Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 d'agost de 2020, del president de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoca la concessió d'ajudes al desenvolupament i preparació de projectes d'obres audiovisuals per a l'any 2020. [2020/6524]

(DOGV núm. 8876 de 07.08.2020) Ref. Base de dades 006315/2020




El Pla estratègic de subvencions 2020-2023, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, aprovat per Resolució de 23 de març de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8783, 07.04.2020), estableix en l'annex únic i dins de l'objectiu estratègic 2 de l'Institut Valencià de Cultura, «Foment de la creació artística», la línia de subvenció dedicada a la millora de la producció audiovisual valenciana la finalitat de la qual és incentivar i col·laborar en diverses activitats cinematogràfiques com, entre altres, el desenvolupament de projectes d'obres audiovisuals.

Mitjançant l'Ordre 8/2020, d'11 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8837, 17.06.2020), s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en l'Institut Valencià de Cultura (d'ara endavant Ordre bases reguladores).

L'esmentada Ordre de bases reguladores constitueix el marc homogeni al fet que s'atenen les diverses línies de subvenció dels sectors culturals que competeixen a l'Institut Valencià de Cultura. No obstant això, la declaració de l'estat d'emergència amb la finalitat de contindre la pandèmia provocada per l'expansió del virus Covid-19, ha comportat l'aprovació de mesures extraordinàries de caràcter conjuntural per part de les administracions públiques.

El Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents, en l'àmbit de l'educació, de la cultura i de l'esport, per a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19 (DOGV 8781, 06.04.2020), contempla una sèrie de mesures extraordinàries en matèria de subvencions en l'àmbit de la cultura i l'esport de la Generalitat dirigides a facilitar l'execució i justificació d'activitats subvencionades, i permet de forma motivada flexibilitzar en les convocatòries el termini i la forma de justificació del compliment de l'objecte i finalitat de la subvenció.



Les empreses de producció audiovisual han patit de manera clara les conseqüències derivades de la paralització de la seua activitat i de les posteriors mesures de distanciament social i seguretat. Per això en aquesta convocatòria, prevista per a un exercici en el qual les entitats beneficiàries no hauran pogut executar la totalitat de les actuacions objecte de subvenció, s'han previst determinades mesures de flexibilització a l'empara de l'article 8.2 del Decret llei 2/2020.

De conformitat amb l'article 160.4.b, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic Instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015), que estableix que les persones que ostenten la presidència dels organismes públics i entitats de dret públic seran les competents per a realitzar la convocatòria de les subvencions, així com d'acord amb l'article 2, punt 2, lletra l) i l'article 4, punt 2, lletra j) del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Cultura, aprovat pel Decret 5/2013, de 4 de gener i modificat, a aquest efecte, pel Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell (DOGV 7355, 08.09.2014), en virtut dels quals correspon a la Presidència convocar i resoldre la concessió d'incentius, ajudes i subvencions de les diferents matèries culturals integrades en l'Institut Valencià de Cultura, resolc:





Primer. Finalitat, objecte i condicions de les ajudes

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió d'ajudes per al desenvolupament i la preparació d'obres audiovisuals, ja siga a partir d'una idea original o d'una adaptació amb la finalitat d'incentivar les activitats dirigides a la producció audiovisual a la Comunitat Valenciana.

2. Les ajudes es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació i, mitjançant el règim de concurrència competitiva, per als treballs realitzats que tinguen lloc entre l'1 de desembre de 2019 i el 30 de novembre de 2020.

3. Podran obtindre la condició de beneficiari d'aquestes ajudes, d'acord amb el que s'estableix en els articles 2 i 30.2 de l'Ordre bases reguladores, les petites i mitjanes empreses de qualsevol estat membre de la Unió Europea, o de l'Espai Econòmic Europeu i agrupacions d'interés econòmic que es dediquen professionalment a la producció i desenvolupen les seues activitats a la Comunitat Valenciana. A més hauran de tindre la condició de productores independents d'acord amb el que estableix l'article 4, lletra n), de la Llei 55/2007, de 28 de desembre, del cinema.

També podran ser beneficiàries les persones físiques autores del guió de l'obra si són valencianes.

En el cas que en un mateix projecte participen diferents autors, tots hauran de complir amb el que es preveu en aquest punt.

Per a la seua acreditació, els guionistes podran presentar una declaració responsable (inclosa en el model de sol·licitud), o bé una còpia del DNI i si no han nascut a la Comunitat Valenciana, a més un certificat d'empadronament.

No podran ser beneficiàries les persones i empreses que no es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social en els termes establits per la Llei general de subvencions i el seu Reglament, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la convocatòria.

4. Les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda hauran de correspondre al desenvolupament i preparació de projectes de llargmetratges o sèries de televisió amb les característiques que recull aquest apartat.

D'acord amb l'article 30.2 de l'Ordre de bases reguladores, s'entén per:

Llargmetratge: pel·lícula que tinga una duració superior a seixanta minuts, tant si té com a destinació la seua projecció cinematogràfica com la seua emissió televisiva.

Sèrie: obra audiovisual estructurada en diversos capítols que segueix una línia argumental o temàtica comuna, amb un desenllaç determinat, destinada a la seua emissió exclusivament en un canal televisiu.

No obstant això, només podran presentar-se a aquesta convocatòria projectes d'escriptura de guió de llargmetratges de qualsevol gènere, sèries de ficció amb un mínim de 2 capítols i màxim de 8 capítols i d'una duració d'entre 40 i 120 minuts cada capítol (d'ara endavant, minisèries) i sèries d'animació.

No podran presentar-se projectes de seqüeles de llargmetratges i sèries.

5. No es podrà concedir més d'una ajuda per empresa productora sol·licitant.

En el cas que l'empresa productora que sol·licita l'ajuda figure en més d'un projecte i atenent les seues respectives puntuacions tots dos resulten entre els millor valorats, s'exclourà el de menor puntuació.



6. No podran presentar-se a aquesta convocatòria projectes que aquesta mateixa anualitat es presenten a les convocatòries d'ajudes de l'Institut Valencià de Cultura a escriptura de guió, a producció d'obres audiovisuals o a rodatges a la Comunitat Valenciana.

7. En cas de coproduccions, només podrà presentar la sol·licitud, al costat dels guionistes, una de les empreses productores, que en cas d'obtindre ajuda serà la considerada com l'única beneficiària i, per tant, haurà de justificar que la despesa realitzada per aquesta empresa en el desenvolupament de la producció és, almenys, igual a l'import de l'ajuda concedida.

8. Aquestes ajudes seran incompatibles amb les ajudes i/o contractes de desenvolupament que, per als mateixos projectes, hagen pogut obtindre els seus titulars de plataformes o canals de televisió.



Segon. Finançament, import i número màxim de les ajudes

1. D'acord amb la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020 (DOGV 8708, 31.12.2019), les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S4006000, «Foment d'activitats audiovisuals», inclosa en el capítol IV del pressupost de l'Institut Valencià de Cultura, destinada a l'esmentada finalitat, per import global màxim de 380.000 €.

Així mateix, el referit import podrà ser minorat quan en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.

2. Es concedirà un màxim de dènou ajudes, amb la distribució següent:

Deu ajudes de 20.000 euros seran per a projectes d'obres de ficció, de les quals un màxim de tres seran per a minisèries, sempre que aquests projectes obtinguen un mínim de 50 punts, d'acord amb el que s'estableix en l'article 32 de l'Ordre bases reguladores. En aquestes ajudes 8.000 euros seran per als guionistes i 12.000 euros per a l'empresa productora.

Cinc ajudes de 16.000 euros seran per a projectes d'obres documentals, sempre que aquests projectes obtinguen un mínim de 50 punts, d'acord amb el que s'estableix en l'article 32 de l'Ordre bases reguladores. En aquestes ajudes 8.000 euros seran per als guionistes i 8.000 euros per a l'empresa productora.

Quatre ajudes de 25.000 euros seran per a projectes d'obres d'animació, sempre que aquests projectes obtinguen un mínim de 50 punts, d'acord amb el que s'estableix en l'esmentat article 32 de l'Ordre bases reguladores. En aquestes ajudes 8.000 euros seran per als guionistes i 17.000 euros per a l'empresa productora.

Una vegada assignades les ajudes a cada gènere, si es presentaren menys projectes de les ajudes corresponents a un gènere o són menys les que han aconseguit els 50 punts, les ajudes no assignades a un gènere es destinaran a la resta de projectes per ordre de puntuació, sempre que aconseguisquen els 50 punts, fins a l'import màxim assenyalat en cada cas.

3. Dins dels límits pressupostaris i d'acord amb els criteris establits, aquestes ajudes aniran destinades a sufragar les despeses corrents generades per les activitats objecte de la subvenció corresponents als conceptes que recull l'apartat nové. Les ajudes no podran destinar-se a inversions ni a adquisicions patrimonials, llevat que es tracte de programari i maquinari per a projectes d'animació, en els termes contemplats en l'article 39.1, lletra p) de l'Ordre bases reguladores.





Tercer. Conceptes

1. Definicions

– Condició de valencià/valenciana de persones físiques: a l'efecte d'aquesta resolució, la condició de valencià/valenciana s'estén als qui han nascut a la Comunitat Valenciana i als ciutadans i ciutadanes de la Unió Europea que estan empadronats com a residents a la Comunitat Valenciana amb una antiguitat mínima d'1 any en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licitud.

Es podrà certificar mitjançant una declaració responsable o en el seu cas aportant còpia del DNI i si no han nascut a la Comunitat Valenciana, a més un certificat d'empadronament.

– Desenvolupament i preparació de projectes: s'entén per desenvolupament de projecte, a l'efecte d'aquesta convocatòria, l'elaboració d'un guió o la nova versió d'un guió preexistent i el conjunt d'operacions que precedeixen al rodatge d'una producció audiovisual.

– Disseny de producció: s'entén l'explicació i visualització de l'estètica, l'estil plàstic, els escenaris i quan es refereix aspecte visual de l'obra.

– Empresa valenciana: en cas de persones jurídiques, seran empreses valencianes les que tinguen el seu domicili social a la Comunitat Valenciana. En cas d'empreses persones físiques (personal autònom), les que tinguen el seu domicili fiscal a la Comunitat Valenciana.

Les empreses, siguen autònoms o persones jurídiques, podran acreditar tal condició mitjançant una declaració responsable o bé aportar el número d'inscripció en el Registre administratiu d'empreses audiovisuals de la Comunitat Valenciana, o alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques o en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors. A més, en cas de persona jurídica també es podrà aportar l'escriptura pública de constitució o modificació en què així figure i en el cas de persones físiques el certificat d'empadronament.

2. En la valoració del guió es tindran en compte els aspectes següents als quals es refereix el resolc sisé:

a) Originalitat/premissa. Es valorarà l'originalitat i entitat pròpia de la història i/o de la manera de narrar-la o que aquesta tinga una narració diferent que la faça singular; que tinga claredat en la redacció i en l'enteniment i que siga una premissa atractiva des del punt de vista d'un determinat públic.

b) Estil/tècnica/tractament. Es valorarà l'adequació als estàndards de redacció i format de guió cinematogràfic i correcció gramatical, lèxica i ortogràfica.

c) Trama/desenvolupament. Es valorarà que la trama siga coherent i estiga correctament estructurada per a mantindre l'interés en la història i la idoneïtat del ritme del guió a l'estil o gènere de l'obra.

d) Personatges. Es valorarà la creació de personatges, atenent la seua profunditat i matisos i al fet que la seua evolució al llarg de la història siga coherent amb la pel·lícula que es pretén contar, així com la qualitat dels seus diàlegs i als efectes dramàtics que transmeten.

e) Disseny/concepte, només en el cas de projectes d'obres d'animació. Es valorarà l'originalitat i qualitat dels dissenys de tots els elements relacionats amb l'aspecte visual del projecte com a personatges, expressions, poses, escenaris, grafisme i logotip.

f) Paper protagonista de la dona: a l'efecte d'aquesta resolució, s'entén que la dona té un caràcter protagonista en un projecte, quan es dona alguna de les circumstàncies següents:

Que el guió tracte un tema vinculat o enfocat principalment a la dona.

Que la protagonista principal siga una dona, sense que compartisca aquest caràcter protagonista amb cap personatge masculí.

Quan existisquen més de dos protagonistes principals que el nombre de protagonistes femenines siga superior al de protagonistes masculins.

Això mateix serà aplicable als projectes de guions d'animació.

En els projectes de guions de documentals s'entendrà per protagonista la persona/es que són objecte d'aquest.

En els documentals, no es consideren protagonistes les persones entrevistades si no són realment l'objecte de la història sinó que es limiten a aportar testimoniatges per a il·lustrar el tema central. Si no hi ha protagonista/es, es valoraran únicament si tracta d'un tema vinculat o enfocat principalment a la dona.



Quart. Presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds hauran de dirigir-se a l'Institut Valencià de Cultura i es presentaran, juntament amb la documentació vinculada a aquestes, per via telemàtica a través del registre electrònic accessible des de la següent URL: http://ivc.gva.es/, per a la qual cosa la persona sol·licitant o el seu representant haurà de disposar de qualsevol dels certificats o signatures electròniques que admet aquesta aplicació.

En cap cas seran vàlids els documents als quals s'haja d'accedir mitjançant enllaços o adreces webs, corresponents a aplicacions o plataformes d'emmagatzematge, o a serveis d'allotjament d'arxius, i aquests documents es tindran per no presentats.

3. Les sol·licituds hauran de formalitzar-se mitjançant la presentació telemàtica del model que s'adjunta com a annex I a aquesta resolució degudament emplenat i acompanyat de la documentació corresponent.



La documentació inclourà un índex indicant els documents aportats, i es numeraran aquests segons l'ordre en què figuren en el dossier aportat.

La sol·licitud i documentació que l'acompanye contindran:

a) Declaració responsable de les subvencions, ajudes, ingressos o recursos sol·licitats, percebuts o concedits i pendents de percepció per altres administracions o institucions públiques i privades per a la mateixa finalitat (inclosa en el model de sol·licitud).

Aquesta declaració especificarà les ajudes públiques de minimis concedides a la sol·licitant durant l'exercici fiscal present i dels dos anteriors (inclòs en el model de sol·licitud).

b) Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari especificades en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes previstos en l'article 13.7 del cos legal esmentat (inclosa en el model de sol·licitud).

c) S'haurà d'indicar en el model de sol·licitud el gènere i la modalitat al qual pertany el guió presentat.

En els projectes que tinguen continguts de diversos gèneres (animació, ficció, documental), s'optarà pel gènere que siga majoritari en la duració de l'obra, excepte en els casos en què la proporció entre tots dos gèneres es trobe entre el 60 % i el 40 %, on serà la persona sol·licitant la que podrà elegir el gènere al qual desitge presentar l'obra.

d) Declaració responsable de compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o en el seu cas, declaració de l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que es disposa en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat (DOGV 4479, 11.04.2003) i en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ús de les persones amb discapacitat (DOGV 4907, 21.12.2004) (inclosa en el model de sol·licitud).

Si l'empresa sol·licitant té contractades, persones amb discapacitat haurà d'aportar la documentació acreditativa que aquesta contractació és anterior al fet que finalitze el termini per a presentar les sol·licituds d'aquestes ajudes, i aportarà còpia del contracte i document que acredite la discapacitat de la persona contractada.

e) Documentació relativa a l'empresa productora:

1r Per al supòsit que l'empresa sol·licitant es trobe inscrita en el Registre Administratiu d'Empreses Audiovisuals de la Comunitat Valenciana: declaració responsable de la vigència de les dades contingudes en el Registre esmentat (inclosa en el model de sol·licitud).



2n Per al supòsit que l'empresa sol·licitant siga persona jurídica i no estiga inscrita en el Registre Administratiu d'Empreses Audiovisuals de la Comunitat Valenciana, haurà d'aportar:

– Targeta d'identificació fiscal.

– Escriptura de constitució amb la casella d'inscripció en el registre públic corresponent o, si escau, certificat expedit per la persona titular del registre públic en què aquesta es trobe inscrita.

– Documentació acreditativa de la representació i capacitat amb la qual actua el seu representant legal.

f) Contracte o precontracte entre l'autor/a o autors/es del guió i l'empresa productora en el qual es reflectisca l'associació temporal de les dues parts i el compromís de l'autor o autors de cedir els drets de propietat intel·lectual sobre el guió acabat a la productora, per a la realització de la pel·lícula.

Quan el/la guionista coincidisca amb el/la productor/a o representant de l'empresa sol·licitant, no haurà d'aportar-se precontracte ni contracte, sinó que bastarà amb acreditar la propietat intel·lectual sobre el guió o la seua sol·licitud i una declaració de cessió de drets del/de la guionista a l'empresa productora quan aquesta última siga una societat, una AIE o una altra persona jurídica.

En el cas que el guió del projecte es base en una obra literària preexistent, s'haurà de presentar un acord entre la productora i la propietària dels drets de l'obra en el qual s'establisquen les condicions de l'opció i del futur contracte de cessió de drets; o, en el cas que ja estiga signat el contracte definitiu, còpia d'aquest. A més, s'haurà d'acreditar la propietat dels drets sobre l'obra per part de qui els ostente en cas de no ser el mateix autor de l'obra literària.



g) El projecte de l'activitat per al qual se sol·licita ajuda i que comprendrà:

1r. En el cas de llargmetratges: la sinopsi argumental i una versió completa del guió o, a falta de guió, un tractament íntegre que podrà ser seqüenciat, capitular o narratiu complet. En cas de presentar un tractament es presentarà també el desenvolupament equivalent a cinc minuts del guió definitiu.

Una memòria d'un màxim de 10 folis on es faça una descripció de l'obra, el format, l'univers, l'argument i dels personatges.



En el cas de minisèries de ficció:

– Una memòria d'un màxim de 10 folis on es faça una descripció d'aquesta, el format, l'univers, l'argument i els personatges de la minisèrie.

– El guió complet d'almenys un capítol, o el tractament íntegre dels dos primers capítols amb una extensió d'un mínim de 10 folis i un màxim de 20 folis per cada capítol. En cas de presentar un tractament es presentarà també el desenvolupament equivalent a cinc minuts del guió definitiu.

En el cas de sèries d'animació:

– Una memòria d'un màxim de 10 folis on es faça una descripció d'aquesta, el format, l'univers, l'argument i els personatges de la sèrie.



– El guió complet de la sèrie o dels primers capítols que sumen en total una duració mínima de 15 minuts, o el tractament íntegre d'aquests capítols. En cas de presentar un tractament es presentarà també el desenvolupament equivalent a cinc minuts del guió definitiu.



Aquests continguts s'inclouran en un mateix arxiu separat de la resta i anònim en el qual només ha de figurar el títol del projecte. En aquests documents no ha de figurar cap referència al nom del guionista o empresa implicada, ni a premis obtinguts, en el seu cas; si no és així, el projecte quedarà exclòs de la convocatòria.

El guió o bé el tractament i el seu desenvolupament parcial, i la memòria, es presentaran en la seua versió original. Si la versió original no fora en castellà, es presentarà a més una versió en castellà d'aquests continguts.

Si s'utilitzen l'estil, girs i vocables propis d'una determinada zona s'haurà d'especificar aquesta circumstància.

La sinopsi, el guió o tractament es presentaran en format de foli DINA4 i lletra courier new, grandària 12.

2n Historial de l'empresa productora, del guionista/es i del productor executiu si és valencià.

3r. Cartes de compromís de participació en el projecte presentat del guionista/es i del productor executiu valencià.

4t. Pressupost total previst per a les activitats de desenvolupament.

h) La documentació corresponent als diferents mèrits declarats, a més del guió, a l'efecte de la baremació dels criteris continguts en l'apartat sisé d'aquesta resolució. Els mèrits s'hauran d'acreditar en els termes que especifica aquest apartat.

Els mèrits declarats i no acreditats en tots els seus extrems no es computaran.

i) El full d'autobaremació d'aquells mèrits l'acreditació dels quals s'aporta, susceptibles d'un càlcul automàtic dels punts.

En la web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es) estarà a la disposició dels sol·licitants el formulari d'autobaremació que hauran d'emplenar i presentar al costat de la sol·licitud.

5. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part del sol·licitant, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració pública, excepte les dades tributàries que requerixen autorització expressa (aquestes opcions figuren en el model de sol·licitud), respecte a aquells que es proposen com a beneficiaris i que per a aquest procediment són els següents:

– Dades d'identitat (DNI o document equivalent en cas d'estrangers).

– Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificat de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic corresponent, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Generalitat.

En cas de manifestar en l'imprés de sol·licitud l'oposició a la seua obtenció per l'Administració o no autoritzar l'accés a les dades tributàries, seran els interessats els que hagen d'aportar els esmentats documents i certificats.

6. Qualsevol document que es presente en una llengua que no siga valencià o en castellà haurà d'acompanyar-se de traducció jurada. En cas de no fer-ho no es prendrà en consideració.

7. A l'efecte de computar els mèrits dels criteris d'atorgament, la referència a pel·lícules que tinguen certificat de l'ICAA o organisme equivalent serà vàlida en tant que aquest certificat haja sigut emés amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de les sol·licituds d'aquestes ajudes. Igualment, a tals efectes sol es farà referència a obres televisives emeses amb anterioritat a finalitzar aquest termini.



Les persones sol·licitants hauran de presentar declaració responsable dels títols que compten amb el certificat ICAA o equivalent, i indicaran la seua data de qualificació i de la data d'emissió i canal respecte a les obres televisives. L'Institut Valencià de Cultura podrà requerir-li, en qualsevol moment, l'acreditació fefaent d'aquests extrems.

La falsedat en aquesta declaració responsable, sobre la possessió del certificat o l'emissió televisiva de qualsevol de les pel·lícules sobre les quals es declare tal extrem, en els termes indicats, suposarà l'exclusió de la convocatòria o la pèrdua del dret al cobrament total en el cas que se li haguera concedit l'ajuda.

Sense perjudici de l'anterior, comportarà l'aplicació de les sancions que corresponguen, d'acord amb el que es preveu en l'apartat onzé d'aquesta resolució, tenint en compte que l'obtenció d'una subvenció falsejant les condicions requerides per a la seua concessió o ocultant les que l'hagueren impedida o limitada, té la consideració d'infracció molt greu, segons l'article 58 de la Llei general de subvencions.



8. Si la sol·licitud d'iniciació no incloguera totes les dades exigides per aquesta, s'aplicarà el que es disposa en l'article 5.4 de l'Ordre bases reguladores i, quan es requerisca la seua esmena, les dades i documentació que siguen requerides s'hauran de presentar via telemàtica, d'acord amb el que es preveu en el punt 2 d'aquest apartat.

En tot cas, l'òrgan instructor podrà requerir a les persones sol·licitants perquè proporcionen qualsevol informació aclaridora que resulte necessària, així com la documentació acreditativa d'aquelles circumstàncies que es declaren responsablement.

La documentació acreditativa de mèrits s'haurà de presentar dins del termini de presentació de sol·licituds i no serà requerida posteriorment ni tindrà validesa cap document amb data posterior a l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds.

No obstant l'anterior, en cap cas podrà ser objecte de requeriment per part de l'Institut Valencià de Cultura el guió o tractament, ni documentació amb la finalitat d'acreditar els mèrits del sol·licitant que es contemplen en els criteris continguts en l'apartat sisé d'aquesta resolució.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, les persones sol·licitants no podran aportar cap documentació dirigida a acreditar aquests mèrits, i en cas que s'aporte, no es tindrà en consideració a l'efecte del còmput dels criteris d'atorgament.

9. El contingut d'informació falsa o que no es corresponga amb la realitat suposarà la seua no valoració, i serà motiu per a desestimar la sol·licitud en la resolució dictada per l'òrgan competent, o, en el seu cas, de revocació de la subvenció ja concedida; sense perjudici de l'aplicació de les sancions que corresponguen, d'acord amb el que es preveu en el punt 3 de l'apartat onzé d'aquesta resolució.

10. L'Institut Valencià de Cultura cursarà les notificacions per la via electrònica a través de l'adreça electrònica habilitada de la persona jurídica o a través de la carpeta ciutadana del representant de l'entitat o de la persona física sol·licitant.

Les notificacions electròniques s'ajustaran als termes que s'assenyalen els articles 40, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la legislació complementària. En aquest sentit, si transcorren 10 dies naturals sense que la persona interessada accedisca al seu contingut, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada, i es donarà, no obstant això, per efectuat el tràmit de notificació i se seguirà el procediment.

11. Les dades de caràcter personal contingudes en l'imprés de sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per l'Institut Valencià de Cultura com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Igualment, les persones sol·licitants d'ajuda podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i en la Llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



Es pot consultar la política completa de privacitat de l'Institut Valencià de Cultura en l'adreça següent: https://ivc.gva.es/val/ivc-val/qui-som-ivc/avis-legal-val/politica-de-privadesa/politica-de-privadesa.

12. Les persones sol·licitants podran autoritzar l'Institut Valencià de Cultura, en el model de sol·licitud per a realitzar amb els projectes subvencionats accions de promoció a través de sessions de presentació d'aquests, disposició dels projectes en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es/) o qualsevol altra activitat que consideren necessària per a la difusió i promoció d'aquests.



Cinqué. Comissió tècnica de valoració

1. La comissió tècnica de valoració s'ajustarà al que s'estableix en els articles 6 i 36.2, lletra a de l'Ordre bases reguladores. El nomenament dels vocals es farà públic a través de la web: http://ivc.gva.es.



2. Les persones representants d'organitzacions i associacions o expertes independents de provada qualificació professional en el sector audiovisual de la comissió realitzaran l'informe de valoració dels guions, en el qual es reflectiran les fortaleses i febleses del projecte presentat. Aquests informes es posaran únicament a la disposició dels respectius sol·licitants d'ajuda.

3. La comissió tècnica de valoració, a la vista dels informes dels analistes i de la puntuació corresponent a la resta de criteris d'atorgament, emetrà informe que quedarà incorporat a les actes de la comissió i en aquest es deixarà constància de l'avaluació dels projectes, així com de la seua prelació de major a menor puntuació.

4. En aplicació de l'article 6.5, de l'Ordre bases reguladores, en cas d'empat, tindran preferència les persones sol·licitants dels projectes que acrediten, juntament amb la sol·licitud, la contractació de persones amb discapacitat, segons el que es preveu en l'article 6.1 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ús de les persones amb discapacitat. En aquests casos, la contractació d'aquestes persones haurà de mantindre's, almenys, fins que finalitze el desenvolupament de l'activitat per a la qual es concedeix la subvenció.

Si persisteix l'empat, s'atendrà a la puntuació atorgada al projecte en virtut de la puntuació obtinguda en la valoració del paper protagonista de la dona en el guió en els termes que contempla aquesta resolució.



Finalment, i en defecte d'això, s'atendrà a l'ordre de presentació en el registre electrònic, atesa la data i hora. Si s'han realitzat diversos enviaments del mateix projecte, es tindrà en compte la data i hora de l'últim enviament realitzat dins del termini de presentació de sol·licituds.

5. Qualsevol comunicació de les persones sol·licitants o de les persones interessades en els projectes presentats amb vocals de la comissió tècnica de valoració dels seus projectes amb la finalitat d'aportar apreciacions sobre aquests, sense haver sigut requerit formalment per a això per la comissió, comportarà l'exclusió del projecte de la convocatòria i l'arxiu de la corresponent sol·licitud; sense perjudici de qualsevol altra responsabilitat que es poguera derivar d'aquesta comunicació.



Sisé. Criteris d'atorgament de les ajudes

1. Les sol·licituds i projectes es puntuaran fins a un màxim de 100 punts.

No podran proposar-se com a beneficiaris els titulars de projectes per als quals s'haja sol·licitat ajuda i que no aconseguisquen com a mínim 50 punts.

2. Per a la valoració dels projectes presentats es consideraran els criteris següents:

a) La qualitat del guió presentat fins a un màxim de 70 punts:

1r. Guió d'obres d'animació:

– Originalitat/premissa: fins a un màxim de 15 punts.

– Estil/tècnica/tractament: fins a un màxim de 15 punts.

– Trama/desenvolupament: fins a un màxim de 15 punts.

– Personatges: fins a un màxim de 10 punts.

– Disseny/concepte: fins a un màxim de 15 punts.

2n. Guió d'obres de ficció i d'obres documentals:

– Originalitat/premissa: fins a un màxim de 25 punts.

– Estil/tècnica/tractament: fins a un màxim de 15 punts.

– Trama/desenvolupament: fins a un màxim de 15 punts.

– Personatges: fins a un màxim de 15 punts.

Una vegada valorats els aspectes del guió anteriorment assenyalats, i sempre que amb aquesta valoració un projecte no haja aconseguit el màxim de 70 punts, es valorarà que la dona desenvolupe un paper protagonista o que tracte d'un tema vinculat o enfocat principalment a la dona amb 2 punts, sense que sumats aquests punts la valoració del guió puga superar els 70 punts.

Els sol·licitants que ja hagueren presentat el mateix projecte a convocatòries anteriors d'ajudes a desenvolupament a la producció de l‘Institut Valencià de Cultura (anteriorment CulturArts Generalitat), podran mantindre l'equivalent a la mateixa puntuació obtinguda en la valoració de guió, si així ho declaren expressament, amb indicació de la convocatòria i puntuació obtinguda, i sempre que aquesta convocatòria no siga anterior a 2017. En aquests casos els guionistes sol·licitants de l'ajuda i el contingut i gènere al fet que correspon el projecte hauran de coincidir amb els del projecte la puntuació del qual es manté.

b) Altres aspectes del projecte presentat. Fins a un màxim de 30 punts:

1r. Execució del pla de treball de les activitats de desenvolupament i memòria de producció. Es valorarà amb fins a un màxim de 10 punts, conformement als criteris següents:

El pla de treball que incloga la relació d'activitats de desenvolupament realitzades i previstes, el calendari d'aquestes i el pressupost estimat per a cadascuna d'aquestes, sumarà 5 punts.

En el seu cas, s'indicaran aquelles activitats de desenvolupament que ja s'hagueren dut a terme en el moment de presentar la sol·licitud.

La presentació d'una memòria explicativa de la futura producció que incloga un pressupost aproximat, en el qual s'indique l'import global que podria correspondre als principals capítols de despesa i el pla de finançament previst en cas que es duga a terme aquesta; el disseny de producció, l'evolució que es preveu del projecte de producció i la seua viabilitat, sumarà 5 punts.

2n. Ajudes prèvies, premis i reconeixements obtinguts pel mateix projecte i guió basat en una obra d'un autor valencià o en un personatge valencià.

El projecte sumarà 5 punts si es dona alguna de les circumstàncies següents:

a) Haver obtingut una ajuda a escriptura de guió o a desenvolupament d'aquest projecte d'una administració pública o del programa Ibermedia o del programa Media o d'entitats privades, amb una dotació igual o superior a 8.000 euros. En el cas d'ajudes de l'IVC, només es computaran les ajudes d'escriptura de guió, concedides amb anterioritat a l'any de la convocatòria, amb independència de la quantia del seu import. En el cas de sèries d'animació, les ajudes concedides per l'IVC a la producció del pilot de la sèrie que es presenta, s'assimilaran a les ajudes a guió a aquest efecte.

b) Haver obtingut un premi al guió o al tractament del mateix projecte o ser finalista d'aquest, si la seua dotació, en tots dos casos, és igual o superior a 2.000 euros.

En cap d'aquests casos es computaran els premis ni les ajudes que no siguen en metàl·lic, llevat que en la convocatòria de l'ajuda o en les bases del premi s'haja quantificat econòmicament l'import equivalent a aquesta mena d'ajudes i premis.

En els casos a i b s'haurà d'acreditar la concessió de l'ajuda, premi o de la condició de finalista, l'entitat concedent i la seua quantia.

c) Que el guió estiga basat en una obra, literària o teatral, d'un autor valencià publicada o bé, si és teatral, estrenada amb un mínim de 15 representacions públiques o, que haja obtingut premis, candidatures o reconeixements especials en certàmens de reconegut prestigi, com els corresponents als Premis Max, Premi Planeta o Premi Nadal.



També podrà sumar aquests punts si el guió està basat en la vida o obra d'algun personatge valencià singular.

No tindran la consideració de premis ni reconeixements especials les ajudes públiques als textos literaris o teatrals en què es base el guió.



Els còmics, tires i novel·les gràfiques s'entenen subsumits en el concepte d'obres literàries.

Per a la seua valoració s'haurà d'acreditar la condició de valencià de l'autor de l'obra literària o teatral o del personatge en què es basa el guió. A aquest efecte bastarà qualsevol publicació que al·ludisca al lloc de naixement. Si es tracta d'un autor o personatge viu, alternativament es podrà aportar còpia del DNI o certificat d'empadronament.

Igualment s'haurà d'acreditar la resta d'extrems que fonamenten el còmput d'aquesta puntuació mitjançant documentació que deixe constància de la publicació de l'obra, representacions teatrals o premis obtinguts de reconegut prestigi o dades publicades sobre la biografia o obra del personatge de què es tracte.

Els apartats a, b i c no són acumulatius entre si i només se sumaran 5 punts, encara que s'acrediten diverses de les circumstàncies contingudes en aquests.

3r. L'historial i trajectòria es valorarà fins a un màxim de 15 punts.



S'obtindrà 1 punt per cada llargmetratge cinematogràfic produït per l'empresa productora, si és valenciana, del productor executiu com a tal, si és valencià o ben escrit o coescrit pel guionista, que estiga qualificat per l'ICAA o un altre organisme competent i 1 punt per cada llargmetratge televisiu o sèrie televisiva de qualsevol gènere emesos per una cadena de televisió pública o privada i produïts per l'empresa productora o el productor executiu o escrits o coescrits pel guionista. En tots dos casos la circumstància corresponent s'ha de donar abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.

S'assimila a l'emissió televisiva, l'estrena comercial en modalitat de streaming o en plataformes digitals de visionat baix demanda.

D'igual manera, obtindrà 0,50 punts per cada curtmetratge produït per l'empresa productora o el productor executiu o escrita o coescrita pel guionista i qualificat per l'ICAA o un altre organisme competent. S'haurà d'acreditar tal circumstància de la mateixa forma en què s'assenyala per als llargmetratges cinematogràfics. S'equipararan als curtmetratges les websèries, que computaran amb 0,50 punts cadascuna sempre que hagen sigut emeses en plataformes de difusió de canals de televisió.



Una mateixa obra només computa una vegada, com a historial de l'empresa o del productor executiu o com a historial del guionista, encara que coincidisquen en algun cas.

Si hi ha més d'un productor executiu valencià, es valorarà només l'historial d'un d'ells.

Igualment, si hi ha més d'un guionista, es computarà l'historial només d'un d'ells.

No es computaran les segones ni successives temporades de les sèries televisives.

En el cas que l'empresa siga una AIE, només es comptabilitzaran els punts corresponents als projectes realitzats per una sola de les empreses integrades en l'AIE sempre que s'acredite la seua condició de valenciana.

Si una empresa ha canviat la seua denominació social, però mantenen el mateix NIF i així ho acredita, es considerarà que es tracta de la mateixa empresa.

No es podran computar els historials d'empreses diferents de les que haja format part anteriorment un mateix productor.

Per al còmput de l'historial, s'haurà de presentar declaració responsable del representant de l'empresa valenciana, del productor executiu valencià i del guionista que els llargmetratges i curtmetratges estan qualificats per l'ICAA o que les obres televisives han sigut emeses en una cadena de televisió, pública o privada, i s'indicarà la seua data aproximada i que l'empresa productora o el guionista figura com a tal en el certificat de l'ICAA o, en els casos d'obres televisives, que figura com a tal en els títols de crèdit. Models disponibles en la web:https://ivc.gva.es/val/ivc-val/ivc-obert.



Quadre resum de desenvolupament i preparació de projectes

3. Els beneficiaris proposats d'aquestes ajudes seran els sol·licitants que obtinguen la màxima puntuació, sense perjudici de l'aplicació del que es preveu en el punt 2 de l'apartat segon d'aquesta resolució.



Seté. Resolució de la convocatòria. Terminis

S'haurà d'ajustar al contingut de l'article 7 de l'Ordre bases reguladores, sent el termini de resolució i publicació de sis mesos des de la publicació de la convocatòria. En tot cas, l'esmentada resolució haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'article 26 de la Llei general de subvencions en relació amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides es publicaran igualment en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar, potestativament, el recurs de reposició, davant el president de l'Institut Valencià de Cultura, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, o, bé directament, recurs contenciós administratiu, davant els jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, sense perjudici de qualsevol altre que s'estime pertinent.

En el cas que la convocatòria no siga resolta en el termini previst anteriorment, s'entendran desestimades totes les sol·licituds, sense perjudici de l'obligació de l'Administració de resoldre, expressament continguda en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Als beneficiaris se'ls informarà del caràcter de minimis de les ajudes concedides i de la seua subjecció al Reglament 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, 24.12.2013).



Huité. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Seran obligacions de les persones que resulten beneficiàries les contemplades en els articles 3 i 38.2 de l'Ordre bases reguladores.

Són igualment aplicables les disposicions de l'article 11 de l'Ordre bases reguladores sobre la subcontractació i les seues limitacions.

2. Els beneficiaris hauran de comunicar a l'Institut Valencià de Cultura l'acceptació de l'ajuda en un termini no superior als deu dies hàbils següents al dia de la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el model d'acceptació que s'acompanya a aquesta convocatòria com a annex III i facilitar les dades bancàries on l'empresa sol·licitant desitge rebre l'import de l'ajuda, i s'emplenarà el model de domiciliació bancària que s'adjunta a aquesta convocatòria com a annex II.

Aquests documents es presentaran per via telemàtica segons el que es preveu per a presentar la sol·licitud.

En cas de no presentar l'acceptació, se'ls declararà perdut el dret a la subvenció concedida.

Sense perjudici de l'anterior, la presentació de l'acceptació per via telemàtica fora del termini establit constitueix una infracció administrativa, tal com recull l'article 56 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per la qual cosa comportarà l'aplicació de les sancions que corresponguen, d'acord amb el que es preveu en el punt 3 de l'apartat desé d'aquesta resolució.

3. Es farà constar, en cas de realització de l'obra, la col·laboració de l'Institut Valencià de Cultura, segons el manual d'identitat corporativa inclòs en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (https://ivc.gva.es/val/ivc-val/qui-som-ivc/logos-val).

4. Les persones beneficiàries hauran de participar en totes aquelles activitats organitzades per la Generalitat i els seus organismes dependents per a la promoció dels projectes subvencionats.

5. Les persones beneficiàries autoritzaran, en el seu cas, l'Institut Valencià de Cultura per a realitzar amb els projectes subvencionats accions de promoció a través de sessions de presentació d'aquests, disposició dels projectes en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es/) o qualsevol altra activitat que l'Institut Valencià de Cultura considere necessària per a la difusió i promoció d'aquests.



6. L'alteració dels aspectes del projecte que han sigut objecte de baremació en la fase de producció s'haurà de comunicar pels titulars que hagen resultat beneficiaris d'aquestes ajudes abans de procedir a aquestes modificacions, i justificaran les raons d'aquestes variacions.

En cas que l'Institut Valencià de Cultura no notifique al beneficiari la seua oposició expressa a la modificació en el termini dels deu dies hàbils següents a la seua presentació, caldrà entendre aquesta com a autoritzada.

En cas d'absència de comunicació dels beneficiaris o quan l'Institut Valencià de Cultura considere que la modificació no està prou motivada, es podrà revocar l'ajuda concedida.

7. Les persones beneficiàries hauran d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.





Nové. Justificació i pagament d'aquestes ajudes

1. El pagament d'aquestes ajudes s'efectuarà mitjançant transferència bancària, ateses les dades de domiciliació bancària (annex II) aportades juntament amb l'acceptació pels respectius beneficiaris (empresa i guionistes), i es realitzarà prèvia comprovació de la justificació que els beneficiaris presenten via telemàtica, mitjançant compte justificatiu en els termes que estableix l'article 12 de l'Ordre bases reguladores. Aquest article, al punt 2, exigeix per a les ajudes de quantia igual o superior a 20.000 euros un informe d'un auditor de comptes inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que es regirà conforme a les normes de procediment previstes en la legislació vigent en matèria d'auditories audiovisuals i legislació en matèria de subvencions.



Per a les ajudes inferiors a 20.000 euros, el punt 3 de l'article 12, estableix com a forma de justificació el compte justificatiu simplificat, i s'haurà d'aportar una relació classificada de les despeses acompanyada dels documents acreditatius d'aquestes despeses i justificants de pagaments abonats durant el període que estableix aquesta convocatòria, d'acord amb el que es preveu en l'article 12.4 de l'Ordre bases reguladores. Excepcionalment, a l'empara del que es preveu en l'article 8.2, lletra a), de l'esmentat Decret llei 2/2020, els beneficiaris d'aquestes ajudes inferiors a 20.000 euros podran presentar, si així ho estimen, informe d'auditoria de despeses.

L'auditoria o el compte justificatiu simplificat haurà de contemplar una despesa igual o superior al de l'ajuda concedida per part de la beneficiària.

No obstant això, a l'empara de l'article 8.2, lletra c, de l'esmentat Decret llei 2/2020, en cas que no es justifique el total de l'ajuda concedida, s'acceptaran les despeses justificades i es finançarà l'import corresponent a aquests, encara que no s'hagen desenvolupat el total de les actuacions previstes en el projecte presentat; sense que això siga motiu de revocació de l'ajuda.

La despesa derivada de l'informe d'auditoria tindrà la condició d'una despesa indirecta subvencionable.

2. Tenen la consideració de despeses subvencionables imputables a la justificació de les ajudes contemplades en aquesta resolució, a més de les despeses d'auditoria, les següents, tal com recull l'article 39 de l'Ordre bases reguladores:

a) Anàlisi de guió, amb un límit del 20 % de l'ajuda concedida. S'haurà d'aportar a més l'anàlisi de guió per a completar l'acreditació d'aquesta despesa.

b) Elaboració de l'story board, amb un límit del 20 % de l'ajuda concedida. S'haurà d'aportar a més l'anàlisi de l'story board per a completar l'acreditació d'aquesta despesa.

c) Despeses d'elaboració de dossiers, amb un límit del 20 % de l'ajuda concedida. S'haurà d'aportar a més el dossier o dossiers per a completar l'acreditació d'aquesta despesa.

d) Despeses corresponents a les visites de les localitzacions: bitllets de tren, avió, despesa de gasolina i lloguer de vehicles.

e) Assistència a mercats o festivals: allotjament, acreditacions i desplaçament: bitllets de tren, avió i despesa de gasolina i lloguer de vehicles.

f) Assistència a reunions amb coproductors, televisions, empreses distribuïdores i altres operadors: allotjament i desplaçament: bitllets de tren, avió i despesa de gasolina o lloguer de vehicle.

En els supòsits anteriors les factures de gasolina hauran de figurar a nom de l'empresa o de membres de l'equip que figuren en el projecte presentat. El total de les despeses en gasolina imputables a l'ajuda concedida serà de fins al 5 % de l'ajuda concedida.

g) Despeses en personal per a gestions de desenvolupament (màxim 6 mesos), i s'hauran d'adjuntar els contractes amb el personal autònom o/i factures corresponents o bé contractes laborals i RNT i RLC on figuren aquests treballadors.

h) Telèfon. Una línia fixa i una mòbil (màxim 6 mesos). A aquest efecte les factures que comprenguen serveis de televisió no serviran per a acreditar aquesta despesa.

i) internet. Una línia (màxim 6 mesos).

j) Despeses d'elaboració d'un tràiler, anunci d'intriga o avanç d'intriga, amb un límit del 30 % de l'ajuda concedida. A aquest efecte per a completar l'acreditació d'aquesta despesa s'haurà d'aportar un enllaç web d'accés al visionat de l'anunci d'intriga.

k) Despeses en el director del projecte per al seu desenvolupament, i s'adjuntarà el contracte si és autònom o/i factura o bé contracte laboral i RNT i RLC en els quals figure.

l) Traducció del guió a diferents idiomes amb un límit del 25 % de l'ajuda concedida. S'haurà d'aportar a més el guió en la versió o versions a les quals ha sigut traduït per a completar l'acreditació d'aquesta despesa.

m) Contractació d'un director de càsting i despeses corresponents a la realització del càsting, i s'adjuntarà contracte si és autònom o/i factura o bé contracte laboral i RNT i RLC en els quals figure.

n) Cost d'adquisició de drets d'adaptació de l'obra literària o teatral en què es basa el projecte. L'empresa productora no podrà imputar la despesa corresponent a l'escriptura del guió.

nn) Costos d'assessoria/es vinculades al desenvolupament del projecte (despeses d'assessoria fiscal, laboral, jurídica, despeses expertes en història, ciències, art o en una altra matèria vinculada als continguts del projecte), amb un límit del 20 % de l'ajuda concedida. Sense perjudici d'aportar el contracte o factura i l'acreditació del pagament per a l'elaboració de l'informe d'auditoria, s'hauran d'aportar a l'IVC, si és el cas, els informes realitzats per experts o empreses sobre el contingut de l'obra.

o) Costos de lloguer d'oficina, amb un límit del 20 % de l'ajuda concedida. Haurà d'aportar contracte de lloguer signat per totes dues parts.

p) Només per als projectes d'animació: programari i maquinari per un import global màxim de 4.000 €, IVA exclòs.

En les factures dels bitllets dels mitjans de transport utilitzats ha de constar el nom de la persona que viatja. En cas de no ser així, s'haurà d'aportar un informe sobre la relació del viatge amb el desenvolupament de la producció.

En el cas dels allotjaments ha de constar el nom de la persona que s'allotja.

No es poden incloure a l'efecte de justificació despeses de papereria, fotocòpies, discos durs, memòries USB, ni despeses de correus i missatgeries.

3. Igualment s'aportarà, al costat del compte justificatiu, segons estableix l'article 38.2 de l'Ordre bases reguladores:

a) Una còpia del projecte desenvolupat i en el seu cas, les variacions del pressupost de producció aportat juntament amb la sol·licitud, del pla de treball i del pla de finançament.

b) Relació de l'equip artístic i tècnic previstos, s'adjuntaran cartes d'interés o còpies de precontractes o contractes dels càrrecs tècnics d'almenys el director i productor executiu, i es comprometran a participar amb la productora en el projecte.

c) Si no s'ha aportat juntament amb la sol·licitud: còpia del contracte o precontracte que acredite l'empresa com a posseïdora dels drets sobre el guió per part del guionista, i, en el seu cas, de tractar-se d'una obra literària preexistent, acreditar igualment l'opció de compra o cessió dels drets d'aquesta, per mitjà de còpia del contracte; així com documentació que acredite el pagament o pagaments realitzats a l'autor/es o declaració responsable d'aquests que l'empresa no té pagaments pendents per aquest concepte.

Quan el guionista coincidisca amb el productor o representant de l'empresa sol·licitant, bastarà amb acreditar la propietat intel·lectual sobre el guió i una declaració de cessió de drets del guionista a l'empresa productora quan aquesta última siga una societat, una AIE o una altra persona jurídica.

d) Declaració responsable de l'empresa productora per la qual es compromet a mantindre els drets cedits sobre el guió / titularitat de l'obra, almenys un any des de la publicació de la concessió de l'ajuda.



e) Declaració responsable actualitzada sobre subvencions sol·licitades, percebudes o concedides i pendents de percepció per altres administracions o institucions públiques o privades per a la mateixa finalitat.

f) Declaració responsable, signada pel representant de l'empresa productora, per la qual manifesta que el projecte no és un servei o encàrrec d'una altra empresa, televisió o plataforma i que no ha rebut una altra ajuda o finançament per al desenvolupament del mateix projecte per part d'una cadena de televisió.

g) Presentació d'una nova versió del guió en versió original. Si la versió original no és en valencià, s'haurà d'aportar, a més, un altre exemplar en valencià.

En el cas de minisèries de ficció s'haurà d'aportar un guió complet d'almenys 2 capítols i en el de sèries d'animació un guió complet dels primers capítols que sumen un mínim de 30 minuts.



En el cas de projectes plurilingües s'haurà de presentar una versió íntegrament en valencià i una altra, la versió original, amb les diverses llengües utilitzades, excepte en casos justificats per motius artístics o coherents.

En cas d'haver aportat un guió complet al costat de la sol·licitud, en la nova versió del guió, els paràgrafs que es modifiquen es remarcaran amb un altre color o s'incorporaran les indicacions pertinents perquè s'identifiquen les modificacions introduïdes en la nova versió que es presenta per a justificar l'ajuda concedida.

4. La justificació de la subvenció en els termes descrits en els apartats anteriors haurà de presentar-se via telemàtica en un termini màxim de quatre mesos des de la finalització de les activitats per part dels beneficiaris i, en tot cas, fins al 30 de novembre de 2020.

L'empresa productora i el guionista/es d'un mateix projecte hauran de presentar la justificació conjuntament.

La documentació corresponent a la documentació es presentarà per via telemàtica, acompanyada del model que figura en l'annex IV d'aquesta resolució.

No es concediran ampliacions de termini per a la justificació de les ajudes contemplades en aquesta resolució.

5. Els crèdits pressupostaris afectes a aquesta convocatòria, disposats i no pagats, en tot o en part, per falta de justificació o per ser aquesta incorrecta seran anul·lats, i el beneficiari perdrà el dret a percebre la subvenció.

6. En virtut del que es preveu en l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, no es podrà realitzar el pagament de la subvenció en tant la persona beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social o tinga la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament. Tals circumstàncies podran comportar la pèrdua del dret al cobrament de l'ajuda.



Desé. Concurrència i compatibilitat de subvencions

Les ajudes contemplades en aquesta convocatòria s'ajustaran al que s'estableix en l'article 15 de l'Ordre bases reguladores, tenint en compte que les ajudes concedides mitjançant aquesta convocatòria estan acollides al règim de minimis establit en el Reglament UE 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L352, 24.12.2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) a les ajudes de minimis.





Onzé. Incompliments, responsabilitat i règim sancionador



1. L'Institut Valencià de Cultura es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció, en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades als beneficiaris, en els terminis i condicions assenyalades, i s'observarà sempre el principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Les resultes que puguen produir-se per les renúncies produïdes podran disposar-se de conformitat amb el que es disposa en l'article 7.3 de l'Ordre bases reguladores.

3. Les infraccions i sancions es resoldran de conformitat amb el que es disposa en l'article 19 de l'Ordre bases reguladores.

4. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes en els casos i termes a què es refereix l'article 18 de l'Ordre bases reguladores.



Dotzé. Annexos

Aquesta resolució inclou cinc annexos que s'indiquen a continuació:

Annex I. Sol·licitud.

Annex II. Domiciliació bancària.

Annex III. Acceptació de la subvenció.

Annex IV. Justificació de la subvenció.



Tretzé. Entrada en vigor

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Catorzé. Recursos

De conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant el president de l'Institut Valencià de Cultura, en qualitat d'òrgan competent per a concedir les ajudes, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant els jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 d'agost de 2020.– El president de l'Institut Valencià de Cultura: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web