Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen subvencions per a titulars de galeries d'art de la Comunitat Valenciana. [2020/4108]

(DOGV núm. 8831 de 10.06.2020) Ref. Base de dades 004292/2020




L'Ordre 54/2016, de 19 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aprova les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la internacionalització d'empreses i entitats culturals (DOGV 7878, 21.09.2016).

Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, estableix una línia específica i genèrica de subvencions per a ajudes a galeristes de la Comunitat Valenciana.

L'objecte d'aquestes subvencions és fomentar la participació de les galeries d'art de la Comunitat Valenciana en fires d'art nacionals i internacionals. Aquestes subvencions suposen una projecció exterior de la cultura i l'art desenvolupat en el nostre territori.

A aquest efecte i mitjançant la present resolució es convoquen, per a l'exercici 2020, les subvencions per a titulars de galeries d'art de la Comunitat Valenciana, d'acord amb la mencionada Ordre 54/2016, de 19 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Per tot això, en ús de les atribucions que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, el sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i finalitat

1. Es convoquen subvencions per a col·laborar en el funcionament i promoció de les activitats de les galeries d'art de la Comunitat Valenciana i de la seua participació en fires d'art nacionals i internacionals.



2. S'aprova l'annex I, sol·licitud; l'annex II, justificació i l'annex III, model de domiciliació bancària.



Segon. Beneficiàries

1. Dins dels límits pressupostaris i d'acord amb els criteris que estableixen les bases, podran sol·licitar aquestes subvencions les galeries d'art que desenvolupen les seues activitats en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana. A l'efecte d'aquestes subvencions, s'entén com a galeries d'art, les persones físiques o jurídiques que tinguen com a activitat principal l'exposició oberta al públic d'obres d'art amb finalitat comercial.

2. Els beneficiaris han de complir els requisits i obligacions establits pels articles 2 i 3 de les bases reguladores d'aquesta convocatòria.





Tercer. Quantia de les subvencions

1. L'import màxim global de les subvencions a concedir en aquesta convocatòria serà de 215.000,00 €, que es finançaran amb càrrec als crèdits del capítol IV, transferències corrents, línia S7884000, del programa 454.10, «Promoció cultural, patrimoni artístic i museus», d'acord amb la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020. Així mateix, els mencionats imports podran ser minorats quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que ho finança.



2. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada, ni el límit establit en les bases d'aquesta convocatòria, perquè aquestes tinguen la consideració d'ajudes de minimis.



Quart. Règim d'aquestes subvencions

1. La concessió d'aquestes subvencions s'efectuarà mitjançant un règim de concurrència competitiva.

2. A aquesta convocatòria li serà aplicable, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reglament general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, així com les bases reguladores d'aquesta convocatòria.



Les subvencions de la present convocatòria no s'han de comunicar a la Comissió Europea, atés que aquestes estan acollides al règim de minimis, d'acord amb l'article 15.2, de les bases reguladores d'aquesta convocatòria.



Cinqué. Activitats i despeses subvencionables

1. Serà subvencionable la participació de les galeries d'art de la Comunitat Valenciana en fires d'art nacionals i internacionals desenvolupades entre el dia 1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2020, tots dos inclusivament.

2. Tindran la consideració de despeses subvencionables totes aquelles despeses generades exclusivament per l'organització de les activitats per a les quals es concedeix la subvenció, que hagen sigut relacionades i quantificades en la memòria econòmica del projecte.

3. Amb caràcter particular, tindran la consideració de despeses subvencionables les que a continuació s'enumeren:

a) Les despeses que es deriven de la contractació del sòl, en aquelles fires en les quals aquest concepte tinga caràcter obligatori.

b) Les despeses derivades de les acreditacions i drets d'inscripció, si escau.

c) Les despeses corresponents al disseny, muntatge i desmuntatge de l'estand i elaboració de material publicitari i material promocional en relació amb la presència de la galeria en la fira de què es tracte.

d) Serveis per a la gestió de l'estand: assegurances, consum d'energia elèctrica, inserció de dades o publicitat en catàleg, neteja i personal de l'estand.

e) Despeses de desplaçament i estada al lloc de celebració de la fira corresponent per a dues persones, durant les dates de celebració d'aquesta (queden expressament excloses les despeses de taxi, els peatges i les d'aparcament). Els imports màxims seran de 130,00 euros, per persona i nit en fires internacionals i 100,00 euros en fires nacionals.



f) El transport de la càrrega, incloent-hi el que siga realitzat directament per l'artista des del seu estudi o qualsevol altre lloc.

4. Les despeses ocasionades per inversions o adquisicions patrimonials, la compra de material inventariable i les remuneracions o altres pagaments al personal propi de l'entitat, seran considerades despeses de manteniment de l'entitat i, per tant, no seran subvencionables.



Sisé. Finançament de les activitats i destinació de les subvencions

Les activitats objecte de la present convocatòria es finançaran amb els crèdits consignats a aquest efecte en els pressupostos de la Generalitat, amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos i amb els pressupostos de què disposen els seus beneficiaris, no podent ser la seua suma superior al cost de l'activitat, ni superior al límit establit en les bases d'aquesta convocatòria, perquè aquestes tinguen la consideració d'ajudes de minimis.



Seté. Sol·licituds

1. El termini de presentació serà de deu dies, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Cada galeria d'art podrà presentar una única sol·licitud de subvenció per a un màxim de quatre fires, amb independència que siguen nacionals o internacionals. Es concediran ajudes per a un màxim de 3 fires, d'acord amb l'ordre establit pel sol·licitant, que podrà renunciar de forma motivada a una d'aquestes, amb anterioritat a la celebració de la reunió de la comissió avaluadora d'aquestes subvencions.

En cas de presentar-se diverses sol·licituds, seran considerades com una única.

2. Les sol·licituds les emplenarà la persona que represente l'entitat sol·licitant utilitzant mitjans electrònics facilitats pels servidors d'informació de la Generalitat, accedint a través de la següent adreça:



https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=752



Per a això, haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos i que figuren en la seu electrònica de la Generalitat a nom de l'entitat sol·licitant, https://sede.gva.es.

La presentació de sol·licituds a través d'altres mitjans o mitjançant l'accés a un URL diferent de l'anterior serà motiu d'exclusió. No obstant això, les persones físiques podran presentar la seua sol·licitud accedint als enllaços anteriors o mitjançant la seua presentació en qualsevol dels llocs contemplats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015. En tot cas, en virtut de de l'article 14.1 de la mencionada norma, els sol·licitants que siguen persona física podran triar en tot moment relacionar-se electrònicament amb l'Administració de la Generalitat Valenciana.

3. Les sol·licituds es formularan segons el model de l'imprés normalitzat, disponible en la mencionada adreça electrònica, com a annex I, Sol·licitud de subvencions per a titulars de galeries d'art de la Comunitat Valenciana, es dirigiran a la Direcció General de Cultura i Patrimoni, Servei de Coordinació d'Entitats Culturals i hauran de ser subscrites pels qui exercisquen la representació de l'entitat en cada cas, conforme a la normativa d'aplicació.

4. Si algun dels sol·licitants que compleix els requisits de l'article 14.2 de la Llei 39/2015 presenta la sol·licitud presencialment, serà requerit perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica, en virtut de l'article 68.4 de la mencionada Llei 39/2015. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada l'esmena.

5. Les notificacions i comunicacions es practicaran a través de mitjans electrònics quan el sol·licitant estiga obligat a relacionar-se amb les administracions públiques per aquesta via, de conformitat amb els articles. 14.2, 41 i 43 de la Llei 39/2015.

6. Si la sol·licitud no compleix els requisits exigits en aquesta convocatòria, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o adjunte els documents preceptius, indicant que si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015. L'esmentada documentació s'aportarà exclusivament per mitjans telemàtics, quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se per mitjans electrònics amb aquesta administració pública, mitjançant l'enllaç Aportació de documentació i justificació, situat al final del text de l'URL mencionat anteriorment o directament en:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18542



Huité. Documents i informacions que s'han d'adjuntar a la sol·licitud



1. En cas de nous sol·licitants o quan la documentació haja patit modificacions, s'haurà d'aportar:



a) NIF de la persona o entitat sol·licitant de la subvenció.

b) En el cas de persones jurídiques, còpia del document públic que acredita l'existència i personalitat jurídica de l'entitat.

c) En el cas de nou perceptor o canvi de compte corrent o d'alguna dada identificativa, haurà d'emplenar el model de domiciliació bancària, que s'adjunta com a annex III a aquesta convocatòria. En cas contrari, bastarà emplenar l'apartat F de la sol·licitud general de subvenció.



d) D'acord amb el que es disposa en l'article 4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives, en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, en el model de sol·licitud s'inclou la possibilitat que el sol·licitant autoritze expressament la Direcció General de Cultura i Patrimoni per a la consulta del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI).

No obstant això, si el sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar les certificacions següents:

– Certificació positiva de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'AEAT.

– Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditativa que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

– Certificació de la direcció territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic que corresponga, acreditativa que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

– Si el sol·licitant és una persona física, haurà d'aportar còpia del document nacional d'identitat, i si és persona jurídica, còpia del document nacional d'identitat del representant legal.

e) En el cas que la sol·licitud es realitze amb el certificat digital personal del representant, haurà d'aportar certificació de la inscripció d'aquest en el Registre de representació de l'ACCV.

2. En tot cas, els sol·licitants de la subvenció hauran d'aportar:

a) Document públic que acredite la representació que exerceix el signant de la sol·licitud o certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern que corresponga, en què s'aprove sol·licitar aquesta subvenció i es faculte el sol·licitant per a subscriure la petició.

b) Per a assegurar el compliment de les condicions establides en la base tercera i en l'article segon d'aquesta convocatòria, els sol·licitants hauran d'emplenar l'apartat C de l'annex I de la sol·licitud, en el qual es declaren altres ingressos obtinguts per a la mateixa activitat.

c) Declaració responsable (apartat I, de la sol·licitud general de subvenció) de no estar incurs en les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que determina la prohibició per a obtindre la condició de beneficiari de subvencions, ressaltant especialment la de no ser deutor per reintegrament de subvencions.

d) Declaració responsable (apartat I, de la sol·licitud general de subvenció) que totes les dades que figuren en aquesta sol·licitud són certes, comprometent-se a destinar l'import de la subvenció que sol·licita a la finalitat indicada.

e) Declaració responsable (punt 1, de l'apartat E, de l'annex I) que l'entitat sol·licitant desenvolupa les seues activitats en l'àmbit competencial de la Generalitat Valenciana.

f) Memòria del projecte de participació en fira d'art.

g) Documentació acreditativa de la participació de la galeria d'art en el certamen del qual es tracte o sol·licitud de participació o compromís d'assistència.

h) Alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques en l'epígraf corresponent a l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, així com l'últim rebut. En el cas de trobar-se exempt, declaració responsable que manifeste aquesta circumstància.

i) Dades del projecte de participació en la fira (apartat D, de l'annex I), en el qual s'inclourà:

– El títol de la fira.

– Lloc de celebració.

– Dates de celebració.

j) Pressupost desglossat en les següents partides d'acord amb els conceptes subvencionables (apartat D, de l'annex I):

– Lloguer de l'estand.

– Acreditacions i drets d'inscripció si escau.

– Disseny, muntatge i desmuntatge de l'estand.

– Material publicitari i promocional.

– Serveis de gestió de l'estand.

– Transport de la càrrega.

– Despeses de desplaçament i allotjament per a dues persones, exclusivament durant les dates de celebració de la fira corresponent. Amb les limitacions de l'apartat e, del punt 3, de l'article cinqué.



Nové. Criteris de valoració i determinació de l'import de la subvenció



La subvenció serà com a màxim del 60 % de les despeses que es puguen originar, per a cada fira, pels conceptes reflectits en l'article anterior, no superant el total adjudicat a cada galeria, la quantitat de 25.000,00 €.



Desé. Termini de resolució i mitjans de notificació o publicació

1. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds sobre les subvencions serà de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la present convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds es podran considerar desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat Valenciana en relació amb l'article 24.1 de la Llei 39/2015.

2. La resolució de concessió serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el que es disposa en l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l'article 18 de la Llei general de subvencions.

3. Contra la resolució de concessió, que posarà fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, o ser impugnada directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, en virtut de l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Onzé. Justificació

1. Els justificants que es presenten correspondran, en tot cas, als conceptes pels quals es pot rebre la subvenció, relacionats en l'article cinqué. No obstant això, i sempre que s'ajusten a aquests conceptes, podran acceptar-se variacions en les diferents partides pressupostades inicialment juntament amb la sol·licitud, tenint en compte que això no suposarà alteració de la subvenció concedida en el seu moment.

2. Una vegada publicada la resolució d'adjudicació de les subvencions, per a poder efectuar el pagament, els beneficiaris hauran de presentar, amb anterioritat al 15 de novembre de 2020, un compte justificatiu, que inclourà:

a) Annex II: justificació de subvencions per a titulars de galeries d'art de la Comunitat Valenciana, en el qual han de figurar relacionades la totalitat de les despeses de l'activitat o activitats.

b) Memòria dels projectes de participació en fires d'art, en la qual s'inclourà la denominació de l'activitat, lloc i dates de celebració, així com la descripció d'aquesta.

c) Les factures o documents de valor probatori equivalent, acreditatius de les despeses relatives a les activitats realitzades. Les factures han de reunir els requisits del Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

d) Documents acreditatius del pagament de les factures, com ara justificants de transferència o rebuts. En tot cas, en virtut de l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau, no podran pagar-se en efectiu les operacions amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera, per la qual cosa, en aquests casos, la justificació del pagament haurà d'efectuar-se mitjançant càrrec bancari. A l'efecte del càlcul de l'anterior quantia, se sumaran els imports de totes les operacions o pagaments en què s'haja pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.

e) En el cas que alguna de les factures incloses en la justificació siga d'import igual o superior a 15.000,00 euros (IVA exclòs), l'adjudicatari haurà d'acreditar que, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a prestar el servei o subministrament, ha sol·licitat, com a mínim tres ofertes de proveïdors, excepte que per les seues especials característiques no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren. L'elecció entre les ofertes presentades, que hauran d'aportar-se en la justificació, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i haurà de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

f) Un exemplar del material imprés o en qualsevol altre format, en el qual haja quedat constància de l'activitat o de la participació en la fira, com ara díptics, tríptics, cartells, revistes, còpies audiovisuals, anagrames, etc.

g) La presentació de la documentació justificativa es realitzarà exclusivament en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, mitjançant l'enllaç Aportació de documentació i justificació, situat al final del text de l'URL per a la presentació de les sol·licituds, esmentat anteriorment o directament en:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18542

El material esmentat en l'apartat f, d'aquest article, es podrà enviar per correu ordinari, a l'adreça:

Conselleria d'Educació, Cultura i Esport

Servei de Coordinació d'Entitats Culturals

Av. Campanar, 32

46015 València.

3. En el cas que la correcta justificació siga inferior al 80 % de la suma dels imports sol·licitats de les activitats objecte de subvenció, la quantitat a percebre es minorarà de manera proporcional a les despeses efectivament justificades, aplicant la següent fórmula:



On P, és l'import total sol·licitat i J, l'import total justificat.



4. En cap cas, el pagament de la subvenció serà superior a l'import concedit i correctament justificat.

5. Quan les activitats es realitzen amb posterioritat a l'adjudicació de les subvencions, els adjudicataris hauran de donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat, a través de la conselleria competent en matèria de cultura. A aquest efecte, hauran d'incorporar en tot el material imprés que es derive de les activitats subvencionades el logotip d'aquesta conselleria, que serà proporcionat per l'òrgan instructor de la present convocatòria.





Dotzé. Pla de control

El pla de control per a la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, consistirà en la realització de verificacions a posteriori i de qualitat, sobre un mínim del 10 % de l'import global de les ajudes de la línia, mitjançant la selecció d'una mostra, sobre la base de criteris de risc. Si es considera necessari, també es recorrerà a verificacions sobre el terreny.

Per a això, es tindran en compte factors com haver-se presentat o no a convocatòries d'anys anteriors de les mateixes ajudes, l'experiència en la realització del tipus d'activitats objecte de subvenció, l'obtenció d'altres ingressos de difícil avaluació o justificació, l'import de l'ajuda concedida i la claredat en els conceptes que justifiquen la inclusió de l'activitat en la convocatòria.



Tretzé. Protecció de dades

Responsable del tractament: El responsable del tractament de les dades recollides a través dels corresponents formularis annexos a aquesta convocatòria i, en el seu cas, de les dades que figuren en la documentació que s'adjunte a la sol·licitud de la subvenció, és la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport amb domicili av. de Campanar, 32, 46015 València i adreça electrònica de contacte protecciodedadeseducacio@gva.es

Dades de contacte del delegat de protecció de dades: La persona interessada pot contactar amb el delegat de protecció de dades a través de les següents adreces de contacte:

Electrònica: dpd@gva.es

Postal: Passeig de l'Albereda, núm. 16, 46010 València



Categoria de les dades objecte de tractament i origen d'aquestes: Formaran part del tractament de dades personals responsabilitat de Conselleria d'Educació Cultura i Esport les dades personals identificatives, de contacte, d'ocupació, econòmiques, de circumstàncies socials, categories especials de dades, dades especialment protegides i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides a través de:

– Els formularis que s'adjunten a aquesta convocatòria.

– Les que resulten de la consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques, en el cas que la persona interessada no s'haja oposat a aquesta consulta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015.

– I documentació que s'entregue pels sol·licitants i representants legals.

En relació amb la documentació presentada pels sol·licitants i representants legals que incloga dades personals de terceres persones, amb caràcter previ a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, els sol·licitants i representants legals estan obligats a informar aquestes persones interessades de la comunicació i tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en els termes previstos en aquest article.

Finalitats del tractament i base jurídica: Les dades personals seran tractades amb la finalitat de dur a terme tota la tramitació i gestió de la subvenció, incloent-hi l'admissió de sol·licituds, verificació del compliment de les condicions i requisits establits, concessió de la subvenció i verificació i control de la seua correcta execució i desenvolupament, tot això amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria i en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa contemplada en la present convocatòria (com són la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions) i en les restants normes aplicables, incloent-hi les que regulen el tràmit electrònic.

Així mateix, en aplicació de la normativa vigent, amb la finalitat de garantir el dret dels ciutadans a conéixer en tot moment les subvencions convocades, i per a contribuir a donar compliment als principis de publicitat i transparència, les dades de les subvencions concedides seran publicades, segons corresponga, en el diari oficial corresponent i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, amb indicació, segons cada cas, de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció amb expressió dels diferents programes o projectes subvencionats.

No obstant l'anterior, quedaran excloses d'aquesta publicació les subvencions concedides quan la publicació de les dades del beneficiari, per raó de l'objecte de la subvenció, puga ser contrària al respecte i salvaguarda de l'honor, a la intimitat personal o familiar de les persones físiques en virtut del que s'estableix en la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, i així haja sigut previst en la seua normativa reguladora.

En concret, no es publicaran les subvencions concedides a persones físiques quan el mateix objecte de la convocatòria proporcione informació o dades especialment protegides dels beneficiaris o relatives a les categories especials de dades relacionades en els articles 9 i 10 del Reglament general de protecció de dades (RGPD) ni quan la persona física es trobe en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siga víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona, i en aquest cas, es procedirà a anonimitzar la informació d'ofici o a instàncies de la persona interessada.

La informació estarà disponible en les adreces www.subvenciones.gob.es i www.infosubvenciones.es.

Destinataris de les dades: Amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivada de la normativa contemplada en aquesta convocatòria, així com per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria d'Educació Cultura i Esport, les dades personals podran ser comunicades a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (d'ara en avant PAI) amb la finalitat d'efectuar la comprovació de les dades de la persona sol·licitant, així com d'altres situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, a altres òrgans de l'Administració pública amb competència en la matèria, entre els quals, sense caràcter limitatiu, s'inclouen òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la Unió Europea, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, IGAE, Defensor del Poble i Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Delegat de Protecció de Dades i uns altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.



Encarregats del tractament: Tercers encarregats del tractament podran tindre accés a les dades per encàrrec de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i/o de la Generalitat Valenciana per a la prestació de serveis, seguint les instruccions i amb les mesures de seguretat i confidencialitat establides en el contracte per encàrrec de tractament.

Transferències internacionals de dades: No existeixen transferències internacionals de dades.

Necessitat de la comunicació de les dades per les persones interessades: totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud, per la qual cosa la falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

Termini de conservació de dades: Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.



Drets: La persona interessada pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

(a) A través del tràmit electrònic establit a aquest efecte que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria www.cece.gva.es, en l'apartat «Registre de tractament de dades»

(b) Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

Postal: avinguda Campanar, 32. 46015 València

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

(c) De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.o

L'exercici dels drets és personalíssim i requerirà la identificació inequívoca de la persona interessada, que podrà realitzar-se en els apartats b) i c) mitjançant aportació del seu document nacional d'identitat, passaport o un altre document vàlid que la identifique i, si escau, de la persona que exercisca la representació, o instruments electrònics equivalents; així com el document o instrument electrònic acreditatiu d'aquesta representació.

Dret a reclamar davant l'autoritat de control: La persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Amb caràcter previ, la persona interessada pot contactar amb el delegat de protecció de dades de la Generalitat Valenciana través de les següents adreces de contacte:



Electrònica: dpd@gva.es

Postal: passeig de l'Albereda, núm. 16, 46010 València

Per a més informació sobre el tractament de les seues dades personals, la persona interessada pot consultar el Registre de tractament de dades en www.cece.gva.es



Contra la present convocatòria podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, o impugnar-se directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, segons l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

El recurs haurà de presentar-se mitjançant l'enllaç Aportació de documentació i justificació, mencionat en l'apartat g, del punt 2, de l'article 11.



València, 3 de juny de 2020.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web