Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 31 de juliol de 2020, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual es modifica la Resolució de 23 de gener de 2018, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual es regulen els procediments d'adjudicació contínua de llocs de treball i de provisió de llocs de difícil cobertura en règim d'interinitat. [2020/6436]

(DOGV núm. 8873 de 04.08.2020) Ref. Base de dades 006176/2020




La Resolució de 21 de desembre de 2015, del director general de Centres i Personal Docent, acorda la publicació de l'Addenda subscrita per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i les organitzacions sindicals per la qual es modifica el sistema de provisió de llocs de treball en règim d'interinitat, aprovada per Resolució de 26 de novembre de 2010, del director general de Personal.



L'Addenda va determinar un procediment d'adjudicació de vacants i substitucions de difícil cobertura amb la finalitat de millorar i agilitzar la cobertura de vacants i substitucions del personal docent de determinades borses de treball que, per diferents motius, tenien dificultats per a ser cobertes, i en general de totes les borses de treball, garantint el dret de l'alumnat a l'educació.

Mitjançant la Resolució de 23 de gener de 2018, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, es va contemplar íntegrament el procediment d'adjudicacions contínues previst en l'article 6 de la Resolució de 26 de novembre de 2010, del director general de Personal de la Conselleria d'Educació, així com, el procediment d'adjudicació de llocs de difícil cobertura descrit en la Resolució de 21 de desembre de 2015.



L'aplicació del procediment establit en la Resolució de 23 de gener de 2018, ha permés de millorar les adjudicacions contínues així com l'adjudicació de llocs de difícil cobertura.

No obstant això, després de l'aplicació, en els últims cursos, del procediment d'adjudicacions establit en aquesta resolució, i a causa de la persistència de les dificultats tècniques i de les queixes manifestades per les persones usuàries, derivades de l'aplicació del programa informàtic en la determinació de l'ordre d'adjudicació, vistes les recomanacions del Servei d'Informàtica per a la Gestió Educativa, i vistes les recomanacions de la Inspecció General de Serveis, es considera necessari el disseny d'un nou procediment per a la provisió de llocs de difícil cobertura. Aquest procediment va ser tractat en el punt 2 de l'ordre del dia de la reunió de 27 de febrer de 2020, de la Comissió Paritària de Seguiment de l'Acord d'Interins subscrit el 23 de novembre de 2010.



En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que es preveu en l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i els articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana sobre matèries objecte de negociació col·lectiva.

En conseqüència i d'acord amb les atribucions conferides pel Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat (DOGV 8590, 12.07.2019) aquesta Direcció General de Personal Docent, resol:



Modificar el procediment d'adjudicació de llocs de difícil cobertura, en règim d'interinitat, aprovat per la Resolució de 23 de gener de 2018 substituint la base tercera, «Procediment d'adjudicació de llocs de difícil cobertura», pel següent text:



Tercera. Procediment d'adjudicació de llocs de difícil cobertura

La sol·licitud de llocs de difícil cobertura es realitzarà telemàticament. Participaran en aquest procediment d'adjudicació totes les sol·licituds presentades telemàticament abans de les 02.00 (AM) hores del dia en què es realitze la corresponent adjudicació.

3.1. Determinació dels llocs de difícil cobertura

Es consideraran llocs de difícil cobertura:

a) Els llocs de provisió voluntària que hagen quedat sense adjudicar en el procediment d'adjudicació contínua.

b) Els llocs de provisió obligatòria que queden vacants després de l'adjudicació.

3.2. Participants

Podran optar als llocs de difícil cobertura totes les persones que estiguen interessades i que complisquen els requisits establits en la convocatòria, sempre que no es troben prestant serveis en l'àmbit de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

3.3. Convocatòria

Els llocs s'oferiran mitjançant convocatòria pública en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport en el següent enllaç: http://www.ceice.gva.es.

En la convocatòria s'especificarà el cos, l'especialitat i el centre al qual està adscrit o adscrita així com el tipus de lloc. També s'establiran els requisits generals d'admissió en els cossos docents de l'administració educativa establits en el Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i regula el règim transitori d'ingrés a què es refereix la disposició transitòria dessetena de la citada llei i els requisits específics de titulació recollits en la convocatòria.



3.4. Sol·licituds

Després de la publicació, les persones interessades disposaran fins a les 02.00 hores (AM) del dia de l'adjudicació per a formalitzar la sol·licitud. La sol·licitud es realitzarà únicament a través del tràmit telemàtic específic de la seu electrònica de la Generalitat, http://sede.gva.es amb independència de l'accés a aquesta a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es. Per a realitzar la tramitació electrònica, la persona sol·licitant haurà de disposar de qualsevol dels certificats electrònics admesos en la mateixa seu electrònica.

El personal sol·licitant realitzarà una declaració responsable que compleix els requisits generals d'admissió en els cossos docents de l'administració educativa i que posseeix els requisits de titulació.

Les persones interessades obtindran un justificant de presentació telemàtic.

Si la persona interessada realitzara més d'una sol·licitud telemàtica, es considera vàlida l'última presentada en termini.

3.5. Procediment d'adjudicació

L'adjudicació de llocs es durà a terme en funció de les sol·licituds confirmades telemàticament.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i prèviament a l'adjudicació, aquestes s'ordenaran pel número de registre telemàtic que apareix en el justificant de presentació. Aquest número de registre determinarà el número d'ordre de la sol·licitud.

Per a realitzar l'adjudicació s'efectuarà un sorteig informàtic entre els números d'ordre de sol·licitud.

L'adjudicació es realitzarà, tenint en compte el següent ordre en l'adjudicació dels llocs:

a) Personal integrant de la borsa de treball de la mateixa especialitat convocada. Dins d'aquest apartat s'assignaran els llocs per ordre de borsa.

b) Personal integrant d'altres borses de treball docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i que complisca els requisits del lloc. En aquest apartat, s'adjudicaran els llocs a partir del número resultant del sorteig, començant pel propi número extret, en ordre ascendent.



c) Personal sol·licitant que no es trobe inscrit en les borses de treball de personal docent i que complisca els requisits dels llocs. En aquest apartat, s'adjudicaran els llocs a partir del número resultant del sorteig, començant pel propi número extret, en ordre ascendent.

No obstant això, i respectant sempre l'ordre de prelació dels apartats a, b i c, el personal que posseïsca el requisit lingüístic per a l'ensenyament en valencià, degudament registrat, tindrà prioritat en l'adjudicació. Així mateix, aquesta prioritat s'aplicarà també al personal que tinga el Certificat Oficial de Formació Pedagògica i Didàctica equivalent per als llocs de professorat tècnic de Formació Professional, aquesta formació podrà acreditar-se d'acord amb el que s'estableix en la Resolució de 27 de novembre de 2018, de la Direcció General de Política Educativa.

3.6. Resolució

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es, el llistat del personal aspirant al qual se li ha adjudicat un lloc de treball, sense perjudici que puguen establir-se altres mitjans de comunicació personalitzats.

El lloc s'adjudicarà a la primera persona aspirant que complisca tots els requisits generals i específics, d'acord amb el que s'estableix en la base 3.5.

El personal aspirant serà el responsable de la comprovació dels resultats de l'adjudicació en la pàgina web. Les destinacions adjudicades seran irrenunciables.

El personal al qual se li adjudique un lloc haurà de personar-se en la Direcció Territorial de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la província en la qual estiga situat aquest, a les 09.00 hores del primer dia hàbil següent a la resolució d'adjudicació, amb la documentació acreditativa dels requisits generals i específics que exigeix el lloc, sense perjudici de la seua comprovació de manera telemàtica.

No obstant això, cada direcció territorial disposarà del llistat de les persones sol·licitants a les quals no se'ls ha adjudicat lloc, per l'ordre establit en l'apartat 3.5, per a cridar a la persona següent o següents del llistat quan la persona a qui se li ha adjudicat un lloc no es persone en la direcció territorial o no complisca els requisits per a ocupar el lloc, fins que el lloc oferit siga adjudicat. Una vegada esgotada el llistat, els llocs oferits que queden sense adjudicar hauran d'incorporar-se a la següent convocatòria d'adjudicació contínua de llocs de treball.



El personal aspirant al qual se li adjudique una plaça pel procediment descrit en els apartats 3.5 b i c quedarà incorporat en la borsa de treball de l'especialitat convocada en les mateixes condicions que el funcionariat interí integrant de la corresponent borsa. Passaran a situar-se en la borsa de l'especialitat, en el moment de l'actualització de les borses al final del curs escolar, darrere de l'última persona interina amb serveis del curs escolar vigent i l'ordre d'incorporació quedarà determinat pel començament de la prestació de serveis.



En aquelles especialitats que així es determine, la incorporació a la corresponent borsa de forma definitiva, estarà condicionada a la superació de les proves que la Direcció General de Personal Docent puga convocar conforme a l'especificat en la Disposició addicional 5a de la Resolució de 26 de novembre de 2010, del director general de Personal de la Conselleria d'Educació, per la qual s'acorda la publicació de l'acord subscrit per la Conselleria d'Educació i les organitzacions sindicals pel qual s'estableix el sistema de provisió de llocs de treball en règim d'interinitat.



DISPOSICIÓ FINAL



Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, a excepció dels preceptes continguts en aquesta que necessiten per a la seua aplicació l'adaptació dels procediments telemàtics d'adjudicació de llocs, que es realitzarà de manera gradual i s'anunciarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Personal Docent en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà a la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o directament recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la data de la seua publicació, conforme al que s'estableix en els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 31 de juliol de 2020.– La directora general de Personal Docent: María Ángeles Herranz Ábalos.

Mapa web