Ficha docv

Ficha docv









DECRET 82/2020, de 24 de juliol, del Consell, de regulació del sistema de desenvolupament professional del personal estatutari gestionat per la conselleria competent en sanitat. [2020/6299]

(DOGV núm. 8871 de 31.07.2020) Ref. Base de dades 006066/2020




Índex

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Definició

Article 3. Voluntarietat

Article 4. Graus de desenvolupament professional

Article 5. Accés al desenvolupament professional

Article 6. Reconeixement de serveis previs i enquadrament inicial en el grau corresponent

Article 7. Àrees d'avaluació en els subgrups A1 i A2

Article 8. Àrees d'avaluació en grups i subgrups B, C1, C2 i APF



Article 9. Avaluació de l'activitat professional

Article 10. Avaluació d'activitat professional en situacions particulars

Article 11. Sol·licitud d'avaluació

Article 12. Informació al professional

Article 13. Progressió del personal dels grups A1 i A2 en els graus de desenvolupament professional

Article 14. Progressió del personal dels grups B, C1, C2 i APF en els graus de desenvolupament professional

Article 15. Retribució dels graus de desenvolupament professional

Article 16. Altres beneficis associats al desenvolupament professional

Article 17. Comissió de Seguiment del Desenvolupament professional

Article 18. Comissions departamentals de supervisió i unitats d'avaluació

Article 19. Homologació del desenvolupament professional amb altres organismes vinculats a la conselleria competent en sanitat

Disposició addicional primera. Període exempt d'avaluació

Disposició addicional segona. Promoció professional

Disposició addicional tercera. Còmput de serveis prestats en diferents categories

Disposició addicional quarta. Reconeixement i pagament de graus de desenvolupament professional a personal procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques.

Disposició addicional cinquena. Termini de resolució i sentit del silenci administratiu en sol·licituds relatives al reconeixement i pagament de desenvolupament professional

Disposició derogatòria única. Normes que es deroguen

Disposició final primera. Habilitació de desplegament

Disposició final segona. Entrada en vigor



Mitjançant Decret 85/2007, de 22 de juliol, del Consell es va aprovar el sistema de desenvolupament professional en l'àmbit d'institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat, atesa la definició del terme establida en l'article 27.2.bis, paràgraf segon, de la Llei 11/2006, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2007. Es tracta de la carrera professional de l'article 40 de l'Estatut Marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, però referit al personal estatutari de les categories de gestió i serveis (no sanitari) i d'aquelles sanitàries que no requereixen titulació universitària, nomenclatura que es va usar per a distingir-la de la carrera del personal de professió sanitària regulada prèviament per Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell. Partint dels mateixos principis, regula el sistema de desenvolupament d'una manera semblant a la carrera, determinant els diferents graus, la manera d'accés i la forma de progressió en funció dels mèrits obtinguts en quatre àrees d'avaluació, que en els grups de titulació no universitària es converteixen en tres. Per les mateixes raons que els decrets que regulen la carrera de la resta del personal de gestió sanitària, Decret 66/2006, ja referit, i Decret 173/2007, de 5 d'octubre, del Consell, del personal de Salut Pública, que també són objecte de modificació en aquests moments, es modifica la regulació del desenvolupament professional de manera convergent.

Les modificacions introduïdes per aquest decret sobre l'esmentat Decret 85/2007 no són substancials pel que fa al text de l'articulat precedent ni afecten el nucli del sistema de la carrera professional, excepte l'assumpció del personal temporal a este efecte d'aconseguir la igualtat retributiva quant al cobrament del complement. Afecten sobretot els òrgans d'avaluació i de manera molt rellevant es concentren en les disposicions addicionals. No obstant això, atenent el que es disposa en el punt 4 de l'article 3 del Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, s'ha optat per aprovar un nou text que íntegrament reculla ordenadament tant allò que no es reforma com les modificacions introduïdes en la norma.



La necessitat d'introduir modificacions en la regulació del desenvolupament professional té un doble origen. El primer ha sigut assumir la jurisprudència que determina no excloure al personal amb vinculació temporal, pel mer fet de ser-ho, de les retribucions inherents als diferents graus. El segon, simplificar els òrgans que intervenen en l'avaluació i reconeixement d'aquests graus, la regulació dels quals en el decret precedent determinava una proliferació excessiva. Una vegada assumida la necessitat de reforma, el nou text íntegre actualitza on correspon la denominació dels òrgans i institucions amb llenguatge de permanència; realitza algunes correccions de redacció puntuals on la precedent era clarament millorable; adapta les referències a la legislació vigent; elimina disposicions transitòries que ja no tenen sentit i incorpora altres addicionals, que amplien el dret al reconeixement del desenvolupament professional en tres aspectes: en les situacions de promoció professional, tant temporal com definitiva, en la carrera que té origen en altres administracions públiques o en altres sectors de l'administració de la Generalitat i mitjançant la valoració ponderada de serveis avaluables prestats en altres grups de titulació.



L'àmbit subjectiu d'aplicació d'aquest decret és coincident amb l'anterior Decret 85/2007, referit al personal estatuari gestionat per la conselleria competent en sanitat a qui no s'exigeix una titulació universitària de professió sanitària per a l'acompliment dels llocs que ocupa, bé siga personal sanitari de formació professional o de gestió i serveis. Addicionalment també es recull personal laboral o funcionari amb aqueixa característica que residualment preste serveis en les institucions sanitàries, fent ús de la possibilitat disposada en l'article 2.3. de l'Estatut Marc.

En l'article 5 d'aquest decret, que regula l'accés al desenvolupament professional, es matisa amb major propietat que, estant configurat el desenvolupament professional del personal de gestió sanitària com un sistema d'accés pregat, a instàncies del personal amb dret a això, aqueix dret a sol·licitar naix amb la primera incorporació definitiva a un lloc de treball. La mera condició de personal fix, amb independència del temps de serveis prestats que reunisca, no és suficient per a sol·licitar l'ingrés i l'avaluació, sinó que es requereix que la provisió del lloc ho haja sigut amb caràcter definitiu, la que s'obté pels procediments ordinaris de selecció o provisió, la qual cosa atorga una presumpció de permanència dins de l'organització, això, és, de carrera professional. El servei de salut, fins i tot formant part de l'administració de la Generalitat, és una organització oberta al personal estatutari de la resta de serveis de salut, amb una legislació bàsica pròpia, l'Estatut Marc del Personal Estatutari dels Serveis de Salut, Llei 55/2003, que garanteix aqueix dret. Aqueixa unitat a efecte de mobilitat ha exigit també uns criteris compartits d'homologació en el mutu reconeixement dels graus de carrera, en aplicació de l'article 40.3. de l'Estatut Marc, que es recullen en la Resolució de 29 de gener de 2007 (BOE 27 de febrer), de la Direcció General de Recursos Humans i Serveis Econòmic-Pressupostaris. Quan el primer ingrés en un lloc del nostre àmbit ho és mitjançant formes de provisió no definitives, com la comissió de serveis o el nomenament provisional, es reconeix a efectes retributius el grau que es porta de l'administració d'origen, si és que li ho va atorgar, a la qual encara s'està lligat, però mentre aqueixa situació persistisca no es pot instar l'ingrés en el nostre sistema de carrera ni té lloc el dret a la progressió.





D'altra banda, també es reconeix el dret del personal temporal a sol·licitar l'avaluació dels seus serveis per a determinar si correspon la retribució d'un determinat grau de desenvolupament, per al que no es disposen regles específiques, participant així de les mateixes condicions d'aquest decret i normes de desplegament amb la diferència que al personal temporal només aconsegueix el dret a la mateixa retribució, i no la resta de drets que tenen a veure, essencialment, amb la mobilitat voluntària i els mèrits per a això.

En els articles 6, 7 i 8, referits a l'enquadrament i l'avaluació, s'adapta la referència a la disposició que recull el període exempt d'avaluació, que abans figurava en la denominada transitòria primera i ara en l'addicional primera, perquè en propietat no és una cosa que s'aplique transitòriament, sinó una cosa que s'aplica amb caràcter indefinit encara que es referisca als serveis prestats fins a una data determinada. També s'apunta que tant per a l'enquadrament inicial com per a la progressió haurà de tindre's en compte la ponderació de serveis prestats en diferents grups que s'incorpora en la disposició addicional tercera. L'àmbit de serveis avaluables es fa coincident amb el disposat per a la carrera professional, això és, prestats en institucions sanitàries públiques. L'al·lusió anterior a la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs, causava certa distorsió perquè d'una banda no qualificava l'àmbit sanitari i per una altra no permetia aqueix reconeixement quan els serveis no eren susceptibles de generar triennis segons aquesta llei, com els prestats en una empresa pública o en una institució sanitària pública que presta assistència sota altres fórmules de gestió.



La regulació de l'avaluació de l'activitat professional, anteriorment en l'article 9, s'ha desdoblegat, afegint en l'actual article 10 supòsits especials caracteritzats per l'absència d'exercici professional efectiu en determinats períodes però que mereixen que se'ls assigne una determinada puntuació de referència, per gaudir d'una especial protecció, o per la dificultat de determinar-la quan s'ha prestat servei en àmbits amb sistemes d'avaluació no homologables.



L'article 11, que regula la sol·licitud d'avaluació per a progressar de grau, presenta com a novetat un període de tres mesos com a marge per a instar que permet retrotraure els efectes a la data de compliment dels requisits. Anteriorment, els efectes s'acomodaven de manera estricta a la data de sol·licitud, la qual cosa imposava al personal una diligència extrema sobre aquest tema i venia provocant, com a reacció, moltes sol·licituds anticipades.

En els articles 17 i 18 s'aborden les comissions de seguiment i avaluació del sistema de desenvolupament, tant a nivell central com departamental. A part d'adequar l'esment als seus diferents components, s'ha simplificat el seu desplegament: en comptes d'un òrgan de seguiment i el seu corresponent comité d'avaluació per cada grup de titulació, centre i departament ara es disposa un per cada àmbit departamental, la qual cosa resulta suficient per a la naturalesa de la seua activitat i pot ser assumit per la quantitat de personal implicat.

Ja en les disposicions addicionals, en la primera s'actualitza la data del període exempt d'avaluació a la vigent en este moment, 30 de juny de 2014. Originalment el període exempt d'avaluació arribava fins a la data d'entrada en vigor del Decret 85/2007 (1.07.2007), però després de la paralització del sistema de carrera durant els exercicis 2011, 2012 i 2013, en virtut del que es disposa en les corresponents lleis de pressupostos, i la reducció de les seues retribucions en els exercicis 2012 i 2013, per aplicació de l'article 11 del Decret llei 1/2012, del Consell, l'Acord de la Mesa General de Negociació I de la Generalitat, sobre condicions de treball i retribucions del personal dels sectors de l'Administració de la Generalitat, docent, sanitari i de justícia, en el marc del diàleg social per al període 2014-2015, publicat per Resolució de 3 de desembre de 2013, del conseller d'Hisenda i Administració Pública, que emmarca la superació d'aquelles mesures, va disposar que «A l'efecte del reconeixement dels graus per nova incorporació o progressió en el sistema, tots els serveis prestats fins al 30 de juny de 2014 es consideraran avaluats satisfactòriament», acord assumit al mateix efecte per la disposició addicional vint-i-novena de la Llei 6/2013, de 26 de desembre i que també es plasma en l'Ordre de la Conselleria de Sanitat 10/2014, d'1 d'agost, que regula el procediment d'avaluació.



La disposició addicional segona regula els efectes de la promoció professional tant quan es tracta de la promoció interna temporal, la del personal fix que ordenadament accedeix a un lloc d'una altra categoria o cos i escala mitjançant un nomenament temporal, com a definitiva, això és, quan s'adquireix la fixesa en una altra categoria mitjançant la superació del procés selectiu oportú, en tots dos casos reconeixent el dret al desenvolupament en termes que siga compatible amb la promoció professional i evitar que la seua pèrdua es convertira en un element desincentivador.

En la disposició addicional tercera, donat el temps transcorregut des de la implantació del sistema de desenvolupament, s'ha considerat necessari fer una previsió sobre els supòsits de canvi de grup professional al llarg de la carrera professional del personal, des del punt de vista del còmput de serveis prestats. Perquè no suposen un perjudici en el sistema de desenvolupament professional, la disposició permet valorar tots els serveis prestats -evidentment, sempre que ho siguen dins de l'àmbit d'avaluació-, encara que ho hagen sigut en diferents grups de classificació, preveient per a això l'aplicació d'uns coeficients que ponderen aquesta valoració segons el grup de classificació del qual es tracte.



Per la seua part, la disposició addicional quarta dona resposta a situacions que es venien produint quant a l'accés a llocs de l'àmbit d'aquest decret per part de personal procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques i no trobaven regulació expressa en la norma, regulant en quines condicions es produeix el reconeixement i pagament de graus de desenvolupament a aquest personal.

Aquest decret s'adequa als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. S'ha tingut en compte el principi de proporcionalitat i seguretat jurídica ja que és coherent amb el marc jurídic vigent i es dicta en el marc de les competències que té la Generalitat en matèria de sanitat. I finalment respecte als principis d'oportunitat, eficàcia, transparència i eficiència, la seua justificació està clarament definida en aquest preàmbul.

Aquest decret no es troba recollit en les previsions reglamentàries de l'Administració de la Generalitat per a l'exercici 2020, però és necessària la seua adopció per a donar resposta als pronunciaments judicials respecte al personal temporal, que en algun cas sol·liciten de manera expressa a l'administració que en breu termini regule els aspectes que siguen necessaris sobre aquest tema.

Per tot això, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, prèvia negociació en la Mesa Sectorial de Sanitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i prèvia deliberació del Consell en la reunió de 24 de juliol de 2020,





DECRETE



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Es reconeix el dret al desenvolupament professional del personal estatutari de les categories no sanitàries i d'aquelles sanitàries que no requereixen titulació universitària, en els termes recollits en l'article 40 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, la gestió de la qual es trobe conferida a la conselleria competent en sanitat o a algun dels seus organismes autònoms. També serà aplicable a personal funcionari o laboral de les categories al·ludides que residualment poguera existir en els centres del servei de salut, a l'efecte del que es disposa en l'article 2.3 del citat Estatut Marc, així com al personal funcionari de l'administració sanitària adscrit a les direccions generals en els serveis centrals de la conselleria competent en sanitat que no exercisquen una professió sanitària ni estiguen adscrits a l'estructura de Salut Pública.





Article 2. Definició

1. S'entén per desenvolupament professional del personal de l'àmbit d'aquest decret, la progressió que permet el reconeixement públic del treball realitzat i l'estímul en l'assoliment dels objectius marcats, així com la promoció de la competència professional des del punt de vista qualitatiu que ha d'implicar la millora contínua de la qualitat.

2. La progressió a un grau superior de desenvolupament professional requerirà un període mínim de permanència en el grau anterior, així com l'avaluació favorable dels mèrits que establisca la conselleria competent en sanitat. Tals graus es defineixen, una vegada adquirits, com consolidats i irreversibles.



Article 3. Voluntarietat

L'accés al desenvolupament professional té caràcter voluntari, i el seu reconeixement individualitzat, sobre la base d'una avaluació objectiva i reglada, comporta la percepció del corresponent complement retributiu de desenvolupament professional, conforme a les previsions d'aquest decret.



Article 4. Graus de desenvolupament professional

1. S'estableix un desenvolupament professional amb 4 graus, més un grau inicial o d'accés.

2. Els graus que componen el desenvolupament professional són:

– Grau G-0.

– Grau G-1.

– Grau G-2.

– Grau G-3.

– Grau G-4.



Article 5. Accés al desenvolupament professional

1. El personal podrà sol·licitar l'accés al sistema de desenvolupament professional des que es produïsca la seua primera incorporació definitiva a un lloc de plantilla de personal sanitari adscrit a la conselleria competent en sanitat. A aquest efecte s'entén per incorporació definitiva la reglamentàriament disposada per a la provisió del lloc, en oposició a altres formes de cobertura de caràcter temporal o provisional.



Per a fer efectiu aquest dret, la persona interessada haurà de realitzar la sol·licitud formal d'inclusió en el desenvolupament professional, en els termes que recullen les disposicions de desplegament d'aquest decret.

2. Així mateix, el personal temporal que reunisca més de cinc anys de serveis prestats avaluables podrà sol·licitar la pertinent avaluació a l'exclusiu efecte de percebre les retribucions inherents al grau que li corresponga, per a la determinació del qual se seguiran les regles generals i específiques definides en aquest decret i normes de desplegament.



Article 6. Reconeixement de serveis previs i enquadrament inicial en el grau corresponent

1. El temps de treball prèviament prestat en qualsevol institució sanitària pública, així com en serveis centrals d'organismes públics gestors del servei de salut, serà tingut en compte per a la valoració dels anys de permanència necessaris per a accedir als diferents graus de desenvolupament professional en els termes recollits en les disposicions de desplegament d'aquest decret. En aquest sentit, per a la progressió en una determinada categoria professional es tindran en compte els serveis prestats en el mateix grup de titulació, sense perjudici del còmput ponderat de serveis prestats en altres grups de titulació contingut en la disposició addicional tercera. No obstant això, en el cas de la progressió en el desenvolupament professional del personal del grup C1 de la Funció Administrativa, el temps de serveis prestats en el grup C2 de la Funció Administrativa es computarà com si ho fora en aquest grup C1.



2. L'avaluació del temps de serveis prestats determinarà l'enquadrament inicial en el grau de desenvolupament professional que corresponga, d'acord amb els criteris definits en els articles 13 i 14, i tenint en compte les disposicions addicionals primera i tercera.



Article 7. Àrees d'avaluació en els subgrups A1 i A2

Per a la promoció a graus superiors en les categories que requereixen titulació universitària, serà necessari haver romàs en el grau anterior el mínim d'anys que s'estableix en cada grau i complir els requisits determinats en relació amb l'avaluació de les següents àrees, sense perjudici del que es disposa en les disposicions addicionals primera i tercera.

a) Activitat professional: es valorarà l'experiència, l'esforç personal i la qualitat del treball desenvolupat. Per a la seua avaluació es tindrà en compte, en cada grau, el temps de permanència en el grau corresponent i el compliment d'objectius prèviament fixats mesurats mitjançant indicadors objectivables i referits a l'activitat desenvolupada.

b) Adquisició de coneixements: es valorarà l'assistència a activitats de formació contínua i continuada relacionades amb l'exercici professional, sempre que estiguen acreditades oficialment. L'avaluació es realitzarà conforme a l'oportú barem que s'haurà d'aprovar en les disposicions de desplegament d'aquest decret, i es tindran en compte les diferències en l'accés a aquesta activitat, dependents de la naturalesa de cada institució.

c) Activitat docent i investigadora: es considerarà la participació en programes de formació continuada acreditada, participació com a personal col·laborador en treballs de recerca i publicacions científiques, singularment en les línies prioritzades per la conselleria competent en sanitat i la contribució als programes d'actualització i formació professional en l'àmbit de la seua àrea de coneixement. L'avaluació es realitzarà conforme a l'oportú barem que s'haurà d'aprovar en les disposicions de desplegament d'aquest decret, i es tindran en compte les diferències en l'accés a esta activitat, dependents de la naturalesa de cada institució.



d) Compromís amb l'organització: es valorarà la participació voluntària en programes de millora de la qualitat, participació en grups de persones expertes, equips d'investigació, grups de qualitat i acreditació, exercici de llocs directius o de coordinació i supervisió i, en general, el desplegament d'activitats que contribuïsquen de manera efectiva a la millora de l'assistència sanitària.



Article 8. Àrees d'avaluació en grups i subgrups B, C1, C2 i APF



Per a la promoció a graus superiors en les categories que no requereixen titulació universitària, serà necessari haver romàs en el grau anterior el mínim d'anys que s'estableix en cada grau i complir els requisits determinats en relació amb l'avaluació de les següents àrees, sense perjudici del que es disposa en les disposicions addicionals primera i tercera:

a) Activitat professional: es valorarà l'experiència, l'esforç personal i la qualitat del treball desenvolupat. Per a la seua avaluació es tindrà en compte, en cada grau, el temps de permanència en el grau corresponent i el compliment d'objectius prèviament fixats mesurats mitjançant indicadors objectivables i referits a l'activitat desenvolupada.



b) Compromís amb l'organització: es valorarà la participació voluntària en programes de millora de la qualitat, participació en grups d'experts, equips d'investigació, grups de qualitat i acreditació, exercici de llocs directius o de coordinació i supervisió i, en general, el desplegament d'activitats que contribuïsquen de manera efectiva a la millora de l'assistència sanitària.

c) Adquisició de coneixements i docència: es valorarà l'assistència a activitats de formació contínua i continuada relacionades amb l'exercici professional, sempre que estiguen acreditades oficialment. L'avaluació es realitzarà conforme a l'oportú barem que s'haurà d'aprovar en les disposicions de desplegament d'aquest decret, i es tindran en compte les diferències en l'accés a esta activitat, dependents de la naturalesa de cada institució.



Article 9. Avaluació de l'activitat professional

1. D'acord amb el principi d'eficiència, l'avaluació de l'activitat professional es basarà en els mesuraments que es realitzen per a la determinació de la productivitat variable.

Per a determinar si un o una professional ha complit els objectius s'estarà al que es disposa sobre la matèria en la normativa vigent sobre productivitat variable del personal sanitari.

Si durant un exercici no existira partida pressupostària destinada al pagament de la productivitat variable, l'avaluació del compliment d'objectius es realitzarà aplicant, als objectius corresponents a aquest exercici, els mateixos criteris d'avaluació utilitzats l'any anterior.



2. Quan l'any avaluat no coincidisca amb l'any natural es prendrà, com a mesura del compliment dels objectius d'activitat professional, la mitjana dels resultats de cadascun dels anys, ponderada pel temps efectiu computat de cada any.



Article 10. Avaluació d'activitat professional en situacions particulars



1. Es considerarà que la valoració del compliment d'objectius ha sigut igual a l'obtinguda a l'efecte de productivitat per la unitat o centre de menor rang a la qual estiga adscrit el lloc, en la proporció corresponent, durant el temps en què el personal es trobe en alguna de les següents situacions:

a) Permís per acció sindical.

b) Permís per raons de maternitat, paternitat, adopció o acolliment.



c) Permís o excedència per raó de violència de gènere.

d) Serveis especials.

e) Excedència per cura de familiars.

2. Quan s'aporten serveis prestats fora de l'àmbit d'aplicació d'aquest decret amb un sistema d'avaluació d'objectius al qual no siga possible assignar una determinada puntuació, es considerarà que aquesta es correspon amb l'obtinguda a l'efecte de productivitat per la mitjana del personal de tots els centres gestionats per la conselleria competent en sanitat, en la proporció corresponent.

3. Durant els permisos per a l'assistència a cursos o seminaris de formació o per a participar en programes acreditats de cooperació nacional o internacional o en activitats i tasques docents o d'investigació sobre matèries relacionades amb l'activitat dels serveis de salut, es considerarà que els objectius assistencials s'han complit plenament, sempre que s'acredite l'aprofitament.



Article 11. Sol·licitud d'avaluació

1. Quan qualsevol professional estiga o crega estar en condicions de progressar al grau següent de desenvolupament professional, haurà de sol·licitar voluntàriament l'avaluació en els termes regulats en aquest decret, mitjançant el formulari específic que es publicarà amb la normativa de desplegament.

2. En tant que la sol·licitud es presente dins dels tres mesos posteriors al compliment dels requisits de progressió, els efectes econòmics i administratius del reconeixement del grau de desenvolupament professional es referiran al dia en què es van complir. No obstant això, si la sol·licitud s'efectua una vegada transcorreguts els esmentats tres mesos, els efectes econòmics i administratius es reconeixeran des de la data de sol·licitud.



Article 12. Informació al professional

La conselleria competent en sanitat establirà els mitjans oportuns per a garantir que qualsevol professional puga conéixer periòdicament quina és la situació del seu expedient de desenvolupament professional i, en particular, quina és la seua puntuació en cadascuna de les àrees d'avaluació.



Article 13. Progressió del personal dels grups A1 i A2 en els graus de desenvolupament professional

1. El grau 0 o inicial.

Al grau 0 o inicial es pot accedir des del mateix moment en què s'ocupa de manera definitiva una plaça de plantilla de personal sanitari adscrit a la conselleria competent en sanitat, sempre que es complisquen els requisits de l'article 1. Aquest grau no porta aparellat un complement retributiu de desenvolupament professional.

2. El grau 1.

2.1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 1, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat serveis al sistema de salut durant, almenys, 5 anys en el grau de base 0.

b) Haver obtingut un mínim de 50 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 7.

2.2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 70 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 0: fins a un màxim de 50 crèdits, assignant-se 10 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Adquisició de coneixements: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

3. El grau 2.

3.1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 2, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat serveis al sistema de salut durant, almenys, 5 anys en el grau 1.

b) Haver obtingut un mínim de 55 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 7.

3.2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 65 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 1: fins a un màxim de 45 crèdits, assignant-se 9 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius durant el temps de permanència en el grau 1.

b) Adquisició de coneixements: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 15 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

4. El grau 3.

4.1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 3, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat serveis al sistema de salut durant, almenys, 6 anys en el grau 2.

b) Haver obtingut un mínim de 60 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 7.

4.2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 60 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 2: fins a un màxim de 48 crèdits, assignant-se 8 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 12 crèdits obtinguts en multiplicar per 12 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius durant el temps de permanència en el grau 2.

b) Adquisició de coneixements: fins a 5 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 15 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

5. El grau 4.

5.1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 4, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat serveis al sistema de salut durant, almenys, 6 anys en el grau 3.

b) Haver obtingut un mínim de 65 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 7.

5.2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 55 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 3: fins a un màxim de 42 crèdits, assignant-se 7 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 13 crèdits obtinguts en multiplicar per 13 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Adquisició de coneixements: fins a 5 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 14. Progressió del personal dels grups B, C1, C2 i APF en els graus de desenvolupament professional

1. El grau 0 o inicial

Al grau 0 o inicial es pot accedir des del mateix moment en què s'ocupa de manera definitiva una plaça de plantilla de personal sanitari adscrit a la conselleria amb competències de Sanitat, sempre que es complisquen els requisits de l'article 1. Aquest grau no porta aparellat un complement retributiu de desenvolupament professional.

2. El grau 1.

2.1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 1, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat serveis en el sistema de salut durant, almenys, 5 anys en el grau de base 0.

b) Haver obtingut un mínim de 50 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 8.

2.2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 70 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 0: fins a un màxim de 50 crèdits, assignant-se 10 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Compromís amb l'organització: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Adquisició de coneixements i docència: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

3. El grau 2.

3.1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 2, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat serveis en el sistema de salut durant, almenys, 5 anys en el grau 1.

b) Haver obtingut un mínim de 55 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 8.

3.2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 65 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 1: fins a un màxim de 45 crèdits, assignant-se 9 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius durant el temps de permanència en el grau 1.

b) Compromís amb l'organització: fins a 25 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Adquisició de coneixements i docència: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

4. El grau 3.

4.1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 3, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat serveis en el sistema de salut durant, almenys, 6 anys en el grau 2.

b) Haver obtingut un mínim de 60 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 8.

4.2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 60 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 2: fins a un màxim de 48 crèdits, assignant-se 8 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 12 crèdits obtinguts en multiplicar per 12 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius durant el temps de permanència en el grau 2.

b) Compromís amb l'organització: fins a 30 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Adquisició de coneixements i docència: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

5. El grau 4.

5.1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 4, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat serveis en el sistema de salut durant, almenys, 6 anys en el grau 3.

b) Haver obtingut un mínim de 65 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 8.

5.2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 55 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 3: fins a un màxim de 42 crèdits, assignant-se 7 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 13 crèdits obtinguts en multiplicar per 13 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Compromís amb l'organització: fins a 35 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Adquisició de coneixements i docència: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 15. Retribució dels graus de desenvolupament professional

Les retribucions derivades de l'aplicació del desenvolupament professional queden enquadrades en el complement de carrera professional regulat en l'article 43.2.e de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut. Aquestes retribucions s'adequaran i actualitzaran periòdicament d'acord amb el que disposen les lleis anuals de pressupostos o altres disposicions legals a aquest efecte. La quantia del complement de desenvolupament professional vigent al temps de la publicació d'aquest decret es conté en l'Annex.

La retribució del desenvolupament professional tindrà caràcter mensual i anirà associada a l'obtenció d'un determinat grau de desenvolupament professional.



Article 16. Altres beneficis associats al desenvolupament professional

El grau aconseguit en el desenvolupament professional serà un mèrit a valorar en els processos per a trasllats, concursos, accés a places de responsabilitat, direccions de servei o de secció i direccions d'Institucions. També serà mèrit a valorar per a la participació com a docent en programes d'actualització i formació professional en l'àmbit de la seua àrea de coneixement, així com en programes de cooperació nacional o internacional o en activitats i tasques docents o d'investigació sobre matèries relacionades amb la seua àrea de coneixement.



Article 17. Comissió de Seguiment del Desenvolupament Professional

1. Es crea la Comissió de Seguiment del Desenvolupament Professional, amb la finalitat de supervisar i avaluar el funcionament del sistema de desenvolupament professional i realitzar les recomanacions pertinents.

2. La Comissió de Seguiment del Desenvolupament Professional estarà presidida per la persona titular de la Sotssecretaria de la conselleria competent en sanitat i comptarà com a vocals amb les persones titulars de les direccions generals dependents de la Sotssecretaria, amb les persones representants de l'administració que siguen designades per la persona titular de la Sotssecretaria i amb una persona representant de cadascun dels sindicats presents en la Mesa Sectorial de Sanitat.



La Comissió tindrà caràcter paritari, de manera que, amb independència del nombre concret de persones vocals designades per l'administració i pels sindicats, el pes dels vots d'una i una altra part serà equivalent.

Les funcions de secretaria de la comissió seran exercides per la persona titular de la direcció de gestió sanitària a la qual s'atribuïsca la implementació dels acords de gestió i la determinació de la productivitat general per compliment d'objectius.

3. En la designació de les persones components d'aquesta comissió, es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del previngut en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat de dones i homes i en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, havent de motivar-se expressament quan això no siga possible.

4. Quant al seu règim de funcionament, la comissió es regirà per les normes relatives als òrgans col·legiats, contingudes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Article 18. Comissions departamentals de supervisió i unitats d'avaluació

1. Comissions departamentals de supervisió. En cada departament de salut, així com en els centres o estructures d'àmbit supradepartamental, es constituirà una comissió departamental de supervisió del desenvolupament professional a la qual es donarà compte dels procediments d'avaluació que hagen tingut lloc. Estarà presidida per la persona titular de la gerència del departament de salut o direcció de centre o la persona, pertanyent a l'equip directiu, que es designe com a suplent, i ostentarà la secretaria la persona que exercisca la direcció econòmica o càrrec equivalent o persona que es designe com a suplent. Comptarà com a vocals, almenys, amb un professional de cada grup de classificació, i una persona representant per cadascun dels sindicats presents en la Mesa Sectorial de Sanitat. La periodicitat ordinària de la seua convocatòria serà trimestral.

2. Unitats d'avaluació. El procediment d'avaluació serà portat a efecte pel personal de la unitat de gestió del departament o centre d'acord amb les regles establides en aquest decret i amb les normes a aquest efecte dictades en el seu desplegament, per al que podrà comptar amb la col·laboració de personal de la categoria de què es tracte que tinga reconeguts els graus 3 o 4.



Article 19. Homologació del desenvolupament professional amb altres organismes vinculats a la conselleria competent en sanitat

Es podran establir els oportuns acords amb els consorcis, concessions administratives o altres organismes emmarcats en les diferents fórmules de gestió recollides per la Llei 15/1997, de 25 d'abril, sobre habilitació de noves formes de gestió del Sistema Nacional de Salut, i per la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat de garantir l'homologació del grau de desenvolupament professional obtingut pel seu personal i el dels esmentats centres.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Període exempt d'avaluació

Els serveis prestats en qualsevol institució sanitària pública fins al 30 de juny de 2014 queden exempts d'avaluació, per la qual cosa es considerarà que durant els mateixos s'han complit plenament els objectius d'activitat professional i, en la part proporcional, la resta d'àrees d'avaluació.



Segona. Promoció professional

1. El personal que es trobe en situació de promoció interna temporal únicament podrà accedir a la carrera o al desenvolupament professional en la categoria o cos i escala en la qual té el nomenament fix, i tindrà dret a percebre el complement corresponent. No obstant això, en tant com a personal temporal poguera correspondre-li la retribució d'un complement associat a un grau de desenvolupament respecte a la categoria que exerceix, i a aquest exclusiu efecte, podrà optar per sol·licitar l'avaluació pertinent.

2. El personal que obtinga nomenament fix en una categoria diferent d'aquella on té reconegut un determinat grau de carrera o desenvolupament professional, continuarà percebent el complement retributiu corresponent a aquest grau de carrera o desenvolupament professional fins que se'l reconega un grau de carrera o desenvolupament professional en la nova categoria la quantia de la qual supere la d'aquell.

3. En cap cas es podrà percebre de manera simultània el complement de carrera o desenvolupament professional per més d'una categoria professional.



Tercera. Còmput de serveis prestats en diferents categories

1. En el cas que s'aporten períodes de serveis prestats en categories pertanyents a diferents grups o subgrups de classificació a aquest efecte de determinar el temps de permanència necessari per a accedir als diferents graus de desenvolupament, es computaran de manera proporcional, segons el quadre següent:



Grups/Subgrups anteriors

A1 A2 B C1 C2 AP

Grup/

Subgrup actual A1 1 0,65 0,50 0,42 0,33 0,25

A2 1 1 0,77 0,64 0,51 0,38

B 1 1 1 0,83 0,67 0,50

C1 1 1 1 1 0,80 0,60

C2 1 1 1 1 1 0,75

AP 1 1 1 1 1 1





2. El temps de serveis prestats mitjançant el sistema de millora d'ocupació en llocs de treball adscrits a categories diferents de la de pertinença computarà a l'efecte de desenvolupament professional en el grup o subgrup del lloc en el qual estiga adscrit en millora d'ocupació.

3. Els serveis prestats en llocs de treball d'un col·lectiu professional que haguera sigut objecte d'una reclassificació mitjançant un pla d'ordenació de personal que suposara el passe a un grup o subgrup superior, s'entendran prestats en este últim sense l'aplicació dels factors de ponderació previstos en l'apartat 1 d'aquesta disposició addicional.





Quarta. Reconeixement i pagament de graus de desenvolupament professional a personal procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques

El personal que procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques passe a exercir un lloc de l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, tindrà dret al reconeixement i pagament de graus de desenvolupament professional d'acord amb el que s'estableix en la present disposició addicional.



Quan el lloc s'obtinga pel procediment de provisió reglamentari que corresponga, podrà sol·licitar en qualsevol moment la seua inclusió ordinària en el sistema de desenvolupament professional descrit en aquest decret i s'estarà a l'enquadrament inicial resultant. No obstant això, quan ja tinguera reconegut un grau de desenvolupament professional en origen podrà optar per conservar aquest, que es retribuirà d'acord amb la quantia aplicable per al lloc obtingut. Sobre aquest reconeixement del pagament del grau d'origen no és possible aplicar la progressió establida per al sistema de desenvolupament d'aquest decret.

Quan el lloc s'obtinga per comissió de serveis o nomenament provisional, i mentre perduren, se li aplicarà el grau que tinguera reconegut en origen, en la quantia establida per al lloc exercit.



El que s'estableix en esta disposició addicional només és aplicable als supòsits d'accés a un lloc pels procediments de provisió descrits. No és aplicable quan el lloc s'haja obtingut a través de procediments de selecció de personal de nou ingrés, per al que s'estarà a l'aplicació del que es disposa en l'articulat d'aquest decret i normes de desplegament.



Cinquena. Termini de resolució i sentit del silenci administratiu en sol·licituds relatives al reconeixement i pagament de desenvolupament professional

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 78 de la Llei 16/2008, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, l'administració haurà de resoldre i notificar les sol·licituds relatives al reconeixement i pagament de desenvolupament professional en un termini no superior a tres mesos. Una vegada transcorregut sense que haja recaigut resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimada la seua sol·licitud a este efecte d'interposar el recurs procedent.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Normes que es deroguen

Queda derogat el Decret 85/2007, de 22 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el sistema de desenvolupament professional en l'àmbit de les Institucions Sanitàries de la Conselleria de Sanitat, així com quantes disposicions d'igual o inferior rang s'oposen al que es disposa en aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació de desplegament

Es faculta a la persona titular de la conselleria competent en sanitat per a dictar quantes disposicions requerisca l' execució i el desplegament i d'aquest decret.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor el 15 de setembre de 2020.



València, 24 de juliol de 2020



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

ANA BARCELÓ CHICO



ANNEX/ANEXO

* COMPLEMENT DE DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL

* COMPLEMENTO DE DESARROLLO PROFESIONAL







SUBGRUP A1

SUBGRUPO A1

EUROS/ANY EUROS/AÑO





SUBGRUP A2

SUBGRUPO A2

EUROS/ANY EUROS/AÑO



Grau/ Grado 1

3.224,16





Grau/ Grado 1

2.095,80



Grau/ Grado 2

6.448,32





Grau/ Grado 2

4.191,36



Grau/ Grado 3

9.672,24





Grau/ Grado 3

6.287,04



Grau/ Grado 4

12.896,28





Grau/ Grado 4

8.382,60

















GRUP B

GRUPO B

EUROS/ANY EUROS/AÑO





SUBGRUP C1

SUBGRUPO C1

EUROS/ANY EUROS/AÑO



Grau/ Grado 1

1.612,08





Grau/ Grado 1

1.343,52



Grau/ Grado 2

3.224,16





Grau/ Grado 2

2.686,92



Grau/ Grado 3

4.836,12





Grau/ Grado 3

4.030,20



Grau/ Grado 4

6.448,20





Grau/ Grado 4

5.373,36

















SUBGRUP C2

SUBGRUPO C2

EUROS/ANY EUROS/AÑO





A.P.

EUROS/ANY EUROS/AÑO



Grau/ Grado 1

1.074,72





Grau/ Grado 1

806,16



Grau/ Grado 2

2.149,56





Grau/ Grado 2

1.612,20



Grau/ Grado 3

3.224,16





Grau/ Grado 3

2.418,24



Grau/ Grado 4

4.298,88





Grau/ Grado 4

3.224,16











*Quanties vigents en el moment de la tramitació, que poden ser actualitzades en el moment de la publicació

*Cuantías vigentes en el momento de la tramitación, que pueden ser actualizadas en el momento de la publicación





Mapa web