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional: del 17 al 25 de juny, tots dos inclusivament. Per a les sol·licituds a cicles formatius en règim presencial i en semipresencial o a distància es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/

Es podrà consultar en línia el resultat de l'adjudicació, en la plataforma telemàtica establida en l'adreça web esmentada amb el número de sol·licitud d'ITACA, el NIA i la data de naixement de l'alumne. Els dues primeres dades els rebrà la persona sol·licitant per correu quan la seua sol·licitud s'importe a ITACA per part del centre.

La falsedat en les dades declarades, o no prou acreditades, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.

1.5. Comprovació de duplicitats: del 6 al 8 de juliol.

1.6. Termini d'expedició, per part dels centres, als alumnes sol·licitants de plaça de cicles formatius de grau mitjà o grau superior, del certificat de requisit acadèmic marcat per la normativa vigent.



a) Per a l'alumnat que al juny reunisca els requisits acadèmics, els centres expediran la certificació corresponent, en el termini de dos dies hàbils, excepte els dissabtes, a comptar a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar.

b) Per a l'alumnat que al juliol reunisca els requisits acadèmics, els centres expediran la certificació corresponent: fins al 3 de juliol.



c) Per a l'alumnat de prova d'accés, els centres expediran la certificació de complir el requisit acadèmic per haver aprovat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior: fins al 10 de juliol.



1.7. Presentació del requisit acadèmic d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior de la Formació Professional del Sistema Educatiu:

a) Sol·licitants que, al juny, reunisquen els requisits acadèmics marcats per la normativa vigent, i hagen de presentar-los en el centre sol·licitat de primera opció segons consta en l'apartat onzé, fins al 3 de juliol.



b) Resta de sol·licitants, que hagen de presentar els requisits en el centre de primera opció segons l'apartat onzé, presentaran la certificació corresponent fins al 14 de juliol.

1.8. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos en els centres: 20 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/, aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places. Les dades per a accedir seran les rebudes en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4 d'aquest annex.



1.9. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 20 al 22 de juliol.



1.10. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 29 de juliol. Els participants en el procés d'admissió podran consultar el resultat d'aquest de manera telemàtica mitjançant el procediment informàtic establit a aquest efecte, disponible en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/, aqueix dia, una vegada resolta l'adjudicació de places. Les dades per a accedir seran les rebudes en el correu electrònic esmentat en el punt 1.4. d'aquest annex.



1.11. Presentació d'al·legacions de manera telemàtica davant la comissió sectorial, segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 29 al 31 de juliol.

1.12. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 3 de setembre. Aquesta resolució es podrà remetre al correu electrònic que la persona interessada indique en la sol·licitud. Contra aquesta resolució, les persones interessades podran interposar una reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes, segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució.

1.13. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés d'admissió: de l'1 al 9 de setembre. En el moment de la matrícula, l'alumne haurà d'aportar la documentació que falte per qualsevol circumstància, si no ho fa, disposarà d'una setmana per a la seua presentació mentre queda matriculat condicionalment. Si transcorregut aquest termini no presenta la documentació justificativa de poder accedir a aqueix curs o resulta que algun dels requisits exposats en la sol·licitud no són certs, quedarà exclòs de l'admissió i la matrícula quedarà sense efecte.

1.14. Període per a assignar les places vacants sobrants, així com les que es generen per renúncia. Es desenvoluparà en dues fases en les quals es tindran en compte les llistes d'espera. En la primera fase podran accedir solament les persones que hagen participat en el procés d'admissió, l'adjudicació es podrà realitzar bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre considere. Es prioritzarà per la nota mitjana de l'expedient acadèmic o prova, sense tindre en compte ni les reserves ni els contingents inicials establits, i en cas d'empat es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants. En la segona fase podrà accedir qualsevol persona interessada, sempre que complisca els requisits d'accés.

1.14.1 Fase 1: del 15 al 22 de setembre (només hi podran accedir les persones interessades que hagen participat en el procediment d'admissió).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conformement amb el que estableix l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 16 de setembre, els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haja acabat la llista d'espera.

c) Fins al 16 de setembre, els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnat a ÍTACA.

d) El 17 de setembre, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà el llistat de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/. El nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnes matriculats.

e) Del 17 al 22 de setembre, els centres convocaran actes públics d'adjudicació de vacants per a les persones que hagen participat en el procés d'admissió i que desitgen accedir a aquestes places. Les vacants seran assignades a les persones que les sol·liciten per la nota mitjana de l'expedient acadèmic o prova, sense tindre en compte ni les reserves ni els contingents inicials establits, i en cas d'empat, es dirimiran per l'ordre alfabètic dels cognoms i el nom dels sol·licitants.

1.14.2. Fase 2: resta de vacants: del 23 de setembre al 8 d'octubre (podrà accedir qualsevol persona interessada que complisca els requisits d'accés).

a) Els centres hauran de gestionar els cicles amb llistes d'espera, o bé en acte públic, o bé mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre educatiu considere, conformement amb el que estableix l'Ordre 18/2016.

b) Fins al 24 de setembre, els centres comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic sfp@gva.es els cicles en els quals ja s'haja acabat la llista d'espera.

c) Fins al 24 de setembre, els centres hauran d'actualitzar tota la matrícula d'alumnes a ÍTACA.

d) El 25 de setembre, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial publicarà el llistat de vacants de cicles sense llista d'espera en l'adreça https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/. E

l nombre de vacants serà la diferència entre el nombre de llocs escolars i el nombre d'alumnat matriculat. Aquestes vacants s'oferiran a qualsevol persona interessada i les adjudicaran per ordre de recepció de les sol·licituds fins al 8 d'octubre.

e) Fins al 8 d'octubre, els centres amb llistes d'espera hauran de continuar gestionant-les. En cas d'esgotar alguna llista d'espera, les places vacants s'hauran d'oferir a qualsevol persona interessada, per ordre d'arribada, sempre que complisca els requisits d'accés.

1.15 El 8 d'octubre serà l'últim dia per a matricular l'alumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior.



1.16. Aquells centres en els quals, després de la gestió de les llistes d'espera i/o l'adjudicació de les places sobrants, encara quedaren vacants en mòduls professionals associats a unitats de competència, podran oferir aquestes places a aquelles persones interessades que desitgen matricular-se en la modalitat d'oferta parcial, segons s'indica en l'apartat nové d'aquesta resolució.





ANNEX III

Calendari d'accés, admissió i matrícula

per als programes formatius de qualificació bàsica



Aquest procés d'admissió afecta tots els centres que imparteixen programes formatius de Qualificació Bàsica, tant públics com entitats amb programes subvencionats amb fons públics.



1. Únic procés d'admissió de l'alumnat en programes formatius de qualificació Bàsica.

1.1. Introducció a través del sistema ÍTACA per part dels centres educatius públics i les entitats amb programes subvencionats amb fons públics, de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etc., necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 3 al 8 de juliol.

1.2. Publicació de vacants existents en els centres educatius, així com en les entitats per al procés d'admissió de l'alumnat: el 15 de juliol. El llistat complet estarà disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/

1.3. Enregistrament de sol·licitud d'admissió per a programes formatius de qualificació bàsica: del 15 al 22 de juliol tots dos inclusivament. Per a les sol·licituds es farà ús previ de l'assistent telemàtic disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/

La falsedat en les dades declarades, o no prou acreditats, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.

1.4. Comprovació de duplicitats: 24 de juliol.

1.5. Elaboració i publicació de les llistes provisionals de l'alumnat admés en els centres i entitats: 1 de setembre.

1.6. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: de l'1 al 3 de setembre.



1.7. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 7 de setembre

1.8. Presentació d'al·legacions de manera telemàtica davant la comissió sectorial, segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 7 al 9 de setembre.

1.9. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins a l'11 de setembre. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar una reclamació/recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes, segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució.

1.10. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés ordinari: del 8 al 10 de setembre.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: de l'11 al 14 de setembre.





ANNEX IV

Calendari d'admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries

del Pla d'ocupació juvenil



Aquest procés d'admissió afecta els instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional, autoritzats per a impartir els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, dirigides a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil. Comptarà amb un únic procediment que s'organitzarà en les fases que s'indiquen a continuació:

1. Únic procés d'admissió i matrícula de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil.

1.1. Introducció a través del sistema ÍTACA per part dels centres educatius públics de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etc., necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: del 21 al 24 de juliol.



1.2. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: 1 de setembre. El llistat complet estarà disponible en https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/



1.3. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a persones beneficiàries del Pla d'ocupació juvenil i de la documentació corresponent en el centre que se sol·licite en primera opció: de l'1 al 7 de setembre, tots dos inclusivament.

1.4. Comprovació de duplicitats: 8 de setembre

1.5. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 9 de setembre.

1.6. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 9 a l'11 de setembre.



1.7. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: el 14 de setembre.

1.8. Presentació de reclamacions davant la Comissió Sectorial de segons s'indica en l'apartat huité d'aquesta resolució: del 14 al 16 de setembre.

1.9. Resolució de les reclamacions a les llistes definitives per part de la Comissió Sectorial de Formació Professional: fins al 18 de setembre. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar un recurs d'alçada davant la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes.

1.10. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés: del 15 al 17 de setembre.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: fins al 8 d'octubre.





ANNEX VI

Resum del calendari d'admissió i matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats amb cicles formatius sostinguts amb fons públics; en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics, i en els cicles de Formació Professional Bàsica dirigits a beneficiaris del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2020-2021.



Presentació sol·licituds Duplicitats Requisit acadèmic Llistes provisionals Reclamacions telemàtiques

davant la direcció o titularitat del centre

(excepte FPB Pla ocupació juvenil que seran presencials) Llistes definitives Reclamacions telemàtiques davant la comissió d'escolarització

(excepte FPB Pla ocupació juvenil que seran presencials) Matrícula



Grau mitjà Grau superior 17 al 25 de juny 6 al 8

de juliol fins al 14

de juliol 20 de juliol 20 al 22 de juliol 29 de juliol 29 al 31 de juliol 1 al 9 de setembre



FP Bàsica 17 al 25 de juny 7 al 8

de juliol fins al 3

de juliol 13 de juliol 13 al 15 de juliol 21 de juliol 21 al 23 de juliol 22 al 28 de juliol



FP Bàsica

Pla ocupació juvenil 1 al 7 de setembre 8 de setembre 9 de setembre 9 al 11 de setembre 14 de setembre 14 al 16 de setembre 15 al 17 de setembre



Programes formatius qualificació bàsica 15 al 22 de juliol 24 de juliol 1 de setembre 1 al 3 de setembre 7 de setembre 7 al 9 de setembre 8 al 10 de setembre







ANEXO VI

Resumen del calendario de admisión y matrícula del alumnado en las enseñanzas de Formación Profesional Básica, de grado medio

y de grado superior, en centros públicos y centros privados con ciclos formativos sostenidos con fondos públicos; en los programas formativos

de cualificación básica financiados con fondos públicos, y en los ciclos de Formación Profesional Básica dirigidos a beneficiarios

del Plan de empleo juvenil para el curso 2020-2021.



Presentación solicitudes Duplicidades Requisito académico Listas provisionales Reclamaciones

telemáticas

ante la dirección o titular del centro

(excepto FPB Plan empleo juvenil que serán presenciales)

Listas definitivas Reclamaciones

telemáticas

ante la comisión de escolarización

(excepto FPB Plan empleo juvenil que serán presenciales)

Matrícula



Grado medio Grado superior 17 al 25

de junio 6 al 8 de julio Hasta el 14

de julio 20 de julio 20 al 22 de julio 29 de julio 29 al 31 de julio 1 al 9 de septiembre



FP Básica 17 al 25

de junio 7 al 8

de julio hasta el 3

de julio 13 de julio 13 al 15 de julio 21 de julio 21 al 23 de julio 22 al 28 de julio



FP Básica

Plan empleo juvenil 1 al 7 de septiembre 8 de septiembre 9 de septiembre 9 al 11 de septiembre 14 de septiembre 14 al 16 de septiembre 15 al 17 de septiembre



Programas formativos cualificación básica 15 al 22

de julio 24 de julio 1 de septiembre 1 al 3 de septiembre 7 de septiembre 7 al 9 de septiembre 8 al 10 de septiembre





Mapa web