Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 11/2020, de 21 de juliol de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions, per l'organització d'activitats culturals i artístiques. [2020/5989]

(DOGV núm. 8865 de 24.07.2020) Ref. Base de dades 005778/2020






PREÀMBUL



La Constitució Espanyola estableix, en l'article 44.1, l'accés a la cultura com un dret de tots, que ha de ser tutelat i promogut pels poders públics, i correspon a aquests, segons l'article 9.2, facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida cultural.

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat mitjançant la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, modificat per la Llei orgànica 1/2006, de 10 d'abril, estableix en l'article 49. 1. 4t la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de cultura, i disposa en l'article 12 que la Generalitat procurarà la protecció i defensa de la creativitat artística.

A aquest efecte, mitjançant l'activitat de foment, l'Administració de la Generalitat promourà la realització d'activitats culturals pels particulars amb la finalitat de procurar la protecció i defensa de la creativitat artística que propugna l'article 12 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

En compliment de les previsions derivades de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport va aprovar mitjançant l'Ordre 35/2016, de 21 de juliol, les bases reguladores per a la concessió de subvencions per al foment i suport d'activitats culturals i artístiques en règim de concurrència competitiva.



Amb posterioritat a l'entrada en vigor de la disposició esmentada, aquesta Conselleria va aprovar les bases reguladores de les subvencions dirigides a entitats sense ànim de lucre per a la promoció de la cultura valenciana a través de les activitats i festes vinculades al patrimoni cultural immaterial valencià mitjançant l'Ordre 53/2016, de 16 de setembre.

A l'efecte de la millora de l'eficàcia i eficiència de les subvencions aprovades per aquestes ordres, i fent ús de l'experiència acumulada durant aquests últims anys, resulta necessari integrar en una sola ordre de bases reguladores les dues disposicions anteriors, amb un triple objectiu. En primer lloc, simplificar la gestió dels procediments administratius en matèria de subvencions corregint duplicitats en la regulació actual d'aquestes ajudes i establint un marc normatiu integrat i clar, d'acord amb les exigències del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. En segon lloc, facilitar la participació dels destinataris de les subvencions. Finalment, incorporar les novetats normatives introduïdes principalment per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



L'ordre observa l'estructura i la forma dels projectes normatius de la Generalitat i compleix les disposicions del Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, i també els principis de bona regulació d'acord amb els quals ha d'actuar l'Administració de la Generalitat en l'exercici de la potestat reglamentària, indicats en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i no està incorporada al Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2019, a causa del seu caràcter d'Ordre.

Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 febrer, en relació amb el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, que assigna a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, les competències en matèria de promoció i patrimoni cultural i conforme el Consell Jurídic Consultiu,

ORDENE



Article 1. Objecte i activitats subvencionables

1. Aquesta ordre estableix les bases reguladores de les subvencions per a despeses pròpies de l'organització d'activitats culturals i artístiques, dutes a terme per persones jurídiques públiques o privades, dins de l'àmbit d'actuació de la conselleria competent en matèria de cultura.



2. Es podran subvencionar les despeses generades per la realització d'aquelles activitats que contribueixen a la promoció, difusió, disseny i organització d'expressions culturals i artístiques, dins del marc de les atribucions que correspon exercir a la conselleria competent en matèria de cultura, a exclusió dels ocasionats pel manteniment mateix de l'entitat, inversions i adquisicions patrimonials.

3. Així mateix, podran ser objecte de subvenció les activitats culturals i artístiques que contribueixen a la investigació, recuperació, promoció, difusió i expressió d'aspectes de la cultura i la història del poble valencià i el patrimoni cultural immaterial valencià i, en concret, les activitats realitzades amb motiu de la celebració de festivitats populars que hagen sigut declarades bé d'interés cultural o bé de rellevància local en els termes de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.

4. Les activitats objecte de finançament han de ser realitzades en el territori de la Comunitat Valenciana, excepte en aquells casos que siguen promogudes per centres valencians en l'exterior reconeguts oficialment, d'acord amb el Decret 94/2016, de 22 de juliol, del Consell, pel qual es regulen els centres valencians en l'exterior de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Beneficiaris i requisits

1. Amb caràcter general, podran obtindre la condició de beneficiaris de les subvencions regulades en aquesta ordre, les persones jurídiques, públiques o privades, en particular, associacions sense ànim de lucre, fundacions privades i ajuntaments, que complisquen les condicions següents:

a) Trobar-se en la situació que fonamenta la concessió de la subvenció, o en la qual concórreguen les circumstàncies previstes en aquestes bases reguladores.

b) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003.

c) Estar legalment constituïdes, gaudisquen de capacitat jurídica i d'obrar en el territori de la Comunitat Valenciana, i que també tinguen el domicili fiscal en aquest territori o, en tot cas, tinguen seu a la Comunitat Valenciana i ho acrediten documentalment. Així mateix podran sol·licitar les subvencions i obtindre la condició de beneficiaris els centres valencians en l'exterior reconeguts oficialment d'acord amb el Decret 94/2016, de 22 de juliol, del Consell.



d) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 18 i 19, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003. Aquest aspecte ha d'acreditar-se amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució, així com en els processos de justificació de la subvenció concedida, en cas de no haver atorgat l'autorització perquè la Generalitat Valenciana en puga consultar el compliment.

e) Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

2. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat, podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjudici de les responsabilitats restants que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.



Article 3. Obligacions dels beneficiaris

A més de les obligacions que amb caràcter general s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, són obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció, les següents:

a) Acreditar davant l'entitat concedent la realització de l'activitat, i també el compliment dels requisits i de les condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

b) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb la subvenció concedida, i també a les actuacions de comprovació que faça la conselleria competent en matèria de cultura, en relació amb l'objecte i destinació de l'ajuda concedida.

d) Comunicar a la Conselleria competent en matèria de cultura, a través de la direcció general competent en aquesta matèria, l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualsevol Administració pública o ens públic o privat i concedits per a la mateixa finalitat que es determina en la convocatòria corresponent. Aquesta comunicació ha d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de la realització de les activitats.



e) Complir les obligacions de publicitat de l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i, en tot cas, donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria cultura. A aquest efecte, amb posterioritat a la notificació de la resolució de concessió, han d'incorporar, si escau, en tot el material de difusió que es derive de les activitats objecte de la convocatòria respectiva, el logotip de la conselleria competent en matèria de cultura, que estarà a la disposició de les entitats beneficiàries en la pàgina web d'aquesta conselleria.



f) Justificar l'ajuda en els termes i terminis previstos.

g) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003.

h) Les entitats obligades per la normativa vigent, han de disposar d'un pla d'igualtat, d'acord amb el que estipulen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes (BOE 71, 23.03.2007); el Reial Decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en l'ocupació i l'ocupació (BOE 57, 07.03.2019), i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes (DOGV 4474, 04.04.2003).



Article 4. Procediment de concessió

1. La concessió de la subvenció es realitzarà d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb els articles 164, de la Llei 1/2015 i 22 de la Llei 38/2003. A aquest efecte, tindrà la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les ajudes es realitza mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre aquestes, d'acord amb els criteris fixats en aquesta ordre i en les convocatòries futures.

2. Es podrà dur a terme per convocatòria i procediment selectiu únic o mitjançant convocatòria oberta. S'entén per convocatòria oberta l'acte administratiu pel qual es recorda de manera simultània la realització de diversos procediments de selecció successius al llarg d'un exercici pressupostari, per a una mateixa línia de subvenció.

3. La convocatòria oberta ha d'establir el nombre de resolucions successives que s'han de dictar i, per a cadascuna d'aquestes:

a) L'import màxim per atorgar.

b) El termini màxim de resolució de cadascun dels procediments.

c) El termini en què, per a cadascuna d'aquestes, podran presentar-se les sol·licituds.

4. Cadascuna de les resolucions ha de comparar les sol·licituds presentades en el període de temps corresponent i acordar l'atorgament sense superar la quantia que per a cada resolució s'haja establit en la convocatòria oberta.

5. Quan a la finalització d'un període s'hagen concedit les subvencions corresponents i no s'haja esgotat l'import màxim per atorgar, es podrà traslladar la quantitat no aplicada a les posteriors resolucions que es dicten. Per a poder fer ús d'aquesta possibilitat han de complir-se els requisits següents:

a) El criteri que s'ha de seguir per a l'assignació dels fons no emprats és el repartiment del romanent a parts iguals entre el nombre de períodes restants.

b) Una vegada dictada la resolució, l'òrgan concedent ha d'acordar expressament les quanties que s'han de traslladar i el període en el qual s'han d'aplicar.

c) L'ús d'aquesta possibilitat no podrà suposar, en cap cas, menyscapte dels drets dels sol·licitants del període d'origen.



Article 5. Òrgans competents per a la tramitació i resolució

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de la subvenció, serà la direcció general competent en matèria de cultura que, en qualsevol moment del procediment, podrà d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. D'acord amb l'article 160.4.c) de la Llei 1/2015, l'òrgan competent per a la resolució del procediment de concessió de la subvenció serà la persona titular de la conselleria competent en matèria de cultura, sense perjudici de les delegacions que es realitzen.



Article 6. Comissió de Valoració

1. L'examen i valoració dels expedients presentats, i també la proposta de concessió i denegació consegüent de les subvencions, correspondran a una comissió els membres de la qual, seran els que designe la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de cultura, de manera paritària entre homes i dones, que tindrà la composició següent:

a) Presidència: persona titular de la subdirecció general competent en matèria de cultura o persona en qui delegue.

b) Vicepresidència: persona titular d'una prefectura de servei competent en matèria de cultura.

c) Vocals: Tres persones funcionaries, tècniques de l'Administració pública.

d) Secretaria: un tècnic adscrit o una tècnica adscrita a la direcció general competent en matèria de cultura, amb veu i amb vot.

2. La Comissió de Valoració podrà requerir als interessats totes les dades i acreditacions que consideren necessàries per a la qualificació escaient de les activitats objecte de subvenció.

3. En el que no s'estableix en el punt anterior, la comissió ha d'ajustar-ne el funcionament al que s'estableix en les disposicions bàsiques sobre òrgans col·legiats de les diferents administracions públiques recollides en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Article 7. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de formular en la forma i els terminis que es determinen en la convocatòria corresponent.

2. La presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació corresponent, suposa l'acceptació de les bases que s'estableixen en aquesta ordre.



Article 8. Instrucció i resolució del procediment de concessió de subvencions

1. El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici mitjançant una convocatòria pública, aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. L'òrgan instructor, a la vista dels expedients i de l'informe de la Comissió de Valoració, formularà la proposta de resolució definitiva, que elevarà a l'òrgan competent perquè resolga.

3. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar la resolució sobre les subvencions recollides en aquesta ordre serà de sis mesos, comptadors des de la data de publicació de la resolució de la convocatòria corresponent. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat una resolució expressa, les sol·licituds podran entendre's desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat Valenciana en relació amb l'article 24.1 de la Llei 39/2015.

4. La resolució de concessió de la subvenció es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en compliment de l'article 45.1.b de la Llei 39/2015.

5. Contra la resolució de concessió, que posarà fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant la persona titular de la conselleria competent en matèria de cultura, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015; o ser impugnada directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, d'acord amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Article 9. Circumstàncies que podran donar lloc a la modificació de la resolució

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes concedides per altres administracions públiques o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació o revocació de la resolució de concessió, i també al reintegrament de les quantitats percebudes en els termes que s'estableixen en l'article 172 de la Llei 1/2015 i l'article 37 de la Llei 38/2003, i el procediment sancionador corresponent.



Article 10. Criteris d'atorgament de la subvenció

1. Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació i mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

2. D'acord amb la Llei 1/2015, els criteris objectius de valoració seran els següents:

a) Qualitat i interés cultural i artístic de les activitats de la memòria, fins a 15 punts, d'acord amb els apartats següents:

– Trajectòria o prestigi reconegut dels executors materials de les expressions artístiques i culturals, 3 punts.

– Reconeixement per part del sector professional o acadèmic de l'expressió artística o cultural, 3 punts.

– Acolliment social de l'expressió artística o cultural, 3 punts.

– Coherència dels continguts del programa d'activitats amb els objectius que el motiven, 3 punts.

– Grau de desenvolupament de la memòria i claredat en la descripció de les tasques organitzatives i participatives en les activitats, 3 punts.

La no-consecució d'un mínim de 6 punts en aquest apartat, implicarà la no-obtenció d'ajuda.

b) Trajectòria i especialització del sol·licitant, fins a 6 punts, d'acord amb els apartats:

– Antiguitat:



Anys Punts

Entre 5 i 10 1

Més de 10 i menys de 21 2

Més de 20 4







– Per especialització, 1 punt.

– Per projecte consolidat (els tres últims anys ininterromputs o els cinc últims amb interrupció), 1 punt.

c) Innovació del projecte o de les mesures de difusió d'aquest, 1 punt.

d) Situació sociocultural i econòmica del territori on tinga lloc l'activitat (segons l'índex d'activitat econòmica, publicat per la Generalitat Valenciana i el Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana, en l'Atles Sociocomercial de la Comunitat Valenciana), sempre que aquesta puga tindre un impacte generador de noves iniciatives culturals i afavorir el desenvolupament local, fins a 6 punts.



Índex d'activitat econòmica Punts

>0 i <=10 6

>10 i <=20 4

>20 i <=50 3

>50 i <=100 2

>100 i <=500 1







e) Continuïtat en la programació, fins a 3 punts.



Mesos Punts

>=1 i <=3 1

>3 i <=5 2

>5 3





f) Per la incidència de l'activitat en col·lectius desfavorits, 2 punts.

g) Per la capacitat d'afavorir el coneixement de la cultura, patrimoni i història valenciana, 8 punts.

h) Per incidir les activitats en béns inclosos en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, en qualsevol de les categories, reconegudes amb anterioritat a la publicació de la convocatòria corresponent, distribuïts d'acord amb la seua pertinença a una de les dues categories, que estableix l'article 2 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, de la Generalitat Valenciana, del patrimoni cultural valencià:

– Béns declarats d'interés cultural valencià, 8 punts.



– Béns inventariats no declarats d'interés cultural, 4 punts



i) Activitats en el desenvolupament i la difusió de les quals s'utilitze preferentment el valencià, 8 punts.

j) Per la capacitat de generar noves iniciatives culturals, afavorir el desenvolupament local o potenciar l'atracció turística a través de la difusió i repercussió, 4 punts.

k) Per l'amplitud de públic al qual van dirigides les activitats i que a les quals puguen accedir de manera lliure i gratuïta, i siguen accessible a la ciutadania en general, més enllà de les persones associades, 4 punts.



Article 11. Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la determinació

La quantitat concedida per beneficiari ha de ser com a màxim el 80 % de l'import sol·licitat i no podrà ser superior al resultat d'aplicar el 5 % a la quantitat total de la línia de subvenció de la convocatòria. En tot cas, la quantia individualitzada concedida a cada beneficiari no ha de ser superior a 50.000,00 euros.

El límit anterior no s'aplicarà a la modalitat destinada a les universitats públiques.



Article 12. Subcontractació

1. L'organització de l'activitat subvencionada és obligació personal del beneficiari sense altres excepcions que les que s'estableixen en aquestes bases reguladores, dins dels límits i amb els requisits fixats en els articles 29 de la Llei 38/2003 i 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

2. Les convocatòries de subvencions podran establir que el beneficiari concerte amb tercers l'execució de l'activitat subvencionada fins a un límit màxim del 100 %, sumant els preus de tots els subcontractes. S'entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de l'ajuda, quan aquesta activitat podia ser realitzada directament per l'entitat beneficiària. Queda fora d'aquest concepte la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer el beneficiari per a l'organització de l'activitat objecte de l'ajuda. En cap cas podran subcontractar activitats que, augmenten el cost de l'activitat objecte de l'ajuda i no aporten valor afegit al contingut d'aquesta.



3. Quan l'activitat subcontractada amb tercers siga d'un import superior a 60.000 euros, la subcontractació ha de ser prèviament autoritzada per la conselleria competent en matèria de cultura, formalitzar-se per escrit i sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís garantint el que es disposa en l'article 31.3 de la Llei 38/2003. En tot cas, no podrà fraccionar-se un contracte a fi de disminuir-ne la quantia i eludir el compliment d'aquest requisit.

4. Els subcontractistes quedaran obligats només davant el beneficiari, que assumirà la responsabilitat total de l'execució de l'activitat objecte de l'ajuda davant de la conselleria competent en matèria de cultura.

5. En cap cas, podrà el beneficiari subcontractar l'execució total o parcial de les activitats finançades amb aquelles persones o entitats que es troben en les circumstàncies previstes en l'article 29.7 de la Llei 38/2003.

6. El que s'estableix en aquest apartat s'entendrà sense perjudici de la legislació en matèria de contractació administrativa que resulte d'aplicació en atenció a la naturalesa del beneficiari.



Article 13. Justificació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida es s'ha de fer d'acord amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i que ha de contindre la documentació següent:

a) Memòria tècnica o descriptiva de l'execució dels programes. Aquesta memòria ha de permetre conéixer el nombre de persones beneficiàries del programa, les actuacions realitzades, el grau de compliment dels objectius proposats, els materials i la metodologia emprada i totes les altres dades que es consideren de rellevància.

b) Relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si s'escau, la data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgue d'acord amb un pressupost estimat, s'han d'indicar les desviacions esdevingudes.

c) Imatge digital dels justificants de despesa, acompanyada d'una declaració responsable de la persona titular de la subvenció o del seu representant legal que acredite que aquestes imatges són còpia fidel dels justificants de despesa i de la documentació acreditativa del pagament.

d) Detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència.

e) Si s'escau, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

2. Sense perjudici de la documentació assenyalada en l'apartat anterior, l'òrgan concedent podrà requerir al beneficiari, si així ho estableix la convocatòria, els justificants que estimen oportuns i que permeten obtindre evidència raonable sobre l'aplicació adequada de la subvenció.



3. El termini màxim per a la justificació de la subvenció finalitzarà en el terme d'un mes a comptar des de l'endemà a la finalització del període de realització de les activitats objecte de subvenció establit en la convocatòria corresponent, i en tot cas fins al 30 de setembre. En cas que no es presente la justificació en els terminis indicats en la convocatòria, l'entitat beneficiària perdrà el dret a la subvenció, tot això d'acord amb el que s'estableix en els articles 3 i 9 d'aquesta ordre.





Article 14. Règim de pagament de la subvenció

1. El pagament de les subvencions es realitzarà una vegada publicada la resolució d'adjudicació i amb la presentació prèvia per part de l'adjudicatari de la documentació justificativa. No obstant això, abans del pagament de la subvenció l'adjudicatari ha de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i aportar una declaració responsable de no ser deutor per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.

2. Serà requisit previ al pagament de les subvencions concedides a les entitats locals, l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels comptes anuals, davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.





Article 15. Pla de control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà per mitjà de la revisió de la documentació justificativa que tot beneficiari de les subvencions objecte d'aquesta ordre ha d'aportar en virtut de l'article 13.2 de l'ordre. No obstant això, la direcció general competent en matèria de cultura podrà adoptar totes les mesures que estime convenients per al control adequat de l'execució de l'activitat subvencionada.

2. La comprovació material de la realització efectiva de l'activitat, existència de la condició o el compliment de la finalitat, es realitzarà en els termes establits en el Pla de control de les subvencions per a l'organització d'activitats culturals i artístiques aprovat mitjançant la Resolució de la directora general de Cultura i Patrimoni de 17 de setembre de 2019.

Article 16. Notificació, autorització i comunicació d'ajudes públiques a la Comissió Europea

1. Les subvencions regulades en aquesta ordre no requereixen ser notificades a la Comissió Europea en els termes del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, atés que s'acullen al règim de minimis que s'estableix en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352/1, de 24.12.2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis i per l'import no suposen un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres.



2. No estaran acollides a aquest règim de minimis, les empreses que operen en els sectors determinats en el punt 1, de l'article 1r, d'aquest reglament.



Article 17. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions i ingressos

1. Les subvencions regulades per aquestes bases, seran compatibles amb la concessió d'altres ajudes procedents d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, i també amb la percepció d'altres ingressos o recursos destinats a la mateixa finalitat, amb les limitacions següents sempre que la suma de tots aquests no supere el cost de l'activitat subvencionada.

2. Les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió fins al límit màxim establit en aquest últim reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides conformement a altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'article 3, apartat 2, del reglament esmentat.

3. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedeix la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedeixen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

4. A l'efecte de control dels límits anteriorment exposats, l'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció ha de comprovar, mitjançant l'accés a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), les ajudes que els sol·licitants tinguen concedides per al mateix projecte així com les ajudes concedides durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors d'acord amb el règim de minimis definides en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352/1 de 24.12.2013). En cas que no fora possible obtindre aquestes dades mitjançant l'accés a la BDNS, s'exigirà als sol·licitants de les subvencions objecte d'aquestes bases una declaració responsable d'ajudes concedides per al mateix projecte i totes les ajudes que hagen estat concedides durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors d'acord amb el règim de minimis, en els termes del reglament de la Unió Europea esmentat.

5. En tot cas, s'exigirà, als participants en el projecte, una declaració responsable en la qual s'incloguen altres ingressos per al mateix projecte diferents de les ajudes previstes en l'apartat anterior.





Article 18. Publicitat de les subvencions

1. La conselleria amb competència en matèria de cultura ha de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) informació sobre les convocatòries i les resolucions de concessió dictades que es basen en aquesta ordre en els termes dels articles 18 i 20 de la Llei 38/2003.

2. L'extracte de cada convocatòria s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Les subvencions que es concedisquen s'han de publicar, com a mínim, en la pàgina web de la Conselleria amb competència en matèria de cultura, amb la indicació de l'import, l'objectiu o la finalitat i les entitats beneficiàries.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Incidència pressupostària

Aquestes bases no tenen incidència pressupostària per no suposar un increment de la despesa.



Segona. Delegació de competències

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria de cultura la facultat de convocar, concedir o denegar aquestes ajudes, resoldre totes les incidències que es plantegen en la interpretació i execució i, en definitiva, realitzar totes les mesures s'estimen oportunes per al compliment d'aquesta ordre.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Amb l'entrada en vigor d'aquesta ordre queden derogades les disposicions següents:

– L'Ordre 35/2016, de 21 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a foment i suport d'activitats culturals i artístiques.

– L'Ordre 53/2016, de 16 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions dirigides a entitats sense ànim de lucre per a la promoció de la cultura valència a través de les activitats i festes vinculades al patrimoni cultural immaterial valencià.

Així mateix, queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que es disposa en aquesta ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 21 de juliol de 2020



El conseller d'educació, Cultura i Esport,

Vicent Marzà i Ibáñez

Mapa web