Ficha docv

Ficha docv









ACORD de 7 d'agost de 2020, del Consell, de ratificació de l'acord amb les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial d'Educació per a l'organització i el desenvolupament del curs 2020-2021 i la reducció de la part lectiva de la jornada setmanal del curs. [2020/6631]

(DOGV núm. 8882 de 14.08.2020) Ref. Base de dades 006466/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: cursos



El 12 de març de 2020, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va determinar, a conseqüència de la situació i de la Covid-19, la suspensió temporal de l'activitat educativa presencial en tots els centres, etapes, cicles, graus, cursos i nivells d'ensenyament de la Comunitat Valenciana.

Des d'aquella data, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport ha anat elaborant diferents instruccions d'organització i funcionament dels centres educatius, dins del marc general establert per les autoritats sanitàries i en coherència amb els acords adoptats en la Conferència Sectorial d'Educació, per a les diferents fases establertes en el procés de desescalada cap a la denominada nova normalitat.



Les instruccions esmentades han estat tractades en la Mesa Sectorial d'Educació i han incorporat aportacions de les diferents organitzacions sindicals, la qual cosa ha permès orientar els centres educatius en la presa de les decisions necessàries per a atendre l'alumnat i les seues famílies de la millor manera possible a través de la formació a distància, dins de la complexitat generada per l'evolució de la pandèmia Covid-19.

Aquesta suspensió de l'activitat educativa presencial ha provocat de manera imprevista una alteració brusca del desenvolupament del curs escolar 2019-2020, la qual cosa ha obligat a fer un gran esforç, dut a terme pel professorat i el conjunt de la comunitat educativa, per a poder donar continuïtat a l'activitat lectiva per mitjà d'altres modalitats d'ensenyament i aprenentatge.

L'inici del curs pròxim també suposa un gran repte per al conjunt del professorat valencià i de la comunitat educativa. Un repte per a donar resposta a la necessitat des del punt de vista de la salut pública de continuar aplicant mesures de prevenció i control de la Covid-19, per a disposar de centres educatius saludables i segurs i, alhora, complir els objectius educatius i de sociabilitat que afavorisquen el desenvolupament del conjunt de l'alumnat i garantisquen l'equitat.



La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el marc dels acords adoptats en la Conferència Sectorial d'Educació i complint els requisits establerts per les autoritats sanitàries, ha elaborat una proposta que ha remès a tots els centres educatius públics, que es basa a afavorir la presencialitat màxima possible de l'alumnat de tots els nivells i etapes educatius, així com els serveis complementaris de transport i menjador escolar.

Amb la finalitat de garantir que l'organització i el desenvolupament del curs 2020-2021 es puga dur a terme amb les màximes garanties de seguretat i, alhora, amb la màxima presència possible de l'alumnat de les diferents etapes i nivells educatius; i amb la voluntat ferma de continuar avançant en la reducció de la part lectiva de la jornada setmanal del personal docent perquè puga incrementar les hores dedicades a les tasques de coordinació, millorant encara més el desenvolupament competencial de l'alumnat de l'educació pública, per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial d'Educacio, STEPV IV, FE-CCOO-PV, CSI-F I FESP-UGT, se subscriu un Acord, el 6 de juliol de 2020, per a l'organització i el desenvolupament del curs 2020-2021 i per a la reducció de la part lectiva de la jornada setmanal en el curs 2021-2022.





Per això, en virtut de l'article 38 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i en l'article 154 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, a proposta del conseller d'Educació, Cultura I Esport, el Consell, prèvia deliberació, en la reunió de 7 d'agost de 2020,



ACORDA



Ratificar l'Acord de 6 de juliol de 2020, de la Mesa Sectorial d'Educació, per a l'organització i el desenvolupament del curs 2020-2021 i per a la reducció de la part lectiva de la jornada setmanal en el curs 2021-2022, que figura com annex d'aquest acord.





ANNEX



«El 12 de març de 2020, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va determinar, a conseqüència de la situació i evolució del coronavirus (Covid-19), la suspensió temporal de l'activitat educativa presencial en tots els centres, etapes, cicles, graus, cursos i nivells d'ensenyament de la Comunitat Valenciana.

Des d'aquella data, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport ha anat elaborant diferents instruccions d'organització i funcionament dels centres educatius, dins del marc general establit per les autoritats sanitàries i en coherència amb els acords adoptats en la Conferència Sectorial d'Educació, per a les diferents fases establides en el procés de desescalada cap a la denominada nova normalitat.



Les instruccions esmentades han sigut tractades en la Mesa Sectorial d'Educació i han incorporat aportacions de les diferents organitzacions sindicals, la qual cosa ha permès orientar els centres educatius en la presa de les decisions necessàries per a atendre l'alumnat i les seues famílies de la millor manera possible a través de la formació a distància, dins de la complexitat generada per l'evolució de la pandèmia Covid-19.

Aquesta suspensió de l'activitat educativa presencial ha provocat de manera imprevista una alteració brusca del desenvolupament del curs escolar 2019-2020, la qual cosa ha obligat a fer un gran esforç, dut a terme pel professorat i el conjunt de la comunitat educativa, per a poder donar continuïtat a l'activitat lectiva per mitja d'altres modalitats d'ensenyament i aprenentatge.

L'inici del curs pròxim també suposa un gran repte per al conjunt del professorat valencià i de la comunitat educativa. Un repte per a donar resposta a la necessitat des del punt de vista de la salut pública de continuar aplicant mesures de prevenció i control de la Covid-19, per a disposar de centres educatius saludables i segurs i, alhora, complir els objectius educatius i de sociabilitat que afavorisquen el desenvolupament del conjunt de l'alumnat i garantisquen l'equitat.



El Reial decret llei 21/2020 estableix, a l'article 9, que la distància mínima interpersonal que és deu de respectar als centres educatius és d'1,5 m. Les indicacions del Ministeri de Sanitat i de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública assenyalen la possibilitat d'organitzar grups de convivència estable per a l'alumnat d'Educació Infantil i Educació Primària.

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el marc dels acords adoptats en la Conferència Sectorial d'Educació i complint els requisits establits per les autoritats sanitàries, ha elaborat una proposta que ha remès a tots els centres educatius públics, que es basa a afavorir la presencialitat màxima possible de l'alumnat de tots els nivells i etapes educatius, així com els serveis complementaris de transport i menjador escolar.

Aquesta proposta ha de ser adaptada i concretada per cada centre educatiu en funció de les seues possibilitats: nombre i dimensions dels espais disponibles que poden ser utilitzats com a aules, nombre de professores i professors, nombre i característiques de l'alumnat. Una proposta que necessita la implicació proactiva i col·lectiva de tota la comunitat educativa per a poder donar una resposta de qualitat a les necessitats sobrevingudes amb la pandèmia i que les organitzacions signants es comprometen a afrontar positivament, aportant el professorat la seua professionalitat i compromís de servei a la ciutadania, conjuminant forces en una situació difícil i sense precedents que requerirà una voluntat ferma de treball conjunt amb l'Administració. Una suma d'esforços que garantirà un inici de curs seré i amb les majors certeses possibles dins de les circumstàncies que vivim, per a acollir i acompanyar el nostre alumnat i les seues famílies com es mereixen.

D'altra banda, la implantació d'una organització curricular en el curs 2020-2021 en el primer curs d'Educació Secundària Obligatòria per àmbits de coneixement requereix que el professorat que impartisca aquests àmbits dispose d'un temps de coordinació específic amb els departaments didàctics implicats.

El Reial decret llei 14/2012 va establir, en l'article 3, que la part lectiva de la jornada setmanal del personal docent que imparteix els ensenyaments regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, seria, com a mínim, de 25 hores en Educació Infantil i Primària i de 20 hores en els ensenyaments restants.

La Llei 4/2019, de 7 de març, de millora de les condicions per a l'exercici de la docència i l'ensenyament en l'àmbit de l'educació no universitària, BOE de 8 de març de 2019, determina que les administracions públiques amb competències educatives poden establir, en el seu àmbit respectiu, la part lectiva de la jornada setmanal del personal docent que imparteix ensenyaments regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en centres públics, i es recomana amb caràcter ordinari un màxim de 23 hores en els centres d'Educació Infantil, Primària i Especial i un màxim de 18 hores en els centres que impartisquen la resta d'ensenyaments de règim general regulats per aquesta llei orgànica.

Per tot això, amb la finalitat de garantir que l'organització i el desenvolupament del curs 2020-2021 es puga dur a terme amb les màximes garanties de seguretat i, alhora, amb la màxima presencialitat possible de l'alumnat de les diferents etapes i nivells educatius; i amb la voluntat ferma de continuar avançant en la reducció de la part lectiva de la jornada setmanal del personal docent perquè puga incrementar les hores dedicades a les tasques de coordinació, millorant encara més el desenvolupament competencial de l'alumnat de l'educació pública.







ACORDEN



Primer

Agrair a tots els sectors de la comunitat educativa l'esforç ingent que han fet per a poder mantindre l'atenció educativa més adequada en una situació tan complexa com la que ha provocat la pandèmia de Covid-19.

Mantindre aquest compromís i dedicació en l'organització i el desenvolupament del curs 2020-2021, raó per la qual ens comprometem a continuar treballant units i posant en primer pla, com ha fet el professorat valencià des de l'inici de la pandèmia, les necessitats educatives i formatives de l'alumnat en un context de centres segurs i saludables per a tots els sectors de la comunitat educativa.



Segon

Treballar conjuntament amb les organitzacions signants, en el marc proposat per la Conselleria d'Educació Cultura i Esport, perquè l'organització i el desenvolupament del curs 2020-2021 es produïsca en les condicions de seguretat per tota la comunitat educativa i amb l'atenció educativa necessària a l'alumnat de tots els nivells del sistema educatiu.



La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport analitzarà, amb les organitzacions signants, la concreció que s'establisca en els centres educatius públics del marc general proposat, així com la dotació extraordinària que es requerisca de recursos econòmics i de l'increment del professorat necessari per a un adequat funcionament dels centres.





Tercer

Durant el curs 2020-2021, s'aplicarà al professorat que impartisca àmbits en el primer curs d'Educació Secundària Obligatòria una reducció d'una hora de la seua jornada lectiva setmanal perquè puga dedicar-la a les tasques de coordinació amb els departaments didàctics de l'àmbit corresponent.



Quart

En el curs 2021-2022, la part lectiva de la jornada setmanal del personal docent dels centres públics que imparteixen els ensenyaments regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, serà de 23 hores en Educació Infantil, Primària i Educació Especial i de 18 hores en la resta d'ensenyaments regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.



Cinqué

Aquest acord entrarà en vigor el dia en què siga signat, i es traslladarà a les disposicions normatives pertinents.



Sisé

De conformitat amb el que estableix l'article 38.5 del text refós de la Llei de L'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, es crea una comissió de seguiment de l'Acord, integrada per l'Administració i les organitzacions sindicals que, sent signants o havent-s'hi adherit, ostenten la condició de representatives en l'àmbit del personal funcionari docent, segons el que estableix la Llei orgànica de llibertat sindical.





Subscrit a València, el 6 de juliol de 2020,»



[Segueixen les signatures i rúbriques del president de la Mesa Sectorial d'Educació i de les organitzacions sindicals STEPV IV, FE-CCOO-PV, CSI-F I FESP-UGT].



València, 7 d'agost de 2020



La consellera secretària,

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web