RESOLUCIÓ de 23 de juny de 2020, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es concedeixen ajudes a la Fundació Premis Rei Jaume I (línia de subvenció S2382000). [2020/4962]
(DOGV núm. 8846 de 30.06.2020) Ref. Base de dades 004940/2020
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 23.06.2020 Aquesta disposició està afectada per: Afectada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Presidència de la Generalitat Grup temàtic: Ajudes Matèries: Fundacions
Els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020 contenen en el capítol IV del seu estat de despeses, i dins del Programa pressupostari 112.30, Coordinació del diàleg social, la línia de subvenció S2382000, amb la denominació «Finançament de despesa corrent Fundació Premis Rei Jaume I». Aquesta línia té el caràcter de nominativa, i compta amb un import de 60.000 (seixanta mil) euros.
Com a beneficiària figura la Fundació Premis Rei Jaume I, l'objecte fundacional de la qual ho constitueix, segons els seus Estatuts, l'organització, concessió i altres funcions i actes necessaris per a la consecució del lliurament dels denominats Premis Rei Jaume I que es concedisquen a partir de 1997, i que, en aquest moment, són sis, referits respectivament a la Investigació Bàsica, Economia, Medicina Clínica, Protecció del Medi Ambient, Noves Tecnologies, i Emprenedor, sense perjudici de la seua ampliació i/o modificació, amb la finalitat d'impulsar i promoure l'avanç d'aquestes matèries.
S'ha aplicat el que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat, dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques. Les subvencions que es concedeixen en aquesta resolució no necessiten la notificació més amunt esmentada, per no tindre els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea; en concret, per no suposar cap avantatge econòmic, ja que l'entitat a què va dirigida la subvenció no exerceix activitat econòmica que puga oferir béns o serveis en el mercat, i, per aquesta raó no hi ha possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres.
L'entitat beneficiària ha presentat declaració responsable de no estar incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, establides en l'article 13 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions per reintegrament que, si és el cas, se li hagueren exigit, segons el que es disposa en l'article 34.5 de la Llei general de subvencions. Així mateix, ha acreditat trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries davant la hisenda de l'Estat i de la Generalitat i davant la Seguretat Social.
L'article 2 del Decret 136/2006, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es modifica el nom de l'Alt Consell Consultiu en Investigació i Desenvolupament de la Presidència de la Generalitat, que passa a denominar-se Alt Consell Consultiu en Investigació, Desenvolupament i Innovació de la Presidència de la Generalitat, i s'aprova el seu Reglament, modificat pel Decret 31/2012, de 10 de febrer, del Consell, de modificació del Decret 136/2006, de 29 de setembre, atribueix les funcions administratives i de gestió relacionades amb l'ACC R+D+I a la Conselleria de Presidència, a través de la seua sotssecretaria, sense perjudici de les seues funcions d'assessorament i suport al president o a la presidenta de la Generalitat, sota la dependència directa de la qual roman.
El Pla estratègic de subvencions de la Presidència de la Generalitat i els seus organismes públics per al període 2018-2020, aprovat per Resolució de 6 de juny de 2018, del president de la Generalitat, actualment vigent, recull la línia de subvenció directa de l'ajuda regulada.
Per tot això, i en virtut del que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat i que actua per delegació del president de la Generalitat, d'acord amb el que es disposa en la resolució de 19 de juliol de 2019 (DOGV 8596, 22.07.2019), resolc:
Primer. Import
Concedir a la Fundació Premis Rei Jaume I, amb NIF G96592282, una subvenció per import de 60.000 (seixanta mil euros) a càrrec dels crèdits consignats en la línia nominativa S2382000, «Finançament despesa corrent Fundació Premis Rei Jaume I», del programa 112.30, Coordinació del diàleg social, capítol IV, del pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2020, i autoritzar i disposar la despesa per import de 60.000 euros, en l'aplicació pressupostària 05.02.03.112.30.4 S2382000.
Segon. Objecte
L'objecte d'aquesta subvenció és el finançament de les despeses de personal i funcionament que es deriven de les activitats específiques que, en matèria de transferència de coneixement, assessorament i divulgació científica i tecnològica, duga a terme la Fundació Premis Rei Jaume I, per si mateixa o per mitjà de les persones premiades, membres de l'Alt Consell Consultiu en R+D+I, en la seua condició de persones guardonades amb els Premis Rei Jaume I.
Tercer. Despeses subvencionables
Seran subvencionables les despeses de l'exercici 2020, relatives a personal i manteniment, que s'acrediten amb factures o qualsevol altre document probatori, de valor equivalent, inclosa la justificació documental del pagament realitzat a través de transferències bancàries efectuades i/o relacions de tributs ingressats en les arques oficials corresponents, amb anterioritat a la data de justificació. Específicament, les despeses de personal es justificaran mitjançant les nòmines i els documents TC1 i TC2 relatius a la Seguretat Social.
No serà subvencionable l'IVA satisfet per l'adquisició de béns i serveis, llevat que s'acredite documentalment, mitjançant declaració responsable, que aquest tribut no és susceptible de recuperació o compensació.
La quantitat concedida té la consideració de màxima i estarà reduïda proporcionalment en atenció al cost efectiu de les actuacions realitzades per l'entitat beneficiària.
Amb independència de la resta de despeses d'administració i gestió vinculades al directe desenvolupament de les activitats expressades amb anterioritat, s'acceptaran, com a part de les despeses necessàries per a l'execució de les previsions objecte d'aquesta subvenció, les derivades de les tasques exercides per personal al servei de l'entitat beneficiària. En cap cas la percepció d'aquest import podrà superar la totalitat de la despesa incorreguda o imputada per l'entitat beneficiària per aquests conceptes en la seua comptabilitat.
Així mateix, en cap cas el cost de l'adquisició de les despeses subvencionables podrà superar el valor de mercat.
L'entitat beneficiària podrà subcontractar, si és el cas, fins a la totalitat de les actuacions objecte d'aquesta subvenció.
Quan l'import de la despesa a justificar supere les quanties de 18.000 euros, en el supòsit de prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, la Fundació haurà de sol·licitar almenys tres ofertes de diferents persones o entitats proveïdores, amb caràcter previ a la contractació de la prestació del servei, segons el que es disposa en l'article 72.2.f del Reial decret 887/2006, 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, llevat que per les seues especials característiques no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la subvenció.
Quart. Procediment
L'entitat beneficiària haurà de manifestar, en el termini de quinze dies hàbils a partir de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la seua conformitat amb la concessió de la subvenció, d'acord amb el model que s'inclou com a annex d'aquesta resolució.
El model de conformitat, degudament emplenat i signat, haurà de presentar-se telemàticament en el portal de la Generalitat, Presidència, dins de l'apartat «Sol·licitud general d'iniciació i tramitació Telemàtica de procediments de Presidència de la Generalitat» en l'enllaç següent:
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18487&version=amp
o en qualsevol dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Cinqué. Òrgan gestor
Correspon la tramitació i la gestió de la subvenció a la Subdirecció General d'Organització i Coordinació.
Sisé. Justificació de les despeses
El pagament a la Fundació Premis Rei Jaume I de l'aportació econòmica de la Generalitat es realitzarà, segons el que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i conforme a l'article 72 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, mitjançant l'aportació dels documents següents:
1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
2. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:
a) Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació de la persona o entitat creditora i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgue conformement a un pressupost, s'indicaran les desviacions esdevingudes.
b) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i la documentació acreditativa del pagament.
c) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.
d) Els tres pressupostos que, si escau, i en aplicació de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, haja d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària.
3. Declaració responsable signada per la persona representant legal de l'entitat sobre el compliment de les obligacions establides en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, amb exprés esment de trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
El termini màxim per al lliurament d'aquesta justificació serà el 10 de desembre de 2020.
Així mateix, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent davant l'òrgan gestor de la subvenció, els extrems següents:
Que l'ajuda concedida ha sigut degudament registrada en la comptabilitat de l'entitat.
Que els fons han sigut destinats a realitzar l'activitat per a la qual van ser concedits.
Que la documentació original acreditativa de la despesa realitzada i efectivament pagada es troba en les dependències d'aquesta, a la disposició de l'òrgan gestor de la subvenció, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.
En cas que l'entitat beneficiària reba altres fons per als mateixos objectius que els establits en aquesta resolució, haurà de posar-ho en coneixement de l'òrgan gestor de la subvenció.
Tenint en compte que la Fundació Premis Rei Jaume I és beneficiària d'una altra subvenció a càrrec a la línia de subvenció S2766, les despeses admissibles com a justificació de totes dues subvencions hauran de presentar-se separadament, i ajustar-se quant a la seua naturalesa, al que s'estableix en l'apartat tercer de totes dues resolucions de concessió, sobre despeses subvencionables.
Seté. Mètode de pagament de la subvenció
El pagament s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari de l'entitat beneficiària que aquesta determine una vegada rebuda la justificació.
No obstant això, i de conformitat amb l'article 171.3.a de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic i instrumental i de subvencions a petició de la Fundació Premis Rei Jaume I i prèvia constitució de fiança suficient, podrà anticipar-se fins a un 30 % de l'import anual de la subvenció concedida.
Així mateix, podran realitzar-se abonaments a compte, que s'aplicaran a l'import pendent de la subvenció, sempre després de la justificació de l'efectiva aplicació de l'import anticipat, segons l'article 171.4 de l'esmentada Llei 1/2015.
Les quantitats lliurades anticipadament i no justificades per la Fundació, hauran de ser reintegrades mitjançant xec nominatiu conformat o bancari a nom de la Generalitat, Presidència.
Huité. Compatibilitat de les ajudes
L'ajuda concedida serà compatible amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat descrita, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. Aquesta compatibilitat estarà condicionada al fet que l'import de les ajudes, aïlladament o en concurrència amb unes altres, no supere el cost de l'activitat subvencionada. Tot això de conformitat amb l'article 65.3.c del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.
Nové. Concreció d'imports màxims
L'import màxim subvencionable en 2020 per cada concepte referit a les despeses derivades de l'assessorament i divulgació científica i tecnològica que duga a terme la Fundació Premis Rei Jaume I, amb NIF G96592282, a càrrec dels crèdits consignats en la línia nominativa S2382000, «Finançament despesa corrent Fundació Premis Rei Jaume I», del programa 112.30, Coordinació del diàleg social, per mitjà dels guardonats amb aquests premis, membres de l'Alt Consell Consultiu en R+D+i, per a l'exercici 2020, serà el següent, encara que la despesa total corresponent efectivament contreta siga superior:
En concepte de dietes per l'assistència a les sessions de les comissions tècniques i Ple de l'Alt Consell Consultiu, siga com siga el nombre d'aquestes que se celebren, l'import serà de 500 en total. En tot cas, per l'assistència de vocals científics al Ple, l'import per cada vocal serà de 400 . Per l'assistència a cadascuna de les sessions de comissions tècniques, l'import màxim serà de 167 , sense que puga superar-se el límit absolut de 500 assenyalat anteriorment per al global de reunions.
Aquests imports s'acreditaran amb factures o qualsevol altre document probatori, de valor equivalent, inclosa la justificació documental del pagament realitzat a través de transferències bancàries efectuades i/o relacions de tributs ingressats en les arques oficials corresponents, amb anterioritat a la data de justificació. Així mateix, la Fundació remetrà certificat original signat per la persona representant competent de la mateixa a aquest efecte, que incloga la relació nominativa d'assistents a cada reunió.
En concepte de despeses de restauració, derivats de l'assistència a les sessions de les comissions tècniques i Ple de l'Alt Consell Consultiu, l'import màxim serà de 50 per membre assistent i dia, i s'acreditarà mitjançant la factura expedida per l'establiment de restauració corresponent.
En concepte de despeses de transport i desplaçament a les sessions de les comissions tècniques i del Ple de l'Alt Consell Consultiu, serà import màxim subvencionable per membre assistent el corresponent al preu del transport efectuat en classe turista d'avió o tren.
En concepte de despeses d'allotjament i hostalatge, amb motiu de l'assistència a les sessions de les comissions tècniques i del Ple de l'Alt Consell Consultiu, que es va acreditar mitjançant la factura expedida per l'establiment hoteler corresponent.
Desé. Transparència
Com a entitat beneficiària d'una subvenció, en compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, pel qual es desplega la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir-se les obligacions següents en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les altres obligacions establides en l'article 14 de la LGS i altra legislació aplicable:
1. En el cas de percebre durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de transparència establides en la Llei 19/2013, de 9 de desembre.
2. Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, amb indicació, almenys, de l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat.
La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de la mateixa pàgina web de l'entitat.
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, de conformitat amb l'establit en l'article 114.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques, les persones interessades podran interposar els recursos següents:
a) Potestativament, un recurs de reposició davant de la Presidència de la Generalitat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques, tenint en compte que no és possible simultaniejar el recurs contenciós administratiu i el potestatiu de reposició.
b) Directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats del contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que disposen els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
València, 23 de juny de 2020. El president de la Generalitat, p. d. (R 19.07.2019; DOGV 8596, 22.07.2019), la directora general de Coordinació del Diàleg Social: Zulima Pérez Seguí.
ANNEX I
Model de conformitat de la subvenció de concessió directa
1. IDENTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ
Anualitat:
Òrgan gestor:
Import:
Títol:
2. ENTITAT BENEFICIÀRIA
Nom o raó social (*):
Tipus d'entitat:
Sigles:
NIF:
Adreça:
Localitat:
Província:
Telèfon:
Correu electrònic:
Pàgina web:
(*) El nom ha de ser coincident amb el qual figura en aquesta resolució.
Dades de la persona representant:
Nom:
Cognoms:
DNI/NIF:
Càrrec:
Dades domiciliàries a l'efecte de notificació:
Adreça:
Localitat:
Província:
Codi postal:
Dades de persona de contacte en cas de ser diferent de la persona sol·licitant:
Nom i cognoms:
Telèfon:
Correu electrònic:
3. DECLARACIÓ RESPONSABLE
a) Conforme al que es disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, done la meua autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI), i, si és el cas, de residència.
Sí No
En cas de no subscriure l'autorització corresponent, la persona interessada estarà obligada a presentar els documents corresponents juntament amb aquesta conformitat.
b) Declare que, a la vista de les bases que regeixen aquesta convocatòria, les accepte íntegrament i accepte la subvenció per al projecte a què es refereix aquesta resolució.
c) Declare que l'entitat que represente no es troba sotmesa a les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, que determina la prohibició d'obtindre la condició de beneficiària de subvencions, i ressaltar especialment la de no ser deutora per reintegrament de subvencions.
d) Declare que totes les dades que figuren en aquest document són vertaderes, i es van comprometre en nom de l'entitat de destinar l'import de la subvenció que es regula i concedeix en aquesta resolució a l'objecte previst.
e) Declare, sota la meua responsabilitat, que els documents que aporte són còpia fidel de l'original, els quals seran aportats a requeriment de l'Administració.
4. INFORMACIÓ I CONSENTIMENT
INFORMACIÓ SOBRE LA LLEI ORGÀNICA DE PROTECCIÓ DE DADES:
Als efectes previstos en l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, se l'informa que les dades consignades en aquest document seran incorporades a un fitxer del qual és titular la Presidència de la Generalitat. Les seues dades seran emprades només per a la gestió d'ajudes i subvencions i no seran cedides ni utilitzades per a una altra finalitat diferent. Respecte de les esmentades dades, podrà exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes que preveu l'esmentada Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, davant la Presidència de la Generalitat.
Sí No