Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 de juliol de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen subvencions destinades a mancomunitats que presten serveis mancomunats d'arxivament a la Comunitat Valenciana. [2020/5463]

(DOGV núm. 8854 de 10.07.2020) Ref. Base de dades 005305/2020




En compliment del que es disposa en l'Ordre 26/2017, de 29 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a mancomunitats que presten serveis mancomunats d'arxivament a la Comunitat Valenciana (DOGV 8077, 05.07.2017), es convoquen subvencions destinades a mancomunitats que presten serveis mancomunats d'arxivament a la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2020.

Les subvencions convocades mitjançant aquesta resolució no necessiten la notificació a la Comunitat Europea perquè no reuneixen els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, segons disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, ja que no suposen cap avantatge econòmic, atés que les entitats a què estan dirigides no exerceixen activitats econòmiques en què s'oferisquen béns o serveis al mercat, i no existeix, per tant, possibilitat de falsejament de la competència.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

La present resolució té per objecte convocar subvencions destinades a mancomunitats que presten serveis mancomunats d'arxivament a la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2020.



Segon. Despeses subvencionables

Seran subvencionables a través de la present convocatòria les despeses derivades de l'externalització dels serveis d'arxiu mitjançant la contractació de personal arxiver per a l'organització i descripció dels arxius que formen part dels serveis mancomunats d'arxivament, i aquestes activitats hauran d'estar realitzades durant el període comprés entre l'1 de novembre de 2019 fins a l'últim dia del mes en què es porte a efecte la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució de la present convocatòria de subvencions.





Tercer. Dotació pressupostària

1. L'import global màxim destinat a finançar la subvenció que es convoca mitjançant la present convocatòria serà de 120.000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, línia S8222000, del capítol IV, de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, dels pressupostos de la Generalitat per a 2020.

2. Aquesta quantitat no suposa increment de la despesa aprovada per la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020.



Quart. Condicions de la concessió de les subvencions

1. La concessió de les subvencions s'efectuarà en règim de concurrència competitiva i d'acord amb el que establix l'article 8 de l'Ordre 26/2017 de 29 de juny, per la qual s'estableixen les bases reguladores.



2. Podran ser objecte d'aquestes subvencions les mancomunitats de municipis que presten serveis mancomunats d'arxivament als municipis de la Comunitat Valenciana, i que realitzen despeses amb aquesta finalitat. Les mencionades despeses hauran de tindre un cost mínim de 5.000 euros.

3. Per a obtindre la condició de beneficiaris, les mancomunitats hauran de complir els requisits i obligacions establits en els articles 2 i 3 de l'Ordre 26/2017 de 29 de juny, per la qual s'estableixen les bases reguladores.



Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud.

2. Les sol·licituds es presentaran exclusivament per via telemàtica, per mitjà de l'acces a la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es accedint al procediment corresponent a aquesta convocatòria o directament a través de la següent adreça d'internet: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18698

Per a poder tramitar electrònicament la sol·licitud, s'haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.



Sisé. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Junt amb la sol·licitud general, accessible per a omplir en el tràmit telemàtic, haurà de presentar-se la documentació següent:



a) Certificat del secretari o secretària o de l'interventor o interventora de la mancomunitat (segons model normalitzat inclòs com a imprés associat al tràmit), en el que s'especifique la informació següent:



– Acord de l'òrgan competent pel qual es va acordar sol·licitar la subvenció, indicant la finalitat i la quantia total de la despesa, que no serà inferior a 5.000 euros.

– Justificació de la despesa realitzada, especificant el següent detall de despesa: data de reconeixement de l'obligació, perceptor, concepte, partida pressupostària i import.

b) Els documents justificatius derivats de la despesa realitzada, que hauran de ser originals o còpies confrontades, estaran datats entre l'1 de novembre de 2019 i l'últim dia del mes en què es publique la present convocatòria, ambdues incloses.

c) En el cas de nou perceptor o perceptora o canvi de número de compte bancari, s'aportarà el model de domiciliació bancària segons model normalitzat inclòs com a imprés associat al tràmit.

d) Omplir en SAVEX (Sistema Arxivístic Valencià en Xarxa) el formulari del Cens del patrimoni documental valencià corresponent a l'arxiu de la mancomunitat. Per a accedir s'haurà de sol·licitar un usuari i contrasenya al Servei d'Arxius. El Servei d'Arxius es reserva el dret a sol·licitar novament el formulari quan determine que no està degudament omplit o estime que la informació aportada és insuficient.



e) Certificació expedida per la Sindicatura de Comptes que acredite que l'entitat ha presentat el compte general.

f) Certificat del secretari o secretària o de l'interventor o interventora de la mancomunitat en què s'indique el personal amb què està dotat el servei mancomunat d'arxiu (relació de llocs i, si és el cas, denominació i classificació) i la seua relació laboral amb l'entitat.

g) Memòria anual d'activitats realitzades.

Els documents que acompanyaran a la sol·licitud, seran presentats través del tràmit telemàtic en format PDF, i hauran d'estar firmats per mitjà d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.

2. Si la sol·licitud presentada no reuneix els requisits o falta documentació exigida, es requerirà a l'entitat interessada perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius per mitjà del tràmit telemàtic corresponent, amb indicació que, en cas de no fer-ho així, mitjançant una resolució es considerarà que desisteix de la seua petició, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per a l'esmena de la sol·licitud, es podrà accedir a través del següent enllaç del procediment: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18542



Seté. Criteris per a l'assignació econòmica de la subvenció i règim de pagament

1. El procés d'assignació econòmica entre les entitats beneficiàries es realitzarà tenint en compte la dotació total de la convocatòria i la proposta de concessió que realitzarà la comissió avaluadora d'acord amb els criteris d'atorgament de la subvenció assenyalats en l'article 7 de l'Ordre 26/2017 de 29 de juny, per la qual s'estableixen les bases reguladores.

2. L'assignació de la subvenció serà de la manera següent:

En primer lloc es comprovarà que la documentació justificativa que acompanya la sol·licitud acredita suficientment la quantia sol·licitada per l'entitat interessada en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte de la convocatòria. En el cas que la documentació aportada no justifique prou el total del que s'ha sol·licitat, transcorregut el termini preceptiu d'esmena, aquesta quantitat es reduirà en la part que corresponga.

Quedaran excloses aquelles sol·licituds que resulten per davall de la despesa mínima indicada en el punt quart d'aquesta convocatòria.

La comissió avaluadora podrà requerir a les entitats interessades totes les dades i acreditacions que es consideren necessàries per a la deguda qualificació de les despeses objecte de subvenció.

En segon lloc, una vegada comprovada la documentació justificativa s'atorgarà a totes les sol·licituds que hagen superat la primera fase de comprovació de la documentació una quantitat lineal de 2.000 euros.



La dotació econòmica restant es distribuirà entre les entitats beneficiàries que hagen realitzat una inversió superior a la indicada en la present convocatòria, degudament justificada, tenint en compte els factors següents: X = dotació econòmica restant després de l'assignació lineal de la subvenció, I = Inversió justificada de cada sol·licitant, T = suma de les inversions justificades de tots els sol·licitants que han superat la fase primera.

Fórmula de repartiment: subvenció = (X*I)/T.

3. L'aportació de la Conselleria competent en matèria d'arxius serà, com a màxim, del 50 % del cost de la inversió que s'haja realitzat. Les entitats beneficiàries hauran d'aportar amb càrrec al seu pressupost la part no finançada per la Generalitat.

4. Quan les activitats hagen sigut finançades a més, amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació de tals fons a les activitats subvencionades.

5. El pagament de les subvencions s'efectuarà d'una sola vegada, mitjançant transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació.



Huité. Protecció de dades

Responsable del tractament: La persona responsable del tractament de les dades recollides a través dels corresponents formularis annexos a aquesta convocatòria i, en el seu cas, de les dades que figuren en la documentació que s'adjunte a la sol·licitud de la subvenció, és la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport amb domicili Av. de Campanar, 32, 46015 València i adreça electrònica de contacte protecciodedadeseducacio@gva.es

Dades de contacte del delegat o delegada de protecció de dades: La persona interessada pot contactar amb el delegat o delegada de protecció de dades a través de les següents direccions de contacte:

Electrònica: dpd@gva.es

Postal: passeig Albereda, 16 – 46010 València.

Categoria de les dades objecte de tractament i origen d'aquests: Formaran part del tractament de dades personals responsabilitat de Conselleria d'Educació, Cultura i Esport les dades personals identificatives, de contacte, d'ocupació, econòmiques, de circumstàncies socials, categories especials de dades, dades especialment protegides i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollits a través de:

– Els formularis que acompanyen a aquesta convocatòria.

– Els que resulten de la consulta a Plataformes Autonòmiques d'Interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques, en el cas que la persona interessada no s'haja oposat a aquesta consulta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015.



– I documentació que s'entregue pels sol·licitants i representants legals.

En relació amb la documentació presentada per les persones sol·licitants i representants legals que incloga dades personals de terceres persones, amb caràcter previ a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, les persones sol·licitants i representants legals estan obligades a informar aquestes persones interessades, de la comunicació i tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en els termes previstos en aquest article.

Finalitats del tractament i base jurídica: Les dades personals seran tractades amb la finalitat de dur a terme tota la tramitació i gestió de la subvenció, inclosa l'admissió de sol·licituds, verificació del compliment de les condicions i requisits establits, concessió de la subvenció i verificació i control de la seua correcta execució i desenvolupament, tot això amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria i en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa contemplada en la present convocatòria (com són la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions) i en les restants normes aplicables, incloses les que regulen el tràmit electrònic.

Així mateix, en aplicació de la normativa vigent, amb la finalitat de garantir el dret dels ciutadans a conéixer en tot moment les subvencions convocades, i per a contribuir a complir els principis de publicitat i transparència, les dades de les subvencions concedides seran publicades, segons corresponga, en el diari oficial corresponent i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, amb indicació, segons cada cas, de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari o beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció, amb expressió dels diferents programes o projectes subvencionats.

No obstant l'anterior, quedaran excloses d'aquesta publicació les subvencions concedides quan la publicació de les dades del beneficiari o beneficiària per raó de l'objecte de la subvenció puga ser contrària al respecte i salvaguarda de l'honor, a la intimitat personal o familiar de les persones físiques en virtut del que s'estableix en la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, i així haja sigut previst en la seua normativa reguladora.

En concret, no es publicaran les subvencions concedides a persones físiques quan el propi objecte de la convocatòria proporcione informació o dades especialment protegides dels beneficiaris o beneficiàries o relatius a les categories especials de dades relacionades en els articles 9 i 10 del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) ni quan la persona física es trobe en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siga víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona, i en aquest cas, es procedirà a anonimitzar la informació d'ofici o a instàncies de la persona interessada.

La informació estarà disponible en les adreces

www.subvenciones.gob.es i www.infosubvenciones.es.

Persones destinatàries de les dades: Amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivada de la normativa contemplada en aquesta convocatòria, així com per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria d'Educació Cultura i Esport, les dades personals podran ser comunicades a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (d'ara en avant PAI) amb la finalitat d'efectuar la comprovació de les dades de la persona sol·licitant, així com d'altres situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, a altres òrgans de l'Administració Pública amb competència en la matèria, entre els quals, sense caràcter limitatiu, s'inclouen òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la Unió Europea, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, IGAE, Defensor del Poble i Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Delegat o Delegada de Protecció de Dades i uns altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.

Persones encarregades del tractament: Tercers encarregats del tractament podran tindre accés a les dades per encàrrec de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i/o de la Generalitat Valenciana, per a la prestació de serveis, seguint les instruccions i amb les mesures de seguretat i confidencialitat establides en l'encàrrec de tractament.

Transferències internacionals de dades: No existeixen transferències internacionals de dades

Necessitat de la comunicació de les dades per les persones interessades: totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud, per la qual cosa la falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

Termini de conservació de dades: Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es recapten i dins dels terminis establits en les normes vigents per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, sent suprimits d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.



Drets: La persona interessada pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

(a) A través del tràmit electrònic establit a aquest efecte que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria www.cece.gva.es, en l'apartat «Registre de tractament de dades».

(b) Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces: Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València. Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

(c) De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets és personalíssim i requerirà la identificació inequívoca de la persona interessada, que podrà realitzar-se en els apartats b) i c) mitjançant aportació del seu document nacional d'identitat, passaport o un altre document vàlid que l'identifique i, en el seu cas, de la persona que ostente la representació, o instruments electrònics equivalents; així com el document o instrument electrònic acreditatiu de tal representació.

Dret a reclamar davant l'Autoritat de Control: La persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Amb caràcter previ, la persona interessada pot contactar amb el Delegat o Delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de les següents direccions de contacte:

Electrònica dpd@gva.es

Postal: passeig Albereda, 16 – 46010 València.

Per a més informació sobre el tractament de les seues dades personals, la persona interessada pot consultar el Registre de Tractament de dades en www.cece.gva.es



Nové. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptadors des de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el dit termini sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds es consideraran desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb allò que disposa l'article 25.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La denegació de la subvenció haurà de ser motivada i les raons es faran constar en la resolució.

3. La resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que produirà els efectes de notificació, segons el que disposa l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre i en l'article 18 de la Llei General de Subvencions.



Desé. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'arxius, la facultat de concedir o denegar aquestes subvencions, amb un informe previ i proposta de la comissió de valoració, i se li autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació de les bases reguladores i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant del conseller d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de ser interposat davant dels jutjats del contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 8 de juliol de 2020.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web