Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 3/2020, de 9 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 2/2017, de 28 de febrer, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar accions en matèria de recursos humans per a impulsar la investigació sanitària, biomèdica i de salut pública, i l'Ordre 4/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius. [2020/4566]

(DOGV núm. 8838 de 18.06.2020) Ref. Base de dades 004588/2020








PREÀMBUL



Per mitjà de l'Ordre 2/2017, de 28 de febrer, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, es van aprovar les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar accions en matèria de recursos humans per a impulsar la investigació sanitària, biomèdica i de salut pública.

Mitjançant les resolucions de 23 de maig de 2017, 28 de febrer de 2018 i 30 de novembre de 2018, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, es van convocar subvencions destinades a finançar accions en matèria de recursos humans per a impulsar la investigació sanitària, biomèdica i de salut pública.

Com a resultat de la tramitació de les esmentades convocatòries de subvencions a l'empara de l'Ordre 2/2017, de 28 de febrer, i després de l'experiència acumulada durant aquests anys en la gestió, així com a causa d'alguns canvis ocorreguts en l'estructura de la conselleria, la possibilitat de realitzar el pagament de les subvencions de forma anticipada que no estava contemplat en l'anterior ordre, i atés que el 20 de gener de 2020 la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública va dictar per Resolució el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per al període de 2020-2023, es considera convenient modificar i perfeccionar algunes bases de la regulació d'aquestes subvencions.

Per mitjà de l'Ordre 4/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, es van aprovar les bases reguladores de les subvencions en matèria d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius.

Mitjançant el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell (DOGV 8590, 12.07.2019), es va establir l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i quedaren les drogodependències i altres addiccions adscrites a la Direcció General de Salut Pública i Addiccions. Després d'aquesta modificació competencial, es fa necessari modificar l'apartat 4 de l'article 10 de l'Ordre 4/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius, relatiu a la composició de la comissió avaluadora i adequar-ho a l'actual estructura orgànica de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Així mateix, en la tramitació d'aquesta norma s'han respectat els principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència.

Respecte dels principis de necessitat i eficàcia, la norma s'adequa a un objectiu d'interés general, com és facilitar als centres d'investigació la consecució de millores en matèria de recursos humans per a impulsar la investigació sanitària, biomèdica i de salut pública, així com els principis d'objectivitat, igualtat i no discriminació.

Igualment, la norma s'ajusta al principi de proporcionalitat, en contindre la regulació imprescindible per a atendre els objectius perseguits.



El principi de seguretat jurídica també es compleix perquè la norma s'ha elaborat de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea amb la intenció de mantindre un marc normatiu estable, predictible, integrat i clar.

A més, durant la tramitació de la norma ha quedat garantit el principi de transparència mitjançant la publicació oficial del projecte normatiu en el DOGV, a l'efecte que poguera ser conegut per la ciutadania aquest text mitjançant el tràmit d'informació pública.

Així mateix, s'han seguit les regles de procediment per a l'elaboració dels reglaments autonòmics contingudes en l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

En aplicació del principi d'eficiència, la regulació plantejada no implica càrregues administratives innecessàries o accessòries ni major consum dels recursos públics.

Per tot això, d'acord amb el que s'estableix en l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; considerant que s'ha donat tràmit d'informació pública així com emés informe preceptiu per l'Advocacia de la Generalitat, per la Intervenció Delegada i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana; en virtut de les facultats que em confereix l'article 160.2.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, en relació amb els articles 28.e i 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i de conformitat amb el Decret 186/2017,





ORDENE



Article únic. Modificació parcial de l'Ordre 2/2017, de 28 de febrer, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar accions en matèria de recursos humans per a impulsar la investigació sanitària, biomèdica i de salut pública, i de l'Ordre 4/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius

Es modifiquen els articles 6, 11, 16 i 17 de l'Ordre 2/2017, de 28 de febrer, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar accions en matèria de recursos humans per a impulsar la investigació sanitària, biomèdica i de salut pública, i l'apartat 4 de l'article 10 de l'Ordre 4/2015, de 3 de desembre, de la mateixa conselleria, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius, que queden redactats en la forma indicada en l'annex d'aquesta ordre.







DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

L'aprovació de les presents bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen resoldre's d'acord amb la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Efectes de l'ordre sobre els procediments ja iniciats

Als procediments de concessió de subvencions ja iniciats a l'entrada en vigor d'aquesta ordre els serà aplicable l'Ordre 2/2017, de 28 de febrer, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar accions en matèria de recursos humans per a impulsar la investigació sanitària, biomèdica i de salut pública, i l'Ordre 4/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius, en les seues redaccions anteriors a la present modificació.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les normes d'igual o inferior rang en el que contradiguen o s'oposen al que es disposa en la present ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 9 de juny de 2020



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

ANA BARCELÓ CHICO





ANNEX ÚNIC



Nova redacció dels articles 6, 11, 16 i 17 de l'Ordre 2/2017, de 28 de febrer, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar accions en matèria de recursos humans per a impulsar la investigació sanitària, biomèdica i de salut pública, i de l'article 10 de l'Ordre 4/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions en matèria d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius.



Un. Es modifica l'article 6 de l'Ordre 2/2017, que queda redactat de la següent manera:



Article 6. Criteris per a l'avaluació de les propostes

Per a l'avaluació es tindran en compte els següents criteris:

1. Despesa en contractació de personal investigador (màxim 40 punts). Import anual total compromés per part de l'entitat per al cofinançament dels contractes vigents l'any de la convocatòria, de personal d'investigació i/o tècnic de laboratori associats a convocatòries competitives d'àmbit nacional integrades en el Pla estatal d'investigació científica i tècnica i d'innovació 2017-2020, o document equivalent que en el futur el poguera substituir. La puntuació s'assignarà de manera proporcional a l'import compromés corresponent-li al valor màxim 40 punts. Aquelles entitats que no tinguen cap finançament compromés no puntuaran en aquest apartat.

2. Projectes d'investigació sanitària, biomèdica i de salut pública (màxim 30 punts). Es comptabilitzen el nombre de projectes d'investigació obtinguts en convocatòries competitives nacionals i internacionals en els últims 3 anys. S'assignaran 0,3 punts per cada projecte internacional i 0,2 punts per cada projecte nacional. S'adjudicaran 4 punts addicionals quan en el total dels projectes obtinguts, les i els investigadors principals siguen en major proporció dones.



3. Aliances entre grups d'investigació (màxim 30 punts). Es tindran en compte les mesures adoptades en els últims 3 anys per a incrementar la massa crítica dels grups d'investigació mitjançant aliances per al desenvolupament d'activitats investigadores amb altres grups d'investigació en salut en entitats vinculades a l'administració pública de la Comunitat Valenciana (fundacions d'investigació vinculades a la conselleria amb competències en matèria de sanitat, centres del sistema d'investigació i innovació en salut, universitats, instituts tecnològics…). A l'efecte d'aquest apartat es consideraran com a aliances tant la generació de grups mixtos d'investigació com l'obtenció de projectes d'investigació competitiva amb participació de grups d'investigació diferenciats i s'adjudicaran 0,5 punts per cada aliança.



Dos. Es modifica l'article 11 de l'Ordre 2/2017, que queda redactat de la següent manera:



Article 11. Comissió de valoració

1. Es constituirà una comissió de valoració per a l'examen i valoració de les sol·licituds presentades. Aquesta comissió, com a òrgan col·legiat, s'ajustarà en el seu funcionament al règim establit per als mateixos en la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la seua composició respondrà al principi de participació equilibrada de dones i homes.



2. La comissió de valoració es constituirà per nomenament de la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'investigació sanitària, que designarà qui exercisca la presidència. Aquest càrrec serà adjudicat preferentment a la persona titular de la subdirecció general en matèria d'investigació sanitària, o en defecte d'això, a qui ostente la prefectura del Servei d'Investigació Sanitària, o persona en qui delegue. Així mateix, es designaran un mínim de dues persones emprades públiques, com a vocals, una de les quals assumirà la secretaria de la comissió.

Així mateix, la persona titular de la presidència de la comissió podrà convocar a aquesta, a les persones assessores que pels seus coneixements s'estimen oportunes, que actuaran amb veu però sense vot.

3. La comissió prendrà els seus acords per majoria simple, s'estendrà acta de les sessions que celebre i dels acords que adopte.



Tres. Es modifica l'article 16 de l'Ordre 2/2017, que queda redactat de la següent manera:



Article 16. Justificació de la subvenció i pla de control

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions deuran, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.b de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, acreditar la realització de les activitats per a les quals va ser concedida la subvenció.

2. La justificació s'acompanyarà d'un compte justificatiu amb detall i motivació suficient de les activitats realitzades i el seu cost amb el desglossament de cadascun de les despeses en què s'ha incorregut. Requerirà la presentació de la següent documentació:

a) Certificat de justificació de despeses degudament segellat i signat per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, en la qual es farà constar la quantitat a la qual pugen les despeses que es justifiquen i que aquests es van realitzar en el desenvolupament del paquet d'actuacions per al qual van ser concedits.

b) Certificat que no existeix concurrència de despesa amb altres ajudes o subvencions.

c) Memòria d'activitats que justifique l'adequat desenvolupament de les actuacions objecte de la subvenció. En aquesta es presentarà tota la informació detallada de l'ús destinat a la subvenció concedida, incloent-hi les activitats realitzades i les despeses corresponents a cadascuna d'elles segons la tipologia de la despesa.

d) Relació dels comprovants de despeses que es presenten, en la qual s'inclourà número d'ordre de comprovant de despesa, persona o empresa proveïdora del subministrament, data del comprovant de la despesa, número de factura, concepte i import de la despesa.

e) Comprovants de despesa vàlids, ordenats segons el número d'ordre de la relació de comprovants anterior. Es consideren comprovants de despesa vàlidament emesos les factures, nòmines de personal, fulles d'ingrés de cotitzacions a la Seguretat Social i altres documents que tinguen validesa jurídica mercantil. En tot cas, les factures hauran de comptar amb totes les dades formals que exigeix per a l'expedició la normativa vigent i, en particular, el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

f) Documentació que acredite haver realitzat el pagament de totes les despeses justificades, amb anterioritat a la finalització del període de justificació. Per a acreditar el pagament de les factures s'aportaran els deutes de la transferència financera realitzada o extractes o certificacions de moviments de comptes.

g) Aquelles entitats que exemptes d'IVA hauran de remetre un certificat acreditatiu d'aquest aspecte.

3. Si la Llei de pressupostos de la Generalitat estableix el pagament anticipat, el termini per a la presentació de la documentació justificativa del pagament de la subvenció serà:

a) Per a les entitats amb pagament anticipat, el mes de gener de la següent anualitat a la d'execució de la subvenció.

b) Per a la resta de les entitats, el mes de novembre de l'anualitat d'execució de la subvenció.

Si, per contra, la Llei de pressupostos de la Generalitat i una altra norma no estableix el pagament anticipat, totes les entitats hauran de presentar la documentació justificativa com a màxim el mes de novembre de l'anualitat d'execució de la subvenció. La resolució de concessió de la subvenció establirà les dates concretes per a la seua presentació.



4. El pla de control per al seguiment de les accions objecte de les subvencions concedides es realitzarà mitjançant control administratiu sobre el detall de les activitats realitzades i resultats obtinguts i la totalitat dels justificants de pagament presentats amb el compte justificatiu per l'entitat justificant, que haurà de correspondre, com a mínim, al total a pagar per la Generalitat.

5. Una vegada realitzat el control administratiu, l'òrgan instructor, emetrà un informe que versarà sobre l'efectiva i correcta realització de l'activitat subvencionada i el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.



Quatre. Es modifica l'article 17 de l'Ordre 2/2017, que queda redactat de la següent manera:



Article 17. Ordenació del pagament

1. El pagament de les subvencions s'efectuarà de forma anticipada en el cas que la Llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma així ho establisca. El deslliurament del 100 % de l'ajuda concedida s'efectuarà després de la concessió d'aquesta a través de la corresponent resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en investigació sanitària.

2. Quan s'efectuen pagaments anticipats, les entitats beneficiàries quedaran exonerades de la constitució de garanties, si estiguera previst en la llei de pressupostos de la Generalitat.

3. En el cas que el pagament anticipat no estiguera contemplat en la Llei de pressupostos de la Generalitat, el pagament s'efectuarà prèvia justificació per les entitats beneficiàries, de la realització de l'activitat objecte de la subvenció, i la despesa associada a aquestes actuacions, en la forma que s'especifica en l'article 16 de la present ordre, i després del corresponent certificat de comprovació i aprovació d'aquests.





Cinqué. Es modifica l'article 10 de l'Ordre 4/2015, que queda redactat de la següent manera:



Article 10. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.



2. Les sol·licituds seran objecte d'un procediment d'avaluació en règim de concurrència competitiva i seguint els principis de publicitat, transparència, igualtat i no discriminació.

3. Per a la valoració de les ajudes es constituirà una comissió de valoració encarregada d'examinar i valorar les sol·licituds presentades. Aquestes comissions s'ajustaran en el funcionament al règim establit per als òrgans col·legiats en el capítol segon del títol II de la Llei 30/199, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i, si escau, per la legislació del procediment administratiu comú vigent en aquell moment.



4. La comissió de valoració estarà composta per cinc membres i igual nombre de suplents, respectant la paritat entre sexes en la seua composició. Cadascuna de les comissions estarà composta per:

a) Presidència: ostentarà la presidència la persona que exercisca la subdirecció general o servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.

b) Secretaria: ostentarà la secretària personal funcionari del subgrup A1 o A2 de la subdirecció general o servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.

c) Vocalies: en número de tres que recauran entre personal funcionari pertanyent al subgrup A1 o A2 de la subdirecció general o servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.



La suplència dels càrrecs per a la presidència i secretaria, així com per a les vocalies, correspondrà a personal funcionari del subgrup A1 o A2 de la subdirecció general o servei amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, amb designació igualment per la persona titular de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions».

5. L'avaluació i selecció de les sol·licituds es realitzarà tenint en compte, exclusivament, la documentació aportada, i s'atribuirà a cadascuna de les sol·licituds una puntuació d'acord amb els criteris de valoració establits en cada convocatòria.

6. La comissió, atesos els criteris i requisits establits i d'acord amb la disponibilitat pressupostària, estendrà acta i formularà la proposta de resolució a l'òrgan concedent.

7. A més dels membres de la comissió, podrà sol·licitar-se l'assistència d'altres persones, en la seua condició d'experts, per a valorar adequadament les sol·licituds.

Mapa web