Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 de juny de 2020, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, de convocatòria per al reconeixement d'entitats col·laboradores en la formació del professorat i de les activitats de formació permanent que proposen per al curs escolar 2020-2021. [2020/4930]

(DOGV núm. 8846 de 30.06.2020) Ref. Base de dades 004958/2020




La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en l'article 102, punt 1, especifica que la formació permanent del professorat és un dret i una obligació de tot el professorat, i també una responsabilitat de l'Administració i dels mateixos centres educatius.



Atés que un dels objectius de l'Administració educativa és fomentar la col·laboració amb altres institucions per a la formació del professorat, sorgeix la necessitat d'establir instruccions que regulen la consideració d'entitat col·laboradora en matèria de formació permanent del professorat a l'efecte del reconeixement de les activitats formatives proposades.



L'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, i disposa, en el capítol IV, el reconeixement d'activitats de formació permanent a petició d'entitats, establint els requisits de participació per a aquelles entitats públiques o privades interessades a ser considerades entitats col·laboradores, així com les condicions necessàries que han de complir els plans de formació proposats per aquestes.



Considerant les normes dictades per les autoritats sanitàries competents per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 i les mesures preventives per a garantir la protecció de la seguretat i salut davant la situació i evolució de la pandèmia de coronavirus (COVID-19), per a la impartició de les accions formatives en la modalitat presencial.

De conformitat amb l'article 24.2 de l'ordre de formació indicada, d'acord amb les competències atribuïdes pel Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions (DOGV 8572, 17.06.2019), i pel Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat (DOGV 8590, 12.07.2019), resolc:





Primer. Objecte

1. Regular el procediment per al reconeixement com a entitats col·laboradores d'aquelles institucions públiques o privades que així ho sol·liciten i que complisquen els requisits establits en l'article 24.1.de l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives.



2. Regular l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT) com a plataforma de comunicació entre la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i les institucions públiques o privades de l'àmbit d'aplicació d'aquesta norma.



Segon. Àmbit d'aplicació

Aquesta resolució s'aplicarà a aquelles institucions públiques o privades que, per al curs 2020-2021, vulguen ser reconegudes com a entitats col·laboradores en la formació del professorat.



Tercer. Forma i termini per a la tramitació i presentació de sol·licituds



1. Les entitats que sol·liciten el reconeixement com a entitat col·laboradora per al curs escolar 2020-2021, hauran de presentar per mitjans electrònics una sol·licitud per al reconeixement d'entitat col·laboradora en matèria de formació del professorat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

2. La tramitació i presentació de sol·licituds s'ha de realitzar exclusivament per mitjans electrònics a través de l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT), de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per a obtindre l'accés a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT), les entitats hauran de presentar una sol·licitud de manera telemàtica (procés 1), a través de la seu electrònica de la Generalitat, accessible en el lloc web https://sede.gva.es. Aquest tràmit també estarà disponible en el següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=841&version=amp.

Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). També s'admetran certificats de persona jurídica emesos per qualsevol proveïdor de serveis de certificació reconegut, dels inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació (TSL) establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

(https://administracionelectronica.gob.es/PAe/aFirma-Anexo-PSC).

En aquesta sol·licitud, l'entitat comunicarà les dades de la persona o les persones per a les quals sol·licita accés a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT).

3. La tramitació de la sol·licitud es completarà en l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (procés 2). Les persones per a les quals s'ha sol·licitat l'accés en el procés 1 rebran per correu electrònic les instruccions necessàries per a això, una vegada el sistema li haja atorgat l'autorització. Aquestes persones hauran de disposar del seu propi certificat electrònic reconegut de ciutadà (persona física).

4. La sol·licitud i la documentació preceptiva presentada per altres mitjans diferents als previstos determinarà l'exclusió d'aquesta convocatòria.

5. El termini per a la tramitació i presentació de les sol·licituds serà des de les 10.00 hores del 2 de juliol de 2020 fins a les 23.59 hores del 23 de juliol de 2020.

6. Els processos 1 i 2 per a la presentació de la sol·licitud de reconeixement com a entitat col·laboradora es descriuen en els apartats quart i cinqué següents.



Quart. Procés 1 de sol·licitud d'accés de l'entitat a la seu electrònica de la Generalitat

1. L'entitat accedirà a la seu electrònica de la Generalitat i haurà d'omplir les dades de l'entitat, que posteriorment seran transferides a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT).

2. Així mateix, l'entitat introduirà en aquest formulari les dades personals de dues persones usuàries, a les quals se'ls atorgarà credencials d'accés a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT) per a poder accedir al procés 2, aportar les dades, la documentació complementària requerida i completar la tramitació de la sol·licitud.





Cinqué. Procés 2 d'accés de les persones usuàries acreditades a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT)

1. Les credencials d'accés es comunicaran a les persones usuàries mitjançant un correu electrònic. En aqueix moment es podrà accedir a OVIENT.

2. Qualsevol de les dues persones usuàries acreditades podrà accedir a l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT) i aportar les dades i els documents següents:

a) Estatuts constitutius de l'entitat en què figure, de manera expressa, l'absència en totes les seues activitats de l'ànim de lucre i entre les seues finalitats, la realització d'activitats de formació del professorat.

b) Si no haguera sigut reconeguda com a entitat col·laboradora en cursos escolars anteriors, s'aportarà una memòria de l'experiència prèvia d'activitats de formació permanent del professorat realitzades amb l'administració educativa fins a la data de presentació de sol·licitud.



c) Pla d'activitats: s'ompliran les dades de cadascuna de les activitats de formació proposades i, si és el cas, les edicions de la mateixa activitat, en la fitxa del perfil/disseny d'OVIENT, que inclourà l'equipament, les instal·lacions i el personal tècnic disponible que en garantisquen el desenvolupament.

3. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat perquè la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar-hi expressament el consentiment, si així s'assenyala expressament en el formulari de sol·licitud, i, en aquest cas, s'hauran d'aportar els documents següents a través de l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores (OVIENT):

– Certificat positiu de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que acredite que el sol·licitant està al corrent de les seues obligacions.



– Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que el sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

– Certificat de les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, que acredite que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

4. En el formulari de sol·licitud, l'entitat subscriurà una declaració responsable d'estar legalment constituïda i inscrita en el corresponent registre públic i tindre com a àmbit d'actuació, totalment o parcialment, el territori de la Comunitat Valenciana.

5. Així mateix, en aquest formulari, l'entitat subscriurà una declaració responsable que les activitats formatives presencials es realitzaran d'acord amb les normes dictades per les autoritats sanitàries competents per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 que en cada moment es determinen i les mesures preventives necessàries per a garantir la protecció de la seguretat i salut.

6. Quan en data 23 de juliol de 2020 s'haja completat el procés 1 sense haver-se completat el procés 2, es concediran 6 dies addicionals per a completar el procés 2 i finalitzar la presentació de la sol·licitud.





Sisé. Resolució

1. La Comissió de Reconeixement de la Formació, indicada en l'article 22 de l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, serà l'encarregada de l'estudi, valoració i proposta a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, del reconeixement de l'entitat com a entitat col·laboradora, així com de les activitats corresponents als plans de formació que presenten. Es valorarà, per a això, que l'oferta formativa de l'entitat s'adeqüe a les línies prioritàries en matèria de formació plantejades per la Conselleria i el grau de complementarietat amb l'oferta general de formació de la Conselleria, i podran quedar-ne excloses aquelles activitats que no s'ajusten al que s'estableix en l'article 102 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació; en l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, i en el Pla anual de formació permanent del professorat, o no tinguen incidència en l'aula.



2. La Comissió, a partir de la informació existent en l'Oficina Virtual d'Entitats formularà la proposta de resolució provisional, que es farà pública en la pàgina web de formació del professorat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

http://www.ceice.gva.es/va/web/formacion-profesorado/entidades-colaboradoras

3. Així mateix, cada entitat participant podrà consultar l'estat de la seua sol·licitud, després de la resolució provisional, accedint a l'Oficina Virtual d'Entitats.

4. Contra aquesta resolució es podran realitzar al·legacions en un termini de deu dies a comptar des de la seua publicació en la pàgina web de formació del professorat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Aquestes al·legacions s'efectuaran en l'Oficina Virtual d'Entitats.

5. Examinades les al·legacions adduïdes per les entitats, la Comissió elevarà la proposta de resolució definitiva a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, que es farà publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6. A aquelles entitats que no se'ls reconega com a entitat col·laboradora se'ls revocarà l'accés a l'Oficina Virtual d'Entitats.



Seté Modificació dels plans de formació del curs 2020-2021

1. Les entitats reconegudes, segons la resolució a què fa referència l'apartat 6.5 anterior, podran modificar o proposar noves activitats en una nova convocatòria, durant el mes de febrer de 2021, exclusivament a través de l'Oficina Virtual d'Entitats.

2. No es reconeixeran en les modificacions dels plans les activitats formatives presentades que s'hagueren realitzat en dates anteriors a la convocatòria corresponent.

3. La Comissió estudiarà aquesta modificació dels plans i formularà la proposta de resolució provisional, que es farà pública en la pàgina web.

4. Així mateix, cada entitat participant podrà consultar la seua valoració, després de la resolució provisional, accedint a l'Oficina Virtual d'Entitats.

5. S'obrirà un termini de deu dies, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, per a la presentació d'al·legacions a través de l'Oficina Virtual d'Entitats.

6. Examinades les al·legacions adduïdes per les entitats, la Comissió elevarà la proposta de resolució definitiva a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, que es farà pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Huité. Lloc de realització i activitats de teleformació

1. No seran reconegudes les activitats formatives el lloc de realització de les quals siga un centre educatiu públic de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, llevat que es complisquen les condicions d'ús establides en la resolució per la qual es dicten instruccions per a l'organització i el funcionament de centres docents públics.



2. En el cas d'activitats de teleformació, s'indicarà com a lloc de realització, en la seua programació, la plataforma de l'entitat on es desenvoluparà l'activitat i, quan siga sol·licitat per l'òrgan gestor, es proporcionaran les dades d'usuari i clau d'accés que permeten supervisar l'acció formativa.



Nové. Modalitats formatives excloses de la convocatòria

No es reconeixeran les activitats de formació proposades per entitats en les modalitats de formació en centres, seminari, grup de treball i estada formativa en empresa, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14.3 de l'esmentada Ordre 65/2012, de 26 d'octubre.



Desé. Participants en les activitats organitzades per les entitats col·laboradores

1. Podrà participar en les activitats de formació permanent del professorat organitzades per les entitats col·laboradores reconegudes el personal establit en l'article 4.2 de l'esmentada Ordre 65/2012, de 26 d'octubre. Les entitats estaran obligades, en la difusió d'aquestes, a anunciar els destinataris de la formació que tindran dret a la diligència de reconeixement per aquesta Conselleria, així com a complir el que s'estableix en l'article 17.2, referent al solapament d'activitats formatives.

2. Una vegada finalitzada l'activitat, en el termini màxim de dos mesos, l'entitat haurà d'omplir a través de l'Oficina Virtual d'Entitats Col·laboradores la fitxa final amb la relació de participants aptes i experts, amb indicació del nombre d'hores d'intervenció, i la memòria final de valoració global de l'activitat, en suport electrònic, segons el model establit.

3. Les entitats s'asseguraran que el nombre de participants amb dret a certificat de reconeixement en cada acció no siga inferior al 50 % del nombre de places convocades.

4. En el cas que les entitats presenten actes amb un nombre de participants aptes amb dret a reconeixement inferior al 50 %, la Comissió de Reconeixement podrà proposar a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional el no-reconeixement com a entitat col·laboradora per al curs escolar següent, sempre que el nombre d'activitats que incomplisquen el requisit esmentat siga superior al 50 % del nombre d'activitats proposades.



Onzé. Certificació dels participants

Els certificats expedits per les entitats, acreditatius de la participació en activitats de formació, hauran de contindre la informació establida en l'annex I de l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre.

Dotzé. Diligències de reconeixement

1. El Servei de Registre i Acreditació Docent, si es compleixen tots els requisits, expedirà les diligències de reconeixement al personal assistent, ponent o tutor, mitjançant un enllaç remés a l'adreça de correu electrònic pertinent de la persona interessada, que constaran en el Registre de Formació Permanent inclòs en el compte/formació del professorat, i que acompanyaran els certificats emesos per l'entitat. No es podrà rebre més d'un certificat per participació en una mateixa activitat.



2. Si escau la certificació les entitats hauran d'informar el personal assistent sobre la seua inclusió en el Registre de Formació del Professorat. Les dades de caràcter personal es tractaran amb el grau de protecció que estableixen el Reglament general de protecció de dades i la Llei orgànica 3/2018, de 5 desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i s'adoptaran les mesures necessàries per a garantir la confidencialitat i la integritat de la informació.





Tretzé. Seguiment i avaluació dels plans

1. El Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, en col·laboració amb les assessories dels CEFIRE, és l'encarregat del seguiment i l'avaluació de les activitats reconegudes. Si és el cas, es podrà incloure la visita als llocs de realització de les accions i l'emissió d'informes de la seua valoració. Si del seguiment d'aquestes accions es comprovara l'incompliment d'algun dels requisits, o resultara avaluació negativa d'aquestes, la comissió designada proposarà a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional el seu no-reconeixement. En aquest cas es comunicarà a l'entitat pertinent l'informe d'avaluació negatiu corresponent.



2. En cap cas seran reconegudes activitats formatives que hagen sigut subrogades per l'entitat col·laboradora a una altra empresa o entitat.



Catorzé. Recursos

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 23 de juny de 2020.– El secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional: Miguel Soler Gracia.

Mapa web