Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 12 de juny de 2020, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableix el Pla de transició a la nova normalitat, en el context de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, dels centres i recursos adreçats a les víctimes de violència de gènere i masclista. [2020/4473]

(DOGV núm. 8835 de 13.06.2020) Ref. Base de dades 004403/2020




Antecedents de fet

1. La Covid-19, per la seua facilitat de contagi i ràpida extensió, ha generat un greu problema de salut pública global que ha tingut com a conseqüència l'adopció de mesures sanitàries i de limitació de la lliure circulació sense precedents, a fi de protegir a la població, sobretot als col·lectius més vulnerables.

2. Davant de l'evolució de la crisi sanitària, i amb l'objectiu de recuperar gradualment la vida quotidiana i l'activitat econòmica, minimitzant el risc que representa l'epidèmia per a la salut de la població i evitant que les capacitats del Sistema Nacional de Salut es puguen desbordar, garantint una progressiva reducció de contagis i una protecció de les persones que viuen en aquests centres, així com de professionals que presten serveis en elles, el Consell de Ministres va aprovar el passat 28 d'abril el Pla per a la transició a una nova normalitat. En aquest pla s'articula una eixida gradual de la situació de confinament, en cinc fases, des de la fase 0, preparatòria fins a la nova normalitat. El procés previst suposa la substitució progressiva de les restriccions de caràcter general per altres més específiques, si bé de manera flexible i asimètrica. El seu cronograma és, per tant, merament orientatiu, i no s'aplica necessàriament de manera uniforme en tot el territori. Tant el calendari com l'àmbit de les diferents fases, queden condicionats a l'evolució de la pandèmia i de la capacitat dels serveis d'atenció sanitària.



3. En el context d'aquest pla de transició, la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha de preveure l'adaptació progressiva dels serveis de la seua competència destinats a l'atenció i seguiment de les víctimes de violència de gènere, de manera que puguen complir la seua comesa per a establir els criteris de qualitat que han de complir tots els centres i serveis que actuen en l'àmbit de les esmentades víctimes, amb la finalitat de garantir les condicions en què aquestes són ateses i venen establides en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, però adequant el seu funcionament a les condicions de cada fase. Aquesta previsió pren en consideració els criteris proposats per l'Organització Mundial de la Salut (OMS), en la seua actualització de l'estratègia per a Covid-19 del passat mes d'abril, per a planejar el desconfinament, i en particular, les recomanacions de minimitzar el contagi en llocs amb alt potencial, com són els centres residencials i els llocs públics on es produeix una gran concentració de persones, i d'establir mesures preventives en els llocs de treball.

4. Prenent en consideració que l'àmbit de les persones víctimes de violència de gènere en general i el residencial en particular, s'han revelat com a vulnerables, es fa necessària una transició gradual i amb totes les precaucions, establint les mesures per a les diferents fases que es recullen en els annexos des de la fase 0 fins a la fase 3, encara que actualment estem en la fase 2, en previsió de tindre una normativa única tant en cas de progressió en les fases com en el cas d'eventuals regressions de fase que pogueren produir-se en funció de l'evolució de la pandèmia.





Fonaments de dret

1. El Govern, a l'empara del que es disposa en l'article 4, apartats b i d, de la Llei orgànica 4/1981, d'1 de juny, dels estats d'alarma, excepció i lloc (d'ara en avant, Llei orgànica 4/1981), va promulgar el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 (d'ara en avant, Reial decret 463/2020), el qual s'ha prorrogat en sis ocasions, l'última pel Reial decret 555/2020, de 5 de juny, fins a les 00.00 hores del 21 de juny del 2020, mantenint les condicions establides en el Reial decret 463/2020 i en les disposicions que ho modifiquen, apliquen i desenvolupen.

2. El Reial decret 463/2020, en el seu article 4, designa com a autoritats competents delegades, entre altres, al Ministre de Sanitat i li habilita per a dictar les ordres, resolucions, disposicions i instruccions interpretatives que, en l'esfera específica de la seua actuació, siguen necessaris per a garantir la prestació de tots els serveis, ordinaris o extraordinaris, amb vista a la protecció de persones, béns i llocs, mitjançant l'adopció de qualsevol de les mesures previstes en l'article 11 de la Llei orgànica 4/1981. En l'exercici d'aquesta facultat s'ha dictat l'Ordre SND/265/2020, de 19 de març, d'adopció de mesures relatives a les residències de persones majors i centres sociosanitaris, davant la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, que estableixen mesures relatives a la ubicació i aïllament de pacients Covid-19, a la neteja, als professionals i a les mesures de coordinació per al diagnòstic, seguiment i derivació en les residències de majors i altres centres sociosanitaris, que estableixen mesures organitzatives per a l'atenció sanitària de les persones residents.

3. El Reial decret 514/2020, de 8 de maig, disposa en el seu article 3: «En aplicació del Pla per a la desescalada de les mesures extraordinàries adoptades per a fer front a la pandèmia de Covid-19, aprovat pel Consell de Ministres en la seua reunió de 28 d'abril de 2020, el Ministre de Sanitat, a proposta, en el seu cas, de les comunitats autònomes i de les ciutats de Ceuta i Melilla, i a la vista de l'evolució dels indicadors sanitaris, epidemiològics, socials, econòmics i de mobilitat, podrà acordar, en l'àmbit de la seua competència, la progressió de les mesures aplicables en un determinat àmbit territorial, sense perjudici de les habilitacions conferides a la resta d'autoritats delegades competents. La regressió de les mesures fins a les previstes en el Reial decret 463/2020, de 14 de març, es farà, si escau, seguint el mateix procediment. En el marc de les decisions que s'adopten sobre la progressió de les mesures de desescalada, les persones podran desplaçar-se pel territori de la província, illa o unitat territorial de referència que es determine a l'efecte del procés de desescalada, sense perjudici de les excepcions que justifiquen el desplaçament a una altra part del territori nacional per motius sanitaris, laborals, professionals o empresarials, de retorn al lloc de residència familiar, assistència i cura de majors, dependents o persones amb discapacitat, causa de força major o situació de necessitat o qualsevol altra d'anàloga naturalesa. En tot cas, en qualsevol desplaçament hauran de respectar-se les instruccions dictades per les autoritats sanitàries».



4. La Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana recull en el seu article 5.3 «El Sistema Públic Valencià de Serveis Socials té caràcter de servei públic essencial, perquè d'aquest es deriven prestacions indispensables per a satisfer les necessitats bàsiques personals i millorar les condicions de qualitat de vida de la ciutadania, d'acord amb el que disposa l'article 128.2 de la Constitució Espanyola».

5. L'Ordre SND/399/2020, de 9 de maig, per a la flexibilització de determinades restriccions d'àmbit nacional, establides després de la declaració de l'estat d'alarma en aplicació de la fase 1 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat, estableix en l'article 17 que els serveis socials hauran de garantir la prestació efectiva de tots els serveis i prestacions recollits en el Catàleg de Referència de Serveis Socials, aprovat pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema d'Autonomia i l'Atenció a la Dependència. Per a poder prestar aquests serveis i prestacions, els centres on es presten aquests serveis hauran d'estar oberts i disponibles per a l'atenció presencial a la ciutadania sempre que siga necessària, i sense perjudici que s'adopten les mesures de prevenció i higiene establides per les autoritats sanitàries. Quan no siga possible l'atenció presencial, es prioritzarà la prestació de serveis per via telemàtica, aquest article ha sigut modificat per l'Ordre SND/414/2020, de 16 de maig, per a la flexibilització de determinades restriccions d'àmbit nacional establides després de la declaració de l'estat d'alarma en aplicació de la fase 2 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat, el qual estableix que els serveis socials hauran de garantir la prestació efectiva de tots els serveis i prestacions recollits en el Catàleg de Referència de Serveis Socials, aprovat pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema d'Autonomia i l'Atenció a la Dependència. Per a això les autoritats competents de les comunitats autònomes podran determinar la reobertura concernida. Aquests serveis si pot ser es realitzaran per via telemàtica, reservant l'atenció presencial a aquells casos en què resulte imprescindible. Quan aquests serveis es realitzen de manera presencial, hauran de dur-se a terme observant les mesures d'higiene i prevenció establides per les autoritats sanitàries i amb la utilització dels equips de protecció adequats al nivell de risc tant per part de les persones treballadores com de les persones usuàries.



6. La Llei 7/2012, de 23 de novembre, integral contra la violència de gènere, disposa en el seu article 1: «És objecte de la present llei l'adopció de mesures integrals per a l'erradicació de la violència sobre la dona, en l'àmbit competencial de la Generalitat, oferint protecció i assistència tant a les dones víctimes de la mateixa com als seus fills i filles menors i/o persones subjectes a la seua tutela o acolliment, així com les mesures de prevenció, sensibilització i formació amb la finalitat d'implicar a tota la societat de la Comunitat Valenciana.»

Valorada l'actual situació, tenint en compte la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, el Pla de transició a la nova normalitat, així com els restants antecedents i fonaments de dret exposats, resolc:





Primer. Objecte i àmbit

Mitjançant la present resolució s'estableix el Pla de transició a la nova normalitat derivada de la pandèmia de Covid-19, de les xarxes de serveis ambulatoris i residencials d'atenció a les persones víctimes de violència de gènere compresos en l'àmbit de competències de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.





Segon. Mesures de seguretat i higiene

1. Els centres de serveis ambulatoris i residencials d'atenció a les persones víctimes de violència de gènere hauran de complir, en tot moment, les obligacions de prevenció de riscos laborals establides en la legislació vigent en cada fase del pla, tant amb caràcter general com de manera específica, per a previndre el contagi per Covid-19.



2. La disposició dels llocs de treball, l'organització dels torns i la resta de condicions de treball es modificaran, en la mesura necessària, per a garantir la possibilitat de mantindre la distància de seguretat interpersonal mínima de dos metres entre les persona treballadores, i d'aquestes respecte a les usuàries. Quan no siga possible, per raó de l'activitat, s'haurà d'utilitzar l'equip de protecció previst en cada fase per a la mena de servei de què es tracte.

3. Les persones treballadores d'aquests centres amb diagnòstic de Covid-19, amb símptomes compatibles amb Covid-19 o en període de quarantena domiciliària per haver tingut contacte amb alguna persona amb símptomes o diagnosticada de Covid-19, no han d'acudir-hi.

4. La neteja i desinfecció de les instal·lacions es farà amb la freqüència i les condicions estipulades en cada fase per als centres d'atenció a dones víctimes de violència de gènere i masclista, i als seus fills i filles, amb especial atenció a les superfícies de contacte més freqüents. Es garantirà una ventilació adequada de totes les dependències.



5. Els centres disposaran d'un pla de contigència de confirmada amb les indicacions de salut pública adaptat a les seues característiques, dirigit a la prevenció i a la resposta davant l'eventual aparició de nous casos i brots de Covid-19.



Tercer. Mesures organitzatives i de funcionament

1. Els centres de serveis ambulatoris i residencials d'atenció a les persones víctimes de violència de gènere adoptaran les mesures organitzatives i de funcionament que, per a cada tipus de recurs, s'especifiquen en els annexos d'aquesta resolució, en funció de la fase del procés de desescalada vigent en l'àmbit territorial en què se situe el centre o en el qual tinga la seua seu el servei.

2. La direcció de cada centre prepararà amb antelació suficient els canvis derivats de la transició entre fases conformement al cronograma estimat, de manera que s'eviten disfuncions amb el pas de l'una a l'altra, especialment pel que respecta a la reincorporació presencial del personal. Adoptaran, així mateix, les previsions per a un eventual retard en la transició o fins i tot una regressió de fase, atés que aquestes no estan prefixades i es determinaran en funció de l'evolució de la situació.



3. En la planificació de les transicions els centres i recursos d'atenció a dones víctimes de violència de gènere comptaran, excepte indicació en cas contrari, amb aquells efectius que hagueren sigut reassignats, que es reincorporen als seus llocs ordinaris.

4. Queden exceptuades de la incorporació a l'atenció presencial les persones amb pluripatologies per a les quals el contagi per Covid-19 puga suposar un greu risc. També queden exceptuades les dones embarassades o en període de lactància. En aquests casos s'adaptarà el lloc de treball a unes funcions que no requerisquen atenció al públic o a funcions de treball telemàtic.

5. El servei de prevenció de riscos laborals ha d'avaluar la presència de personal treballador especialment sensible en relació amb la infecció de coronavirus Covid-19, establir la naturalesa d'especial sensibilitat de la persona treballadora i emetre informe sobre les mesures de prevenció, adaptació i protecció basant-se en les directrius marcades de per les autoritats sanitàries sobre aquest tema.



Quart. Pla de contingència

Les adreces de cada Centre Dona i recursos residencials d'atenció a víctimes de violència de gènere hauran de remetre abans del 31 de juliol de 2020 a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones (a institut_delesdones@gva.es) el Pla de contingència per a la desescalada adaptat a les seues característiques, dirigit a la prevenció i a la resposta davant una eventual aparició de nous casos i brots de Covid-19.



1. El pla de contingència haurà d'incloure, com a mínim:

a. La possibilitat d'aïllar un 5 % de persones residents en habitacions amb bany propi o alternativament i excepcionalment un espai adaptat dins del centre per a tal efecte que garantisca l'aïllament d'almenys el 5 % de les persones residents, que en tot cas haurà de tindre annexos banys d'ús exclusiu de les persones residents de la zona aïllada.



b. Recursos humans disponibles especificant la categoria professional i dedicació (horari setmanal) de cada persona treballadora del centre.



c. Protocol específic de desinfecció i neteja de centres en el qual es prestarà especial atenció a les zones comunes, cuina, condícies i banys, així com residus.

d. Organització de les eixides individuals i grupals de les persones residents en cadascuna de les fases.

2. El pla de contingència haurà de ser validat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



Cinqué. Supeditació a la normativa establida per les autoritats competents en l'àmbit sanitari

Mentre dure l'estat d'alarma, la present resolució queda supeditada a la normativa que aproven els òrgans de l'Administració general de l'Estat i de la comunitat autònoma competents en matèria sanitària i, en tot cas, sempre estarà vinculada a la superació de les fases establides pel Govern d'Espanya per al territori de la Comunitat Valenciana i les especificitats que en cada fase marquen els òrgans competents.





Sisé. Aplicació de la present resolució i els seus annexos

La present resolució i els seus annexos s'aplicaran en centres i recursos d'atenció a dones víctimes de violència de gènere i masclista, i els seus fills i filles, que estiguen lliures de Covid-19, és a dir, que no tinguen brot actiu de Sars-CoV-2. En cas contrari, regiran les previsions disposades per a la fase 0, i en tot cas, prèvia l'autorització de les autoritats sanitàries competents.



Seté. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor el mateix dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



S'adverteix que la present resolució posa fi a la via administrativa, podent interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes, computat en els termes ja indicats, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



València, 12 de juny de 2020.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.











ANNEX I

Centres ambulatoris



XARXA CENTRES DONA: Centres Dona 24 hores/14 hores i Centres Dona Rural i d'Interior



FASE ACTUACIONS

FASE 0 Mesures d'higiene en el recurs:

– Previ a l'inici de qualsevol activitat en el centre, es procedirà a la neteja i desinfecció dels locals per a començar l'activitat presencial.

– Després de cada intervenció s'haurà de procedir a la desinfecció de la sala.



Mesures de prevenció en el recurs:

– Es realitzarà l'estudi de necessitats materials i professionals per a poder programar l'obertura dels centres.

– S'elaborarà un protocol de mesures de prevenció del contagi de Covid-19 ajustat a les característiques de cada recurs, les persones professionals i les persones usuàries.

– Els espais per a la realització de tallers s'utilitzaran com a sala d'espera de les persones citades.

– Els espais comuns romandran tancats.

– S'estudiaran les mesures de prevenció que s'hauran d'adoptar per a posar en marxa en les següents fases.



Activitat:

– No es reprén en aquesta fase l'assistència presencial general a les persones usuàries del servei, a excepció de les urgències, que s'atendrà de manera presencial.

– Es mantenen les atencions amb cita prèvia per a la tramitació d'ajudes d'emergència.

– Es continuarà amb l'atenció i el seguiment de manera telefònica.

– Preparació d'un Pla d'atenció per a cada Centre Dona:

Cada centre haurà de presentar el seu pla d'atenció (atenent disponibilitat d'espais), amb els nous horaris que podran ser matí i vesprada, dies alterns i dissabtes, o horari normalitzat si l'espai permet mantindre la distància de seguretat de 2 metres.



Accions específiques:

– El personal dels centres continuarà a la disposició de qualsevol necessitat que els siga requerida per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

FASE 1 Mesures d'higiene en el recurs:

– Es procedirà al condicionament dels diferents espais, amb l'objectiu de garantir la distància interpersonal de seguretat.

– Les persones usuàries respectaran les mesures de seguretat i higiene establides per les autoritats sanitàries per a la prevenció de la Covid-19, relatives al manteniment d'una distància de seguretat de dos metres, higiene de mans i ús de màscares.



– Es procedirà a la neteja de les condícies del servei en diverses ocasions al llarg del dia.

– Les persones que presenten símptomes de poder patir Covid-19 no assistiran al centre.

Mesures de prevenció per a les i els treballadors:

– S'haurà de complir, en tot cas, amb les obligacions de prevenció de riscos establides en la legislació vigent i les mesures establides per les autoritats sanitàries.

– Es realitzarà la neteja i desinfecció diàries de les instal·lacions, els dies de funcionament del servei, amb especial atenció a les superfícies de contacte freqüent.



Activitats:

– Posada en marxa del Pla d'atenció de cada Centre Dona, respectant les mesures de seguretat sanitària.

– Atencions presencials: es prioritzaran les primeres atencions, les urgències i les que revisten de major gravetat.

– Es podran continuar realitzant seguiment de manera telefònica, per a evitar aglomeracions de dones en les sales d'espera dels centres.

– Es prioritzaran les cites de les primeres atencions que es van realitzar de manera telefònica, per a reafirmar les intervencions realitzades i complementar la intervenció psicosocial.

– Les atencions jurídiques es realitzaran de manera telefònica.

– Les atencions infantojuvenils es realitzaren de manera presencial.

– Es reprendrà la itinerància dels equips d'atenció de Centres Dona Rurals i de l'Interior, amb cita prèvia i amb els mateixos criteris de priorització de les cites presencials. Per als desplaçaments dels equips, es realitzarà una coordinació prèvia amb l'Ajuntament de la localitat de destinació, amb la finalitat de respectar les mesures de seguretat sanitària en els locals on s'atenen les dones.



Accions específiques:

– El personal dels centres continuarà a la disposició de qualsevol necessitat que els siga requerida per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

FASE 2 Mesures d'higiene i/o de prevenció per a les i els professionals en el recurs:

– Es realitzarà en els termes descrits en la fase 1.



Activitats:

– Continuació del Pla d'atenció que ha presentat cada Centre Dona, respectant les mesures de seguretat sanitària.

– S'incorporen els seguiments a les atencions presencials.

– S'incorporen les atencions jurídiques presencials.



En els Centres Dona Rural i de l'Interior, es realitza la itinerància completa.

– Comencen les intervencions grupals de grups reduïts.



Accions específiques:

– El personal dels centres continuarà a la disposició de qualsevol necessitat que els siga requerida per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

FASE 3 Mesures d'higiene i/o de prevenció per a les persones treballadores en el recurs:

– Es realitzarà en els termes descrits en la fase 1.



Activitats:

Continuació del Pla d'atenció que ha presentat cada Centre Dona, respectant les mesures de seguretat sanitària.

– Obertura completa de totes les atencions de forma presencia. Es podran continuar realitzant atencions telefòniques i videoconferències, en els casos que les dones per la seua situació de vulnerabilitat no pogueren realitzar desplaçaments als centres.

– Equips de tallers i sensibilització dels Centres Dona i Centres Dona Rural i de l'Interior: Es permetran la realització d'activitats de formació i sensibilització amb les mateixes condicions que es realitzen les activitats grupals, respectant l'aforament màxim dels espais que marquen per a la fase 3 les autoritats sanitàries.



Accions específiques

– El personal dels centres continuarà a la disposició de qualsevol necessitat que els siga requerida per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.











ANNEX II

Centres residencials



FASE ACTUACIONS

FASE 0 Es continuaran realitzant ingressos de víctimes de violència de gènere en els centres de protecció de la Xarxa sempre que siga necessari, així com, els trasllats entre els Centres d'Emergències i la resta de recursos residencials de protecció, seguint les instruccions sanitàries, procurant la realització dels tests abans de l'ingrés sempre que siga possible i mantenint l'aïllament en habitació en qualsevol cas fins que es tinguen els resultats, tal com estableix el document Condiciones per a ingrés en centre residencial d'àmbit social, de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions de data 26.04.2020, o qualsevol altra dictada als efectes.

En tot cas, les dones i els xiquets i xiquetes residents, tindran dret a les eixides segons s'estableixen en les instruccions del Govern de la nació i de la Conselleria de Sanitat i de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

FASE 1 Es continuaran realitzant ingressos de víctimes de violència de gènere en els centres de protecció de la Xarxa sempre que siga necessari, així com, els trasllats entre els Centres d'Emergències i la resta de recursos residencials de protecció, seguint les instruccions sanitàries, procurant la realització dels tests abans de l'ingrés sempre que siga possible i mantenint l'aïllament en habitació en qualsevol cas fins que es tinguen els resultats, tal com estableix el document Condiciones per a ingrés en centre residencial d'àmbit social, de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions de data 26.04.2020, o qualsevol altra dictada als efectes.

En tot cas, les dones i els xiquets i xiquetes residents, tindran dret a les eixides segons s'estableixen en les instruccions del Govern de la nació i de la Conselleria de Sanitat i de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

FASE 2 Es continuaran realitzant ingressos de víctimes de violència de gènere en els centres de protecció de la Xarxa sempre que siga necessari, així com, els trasllats entre els Centres d'Emergències i la resta de recursos residencials de protecció, seguint les instruccions sanitàries, procurant la realització dels tests abans de l'ingrés sempre que siga possible i mantenint l'aïllament en habitació en qualsevol cas fins que es tinguen els resultats, tal com estableix el document Condiciones per a ingrés en centre residencial d'àmbit social, de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions de data 26.04.2020, o qualsevol altra dictada als efectes.

En tot cas, les dones i els xiquets i xiquetes residents, tindran dret a les eixides segons s'estableixen en les instruccions del Govern de la nació i de la Conselleria de Sanitat i de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

FASE 3 Es continuaran realitzant ingressos de víctimes de violència de gènere en els centres de protecció de la Xarxa sempre que siga necessari, així com, els trasllats entre els Centres d'Emergències i la resta de recursos residencials de protecció, seguint les instruccions sanitàries, procurant la realització dels tests abans de l'ingrés sempre que siga possible i mantenint l'aïllament en habitació en qualsevol cas fins que es tinguen els resultats, tal com estableix el document Condiciones per a ingrés en centre residencial d'àmbit social, de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions de data 26.04.2020, o qualsevol altra dictada als efectes.

En tot cas, les dones i els xiquets i xiquetes residents, tindran dret a les eixides segons s'estableixen en les instruccions del Govern de la nació i de la Conselleria de Sanitat i de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



Mapa web