Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana. [2020/7289]

(DOGV núm. 8905 de 15.09.2020) Ref. Base de dades 007074/2020




Índex



Preàmbul

Capítol I. Ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants

Article 1. Objecte

Article 2. Persones beneficiàries

Article 3. Exclusions

Article 4. Compatibilitat amb altres subvencions

Article 5. Revocació i reintegrament de la subvenció

Article 6. Publicitat de les subvencions concedides

Article 7. Règim sancionador

Article 8. Tractament de dades de caràcter personal

Article 9. Comprovació i Pla de Control

Article 10. Instrucció del procediment

Article 11. Comissió de Valoració

Article 12. Proposta de resolució

Article 13. Increment de crèdits disponibles

Article 14. Competència per a resoldre

Article 15. Forma i termini per a resoldre

Article 16. Contingut de la resolució

Article 17. Recursos contra les resolucions

Article 18. Modificació de la resolució

Article 19. Quantia de la subvenció

Article 20. Destinació de les ajudes

Article 21. Procediment de concessió

Article 22. Sol·licituds i termini de presentació

Article 23. Documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud

Article 24. Obligacions de les persones beneficiàries

Article 25. Pagament de la subvenció

Article 26. Règim de garanties

Article 27. Justificació

Capítol II. Ajudes destinades al manteniment i consolidació del treball autònom

Article 28. Objecte i manera de concessió

Article 29. Entitats beneficiàries

Article 30. Compatibilitat amb altres subvencions

Article 31. Revocació i reintegrament de la subvenció

Article 32. Publicitat de les subvencions concedides

Article 33. Règim sancionador

Article 34. Comprovació i Pla de Control

Article 35. Instrucció del procediment

Article 36. Comissió de Valoració

Article 37. Proposta de resolució

Article 38. Increment de crèdits disponibles

Article 39. Competència per a resoldre

Article 40. Forma i termini per a resoldre

Article 41. Contingut de la resolució

Article 42. Recursos contra les resolucions

Article 43. Modificació de la resolució

Article 44. Accions subvencionables

Article 45. Criteris de valoració del projecte, pla o estudi de viabilitat

Article 46. Sol·licituds i termini de presentació

Article 47. Documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud

Article 48. Àmbit temporal

Article 49. Quantia de la subvenció

Article 50. Costos subvencionables

Article 51. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 52. Pagament de la subvenció

Article 53. Constitució de garanties

Article 54. Justificació de la subvenció

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Finançament

Segona. Incidència pressupostària

Tercera. Habilitació competencial

Quarta. Règim jurídic

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació de l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Única. Convocatòries anteriors

DISPOSICIONS FINALS

Única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



I



L'article 149.1.7 de la Constitució Espanyola disposa que l'Estat té la competència exclusiva en matèria de legislació laboral, sense perjudici de la seua execució pels òrgans de les comunitats autònomes. L'article 51.1.1a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix que correspon a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral. El traspàs de funcions i serveis en matèria de treball es va produir mitjançant els Reials Decrets 4105/1982, de 29 de desembre, i 268/1985, de 23 de gener.

El Reial Decret llei 4/2013, de Mesures de Suport a l'Emprenedor, preveu el pagament d'una quota mensual reduïda a la Seguretat Social. Per part seua, la Llei 31/2015, de 9 de setembre, per la qual es modifica i actualitza la normativa en matèria d'autoocupació i s'adopten mesures de foment i promoció del treball autònom i de l'Economia Social, permet establir, en determinats suposats, la quota a ingressar pel treballador autònom com una quantitat fixa i estable.

D'altra banda, el text refós de la Llei d'ocupació, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, estableix en el seu article 3.2 que, «de conformitat amb la Constitució Espanyola i els seus estatuts d'autonomia, correspon a les comunitats autònomes en el seu àmbit territorial el desenvolupament de la política d'ocupació, el foment de l'ocupació i l'execució de la legislació laboral i dels programes i mesures que els hagen sigut transferits».





II



La Generalitat aposta per una acció conjunta de totes les conselleries al costat dels ajuntaments i les diputacions per a posar fre a la despoblació en la Comunitat Valenciana, a través d'instruments com les polítiques d'ocupació.

Dels 542 municipis de la Comunitat Valenciana, un total de 215 compten amb una població inferior als 1.000 habitants.

En les zones de l'interior de la Comunitat viuen un total de 72.000 persones, que habiten zones amb una densitat de població de menys de 20 habitants per quilòmetre quadrat. Així mateix, en les últimes sis dècades han quedat abandonats en el territori valencià 500 nuclis de població.

Segons AMFAR, la Federació de Dones i Famílies de l'àmbit rural, el 56 % de les persones emprenedores en els xicotets municipis eren dones. Sembla rellevant plantejar eines pensades per i per a dones autònomes en l'àmbit rural.

Com un dels instruments de polítiques actives més eficaces s'ha mostrat el treball autònom o autoocupació, no sols en termes quantitatius, sinó en termes qualitatius, d'estabilitat, de dinamitzador econòmic i de desenvolupament rural. És en l'últim aspecte indicat on la treballadora i treballador autònoms, contribueixen de manera decisiva al desenvolupament, a la creació d'ocupació i en definitiva, a la fixació de població als pobles de la Comunitat Valenciana.

En reconeixement d'això, les presents bases tenen com a finalitat mantindre la situació d'alta de les persones treballadores autònomes o per compte propi de l'àmbit rural (municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants) en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms (RETA).





III



Davant la falta de mitjans de representació adequats en la normativa estatal i autonòmica precedent, a fi de dotar d'un instrument eficaç que servisca de llit real i efectiu per a traslladar les demandes del col·lectiu dels qui exerceixen el treball autònom i facilitar la seua participació institucional, l'Administració de la Generalitat el 29 de juny de 2016 va proposar la creació, en el si del Consell Tripartit per al Desenvolupament de les Relacions Laborals i la Negociació Col·lectiva de la Comunitat Valenciana, d'una Mesa específica d'Autònoms. Aquesta Mesa, amb presència de les associacions de persones treballadores autònomes de caràcter general en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana ha permés estudiar, debatre, valorar i analitzar les propostes formulades per l'Administració de la Generalitat. Una d'aquestes propostes es plasma mitjançant la present disposició, a través de la creació d'una línia d'actuació dirigida a la consolidació de l'ocupació autònoma en la Comunitat Valenciana, mitjançant actuacions integrades d'orientació i assessorament a les persones treballadores autònomes ja constituïdes, a fi d'afavorir la consolidació i evitar la destrucció de l'ocupació autònoma.



En aquest punt, és d'assenyalar que Les Corts van aprovar per unanimitat la Resolució 184/IX, de 13 d'abril, sobre condicions de treball i qualitat de vida de les persones treballadores autònomes, en la qual es preveuen, entre altres mesures, el suport específic a l'ocupació autònoma per mitjà d'accions dirigides tant a la bonificació de quotes a la Seguretat Social, com d'altres destinades a la consolidació i foment del treball autònom.

El Pla Estratègic de Subvencions 2019-2021 (PES 2019-2021) de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, recull, com a objectiu estratègic número 3, el de «Promoure el model econòmic de desenvolupament sostenible en la Comunitat Valenciana, amb especial atenció al foment de l'economia social i l'emprenedoria», derivat de la realitat social que, en l'actualitat, viuen les persones treballadores autònomes i tractant de recollir les demandes d'aquest col·lectiu.

Com a conseqüència de la importància de les modificacions que es requereixen realitzar tant en l'articulat com en el contingut de l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, modificada parcialment per l'Ordre 2/2019, de 14 de gener, de 2019, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i amb la finalitat d'aconseguir una millor comprensió de la regulació en vigor per les potencials persones o entitats destinatàries, s'ha optat per la derogació de l'Ordre 15/2017, modificada parcialment per l'Ordre 2/2019 i l'elaboració d'un nou text que reculla tant els continguts de la mateixa que convé conservar com totes les novetats introduïdes en la regulació de les ajudes.

Així doncs, la present ordre suprimeix el capítol dedicat a les disposicions comunes i es divideix en dos capítols: un dedicat a subvencionar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) de treballadors de menys de 5.000 habitants, i un altre que té per objecte afavorir el manteniment i la consolidació de l'ocupació autònoma en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, a través d'actuacions integrades de suport, orientació, tutorització i assessorament tècnic a persones treballadores autònomes ja constituïdes.



Per tant, es mantenen les dues línies d'actuació previstes en l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, si bé -novament– les ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el RETA es focalitzen en el foment de l'ocupació autònoma en municipis de menys de 5.000 habitants, i les relatives al manteniment i la consolidació de l'ocupació autònoma, es limiten a les associacions de persones treballadores autònomes que tinguen personalitat jurídica, caràcter intersectorial, àmbit autonòmic i implantació en el territori de la Comunitat Valenciana, i estiguen legalment constituïdes en el Registre d'Associacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana.





IV



Les ajudes previstes en aquesta ordre tenen la naturalesa jurídica de subvencions i es regiran pel que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant LGS), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament de desenvolupament (d'ara en avant RLGS), així com per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions (d'ara en avant Llei 1/2015).

Conformement al que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es fa constar que el règim d'ajudes establit en aquestes bases no precisa de la seua notificació a la Comissió Europea, conformement al que s'estableix en els articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) de conformitat amb el següent:

Les ajudes a què es refereix la present ordre es concediran amb subjecció al que s'estableix en el Reglament (UE) Núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352, de 24.12.2013).

En conseqüència, les ajudes a les quals es refereix el present apartat no podran aplicar-se a les empreses que operen en els sectors determinats en el punt 1 de l'article 1 de l'esmentat Reglament.

De conformitat amb el que estableix l'article 3.2 del Reglament 1407/2013, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del TFUE a les ajudes de minimis:

L'import total de les ajudes de minimis concedides per un Estat membre a una única empresa no excedirà de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

L'import total d'ajudes de minimis concedides per un Estat membre a una única empresa que realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera no excedirà de 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Aquestes ajudes de minimis no podran utilitzar-se per a l'adquisició de vehicles de transport de mercaderies per carretera.

En compliment del que s'estableix en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant LPACAP), en l'elaboració de la present ordre s'ha actuat d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.



En primer lloc, puix que les raons exposades anteriorment la consolidació de l'ocupació autònoma en la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els principis de necessitat i eficàcia, fonamenten aquesta ordre. És conforme amb el principi de proporcionalitat en contindre la regulació imprescindible per a la consecució dels objectius prèviament esmentats. Igualment, s'ajusta al principi de seguretat jurídica, ja que aquesta norma és coherent tant amb la legislació estatal com amb l'autonòmica vigent. En relació amb el principi d'eficiència, aquesta ordre no imposa càrregues administratives que no estiguen justificades per a la consecució de les seues finalitats. En compliment de l'article 52 del Decret 24/2009, de 13 de febrer i de l'article 25.4 del Decret 105/2017, de juliol, del Consell, de desenvolupament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, s'han realitzat els tràmits de consultes prèvies, informació pública i d'audiència a les entitats que agrupen interessos relacionats amb l'objecte de l'ordre. Així mateix, han sigut emesos els informes preceptius de l'Advocacia General de la Generalitat i de la Intervenció Delegada de la conselleria competent en matèria de treball.



Per tot l'anterior, a la vista del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i en exercici de les competències previstes en els articles 160.2 i 165.1 de la Llei 1/2015, en relació amb l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



CAPÍTOL I

Ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat

Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants.



Article 1. Objecte

Les ajudes previstes en aquest capítol, d'acord amb el règim d'exclusions i amb els requisits establits en el present capítol, tenen com a objecte la consolidació de l'ocupació autònoma en la Comunitat Valenciana mitjançant la concessió d'ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants que, dins de l'any natural de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, d'acord amb els requisits establits en aquest capítol.

Les ajudes que es concedisquen a l'empara del present capítol, tindran la consideració de subvencions públiques i la seua concessió es tramitarà amb subjecció al règim de concurrència competitiva al qual es refereixen l'article 22.1 de l'LGS i els articles 164 i següents de la Llei 1/2015.

A l'efecte del que es disposa en la lletra j) de l'article 165.2 de la Llei 1/2015, l'únic criteri de valoració serà el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.

En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria.



Article 2. Persones beneficiàries

Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones treballadores autònomes amb residència i domicili fiscal en la Comunitat Valenciana, que realitzen de manera habitual, personal, directa, per compte propi i fora de l'àmbit d'adreça i organització d'una altra persona, una activitat econòmica o professional a títol lucratiu, donen o no ocupació a treballadors per compte d'altri, d'acord amb el que s'estableix en l'article 1 de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'Estatut del Treball Autònom.



També serà aplicable aquest capítol als treballs, realitzats de manera habitual, en el territori de la Comunitat Valenciana, per familiars de les persones definides en el paràgraf anterior que no tinguen la condició de treballadors per compte d'altri, conforme al que s'estableix en l'article 1.3.e del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

Amb caràcter general, les persones sol·licitants hauran de reunir els següents requisits:

1. Estar donades d'alta en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social (RETA).

2. Complir, dins de l'any natural de la publicació de la Resolució de convocatòria, un període de cotització mínim de tres anys i màxim de cinc anys ininterromputs.

3. Estar empadronades en un municipi amb menys de 5000 habitants.

4. Estar donat d'alta en el Cens d'Obligats Tributaris de l'Agència Tributària, corresponent el lloc de desenvolupament de l'activitat declarada a un municipi de menys de 5.000 habitants.

En conseqüència amb l'anterior, els domicilis comunicats a la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) en el moment de l'alta, hauran de ser coincidents en aquest moment amb els registrats tant en el Padró com en l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) a l'efecte de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE).

5. No comptar amb més de 9 treballadores o treballadors contractats per compte d'altri el dia de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 3. Exclusions

1. No podran ser beneficiàries de les ajudes establides en aquest capítol les persones en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:

a) Les persones treballadores incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.

b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta l'acompliment del càrrec de persona consellera o administradora, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de manera habitual, personal i directa.

c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries.

d) Les persones sòcies de societats civils irregulars.

e) Les persones sòcies treballadores de les societats laborals.

f) Les persones autònomes sòcies d'una cooperativa de treball associat.

g) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents.

h) Membres del cos únic de notaris.

i) Membres del cos de registradors de la propietat, mercantils i de béns mobles, així com els del cos d'aspirants.

j) Estaran excloses les persones treballadores autònomes els rendiments nets de les quals d'activitats econòmiques obtinguts durant l'exercici anterior al de la convocatòria, del qual es dispose declaració de l'IRPF o Certificat Negatiu d'Hisenda que acredite la no obligació de presentació de declaració de l'IRPF, siguen superiors a la quantia que es determine en les corresponents resolucions per la qual es convoquen aquestes ajudes.

2. Les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de l'LGS.

3. Haver sigut sancionat amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d'infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legal, reglamentàriament, o mitjançant conveni col·lectiu quan aquests extrems puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.

4. Així mateix serà motiu d'exclusió l'haver sigut subjecte de resolució ferma en via administrativa de revocació o, en el seu cas, reintegrament de subvencions per a la promoció de l'ocupació autònoma, consistents en la subvenció de quotes de la Seguretat Social, en els quatre anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.



Article 4. Compatibilitat amb altres subvencions

L'import de les subvencions concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost de l'objecte de la subvenció.





Article 5. Revocació i reintegrament de la subvenció

1. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que la persona beneficiària incórrega en alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS.

2. El procediment de reintegrament s'iniciarà per la direcció general competent en matèria de treball, i seguirà les disposicions generals establides en l'LPACAP, amb les especialitats contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015.



Article 6. Publicitat de les subvencions concedides

Als efectes previstos en els articles 18 i 20 de l'LGS, es procedirà a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de les subvencions concedides, amb expressió de la convocatòria, el programa i crèdit al qual s'imputen, beneficiària, quantitat concedida i finalitat de la subvenció, així com, en la Base de dades Nacional de Subvencions, en els termes previstos en les disposicions indicades.



Article 7. Règim sancionador

1. Les persones beneficiàries d'aquestes subvencions quedaran sotmesos a les responsabilitats i règim sancionador regulat en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015, per la comissió de les infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal, d'acord amb el procediment establit en la normativa de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Són òrgans competents per a la resolució del procediment sancionador els assenyalats en l'article 160 de la Llei 1/2015.



Article 8. Tractament de dades de caràcter personal

Les dades de caràcter personal que figuren en la sol·licitud i, en general, els que resulten del procediment, podran ser inclosos en un fitxer per al seu tractament per la conselleria competent en matèria de treball, com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències.

Les persones sol·licitants podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i en la Llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



Article 9. Comprovació i Pla de Control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà mitjançant la revisió de la documentació que a aquest efecte s'ha establit en les presents bases com d'aportació preceptiva per la persona beneficiària, per al pagament de la subvenció.

2. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, es durà a terme en els termes establits en el pla de control que elaborarà i aprovarà la direcció general competent en matèria de treball amb caràcter previ a la seua execució, en els termes establits en l'article 169.3 de la Llei 1/2015.





Article 10. Instrucció del procediment

Actuarà com a òrgan instructor del procediment per a la concessió de les ajudes regulades en aquest capítol la direcció general amb competències en matèria de treball.

Les funcions de l'òrgan instructor seran:

1. Examinar la sol·licitud i documentació presentada i comprovar el compliment dels requisits per a accedir a les subvencions previstes en aquestes bases.

2. Recaptar en qualsevol moment de la persona sol·licitant la documentació que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les presents bases.

3. Aclarir quants dubtes se susciten en la instrucció de les referides ajudes en el seu àmbit territorial.



Article 11. Comissió de Valoració

1. D'acord amb el que es disposa en l'article 165.2.c) de la Llei 1/2015, es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició del qual serà la següent:

a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general competent en matèria de relacions laborals o persona que li substituïsca.

b) Vocalies:

– La persona titular del servei competent en matèria d'ordenació laboral o persona que li substituïsca.

– La persona titular del servei competent en matèria de relacions laborals o persona que li substituïsca.

– Una funcionària o funcionari designat per la direcció general competent en matèria de treball, que exercirà, així mateix, les funcions de secretaria de la comissió.

2. La comissió podrà recaptar en qualsevol moment la documentació que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les presents bases i la correcta avaluació de la subvenció que, en el seu cas, poguera atorgar-se.

3. La Presidència de la comissió de valoració podrà convocar, a més, a altres persones en funció de les característiques de les matèries a analitzar. Aquestes assistiran a les reunions amb veu però sense vot.

4. La comissió de valoració serà l'encarregada d'aclarir quants dubtes se susciten sobre la interpretació de les presents bases.

5. La comissió de valoració ajustarà el seu funcionament al que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

6. La composició d'aquesta Comissió atendrà el principi de presència equilibrada de dones i homes.

7. En la convocatòria anual d'aquestes ajudes es designarà una o diverses persones que substituiran a cadascun de les persones membres titulars de la comissió de valoració.



Article 12. Proposta de resolució

La comissió de valoració prevista en aquestes bases, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries existents, formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball, que haurà de contindre la relació de sol·licituds admeses, que complisquen els requisits exigits, ordenats per rigorós ordre d'entrada.

En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.

Així mateix, es relacionaran les sol·licituds que es propose denegar, i les causes de la denegació, sent la falta de consignació pressupostària la primera causa de denegació una vegada esgotada la totalitat del crèdit disponible.



Article 13. Increment de crèdits disponibles

En el supòsit que per raó d'una modificació pressupostària es produïra un increment dels crèdits disponibles i poguera disposar-se d'aquests crèdits addicionals per a atendre les subvencions, l'òrgan concedent podrà, prèvia publicació dels crèdits addicionals disponibles i sense necessitat de realitzar una nova convocatòria, procedir a aplicar els crèdits addicionals a la concessió de les subvencions a les quals es refereix les presents bases reguladores.

A aquest efecte, la Comissió de Valoració formularà una proposta addicional per al cas en què valorara positivament sol·licituds presentades que no puguen ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, constituint amb aquestes una relació de reserva degudament ordenada perquè puguen ser resoltes favorablement com a conseqüència de possibles disponibilitats pressupostàries addicionals, que permeten atendre les sol·licituds contingudes en aqueixa relació addicional, sense necessitat d'obrir un nou període de presentació de sol·licituds, de conformitat amb el que es disposa en l'article 58.2 del Reglament de l'LGS i en el que s'estableix en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat que en el seu apartat 2 estableix les regles perquè l'aplicació d'una quantia addicional no precise d'una nova convocatòria i la possibilitat que augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten atendre sol·licituds de subvenció que, complint tots els requisits establits, no hagen sigut beneficiàries, per esgotament del crèdit disponible.





Article 14. Competència per a resoldre

1. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds presentades a l'empara de la present ordre correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball, dins dels límits establits en l'article 160 de la Llei 1/2015, i per delegació d'aquesta, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.



2. La resolució que es dicte indicarà expressament que s'adopta per delegació, i es considerarà dictada per l'òrgan delegant, esgotant la via administrativa.





Article 15. Forma i termini per a resoldre

La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l'endemà a la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.

Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre's desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'LPACAP.



Article 16. Contingut de la resolució

1. La resolució acordarà, de forma motivada, la concessió de la subvenció, la seua desestimació o la no concessió per falta de crèdit disponible, desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda.

2. En cas de concessió de la subvenció, la resolució fixarà expressament la quantia de la subvenció, la forma d'abonament i altres circumstàncies exigibles per al cobrament d'aquesta, recursos i qualssevol altres condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se la persona beneficiària, assenyalant expressament que la subvenció es troba sotmesa al règim de minimis, als efectes previstos en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352, de 24.12.2013).



Article 17. Recursos contra les resolucions

Contra la resolució per la qual es resolga el procediment podrà interposar-se, bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà a la notificació de la resolució, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'estableix en els articles 10.1, lletra a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de quants altres recursos s'estime oportú deduir.



Article 18. Modificació de la resolució

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, d'acord amb el que s'estableix en l'article 19.4 de l'LGS.





Article 19. Quantia de la subvenció

1. La quantia de la subvenció serà:

a) 3.000,00 euros en els supòsits de:

– Dones víctimes de violència de gènere.

– Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %.

– Persones víctimes del terrorisme.

– Persones amb 48 o més anys d'edat.

b) 2.800,00 euros en el cas de dones no compreses en els anteriors apartats.

c) 2.600,00 euros en el cas d'homes no compresos en els anteriors apartats.

2. Als efectes establits en aquestes bases, s'exigirà trobar-se en qualssevol d'aquests supòsits a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

3. Per a acreditar la condició de dona víctima de violència de gènere, podrà aportar qualsevol dels següents documents: certificat comprensiu d'aquest extrem emés per la direcció general competent en la matèria o acreditació per part dels serveis socials específics o especialitzats; resolució judicial que haguera acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima; ordre de protecció acordada a favor de la víctima; informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que és víctima de violència de gènere fins que es dicte l'ordre de protecció; en el cas d'estar inclosa en algun programa d'emergència o acolliment de la direcció general competent en matèria de violència de gènere de la Generalitat, mentre aquesta participació es mantinga i durant els dos anys posteriors a la seua eixida d'aquest.



4. Per a acreditar la condició de persona amb discapacitat, podrà presentar còpia de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat o de la resolució per la qual es reconeix el grau de discapacitat.

5. Per a acreditar la condició de persona víctima del terrorisme: certificat emés pel Ministeri de l'Interior o document oficial que acredite tal circumstància.



Article 20. Destinació de les ajudes

La subvenció es destinarà al finançament de les despeses fixes d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social.

A l'efecte d'aquestes bases es consideren costos fixos d'inclusió en el RETA els derivats de l'afiliació i cotització per les contingències previstes en el Títol IV del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social.





Article 21. Procediment de concessió

La concessió de la subvenció es farà en règim de concurrència competitiva, recollit en l'article 164 de la Llei 1/2015, i en l'article 22 de l'LGS, sent l'únic criteri de valoració el moment de presentació de les corresponents sol·licituds. En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les persones interessades, o mitjançant l'esmena efectuada per aquestes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'aquestes ajudes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22.6 d'aquesta ordre.



La concessió d'ajudes s'efectuarà fins a esgotar el crèdit disponible en cada convocatòria destinat a atendre les mateixes.

Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació.



Article 22. Sol·licituds i termini de presentació

1. Les sol·licituds per a l'obtenció de les subvencions regulades en aquest capítol, juntament amb la documentació requerida, es presentaran únicament de manera telemàtica d'acord amb els models oficials disponibles en la Seu Electrònica de la Generalitat, mitjançant el procediment que figura publicat i disponible en la mateixa Seu Electrònica de la Generalitat,

Per a això s'accedirà al catàleg de procediments administratius de la Generalitat.

Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que el sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la citada Seu de la Generalitat.

2. El termini per a presentació de sol·licituds es fixarà anualment en l'acte en el qual es formalitze la convocatòria d'aquestes subvencions i es done publicitat als crèdits pressupostaris que les financen.

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per cada persona sol·licitant. Totes aquelles que es consideren duplicades es tindran per no presentades i, en aquest cas, només es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.

4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores, i comportarà l'autorització a la Conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a l'efecte de verificar que la persona sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de l'LGS, i l'article 22 de l'RLGS, puga recaptar:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Agència Tributària Valenciana, competent en matèria d'hisenda, l'acreditació que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre l'o els anteriors documents, l'òrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant la seua presentació, o en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.

No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència de, almenys, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

5. Quan hagen d'aportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, la persona sol·licitant deurà, en tot cas:

a) Identificar el document o documents afectats.

b) Fer constar la data i l'òrgan o dependència i procediment en què van ser entregats.

c) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

d) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.

6. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació necessària, es requerirà a la persona interessada perquè, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de l'LPACAP, en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa LPACAP.



Article 23. Documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud

1. La sol·licitud general de subvenció i ANNEX I a aquesta, aniran acompanyades de la següent documentació:

a) Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), en el qual conste el domicili fiscal de la persona sol·licitant, actualitzat a data de la publicació de la corresponent convocatòria.

b) Informe de vida laboral, actualitzat.

c) Certificat d'empadronament, actualitzat.

d) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat i signat electrònicament per la persona amb poder suficient per a això. No serà obligatori presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, i en aquest cas serà obligatori indicar, el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.



e) A l'efecte del que es disposa en l'article 3.1.j d'aquestes bases, còpia de declaració d'IRPF (Impost sobre la Renda de les Persones Físiques) de l'exercici anterior a la data de la convocatòria, o autorització a l'òrgan instructor perquè obtinga directament aquesta informació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

f) La documentació que, en el seu cas, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en l'article 19.1 a), conforme al que en això s'indique.

2. La persona sol·licitant haurà d'acompanyar, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents extrems:

a) Compliment dels requisits establits en l'article 13 de l'LGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.



b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.

c) Compromís de comunicar quantes sol·licituds de subvenció tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb l'activitat subvencionada en el present capítol, a partir de la data de sol·licitud.

d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.

e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud.

3. L'òrgan instructor podrà, així mateix, recaptar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les presents bases reguladores.



Article 24. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Les persones que resulten beneficiàries d'aquestes subvencions tindran les obligacions establides amb caràcter general en l'article 14 de l'LGS i, en particular, estaran obligades a:

a) Mantindre la seua alta ininterrompudament en el Règim Especial de Treballadors per compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social durant l'anualitat en la qual es concedeix la subvenció.

b) Acreditar la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda, així com el compliment dels requisits i de les condicions que determinen aqueixa concessió. A aquest efecte podran sol·licitar-se quants documents justificatius siguen necessaris per a comprovar l'aplicació de la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació de l'òrgan concedent, així com a qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, aportant quanta informació li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.



d) Comunicar a la Conselleria competent en matèria de treball, a través de la direcció general competent en aquesta matèria, qualsevol variació o extinció de les condicions que li van donar dret a obtindre la subvenció, en particular l'obtenció d'altres subvencions, ingressos o recursos concedits per a la mateixa finalitat contemplada en aquestes Bases. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega.

e) Acreditar, amb caràcter previ al pagament, que es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, així com amb l'Administració de la Comunitat Valenciana, i que no s'és deutora per resolució de procedència de reintegrament.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

g) Fer pública la informació relativa a la subvenció concedida de conformitat amb el que s'estableix en els articles 3 i 8.4 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació.

h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en aquestes Bases, en l'article 37 de l'LGS, i en els termes recollits en l'article 172 de la Llei 1/2015.

2. L'incompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent.



Article 25. Pagament de la subvenció

D'acord amb el que es disposa en l'article 171 de la Llei 1/2015, amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per la persona beneficiària de la realització de l'activitat, projecte, objectiu o adopció del comportament per al qual es va concedir.

Sense perjudici de l'anterior, es podran establir abonaments a compte i pagaments anticipats el règim dels quals s'ajustarà al que es preveu en la Llei 1/2015 i, en el seu cas, al que disposen les lleis de pressupostos anuals per a aquesta mena d'ajudes.

No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció fins que la persona beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social o mentre tinga la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament. Sense perjudici de l'anterior, podrà realitzar-se el pagament de la subvenció des del moment en què, per òrgan competent de l'Administració de la Generalitat, s'haja notificat a la persona subjecte deutor del reintegrament, l'inici del corresponent expedient de compensació de deutes, amb vista a la seua completa extinció.



Article 26. Règim de garanties

Quant al règim de garanties, s'estarà al que es disposa en l'article 171.5 de la Llei 1/2015, sense perjudici del que puguen disposar les Lleis de Pressupostos de la Generalitat per a cada exercici, amb vista a la seua exempció.



Article 27. Justificació

1. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida, davant la direcció general competent en matèria de treball, mitjançant l'acreditació de l'abonament de les quotes del RETA del mes de gener a novembre de l'any en què es publique la corresponent resolució per la qual es convoquen aquestes ajudes. La justificació podrà fer-se per mitjà de document acreditatiu del pagament de les quotes del RETA expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, o dels extractes o dels rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA de la beneficiària.

El termini per a la presentació de la justificació finalitzarà el 15 de desembre de l'any en què es publique la corresponent convocatòria aquestes ajudes. En cap cas la suma del justificat podrà ser inferior a l'import total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a l'import subvencionat, es procedirà a la minoració i, si escau, reintegrament de la diferència.

No obstant això, l'òrgan concedent podrà ampliar el termini o concedir-lo per a correccions, en els termes establits en l'LGS i les seues normes de desenvolupament i en l'LPACAP, sempre que el retard obeïsca a causes degudament justificades en l'expedient i no imputables a la persona beneficiària de la subvenció.

2. Si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida, o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, se li requerirà perquè esmene la falta o present els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. De no fer-ho així, o de resultar inadequada la justificació, s'iniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.





CAPÍTOL II

Ajudes destinades al manteniment

i consolidació del treball autònom



Article 28. Objecte i procediment de concessió

L'objecte que es persegueix amb les subvencions previstes en aquest Capítol és afavorir el manteniment i la consolidació de l'ocupació autònoma en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, a través d'actuacions integrades de suport, orientació, tutorització i assessorament tècnic a persones treballadores autònomes ja constituïdes.

La concessió de la subvenció es farà en règim de concurrència competitiva, recollit en l'article 164 de la Llei 1/2015 i en l'article 22 de l'LGS.

Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, fins a esgotar el crèdit disponible en cada convocatòria.



Article 29. Entitats beneficiàries

Associacions de persones treballadores autònomes que tinguen personalitat jurídica, caràcter intersectorial, àmbit autonòmic i implantació en el territori de la Comunitat Valenciana, i estiguen legalment constituïdes en el Registre d'Associacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana. Aquestes entitats hauran d'estar inscrites en el citat Registre abans de l'1 de gener de l'any anterior al que es publique la convocatòria a la qual es pretén accedir.



Article 30. Compatibilitat amb altres subvencions

L'import de les subvencions concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost de l'objecte de la subvenció.





Article 31. Revocació i reintegrament de la subvenció

1. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que l'entitat beneficiària incórrega en alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS.

2. El procediment de reintegrament s'iniciarà per la direcció general competent en matèria de treball, i seguirà les disposicions generals establides en l'LPACAP, amb les especialitats contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015.



Article 32. Publicitat de les subvencions concedides

Als efectes previstos en els articles 18 i 20 de l'LGS, es procedirà a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de les subvencions concedides, amb expressió de la convocatòria, el programa i crèdit al qual s'imputen, beneficiària, quantitat concedida i finalitat de la subvenció, així com, en la Base de dades Nacional de Subvencions, en els termes previstos en les disposicions indicades.



Article 33. Règim sancionador

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015, per la comissió de les infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal, d'acord amb el procediment establit en la normativa de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Són òrgans competents per a la resolució del procediment sancionador els assenyalats en l'article 160 de la Llei 1/2015.



Article 34. Comprovació i Pla de Control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà mitjançant la revisió de la documentació que a aquest efecte s'ha establit en les presents bases com d'aportació preceptiva per l'entitat beneficiària, per al pagament de la subvenció.

2. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, es durà a terme en els termes establits en el pla de control que elaborarà i aprovarà la direcció general competent en matèria de treball amb caràcter previ a la seua execució, en els termes establits en l'article 169.3 de la Llei 1/2015.





Article 35. Instrucció del procediment

Actuarà com a òrgan instructor del procediment per a la concessió de les ajudes regulades en aquest capítol la direcció general amb competències en matèria de treball.

Les funcions de l'òrgan instructor seran:

1. Examinar la sol·licitud i documentació presentada i comprovar el compliment dels requisits per a accedir a les subvencions previstes en aquestes bases.

2. Recaptar en qualsevol moment de l'entitat sol·licitant la documentació que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les presents bases.

3. Aclarir quants dubtes se susciten en la instrucció de les referides ajudes en el seu àmbit territorial.



Article 36. Comissió de Valoració

1. D'acord amb el que es disposa en l'article 165.2.c) de la Llei 1/2015, es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició del qual serà la següent:

a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general competent en matèria de relacions laborals o persona que li substituïsca.

b) Vocalies:

– La persona titular del servei competent en matèria d'ordenació laboral o persona que li substituïsca.

– La persona titular del servei competent en matèria de relacions laborals o persona que li substituïsca.

– Una funcionària o funcionari designada per la direcció general competent en matèria de treball, que exercirà, així mateix, les funcions de secretaria de la comissió.

2. La comissió podrà recaptar en qualsevol moment la documentació que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les presents bases i la correcta avaluació de la subvenció que, en el seu cas, poguera atorgar-se.

3. La Presidència de la comissió de valoració podrà convocar, a més, a altres persones en funció de les característiques de les matèries a analitzar. Aquestes assistiran a les reunions amb veu però sense vot.

4. La comissió de valoració serà l'encarregada d'aclarir quants dubtes se susciten sobre la interpretació de les presents bases.

5. La comissió de valoració ajustarà el seu funcionament al que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

6. La composició d'aquesta Comissió atendrà el principi de presència equilibrada de dones i homes.

7. En la convocatòria anual d'aquestes ajudes es designarà una o diverses persones que substituiran a cadascun de les persones membres titulars de la comissió de valoració.



Article 37. Proposta de resolució

Finalitzada la baremació, la Comissió de Valoració formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball, que haurà de contindre la relació d'entitats sol·licitants que compleixen els requisits exigits, per ordre de puntuació, i en cas d'empat, l'ordre de prelació.

En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.

Així mateix, es relacionaran les sol·licituds que es proposa denegar, i les causes de la denegació seguint els criteris de valoració establits en l'article 45 d'aquestes bases.



Article 38. Increment de crèdits disponibles

En el supòsit que per raó d'una modificació pressupostària es produïra un increment dels crèdits disponibles i poguera disposar-se d'aquests crèdits addicionals per a atendre les subvencions, l'òrgan concedent podrà, prèvia publicació dels crèdits addicionals disponibles i sense necessitat de realitzar una nova convocatòria, procedir a aplicar els crèdits addicionals a la concessió de les subvencions a les quals es refereix les presents bases reguladores.

A aquest efecte, la Comissió de Valoració formularà una proposta addicional per al cas en què valorara positivament sol·licituds presentades que no puguen ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, constituint amb aquestes una relació de reserva degudament ordenada perquè puguen ser resoltes favorablement com a conseqüència de possibles disponibilitats pressupostàries addicionals, que permeten atendre les sol·licituds contingudes en aqueixa relació addicional, sense necessitat d'obrir un nou període de presentació de sol·licituds, de conformitat amb el que es disposa en l'article 58.2 de l'RLGS i en el que s'estableix en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat que en el seu apartat 2 estableix les regles perquè l'aplicació d'una quantia addicional no precise d'una nova convocatòria i la possibilitat que augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten atendre sol·licituds de subvenció que, complint tots els requisits establits, no hagen sigut beneficiàries, per esgotament del crèdit disponible.





Article 39. Competència per a resoldre

1. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds presentades a l'empara de la present ordre correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball, dins dels límits establits en l'article 160 de la Llei 1/2015, i per delegació d'aquesta, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.



2. La resolució que es dicte indicarà expressament que s'adopta per delegació, i es considerarà dictada per l'òrgan delegant, esgotant la via administrativa.



Article 40. Forma i termini per a resoldre

La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l'endemà a la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.

Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre's desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'LPACAP.

Article 41. Contingut de la resolució

1. La resolució acordarà, de forma motivada, la concessió de la subvenció, la seua desestimació o la no concessió per falta de crèdit disponible, desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda.

2. En cas de concessió de la subvenció, la resolució fixarà expressament la quantia de la subvenció, la forma d'abonament i altres circumstàncies exigibles per al cobrament d'aquesta, recursos i qualssevol altres condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se l'entitat beneficiària, assenyalant expressament que la subvenció es troba sotmesa al règim de minimis, als efectes previstos en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352, de 24.12.2013).



Article 42. Recursos contra les resolucions

Contra la resolució per la qual es resolga el procediment podrà interposar-se, bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà a la notificació de la resolució, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'estableix en els articles 10.1, lletra a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de quants altres recursos s'estime oportú deduir.



Article 43. Modificació de la resolució

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, d'acord amb el que s'estableix en l'article 19.4 de l'LGS.





Article 44. Accions subvencionables

Seran subvencionables les actuacions que es relacionen a continuació:

a) Actuacions destinades a proporcionar un acompanyament i tutorització d'aquells projectes de treball autònom que, una vegada posats en marxa, requerisquen d'un suport i seguiment continuat.

b) Actuacions destinades a prestar assistència tècnica a les persones treballadores autònomes consolidades per a la implantació de solucions basades en les tecnologies de la informació i la comunicació(TIC), millorar el seu grau tecnològic i la seua presència activa en internet i les xarxes socials.

c) Actuacions d'assessorament en els processos de relleu generacional o relleu de negoci, actuacions la fi de les quals siga la intermediació entre els qui, per aproximar-se a l'edat de jubilació, pretenguen transmetre una activitat empresarial o professional consolidada, i les potencials noves persones empresàries que desitgen emprendre una activitat per compte propi com a persona treballadora autònoma, a través dels instruments que es determinen per a això, així com la difusió de les ofertes i demandes relatives a aquesta mesura i l'orientació i acompanyament a les persones interessades.

d) Actuacions d'assessorament en els processos de canvi d'estratègia competitiva per al manteniment del seu ús, podent suposar un canvi de l'activitat econòmica desenvolupada.



Article 45. Criteris de valoració del projecte, pla o estudi de viabilitat



1. Les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els criteris de valoració que s'assenyalen a continuació:











2. Les sol·licituds hauran d'obtindre un mínim de 60 punts sobre una puntuació màxima de 100 punts per a l'atorgament de la subvenció, quedant excloses aquelles que no aconseguisquen aquesta puntuació.



3. En cas d'empat de puntuació, el criteri per al desempat serà la data d'entrada de la sol·licitud de subvenció.

4. En cas de persistir l'empat, tindrà preferència aquella entitat la data d'inscripció de la qual en el Registre d'Associacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana siga anterior en el temps.



Article 46. Sol·licituds i termini de presentació

1. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes es realitzarà de manera telemàtica. Per a això s'accedirà al Catàleg de Serveis Públics Interactius de la Generalitat i se seleccionarà el servei corresponent, devent l'entitat sol·licitant disposar de qualsevol dels sistemes de signatura electrònica admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat.

2. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

3. El termini per a presentació de sol·licituds es fixarà anualment en la resolució per la qual s'efectue la convocatòria d'aquestes subvencions i es done publicitat als crèdits pressupostaris que les financen.

4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores, i comportarà l'autorització a la conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a l'efecte de que l'entitat sol·licitant acredite el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de l'LGS, i l'article 22 del seu Reglament, puga recaptar:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Agència Tributària Valenciana, competent en matèria d'hisenda, el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Tot això, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen les mesures de simplificació i reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre l'o els documents assenyalats en els apartats anteriors, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació, o en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereixen els mateixos.

No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors juntament amb la resta de la documentació les certificacions abans assenyalades, que hauran de tindre una vigència de, almenys, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

5. Quan hagen d'aportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, l'entitat sol·licitant deurà, en tot cas:

a) Identificar el document o documents afectats.

b) Fer constar la data i l'òrgan o dependència i procediment en què van ser entregats.

c) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

d) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.

6. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació necessària, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de l'LPACAP, es requerirà a l'entitat interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa LPACAP.



Article 47. Documentació que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran de reunir els requisits exigits amb caràcter general en l'LPACAP i l'LGS, i aniran acompanyades de la següent documentació:

a) Còpia de la targeta d'identificació fiscal.

b) Còpia del poder de representació, en el seu cas.

c) Acreditació de la inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana

d) Còpia dels estatuts socials en els quals conste que inclou entre les seues finalitats o objectius el suport o promoció del treball autònom. En el supòsit d'obrar els estatuts en els arxius o registres dependents de l'Administració de la Generalitat, bastarà amb la remissió a l'article dels mateixos on conste tal extrem.

e) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat i signat electrònicament per la persona amb poder suficient per a això. No serà obligatori presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, i en aquest cas serà obligatori indicar, el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.



f) Selecció de l'actuació subvencionable per a la qual se sol·licita l'ajuda i autobaremació dels criteris de valoració, mitjançant model normalitzat denominat annex I.

g) Projecte d'actuacions, segons model normalitzat denominat annex II, que haurà de contindre, com a mínim, els següents extrems:

I. Memòria en la qual es descriga i quantifique la informació relativa dels objectius perseguits pel projecte: tipus d'actuacions, persones destinatàries amb desglossament de sectors i col·lectius considerats estratègics i preferents, sectors d'activitat econòmica, localitats en les quals es desenvolupa, i justificació d'incidència en la consolidació i manteniment del treball autònom i de l'ocupació.

II. Pressupost detallat per a la realització de les actuacions proposades per conceptes.

2. Així mateix, l'entitat sol·licitant haurà d'acompanyar les declaracions responsables relatives als següents extrems:

– Compliment dels requisits inclosos en l'article 13 de l'LGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.



– Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.

– Compromís de comunicar quantes sol·licituds de subvenció tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb l'activitat subvencionada en el present capítol, a partir de la data de sol·licitud.

– Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs; o en el seu cas, declaració de no haver rebut cap.

– Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de la sol·licitud.



3. L'òrgan instructor podrà, així mateix, recaptar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar millor l'exacte compliment de les condicions exigides en les presents bases reguladores.



Article 48. Àmbit temporal

Les actuacions que es realitzen en el marc de les subvencions previstes en aquest Capítol podran desenvolupar-se fins hui en què s'indique en les corresponents convocatòries.



Article 49. Quantia de la subvenció

La quantia màxima que pot rebre cada projecte d'actuació serà de 60.000,00 euros. En cap cas es podrà presentar més d'un projecte per una mateixa entitat.



Article 50. Costos subvencionables

A l'efecte del que es preveu en aquest capítol, es consideren subvencionables els següents costos:

1. Despeses de personal, entenent per tals aquells destinats a sufragar els costos salarials tant del personal encarregat de l'execució del programa com d'aquell que poguera contractar-se per a aquella fi, incloent en tals despeses els corresponents al prorrateig de pagues extraordinàries i les cotitzacions a la Seguretat Social. Aquests costos no podran excedir dels següents límits:

a) Per a cada persona treballadora de l'entitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 1, 2 i 3 del Règim General de la Seguretat Social, un import equivalent a 2,5 vegades la base de cotització mínima mensual que a cada grup li corresponga i es trobe vigent en el moment de la convocatòria.

b) Per a cada persona treballadora de l'entitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 4, 5, 6 i 7 del Règim General de la Seguretat Social, l'import equivalent a 2,5 vegades el salari mínim interprofessional mensual vigent en el moment de la convocatòria.



2. Despeses de desplaçament i estades del personal tècnic i responsables de les actuacions relacionades amb el desenvolupament del projecte, pla o estudi de viabilitat que no podran ser superiors, en cap cas, al 15 % de l'import total de la subvenció concedida.

3. Costos indirectes. D'acord amb el que es preveu en l'article 31.9 de l'LGS, els costos indirectes hauran d'imputar-se per l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en la part que raonablement corresponga d'acord amb principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en quins tals costos corresponguen al període en què efectivament es realitza l'activitat.

Tenint en compte el que s'estableix en l'article 83.3 de l'RLGS, la fracció del cost total que es considera cost indirecte imputable a l'activitat subvencionada s'estableix en un màxim del 10 %.

4. Queden exclosos com a despeses subvencionables els de personal i de serveis professionals que pogueren derivar-se de la contractació d'algun membre dels òrgans de govern de l'entitat sol·licitant.

5. En cap cas el cost de les despeses subvencionables serà superior al valor del mercat.

6. L'entitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 10 % de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de l'LGS i en l'article 68 de l'RLGS.



Article 51. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats que resulten beneficiàries d'aquestes subvencions tindran les obligacions establides amb caràcter general en l'article 14 de l'LGS.

2. Amb caràcter específic seran obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció prevista en aquest Capítol, les següents:

a) Presentar la informació estadística sobre els resultats obtinguts per l'execució del projecte, pla o estudi de viabilitat subvencionat que els siga requerida, sobre la base dels indicadors i metodologia proposats o, en defecte d'això, els que s'establisquen per al seu seguiment i avaluació per la direcció general competent en matèria de treball.



b) Facilitar quants informes qualitatius i quantitatius se'ls sol·liciten per la direcció general competent en matèria de treball a fi de conéixer el desenvolupament del programa.

c) Cooperar amb la direcció general competent en matèria de treball per a donar una major difusió i facilitar el seguiment i avaluació que s'establisquen per a qualsevol dels projectes que s'executen.

d) Si fora necessari realitzar contractacions amb terceres persones, hauran de sol·licitar-se almenys tres ofertes de diferents proveïdors, en aplicació de l'article 31.3 de l'LGS, amb les limitacions establides en la mateixa Llei.

e) Facilitar a la direcció general competent en matèria de treball informació periòdica, així com una memòria final sobre el desenvolupament del programa, d'acord amb els models que per a això es determinen i en els terminis que s'establisquen en la resolució de concessió.

f) Tant l'entitat com el personal destinat a l'execució del programa es comprometen formalment a mantindre el deure de confidencialitat sobre tota la informació que li siga subministrada per l'Administració, en virtut del que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. L'ús de les dades facilitades directament per les persones interessades estarà limitat a l'autorització expressa d'aquests.

g) En el cas que aquestes obligacions s'incompliren o no s'acreditara el seu compliment en els termes anteriorment establits, es procedirà al reintegrament de l'ajuda.



Article 52. Pagament de la subvenció

L'abonament de la subvenció s'efectuarà a les beneficiàries de la següent manera: una bestreta del 30 % de l'import de la subvenció en el termini d'un mes a partir de la data de notificació de la resolució, prèvia sol·licitud de l'entitat beneficiària i acompanyada de garantia o justificació de l'exoneració en els termes assenyalats en l'article següent; el 70 % restant, a la finalització de l'acció per a la qual es concedisca la subvenció, una vegada s'haja justificat la realització de l'acció subvencionada.



Article 53. Constitució de garanties

Quant al règim de garanties, s'estarà al que es disposa en l'article 171.5 de la Llei 1/2015, sense perjudici del que puguen disposar les Lleis de Pressupostos de la Generalitat per a cada exercici, amb vista a la seua exempció.



Article 54. Justificació de la subvenció

La modalitat de justificació d'aquestes subvencions serà la de compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor en els termes previstos en l'article 74 de l'RLGS.

La justificació de la subvenció es realitzarà en la data que s'especifique en cada convocatòria i l'entitat beneficiària haurà de presentar una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la resolució de concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, actuacions, participants, persones destinatàries, províncies i municipis en les quals s'ha desenvolupat, incidència en la consolidació i manteniment del treball autònom i de l'ocupació.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Finançament

Les subvencions regulades per aquesta ordre es finançaran amb càrrec als crèdits aprovats en els Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a cada exercici.

Mitjançant les corresponents resolucions de convocatòria anuals, que es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es donarà publicitat als crèdits pressupostaris disponibles.



Segona. Incidència pressupostària

L'execució del que es disposa en aquesta ordre no comportarà increment de la despesa pública, més enllà dels crèdits consignats a aquest efecte en els pressupostos de la Generalitat, dins del programa i línia adequats per a finançar els seus corresponents convocatòries.



Tercera. Habilitació competencial

1. Es faculta a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball perquè dicte les resolucions i instruccions que es consideren oportunes per al desenvolupament i aplicació del que es disposa en la present ordre i es delega en ella la resolució d'incidències que puguen produir-se amb posterioritat a la resolució de les ajudes, inclosos els errors materials, aritmètics o de fet.

2. Es delega expressament en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball la convocatòria anual de les subvencions reflectides en la present ordre. Les resolucions que puguen dictar-se seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Quarta. Règim jurídic

La present ordre es dicta de conformitat amb el que es disposa en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en els preceptes declarats bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, del Reglament que la desenvolupa aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, així com en la resta de normativa comunitària, estatal i autonòmica que resulte d'aplicació.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació de l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol

Queda expressament derogada l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, modificada parcialment per l'Ordre 2/2019, de 14 de gener, de 2019, de la Conselleria de Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Així mateix, queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposen al que es disposa en aquesta ordre.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Convocatòries anteriors

La convocatòria i altres incidències en relació amb les ajudes establides a l'empara de les bases aprovades per l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, es resoldran de conformitat amb aquesta ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 10 de setembre de 2020



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

Rafael Climent González

Mapa web