Ficha docv

Ficha docv









DECRET 81/2020, de 24 de juliol, del Consell, de regulació del sistema de carrera professional del personal estatutari gestionat per la conselleria competent en sanitat [2020/6296]

(DOGV núm. 8871 de 31.07.2020) Ref. Base de dades 006065/2020




Índex

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Definició de la carrera professional

Article 3. Voluntarietat

Article 4. Graus de la carrera professional

Article 5. Accés a la carrera professional

Article 6. Reconeixement de serveis previs i enquadrament inicial en el grau corresponent

Article 7. Àrees d'avaluació

Article 8. Avaluació de l'activitat assistencial

Article 9. Avaluació d'activitat professional en situacions particulars



Article 10. Sol·licitud d'avaluació

Article 11. Informació al professional

Article 12. El grau 0 inicial

Article 13. El grau 1

Article 14. El grau 2

Article 15. El grau 3

Article 16. El grau 4

Article 17. Accés abreujat als graus 3 i 4

Article 18. Retribució dels graus de carrera

Article 19. Altres beneficis associats a la carrera professional

Article 20. Comissió de Seguiment de la Carrera Professional

Article 21. Comissions departamentals de supervisió i unitats d'avaluació

Article 22. Homologació de la carrera amb altres organismes vinculats a la conselleria competent en sanitat

Disposició addicional primera. Període exempt d'avaluació

Disposició addicional segona. Promoció professional

Disposició addicional tercera. Còmput de serveis prestats en diferents categories

Disposició addicional quarta. Reconeixement i pagament de graus de carrera professional a personal procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques

Disposició addicional cinquena. Termini de resolució i sentit del silenci administratiu en sol·licituds relatives al reconeixement i pagament de carrera professional

Disposició derogatòria única. Normes que es deroguen

Disposició final primera. Personal de Salut Pública.

Disposició final segona. Habilitació de desplegament

Disposició final tercera. Entrada en vigor



El Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el sistema de carrera professional en l'àmbit de les Institucions Sanitàries de la Conselleria de Sanitat, va vindre a desenvolupar la normativa estatal bàsica continguda en els articles 40 i 43.2.e) de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Serveis de Salut, en relació amb la carrera professional del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat inclòs en els articles 6 i 7 de la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'Ordenació de les Professions Sanitàries, és a dir, el personal de les professions sanitàries de titulació universitària tal com es defineixen en aquesta llei. L'esmentada disposició va constituir la primera norma en l'àmbit del personal de la Generalitat que va recollir aqueix dret, a l'empara d'aqueixes normes d'aplicació al personal sanitari, i estableix la definició i organització del sistema de carrera professional, determinant els diferents graus, la manera d'accés i la forma de progressió en funció dels mèrits obtinguts en quatre àrees d'avaluació. De manera semblant i gradual, donat el volum del personal, vindrien l'any següent, 2007, normes del mateix rang i propòsit per a la resta del personal de gestió sanitària: el desenvolupament professional (Decret 85/2007, de 22 de juliol, del Consell) i la carrera del personal de salut pública (Decret 173/2007, de 5 d'octubre, del Consell), que també són objecte de modificació en el moment actual, per les mateixes raons, cap a una regulació convergent.



Les modificacions introduïdes per aquest decret sobre l'esmentat 66/2006 no són substancials pel que fa al text de l'articulat precedent ni afecten el nucli del sistema de la carrera professional, excepte l'assumpció del personal temporal a l'efecte d'aconseguir la igualtat retributiva quant al cobrament del complement. Afecten sobretot els òrgans d'avaluació i de manera molt rellevant es concentren en les disposicions addicionals. No obstant això, atenent el que es disposa en el punt 4 de l'article 3 del Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, s'ha optat per aprovar un nou text que íntegrament reculla ordenadament tant allò que no es reforma com les modificacions introduïdes en la norma, per raons de seguretat jurídica i de correcció en la tècnica normativa, pel que es considera necessari aprovar un nou decret que substituïsca a l'anterior.



La necessitat d'introduir modificacions en la regulació de la carrera professional té un doble origen. El primer ha sigut assumir la jurisprudència que determina no excloure al personal amb vinculació temporal, pel mer fet de ser-ho, de les retribucions inherents als diferents graus. El segon, simplificar els òrgans que intervenen en l'avaluació i reconeixement d'aquests graus, la regulació dels quals en el decret precedent determinava una proliferació excessiva, innecessària per a la tasca assignada i moltes vegades impossible de complir davant la mera manca de personal suficient de la corresponent professió sanitària en l'àmbit en el qual havia de constituir-se. Una vegada assumida la necessitat de reforma, el nou text íntegre actualitza on correspon la denominació dels òrgans i institucions amb llenguatge de permanència; realitza algunes correccions de redacció puntuals on la precedent era clarament millorable; adapta les referències a la legislació vigent; elimina disposicions transitòries que ja no tenen sentit i incorpora altres addicionals que amplien el dret al reconeixement de la carrera professional en tres aspectes: en les situacions de promoció professional, tant temporal com definitiva, en la carrera que té origen en altres administracions públiques o en altres sectors de l'administració de la Generalitat i mitjançant la valoració ponderada de serveis avaluables prestats en altres grups de titulació.

L'àmbit subjectiu d'aplicació d'aquest decret és coincident amb l'anterior 66/2006, referit al personal gestionat per la conselleria competent en sanitat a qui s'exigeix una titulació sanitària per a l'exercici dels llocs que ocupa. Majoritàriament es tracta de personal estatutari del servei de salut de la Comunitat Valenciana, però també, en menor quantitat, personal funcionari de la Inspecció de Serveis Sanitaris (Decret 56/2006, de 28 d'abril, del Consell) i personal funcionari de serveis centrals o direccions territorials que precisament és gestionat per la conselleria competent en sanitat per aquella exigència de titulació sanitària (Decret 235/2007, de 14 de desembre, del Consell). Per a mantindre aquell àmbit subjectiu de la norma i evitar al·lusions ambigües o parcials s'ha modificat el títol del decret respecte de l'anterior, canviant la referència a «Institucions Sanitàries», que en tot cas és una denominació convencional que requeria una explicació addicional per a ajustar-la a l'àmbit declarat, per la més precisa de «gestionat per la conselleria competent en sanitat», i en el mateix sentit s'ha simplificat i adaptat la redacció de l'article 1.



Els següents articles, 2, 3 i 4, conserven el seu text o han sigut mínimament adaptats.

En l'article 5, que regula l'accés a la carrera professional, es matisa amb major propietat que, estant configurada la carrera professional del personal de gestió sanitària com un sistema d'accés pregat, a instàncies del personal amb dret a això, aqueix dret a sol·licitar naix amb la primera incorporació definitiva a un lloc de treball. La mera condició de personal fix, amb independència del temps de serveis prestats que reunisca, no és suficient per a sol·licitar l'ingrés i l'avaluació, sinó que es requereix que la provisió del lloc ho haja sigut amb caràcter definitiu, la que s'obté pels procediments ordinaris de selecció o provisió, la qual cosa atorga una presumpció de permanència dins de l'organització, això, és, de carrera professional. El servei de salut, fins i tot formant part de l'administració de la Generalitat, és una organització oberta al personal estatutari de la resta de serveis de salut, amb una legislació bàsica pròpia, l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Serveis de Salut, Llei 55/2003, que garanteix aqueix dret. Aqueixa unitat a efecte de mobilitat ha exigit també uns criteris compartits d'homologació en el mutu reconeixement dels graus de carrera, en aplicació de l'article 40.3. de l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Serveis de Salut, que es recullen en la Resolució de 29 de gener de 2007, de la Direcció General de Recursos Humans i Serveis Econòmic-Pressupostaris. Quan el primer ingrés en un lloc del nostre àmbit ho és mitjançant formes de provisió no definitives, com la comissió de serveis o el nomenament provisional, es reconeix a efectes retributius el grau que es porta de l'administració d'origen, si és que li ho va atorgar, a la qual encara s'està lligat, però mentre aqueixa situació persistisca no es pot instar l'ingrés en el nostre sistema de carrera ni té lloc el dret a la progressió.



D'altra banda, també es reconeix el dret del personal temporal a sol·licitar l'avaluació dels seus serveis per a determinar si correspon la retribució d'un determinat grau de carrera, per al que no es disposen regles específiques, participant així de les mateixes condicions d'aquest decret i normes de desplegament, amb la diferència que el personal temporal només aconsegueix el dret a la mateixa retribució, i no la resta de drets de la carrera professional que tenen a veure, essencialment, amb la mobilitat voluntària i els mèrits per a això.

En els articles 6 i 7, on ja es comença a parlar de l'enquadrament i l'avaluació, la modificació consisteix a adaptar la referència a la disposició que recull el període exempt d'avaluació, que abans figurava en la denominada transitòria primera i ara en l'addicional primera, perquè en propietat no és alguna cosa que s'aplique transitòriament, sinó alguna cosa que s'aplica amb caràcter indefinit encara que es referisca als serveis prestats fins a una data determinada. També s'apunta que tant per a l'enquadrament inicial com per a la progressió haurà de tindre's en compte la ponderació de serveis prestats en diferents grups que s'incorpora en la disposició addicional tercera.

La regulació de l'avaluació de l'activitat assistencial, anteriorment en l'article 8, s'ha desdoblegat, afegint en l'actual article 9 supòsits especials caracteritzats per l'absència d'exercici professional efectiu en determinats períodes però que mereixen que se'ls assigne una determinada puntuació de referència, per gaudir d'una especial protecció, o per la dificultat de determinar-la quan s'ha prestat servei en àmbits amb sistemes d'avaluació no homologables.



L'article 10, que regula la sol·licitud d'avaluació per a progressar de grau, presenta com a novetat un període de tres mesos com a marge per a instar que permet retrotraure els efectes a la data de compliment dels requisits. Anteriorment, els efectes s'acomodaven de manera estricta a la data de sol·licitud, la qual cosa imposava al personal una diligència extrema sobre aquest tema i venia provocant, com a reacció, moltes sol·licituds anticipades.

Fins a l'article 18, és a dir, al llarg de la part central del decret que regula els diferents graus, no hi ha modificacions ressenyables respecte a la norma anterior. En aquest article s'afig com a fonament de la retribució de la carrera professional, a més de la cita de l'article 43 de l'Estatut Marc, d'aplicació al majoritari personal estatutari, l'equivalent de l'article 117 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, d'aplicació al personal funcionari gestionat per la conselleria competent en sanitat, part del qual pertanyia a l'àmbit d'aplicació de l'anterior decret, i també del present, però s'apreciava l'absència d'al·lusió a aqueix encaix legal que ara se salva.



En els articles 20 i 21 s'aborden les comissions de seguiment i avaluació del sistema de carrera, tant a nivell central com departamental. A part d'adequar l'esment als seus diferents components, s'ha simplificat el seu desplegament: en comptes d'un òrgan de seguiment i la seua corresponent unitat d'avaluació per cada professió sanitària, centre i departament, ara es disposa un per cada àmbit departamental, la qual cosa resulta suficient per a la naturalesa de la seua activitat i pot ser assumit per la quantitat de personal implicat.

Ja en les disposicions addicionals, en la primera s'actualitza la data del període exempt d'avaluació a la vigent en aquest moment, 30 de juny de 2014. Originalment el període exempt d'avaluació arribava fins a la data d'entrada en vigor del Decret 66/2006 (1 de juliol de 2006), però després de la paralització del sistema de carrera durant els exercicis 2011, 2012 i 2013, en virtut del que es disposa en les corresponents lleis de pressupostos, i la reducció de les seues retribucions en els exercicis 2012 i 2013, per aplicació de l'article 11 del Decret llei 1/2012, del Consell, l'Acord de la Mesa General de Negociació I de la Generalitat, sobre condicions de treball i retribucions del personal dels sectors de l'Administració de la Generalitat, docent, sanitari i de justícia, en el marc del diàleg social per al període 2014-2015, publicat per Resolució de 3 de desembre de 2013, del conseller d'Hisenda i Administració Pública (DOCV del 10 de desembre), que emmarca la superació d'aquelles mesures, va disposar que «A l'efecte del reconeixement dels graus per nova incorporació o progressió en el sistema, tots els serveis prestats fins al 30 de juny de 2014 es consideraran avaluats satisfactòriament», acord assumit al mateix efecte per la Disposició Addicional Vint-i-novena de la llei 6/2013, de 26 de desembre (DOCV de 30 de desembre) i que també es plasma en l'Ordre de la Conselleria de Sanitat 9/2014 d'1 d'agost, que regula el procediment d'avaluació.



La disposició addicional segona regula els efectes de la promoció professional en la carrera, tant quan es tracta de la promoció interna temporal, la del personal fix que ordenadament accedeix a un lloc d'una altra categoria o cos i escala mitjançant un nomenament temporal, com a definitiva, això és, quan s'adquireix la fixesa en una altra categoria mitjançant la superació del procés selectiu oportú, en tots dos casos reconeixent el dret a la carrera en termes que siga compatible amb la promoció professional i evitar que la seua pèrdua es convertira en un element desincentivador.

En la disposició addicional tercera, donat el temps transcorregut des de la implantació del sistema de carrera professional, s'ha considerat necessari fer una previsió sobre els supòsits de canvi de grup professional o de professió sanitària al llarg de la carrera professional del personal, des del punt de vista del còmput de serveis prestats. Perquè no suposen un perjudici en el sistema de carrera professional, la disposició permet valorar tots els serveis prestats –evidentment, sempre que ho siguen dins de l'àmbit d'avaluació-, encara que ho hagen sigut en diferents grups de classificació, preveient per a això l'aplicació d'uns coeficients que ponderen aquesta valoració segons el grup de classificació del qual es tracte.

Per la seua part, la disposició addicional quarta dóna resposta a situacions que es venien produint quant a l'accés a llocs de l'àmbit d'aquest decret per part de personal procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques i no trobaven regulació expressa en la norma, regulant en quines condicions es produeix el reconeixement i pagament de graus de carrera professional a aquest personal.

Aquest decret s'adequa als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. S'ha tingut en compte el principi de proporcionalitat i seguretat jurídica ja que és coherent amb el marc jurídic vigent i es dicta en el marc de les competències que té la Generalitat en matèria de sanitat. I finalment respecte als principis d'oportunitat, eficàcia, transparència i eficiència, la seua justificació està clarament definida en aquest preàmbul.

Aquest decret no es troba recollit en les previsions reglamentàries de l'Administració de la Generalitat per a l'exercici 2020, però és necessària la seua adopció per a donar resposta als pronunciaments judicials respecte al personal temporal, que en algun cas sol·liciten de manera expressa a l'administració que en breu termini regule els aspectes que siguen necessaris sobre aquest tema.

Per tot això, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, prèvia negociació en la Mesa Sectorial de Sanitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i prèvia deliberació del Consell en la reunió de 24 de juliol de 2020,





DECRETE



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

És objecte d'aquest decret la regulació del sistema de carrera professional que resulta d'aplicació al personal amb titulació universitària de grau o, en el seu cas, amb llicenciatura o diplomatura inclòs en els articles 6 i 7 de la Llei d'Ordenació de les Professions Sanitàries, la gestió de les quals es trobe conferida a la conselleria competent en sanitat.

Article 2. Definició de la carrera professional

1. S'entén per carrera professional del personal de l'àmbit d'aquest decret el dret del conjunt de professionals a progressar, de manera individualitzada, com a reconeixement al seu desplegament professional quant a coneixements, experiència i compliment dels objectius de la conselleria competent en sanitat.

2. La progressió a un grau superior de la carrera professional requerirà un període mínim de permanència en el grau anterior, així com l'avaluació favorable dels mèrits que establisca la conselleria competent en sanitat. Tals graus es defineixen, una vegada adquirits, com consolidats i irreversibles.



Article 3. Voluntarietat

L'accés a la carrera té caràcter voluntari i el seu reconeixement individualitzat, sobre la base d'una avaluació objectiva i reglada, comporta la percepció del corresponent complement retributiu de carrera, conforme a les previsions d'aquest decret.



Article 4. Graus de la carrera professional

1. Nombre de graus.

S'estableix una carrera professional sanitària amb 4 graus per a les persones amb titulació universitària de grau, o llicenciades o diplomades, incloses en els articles 6 i 7 de la Llei d'Ordenació de les Professions Sanitàries, més un grau inicial o d'accés.

2. Denominació dels graus de la carrera.

Els graus que componen la carrera professional són:

Grau G-0. Sense denominació específica.

Grau G-1. Adjunt/a.

Grau G-2. Expert/a.

Grau G-3. Referent.

Grau G-4. Consultor/a.



Article 5. Accés a la carrera professional

1. El personal de professió sanitària podrà sol·licitar l'accés al sistema de carrera professional des que es produïsca la seua primera incorporació definitiva a un lloc de plantilla de personal sanitari adscrit a la conselleria competent en sanitat. A aquest efecte s'entén per incorporació definitiva la reglamentàriament disposada per a la provisió del lloc, en oposició a altres formes de cobertura de caràcter temporal o provisional.

Per a fer efectiu aquest dret, la persona interessada haurà de realitzar la sol·licitud formal d'inclusió en la carrera professional, en els termes que recullen les disposicions de desplegament d'aquest decret.

2. Així mateix, el personal temporal que reunisca més de cinc anys de serveis prestats avaluables podrà sol·licitar la pertinent avaluació a l'exclusiu efecte de percebre les retribucions inherents al grau que li corresponga, per a la determinació del qual se seguiran les regles generals i específiques definides en el present decret i normes de desplegament.



Article 6. Reconeixement de serveis previs i enquadrament inicial en el grau corresponent

1. El temps de treball prèviament prestat en qualsevol institució sanitària pública serà tingut en compte per a la valoració dels anys de permanència necessaris per a accedir als diferents graus de carrera en els termes recollits en les disposicions de desplegament.

2. L'avaluació del temps de serveis prestats determinarà l'enquadrament inicial en el grau de carrera que li corresponga, d'acord amb els criteris definits en els articles 12 a 17 i tenint en compte les disposicions addicionals primera i tercera.



Article 7. Àrees d'avaluació

Per a la promoció a graus superiors es requerirà haver romàs en el grau anterior el mínim d'anys que s'estableix en cada grau i complir els requisits determinats en relació amb l'avaluació de les següents àrees, sense perjudici del que es disposa en les disposicions addicionals primera i tercera d'aquest decret:

a) Activitat assistencial: es valorarà l'experiència, l'esforç personal i la qualitat assistencial. Per a la seua avaluació es tindrà en compte, en cada grau, el temps de permanència en el grau corresponent i el compliment d'objectius prèviament fixats mesurats mitjançant indicadors objectivables i referits a l'activitat i qualitat assistencials.

b) Adquisició de coneixements: es valorarà l'assistència a activitats de formació contínua i continuada relacionades amb l'exercici professional, sempre que estiguen acreditades oficialment. Per a la seua valoració es tindrà en compte, l'assistència a cursos, doctorat, aprenentatge de noves tècniques, etc. sempre que incidisca positivament en una formació acreditada. L'avaluació es realitzarà conforme a l'oportú barem que s'haurà d'aprovar en les disposicions de desplegament d'aquest decret i es tindran en compte les diferències en l'accés a aquesta activitat, dependents de la naturalesa de cada institució.

c) Activitat docent i investigadora: es considerarà la participació en programes de formació continuada acreditada, participació com a personal col·laborador en treballs de recerca i publicacions científiques, singularment en les línies prioritzades per la conselleria competenet en sanitat i la contribució als programes d'actualització i formació professional en l'àmbit de la seua àrea de coneixement. L'avaluació es realitzarà conforme a l'oportú barem que s'haurà d'aprovar en les disposicions de desplegament d'aquest decret i es tindran en compte les diferències en l'accés a aquesta activitat, dependents de la naturalesa de cada institució.

d) Compromís amb l'organització: es valorarà la participació voluntària en programes de millora de la qualitat assistencial, participació en comissions clíniques, grups de persones expertes, equips d'investigació, grups de qualitat i acreditació, exercici de llocs directius o de coordinació i supervisió i, en general, el desplegament d'activitats que contribuïsquen de manera efectiva a la millora de l'assistència sanitària.





Article 8. Avaluació de l'activitat assistencial

1. D'acord amb el principi d'eficiència, l'avaluació de l'activitat assistencial a la qual fa referència l'article 7.a) d'aquest decret, es basarà en els mesuraments que es realitzen per a la determinació de la productivitat variable.

A l'efecte del que es disposa en els punts 2.a) dels articles 13, 14, 15 i 16 d'aquest decret, es considerarà que qualsevol professional ha complit els objectius assistencials en un determinat any si, durant aquest, ha meritat alguna quantitat en concepte de productivitat variable, sense perjudici del que es preveu per a determinades situacions particulars en l'article següent

Si durant un exercici no existira partida pressupostària destinada al pagament de productivitat variable, l'avaluació del compliment d'objectius es realitzarà aplicant, als objectius corresponents a eixe exercici, els mateixos criteris d'avaluació utilitzats l'any anterior.



2. Quan l'any avaluat no coincidisca amb l'any natural, es prendrà, com a mesura del compliment dels objectius assistencials, la mitjana dels resultats de cadascun dels anys, ponderada pel temps efectiu computat de cada any.



Article 9. Avaluació d'activitat assistencial en situacions particulars

1. Es considerarà que la valoració del compliment d'objectius ha sigut igual a l'obtinguda a l'efecte de productivitat per la unitat o centre de menor rang a la qual estiga adscrit el lloc, en la proporció corresponent, durant el temps en què el personal es trobe en alguna de les següents situacions:

a) Permís per acció sindical.

b) Permís per raons de maternitat, paternitat, adopció o acolliment.



c) Permís o excedència per raó de violència de gènere.

d) Serveis especials.

e) Excedència per cura de familiars.

2. Quan s'aporten serveis prestats fora de l'àmbit d'aplicació d'aquest decret amb un sistema d'avaluació d'objectius al qual no siga possible assignar una determinada puntuació, es considerarà que aquesta es correspon amb l'obtinguda a l'efecte de productivitat per la mitjana del personal de tots els centres gestionats per la conselleria competent en sanitat, en la proporció corresponent.

3. Durant els permisos per a l'assistència a cursos o seminaris de formació o per a participar en programes acreditats de cooperació nacional o internacional o en activitats i tasques docents o d'investigació sobre matèries relacionades amb l'activitat dels serveis de salut, es considerarà que els objectius assistencials s'han complit plenament, sempre que s'acredite l'aprofitament.



Article 10. Sol·licitud d'avaluació

1. Quan qualsevol professional estiga o crega estar en condicions de progressar al grau següent de carrera professional, haurà de sol·licitar voluntàriament l'avaluació en els termes regulats en aquest decret, mitjançant el formulari específic que es publicarà amb la normativa de desplegament.

2. En tant que la sol·licitud es presente dins dels tres mesos posteriors al compliment dels requisits de progressió, els efectes econòmics i administratius del reconeixement del grau de carrera professional es referiran al dia en què es van complir. No obstant això, si la sol·licitud s'efectua una vegada transcorreguts els esmentats tres mesos, els efectes econòmics i administratius es reconeixeran des de la data de sol·licitud.



Article 11. Informació al professional

La conselleria competent en sanitat establirà els mitjans oportuns per a garantir que qualsevol professional puga conéixer periòdicament quina és la situació del seu expedient de carrera professional i, en particular, quina és la seua puntuació en cadascuna de les àrees d'avaluació.





Article 12. El grau 0 o inicial

Al grau 0 o inicial es pot accedir des del mateix moment en què s'ocupa de manera definitiva una plaça de plantilla de personal sanitari amb adscripció a la conselleria competent en sanitat, sempre que es complisquen els requisits de l'article 1 d'aquest decret. Aquest grau no porta aparellat un complement retributiu de carrera.



Article 13. El grau 1

1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 1, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei al Sistema de Salut durant almenys 5 anys en el grau de base 0.

b) Haver obtingut un mínim de 50 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 7.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat assistencial: fins a 70 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 0: fins a un màxim de 50 crèdits, assignant-se 10 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Adquisició de coneixements: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 14. El grau 2

1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 2, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei al Sistema de Salut durant almenys 5 anys en el grau 1.

b) Haver obtingut un mínim de 55 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 7.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat assistencial: fins a 65 crèdits, obtinguts de la següent forma

– Permanència en el grau 1: fins a un màxim de 45 crèdits, assignant-se 9 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius, durant el temps de permanència en el grau 1.

b) Adquisició de coneixements: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 15 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 15. El grau 3

1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 3, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei al Sistema de Salut durant almenys 6 anys en el grau 2.

b) Haver obtingut un mínim de 60 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 7.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat assistencial: fins a 60 crèdits, obtinguts de la següent forma

– Permanència en el grau 2: fins a un màxim de 48 crèdits, assignant-se 8 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 12 crèdits obtinguts en multiplicar per 12 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius, durant el temps de permanència en el grau 2.

b) Adquisició de coneixements: fins a 5 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 15 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 16. El grau 4

1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 4, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei al Sistema de Salut durant almenys 6 anys en el grau 3.

b) Haver obtingut un mínim de 65 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 7.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat assistencial: fins a 55 crèdits, obtinguts de la següent forma

– Permanència en el grau 3: fins a un màxim de 42 crèdits, assignant-se 7 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 13 crèdits obtinguts en multiplicar per 13 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Adquisició de coneixements: fins a 5 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 17. Accés abreujat als graus 3 i 4

L'obtenció d'entre 75 i 90 crèdits en l'avaluació per a accedir al grau 1 o al grau 2 podrà utilitzar-se per a reduir en 6 mesos el temps de permanència necessari per a passar al grau 3. Si aquest requisit es compleix simultàniament en els graus 1 i 2, la reducció serà d'1 any.

En el cas que la puntuació se situe per damunt dels 90 crèdits, la reducció serà el doble de les indicades en el paràgraf anterior.

Si, com a conseqüència del que es disposa en el paràgraf anterior, el temps de reducció supera els 12 mesos, es reduirà en un any el temps de permanència necessari per a passar al grau 3 i s'aplicarà la reducció restant al temps de permanència necessari per a passar al grau 4. En cap cas, el temps de permanència en cadascun dels graus necessari per a accedir al grau següent podrà ser inferior a 5 anys.



Article 18. Retribució dels graus de carrera

Les retribucions derivades de l'aplicació de la carrera professional queden enquadrades en el complement de carrera professional regulat en l'article 43.2.e) de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Serveis de Salut, i articles 76.a) i 117.2 de la Llei d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, en el cas del personal funcionari. Aquestes retribucions s'adequaran i actualitzaran periòdicament d'acord amb el que disposen les lleis anuals de pressupostos o altres disposicions legals a aquest efecte. La quantia del complement de carrera professional vigent al temps de la publicació del present decret es conté en l'Annex.



La retribució de la carrera professional tindrà caràcter mensual i anirà associada a l'obtenció d'un determinat grau de carrera.



Article 19. Altres beneficis associats a la carrera professional

El grau aconseguit en la carrera professional serà un mèrit a valorar en els processos per a trasllats, concursos, accés a places de responsabilitat en gestió clínica, direccions de servei o de secció, personal coordinador d'atenció primària, direccions d'Institucions i responsables d'unitats de gestió assistencial. També serà mèrit a valorar per a la participació com a personal docent en programes d'actualització i formació professional en l'àmbit de la seua àrea de coneixement, així com en programes de cooperació nacional o internacional o en activitats i tasques docents o d'investigació sobre matèries relacionades amb la seua àrea de coneixement.



Article 20. Comissió de Seguiment de la Carrera Professional

1. Es crea la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional, amb la finalitat de supervisar i avaluar el funcionament del sistema de carrera professional i realitzar les recomanacions pertinents.

2. La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional estarà presidida per la persona titular de la Sotssecretaria de la conselleria competent en sanitat, i comptarà com a vocals amb les persones titulars de les direccions generals dependents d'aquesta Sotssecretaria, amb les persones representants de l'administració que siguen designades per la persona titular de la Sotssecretaria i amb una persona representant de cadascun dels sindicats presents en la Mesa Sectorial de Sanitat. Les funcions de secretaria de la Comissió seran exercides per la persona titular de la direcció de gestió sanitària a la qual s'atribuïsca la implementació dels acords de gestió i la determinació de la productivitat general per compliment d'objectius.

La Comissió tindrà caràcter paritari, de manera que, amb independència del nombre concret de persones vocals designades per l'administració i pels sindicats, el pes dels vots d'una i una altra part serà equivalent.

3. En la designació de les persones components d'aquesta comissió, es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del previngut en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat de dones i homes i en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre Dones i Homes, havent de justificar-se expressament quan això no siga possible.

4. Quant al seu règim de funcionament, la comissió es regirà per les normes relatives als òrgans col·legiats, contingudes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.



Article 21. Comissions departamentals de supervisió i unitats d'avaluació

1. Comissions departamentals de supervisió. En cada departament de salut, així com en els centres o estructures d'àmbit supradepartamental, es constituirà una Comissió Departamental de Supervisió de la carrera professional a la qual es donarà compte dels procediments d'avaluació que hagen tingut lloc. Estarà presidida per la persona que exercisca la gerència del Departament de Salut o Direcció de centre o la persona, pertanyent a l'equip directiu, que es designe com a suplent, i ostentarà la secretaria la persona que exercisca direcció econòmica o càrrec equivalent o persona a qui es designe com a suplent. Comptarà com a vocals, almenys, amb una persona de cada professió sanitària i una persona representant per cadascun dels sindicats presents en la Mesa Sectorial de Sanitat. La periodicitat ordinària de la seua convocatòria serà trimestral.

En la designació de les persones components d'aquesta comissió, es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del previngut en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat de dones i homes i en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre Dones i Homes, havent de motivar-se expressament quan això no siga possible.

2. Unitats d'avaluació. El procediment d'avaluació serà portat a efecte pel personal de la unitat de gestió del departament o centre, d'acord amb les regles establides en aquest decret i amb les normes a aquest efecte dictades en el seu desplegament, per al que podrà comptar amb la col·laboració de personal de la professió sanitària de què es tracte que tinga reconeguts els graus 3 o 4.



Article 22. Homologació de la carrera amb altres organismes vinculats a la conselleria competenet en sanitat

Es podran establir els oportuns acords amb els consorcis, concessions administratives o altres organismes emmarcats en les diferents fórmules de gestió recollides per la Llei 15/1997, de 25 d'abril, sobre habilitació de noves formes de gestió del Sistema Nacional de Salut i per la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat de garantir l'homologació del grau de carrera obtingut pel seu personal i el dels esmentat centres.





Disposicions addicionals



Primera. Període exempt d'avaluació

Els serveis prestats en qualsevol institució sanitària pública fins al 30 de juny de 2014 queden exempts d'avaluació, per la qual cosa es considerarà que durant els mateixos s'han complit plenament els requisits assistencials i, en la part proporcional, la resta de requisits.



Segona. Promoció professional

1. El personal que es trobe en situació de promoció interna temporal únicament podrà accedir a la carrera professional en la categoria o cos i escala en la qual té el nomenament fix, i tindrà dret a percebre el complement corresponent. No obstant això, en tant com a personal temporal poguera correspondre-li la retribució d'un complement associat a un grau de carrera respecte a la categoria que exerceix, i a aquest exclusiu efecte, podrà optar per sol·licitar l'avaluació pertinent.

2. El personal que obtinga nomenament fix en una categoria diferent a aquella on té reconegut un determinat grau de carrera o desenvolupament professional, continuarà percebent el complement retributiu corresponent a aquest grau de carrera o desenvolupament professional fins que se'l reconega un grau de carrera o desenvolupament professional en la nova categoria la quantia de la qual supere la d'aquell.

3. En cap cas es podrà percebre de manera simultània el complement de carrera o desenvolupament professional per més d'una categoria professional.



Tercera. Còmput de serveis prestats en diferents categories

1. En el cas que s'aporten períodes de serveis prestats en categories pertanyents a diferents grups o subgrups de classificació a l'efecte de determinar el temps de permanència necessari per a accedir als diferents graus de carrera, es computaran de manera proporcional, segons el quadre següent



Grupos/Subgrupos anteriores

A1 A2 B C1 C2 AP

Grupo/Subgrupo actual A1 1 0,65 0,50 0,42 0,33 0,25

A2 1 1 0,77 0,64 0,51 0,38

B 1 1 1 0,83 0,67 0,50

C1 1 1 1 1 0,80 0,60

C2 1 1 1 1 1 0,75

AP 1 1 1 1 1 1





2. El temps de serveis prestats mitjançant el sistema de millora d'ocupació en llocs de treball adscrits a categories o cossos i escales d'altres professions sanitàries diferents a la de pertinença computarà a l'efecte de carrera professional en el grup o subgrup del lloc en el qual estiga adscrit en millora d'ocupació.

3. Els serveis prestats en llocs de treball d'un col·lectiu professional que haguera sigut objecte d'una reclassificació mitjançant un pla d'ordenació de personal que suposara el pas a un grup o subgrup superior, s'entendran prestats en aquest últim sense l'aplicació dels factors de ponderació previstos en l'apartat 1 d'aquesta disposició.



Quarta. Reconeixement i pagament de graus de carrera professional a personal procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques

El personal que, procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques passe a exercir un lloc de l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, tindrà dret al reconeixement i pagament de graus de carrera professional d'acord amb el que s'estableix en aquesta disposició addicional.



Quan el lloc s'obtinga pel procediment de provisió reglamentari que corresponga, podrà sol·licitar en qualsevol moment la seua inclusió ordinària en el sistema de carrera professional descrit en aquest decret i s'estarà a l'enquadrament inicial resultant. No obstant això, quan ja tinguera reconegut un grau de carrera professional en origen podrà optar per conservar aquest, que es retribuirà d'acord amb la quantia aplicable per al lloc obtingut. Sobre aquest reconeixement del pagament del grau d'origen no és possible aplicar la progressió establida per al sistema de carrera d'aquest decret.

Quan el lloc s'obtinga per comissió de serveis o nomenament provisional, i mentre perduren, se li aplicarà el grau que tinguera reconegut en origen, en la quantia establida per al lloc exercit.



El que s'estableix en aquesta disposició addicional només és aplicable als supòsits d'accés a un lloc pels procediments de provisió descrits. No és aplicable quan el lloc s'haja obtingut a través de procediments de selecció de personal de nou ingrés, per al que s'estarà a l'aplicació del que es disposa en l'articulat d'aquest decret i normes de desplegament.





Cinquena. Termini de resolució i sentit del silenci administratiu en sol·licituds relatives al reconeixement i pagament de carrera professional

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 78 de la Llei 16/2008, de 22 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat, l'administració haurà de resoldre i notificar les sol·licituds relatives al reconeixement i pagament de carrera professional en un termini no superior a tres mesos. Una vegada transcorregut sense que haja recaigut resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimada la seua sol·licitud a aquest efecte d'interposar el recurs procedent.





Disposició derogatòria



Única. Normes que es deroguen

Queda derogat el Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el sistema de carrera professional en l'àmbit de les Institucions Sanitàries de la Conselleria de Sanitat, així com quantes disposicions d'igual o inferior rang s'oposen al que es disposa en el present decret.





Disposicions finals



Primera. Personal de Salut Pública

Les persones funcionàries amb titulació universitària de grau o, en el seu cas, llicenciades o diplomades de titulació sanitària de l'àmbit de salut pública tindran accés a la carrera professional en els termes de la seua pròpia regulació a l'empara de l'article 117.2 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.



Segona. Habilitació de desplegament

Es faculta a la persona titular de la conselleria competent en sanitat per a dictar quantes disposicions requerisca l'execució i el desenvolupament d'aquest decret.



Tercera. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor el 15 de setembre de 2020.



València, 24 de juliol de 2020



El president de la Generalitat

Ximo Puig i Ferrer



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló Chico







ANNEX

* Complement de carrera professional



* Quanties vigents en el moment de la tramitació, que poden ser actualitzades en el moment de la publicació



Subgrup A1 Euros/Any Subgrup A2 Euros/Any

Grau/ Grado 1 3.288,88 Grau/ Grado 1 2.137,94

Grau/ Grado 2 6.577,34 Grau/ Grado 2 4.275,46

Grau/ Grado 3 9.865,66 Grau/ Grado 3 6.412,84

Grau/ Grado 4 13.154,40 Grau/ Grado 4 8.550,36



Mapa web