Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen ajudes per a finançar el foment d'activitats de la participació, associació i formació de mares i pares de l'alumnat, realitzades per les associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, les seues federacions i confederacions. [2020/4640]

(DOGV núm. 8842 de 23.06.2020) Ref. Base de dades 004745/2020






Mitjançant l'Ordre 29/2016, de 17 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes, associacions d'alumnes, les seues federacions i confederacions (DOGV 7809, 20.06.2016).

En l'article 3 de l'ordre esmentada es disposa que el procediment de concessió per concurrència competitiva s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria pública, adoptada per resolució de l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i que cada convocatòria determinarà el col·lectiu al qual va destinada la subvenció corresponent.

La Generalitat ha previst en els pressupostos de 2020 una línia pressupostària destinada al foment, participació i associació de mares i pares d'alumnes per a finançar despeses de funcionament i l'execució d'activitats formatives de les associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, les seues federacions i confederacions.



D'altra banda, s'ha aprovat mitjançant Resolució de 23 de març de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8783, 7 d'abril) el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que estableix en el seu annex com a objectiu estratègic 7.1 «Fomentar la participació de la comunitat educativa» i desenvolupa la línia de subvenció S0022000 amb la denominació «Foment, participació i associació de mares i pares de l'alumnat no universitari de la Comunitat Valenciana i les activitats extraescolars, que realitzen en els centres docents sostinguts amb fons públics».



Per això, i fent ús de les facultats que em confereix el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i les conselleries de la Generalitat (DOGV 8590, 12.07.2019) i d'acord amb el que estableix l'article 160.4 b) i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, vista la proposta de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació i de conformitat amb aquesta, resolc:



Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Aquesta resolució té com a objecte convocar en règim de concurrència competitiva, per a l'exercici pressupostari 2020, les ajudes regulades en l'Ordre 29/2016, de 17 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7809, 20.06.2016), destinades al finançament de les despeses de funcionament i el foment d'activitats de participació, associació i formació executades per:



a) Les associacions de mares i pares d'alumnes (AMPA) de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, amb seu a la Comunitat Valenciana.

b) Les confederacions i federacions d'associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, amb seu a la Comunitat Valenciana.

2. Hi queden compreses les activitats realitzades des de setembre de 2019 fins al termini concedit en la resolució per a la justificació de les despeses de les activitats executades, sempre que estiguen incloses en el projecte presentat per a sol·licitar la subvenció i no hagen servit per a justificar altres ajudes rebudes. El termini de justificació es fixarà en la resolució de concessió de les subvencions.

3. No seran objecte d'ajuda les despeses que es referisquen a material inventariable.

4. Els formularis normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions, tant per a la sol·licitud com per a la posterior justificació en cas de resultar beneficiàries de la subvenció, estaran disponibles per al seu emplenament en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones.



Segon. Import i finançament

1. L'import global màxim destinat a les ajudes a què es refereix l'apartat primer, punt 1, d'aquesta convocatòria és de 500.000 euros.



La quantitat esmentada es finançarà a càrrec de la línia de subvenció S0022000, de l'aplicació pressupostària 09.02.02.421.50, capítol IV prevista en la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020.

2. En atenció als seus respectius àmbits de representació i d'acció territorial, es realitza un repartiment entre les AMPA, confederacions i federacions d'AMPA, a fi d'assegurar les dotacions necessàries per al funcionament correcte i l'activitat d'aquestes. Això motiva que el repartiment de la línia de subvenció siga:

a) Entre les AMPA: 200 ajudes de 500 euros amb un import total de 100.000 euros.

b) La resta de l'import total de l'ajuda, que ascendeix a 400.000 euros, es destinarà a les confederacions i federacions d'AMPA i es distribuirà de la manera següent:

b.1) A les confederacions de federacions d'AMPA els correspon un import global de 256.000 euros.

b.2) A les federacions d'AMPA els correspon un import global de 144.000 euros.

3. L'import global màxim podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, amb la tramitació i aprovació prèvia del corresponent expedient de modificació, i no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 58, apartat 2, lletra a), punt 4t, del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. Així mateix, aquest import podrà ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no-disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.

4. Llevat del que està previst en el paràgraf anterior, la implementació i el posterior desenvolupament d'aquesta convocatòria no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a aquesta conselleria, a part de la dotació assignada en la Llei de pressupostos 2020, i en tot cas haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent en matèria d'educació.



Tercer. Sol·licitants

1. Podran sol·licitar les subvencions que es convoquen en aquesta resolució, les AMPA de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, les seues federacions i confederacions, que reunisquen els requisits següents:

a) Tindre establida la seu i àmbit d'activitat a la Comunitat Valenciana.

b) Estar inscrites, en la data que es publique la convocatòria corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en el cens de confederacions, federacions i associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana a què es refereix l'Ordre de 4 de novembre de 1996 (DOGV 2885, 09.12.1996).

2. Per a les AMPA, no caldrà estar integrades en una federació per accedir a la subvenció.

3. Les federacions d'AMPA, a més dels requisits del punt 1, hauran de tindre establit el seu àmbit territorial de nivell provincial o superior i, de conformitat amb allò que preveu l'article 22.3 de l'ordre de bases reguladores, hauran de representar, en la data de publicació d'aquesta resolució, almenys el 20 % de les associacions de mares i pares d'alumnes constituïdes en centres docents, dins del seu àmbit territorial i sector, segons les dades que consten en aquest cens.

4. Les entitats sol·licitants hauran de complir els requisits de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).

Quart. Formalització de la sol·licitud

1. La presentació de les sol·licituds i la documentació annexa que s'especifica en l'apartat següent es realitzarà obligatòriament de manera electrònica en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, i no seran admeses les sol·licituds presentades per altres mitjans.



L'enllaç a la seu electrònica per a la presentació telemàtica de les sol·licituds, també es publicarà a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones.

La presentació telemàtica requerirà que l'entitat sol·licitant dispose de sistemes d'identificació i firma electrònica acceptats en la seu electrònica de la Generalitat.

Tant la sol·licitud com la resta de documents que calga presentar hauran de signar-se electrònicament amb el certificat de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats certificadores admeses per la seu electrònica de la Generalitat o amb el certificat digital de la persona que represente la persona jurídica que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat.



La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases reguladores.

2. Per a les confederacions i les federacions d'associacions de mares i pares d'alumnes, la presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització a l'òrgan gestor perquè demane a l'Agència Estatal d'Administració Tributària, a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a la conselleria competent en matèria d'hisenda, els certificats que acrediten que l'entitat sol·licitant compleix les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els termes establits en l'article 22.4 del Reglament de la Llei general de subvencions. Les entitats que no atorguen aquesta autorització hauran d'aportar la documentació que acredite que es troben al corrent de les esmentades obligacions.



Cinqué. Documentació

A la sol·licitud hauran d'annexar-se els següents documents digitalitzats en format PDF:

1. El projecte d'activitats de l'entitat sol·licitant, curs acadèmic 2019-2020.

2. Pressupost desglossat de les activitats.

3. Domiciliació bancària. El model que s'ha de remetre està disponible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es i en la pàgina web http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones. Aquest imprés, en el qual ha de figurar el compte i el titular, una vegada degudament emplenat, s'ha de firmar i segellar. Si no s'ha rebut aquesta subvenció en anys anteriors o s'ha canviat el número de compte, s'ha de presentar l'original amb la sol·licitud de subvenció.



4. Certificat del secretari o secretària de l'associació que acredite la representació de la persona que signa la sol·licitud quan no se signe amb certificat de persona jurídica i on conste el nom, cognoms, DNI i càrrec de la persona o persones que firmen la domiciliació bancària. Aquest certificat es pot substituir per la còpia de l'acta de l'última assemblea en la qual consten els noms amb DNI de les persones de la junta directiva amb el càrrec que ocupen.



Sisé. Termini de presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals a comptar des de l'endemà de publicar-se aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Seté. Esmena de sol·licituds

Finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, l'òrgan instructor del procediment publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en l'adreça d'internet següent: http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones, i en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, una relació de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o aportar els documents preceptius que s'hi especifiquen, amb indicació que, si en el termini de deu dies no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada d'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú. La proposta de resolució provisional es notificarà a les entitats sol·licitants, mitjançant la seua publicació en la pàgina web anteriorment indicada que substituirà la notificació, de conformitat amb el que preveu l'article 8 de les bases reguladores.

El projecte d'activitats i el pressupost desglossat hauran d'aportar-se dins del termini de presentació de sol·licituds; no serà requerit posteriorment ni tindrà validesa cap document amb data posterior a l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds i, en cap cas, podran ser objecte de requeriment per part de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. En el cas que s'aporte aquesta documentació finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, no es tindrà en consideració als efectes del còmput dels criteris de valoració.





Huité. Comissió avaluadora

L'avaluació de les sol·licituds de concessió d'ajudes la realitzarà la comissió avaluadora integrada per:

a) El cap o la cap del Servei d'Innovació i Qualitat, que actuarà com a president o presidenta.

b) Un funcionari o funcionària del Servei d'Innovació i Qualitat, que actuarà com a secretari o secretària.

c) Un funcionari o funcionària que preste els seus serveis en la Subdirecció General de Centres Docents.

d) Un funcionari o funcionària que preste els seus serveis en la Subdirecció General d'Ordenació.

e) Un inspector o inspectora designat per la Inspecció General d'Educació

La comissió avaluadora tindrà la facultat de comprovar, en qualsevol moment, l'efectivitat de les actuacions previstes en l'ordre de bases i en la convocatòria d'ajudes actual, i podrà demanar a les entitats beneficiàries la remissió d'informes suficientment documentats sobre l'execució de les activitats dutes a terme, així com dels procediments efectuats amb aquest fi.



Nové. Criteris per a l'adjudicació de les ajudes a associacions de mares i pares d'alumnes (AMPA)

Les subvencions s'atorgaran d'acord amb els criteris assenyalats en els punts 1 i 2 següents:

1. Dos punts per cada unitat (si és el cas, concertades) o especialitat (en el cas d'ensenyaments especialitzats) amb què compte el centre docent en què estiga constituïda l'associació. Fins a un màxim de 20 punts.

Els centres d'acció educativa singular (CAES) i els centres rurals agrupats (CRA) obtindran 5 punts addicionals en atenció a aquestes circumstàncies.

La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest punt 1 serà de 25 punts.

2. Projecte d'activitats presentat per l'entitat sol·licitant, atenent el barem següent:

a) Activitats de formació, dirigides a les famílies, que afavorisquen la implicació i participació en el procés educatiu i evolutiu dels seus fills i filles. Fins a un màxim de 25 punts.

b) Activitats de formació, dirigides a les famílies, que milloren qualitativament la seua representativitat en el consell escolar i la col·laboració en el funcionament general del centre. Fins a un màxim de 25 punts.



c) Activitats culturals, esportives i recreatives. Fins a un màxim de 25 punts.

La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest punt 2 serà de 75 punts.

3. El projecte presentat ha d'incloure un índex en el qual les activitats programades o implementades estaran agrupades d'acord a la tipologia a), b) o c) del punt 2 d'aquest apartat nové, anomenades i ordenades amb un número de referència, per exemple a.1, a.2, etc. Aquesta referència valdrà per a la justificació. Només així podran ser puntuades d'acord a la convocatòria.

4. La comissió avaluadora, estudiades i revisades totes les sol·licituds, d'acord amb els criteris anteriors, emetrà un informe que contindrà una llista per ordre de puntuació de les entitats que hagen sol·licitat la subvenció, ordenades de major a menor puntuació. Les dues-centes primeres sol·licituds de la llista resultaran adjudicatàries de l'ajuda.



Deu. Criteris per a l'adjudicació de les ajudes a les federacions d'AMPA i les seues confederacions

Les subvencions s'atorgaran d'acord amb els criteris assenyalats en els punts 1 i 2 següents:

1. Nombre d'associacions que formen part de l'entitat en la data de publicació de la convocatòria. Fins a un màxim de 50 punts.

Per a calcular els punts que corresponguen a cada entitat, es considerarà la suma total de les associacions de totes les entitats del mateix tipus (federacions o confederacions), que opten a la subvenció i el percentatge que representa cadascuna sobre el total. Després es prorratejaran els 50 punts entre aquestes, segons aquest percentatge. El valor punt d'aquest apartat serà el que resulte de dividir el 50 % de la dotació màxima indicada en l'apartat segon, punt 2.b) d'aquesta convocatòria, destinada a cada tipus de col·lectiu, entre els 50 punts.

La quantitat que se li assigne a cada entitat en aquest punt 1, serà la que resulte de multiplicar els punts obtinguts per cadascuna pel valor punt.

2. El projecte d'activitats presentat, que serà avaluat en funció dels criteris següents:

A. Programes o plans de xoc contra la desmotivació de les AMPA en els centres educatius:

a) Projectes sobre impuls i extensió de l'associacionisme. Fins a 10 punts.

b) Cursos per a la formació de consellers i conselleres escolars; guies bàsiques d'orientació per a les AMPA, consellers i conselleres; constitució de les AMPA; normativa legal o qualsevol altra àrea similar. Fins a 10 punts.

Per aquest apartat A es podrà obtindre fins a un màxim de 20 punts.

B. Programar activitats formatives, al llarg de l'any, dirigides a les mares, pares i alumnat, que aborden prioritàriament les temàtiques següents:

a) Participació activa de la família i col·laboració estreta amb el centre a què pertany per a promoure l'èxit educatiu de l'alumnat i estratègies per a ajudar a gestionar l'organització i planificació acadèmica dels seus fills i filles. Fins a 5 punts.

b) Plans actitudinals i instrumentals, que facen estimar i valorar la lectura en l'àmbit familiar, en col·laboració amb els centres docents. Fins a 10 punts.

c) Sensibilització en la convivència escolar, en el bon ús de les noves tecnologies, en la participació social, en el pensament crític i solidari o qualsevol altra àrea similar. Fins a 10 punts.

d) Altres temàtiques no relacionades anteriorment, però que continuen un pla de formació iniciat el curs anterior. Fins a 5 punts.

Per aquest apartat B es podrà obtindre fins a un màxim de 30 punts.

Les actuacions, projectes, cursos, publicacions, etc., seran originals de la federació o confederació. En cas de col·laboració amb alguna altra entitat, organisme, associació, etc., es presentarà un certificat de participació expedit per qui tinga reconeguda la seua titularitat.



La puntuació màxima que es podrà obtindre en el punt 2 d'aquest apartat deu, serà de 50 punts. El valor punt serà el que resulte de dividir el 50 % de la dotació màxima destinada a cada col·lectiu (federacions o confederacions) segons l'apartat segon, punt 2 b) d'aquesta convocatòria, entre la suma total dels punts obtinguts per cadascun dels col·lectius.

La quantitat que s'assigne a cada entitat, en aquest apartat segon, serà la que resulte de multiplicar els punts obtinguts pel seu projecte, pel valor punt prèviament determinat.

3. El projecte presentat ha d'incloure un índex en el qual les activitats programades o implementades, estaran agrupades d'acord amb els punts A i B indicats en el punt 2 d'aquests criteris d'avaluació. A cada projecte, dins d'aquests punts, se li assignarà una referència, per exemple Aa1, Aa2, Aa3,... i a cada activitat inclosa en cada projecte se li assignarà la referència corresponent, per exemple Aa1/01, Aa1/02, Aa1/03....

Aquesta referència serà la mateixa que s'utilitzarà per ordenar la documentació justificativa de les despeses. Només així podran ser puntuades d'acord a la convocatòria.

4. Per a ser-ne beneficiari, haurà d'obtenir una valoració mínima de 10 punts en l'apartat A i de 15 punts en l'apartat B.

5. La comissió avaluadora, estudiades i revisades totes les sol·licituds, i d'acord amb els criteris inclosos als punts 1 i 2 d'aquest apartat deu, emetrà un informe que contindrà una llista de les entitats que hagen sol·licitat la subvenció amb la puntuació obtinguda.

6. La quantia individualitzada de l'ajuda o assignació econòmica concedida a cada beneficiari serà la que resulte de sumar les quantitats obtingudes en els punts 1 i 2 d'aquest apartat deu.



Onze. Resolució del procediment de concessió i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la convocatòria serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'acord amb l'article 12 de les bases reguladores. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució expressa, les entitats sol·licitants podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. segons l'article 25.1 a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. A la vista de l'informe emés per la Comissió Avaluadora, la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa, com a òrgan instructor, elevarà una proposta de resolució per a la concessió de les ajudes a la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació, la qual resoldrà aquesta convocatòria per la delegació del conseller d'Educació, Cultura i Esport prevista en la disposició final segona de les bases reguladores.



3. La resolució, amb l'especificació dels noms de les entitats beneficiàries i les dotacions econòmiques que els corresponguen, així com, si és el cas, les sol·licituds desestimades, es notificarà a les entitats sol·licitants mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones, i en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. Aquesta publicació substituirà la notificació de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu.



Dotze. Adjudicació de les subvencions

1. Les ajudes s'atorgaran en funció dels criteris recollits en aquesta convocatòria i establits en l'ordre de bases reguladores i podran subvencionar la totalitat o una part de les despeses pressupostades. Seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració pública o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense perjudici que, en cap cas, podran ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superen el cost de l'activitat subvencionada.



2. Una vegada dictada la resolució expressa de concessió de les ajudes, l'import d'aquestes s'abonarà íntegrament a les entitats beneficiàries que hauran de justificar-les correctament, d'acord al resolc tretze d'aquesta convocatòria.



Tretze. Pagament, despeses subvencionables i justificació de les ajudes

1. Una vegada publicada la resolució de concessió de les ajudes, l'import d'aquestes s'abonarà íntegrament a les entitats beneficiàries que hauran de justificar-les correctament, d'acord amb el que s'especifica en les bases reguladores i en els punts següents d'aquest apartat.



2. Es lliurarà el 100 % de la subvenció una vegada publicada la resolució de concessió i amb caràcter previ a la presentació de la justificació d'acord amb l'exempció aprovada en l'article 44.2.i de la Llei de Pressupostos per a l'exercici 2020 per a aquestes subvencions. Així mateix i d'acord amb l'apartat 15.u del mateix article queden exemptes les entitats beneficiàries de les ajudes concedides de l'obligació de prestar les garanties previstes per l'article 171.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat.

3. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció quan el beneficiari no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o siga debitor per resolució de procedència de reintegrament.

4. Es consideren despeses subvencionables aquelles que responguen de manera indubtable a la naturalesa de les activitats subvencionades i incloses en el projecte presentat que ha servit de base per a concedir la subvenció, que s'hagen realitzat des de setembre de 2019 fins al termini previst per a la justificació de les despeses, i no hagen servit per a justificar altres ajudes rebudes.

Se subvencionaran les despeses corrents generades per les activitats del projecte subvencionat i les despeses de funcionament per al manteniment de l'entitat beneficiària.

Són despeses corrents aquelles que reunisquen alguna de les següents característiques: ser béns fungibles, tindre una duració previsible inferior a l'exercici econòmic, no ser susceptibles d'incloure en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives.

No seran subvencionables les despeses que es referisquen a material inventariable.

5. Justificació de les ajudes per les associacions de mares i pares d'alumnes (AMPA)

5.1. El termini de presentació de la justificació de les ajudes s'establirà en la resolució de concessió de subvenció.

5.2. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa següent:

a) Memòria explicativa de les activitats realitzades i referenciades segons el projecte presentat i aprovat. En el cas d'activitats de formació, només seran subvencionables aquelles que s'hagen efectuat de manera presencial. Totes les activitats es presentaran numerades i amb indicació del lloc, la data i l'horari de realització d'aquestes.

b) Compte justificatiu, segons el formulari normalitzat disponible en l'adreça d'internet indicada en l'apartat primer, punt 4, d'aquesta convocatòria, en el qual s'hauran d'incloure, sota responsabilitat del declarant, els justificants de despeses (factures, rebuts, etc.), o qualsevol altre document amb validesa jurídica, que acredite la realització de les activitats per a les quals es va concedir l'ajuda. A més, s'aportaran els corresponents justificants de pagaments. El compte justificatiu inclourà les activitats realitzades, amb la mateixa referència de la sol·licitud, que han sigut finançades amb la subvenció i el seu cost, amb el desglossament de cadascuna de les despeses realitzades corresponents al projecte aprovat. De cada justificant de despesa es farà constar la referència que té en la memòria l'activitat a la qual s'imputa.

La data dels justificants de les despeses haurà d'estar compresa dins del periode de realització de les activitats previst en l'apartat 12.1.



6. Justificació de les ajudes per les federacions d'AMPA i les confederacions de federacions d'AMPA

6.1. El termini per a la presentació de la justificació s'establirà en la resolució de concessió de subvenció.

6.2. Per a poder realitzar la proposta de pagament, les organitzacions beneficiàries hauran de presentar, juntament amb el formulari de justificació de les ajudes per a les federacions i confederacions d'AMPA, disponible en l'adreça d'internet indicada en l'apartat primer, punt 4, d'aquesta convocatòria, la documentació justificativa següent:

a) Memòria explicativa de les activitats realitzades i referenciades segons el projecte d'activitats presentat i aprovat. En el cas d'activitats de formació, només seran subvencionables aquelles que s'hagen efectuat de manera presencial. Cada activitat anirà numerada i s'hi indicarà el dia, l'horari, el lloc on s'ha realitzat i la persona que l'ha impartida, amb indicació del DNI. Aquestes actuacions i les seues activitats s'han de correspondre, necessàriament, amb els apartats i subapartats del projecte presentat en la sol·licitud i posteriorment aprovat per la comissió avaluadora.

Així mateix, s'adjuntarà a cada activitat realitzada:

1. El programa.

2. Llista de persones assistents (nom, cognoms, DNI i firma)

3. Certificat del lloc on s'ha fet, en què conste el dia, l'horari i la persona que ha impartit l'activitat. Quan l'activitat es realitze en un centre docent, aquest certificat es podrà substituir per l'autorització del centre per a la realització de l'activitat programada, on s'especificarà el dia i l'horari d'aquesta; a més a més, s'hi haurà d'adjuntar certificat de l'AMPA del centre on conste que s'ha executat l'activitat i s'indicarà el dia, l'horari i la persona que l'ha impartida. En aquesta documentació constarà la referència que l'activitat té en la sol·licitud.



b) Compte justificatiu, segons els formularis disponibles en l'adreça d'internet indicada anteriorment, en la qual s'hauran d'incloure, sota responsabilitat de la persona declarant, els justificants de despeses (factures, rebuts, etc.), o qualsevol altre document amb validesa jurídica, agrupats per concepte de despesa, que permeta acreditar la realització de les activitats per a les quals es va concedir l'ajuda. A més, s'aportaran els corresponents justificants de pagaments.

De conformitat amb l'apartat 12 punt 1, la data dels justificants presentats i de pagament d'aquests, haurà d'estar inclosa en aquest període.



En els annexos IV-D3 i IV-D4 del compte justificatiu, els justificants de despeses s'agruparan per apartats i subapartats del projecte presentat en la sol·licitud, i es farà constar la referència que té en la sol·licitud a la qual s'imputa i es numeraran tots els documents presentats. Queden exclosos els justificants de despeses on no conste l'activitat concreta que l'ha generat, amb indicació del lloc, data i horari de realització.

6.3. En el supòsit previst en l'article 23, punt 2, de les bases reguladores, l'entitat beneficiària haurà de presentar un document que acredite el compromís de l'entitat associada d'efectuar la totalitat o part de l'activitat subvencionada. Igualment, es presentarà un certificat de l'entitat associada que acredite la recepció i l'import dels fons per la part corresponent, acompanyat dels justificants de despeses en què ha incorregut l'entitat associada.

6.4. Són despeses subvencionables les generades per les activitats contingudes en el projecte presentat per l'entitat i que va servir de base per a la concessió de la subvenció, així com les despeses corrents i de funcionament per al manteniment de l'entitat beneficiària, les despeses de personal i les de desplaçament (s'exclouen les despeses de restauració i allotjament), sempre que s'acredite quina és l'activitat concreta que les ha generades, el dia, l'hora i la finalitat.

6.5. Per a acreditar les despeses derivades del personal, es presentaran les nòmines; i com a justificants de pagament efectiu líquid, s'hi adjuntaran els justificants bancaris de l'eixida de fons que es corresponguen amb el valor de les nòmines comptabilitzades. Es presentaran també els butlletins de cotització TC1 i TC2 del personal contractat. Així mateix, el pagament de l'IRPF d'aquest s'acreditarà mitjançant el document de liquidació corresponent o transferència bancària.

6.6. Respecte a les despeses de desplaçament, els imports corresponents a quilometratge que es justifiquen se subvencionaran prenent com a referència l'import establit pel mateix concepte en el Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris (DOGV 6531, 30.05.2011), annex VI.



6.7. Respecte a les despeses derivades de la celebració de xarrades, jornades, cursos de formació o assessoraments, la part corresponent a la persona que impartisca l'activitat s'acreditarà mitjançant factures i la resta de documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, per cada col·laboració, en la qual consten el nom de cada una de les activitats, el lloc, el dia i l'hora que es van realitzar, les dades de la persona que percep el pagament, el seu NIF, així com les dades relatives a la confederació o federació beneficiària, o emplenant el formulari «model de rebut per col·laboracions ocasionals» disponible en la pàgina web indicada en l'apartat primer, punt 4, d'aquesta convocatòria, que s'haurà d'acompanyar del pagament de l'IRPF, acreditat mitjançant el document de liquidació corresponent o transferència bancària. S'hi hauran d'adjuntar els justificants de pagament.

De les despeses descrites en els apartats 6.4, 6.6 i 6.7 se subvencionaran els imports corresponents pels mateixos conceptes establits en el Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell (DOGV 6531, 30 de maig).



6.8. Respecte a la contractació, d'acord amb l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (BOE 272, 09.11.2017), l'entitat beneficiària haurà de presentar un certificat on conste que no s'ha alterat l'objecte del contracte per a evitar l'aplicació de les regles generals de contractació.

6.9. Respecte dels impostos subvencionables, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable sobre el seu abonament, recuperació o compensació respecte de cada despesa. Les entitats l'activitat de les quals estiga exempta d'IVA hauran d'aportar un certificat del secretari o secretària o del representant de l'entitat, relatiu a aquesta qüestió.

7. Les factures o justificants, presentats telemàticament, hauran de reunir els requisits previstos en la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures al sector públic, i seran emeses a nom de l'associació de mares i pares beneficiària, amb indicació del NIF, i no serà vàlid el justificant que es realitze amb document expedit a nom d'una altra entitat distinta. Per acreditar el pagament, es presentarà també amb la factura el justificant de transferència bancària o rebut de caixa.

8. S'exclouen aquelles despeses que no tinguen una relació directa amb les activitats subvencionades.

9. Es considerarà despesa realitzada la que ha sigut pagada efectivament, amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de la documentació justificativa.

10. Si dels justificants de despeses presentats resulta un import inferior a l'ajuda concedida, es reduirà automàticament la subvenció en la quantia necessària perquè l'ajuda no excedisca la despesa justificada.





Catorze. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries de les ajudes estaran subjectes a les obligacions generals següents derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques:

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions en la forma, condicions i el termini establits per a cada tipus d'ajuda.

b) Justificar davant de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, si és el cas, el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuarà aquesta conselleria materialitzades en el pla de control, així com qualsevol altra de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.



d) Comunicar a aquesta conselleria l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'haurà d'efectuar tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària en cada cas, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, i s'hi inclouran els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

g) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'apartat 4 de l'article 18 de la LGS, on es farà constar el patrocini d'aquesta conselleria.



h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la LGS.

2. L'incompliment de les anteriors obligacions constitueix infracció administrativa que serà sancionada d'acord amb el que es disposa en el títol IV de la LGS i segons està regulat en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector públic instrumental i de Subvencions.



Quinze. Tramitació telemàtica

Per a la tramitació d'aquest procediment per via telemàtica s'habilitaran els mitjans electrònics necessaris, d'acord amb el que disposen la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, i el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.



Setze. Modificació de la resolució de concessió de la subvenció



1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de les subvencions com dels requisits i condicions establits en les bases reguladores i en aquesta convocatòria, així com l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o altres ens públics o privats, estatals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, eventualment, a la seua revocació.

2. Es produirà la pèrdua del dret a l'import total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o la presentació d'una justificació que no siga adequada, en relació al projecte objecte de la subvenció, així com la concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la LGS. En aquest cas, es declararà per resolució, amb la substanciació prèvia dels tràmits procedimentals oportuns, la pèrdua del dret a la percepció parcial o total de l'ajuda, que podrà finalitzar, si és el cas, amb la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les quantitats ja percebudes i l'interés de demora.

La resolució i els tràmits procedimentals previs es notificaran a les entitats beneficiàries mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones i en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. Aquesta publicació substituirà la notificació, de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu.

3. Seran causes de nul·litat o d'anul·labilitat les previstes en l'article 36 de la LGS.



Dèsset. Reintegrament i/o revocació de les subvencions

1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció o, si és el cas, la revocació de la subvenció, en els casos següents:

a) Incompliment de l'obligació de justificació.

b) Obtindre la subvenció sense reunir les condicions requerides.

c) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció.

d) Incompliment de les condicions imposades a les entitats beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció.

e) Tots aquells casos que estableix l'article 37 de la LGS.

2. Els supòsits de reintegrament s'estableixen sense perjudici dels casos en què corresponga incoar un expedient sancionador d'acord amb el que estableix l'article 67 de la LGS.

3. El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos des del moment en què s'incoe l'expedient de revocació i, en el seu cas, de reintegrament. Una vegada transcorregut l'esmentat termini sense resolució expressa, suposarà la caducitat del procediment, però no la prescripció de l'acció.

4. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i meritaran interessos de demora des de l'endemà del seu venciment.

5. L'interés de demora resultarà de l'aplicació, per a cada any o període de què integren el període de càlcul, de l'interés legal fixat en la Llei de pressupostos generals de l'Estat per als dits exercicis, de conformitat amb el que estableix l'article 16 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

6. El reintegrament s'efectuarà mitjançant transferència bancària o xec nominatiu a favor de la conselleria competent en matèria d'hisenda de la Generalitat per l'import resultant de les quantitats sobrants per qualsevol de les causes enumerades en aquesta convocatòria. La còpia de la transferència bancària o el xec nominatiu hauran de ser remesos a la direcció general competent.



Dihuit. Compatibilitat

Les ajudes podran subvencionar la totalitat o una part de les despeses pressupostades. Seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració pública o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense perjudici que, en cap cas, podran ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superen el cost de l'activitat subvencionada.







Dènou. Pla de control

La comprovació material de la realització de les activitats es durà a terme d'acord amb el pla de control elaborat per la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació i que està publicat en la pàgina web de la Conselleria.



Vint. Protecció de dades

1. El responsable del tractament de les dades arreplegades a través dels formularis annexos a aquesta convocatòria i de les dades que figuren en la documentació que s'adjunte a la sol·licitud de la subvenció és la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, amb domicili a l'avinguda de Campanar, 32, 46015 València.

2. Formen part del tractament de dades personals que són responsabilitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport les dades personals identificatives, de contacte, d'ocupació, econòmiques, de circumstàncies socials, categories especials de dades, dades especialment protegides i de qualsevol altra naturalesa que s'arrepleguen a través de:



– els formularis que s'emplenen en aquesta convocatòria,

– les que resulten de la consulta a Plataformes Autonòmiques d'Interoperabilitat o a altres administracions públiques, en el cas que la persona interessada no s'haja oposat a aquesta consulta, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, i

– la documentació que lliuren els sol·licitants i representants legals.



3. Les dades personals seran tractades amb la finalitat de dur a terme tota la tramitació i gestió de les subvencions dirigides a les activitats formatives de les AMPA, les seues federacions i confederacions, inclosos l'admissió de sol·licituds, la verificació del compliment de les condicions i requisits establits, la concessió de la subvenció i la verificació i el control de l'execució i desenvolupament correctes, tot això amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria i en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa prevista en aquesta convocatòria (com són el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions) i en la resta de normes aplicables, incloses les que regulen el tràmit electrònic.

4. També, en aplicació de la normativa, amb la finalitat de garantir el dret dels ciutadans a conéixer tothora les subvencions convocades, i per a contribuir a fer complir els principis de publicitat i transparència, les dades de les ajudes concedides seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, amb indicació, segons cada cas, de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.



No obstant l'anterior, resten excloses d'aquesta publicació les ajudes concedides quan la publicació de les dades de la persona beneficiària per raó de l'objecte de la subvenció puga ser contrària al respecte i salvaguarda de l'honor, a la intimitat personal o familiar de les persones físiques, segons el que estableix la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la imatge pròpia, i haja sigut previst en la normativa reguladora.



La informació estarà disponible en les adreces www.subvenciones.gob.es i www.infosubvenciones.es.

5. Amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa prevista en aquesta convocatòria i per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, les dades personals poden ser comunicades a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat amb la finalitat de verificar les dades del sol·licitant, com també altres situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, a altres òrgans de l'Administració Pública amb competència en la matèria, entre els quals s'inclouen, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la Unió Europea, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, IGAE, Defensor del Poble i Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim o dret d'accés en el procediment.

6. Les terceres persones encarregades del tractament poden tindre accés a les dades per encàrrec de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport o de la Generalitat Valenciana, per a la prestació de serveis, seguint les instruccions i amb les mesures de seguretat i confidencialitat establides en l'encàrrec de tractament.

7. Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud, per la qual cosa la manca de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

8. Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual s'arrepleguen i pels terminis establits per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que estableix la normativa d'arxius i documentació.

9. La persona interessada pot exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les vies següents:

a) A través del tràmit electrònic establit a aquest efecte, que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria (www.cece.gva.es), en l'apartat Registre de tractament de dades.

b) Enviant la petició a qualsevol de les adreces de contacte següents:



Adreça postal: avinguda de Campanar, 32, 46015 València

Adreça electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

c) De manera presencial, aportant la sol·licitud a través del registre.

L'exercici dels drets és exclusivament personal i requereix la identificació inequívoca de la persona interessada, que pot realitzar-se, en els apartats b) i c), per mitjà de l'aportació del document nacional d'identitat, passaport o un altre document vàlid que la identifique i, si és el cas, de la persona que exercisca la representació, o per instruments electrònics equivalents, així com el document o instrument electrònic acreditatiu de la representació.

La persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, si considera que els seus drets no han estat atesos o s'ha vulnerat el tractament de les seues dades personals. Abans de fer-ho, la persona interessada pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana, a través de les adreces de contacte següents:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16, 46010 València

Per a més informació sobre el tractament de les dades personals, la persona interessada pot consultar el Registre de Tractament de Dades en www.cece.gva.es.



Vint-i-u. Recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les entitats sol·licitants puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



Vint-i-dos. Entrada en vigor

Aquesta resolució tindrà efectes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 17 de juny de 2020.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport. Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web