Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 5/2020, de 8 de juny, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual s'aproven les bases reguladores per a l'atorgament de subvencions per a l'adquisició o electrificació de bicicletes urbanes i vehicles elèctrics de mobilitat personal. [2020/4450]

(DOGV núm. 8834 de 15.06.2020) Ref. Base de dades 004407/2020






La Conselleria de Política Territorial, Obres públiques i Mobilitat inclou entre les seues línies prioritàries d'actuació el foment i suport a les maneres de desplaçament sostenibles, com a instrument al servei d'un sistema de mobilitat respectuós amb el medi ambient i la qualitat urbana, inclusiu i eina decisiva enfront del canvi climàtic.

El nou paradigma de mobilitat sorgit com a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19, obliga les administracions a l'impuls decidit a les formes de mobilitat, com la bicicleta i els vehicles de mobilitat personal (VMP), que oferisquen alternatives de qualitat per als desplaçaments personals.

En aquest context s'aproven mitjançant aquesta Ordre les bases que regularan la concessió d'ajudes de la Conselleria de Política Territorial, Obres públiques i Mobilitat per a l'adquisició de bicicletes urbanes, bé siguen convencionals o elèctriques, i els vehicles de mobilitat personal (VMP), elèctrics, així com els jocs d'electrificació de bicicletes urbanes. Amb aquesta mesura es vol contribuir a la transformació del model actual de mobilitat, des del punt de vista mediambiental, energètic i econòmic.

Aquesta subvenció s'articularà mitjançant el suport dels comerços i de les botigues físiques situats en la CV que s'adherisquen a les ajudes.

Les bases que es recullen en l'annex d'aquesta Ordre s'estructuren en 16 articles en els quals es defineix el procés pel qual les persones que vulguen acollir-se a aquestes ajudes signaran les sol·licituds a les botigues adherides, que presentaran la sol·licitud davant l'Administració, i en el cas que la subvenció siga concedida, descomptaran l'import de l'ajuda del preu del vehicle/joc adquirit. Posteriorment, l'Administració abonarà a aquests establiments l'import descomptat.

En els primers 9 articles es descriu l'objecte de les bases, la convocatòria d'ajudes que iniciarà el procés de sol·licitud i el criteri de concessió, la possibilitat que l'Administració puga contractar serveis de suport en les tasques auxiliars per a la gestió de les ajudes, les condicions per a poder rebre la subvenció, i els requisits que han de complir els vehicles adquirits per a poder ser objecte d'ajuda. Es descriu també el procés de presentació de les sol·licituds que hauran de fer els establiments adherits, la línia pressupostària per a la dotació dels crèdits necessaris, el procés d'avaluació, i l'òrgan encarregat de la resolució de les ajudes.

Els articles 10 al 16 es refereixen a la compatibilitat de les ajudes amb altres subvencions amb el mateix objecte, al procés de justificació i abonament de la subvenció, a les obligacions en matèria de publicitat, a les activitats de control de la subvenció, a la fiscalitat aplicable a les ajudes, a les normes de protecció de dades, i a la privació d'aquestes ajudes per a les persones que hagen sigut sancionades per resolució ferma en relació amb l'incompliment de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

El procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en què l'únic criteri d'atorgament ha de ser el del moment de presentació de les corresponents sol·licituds, fins a esgotar la dotació pressupostària disponible, d'acord amb el que s'estableix en l'article 165.2.f, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (LHP).

En relació amb la política de la competència de la Unió Europea, les ajudes que es convoquen no requereixen notificació o comunicació a la Unió Europea, per no falsejar o amenaçar de falsejar la competència, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. A l'efecte del que s'indica en els articles 3.4 i 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en aquesta Ordre no queden subjectes a l'obligació de notificació prèvia a la Comissió Europea, ja que no compleixen tots els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea per a poder aplicar el principi d'incompatibilitat amb el mercat comú; en concret pel fet que van dirigides a persones físiques adquirents de bicicletes o jocs d'electrificació i VMP elèctrics, així com pel fet que l'activitat subvencionada –l'adquisició d'aquests vehicles, no representa l'exercici d'una activitat econòmica, raons per les quals aquestes ajudes no falsegen la competència.



El projecte normatiu que es tramita respon així a la necessitat d'interés general de millora de la mobilitat en el context post-COVID 19, i és l'instrument que a aquest efecte ve recollit en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i la LHP. El contingut de l'Ordre és l'imprescindible per a articular les subvencions previstes. L'Ordre és coherent amb l'ordenament jurídic, mentre que l'aprovació de les bases reguladores de les subvencions és requisit per a la convocatòria d'ajudes. En aplicació del principi de transparència, s'ha establit la pàgina web i seu electrònica de la Generalitat com a mitjà d'accés senzill, universal i actualitzat a aquesta Ordre i als documents propis del seu procés d'elaboració. El procediment que s'habilita mitjançant aquesta ordre és àgil i s'eviten càrregues administratives accessòries, la qual cosa a més optimitza els recursos públics necessaris per a la seua gestió. En la seua tramitació s'ha seguit el procediment establit legalment. D'acord amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en l'exercici de la potestat reglamentària l'Administració pública actuarà d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, principis respectats íntegrament per aquesta Ordre.



L'Ordre es dicta en exercici de les competències en matèria de transports terrestres dins del seu territori atribuïdes a la Generalitat en l'article 49 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana (Llei orgànica 1/2006, de 10 d'abril, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana), exercides per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat en virtut de l'article 11 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del Consell, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions.

En virtut de tots aquests antecedents, evacuats els informes preceptius, entre els quals el de necessitat i oportunitat, el d'impacte per raó de gènere, el d'impacte en la infància i adolescència, el d'impacte en la família, la Memòria Econòmica de l'Ordre, l'informe justificatiu de no afectació a la política de la competència comunitària, l'informe de la Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, l'informe de la Direcció General de Finançament i Fons Europeus de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el de la Intervenció Delegada, l'informe de l'Advocacia General de la Generalitat, conforme el Consell Jurídic Consultiu; vistos l'article 49.1.15 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la LHP, i altres normes aplicables de manera general i pertinent, i en virtut de les facultats conferides per l'article 28.e, de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 165.1 de la LHP.





ORDENE



Article 1. Aprovació i objecte de les bases reguladores

1. S'aproven les bases reguladores de les subvencions per a l'adquisició o electrificació de bicicletes urbanes i vehicles de mobilitat personal (VMP), elèctrics, el contingut dels quals recull l'annex I d'aquesta ordre.

2. L'objecte d'aquesta ordre és facilitar l'accés a aquestes maneres de desplaçament sostenibles, a les persones físiques residents a la Comunitat Valenciana en els termes recollits en les bases.

3. El procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per ordre d'entrada de les sol·licituds, fins a esgotar la dotació pressupostària disponible.



Article 2. Convocatòria

El procediment d'atorgament de les ajudes s'iniciarà mitjançant la corresponent resolució de convocatòria, l'aprovació de la qual queda supeditada a l'existència de disponibilitat pressupostària. Aquesta resolució de convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





DIsposició addicional única



No incidència econòmica

La present ordre no té incidència pressupostària, ja que no comporta increment de despesa per a la seua posada en marxa i funcionament, sense perjudici de les possibles convocatòries d'ajudes que es dotaran amb càrrec a la consignació pressupostària que s'habilite a aquest efecte.





Disposició derogatòria única



Queden derogades les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que es disposa en aquesta ordre.





Disposicions finals



Primera. Normativa aplicable

A més del que es disposa en aquesta ordre, seran aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el seu Reglament de desenvolupament aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (RLGS), la LHP, la Llei de pressupostos de la Generalitat, i altra normativa de preceptiva aplicació.



Segona. Habilitació normativa

La Direcció General d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible queda facultada per a dictar les instruccions i resolucions que resulten necessàries per al desenvolupament i aplicació d'aquesta ordre.



Tercera. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor el dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 8 de juny de 2020



El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat

ARCADI ESPAÑA GARCÍA





ANNEX

Bases reguladores per a l'atorgament de subvencions

per a l'adquisició o electrificació de bicicletes urbanes

i vehicles elèctrics de mobilitat personal.



Índex

Base primera. Objecte

Base segona. Convocatòria i criteri de concessió

Base tercera. Entitat col·laboradora

Base quarta. Persones beneficiàries

Base cinquena. Requisits dels vehicles i jocs d'electrificació

Base sisena. Sol·licituds de subvenció

Base setena. Dotació pressupostària i import de l'ajuda

Base huitena. Resolució de la convocatòria

Base novena. Ordenació i instrucció. Comissió d'avaluació

Base desena. Compatibilitat amb altres ajudes

Base onzena. Justificació i abonament de les ajudes

Base dotzena. Publicitat

Base tretzena. Control i reintegrament de les subvencions

Base catorzena. Fiscalitat

Base quinzena. Protecció de dades

Base setzena. Privació d'ajudes



Base primera. Objecte

1. L'objecte d'aquestes bases és regular la concessió d'ajudes de la Conselleria competent en matèria de mobilitat, per a l'adquisició de bicicletes, bé siguen convencionals o elèctriques, i vehicles de mobilitat personal (VMP), elèctrics, així com per a l'electrificació de bicicletes.



2. Seran objecte d'ajuda els vehicles o jocs d'electrificació adquirits o instal·lats en comerços que s'hagen adherit a aquesta subvenció.





Base segona. Convocatòria i criteri de concessió

1. El procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, i l'únic criteri d'atorgament ha de ser el del moment de presentació de les corresponents sol·licituds, fins a esgotar la dotació pressupostària disponible, d'acord amb el que s'estableix en l'article 165.2.f), de la LHP.

2. El procediment s'iniciarà mitjançant convocatòria de la conselleria competent en matèria de mobilitat, i la seua gestió correspon a la direcció general competent en matèria de mobilitat.

3. El text íntegre de les convocatòries es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions, i un extracte es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Base tercera. Entitat col·laboradora

la Conselleria competent en matèria de mobilitat podrà contractar serveis externs de suport en tasques auxiliars de recepció de sol·licituds, avaluació, verificació administrativa, comprovacions in situ, i tràmits per al pagament, d'acord amb el que s'estableix en els articles 12 i següents de la LGS, i el RLGS. Els requisits d'aquesta entitat seran els fixats en la legislació de contractes del sector públic. (Llei 9/2017, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26.02.2014).



Base quarta. Persones beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones físiques residents en la Comunitat Valenciana.

2. Cada persona física únicament podrà sol·licitar ajuda per a un vehicle, i per un només dels conceptes (bicicleta convencional, familiar, elèctrica, VMP o jocs d'electrificació).

3. No es podrà concedir una subvenció si la compra no s'efectua a través d'una de les botigues o comerços adherits a la convocatòria d'ajudes.

4. Donada la naturalesa de la subvenció, destinada a la promoció de la mobilitat sostenible, i en consideració a més a la limitació de l'ajuda atorgada, no seran aplicables les limitacions establides en l'article 13.2 de la LGS.



Base cinquena. Requisits dels vehicles i jocs d'electrificació objecte d'ajuda

1. Podran ser objecte d'ajuda els vehicles o jocs d'electrificació adquirits a partir de la data que determine la corresponent convocatòria d'ajudes, que complisquen les condicions:

a) Bicicletes convencionals –no electrificades. Les bicicletes objecte d'ajuda hauran de tindre el caràcter d'urbà. A l'efecte d'aquesta ordre es consideren bicicletes urbanes les que per les seues característiques es diferencien d'altres bicicletes de caràcter esportiu o infantil, com ara la posició vertical de la conducció, amplària mitjana de la roda, disponibilitat de guarda-fangs, llum i altres elements similars. Es podran incloure en aquesta categoria les bicicletes dotades d'elements de càrrega per a transport infantil (bicicleta familiar).

b) Bicicletes elèctriques

1r Les bicicletes elèctriques subvencionables seran del tipus bicicleta urbana, amb assistència al pedaleig, i equipament estàndard.

2n Potència del motor elèctric inferior o igual a 250 W.

3r Autonomia aproximada 50 km.

4t Bateria d'ió liti, de 36 V i capacitat mínima de 9 Ah.

5é L'alimentació ha de tallar-se quan la bicicleta aconseguisca 25 km/hora, o bé quan la persona deixa de pedalar.

6é Compliment de la norma UNE-EN 15194:2018. Cicles amb Assistència Elèctrica. Bicicletes EPAC

c) Jocs d'electrificació de bicicletes urbanes. Els jocs d'electrificació per a l'assistència al pedaleig compliran les limitacions assenyalades per a les bicicletes elèctriques.

d) Vehicles de Mobilitat Personal (VMP)

1r Velocitat màxima 25 km/hora

2n Autonomia mínima 30 km.

3r Bateria d'ió liti, de capacitat mínima de 7,8 Ah

2. Les bicicletes, VMP i jocs d'electrificació el preu de venda de la qual siga superior al fixat com a màxim subvencionable, no seran objecte d'ajuda.

3. Els vehicles i els jocs d'electrificació seran identificables pel seu número de bastidor, número de sèrie de la bateria i en el seu cas, del motor.

4. La garantia mínima dels vehicles i dels jocs d'electrificació serà de 2 anys.

5. Els vehicles subvencionats no podran ser objecte de transmissió a tercers en un termini de 2 anys, i hauran d'estar durant aqueix termini a plena disposició de la persona beneficiària.

6. Els vehicles subvencionats portaran una etiqueta identificativa amb el logo de la Generalitat, en la forma que dispose la direcció general competent en matèria de mobilitat. L'etiqueta identificativa serà a càrrec del comerç o botiga adherit.

7. Els vehicles hauran d'estar homologats i autoritzats per a la seua circulació en vies públiques d'Espanya.



Base sisena. Sol·licituds de subvenció

1. Les botigues adherides facilitaran el model de sol·licitud a les persones físiques sol·licitants de la subvenció, que hauran de signar-lo. A aquest efecte es publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de mobilitat, i en la seu electrònica de la GVA la corresponent relació de comerços i botigues adherits.

2. Els establiments adherits presentaran a la conselleria competent en matèria de mobilitat les sol·licituds de les persones compradores en el termini fixat en la convocatòria. No s'admetran sol·licituds presentades fora de termini.

3. Els establiments adherits seran mandataris de les persones sol·licitants de les ajudes.

4. La tramitació del procediment serà telemàtica, la qual cosa requerirà la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions signats electrònicament per les botigues adherides, davant el Registre Electrònic, mitjançant una signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altra prestadora de serveis de certificació amb qui la Generalitat haja signat l'oportú conveni.

5. La persona sol·licitant signarà en paper la sol·licitud, que amb el segell o signatura de l'establiment venedor, inclourà el tipus de vehicle o joc d'electrificació que s'adquirirà, així com el seu preu de venda (IVA inclòs), sense deduir la subvenció. L'establiment venedor adjuntarà aquesta sol·licitud a través del tràmit telemàtic.

6. La persona sol·licitant haurà d'aportar al comerç la següent documentació, que aquest establiment presentarà telemàticament a la conselleria competent en matèria de mobilitat:

a) Sol·licitud amb les dades d'identitat de la persona sol·licitant, signada de manera presencial per la sol·licitant de les ajudes, i segellada pel comerç o empresa instal·ladora del joc, en la qual a més s'inclourà declaració responsable en relació amb:

1r No haver rebut altres ajudes en relació amb l'actuació subvencionada, i/o de les quals haja rebut amb el mateix objecte, amb indicació del seu import.

2n Ser resident a la Comunitat Valenciana.

3r Compromís de no transmetre el vehicle/joc adquirit en un termini de 2 anys des de la seua compra.

b) Documentació específica addicional que es determine en cada convocatòria.

7. L'establiment adherit presentarà de manera telemàtica la sol·licitud d'ajuda a la direcció general competent en matèria de mobilitat, en la forma i termini que es determinen en la convocatòria.

8. Cap establiment podrà sol·licitar ajudes per un import que supere el 20 % de la dotació total de la convocatòria. Les ajudes que superen aquest import seran inadmeses.

9. En el cas de requerir-se informació addicional, aquesta direcció general podrà sol·licitar-la a la botiga adherida, fixant-se per a això un termini màxim de 10 dies, transcorregut el qual s'entendrà desistit de la sol·licitud.

10. Les sol·licituds de subvenció es resoldran per ordre d'entrada de la documentació completa en la Conselleria competent en matèria de mobilitat. En el cas de subvencions inadmeses, la resolució recollirà els motius per a la inadmissió.

11. Una vegada aprovada la subvenció i comunicada al comerç, la venda podrà formalitzar-se en un termini màxim de 30 dies naturals, o fins al límit que es fixe en la convocatòria, si aquesta fora anterior. El comerç estendrà una factura de compra a la persona adquirent, on es reculla la identificació de l'establiment i del vehicle/joc adquirit, amb el número de model, de bastidor i número de sèrie del motor, en el seu cas, el preu original de venda i la deducció practicada per la subvenció. Aquesta deducció té la consideració de bestreta de la subvenció, i està condicionada a l'aportació de la documentació justificativa.



12. En cap cas, les persones compradora i venedora podran ser la mateixa persona física.

13. El comerç adherit presentarà a la direcció general competent en matèria de mobilitat la factura original en la qual haurà de constar la signatura de la persona beneficiària de l'ajuda. La presentació d'aquesta factura, juntament amb la resta dels requisits que s'establisquen en la convocatòria d'ajudes, és condició indispensable per a fer l'abonament de la subvenció.

14. D'acord amb el que s'estableix en l'article 20 de la LGS, les subvencions concedides seran comunicades a la Base de Dades Nacional de Subvencions.



Base setena. Dotació pressupostària i import de l'ajuda

1. L'import destinat al pagament d'aquestes subvencions procedirà dels crèdits dotats a aquest efecte en el capítol VII del programa pressupostari 08.02.02. 513.10 Infraestructures Públiques.

2. D'acord amb la regulació establida en l'article 58 del RLGS, en el cas de disponibilitat pressupostària addicional es podrà ampliar el crèdit destinat al finançament de les ajudes regulades en aquestes bases amb posterioritat a la publicació de les seues convocatòries, en els termes recollits en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del Procediment de Gestió del Pressupost de la Generalitat.

3. L'import de les ajudes serà el següent

a) Per a l'adquisició de bicicletes elèctriques: 250 €. El preu de la bicicleta no podrà ser superior a 1400 €, IVA inclòs.

b) Per a l'adquisició de bicicletes convencionals (no elèctriques): 75 €, o 150 euros en el cas de bicicletes amb element de càrrega per a transport de menors (bicicleta familiar). El preu de la bicicleta no podrà ser superior a 500 €, IVA inclòs, o 700 euros en el cas de bicicletes familiars amb element de càrrega per a transport infantil.

c) Jocs d'electrificació de bicicleta: 200 €. El preu del joc d'electrificació no podrà ser superior a 600 €, instal·lació i IVA inclosos.



d) VMP elèctrics: 75 €. El preu del VMP no podrà ser superior a 450 €, IVA inclòs.

4. En cap cas l'import de les ajudes podrà excedir el preu del vehicle/joc adquirit. En el cas que així fora, es minoraria la subvenció en aquest excés.



Base huitena. Ordenació i instrucció. Comissió d'avaluació

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment serà la direcció general competent en matèria de mobilitat que podrà contractar entitats col·laboradores de suport per a la gestió de les ajudes, d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases.

2. L'avaluació de les sol·licituds, i l'elevació de la proposta de concessió a la direcció general competent en matèria de mobilitat serà competència d'una comissió d'avaluació que actuarà com a òrgan col·legiat.



3. Aquesta comissió estarà composta per la persona que ocupe la subdirecció general competent en matèria de mobilitat, que assumirà la presidència de l'òrgan, per una persona funcionària del servei competent en matèria de projectes i obres, que assumirà la secretaria de l'òrgan, per dues persones funcionàries del Servei competent en matèria de mobilitat, i per una persona funcionària del Servei competent en matèria de gestió i suport tècnic a la subdirecció general competent en matèria de mobilitat. en tot cas, es procurarà que en la composició de la comissió es respecte una presència equilibrada entre homes i dones, així com la capacitació i competència adequades. En l'exercici de les seues competències la comissió podrà comptar amb l'assistència tècnica que estime necessària.

4. La Comissió d'Avaluació elaborarà una relació de les sol·licituds que es propose desestimar, indicant la causa de la denegació.

5. A la Comissió d'Avaluació li seran aplicables les normes establides per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Base novena. Resolució de la convocatòria

1. La direcció general competent en matèria de mobilitat és l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes convocades.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds d'ajuda. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat resolució expressa, els sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament per part de l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les botigues i comerços adherits. Les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en compliment del que s'estableix en la LGS, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, de la beneficiària, de la quantitat concedida i de l'objectiu o de la finalitat de l'ajuda.

4. Així mateix, les ajudes concedides seran objecte de publicació en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de mobilitat.

5. La resolució de concessió i/o denegació de l'ajuda posarà fi a la via administrativa.



Base desena. Compatibilitat amb altres ajudes

1. Aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra que amb el mateix objecte poguera rebre la persona sol·licitant.

2. L'import conjunt de les ajudes, subvencions o recursos públics que amb aquest objecte poguera rebre la persona sol·licitant no podrà superar el preu d'adquisició del bé objecte de l'ajuda. En el cas que així fos, es reintegraria la quantitat que excedisca aquest preu.



3. Les persones beneficiàries hauran de comunicar a aquesta Administració, en els termes que es recullen en la convocatòria, la percepció d'altres subvencions o ajudes que hagen pogut percebre amb el mateix objecte, quan siguen coneixedores de la seua concessió.



Base onzena. Justificació i abonament de les ajudes

1. La justificació de les ajudes es realitzarà en el marc del que s'estableix en la LGS, i en la LHP.

2. El pagament de les ajudes als establiments adherits el realitzarà la conselleria competent en matèria de mobilitat, d'acord amb les factures presentades per aquests.

3. Els pagaments solament s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, bé mitjançant transferència bancària, xec nominatiu, targeta de crèdit o de dèbit i la seua justificació es realitzarà mitjançant la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons per part de la persona beneficiària, juntament amb còpia de la transferència, del xec nominatiu o del càrrec corresponent efectuat sobre la respectiva targeta. S'admet a aquest efecte el tiquet de compra en el qual s'especifique l'objecte adquirit. Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o mitjançant ingrés en compte. En cas que l'ordre de transferència o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, serà necessari adjuntar-hi una relació ben detallada en la qual aparega la destinatària del pagament.

4. Només es consideraran vàlids els justificants de pagament que es troben referits a la persona sol·licitant de l'ajuda.

5. El termini per a la formalització de la venda i lliurament de la documentació serà de 30 dies naturals des que es notifique la concessió de la subvenció, o fins al límit que es fixe en la convocatòria, si aquesta fora anterior.

6. La subvenció concedida a les persones sol·licitants té la consideració de bestreta, per la qual cosa queda condicionada a l'aportació de tota la documentació justificativa.



Base dotzena. Publicitat

1. Els comerços i botigues adherits col·locaran en lloc visible del seu establiment el logo de la Generalitat Valenciana i d'aquesta acció, d'acord amb les instruccions que a aquest efecte establisca la Conselleria competent en matèria de mobilitat.

2. Qualsevol referència, per part de les persones beneficiàries o els comerços, als vehicles/jocs adquirits mitjançant aquesta subvenció, haurà de fer esment de la subvenció rebuda.



Base tretzena. Control i reintegrament de les subvencions

1. La Conselleria competent en matèria de mobilitat vetlarà pel compliment del que s'estableix en aquestes bases i l'assoliment dels objectius als quals es dirigeix aquest programa d'ajudes.

2. Les persones beneficiàries de la subvenció, així com els establiments adherits queden obligats a facilitar el control de la subvenció durant un termini de dos anys.

3. En el cas que es detectaren incompliments en algun dels punts als quals es refereixen aquestes bases, s'iniciaria un expedient de reintegrament de la subvenció, incrementada en els corresponents interessos legals.

4. A aquest efecte s'establirà un pla de control en el desenvolupament del qual es realitzaran controls aleatoris, dirigits almenys al 10 % de les ajudes concedides. Els controls seran administratius i sobre el terreny, en els quals es comprovarà el respecte de totes les condicions fixades en aquestes bases i en la convocatòria d'ajudes.



Base catorzena. Fiscalitat

A efectes fiscals, l'import de la subvenció és un increment patrimonial, que tributarà en l'Impost sobre la renda de les persones físiques.





Base quinzena. Protecció de dades

1. La sol·licitud d'inici d'aquest procediment comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de mobilitat. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



– Nom del tractament: SUBVENCIONS: Ajudes en matèria de mobilitat sostenible.

– Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria de mobilitat.



– Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria de mobilitat sostenible.

3. Quan les persones interessades hagen d'aportar a la conselleria competent en matèria de mobilitat, documents que incloguen dades de caràcter personal de terceres persones, hauran de declarar davant aquesta conselleria que els han informat de la seua comunicació i tractament per part d'aquesta.

4. Exercici de drets: Pot exercitar-se el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica, de conformitat al que es disposa en l'enllaç següent

https://www.gva.es/va/web/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19970

5. Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.



6. Pot obtenir-se informació més detallada en el següent enllaç:



http://politicaterritorial.gva.es/va/registre-d-activitats-de-tractament



Base setzena. Privació d'ajudes

de conformitat amb el que s'estableix en l'article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, no es concediran aquestes ajudes a les persones sancionades per resolució ferma en relació amb l'incompliment d'aquesta llei.

Mapa web