Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'11 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per a l'exercici 2020 les subvencions per a l'adquisició d'equipament per a les biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana. [2020/4465]

(DOGV núm. 8837 de 17.06.2020) Ref. Base de dades 004550/2020




En compliment del que es disposa en l'Ordre 76/2016, de 29 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a l'adquisició d'equipament per a les biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana (DOGV 7930, de 02.12.2016), i es fa la convocatòria d'aquestes subvencions per a l'any 2020.

Les ajudes convocades mitjançant aquesta resolució no cal notificar-les a la Comunitat Europea ja que no tenen els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, segons que disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, ja que no suposen cap avantatge econòmic, atés que les entitats a les quals van adreçades les subvencions no fan activitats econòmiques en les quals s'oferisquen al mercat béns o serveis, per la qual cosa no hi ha la possibilitat de falsejament de la competència.

Per raó del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar per a l'exercici 2020 les subvencions per a l'adquisició de mobiliari i material informàtic per a les biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.



Segon. Entitats beneficiàries

1. Poden sol·licitar les subvencions totes les entitats locals de la Comunitat Valenciana titulars de centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana. Així mateix, també podran sol·licitar-les les fundacions i institucions culturals municipals que tinguen com a funcions la gestió d'algun dels centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana, segons el que estableix l'article 2 de les bases que regulen aquest procediment.



L'òrgan gestor comprovarà en les seues bases de dades si les entitats sol·licitants són titulars de centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana.

2. Les entitats beneficiàries hauran de complir els requisits que estableix l'article 3 de les bases que regulen aquest procediment.



Tercer. Crèdit pressupostari

El pressupost destinat a finançar aquesta convocatòria ascendirà a 250.000 euros com a màxim, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, capítol VII, línia de subvenció S8115000, dels pressupostos de la Generalitat 2020.

Aquesta quantitat no suposa increment de la despesa aprovada per la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020.



Quart. Despeses subvencionables

1. Aquestes subvencions contribuiran al finançament, fins al màxim del 50 %, de les despeses per a l'adquisició d'equipament que realitzen les entitats beneficiàries previstes en l'article segon.

2. Es podran subvencionar les despeses següents:

a) Mobiliari:

– Mobiliari específic per a biblioteques (taules, cadires, butaques, pufs, calaixeres, estanteries, carretons de transport de llibres, elements d'emmagatzematge de materials especials, porta-revistes, etc.).

– Elements de senyalització.

b) Material informàtic:

– Ordinadors i els seus diferents components, així com qualsevol altre element material necessari per al funcionament o ús (ordinadors de taula, ordinadors portàtils, pantalles planes, perifèrics, unitats d'emmagatzematge, targetes gràfiques, ratolins, auriculars, dispositius de lectura òptica de codi de barres, impressores, escàners, etc.).



– Tauletes tàctils.

– Lectors de llibres electrònics.

– Programari necessari per al funcionament del material informàtic objecte de subvenció (programari de sistemes i el programari d'aplicacions que no siguen sistemes de gestió bibliotecària).

– SAIT.

3. L'IVA es considera despesa subvencionable.



Cinqué. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud.

2. Les sol·licituds les ha d'omplir la persona representant de l'entitat, utilitzant exclusivament els mitjans electrònics facilitats per la Generalitat, d'acord amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Per a això, s'accedirà a l'apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través d'https://sede.gva.es i cercaran el procediment corresponent a aquesta convocatòria en l'àrea d'ajudes, beques i subvencions; seleccionaran l'opció de tramitar amb certificat i ompliran les dades del formulari genèric de sol·licitud. La presentació telemàtica requerirà que la persona sol·licitant dispose d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos i/o usats en la seu electrònica de la Generalitat.



L'enllaç a la seu electrònica per a la presentació telemàtica de les sol·licituds es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/web/bibliotecas/convocatorias



3. Hi ha un correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinat a solucionar qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica d'aquesta sol·licitud.



Sisé. Documentació

1. A la sol·licitud, que s'ha de presentar i tramitar per mitjans electrònics, les entitats hauran d'adjuntar la documentació següent:

a) Certificat del secretari/ària o interventor/a de l'entitat local o de la fundació o institució cultural municipal segons el model inclòs com a annex I d'aquesta convocatòria, signat electrònicament pel secretari/ària o interventor/a, en el qual s'especifique la informació següent:



– Acord de l'òrgan competent pel qual es va acordar sol·licitar la subvenció, indicant-ne la finalitat i la quantia total de la despesa.

– Compte justificatiu que es corresponga amb les despeses realitzades, i amb l'objecte de la convocatòria. El compte justificatiu inclourà la relació de factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic juridicomercantil o amb eficàcia administrativa, d'acord amb l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i estaran datades entre el 27 d'abril de 2019 i la data de finalització del termini de presentació de la documentació.



b) Les factures acreditatives de les despeses realitzades, que hauran de reunir els requisits arreplegats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

c) Quan les activitats hagen sigut finançades, a més de la subvenció, amb altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació de tals fons a les activitats subvencionades, en compliment de l'article 30.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Model de domiciliació bancària, segons el model inclòs com a annex II d'aquesta convocatòria. No caldrà aportar-lo si s'ha presentat en una altra convocatòria, encara que haurà d'indicar-se en quina, així com el número de compte.

e) Certificat de la Sindicatura de Comptes que acredite que l'entitat local ha presentat el compte general.

f) Declaració responsable, segons el model inclòs com a annex III d'aquesta convocatòria, signat electrònicament per la persona representant de l'entitat.

2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o falte algun document complementari dels exigits, es requerirà les entitats interessades perquè ho esmenen en el termini de 10 dies, amb la indicació que, si no ho fa, perdrà els drets de la seua petició prèvia resolució dictada a aquest efecte, d'acord amb el que regula l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Els models corresponents a la documentació necessària en aquest tràmit de sol·licitud estaran disponibles en el punt d'accés electrònic de la convocatòria, en la seu electrònica.

4. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat, el Servei del Llibre i Biblioteques, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, sol·licitar qualsevol altra informació que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'aplicació de la subvenció.

5. Durant el procediment, les entitats sol·licitants podran presentar la documentació i la informació que es considere necessària a través de la seu electrònica, des del punt d'accés del procediment de la convocatòria, i per a això només cal que accedisquen al tràmit electrònic d'aportació de documentació disponible.



Seté. Criteris per a determinar l'import de la subvenció

1. Les subvencions seran concedides d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació i mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

2. La valoració de les sol·licituds l'efectuarà la comissió de valoració atenent els criteris establits en l'article 9 de les bases que regulen aquest procediment.

3. Els criteris objectius per a l'atorgament de la subvenció, d'acord amb el que estableix l'article 9 de les bases reguladores d'aquest procediment, són:

Fase primera. Comprovació de la documentació.

En primer lloc es comprovarà que la documentació justificativa que acompanya la sol·licitud acredita suficientment la quantia sol·licitada per l'entitat interessada en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte establit en l'article primer i a les despeses subvencionables establides en l'article quart. En el cas que la documentació aportada no justifique suficientment el total del que s'ha sol·licitat, aquesta quantitat es reduirà en la part que corresponga.

Fase segona. Assignació de la subvenció.

La dotació econòmica corresponent a equipament es distribuirà entre les entitats sol·licitants que hagen realitzat la despesa justificada com cal, tenint en compte els següents factors:

X = dotació econòmica

Y = despesa justificada de cada entitat sol·licitant

T = suma de les despeses justificades de totes les entitats sol·licitants que han superat la fase primera

Fórmula de repartiment: subvenció = (X*Y)/T



L'import a percebre per cada entitat beneficiària no podrà superar el 50 % de la despesa justificada.



Huité. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds sense resolució expressa en aquest termini podran entendre's desestimades o denegades, sense perjudici de l'obligació legal de resoldre que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Nové. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les obligacions que amb caràcter general s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció les previstes en l'article 3 de les bases que regulen aquest procediment.



Deu. Justificació de les subvencions

La justificació de la subvenció es farà en el moment de la sol·licitud mitjançant la presentació davant la Direcció General de Cultura i Patrimoni de la documentació necessària per a acreditar la despesa realitzada, segons el que estableix l'article sisé d'aquesta resolució.



Onze. Règim de lliurament dels pagaments

1. El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, mitjançant transferència bancària, després de la publicació de la resolució d'adjudicació, sempre que l'entitat beneficiària complisca els requisits exigits per la Llei 38/2003, general de subvencions, tal com s'exigeix en les bases reguladores.

2. L'aportació de la conselleria competent en matèria de biblioteques serà, com a màxim, del 50 % del cost de la despesa que s'hi faça. Les entitats beneficiàries hauran d'aportar amb càrrec al seu pressupost la part no finançada per la Generalitat.



Dotze. Tramitació telemàtica

Per a la tramitació d'aquest procediment per via telemàtica s'habilitaran els mitjans electrònics necessaris, d'acord amb el que disposen la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.



Tretze. Protecció de dades

Responsable del tractament: El responsable del tractament de les dades recollides a través dels corresponents formularis annexos a aquesta convocatòria i, si és el cas, de les dades que figuren en la documentació que s'adjunte a la sol·licitud de la subvenció, és la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport amb domicili a l'avinguda de Campanar, 32, 46015, València, i adreça electrònica de contacte protecciodedadeseducacio@gva.es

Dades de contacte del delegat de protecció de dades: La persona interessada pot contactar amb el delegat de protecció de dades a través de les següents direccions de contacte:

Electrònica: dpd@gva.es

Postal: Passeig Albereda, 16 - 46010 València.

Categoria de les dades objecte de tractament i origen d'aquestes: formaran part del tractament de dades personals responsabilitat de Conselleria d'Educació, Cultura i Esport les dades personals identificatives, de contacte, d'ocupació, econòmiques, de circumstàncies socials, categories especials de dades, dades especialment protegides i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides a través de:

– Els formularis que s'adjunten a aquesta convocatòria.

– Les que resulten de la consulta a Plataformes Autonòmiques d'Interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques, en el cas que la persona interessada no s'haja oposat a aquesta consulta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015.

– I documentació que s'entregue pels sol·licitants i representants legals.

En relació amb la documentació presentada pels sol·licitants i representants legals que incloga dades personals de terceres persones, amb caràcter previ a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, els sol·licitants i representants legals estan obligats a informar aquestes persones interessades de la comunicació i tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en els termes previstos en aquest article.

Finalitats del tractament i base jurídica: les dades personals seran tractades amb la finalitat de dur a terme tota la tramitació i gestió de la subvenció, inclosa l'admissió de sol·licituds, verificació del compliment de les condicions i requisits establits, concessió de la subvenció i verificació i control de la seua correcta execució i desenvolupament, tot això amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria i en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa contemplada en la present convocatòria (com són la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions) i en les restants normes aplicables, incloses les que regulen el tràmit electrònic.

Així mateix, en aplicació de la normativa vigent, amb la finalitat de garantir el dret dels ciutadans a conéixer en tot moment les subvencions convocades, i per a contribuir a donar compliment als principis de publicitat i transparència, les dades de les subvencions concedides seran publicades, segons corresponga, en el diari oficial corresponent i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, amb indicació, segons cada cas, de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció, amb expressió dels diferents programes o projectes subvencionats.

No obstant tot això anterior, quedaran excloses d'aquesta publicació les subvencions concedides quan la publicació de les dades del beneficiari en raó de l'objecte de la subvenció puga ser contrària al respecte i salvaguarda de l'honor, a la intimitat personal o familiar de les persones físiques en virtut del que s'estableix en la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, i així haja sigut previst en la seua normativa reguladora.

En concret, no es publicaran les subvencions concedides a persones físiques quan el mateix objecte de la convocatòria proporcione informació o dades especialment protegides dels beneficiaris o relatius a les categories especials de dades relacionades en els articles 9 i 10 del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) ni quan la persona física es trobe en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siga víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona, i en aquest cas, es procedirà a anonimitzar la informació d'ofici o a instàncies de la persona interessada.

La informació estarà disponible en les adreces www.subvenciones.gob.es i www.infosubvenciones.es.

Destinataris de les dades: amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivada de la normativa prevista en aquesta convocatòria, així com per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la

Conselleria d'Educació Cultura i Esport, les dades personals podran ser comunicades a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (d'ara en avant PAI) amb la finalitat d'efectuar la comprovació de les dades de la persona sol·licitant, així com d'altres situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, a altres òrgans de l'Administració Pública amb competència en la matèria, entre els quals, sense caràcter limitatiu, s'inclouen òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la Unió Europea, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, IGAE, Defensor del Poble i Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Delegat de Protecció de Dades i uns altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.

Encarregats del tractament: tercers encarregats del tractament podran tindre accés a les dades per encàrrec de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i/o de la Generalitat Valenciana, per a la prestació de serveis, seguint les instruccions i amb les mesures de seguretat i confidencialitat establides en l'encàrrec de tractament.

Transferències internacionals de dades: no existeixen transferències internacionals de dades.

Necessitat de la comunicació de les dades per les persones interessades: totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud, per la qual cosa la falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es recapten i dins dels terminis establits en les normes vigents per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.



Drets: la persona interessada pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

a) A través del tràmit electrònic establit a aquest efecte que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria www.cece.gva.es, en l'apartat «Registre de tractament de dades»

b) Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

Postal: Avinguda de Campanar, 32. 46015 València

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

c) De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets és personalíssim i requerirà la identificació inequívoca de la persona interessada, que podrà realitzar-se en els apartats b) i c) mitjançant aportació del seu document nacional d'identitat, passaport o un altre document vàlid que l'identifique i, en el seu cas, de la persona que n'ostente la representació, o instruments electrònics equivalents; així com el document o instrument electrònic acreditatiu de tal representació.

Dret a reclamar davant l'autoritat de control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Amb caràcter previ, la persona interessada pot contactar amb el delegat de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de les següents direccions de contacte:



Electrònica dpd@gva.es

Postal: Passeig Albereda, 16 - 46010 València.

Per a més informació sobre el tractament de les seues dades personals, la persona interessada pot consultar el Registre de Tractament de dades en www.cece.gva.es



Catorze. Notificació

1. La resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que tindrà efecte de notificació, segons el que es disposa en la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Les subvencions concedides seran objecte de publicació en la base de dades nacional de subvencions.

3. Les entitats beneficiàries ha de complir les obligacions de publicitat previstes en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Aquesta difusió es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web.



Quinze. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de biblioteques la facultat de concedir o denegar aquestes subvencions, previ informe i proposta de la comissió d'avaluació, i queda autoritzada per a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació de les bases reguladores i per a resoldre totes les incidències que es plantegen quant a interpretació i execució.

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se potestativament un recurs de reposició o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant el conseller d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de ser interposat davant els jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 11 de juny de 2020.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web