Ficha docv

Ficha docv









CORRECCIÓ d'errades de la Resolució de 31 de juliol de 2020, del secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional, per la qual es dicten instruccions per a l'organització dels serveis psicopedagògics escolars i dels gabinets psicopedagògics escolars autoritzats durant el curs 2020-2021. [2020/6380]

(DOGV núm. 8872 de 03.08.2020) Ref. Base de dades 006154/2020




Advertida una errada en la citada resolució, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8869, de 29 de juliol de 2020, es procedeix a realitzar la següent correcció:



En el resolc segon, «funcions», punt 6,

On diu:

«6. El personal especialista de treball social prioritzarà la intervenció sociocomunitària, en l'àmbit de la zona de l'SPE, i l'atenció als centres que tinguen caràcter singular per escolaritzar un alt percentatge d'alumnat amb necessitats de compensació de desigualtats, centres d'educació especial i unitats educatives terapèutiques, i desenvoluparà les funcions següents:

a) Assessorar i col·laborar amb els òrgans de govern, de coordinació didàctica i de participació dels centres educatius, en l'àmbit de les seues competències.

b) Participar en l'avaluació sociopsicopedagògica, en l'àmbit de les seues competències, d'acord amb la normativa establida a aquest efecte, i en l'elaboració col·legiada de l'informe tècnic per al dictamen d'escolarització, aportant la proposta d'intervenció sociofamiliar i les orientacions per a desenvolupar-la i, si escau, en la derivació a agents i serveis externs.

c) Col·laborar amb els equips educatius en l'elaboració, desenvolupament, seguiment i avaluació de les actuacions socioeducatives dels plans d'actuació personalitzats i participar en la coordinació amb els diferents agents i serveis externs que participen en el desenvolupament de les mesures de resposta planificades.

d) Participar en l'elaboració i realització d'activitats d'orientació educativa, professional i sociolaboral, especialment per a l'alumnat amb necessitats educatives especials que finalitza l'escolarització en els centres d'educació especial i per a l'alumnat que abandona l'escolarització sense titular.

e) Informar i orientar els representants legals de l'alumnat que ho requerisquen sobre l'accés a recursos, beques i ajudes i sobre les actuacions d'intervenció sociofamiliar a desenvolupar amb la seua col·laboració. Si escau, fer mediació entre les famílies i els centres educatius.



f) Coordinar-se amb els agents i serveis externs, públics i privats, els centres educatius i també el personal de treball social dels ajuntaments i mancomunitats per a establir criteris comuns d'actuació.



g) Participar en programes de desenvolupament comunitari que afecten el seu àmbit d'intervenció i que tinguen repercussió en la infància.

h) Altres funcions que reglamentàriament li siguen assignades.»



Ha de dir:

«6. El personal especialista de treball social prioritzarà, en l'àmbit de la zona de l'SPE, la intervenció sociocomunitària i l'atenció a l'alumnat i a les famílies amb major vulnerabilitat i risc d'exclusió, i desenvoluparà les funcions següents:

a) Assessorar i col·laborar amb els òrgans de govern, de coordinació didàctica i de participació dels centres educatius, en l'àmbit de les seues competències, en:

a.1. L'aplicació de la normativa socioeducativa al context escolar i la difusió entre els membres de la comunitat educativa de la informació sobre l'accés a recursos, beques i ajudes que contribueixen a garantir la igualtat d'oportunitats de l'alumnat.

a.2. El procés d'identificació de barreres a la inclusió en el context familiar i social en cada un dels nivells de resposta a la inclusió.



a.3. La prevenció i detecció primerenca de situacions familiars i socials de desigualtat o desavantatge i l'organització d'actuacions i programes preventius i estratègies d'intervenció en el context sociofamiliar que contribueixen a eliminar les barreres a la inclusió identificades i fer efectiva la igualtat d'oportunitats.

a.4. La planificació, desenvolupament, seguiment i avaluació de les mesures de resposta que afavoreixen l'adequació del context escolar a les característiques personals, socials i culturals de l'alumnat i les seues famílies i que es desenvolupen des del pla d'igualtat i convivència, el pla d'acció tutorial, els plans i actuacions de transició entre etapes i els protocols per a la prevenció de la violència i desprotecció, acolliment i absentisme.

b) Recollir i transmetre la informació sobre les barreres a la inclusió i les circumstàncies de vulnerabilitat de l'alumnat per realitzar un informe previ a l'escolarització que contribuïsca a la identificació de les seues necessitats per a la compensació de les desigualtats i a justificar la proposta de les mesures de resposta educativa des de l'inici de l'escolarització.

c) Participar, en l'àmbit de les seues competències, en l'avaluació sociopsicopedagògica, d'acord amb la normativa establida a l'efecte, i en l'elaboració col·legiada de l'informe tècnic per al dictamen d'escolarització, tot aportant la proposta d'intervenció sociofamiliar i les orientacions per desenvolupar-la, i, si escau, en la derivació a agents i serveis externs.

d) Col·laborar amb els equips educatius en l'elaboració, desenvolupament, seguiment i avaluació de les actuacions socioeducatives dels plans d'actuació personalitzats i participar en la coordinació amb els diferents agents i serveis externs que participen en el desenvolupament de les mesures de resposta planificades.

e) Participar en l'elaboració i realització d'activitats d'orientació educativa, professional i sociolaboral, especialment per a l'alumnat amb necessitats educatives especials que acaba l'escolarització en els centres d'Educació Especial i per a l'alumnat que abandona l'escolarització sense titulació.

f) Informar i orientar les famílies o representants legals de l'alumnat que ho requerisquen sobre l'accés a recursos, beques i ajudes i sobre les actuacions d'intervenció sociofamiliar que s'han de desenvolupar amb la seua col·laboració; si escau, fer mediació entre les famílies i els centres educatius.

g) Establir procediments de comunicació, intercanvi d'informació i coordinació entre els agents i serveis externs, públics i privats, i els centres escolars i també amb els professionals de la mateixa especialitat, per establir criteris comuns d'actuació.

h) Col·laborar amb la direcció de l'SPE en l'elaboració i actualització del mapa de recursos socials, educatius i sanitaris, públics, concertats i privats, i generar vies de col·laboració i coordinació àgils amb el personal d'aquests àmbits.

i) Participar en programes de desenvolupament comunitari que afecten el seu àmbit d'intervenció i que tinguen repercussió sobre la infància.

j) Altres funcions que reglamentàriament li siguen assignades.»



València, 31 de juliol de 2020.– El secretari autonòmic d‘Educació i Formació Professional: Miguel Soler Gracia.





Mapa web