Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 4/2020, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores d'ajudes destinades a finançar l'execució de projectes experimentals dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes o entitats dependents d'aquestes que exercisquen competències en matèria d'ocupació. [2020/5931]

(DOGV núm. 8863 de 22.07.2020) Ref. Base de dades 005665/2020








ÍNDEX



Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Finançament

Article 3. Entitats beneficiàries

Article 4. Projectes subvencionables

Article 5. Quantia de la subvenció i despeses subvencionables

Article 6. Termini d'execució

Article 7. Incompatibilitat

Capítol II. Sol·licituds de subvenció i la seua tramitació

Article 8. Convocatòria

Article 9. Procediment de concessió

Article 10. Presentació de les sol·licituds

Article 11. Instrucció

Article 12. Criteris d'atorgament de la subvenció

Article 13. Resolució i recursos

Article 14. Justificació

Article 15. Informe d'auditoria

Article 16. Liquidació i pagament

Capítol III. Control i seguiment de les subvencions

Article 17. Resolució d'incidències

Article 18. Reintegrament de les ajudes concedides

Article 19. Comprovació i control

Article 20. Obligacions de les entitats beneficiàries

Disposició addicional

Única. Dret de la competència

Disposicions finals

Primera. Habilitació normativa

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'article 51.1.1a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix que correspon a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral, assumint les facultats, competències i serveis que en aquest àmbit i en l'àmbit d'execució té l'Estat respecte a les relacions laborals, sense perjudici de l'alta inspecció d'aquest, i el foment actiu de l'ocupació.

El text refós de la Llei d'ocupació estableix, entre els objectius generals de les polítiques d'ocupació, fomentar polítiques adequades d'integració laboral dirigides a persones que presenten majors dificultats d'inserció laboral, com ara joves, dones, persones amb diversitat funcional, persones aturades de llarga duració i majors de 45 anys.

La Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de coordinació del sistema universitari valencià, d'ara en avant LCSU, assenyala, entre els principis informadors, que l'essència fonamental de la universitat és la formació d'homes i dones per a la seua inserció professional amb dignitat en la societat.

El Pla estratègic de subvencions del Servei Valencià d'Ocupació i Formació preveu entre els seus objectius operatius facilitar la incorporació de joves al mercat de treball, així com afavorir les iniciatives d'emprenedoria social i innovadora amb potencial de creació d'ocupació.



D'altra banda, l'Estratègia Europea d'Ocupació presta especial atenció a les necessitats d'ocupació jove i desenvolupa diferents mesures per al seu suport i promoció. La finalitat d'aquesta ordre s'emmarca en la filosofia de l'Estratègia Europea d'Ocupació, en un intent de millorar la incidència de les polítiques actives d'ocupació en el col·lectiu al qual es dirigeixen les entitats beneficiàries, mitjançant el disseny d'instruments de col·laboració en forma de projectes experimentals que permeten actuacions simbiòtiques dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes i Labora.

El Pla estratègic del Servef (actual Labora), per al període 2016-2022, estableix com a missió de l'organització: oferir serveis públics excel·lents que faciliten a les persones l'accés, el manteniment i la millora de l'ocupació en condicions d'igualtat; així com satisfer als ocupadors les seues necessitats d'ocupació, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

La realització d'aquests projectes experimentals suposa una oportunitat per a augmentar l'ocupabilitat i la possibilitat de millorar l'ocupació de les persones que es troben compreses en l'àmbit d'actuació de les entitats beneficiàries, bastint ponts de col·laboració entre els serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes i Labora, que afavorisquen la innovació en la millora dels serveis i en la seua complementarietat amb la finalitat d'aconseguir actuacions més eficients.



Labora assisteix als fòrums d'ocupació programats per les diferents universitats amb la finalitat de donar a conéixer l'oferta de serveis a les persones assistents que, en general, que pertanyen als col·lectius d'estudiants i postgraduats. Des d'aqueixa experiència s'ha constatat el desconeixement per part d'aqueixos col·lectius de la funció i els serveis oferits per Labora. D'aquesta forma es dibuixa la necessitat d'establir vies de col·laboració entre els serveis d'ocupació de les universitats públiques i Labora que fa recomanable la redacció d'aquesta ordre de bases.

Amb la finalitat d'innovar les formes de treball en comú entre entitats públiques que persegueixen finalitats en molts casos idèntiques, com són els serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes i Labora, la realització de projectes experimentals es mostra com la millor opció per a perseguir un fi d'interés general com és la millora de l'ocupabilitat de les persones treballadores, finalitat que entra dins de l'àmbit competencial del servei públic d'ocupació i formació, Labora.



L'acció dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes es desenvolupa dins del col·lectiu d'estudiants i del de postgraduats, col·lectius ambdós als quals l'acció de Labora arriba amb dificultat. Per aquest motiu, és imprescindible dur a terme projectes experimentals per a promoure la col·laboració que permeta que les persones dins de l'àmbit d'actuació de les universitats públiques puguen ser afavorides també per les accions desenvolupades per Labora. Això és així perquè, a través de l'elaboració de propostes innovadores, es poden establir nexes entre els àmbits d'actuació dels diferents organismes que permeten que l'alumnat, tant de grau com de postgrau de les universitats públiques valencianes, es veja afavorit amb les accions de les diferents institucions. D'aquesta manera s'establiran sinergies entre aquestes institucions que permetran millorar i complementar les seues ofertes de serveis en nom de l'eficàcia administrativa, així com d'una major operativitat.



En un primer moment es planteja la redacció d'una ordre de bases per a poder subvencionar aquests projectes d'acord amb els principis de proporcionalitat i seguretat jurídica. En un futur, després de l'avaluació de les subvencions ací descrites, es podrà estudiar la possibilitat d'establir sistemes de col·laboració més delimitats amb l'adopció dels instruments normatius que es consideren necessaris.

Aquesta ordre consta de tres capítols distribuïts en vint articles, una disposició addicional i dues de finals.

El capítol I defineix l'objecte de la subvenció, el seu finançament, les entitats que podran ser beneficiàries, les quanties i despeses subvencionables així com el termini d'execució dels projectes i el règim d'incompatibilitats. En el segon, s'incideix en les sol·licituds de subvenció i la seua tramitació, convocatòria, procediment de concessió, sol·licituds, criteris d'atorgament, resolució i recursos, així com forma de justificació, auditories, liquidació i pagament de les subvencions. El tercer descriu les possibles incidències que puguen sorgir en el control i seguiment de les subvencions, la possibilitat de reintegraments i les obligacions de les entitats beneficiàries.

Aquesta ordre, segons consta en la disposició addicional, es regeix pel dret de la competència, i les ajudes concedides se sotmeten al règim de minimis establit en el Reglament UE 1407/2013.

Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant LGS); el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament (d'ara en avant RLGS), i altra normativa que hi concorda, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant Llei 1/2015).

Aquesta ordre se sotmet igualment als principis de bona regulació en l'exercici de la potestat reglamentària establits en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d'ara en avant LPACAP.



En virtut d'això i fent ús de les facultats conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, havent-se donat audiència als agents socials més representatius, constant els informes preceptius de l'Advocacia General, de la Intervenció delegada i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana





ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquesta ordre és establir les bases que regiran la concessió de subvencions destinades a finançar l'execució de projectes experimentals dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes.



Article 2. Finançament

1. Aquestes subvencions, destinades a finançar l'execució de projectes experimentals dels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes, es convocaran i es finançaran amb càrrec a la línia del pressupost de la Generalitat Valenciana prevista a aquest efecte.

2. Amb caràcter previ a l'aprovació de cada convocatòria s'haurà d'acreditar l'existència de crèdit adequat i suficient en l'anualitat pressupostària corresponent.



Article 3. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les universitats públiques valencianes o entitats amb personalitat jurídica dependents d'aquestes que exercisquen competències en matèria d'ocupació, sempre que formen part del sistema universitari valencià, d'acord amb l'article 2 de la LCSU. En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries aquelles universitats i entitats dependents en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS; a aquest efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.

2. El perfil professional del personal tècnic que realitze el programa haurà de ser conforme amb les actuacions que es desenvolupen. La solvència professional podrà acreditar-se mitjançant titulació acadèmica adequada o experiència laboral d'almenys dos anys en el mateix àmbit d'activitat.



Article 4. Projectes subvencionables

1. Les ajudes que es concedisquen conforme a aquestes bases tindran com a objecte fomentar projectes de caràcter innovador o experimental que afavorisquen l'empleabilitat i la inserció laboral, desenvolupats pels serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes.

Seran considerats serveis d'ocupació de les universitats públiques valencianes els departaments d'aquestes universitats o bé els ens amb personalitat jurídica dependents d'aquestes, dedicats a oferir als seus estudiants i titulats informació i orientació sobre ocupació, emprenedoria i pràctiques en empreses, amb la finalitat de millorar les seues opcions d'ocupabilitat.

2. Els projectes hauran de donar resposta a les necessitats específiques dels àmbits d'actuació de les entitats beneficiàries mitjançant actuacions que afavorisquen la innovació en l'àmbit de l'emprenedoria, l'economia social, la inserció laboral i les condiciones d'ocupabilitat.



3. En tot cas els projectes hauran d'alinear-se amb els eixos de l'Estratègia d'Ocupació d'àmbit estatal o autonòmic, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) inclosos en l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, especialment la promoció d'un desenvolupament socioeconòmic inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a tota la població activa, i amb el diagnòstic territorial elaborat en 2017 dins del Pla Avalem Territori, per la Universitat de València, la Universitat d'Alacant i la Universitat Jaume I.



Article 5. Quantia de la subvenció i despeses subvencionables

1. Els projectes experimentals de les universitats públiques valencianes podran ser subvencionats amb un màxim de 100.000 euros.



2. Les despeses subvencionables, en les condicions que estableix l'article 31 de la LGS, seran les associades a la realització dels projectes, com ara:

a) Personal: costos derivats de la contractació de personal (amb dedicació a jornada completa o parcial) o del personal emprat per l'organització per a la implementació del projecte. Les despeses en personal cobreixen el cost brut, és a dir:

– Els salaris.

– Altres despeses directes derivades del pagament de salaris com la Seguretat Social.

b) Viatges i allotjament: costos de viatge i allotjament de les persones involucrades en la implementació del projecte:

– Viatge.

– Dietes.

– Allotjament.

c) Serveis externs: Despeses derivades de la contractació de serveis externs. Subcontractacions de personal expert o empreses per a dur a terme alguna de les activitats o tasques previstes en el projecte. Els serveis inclosos en aquest apartat són:

– Estudis o enquestes (avaluacions, estratègies, notes conceptuals, disseny de plans, etc.).

– Formació.

– Traducció.

– Sistemes informàtics i desenvolupament de pàgines webs.

– Promoció, comunicació i publicitat.

– Gestió financera.

– Serveis relacionats amb l'organització i implementació del projecte (servei d'àpats, interpretació, etc.).

– Costos de viatge i allotjament de persones expertes, conferenciants, etc.

– Serveis de consultoria o notaria, personal expert financer i serveis comptables.

– Despeses d'auditoria per a la revisió del compte justificatiu de la subvenció, amb el límit del 5 % de l'import total concedit.

3. L'entitat beneficiària podrà subcontractar amb tercers fins a un 100 % de l'import de l'activitat subvencionada, i haurà de respectar els requisits i les condicions que estableix l'article 165 de la Llei 1/2015.



En cas que l'entitat beneficiària concerte amb tercers la realització de l'activitat subvencionada, haurà de tindre's en compte el següent:



a) Si l'activitat concertada amb tercers excedeix el 20 per 100 de l'import de la subvenció i aquest import és superior a 60.000 euros, el contracte haurà de subscriure's per escrit i l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar una autorització prèvia a l'òrgan concedent, i remetrà, juntament amb la sol·licitud d'autorització, un esborrany del contracte que preveu formalitzar amb el/els subcontractistes.

b) En cas de subcontractació amb una entitat vinculada a l'entitat beneficiària, haurà de sol·licitar-se l'autorització prèvia per a la subcontractació, i aportar, juntament amb la sol·licitud d'autorització, una declaració responsable en què s'especifique que la contractació es realitza d'acord amb les condicions normals de mercat.

En cas que concórreguen les circumstàncies previstes en les lletres a) i b) anteriors, es presentarà una única sol·licitud d'autorització, i s'aportarà l'esborrany del contracte i la declaració responsable a què fan referència aquestes lletres.

Les factures que emeten els subcontractistes a l'entitat beneficiària hauran de contindre un desglossament suficient per a identificar les actuacions subvencionables per les quals s'imputen els costos, i hauran de determinar el cost unitari per a cada actuació i els conceptes en què s'imputen aquests costos.

Els subcontractistes quedaran obligats només davant de l'entitat beneficiària, que assumirà la total responsabilitat de l'execució de l'activitat subvencionada i de la justificació de la subvenció enfront de l'òrgan concedent.

Els subcontractistes hauran de prestar la col·laboració necessària segons la legislació vigent, hauran de conservar a la disposició de l'entitat beneficiària la documentació justificativa de les despeses, per si aquesta és requerida per l'òrgan concedent, a l'efecte de la justificació de les quantitats subvencionades.



Article 6. Termini d'execució

Els projectes i accions subvencionables per cada convocatòria tindran una duració màxima de dotze mesos i hauran d'haver-se iniciat l'any en què es concedisca la subvenció. En tot cas hauran de finalitzar com a data límit el 31 d'octubre de l'exercici següent al de la concessió.





Article 7. Incompatibilitat

Aquesta subvenció és incompatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o entitats, públiques o privades; nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.





CAPÍTOL II

Sol·licituds de subvenció i la seua tramitació



Article 8. Convocatòria

1. El procediment per a la concessió d'aquestes subvencions s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria de la persona titular de la Direcció General de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, d'acord amb les consignacions previstes en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici econòmic corresponent.

2. La convocatòria es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacional de Subvencions, així com en extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 9. Procediment de concessió

La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, respectant els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, conforme a l'article 164 de la Llei 1/2015, i a l'article 22 de la LGS.



Article 10. Presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran en la forma i termini que establisca la corresponent convocatòria, en la qual així mateix s'especificarà la documentació acreditativa dels requisits per a obtindre la subvenció.



Article 11. Instrucció

1. La instrucció correspondrà a la Subdirecció General de Planificació i Coordinació de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació.



2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar les entitats beneficiàries que compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

3. Es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular de la Subdirecció General de Planificació i Coordinació o la persona que es designe per a substituir-la, que el presidirà; dos vocals, i una persona que exercirà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocuparan la presidència suplent, si és el cas, les vocalies i la secretaria l'efectuarà la persona titular de la Direcció General de Planificació i Serveis de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació entre personal funcionari adscrit a la subdirecció indicada. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.

4. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Article 12. Criteris d'atorgament de la subvenció

1. La valoració dels projectes presentats aconseguirà com a màxim 25 punts i s'efectuarà conformement als criteris següents:

a) Fins a 15 punts es valorarà la incidència del projecte en les matèries d'ocupació, formació, intermediació i inserció laboral, competència de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

b) Fins a 5 punts es tindrà en compte l'experiència, trajectòria i especialització dels serveis d'ocupació de les entitats beneficiàries.



c) La incidència del projecte en la societat es valorarà fins a 5 punts, tenint en compte els següents aspectes: repercussió territorial de les activitats programades, interés social del projecte i abast de les mesures de difusió i divulgació del projecte.

2. Amb independència dels criteris de valoració esmentats, el projecte subvencionat haurà de complir uns requisits generals mínims com:



a) No vulnerar en la seua execució el principi de no-discriminació per raó de sexe, nacionalitat, origen racial o ètnic, edat, orientació sexual, identitat i expressió de gènere, grup familiar, desenvolupament sexual, diversitat funcional o discapacitat, religió o creences, idees polítiques, pobresa, llengua, cultura, malaltia, estètica, cos o qualsevol altra condició o circumstància personal o social, facilitant, o almenys no impedint, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat o discapacitat.

b) Així mateix, haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient.

3. Entre els projectes presentats que obtinguen un mínim de 15 punts es dividirà la quantia de la línia de subvenció en proporció a l'import del projecte, d'acord amb els criteris de valoració de la respectiva convocatòria.



Article 13. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació o l'òrgan en què delegue.

2. El termini per a resoldre i notificar la resolució corresponent serà de sis mesos comptats a partir de la publicació de la corresponent convocatòria, excepte que aquesta pospose els seus efectes a una data posterior. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

3. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiària.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la LPACAP, o un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Article 14. Justificació

La justificació del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció es documentarà mitjançant un compte justificatiu de la despesa realitzada amb aportació d'un informe d'auditoria.

1. La documentació justificativa haurà de ser presentada en el termini o data límit en què es determine en la convocatòria, que no podrà anar més enllà del dia 15 de novembre de l'exercici pressupostari corresponent.

2. El compte justificatiu comprendrà:

a) Memòria de les activitats realitzades en el marc del projecte subvencionat.

b) Memòria econòmica sobre l'aplicació dels fons concedits, segons es determina en l'article 30 de l'LGS, que contindrà una relació correlativa de tots i cadascun dels documents justificatius de la despesa, amb especificació, almenys, de la seua data d'emissió i de pagament, proveïdora, objecte facturat, import total del document, base imposable i, si és el cas, percentatge imputat a la justificació de la subvenció, agrupats segons la naturalesa de la despesa.

c) Liquidació de despeses degudament auditada per un informe d'una persona auditora inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, en els termes previstos en l'article següent.

d) Declaració responsable sobre altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb indicació de l'import, la procedència i aplicació.

e) Document de designació del personal la despesa del qual s'imputa a la subvenció, amb indicació de la seua categoria professional i percentatge de la seua jornada destinat a l'execució del projecte.

3. Les factures de les despeses hauran de complir el que es disposa en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, i en la resta de normativa vigent, i en cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat. En tot cas el pagament efectiu es justificarà mitjançant el pertinent comprovant de transferència, assentament bancari o càrrec en compte.

4. Haurà de constar en tots els justificants originals, la identificació de l'actuació a la qual s'imputa i la quantia total o parcial imputada. Aquesta dada serà incorporada per l'entitat beneficiària mitjançant un estampillat sobre el document original.

5. S'haurà d'identificar el subcompte d'ingressos on es comptabilitza la subvenció concedida i la relació de subcomptes de despeses utilitzats per a la gestió de la subvenció.

6. Es considerarà despesa realitzada la que ha sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de justificants establit en la convocatòria.



Article 15. Informe d'auditoria

L'auditoria de comptes que es duga a terme per a la revisió del compte justificatiu s'ajustarà al que es disposa en l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació de les auditories de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, previstos en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'auditoria requerirà l'emissió d'un informe en el qual es detallaran les comprovacions realitzades i es faran constar tots aquells fets o excepcions que puguen suposar un incompliment per part de l'entitat beneficiària de la normativa aplicable o de les condicions imposades per a la percepció de la subvenció. Caldrà que proporcione la informació amb suficient detall i precisió perquè l'òrgan gestor puga concloure sobre aquest tema.

Per a emetre l'informe d'auditoria, s'haurà de comprovar:

1. L'adequació del compte justificatiu de la subvenció i que aquesta haja sigut subscrita per una persona amb poders suficients per a això.



2. El contingut de la memòria d'actuació constatant, si és el cas, la possible falta de concordança entre la informació continguda en aquesta memòria i els documents que hagen servit de base per a realitzar la revisió de la justificació econòmica.

3. Que la informació continguda en la memòria econòmica troba el suport en una relació classificada de les despeses de l'activitat subvencionada en la qual s'especificarà l'entitat que les ha realitzat, amb identificació del creditor i del document (factures, nòmines, butlletins de cotització a la Seguretat Social TC1 i TC2), el justificant d'ingrés de retencions, el seu import total i l'imputat a la subvenció, la data d'emissió i la data de pagament, així com que es compleixen les condicions establides en aquesta ordre i en la normativa aplicable.

4. Que l'entitat beneficiària disposa de documents originals acreditatius de les despeses justificades i del seu pagament, conforme al que es preveu en l'article 30.3 de la LGS i que aquests documents han sigut reflectits en els registres comptables.

Aquests documents justificatius consistiran en factures electròniques, nòmines, TC, resguards de transferències bancàries, xecs, etc., així com en la còpia dels extractes bancaris dels càrrecs en el compte corresponent de l'operació justificada.

5. Que l'entitat beneficiària disposa d'ofertes de diferents proveïdores,en els supòsits previstos en l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, i d'una memòria que justifique raonablement l'elecció de la proveïdora, en aquells casos en què no haja recaigut l'adjudicació en la proposta econòmica més avantatjosa.

6. Que no s'han obtingut altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals que siguen incompatibles o que superen els costos de l'activitat subvencionada.

9. Que les despeses que integren la relació compleixen els requisits per a tindre la consideració de despesa subvencionable, conforme al que s'estableix en l'article 31 de la LGS i la present ordre; que s'han classificat correctament i que es produeix la necessària coherència entre les despeses justificades i la naturalesa de les actuacions subvencionades.

La persona auditora haurà de conservar durant un període mínim de huit anys, a comptar des de la data d'emissió de l'informe, una còpia de la documentació que serveix de suport a l'informe emés.



Article 16. Liquidació i pagament

La liquidació i pagament de l'ajuda s'efectuarà una vegada justificada amb la documentació que es requerisca en la convocatòria, i es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que se'n comprove la justificació.





CAPÍTOL III

Control i seguiment de les subvencions



Article 17. Resolució d'incidències

La persona titular de la Direcció General de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de l'òrgan en qui es delegue, tindrà la competència per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.



Article 18. Reintegrament de les ajudes concedides

1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde que és procedent el reintegrament d'aquesta, els casos contemplats en l'article 37 de la LGS.

2. S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament parcial de l'ajuda concedida en funció del grau d'execució del projecte subvencionat quan aquest quede interromput, es retarde l'execució prevista o es cancel·le, sempre per circumstàncies alienes a la persona beneficiària de la subvenció, prenent com a referència límit per a calcular el grau d'execució la data de finalització prevista en l'article 6 d'aquesta ordre.



3. El que es disposa en l'apartat anterior serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.

4. De conformitat amb l'apartat d de l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant Llei 2/15), l'incompliment del que es disposa en la lletra e) de l'article 20 d'aquesta ordre podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, previ procediment sancionador que se sotmetrà al que es disposa en el títol III de la Llei 2/2015.



Article 19. Comprovació i pla de control

1. Correspondrà a la Subdirecció General de Planificació i Coordinació de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació dur a terme la funció de comprovació i control de les subvencions concedides, conforme al pla de control aprovat per la Resolució de 8 d'octubre de 2019, del director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació (DOGV 17.10.2019).

2. L'entitat beneficiària estarà obligada a sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015, així com les que puguen dur a terme les institucions europees i altres òrgans de control.



Article 20. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més del que es disposa en l'article 14 de l'LGS, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Realitzar les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció i presentar la justificació corresponent, d'acord amb el que es disposa en aquestes bases i en la respectiva convocatòria.

b) Facilitar totes les dades i la informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que els requerisca el Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

c) Comunicar al Servei Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

d) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent, així com conservar els documents (incloent-hi els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, en la mesura que puguen ser objecte de control, que hauran de ser originals o còpies certificades conformement amb aquests.

e) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, en cas que l'entitat perceba durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinga caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 euros. Sense perjudici de l'anterior, qualsevol entitat beneficiària que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per un import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

f) Aportar en el termini d'un mes des de la concessió de la subvenció una declaració responsable sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior.

g) Aportar en el termini de dos mesos des de la finalització del projecte subvencionat una memòria sobre els objectius aconseguits amb aquest, conforme als indicadors que s'esmenten en la convocatòria.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis establit en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L352, de 24 de desembre de 2013.

2. L'aplicació d'aquest règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió) no excedirà els 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan una única empresa realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, l'import total de les ajudes de minimis concedides no excedirà els 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

3. Les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió fins al límit màxim establit en aquest últim reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides conformement a altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 3 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió.

4. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb una ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc si aquesta acumulació excedeix de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

5. A aquest efecte, en la convocatòria es requerirà la presentació d'una declaració responsable sobre altres ajudes de minimis (subjectes a aquest o altres reglaments de minimis) concedides a la persona beneficiària durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs. Així mateix es requerirà la presentació d'una altra declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la Direcció General de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que consideren oportunes per a l'aplicació i execució d'aquesta ordre.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 20 de juliol de 2020



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web