Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2020, de la directora general d'Indústria, Energia i Mines, per la qual resol la concessió de les sol·licituds de subvenció corresponents a la convocatòria de 4 de maig de 2020, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es convoquen per a l'exercici 2020, el programa d'ajudes per a millorar la competitivitat i sostenibilitat industrial mitjançant accions desenvolupades per associacions empresarials d'àmbit multisectorial i comarcal, així com el programa d'ajudes per a donar suport a actuacions que milloren la competitivitat de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, desenvolupades per entitats gestores. [2020/6193]

(DOGV núm. 8870 de 30.07.2020) Ref. Base de dades 006051/2020




Atesa la Resolució de 4 de maig de 2020, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es convoquen per a l'exercici 2020, el programa d'ajudes per a millorar la competitivitat i sostenibilitat industrial mitjançant accions desenvolupades per associacions empresarials d'àmbit multisectorial i comarcal, així com el programa d'ajudes per a donar suport a actuacions que milloren la competitivitat de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, desenvolupades per entitats gestores.

Considerant que aquesta convocatòria queda sotmesa a més a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament sobre el procediment per a la concessió de subvencions..

Tenint en compte que les ajudes que es concedeixen a través de la present Resolució tenen la consideració d'ajudes de minimis regulades en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352/1, de 24 de desembre), de manera que, en tot cas, l'import de les esmentades ajudes no podrà fer que l'import total de les ajudes de minimis que reba la mateixa entitat durant un període de tres exercicis fiscals siga superior al límit de 200.000 euros.



Atés el resolc primer de la convocatòria on s'estableixen 2 programes d'ajudes:

a) Programa I: ajudes per a donar suport a plans d'actuacions que milloren la competitivitat i la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental de les empreses industrials de la Comunitat Valenciana, desenvolupats per associacions empresarials industrials d'àmbit multisectorial i comarcal i que contribuïsquen, especialment, a la reactivació de la producció industrial després de l'impacte de la crisi sanitària Covid-19.



b) Programa II: ajudes per a donar suport a actuacions que milloren la gestió i competitivitat de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, desenvolupades per entitats que gestionen àrees industrials.

Vista la proposta de resolució de concessió d'ajudes, formulada per la Comissió Tècnica Instructora, de conformitat amb el que es disposa en el resolc catorzé de la resolució de convocatòria.

En aplicació del que es disposa en l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'industrialització, en l'article de la qual 12 es delega en la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'indústria la resolució de concessió o denegació de les ajudes a què es refereix la convocatòria a dalt referenciada, així com el que s'estableix en el resolc quinzé primer de la convocatòria, resolc:





Primer

Concedir les subvencions, amb càrrec a la línia de subvenció S0322 del capítol VII, del programa 722.20, Política industrial, del pressupost de la Generalitat per a 2020, a les entitats sol·licitants que es relacionen en els annexes I i II d'aquesta resolució, per les quanties d'ajuda detallades, per a les actuacions especificades en les seues memòries, conforme a la despesa total a justificar que s'indica en aquesta resolució i al desglossament que es notificarà individualment, i amb les condicions que s'estableixen en la present resolució de concessió, en la convocatòria respectiva i en les bases reguladores d'aquestes.



Segon

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en la Llei 38/2003, general de subvencions, així com en l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes en matèria d'industrialització.

2. Les entitats beneficiàries hauran de realitzar el pla d'actuacions objecte de subvenció en la forma descrita en les sol·licituds i en les corresponents memòries, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant el màxim possible els costos indicats en les memòries i taules normalitzades i pels imports que en elles s'especifiquen.



3. Si durant l'execució del pla d'actuació es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, es procedirà per l'entitat beneficiària de la següent forma, d'acord amb la tipologia de la modificació:

a) Modificacions en el pla d'actuacions que no alteren aspectes essencials d'aquest: s'hauran de comunicar electrònicament a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el pla d'actuacions.

b) Modificacions en el pla d'actuacions que alteren aspectes essencials: s'haurà de sol·licitar electrònicament la prèvia i expressa autorització de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació del pla d'actuacions subvencionat que comprometa la fi per al qual es va concedir l'ajuda o quan, com a resultat d'aquesta modificació, la valoració del pla haguera resultat inferior. En cap cas s'admetrà cap modificació el resultat de la qual reduïsca més del 50 % l'import del pressupost aprovat del pla d'actuació inicial.



4. Les entitats beneficiàries hauran de comunicar en tot cas l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics per a les mateixes actuacions, podent donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



5. Les entitats beneficiàries també hauran de, en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. Especialment hauran de comunicar els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat quan es produïsquen. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació d'aquestes variacions a l'Administració, que s'hagen dirigit a la persona representant o adreça de correu electrònic que figure inicialment en l'expedient.



6. Totes les comunicacions anteriors es realitzaran utilitzant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450.



Tercer

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables els que satisfacen el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagats entre l'1 de gener de 2020 i la data de justificació, i s'enquadren en alguna de les següents categories:



Programa d'ajudes I:

a) Col·laboracions externes: contractació de serveis tècnics, professionals, d'informació i difusió que siguen necessaris per al desenvolupament del pla d'actuacions.

b) Despeses de personal propi de l'entitat vinculat directament al pla d'actuació: import efectivament pagat en la data de la justificació de l'ajuda dels costos de personal laboral propi de l'entitat emprat en centres de la Comunitat Valenciana (retribucions brutes en nòmina i Seguretat Social a càrrec de l'entitat), en el percentatge de temps que es justifique es puga imputar al desenvolupament de les actuacions subvencionables. La partida de despesa de personal propi màxima subvencionable no podrà superar el 15 % del pressupost total (IVA exclòs) de totes les actuacions admeses. El límit màxim subvencionable de retribució mensual bruta en nòmina és de 4.500 euros, incloent la part proporcional de pagues extraordinàries i altres retribucions.



c) Despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'Informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció per empresa auditora externa, inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud.



Programa d'ajudes II:

a) En la presentació de la sol·licitud de constitució d'una entitat de gestió i modernització de l'àrea industrial: les despeses incorregudes per a l'obtenció de les certificacions registrals o documents substitutius exigits en la lletra e de l'article 7 de la Llei 14/2018; També seran subvencionables, amb un topall màxim de 1.000 euros, les despeses d'assessorament jurídic per a la presentació de la sol·licitud de constitució d'una entitat de gestió i modernització de l'àrea industrial.

b) En la presentació d'un pla de mobilitat sostenible o d'un pla de seguretat i emergència per a l'àrea industrial: les despeses de contractació de serveis tècnics, consultoria o professionals que siguen necessaris per a l'elaboració dels plans.

c) En la realització de projectes que milloren la sostenibilitat energètica o impulsen l'economia circular en àrees industrials de la Comunitat Valenciana, les despeses de contractació de serveis tècnics, consultoria o professionals externs que siguen necessaris per a la realització del projecte.

d) En tots els casos de les lletres anteriors, les despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'Informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció per empresa auditora externa, inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud.

2. Són regles aplicables als conceptes de despesa subvencionable les següents:

a) No seran subvencionables les despeses que s'hagen repercutit a les empreses o persones beneficiades per l'actuació subvencionable, devent l'entitat sol·licitant presentar una declaració responsable en aquest sentit.

b) Només seran subvencionables les despeses que s'acredite que han sigut efectivament pagats entre l'1 de gener de 2020 i la data de justificació.

c) Les despeses subvencionades per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o una altra Administració.

d) Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'actuació a subvencionar i resulten estrictament necessaris, amb base en la descripció de les actuacions aportades en la memòria descriptiva, no admetent-se despeses com a servei d'àpats, begudes, cafés, esmorzars, decoració, regals o similars. Les despeses hauran de tindre un nivell de desglossament suficient per a valorar la seua adequació a l'activitat a la qual s'associen. Els conceptes amb un desglossament deficient podran ser considerats com no subvencionables sense necessitat de requeriment previ d'esmena.

e) No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'entitat beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies relacionades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

f) Quan l'import de contractació d'un servei extern supere les quanties establides en la legislació vigent de contractació per al contracte menor, l'entitat beneficiària haurà de disposar de, almenys, tres ofertes de diferents proveïdors, formulades amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la realització del servei. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i quan no recaiga en la proposta econòmicament més avantatjosa, haurà de justificar-se expressament aqueixa elecció menys econòmica en una declaració responsable. No obstant l'anterior, no serà necessari disposar de tres ofertes diferents quan la despesa s'haguera contractat amb anterioritat a la publicació de la concessió de l'ajuda, o quan per les especials característiques del servei, es justifique en una declaració responsable que no existeix en el mercat suficient nombre d'empreses que el preste. Totes dues declaracions responsables hauran de, en el seu cas, presentar-se davant de l'empresa auditora per a la seua comprovació.



g) En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



3. La justificació a l'empresa auditora de les despeses subvencionables es farà mitjançant la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la següent documentació:

a) Transferència bancària: còpia del resguard de la transferència en el qual figure el número de factura o, en defecte d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

b) Xecs i pagarés: còpia del xec o pagaré signat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectes o altres instruments mercantils garantits: còpia del document o contracte i l'acreditació del pagament al proveïdor per l'entitat que l'haguera realitzat.

No s'admetran pagaments en efectiu ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit, excepte en el cas del pagament al registre de la propietat de les despeses incorregudes per a l'obtenció de les certificacions registrals exigides en la lletra e de l'article 7 de la Llei 14/2018. En aquest cas, el pagament en efectiu o per finestreta haurà de justificar-se adequadament per l'entitat pagadora davant l'empresa auditora, amb documents de validesa suficient en el tràfic jurídic mercantil, i així constar expressament en l'informe d'auditoria.

Es considerarà efectivament pagat la despesa, a l'efecte de la seua consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada. La justificació a l'empresa auditora d'aquesta cessió es farà mitjançant la presentació a la mateixa de l'original del document públic o privat en el qual s'instrumente la cessió del dret de cobrament de la subvenció i, en el cas que les parts actuen a través de representants, dels títols d'apoderament on es verifique la capacitat dels signants de l'acord de cessió per a realitzar aqueix negoci jurídic. L'informe de l'empresa auditora haurà de fer constar expressament la comprovació d'aquesta capacitat i adjuntar una còpia íntegra del document de la cessió.



4. S'admetrà la substitució de les persones treballadores indicades en la taula normalitzada de costos presentada amb la sol·licitud per unes altres que siguen personal propi de l'entitat beneficiària, així com la modificació de la imputació inicial d'hores conforme a la realitat finalment executada, sense que en cap cas l'import d'ajuda corresponent als costos de personal propi es puga incrementar respecte de l'import subvencionable aprovat i notificat per a aquesta categoria de despesa. L'entitat haurà de justificar davant l'empresa auditora el pagament de l'import total de les nòmines i Seguretat Social a càrrec de l'entitat respecte del personal propi vinculat a les actuacions subvencionades.



5. En tot cas, l'entitat beneficiària haurà de presentar a l'empresa auditora un certificat de la persona responsable de personal de l'entitat sobre la imputació d'hores per persona treballadora per a cada actuació i la seua concordança amb el compte justificatiu i la memòria tecnicoeconòmica i de resum de dades bàsiques de les actuacions corresponents.



6. En el cas que l'entitat justifique, en qualsevol de les categories de despesa (col·laboracions externes, personal i auditoria), un import inferior al que s'estableix en aquesta resolució de concessió i en el desglossament per tipus de despesa notificada individualment, no s'admetrà la compensació entre diferents tipus de costos aprovats, i l'import de l'ajuda es reduirà en la quantia corresponent.



Quart

1. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa fins al 5 de novembre de 2020 mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La documentació justificativa que haurà de presentar-se de conformitat amb el que es disposa en l'article 14 de l'Ordre 22/2016, de 27 octubre, és la següent:

a) Informe d'empresa auditora de comptes, inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, signat electrònicament, amb el contingut establit en l'article 14, punts 4, 5, 6 i 7, de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre.

b) Compte justificatiu conforme al model normalitzat segons el programa d'ajudes, signada electrònicament per l'entitat beneficiària i per l'empresa auditora de comptes.

c) Memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions, segons model normalitzat, signada electrònicament.

d) En cas d'haver denegat expressament l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, haurà d'aportar les certificacions relacionades en l'apartat dos del resolc dècim d'aquesta resolució.

3. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.



Cinqué

1. Procedirà la minoració de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció i, en el seu cas, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits en què les entitats beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en la present convocatòria i en les bases reguladores, especialment en els següents suposats:

a) Incompliment de les finalitats per als quals es va concedir la subvenció.

b) Incompliment de la realització del pla d'actuacions aprovat o dels requisits aplicables a les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per a les mateixes despeses subvencionables.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

2. Quan el compliment per l'entitat beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i s'acredite per aquesta una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o, en el seu cas, el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del pla d'actuacions que no compleix les finalitats, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.



3. A l'efecte del que es disposa en els apartats anteriors, es considerarà en tot cas que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i en el seu cas el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els següents casos:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del pla d'actuacions aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % de l'import del pla aprovat inicial, o al 90 % del pla modificat prèvia autorització, sempre que supose executar o justificar per davall del 50 % de l'import del pressupost aprovat inicial.

c) Alteració substancial de les finalitats per als quals es va concedir la subvenció.

4. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució per la qual s'acorde la minoració o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei general de subvencions, el seu reglament de desenvolupament, i en l'article 172 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Sisé

En aplicació del que s'estableix en l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes haurà de donar l'adequada publicitat a aquestes, indicant almenys en un apartat específic del seu portal web l'import d'ajuda rebut, l'actuació subvencionada i la identificació de la Conselleria. Dita informació haurà de mantindre's accessible al públic en aquest apartat almenys durant 1 any des de la data de concessió de l'ajuda. El compliment d'aquesta obligació es justificarà davant l'empresa auditora, mitjançant impressió de la pantalla del portal web de l'entitat. Igualment haurà d'informar-se expressament del suport de la conselleria, almenys mitjançant la visibilització del seu logo, en el cas de subvencionar-se pàgines webs específiques, aplicacions informàtiques o mòbils, blogs, apps, webminars, etc i en general en tot el material gràfic, audiovisual o electrònic, vinculat a una actuació subvencionada. L'incompliment d'aquesta obligació de publicitat podrà considerar-se com a insuficient justificació de la subvenció, amb les conseqüències jurídiques establides en el resolc cinqué d'aquesta resolució.





Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Igualment, podrà interposar-se directament recurs contenciós administratiu, davant la Sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 28 de juliol de 2020.– La directora general d'Indústria, Energia i Mines: Maria Empar Martínez Bonafé.

Mapa web