Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de gener de 2020, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions a projectes de digitalització de pime (DIGITALITZA-CV) amb càrrec al pressupost de l'exercici 2020, amb cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. [2020/466]

(DOGV núm. 8723 de 22.01.2020) Ref. Base de dades 000720/2020




El programa posat en marxa mitjançant la present resolució s'ha elaborat amb la finalitat de desenvolupar les mesures relatives a l'R+D+i empresarial previstes en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV). La convocatòria queda, així mateix, alineada amb els objectius del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020, en particular amb l'objectiu de l'Eix Prioritari 3 «Millorar la competitivitat de les Pime», Objectiu Específic 3.4.2 «Promoure la innovació de la Pime i la cooperació per a la innovació en tots els àmbits».

La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, conscient de les dificultats que troben les empreses valencianes, especialment les indústries, per a avançar en els seus processos de digitalització, a través de l'IVACE posa en marxa la present convocatòria d'ajudes, per a projectes de digitalització de pimes, i incentiva així la inversió innovadora en tecnologies de la informació, les comunicacions i l'electrònica. Com a conseqüència d'aquestes inversions, les pimes de la Comunitat Valenciana podran comptar amb facilitats per a dur a terme processos més eficients, millorar la integració en la seua cadena de valor i desenvolupar nous productes i serveis.



La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix en l'article 23 que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Per això i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 3 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria d'R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions a projectes de digitalització de pimes (DIGITALITZA-CV) amb càrrec al pressupost de l'exercici 2020.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria d'R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, IVACE, (DOGV 7927, 29.11.2016), modificada per l'Ordre 17/2018, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 8410, 25.10.2018); en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Podran tindre la consideració d'empreses beneficiàries les pimes amb seu social o establiment de producció situat a la Comunitat Valenciana, en el moment de la presentació de la justificació, que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen la resta de requisits establits en els articles 4 i 55 de les bases reguladores.



2. Hauran de desenvolupar activitats enquadrades en algun dels epígrafs següents de la Classificació nacional d'activitats econòmiques (CNAE 2009), aprovada pel Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28.04.2007):

a) Seccions C, D, E i F-Divisions 10 a 43.

b) Secció H-Divisions 49 a 53.

c) Secció J-Divisions 58 a 63.

d) Secció M-Divisions 69 a 74.

Quan l'activitat principal de l'empresa sol·licitant no estiga inclosa en la relació anterior, haurà d'aportar informació que permeta acreditar el desenvolupament de l'activitat inclosa, així com detall suficient sobre la seua quantificació i abast; en cas contrari, no podrà ser beneficiària de l'ajuda.

3. En cap cas podran ser beneficiàries les empreses que desenvolupen activitats financeres, immobiliàries, de producció primària de productes agrícoles o que operen en els sectors de la pesca i l'aqüicultura.



4. A l'efecte de la present convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes

1. Seran subvencionables els projectes de digitalització de pimes concretats en la memòria presentada per les empreses sol·licitants, sempre que reunisquen els requisits previstos en l'article 56 de les bases reguladores.

2. Els projectes consistiran en la implantació i posada en marxa de solucions innovadores encaminades a la digitalització de l'activitat de l'empresa sol·licitant, en l'àmbit dels CNAE recollits en l'article 2.2 i relacionats amb una o diverses de les actuacions següents:



a) Sistemes d'informació per a la gestió del cicle de vida de productes i serveis. Concretament, es consideraran susceptibles de suport:

– Aplicacions PLM, CAD, CAM, CAE, PDM, DFM i de suport remot de productes.

– Solucions de modelització, simulació i vaig virtualització de processos.

b) Control de processos productius, sistemes de captura de dades, manteniment preventiu, automatització, i sensorització associats a producte, servei i procés. Concretament, es consideraran susceptibles de suport:

– Aplicacions de realitat augmentada i realitat virtual amb aplicació en aquest tipus d'actuacions.

– Sistemes de control numèric.

– Sistemes MES.

– Sistemes SCADA.

– Aplicacions per a facilitar el manteniment preventiu.

– Robots industrials (norma ISO 8373).

– Sistemes de visió artificial.

– Sistemes automatitzats d'emmagatzematge i logística interna.

– Sistemes de fabricació additiva i impressió 3D.

– Sensorització de productes, serveis o processos a fi de processar-ne la informació obtinguda.

– Implantació de PLC.

c) Sistemes de planificació de recursos empresarials, logística interna i externa, i integració de cadena de valor horitzontal i vertical, així com sistemes d'informació relacionats amb projectes d'economia circular. Concretament, es consideraran susceptibles de suport:

– Aplicacions de gestió integrada de la informació de l'empresa, entre altres ERP i aplicacions d'intel·ligència empresarial (Business Intelligence).

– Aplicacions de gestió logística interna i externa, entre altres aplicacions SCM, SGA, MRP i CRM.

– Aplicacions destinades a actuacions d'economia circular.

d) Sistemes avançats de seguretat, anàlisi de dades, intel·ligència artificial, relacionats amb algun àmbit dels detallats en les anteriors actuacions, és a dir, vinculats amb actuacions com les descrites en els apartats 2.a, 2.b o 2.c d'aquest article, realitzades per l'empresa dins del projecte objecte de suport o ja desenvolupades amb anterioritat. Concretament, es consideraran susceptibles de suport:

– Dispositius i aplicacions de telecomunicació.

– Solucions basades en informàtica en núvol (cloud computing).

– Aplicacions dades massives (big data).

– Solucions de seguretat de la informació i les comunicacions.

– Solucions per a la digitalització de productes i dispositius per a dotar-los de funcionalitat IoT.

– Solucions basades en tècniques d'intel·ligència artificial.

3. El pressupost subvencionable del projecte, calculat com a suma dels imports susceptibles de subvenció, haurà de ser igual o superior als 12.000 euros, per la qual cosa no es prendran en consideració els projectes amb un pressupost menor.

4. Les inversions subvencionades hauran de mantindre's inalterables durant els cinc anys següents al pagament de la subvenció. Aquest requisit s'incomplirà si s'incorre en qualsevol de les circumstàncies següents:

a) El cessament –excepte en els casos de fallida no fraudulenta– o la relocalització de l'activitat productiva fora de la Comunitat Valenciana.

b) El canvi en la titularitat de la inversió que proporcione a una empresa o un organisme públic un avantatge indegut.

c) Un canvi substancial que afecte la naturalesa, els objectius o les condicions d'execució del projecte, de manera que es menyscaben els seus objectius originals.

5. Només podrà presentar-se un únic projecte per empresa sol·licitant en la present convocatòria.

6. El projecte haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient, i comptar amb un certificat que declare la no-afecció del projecte a la denominada «Xarxa Natura», espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea. La tramitació per a obtindre el certificat esmentat la realitzarà l'IVACE basant-se en la informació del projecte aportada per l'empresa sol·licitant.



7. El projecte objecte d'ajuda no haurà d'haver conclòs materialment ni haver-se executat íntegrament abans que es presente la sol·licitud.



Article 4. Costos subvencionables

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 57 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, es consideren subvencionables els costos següents, sempre que estiguen directament relacionats amb les actuacions susceptibles de suport especificades en l'article 3 d'aquesta resolució, amb les limitacions que a continuació s'estableixen:

a) Adquisició d'actius immaterials. Programari relacionat amb el desenvolupament dels projectes, incloent-hi, si escau, els costos d'implantació i posada en funcionament. Es consideraran en aquest apartat:



– Llicències de programari, excloent-ne el programari de propòsit general, com per exemple sistemes operatius, aplicacions de gestió / monitoratge de xarxes / sistemes, paquets d'ofimàtica, correu electrònic, edició i tractament d'imatges, excepte en els casos en què aquest tipus de programari forme part inseparable d'altres actius que siguen objecte de subvenció dins del projecte.

– Desenvolupament d'aplicacions a mida.

– Costos per ús de solucions i aplicacions (modalitats XaaS), durant el temps d'execució del projecte, amb les mateixes exclusions que les detallades per a les llicències de programari.

b) Adquisició d'actius materials:

– Inversions en maquinari, sensors, automatismes i equips de comunicacions. Se n'exclouen ordinadors personals i servidors, impressores, terminals, displays, tauletes, consoles i similars, tret dels casos en què actuen com a interfície per a captura de dades o configuració de dispositius en solucions del tipus de les definides en l'article 3.2.b de la convocatòria.

– Adquisició o adaptació de béns d'equip directament i exclusivament relacionats amb les actuacions recollides en l'article 3.2.b.

Els actius hauran de quedar instal·lats en l'establiment productiu de l'empresa beneficiària a la Comunitat Valenciana.

c) Serveis externs: costos de serveis d'assistència tècnica, consultoria i equivalents, per al diagnòstic, planificació o definició dels serveis previstos en les actuacions susceptibles de suport. L'import màxim admissible serà el que resulte menor dels següents: un 15 % de la resta de costos subvencionables o 14.500 euros.

2. No es consideraran subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes, quan siguen susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció calculada com un percentatge sobre els costos subvencionables del projecte, amb una quantia variable segons la grandària d'empresa:

Xicoteta empresa: fins al 40 %.

Mitjana empresa: fins al 30 %.

2. La quantia de subvenció no podrà superar l'import de 100.000 euros.

3. L'ajuda està subjecta al règim de minimis, i això suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, caldrà ajustar-se als límits i les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.



Article 6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'haurà d'ajustar al que s'estableix en l'article 5 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i finalitzarà el 5 de març de 2020 a les 23.59.59 hores.

3. La tramitació, tant de la sol·licitud com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat –o de persona física per als empresaris i empresàries individuals– emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana o per qualsevol entitat reconeguda en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

Així mateix, l'empresa sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/).

La tramitació de la sol·licitud -emplenada segons el model disponible en la pàgina web http://www.ivace.es– suposa la signatura d'aquesta i dels seus annexos, i s'ha de presentar en el registre telemàtic de l'IVACE a través d'aquesta pàgina web.

4. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en aquesta convocatòria.

5. Una mateixa empresa només podrà presentar una sol·licitud en la convocatòria. En el cas que, per qualsevol circumstància, en presentara més d'una, únicament es considerarà vàlida l'última registrada dins del termini establit.

6. Juntament amb l'imprés de sol·licitud i la memòria del projecte amb tots els seus annexos, l'empresa sol·licitant haurà d'aportar la documentació següent:

a) Relativa al compliment d'obligacions mediambientals:

L'entitat sol·licitant haurà de disposar de la corresponent llicència d'obertura o autorització per a l'inici d'activitat, tramitada de conformitat amb l'instrument d'intervenció administrativa ambiental al qual estiga sotmesa l'activitat en les instal·lacions en què haja d'executar el projecte; aquesta obligació es farà extensiva a la de la seua seu social en cas que aquesta no coincidisca amb el domicili d'execució del projecte i la dita seu estiga situada a la Comunitat Valenciana.

Per a l'acreditació del compliment de les obligacions mediambientals se seguiran les instruccions disponibles en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es, apartat de documentació annexa de la sol·licitud del programa.

b) Relativa al compliment d'obligacions fiscals i amb la Seguretat Social: només caldrà presentar la documentació acreditativa de trobar-se al corrent en cas que no haja autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans telemàtics.

No caldrà aportar la documentació anterior que ja estiga en poder de l'IVACE sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a aquest efecte, segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

7. La utilització del certificat electrònic per a la tramitació de la sol·licitud eximeix de l'obligació de presentar la documentació relativa a la representació amb la qual s'actua en la fase de sol·licitud; l'IVACE podrà obtindre a través dels registres corresponents qualsevol informació addicional sobre la personalitat jurídica de l'entitat sol·licitant, llevat que hi conste oposició expressa.

8. No caldrà aportar cap documentació que ja estiga en poder de l'IVACE sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a aquest efecte.

9. Amb caràcter previ a la concessió de les ajudes i amb la finalitat de comprovar el compliment dels requisits exigits en les bases reguladores, l'IVACE requerirà a les empreses sol·licitants la presentació de les declaracions de les ajudes de minimis rebudes en l'exercici fiscal actual i dels dos anteriors, així com la declaració d'altres ajudes per als mateixos costos subvencionables.

10. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'empresa sol·licitant que -en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment– esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, després de la resolució prèvia dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran efectuats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i considerarà realitzat el tràmit de la notificació.



11. Es delega en la persona que ostente la direcció de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi d'empresa sol·licitant i canvi de projecte.





Article 7. Criteris d'avaluació

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 40 punts.

2. Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'hi especifica sobre un total de 100 punts:



a) Qualitat del projecte. Màxim: 50 punts.

– Grau de novetat i complexitat del projecte segons les aplicacions, equips o solucions a implantar: 0 – 40 punts.

– Grau de definició i claredat del projecte tenint en compte l'existència d'un diagnòstic i una estratègia d'implantació: 0 – 10 punts.

b) Viabilitat tècnica del projecte. Màxim: 20 punts.

– Capacitat i experiència de l'equip de treball tenint en compte l'adequació dels recursos humans de l'empresa beneficiària per a garantir l'èxit del projecte. 0– 10 punts.

– Adequació dels recursos implicats en l'execució del projecte tenint en compte la integració del projecte amb altres solucions ja existents en l'empresa: 0-10 punts.

c) Resultats/impacte esperable del projecte. Màxim: 20 punts.

– Impacte econòmic dels resultats del projecte valorant-ne la quantificació fonamentada en termes de creació d'ocupació i competitivitat empresarial: 0-15 punts.

– Alineació amb polítiques mediambientals tenint en compte projectes amb impacte favorable per economia circular, simbiosi industrial, reducció de residus, eficiència energètica o minimització del consum de recursos naturals. 0– 5 punts.

d) Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim: 10 punts.

– L'empresa sol·licitant compta amb un Pla d'igualtat d'oportunitats encara que la normativa vigent no li l'exigeix. 0 – 4 punts.



– L'activitat principal de l'empresa està alineada amb les prioritats temàtiques de la Comunitat per al coneixement i la innovació del clima, Climate KIC (Knowledge and Innovation Community of the European Institute of Innovation and Technology for the Climate disponible en http://www.climate-kic.org/), i es valoraran els projectes empresarials amb impacte favorable en simbiosi industrial, control de gasos d'efecte d'hivernacle, sistemes de transport eficients, tècniques de construcció conduents a la reducció d'emissions, gestió de l'aigua, bioeconomia: 0 – 3 punts.

– Percentatge de persones amb diversitat funcional, sobre el total de la plantilla, per damunt del mínim legal exigible. 0 – 3 punts.



Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a la present convocatòria, després de la proposta prèvia de la Comissió d'Avaluació definida en les bases reguladores.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu; tot això, sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà als interessats via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), per complir el que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb indicació de la convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, empresa beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció. Així mateix es considerarà que amb la recepció de la notificació de l'ajuda l'empresa beneficiària accepta la seua inclusió en la llista d'operacions contemplada en l'article 115, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

4. La resolució de concessió i/o denegació posa fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries s'especifiquen en l'article 10 de les bases reguladores de la present convocatòria, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma exigida en les instruccions de justificació de l'ajuda aprovades per resolució de la Direcció General de l'IVACE.

a) En tot cas comprendrà la documentació següent:

– Memòria que reculla de manera detallada les activitats realitzades.

– Relació de despeses de l'activitat emplenada mitjançant l'aplicació «Justific@», accessible des de l'adreça http://www.ivace.es.

– Justificants de despesa i pagament, incloent-hi, en el cas de despeses corresponents a serveis externs, una còpia dels informes o documentació equivalent per a acreditar la realització del servei.

– Informe de persona auditora o empresa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007), així com d'un llistat de comprovació del compliment dels requisits de les instruccions de justificació d'ajudes, signat per l'auditor i visat per la representació legal de l'empresa beneficiària.

b) Els pagaments s'hauran de dur a terme a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà mitjançant la presentació d'una còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons, juntament amb una còpia de la transferència o del xec nominatiu. Només s'hi admetran quan s'acredite el pagament per la totalitat de la despesa corresponent dins del període establit en l'article 9.3.c. En qualsevol cas, en queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

c) En cas que l'ordre de transferència i/o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i, per tant, estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, caldrà acompanyar-ne una còpia i una relació detallada en la qual apareguen el destinatari o destinatària, la identificació del justificant de la despesa (número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat.

3. Terminis d'execució, justificació i validesa de justificants de despesa i pagament:

a) El projecte haurà de desenvolupar-se dins del període comprés entre l'1 d'octubre de 2019 i el 31 de desembre de 2020, entenent-se que s'ha iniciat quan s'haja produït el primer compromís de despesa ferma i irreversible; serà requisit imprescindible que el projecte no haja finalitzat amb anterioritat a la sol·licitud de l'ajuda.

b) Seran subvencionables les despeses incorregudes en la realització del projecte, sempre que la data del justificant de despesa estiga compresa en el període indicat en l'apartat anterior.

c) S'admetran els pagaments realitzats amb posterioritat a l'1 d'octubre de 2019 i fins a la data de justificació del projecte.

d) La justificació de l'execució del projecte haurà de presentar-se amb data límit de 9 de febrer de 202 1.

4. Llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció, quan l'import facturat per una mateixa empresa proveïdora siga igual o supere, IVA exclòs, la quantia de 15.000 euros, l'empresa beneficiària haurà d'aportar en el moment de la justificació l'acreditació d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes de diferents entitats proveïdores sense vinculació entre elles ni amb l'empresa beneficiària de l'ajuda, i s'entendrà per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Les ofertes hauran de seleccionar-se entre entitats amb paràmetres equiparables i complir els requisits següents:

a) Requisits materials: les ofertes hauran d'estar suficientment detallades, amb especificació dels treballs que han de realitzar-se i el preu, i hauran de ser comparables en el contingut.

b) Requisits formals: les ofertes hauran d'estar datades i contindre les dades que permeten la correcta identificació de la persona o entitat remitent, juntament amb el logo o el segell de l'entitat.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, haurà de presentar un informe que justifique per què no s'ha triat aquesta oferta.

Excepcionalment, en el cas que per les especials característiques del bé o servei no hi haja al mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'entitats proveïdores pels documents següents:

a) Un informe explicatiu, signat per la representació legal, sobre les especials característiques del bé o servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres entitats proveïdores d'aquest. No serà admés com a justificant de la no-presentació de tres ofertes si el seu argument es basa en:

– Les característiques de l'entitat proveïdora (per exemple: «proveïdora habitual», o «subministradora única», sense que en aquest cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.).

– Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

– Les característiques genèriques de l'empresa beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

b) Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la cerca d'entitats proveïdores del bé o servei.

5. Altres obligacions:

a) L'empresa beneficiària haurà de fer constar, en tota informació o publicitat que efectue del projecte o activitat objecte d'ajuda, el cofinançament per l'IVACE i per la Unió Europea a través del FEDER, a fi d'assegurar amb això que totes les parts que intervenen en el projecte i el públic en general tinguen coneixement d'aquest cofinançament. En aquest sentit, s'haurà d'inserir en els diversos materials, suports, comunicacions o productes de difusió, el logotip de l'IVACE i l'emblema de la Unió Europea amb la referència al Fons FEDER, disponibles en http://www.ivace.es:

– El logotip de l'IVACE.

– L'emblema de la Unió Europea, segons les característiques tècniques establides en el capítol II i annex II del Reglament d'execució UE núm. 821/2014.

– La menció «Projecte cofinançat pels fons FEDER, dins del Programa operatiu de la Comunitat Valenciana 2014-2020».

Per a acreditar el compliment d'aquesta obligació, s'haurà de presentar en el termini concedit per a la justificació:

– Acreditació de les accions d'informació i comunicació (informes, escrits, presentacions, esdeveniments, documentació de reunions, etc.) que, si escau, haja mantingut.

– Captura de pantalla de la pàgina web –o mitjà electrònic similar– en què conste una referència al projecte subvencionat i al nom del programa.

– Fotografia del cartell informatiu sobre el projecte, d'una grandària mínima A3, en un lloc ben visible per al públic.

b) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per l'IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



c) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim establit en el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

En aquest sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, especialment versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica.



d) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

En l'execució dels projectes s'haurà de mantindre, a més, un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció un llistat en què en cada apunt que es faça d'una despesa, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat, segons el Pla general comptable (PGC), es reflectisca la quantia d'aquest apunt que té relació amb la subvenció concedida, i en aquest llistat s'haurà de reflectir tant el número d'anotació i assentament del llibre diari, com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat a què s'ha fet referència ací.

e) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'empresa beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de l'execució d'aquest.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, l'empresa beneficiària procedirà de la manera següent d'acord amb la tipologia de la modificació.



Tipus de modificació Procediment i criteri d'aplicació

Modificacions en el projecte, que no alteren ni aspectes essencials ni rellevants en l'avaluació d'aquest projecte, sempre que no suposen una redistribució entre els imports secundats per concepte de despesa superior al 20 %. No es requereix autorització prèvia de l'IVACE. S'hauran de motivar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, segons el criteri de l'IVACE, puga finalment admetre's.

Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en l'avaluació d'aquest projecte, incloent-hi la redistribució entre els imports secundats per concepte de despesa superior al 20 %. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim dos mesos abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. Podrà autoritzar-se sempre que segons el parer de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Ampliació de la data de justificació. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 15 dies naturals abans de la data de justificació del projecte establida en l'article 9.3.d. Podrà acceptar-se sempre que segons el parer de l'IVACE siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria. La possible autorització no comportarà la modificació del període d'execució del projecte ni d'elegibilitat de despeses.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim dos mesos abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. La seua autorització per part de l'IVACE s'estudiarà de manera individualitzada.





Les sol·licituds de modificació hauran de ser justificades adequadament per l'empresa beneficiària i en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida.

2. En la justificació de la despesa podran acceptar-se, segons el criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en uns altres, si bé únicament en les circumstàncies següents:

– En els costos amb justificació superior al 80 % del que es preveu en la notificació, la disminució de despesa es podrà compensar fins a arribar al 100 % amb els excessos provinents d'altres costos en els quals s'haja justificat per damunt del que es preveu.

– Únicament podrà utilitzar-se per a compensar l'excés d'un cost que, com a màxim, supose el 20 % de la quantitat a justificar d'aquest cost.

– Els costos la despesa justificada dels quals siga inferior al 80 % del que es preveu en la notificació d'ajuda, no admetran compensació.

– En qualsevol cas, després d'aplicades les possibles compensacions, cap cost quedarà amb una subvenció assignada superior a la indicada en la notificació d'ajuda.

– La compensació entre costos no alterarà en cap cas la naturalesa del projecte.

Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE de conformitat amb el que es preveu en l'article 9.2.

En qualsevol cas, les modificacions resultants dels mecanismes de compensació detallats o aprovades per l'IVACE, no estaran en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte i se'ls aplicarà els límits de l'article 4.1 de la present resolució.

3. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que se n'acorde la procedència del reintegrament.

4. La no-presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.4, o la insuficiència d'aquests, donarà lloc a la consegüent minoració o revocació prevista en l'article 10.3.

5. La presentació per part de l'empresa beneficiària d'un percentatge de despeses pagades menor del 60 % de la quantitat total a justificar, donarà lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament puga considerar-se que tot i això el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no se'n declare la revocació sinó la minoració.

6. Es delega en la direcció de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, especialment les referides a renúncies, canvi de l'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada que s'haja executat el projecte al qual estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'empresa beneficiària.



Article 12. Dotació pressupostària

1. La convocatòria comptarà amb finançament al 50 % del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, dins de l'eix prioritari 3 «Millorar la competitivitat de les pimes», objectiu específic 3.4.2 «Promoure la innovació de la PIME i la cooperació per a la innovació en tots els àmbits».

2. El pressupost per a la concessió de les subvencions previstes en la present resolució serà de 8.500.000,00 euros amb càrrec a la línia S6722000 Investigació, desenvolupament i innovació empresarial de la Generalitat, previst en la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a 2020.

3. En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que corresponga, i a la seua publicació en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i butlletins que corresponga, amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que es disposa en el preàmbul de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria d'R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), seran aplicables les disposicions següents:

– Reglament d'execució (UE) 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell en allò que fa referència a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les actuacions i el sistema per al registre i emmagatzematge de dades.

– Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural, i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell.

– Reglament delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

– Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108, del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24.12.2013).

– Qualsevol altra normativa que per la matèria hi fora aplicable.



Article 14. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:



a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega la informació següent:



– Contractes subscrits amb una administració pública, fent esment a les parts, objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, nombre d'empreses licitadores i procediment utilitzat.



– Convenis amb l'administració pública subscrits, fent esment a les parts, objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació de l'import i la finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria podrà fer-los saber a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web:



https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/snca/Paginas/inicio.aspx i de la bústia de control antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desenvolupament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE perquè dicte les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució d'aquesta convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que es considere oportú.



València, 13 de gener de 2020.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web