Ficha docv

Ficha docv









DECRET 83/2020, de 24 de juliol, del Consell, de regulació del sistema de carrera professional del personal de Salut Pública gestionat per la conselleria competent en salut pública. [2020/6301]

(DOGV núm. 8871 de 31.07.2020) Ref. Base de dades 006067/2020




Índex

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Definició de la carrera professional

Article 3. Voluntarietat

Article 4. Graus de carrera professional de salut publica

Article 5. Accés a la carrera professional

Article 6. Reconeixement de serveis previs i enquadrament inicial en el grau corresponent

Article 7. Àrees d'avaluació en els subgrups A1 i A2

Article 8. Àrees d'avaluació en grups B, C1, C2 i AP

Article 9. Avaluació de l'activitat professional

Article 10. Avaluació d'activitat professional en situacions particulars

Article 11. Sol·licitud d'avaluació

Article 12. Informació al professional

Article 13. El grau 0 o inicial

Article 14. El grau 1 del personal dels grups A1 i A2

Article 15. El grau 2 del personal dels grups A1 i A2

Article 16. El grau 3 del personal dels grups A1 i A2

Article 17. El grau 4 del personal dels grups A1 i A2

Article 18. El grau 1 del personal dels grups B, C1, C2 i AP

Article 19. El grau 2 del personal dels grups B, C1, C2 i AP

Article 20. El grau 3 del personal dels grups B, C1, C2 i AP

Article 21. El grau 4 del personal dels grups B, C1, C2 i AP

Article 22. Retribució dels graus de carrera

Article 23. Altres beneficis associats a la carrera professional

Article 24. Comissió de Seguiment de la Carrera Professional de Salut Pública

Disposició addicional primera. Període exempt d'avaluació

Disposició addicional segona. Promoció professional

Disposició addicional tercera. Còmput de serveis prestats en diferents categories

Disposició addicional quarta. Reconeixement i pagament de graus de carrera professional a personal procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en matèria de sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques

Disposició addicional cinquena. Termini de resolució i sentit del silenci administratiu en sol·licituds relatives al reconeixement i pagament de carrera professional

Disposició derogatòria única. Normes que es deroguen

Disposició final primera. Habilitació de desenvolupament

Disposició final segona. Entrada en vigor



Mitjançant Decret 173/2007, de 5 d'octubre, del Consell es va aprovar el sistema de carrera professional del personal de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat. En el seu preàmbul pot apreciar-se com seguia el deixant del precedent Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell de carrera del personal de professió sanitària, majoritàriament estatutari, el qual feia un esment exprés en disposició final al fet que el personal de salut pública es regiria en aquesta matèria per la seua pròpia norma reguladora. Això era necessari perquè en cas contrari part del personal de salut pública, aquell que exerceix una professió sanitària, haguera estat precisament per això dins de l'àmbit d'aplicació del Decret 66/2006. Es preferia que l'esmentat personal, a causa de la singularitat de l'estructura diferencial de salut pública, de les seues diferents funcions i de la naturalesa funcionarial del seu personal, que a més comptava amb una llei pròpia, la Llei 4/2005, de 17 de juny, de la Generalitat, tinguera un reglament específic de carrera professional per a tot ell, singularitzat per la pertinença a l'estructura de salut pública. Aqueix criteri es manté en aquest decret, encara que la regulació és semblant a la carrera professional del personal de titulació sanitària i sobretot al sistema de desenvolupament professional del personal estatutari gestionat per la conselleria competent en sanitat, a causa de la comuna existència de personal de tots els grups de titulació. La derogació de la Llei 4/2005 per Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana obliga a fer referència a l'estructura de salut pública en els termes del títol IV d'aquesta, i l'encaix de la carrera professional d'aquest personal radica ara en l'article 117 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



Per les mateixes raons que els decrets que han vingut regulant la carrera de la resta del personal de gestió sanitària, Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, i Decret 85/2007, de 22 de juliol, del Consell, que també són objecte de modificació en aquests moments, es modifica la regulació de la carrera professional del personal de salut pública de manera convergent, no de manera substancial pel que fa al text de l'articulat precedent ni afecta al nucli del sistema de la carrera professional, excepte l'assumpció del personal temporal a l'efecte d'aconseguir la igualtat retributiva quant al cobrament del complement, sinó que es concentra en les disposicions addicionals. No obstant això, atenent el que es disposa en el punt 4 de l'article 3 del Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, s'ha optat per aprovar un nou text que íntegrament reculla ordenadament tant allò que no es reforma com les modificacions introduïdes en la norma.



La necessitat d'introduir modificacions en la regulació de la carrera professional del personal de salut pública es deu a la jurisprudència que determina no excloure al personal amb vinculació temporal, pel mer fet de ser-ho, de les retribucions inherents als diferents graus. Una vegada assumida la necessitat de reforma, el nou text íntegre actualitza on correspon la denominació dels òrgans i institucions amb llenguatge de permanència; realitza algunes correccions de redacció puntuals on la precedent era clarament millorable; adapta les referències a la legislació vigent; elimina disposicions transitòries que ja no tenen sentit i incorpora altres addicionals, que amplien el dret al reconeixement de la carrera professional en tres aspectes: en les situacions de promoció professional, tant temporal com definitiva, en la carrera que té origen en altres administracions públiques o en altres sectors de l'administració de la Generalitat i mitjançant la valoració ponderada de serveis avaluables prestats en altres grups de titulació.



En l'article 5 del decret, que regula l'accés a la carrera professional, es matisa amb major propietat que, estant configurada la carrera professional del personal de gestió sanitària com un sistema d'accés pregat, a instàncies del personal amb dret a això, aqueix dret a sol·licitar naix amb la primera incorporació definitiva a un lloc de treball. La mera condició de personal fix, amb independència del temps de serveis prestats que reunisca, no és suficient per a sol·licitar l'ingrés i l'avaluació, sinó que es requereix que la provisió del lloc ho haja sigut amb caràcter definitiu, la que s'obté pels procediments ordinaris de selecció o provisió, la qual cosa atorga una presumpció de permanència dins de l'organització, això, és, de carrera professional. D'altra banda, també es reconeix el dret del personal temporal a sol·licitar l'avaluació dels seus serveis per a determinar si correspon la retribució d'un determinat grau de carrera, per al que no es disposen regles específiques, participant així de les mateixes condicions d'aquest decret i normes de desplegament, amb la diferència que el personal temporal només aconsegueix el dret a la mateixa retribució, i no la resta de drets que tenen a veure, essencialment, amb la mobilitat voluntària i els mèrits per a això.



En els articles 6, 7 i 8, referits a l'enquadrament i l'avaluació, s'adapta la referència a la disposició que recull el període exempt d'avaluació, que abans figurava en la denominada transitòria primera i ara en l'addicional primera, perquè en propietat no és que s'aplique transitòriament, sinó que s'aplica amb caràcter indefinit encara que es referisca als serveis prestats fins a una data determinada. També s'apunta que tant per a l'enquadrament inicial com per a la progressió haurà de tindre's en compte la ponderació de serveis prestats en diferents grups que s'incorpora en la disposició addicional tercera. L'àmbit de serveis avaluables és el treball prestat en institucions de salut pública de qualsevol administració amb competència en la matèria, en coherència amb la pròpia existència d'aquesta carrera diferenciada. L'al·lusió anterior a la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs, causava certa distorsió perquè d'una banda no qualificava l'àmbit i per una altra no permetia aqueix reconeixement quan els serveis no eren susceptibles de generar triennis segons aquesta llei, amb independència de la naturalesa de les funcions exercides.



La regulació de l'avaluació de l'activitat professional, anteriorment en l'article 9, s'ha desdoblegat, afegint en l'actual article 10 supòsits especials caracteritzats per l'absència d'exercici professional efectiu en determinats períodes però que mereixen que se'ls assigne una determinada puntuació de referència, per gaudir d'una especial protecció, o per la dificultat de determinar-la quan s'ha prestat servei en àmbits amb sistemes d'avaluació no homologables.



L'article 11, que regula la sol·licitud d'avaluació per a progressar de grau, presenta com a novetat un període de tres mesos com a marge per a instar que permet retrotraure els efectes a la data de compliment dels requisits. Anteriorment, els efectes s'acomodaven de manera estricta a la data de sol·licitud, la qual cosa imposava al personal una diligència extrema sobre aquest tema i venia provocant, com a reacció, moltes sol·licituds anticipades.

Ja en les disposicions addicionals, en la primera s'actualitza la data del període exempt d'avaluació a la vigent en aquest moment, 30 de juny de 2014. Originalment el període exempt d'avaluació arribava fins a la data d'entrada en vigor del Decret 173/2007 (9.10.2007), però després de la paralització del sistema de carrera durant els exercicis 2011, 2012 i 2013, en virtut del que es disposa en les corresponents lleis de pressupostos, i la reducció de les seues retribucions en els exercicis 2012 i 2013, per aplicació de l'article 11 del Decret llei 1/2012, del Consell, l'Acord de la Mesa General de Negociació I de la Generalitat, sobre condicions de treball i retribucions del personal dels sectors de l'Administració de la Generalitat, docent, sanitari i de justícia, en el marc del diàleg social per al període 2014-2015, publicat per Resolució de 3 de desembre de 2013, del conseller d'Hisenda i Administració Pública, que emmarca la superació d'aquelles mesures, va disposar que «A l'efecte del reconeixement dels graus per nova incorporació o progressió en el sistema, tots els serveis prestats fins al 30 de juny de 2014 es consideraran avaluats satisfactòriament», acord assumit al mateix efecte per la disposició addicional vint-i-novena de la Llei 6/2013, de 26 de desembre i que també es plasma en l'Ordre de la Conselleria de Sanitat 10/2014 d'1 d'agost, que regula el procediment d'avaluació.



La disposició addicional segona regula els efectes de la promoció professional, tant quan es tracta de la promoció interna temporal, la del personal fix que ordenadament accedeix a un lloc d'una altra categoria o cos i escala mitjançant un nomenament temporal, com la definitiva, això és, quan s'adquireix la fixesa en una altra categoria mitjançant la superació del procés selectiu oportú, en tots dos casos reconeixent el dret a la carrera en termes que siga compatible amb la promoció professional i evitar que la seua pèrdua es convertira en un element desincentivador.



En la disposició addicional tercera, donat el temps transcorregut des de la implantació del sistema de carrera professional, s'ha considerat necessari fer una previsió sobre els supòsits de canvi de grup al llarg de la carrera professional del personal, des del punt de vista del còmput de serveis prestats. Perquè no suposen un perjudici en el sistema de carrera professional, la disposició permet valorar tots els serveis prestats -evidentment, sempre que ho siguen dins de l'àmbit d'avaluació-, encara que ho hagen sigut en diferents grups de classificació, preveient per a això l'aplicació d'uns coeficients que ponderen aquesta valoració segons el grup de classificació del qual es tracte.



Per la seua part, la disposició addicional quarta dona resposta a situacions que es venien produint quant a l'accés a llocs de l'àmbit d'aquest decret per part de personal procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en sanitat, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques i no trobaven regulació expressa en la norma, regulant en quines condicions es produeix el reconeixement i pagament de graus de desenvolupament a aquest personal.

Aquest decret s'adequa als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. S'ha tingut en compte el principi de proporcionalitat i seguretat jurídica ja que és coherent amb el marc jurídic vigent i es dicta en el marc de les competències que té la Generalitat en matèria de sanitat. I finalment respecte als principis d'oportunitat, eficàcia, transparència i eficiència, la seua justificació està clarament definida en aquest preàmbul.

Aquest decret no es troba recollit en les previsions reglamentàries de l'Administració de la Generalitat per a l'exercici 2020, però és necessària la seua adopció per a donar resposta als pronunciaments judicials respecte al personal temporal, que en algun cas sol·liciten de manera expressa a l'administració que en breu termini regule els aspectes que siguen necessaris sobre aquest tema.

Per tot això, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, prèvia negociació en la Mesa Sectorial de Sanitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i prèvia deliberació del Consell en la reunió de 24 de juliol de 2020,





DECRETE



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

És objecte d'aquest decret la regulació del sistema de carrera professional que resulta d'aplicació al personal adscrit a l'estructura de Salut Pública descrita en el títol IV de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, la gestió de la qual correspon a la conselleria competent en salut pública.



Article 2. Definició de la carrera professional

S'entén per carrera professional del personal de l'àmbit d'aquest decret el dret de qualsevol professional a progressar, de manera individualitzada, com a reconeixement al seu desenvolupament professional quant a coneixements, experiència i compliment dels objectius de la conselleria competent en salut pública.

La progressió a un grau superior de la carrera professional requerirà un període mínim de permanència en el grau anterior, així com l'avaluació favorable dels mèrits que s'establisquen per la conselleria competent en salut pública. Tals graus es defineixen, una vegada adquirits, com consolidats i irreversibles.



Article 3. Voluntarietat

L'accés a la carrera té caràcter voluntari i el seu reconeixement individualitzat, sobre la base d'una avaluació objectiva i reglada, comporta la percepció del corresponent complement retributiu de carrera, conforme a les previsions d'aquest decret.



Article 4. Graus de la carrera professional de Salut Pública

1. Nombre de graus.

S'estableix una carrera professional sanitària amb 4 graus, més un grau inicial o d'accés.

2. Denominació dels graus de la carrera.

Els graus que componen la carrera professional de Salut Pública són:

Grau G-0.

Grau G-1.

Grau G-2.

Grau G-3.

Grau G-4.



Article 5. Accés a la carrera professional

1. El personal de Salut Pública podrà sol·licitar l'accés al sistema de carrera professional des que es produïsca la seua primera incorporació definitiva a un lloc de treball de personal sanitari adscrit a l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública. A aquest efecte s'entén per incorporació definitiva la reglamentàriament disposada per a la provisió del lloc, en oposició a altres formes de cobertura de caràcter temporal o provisional.

Per a fer efectiu aquest dret, la persona interessada haurà de realitzar la sol·licitud formal d'inclusió en la carrera professional, en els termes que recullen les disposicions de desplegament d'aquest decret.

2. Així mateix, el personal temporal que reunisca més de cinc anys de serveis prestats avaluables podrà sol·licitar la pertinent avaluació a l'exclusiu efecte de percebre les retribucions inherents al grau que li corresponga, per a la determinació del qual se seguiran les regles generals i específiques definides en aquest decret i normes de desplegament.



Article 6. Reconeixement de serveis previs i enquadrament inicial en el grau corresponent

1. El temps de treball prèviament prestat en centres i serveis en l'estructura de salut pública de qualsevol administració pública amb competència en la matèria serà pres en consideració per a la valoració dels anys de permanència necessaris per a accedir als diferents graus de carrera professional en els termes recollits en les disposicions de desplegament d'aquest decret. En aquest sentit, per a la progressió entre els diferents graus de carrera es tindran en compte els serveis prestats en el mateix grup de titulació, sense perjudici del còmput ponderat de serveis prestats en altres grups de titulació contingut en la disposició addicional tercera. No obstant això, en el cas de la progressió en la carrera professional del personal del grup C1 del cos Administratiu de Gestió Sanitària, C1-S01, el temps de serveis prestats en el grup C2 del cos Auxiliar de Gestió Sanitària, C2-S01, es computarà com si ho fora en aquest grup C1.



2. L'avaluació del temps de serveis prestats determinarà l'enquadrament inicial en el grau de carrera que li corresponga, d'acord amb els criteris definits en els articles 13 a 21 i tenint en compte les disposicions addicionals primera i tercera.



Article 7. Àrees d'avaluació en els grups A1 i A2

Per a la promoció a graus superiors es requerirà haver romàs en el grau anterior el mínim d'anys que s'estableix en cada grau i complir els requisits determinats en relació amb l'avaluació de les següents àrees, sense perjudici del que es disposa en les disposicions addicionals primera i tercera:

a) Activitat professional: es valorarà l'experiència, l'esforç personal i la qualitat professional. Per a la seua avaluació es tindrà en compte, en cada grau, el temps de permanència en el grau corresponent i el compliment d'objectius prèviament fixats mesurats mitjançant indicadors objectivables i referits a l'activitat i qualitat professional en Salut Pública.

b) Adquisició de coneixements: es valorarà l'assistència a activitats de formació contínua i continuada relacionades amb l'exercici professional en Salut Pública, sempre que estiguen acreditades oficialment. Per a la seua avaluació es tindrà en compte, l'assistència a cursos, doctorat, aprenentatge de noves tècniques, etc. sempre que incidisca positivament en una formació acreditada. L'avaluació es realitzarà conforme a l'oportú barem que s'haurà d'aprovar en les disposicions de desplegament d'aquest decret.

c) Activitat docent i investigadora: es considerarà la participació en programes de formació continuada acreditada, participació com a personal col·laborador en treballs de recerca i publicacions científiques en les línies de Salut Pública prioritzades per la conselleria competent en salut pública i la contribució als programes d'actualització i formació professional en l'àmbit de la seua àrea de coneixement. L'avaluació es realitzarà conforme a l'oportú barem que s'haurà d'aprovar en les disposicions de desplegament d'aquest decret.

d) Compromís amb l'organització: es valorarà la participació voluntària en programes de millora de la qualitat, participació en comissions tècniques, grups de persones expertes, equips d'investigació, grups de qualitat i acreditació, exercici de llocs directius o de coordinació i supervisió i, en general, el desplegament d'activitats que contribuïsquen de manera efectiva a la millora de l'activitat professional en salut pública.





Article 8. Àrees d'avaluació en grups B, C1, C2 I AP

Per a la promoció a graus superiors en les categories que no requereixen titulació universitària, serà necessari haver romàs en el grau anterior el mínim d'anys que s'estableix en cada grau i complir els requisits determinats en relació amb l'avaluació de les següents àrees, sense perjudici del que es disposa en les disposicions addicionals primera i tercera:

a) Activitat professional: es valorarà l'experiència, l'esforç personal i la qualitat del treball desenvolupat. Per a la seua avaluació es tindrà en compte, en cada grau, el temps de permanència en el grau corresponent i el compliment d'objectius prèviament fixats mesurats mitjançant indicadors objectivables i referits a l'activitat desenvolupada.



b) Compromís amb l'organització: es valorarà la participació voluntària en programes de millora de la qualitat i, en general, el desplegament d'activitats que contribuïsquen de manera efectiva a la millora de l'activitat desenvolupada. Si escau, valorarà la participació en grups de persones expertes i la col·laboració en equips d'investigació.

c) Adquisició de coneixements: es valorarà l'assistència a activitats de formació contínua i continuada relacionades amb l'exercici professional, sempre que estiguen acreditades oficialment. L'avaluació es realitzarà conforme a l'oportú barem que s'haurà d'aprovar en les disposicions de desplegament d'aquest decret i es tindran en compte les diferències en l'accés a aquesta activitat, dependents de la naturalesa del centre.



Article 9. Avaluació de l'activitat professional

1. D'acord amb el principi d'eficiència, l'avaluació de l'activitat professional a la qual fa referència l'apartat a dels articles 7 i 8 d'aquest decret es basarà en els mesuraments que es realitzen per a la determinació del compliment d'objectius.

A l'efecte del que es disposa en l'epígraf 2.a) dels articles 14 a 21 d'aquest decret, tots dos inclusivament, es considerarà que qualsevol personal ha complit els objectius professionals en un determinat any si, durant aquest, ha meritat alguna quantitat en concepte de productivitat variable o sistema de retribució en funció del compliment d'objectius implantat.

No obstant això, també es consideraran complits els objectius si s'ha obtingut una avaluació positiva en el sistema d'avaluació de l'activitat professional del personal de salut pública.

2. Quan l'any avaluat no coincidisca amb l'any natural, es prendrà, com a mesura del compliment dels objectius d'activitat professional, la mitjana dels resultats de cadascun dels anys, ponderada pel temps efectiu computat de cada any.



Article 10. Avaluació de l'activitat professional en supòsits especials



1. Es considerarà que la valoració del compliment d'objectius ha sigut igual a l'obtinguda a l'efecte de productivitat o de compliment d'objectius per la unitat o centre de menor rang a la qual estiga adscrit el lloc, en la proporció corresponent, durant el temps en què el personal es trobe en alguna de les següents situacions:

a) Permís per acció sindical.

b) Permís per raons de maternitat, paternitat, adopció o acolliment.



c) Permís o excedència per raó de violència de gènere.

d) Serveis especials.

e) Excedència per cura de familiars.

2. Quan s'aporten serveis prestats fora de l'àmbit d'aplicació d'aquest decret amb un sistema d'avaluació d'objectius al qual no siga possible assignar una determinada puntuació, es considerarà que aquesta es correspon amb l'obtinguda a l'efecte de productivitat per la mitjana del personal de tots els centres gestionats per la conselleria competent en salut pública, en la proporció corresponent.

3. Durant els permisos per a l'assistència a cursos o seminaris de formació o per a participar en programes acreditats de cooperació nacional o internacional o en activitats i tasques docents o d'investigació sobre matèries relacionades amb l'activitat dels serveis de salut, es considerarà que els objectius assistencials s'han complit plenament, sempre que s'acredite l'aprofitament.



Article 11. Sol·licitud d'avaluació

1. Quan qualsevol professional estiga o crega estar en condicions de progressar al grau següent de carrera professional, haurà de sol·licitar voluntàriament l'avaluació en els termes regulats en aquest decret, mitjançant el formulari específic que es publicarà amb la normativa de desplegament.

2. En tant que la sol·licitud es presente dins dels tres mesos posteriors al compliment dels requisits de progressió, els efectes econòmics i administratius del reconeixement del grau de carrera professional es referiran al dia en què es van complir. No obstant això, si la sol·licitud s'efectua una vegada transcorreguts els esmentats tres mesos, els efectes econòmics i administratius es reconeixeran des de la data de sol·licitud.





Article 12. Informació al professional

La conselleria competent en salut pública establirà els mitjans oportuns per a garantir que qualsevol professional puga conéixer periòdicament quina és la situació del seu expedient de carrera professional i, en particular, quina és la seua puntuació en cadascuna de les àrees d'avaluació.



Article 13. El grau 0 o inicial

Al grau 0 o inicial es pot accedir des del mateix moment en què s'ocupa de manera definitiva una plaça de plantilla de personal sanitari adscrita a l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública, sempre que es complisquen els requisits de l'article 1. Aquest grau no porta aparellat un complement retributiu de carrera.





Article 14. El grau 1 del personal dels grups A1 i A2

1. Requisits d'accés.

Per a accedir al grau 1, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei en l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública durant almenys 5 anys en el grau de base 0.

b) Haver obtingut un mínim de 50 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 5.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 70 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 0: fins a un màxim de 50 crèdits, assignant-se 10 crèdits per cada any en què es complisca els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Adquisició de coneixements: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 15. El grau 2 del personal dels grups A1 i A2

1. Requisits d'accés.

Per a accedir al grau 2, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei en l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública durant almenys 5 anys en el grau 1.



b) Haver obtingut un mínim de 55 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 5.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 65 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 1: fins a un màxim de 45 crèdits, assignant-se 9 crèdits per cada any en què es complisca els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius, durant el temps de permanència en el grau 1.

b) Adquisició de coneixements: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 15 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 16. El grau 3 del personal dels grups A1 i A2

1. Requisits d'accés.

Per a accedir al grau 3, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei en l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública durant almenys 6 anys en el grau 2.



b) Haver obtingut un mínim de 60 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 5.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 60 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 2: fins a un màxim de 48 crèdits, assignant-se 8 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 12 crèdits obtinguts en multiplicar per 12 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius, durant el temps de permanència en el grau 2.

b) Adquisició de coneixements: fins a 5 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 15 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 17. El grau 4 del personal dels grups A1 i A2

1. Requisits d'accés.

Per a accedir al grau 4, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei en l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública durant almenys 6 anys en el grau 3.



b) Haver obtingut un mínim de 65 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 5.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 55 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 3: fins a un màxim de 42 crèdits, assignant-se 7 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 13 crèdits obtinguts en multiplicar per 13 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Adquisició de coneixements: fins a 5 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Activitat docent i investigadora: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

d) Compromís amb l'organització: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 18. El grau 1 del personal dels grups B, C1, C2 i AP

1. Requisits d'accés.

Per a accedir al grau 1, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei en l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública durant almenys 5 anys en el grau de base 0.

b) Haver obtingut un mínim de 50 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 6.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 70 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 0: fins a un màxim de 50 crèdits, assignant-se 10 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Compromís amb l'organització: fins a 20 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Adquisició de coneixements i docència: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 19. El grau 2 del personal dels grups B, C1, C2 i AP

1. Requisits d'accés:

Per a accedir al grau 2, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei en l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública durant almenys 5 anys en el grau 1.



b) Haver obtingut un mínim de 55 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 6.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 65 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 1: fins a un màxim de 45 crèdits, assignant-se 9 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 5 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 20 crèdits obtinguts en multiplicar per 20 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius, durant el temps de permanència en el grau 1.

b) Compromís amb l'organització: fins a 25 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Adquisició de coneixements i docència: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 20. El grau 3 del personal dels grups B, C1, C2 i AP

1. Requisits d'accés.

Per a accedir al grau 3, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei en l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública durant almenys 6 anys en el grau 2.



b) Haver obtingut un mínim de 60 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 6.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 60 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 2: fins a un màxim de 48 crèdits, assignant-se 8 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 12 crèdits obtinguts en multiplicar per 12 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius, durant el temps de permanència en el grau 2.

b) Compromís amb l'organització: fins a 30 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Adquisició de coneixements i docència: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 21. El grau 4 del personal dels grups B, C1, C2 i AP

1. Requisits d'accés.

Per a accedir al grau 4, sense perjudici del que es disposa en l'article 6, es requereix:

a) Haver prestat servei en l'estructura de Salut Pública de la conselleria competent en salut pública durant almenys 6 anys en el grau 3.



b) Haver obtingut un mínim de 65 crèdits en la suma de la valoració de les àrees d'avaluació contingudes en l'article 6.

2. Valoració de les àrees d'avaluació:

a) Activitat professional: fins a 55 crèdits, obtinguts de la següent forma:

– Permanència en el grau 3: fins a un màxim de 42 crèdits, assignant-se 7 crèdits per cada any en què es complisquen els objectius i 4 per cada any en què no es complisquen.

– Assoliment d'objectius: fins a 13 crèdits obtinguts en multiplicar per 13 el valor mitjà dels tres millors resultats de compliment d'objectius.

b) Compromís amb l'organització: fins a 35 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.

c) Adquisició de coneixements i docència: fins a 10 crèdits, d'acord amb el barem corresponent.



Article 22. Retribució dels graus de carrera

Les retribucions derivades de l'aplicació de la carrera professional queden enquadrades en el complement de carrera professional, segons el que s'estableix en els articles 76.a i 117.2 de la Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. Aquestes retribucions s'adequaran i actualitzaran periòdicament d'acord amb el que disposen les lleis anuals de pressupostos o altres disposicions legals a aquest efecte. La quantia del complement de carrera professional vigent al temps de la publicació del present decret es conté en l'Annex.

La retribució de la carrera professional tindrà caràcter mensual i anirà associada a l'obtenció d'un determinat grau de carrera.



Article 23. Altres beneficis associats a la carrera professional

El grau aconseguit en la carrera professional serà un mèrit a valorar en els procediments de provisió de llocs, tant pel sistema de concurs com pel de lliure designació.

També serà mèrit a valorar per a la participació com a docent en programes d'actualització i formació professional en l'àmbit de la seua àrea de coneixement, així com en programes de cooperació nacional o internacional o en activitats i tasques d'investigació sobre matèries relacionades amb la seua àrea de coneixement.



Article 24. Comissió de seguiment de la Carrera Professional de Salut Pública i Comités d'Avaluació

1. Es crea la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional de Salut Pública, amb la finalitat de supervisar i avaluar el funcionament del sistema de carrera professional i realitzar les recomanacions pertinents.

2. La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional de Salut Pública, de naturalesa paritària, estarà presidida per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de Salut Pública. Cada sindicat amb representació en la Mesa Sectorial de Sanitat designarà un vocal. Els vocals en representació de l'administració, en igual número, seran així mateix designats per la direcció general amb competències en matèria de Salut Pública.

Les funcions de secretaria de la Comissió, seran exercides per la persona titular de la direcció de gestió sanitària a la qual s'atribuïsca la implementació dels Acords de Gestió i la determinació de la productivitat general per compliment d'objectius.

3. En la designació de les persones components d'aquesta comissió, es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del previngut en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat de dones i homes i en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre Dones i Homes, havent de motivar-se expressament quan això no siga possible.

4. Quant al seu règim de funcionament, la comissió es regirà per les normes relatives als òrgans col·legiats, contingudes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

5. La Comissió de Seguiment designarà els membres d'un comité d'avaluació per cada província i un pels serveis centrals, compost per cinc membres a proposta de la direcció del centre, la comesa del qual serà la realització del procediment d'avaluació i proposta de resolució del personal de Salut Pública del seu àmbit.







Disposicions addicionals



Primera. Període exempt d'avaluació

Els serveis prestats en qualsevol institució sanitària pública fins al 30 de juny de 2014 queden exempts d'avaluació, per la qual cosa es considerarà que durant els mateixos s'han complit plenament els objectius d'activitat professional i, en la part proporcional, la resta d'àrees d'avaluació.



Segona. Promoció professional

1. El personal que es trobe en situació de promoció interna temporal únicament podrà accedir a la carrera professional en la categoria o cos i escala en la qual té el nomenament fix, i tindrà dret a percebre el complement corresponent. No obstant això, en tant com a personal temporal poguera correspondre-li la retribució d'un complement associat a un grau de carrera respecte a la categoria que exerceix, i a aquest exclusiu efecte, podrà optar per sol·licitar l'avaluació pertinent.



2. El personal que obtinga nomenament fix en una categoria diferent a aquella on té reconegut un determinat grau de carrera o desenvolupament professional, continuarà percebent el complement retributiu corresponent a aquest grau de carrera o desenvolupament professional fins que se'l reconega un grau de carrera o desenvolupament professional en la nova categoria la quantia de la qual supere la d'aquell.

3. En cap cas es podrà percebre de manera simultània el complement de carrera o desenvolupament professional per més d'una categoria professional.



Tercera. Còmput de serveis prestats en diferents categories

1. En el cas que s'aporten períodes de serveis prestats en categories pertanyents a diferents grups o subgrups de classificació a aquest efecte de determinar el temps de permanència necessari per a accedir als diferents graus de carrera, es computaran de manera proporcional, segons el quadre següent:



Grups/Subgrups anteriors

A1 A2 B C1 C2 AP

Grup/Subgrup actual A1 1 0,65 0,50 0,42 0,33 0,25

A2 1 1 0,77 0,64 0,51 0,38

B 1 1 1 0,83 0,67 0,50

C1 1 1 1 1 0,80 0,60

C2 1 1 1 1 1 0,75

AP 1 1 1 1 1 1







2. El temps de serveis prestats mitjançant el sistema de millora d'ocupació en llocs de treball adscrits a cossos i escales d'altres grups de classificació diferents a la de pertinença computarà a l'efecte de carrera professional en el grup o subgrup del lloc en el qual estiga adscrit en millora d'ocupació.

3. Els serveis prestats en llocs de treball d'un col·lectiu professional que haguera sigut objecte d'una reclassificació mitjançant un pla d'ordenació de personal que suposara el passe a un grup o subgrup superior, s'entendran prestats en aquest últim sense l'aplicació dels factors de ponderació previstos en l'apartat 1 d'aquesta disposició addicional.





Quarta. Reconeixement i pagament de graus de carrera professional a personal procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en salut pública, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques



El personal que procedent d'altres sistemes de carrera del personal gestionat per la conselleria competent en salut pública, d'altres sectors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques passe a exercir un lloc de l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, tindrà dret al reconeixement i pagament de graus de carrera professional d'acord amb el que s'estableix en aquesta disposició addicional.



Quan el lloc s'obtinga pel procediment de provisió reglamentari que corresponga, podrà sol·licitar en qualsevol moment la seua inclusió ordinària en el sistema de carrera professional descrit en aquest decret i s'estarà a l'enquadrament inicial resultant. No obstant això, quan ja tinguera reconegut un grau de carrera professional en origen podrà optar per conservar aquest, que es retribuirà d'acord amb la quantia aplicable per al lloc obtingut. Sobre aquest reconeixement del pagament del grau d'origen no és possible aplicar la progressió establida per al sistema de carrera d'aquest decret.

Quan el lloc s'obtinga per comissió de serveis o nomenament provisional, i mentre perduren, se li aplicarà el grau que tinguera reconegut en origen, en la quantia establida per al lloc exercit.



El que s'estableix en aquesta disposició addicional només és aplicable als supòsits d'accés a un lloc pels procediments de provisió descrits. No és aplicable quan el lloc s'haja obtingut a través de procediments de selecció de personal de nou ingrés, per al que s'estarà a l'aplicació del que es disposa en l'articulat d'aquest decret i normes de desplegament.





Cinquena. Termini de resolució i sentit del silenci administratiu en sol·licituds relatives al reconeixement i pagament de carrera professional

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 78 de la Llei 16/2008, de 22 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat, l'administració haurà de resoldre i notificar les sol·licituds relatives al reconeixement i pagament de carrera professional en un termini no superior a tres mesos. Una vegada transcorregut sense que haja recaigut resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimada la seua sol·licitud a aquest efecte d'interposar el recurs procedent.





Disposició derogatòria



Única. Normes que es deroguen

Queda derogat el Decret 173/2007, de 5 d'octubre, del Consell pel qual s'aprova el Sistema de Carrera Professional del Personal de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat, així com quantes disposicions d'igual o inferior rang s'oposen al que es disposa en el present decret.





Disposicions finals



Primera. Habilitació de desplegament

Es faculta a la personal titular de la conselleria competent en salut pública per a dictar quantes disposicions requerisca l'execució i el desenvolupament d'aquest decret.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor el 15 de setembre de 2020.



València, 24 de juliol de 2020



El president de la Generalitat

Ximo Puig i Ferrer



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló Chico

Mapa web