Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 de setembre de 2020, de la Direcció de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana, per la qual es dicten instruccions per al curs 2020-2021, als centres que impartixen ensenyances artístiques superiors. [2020/7741]

(DOGV núm. 8913 de 25.09.2020) Ref. Base de dades 007475/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Educació
    Descriptors:
      Temàtics: educació, malaltia infecciosa



Dins de la nova normalitat en què s'emmarca el curs 2020/21, a l'ISEACV es continua desenvolupant directrius cap al total reconeixement acadèmic i social dels ensenyaments artístics superiors els quals, tot trobant-se dins del marc europeu d'educació superior, encara no tenen un tractament igual a l'universitari.

Des del nou context en el qual tots els centres de l'ISEACV compten ja amb el certificat per a dissenyar i desenvolupar el seu Sistema d'Assegurament de la Garantia de la Qualitat dins del programa AUDIT, esdevé fonamental comprendre que dur-lo endavant és responsabilitat de tota la comunitat professional. En aquest sentit, els equips directius en primera instància i tots en general, devem vetllar perquè existisca un repartiment equilibrat de les tasques de gestió entre el personal adscrit a cada centre.

Aquesta resolució té com a finalitat l'organització de determinats aspectes del desenvolupament del curs acadèmic 2020-2021 de les ensenyances artístiques superiors en el nostre àmbit territorial. 

En l'elaboració de les presents instruccions s'ha tingut en compte la Llei 23/2018, de 29 de novembre, de la Generalitat, d'igualtat de les persones LGTBI. També el Decret 102/2018, de 27 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 8/2017, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana. Així mateix, el Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià. 

També, el Decret llei 2/2020, de 3 d'abril, de mesures urgents, en l'àmbit de l'educació, de la cultura i de l'esport, per a pal·liar els efectes de l'emergència sanitària provocada per la Covid-19.

L'Ordre EFP/365/2020/, de 22 d'abril (BOE 24.04.2020), estableix directrius d'actuació per a l'inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada per la Covid-19.

La Resolució de 4 de maig de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional (DOGV 8807, 08.05.2020), estableix el marc i les directrius d'actuació a desenvolupar durant el tercer trimestre del curs 2019-2020 i l'inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada per la Covid-19.

L'Ordre EFP/561/2020, de 20 de juny, del Ministeri d'Educació i Formació Professional (BOE 175, 24.06.2020), publica els Acords de la Conferència Sectorial d'Educació, per a l'inici i el desenvolupament del curs 2020-2021.

Pel que fa a la seguretat dels sistemes de gestió, serà d'aplicació la Llei orgànica 3/2018. de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. També, a la Resolució de 28 de juny de 2018, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions per al compliment de la normativa de protecció de dades en els centres educatius públics de titularitat de la Generalitat. 



Primer. Organització acadèmica

1. Les assignatures de les especialitats i els itineraris dels títols superiors en ensenyances artístiques s'estableixen en les corresponents Ordres números 22/2011, 23/2011, 24/2011, 25/2011 i 26/2011, de 2 de novembre de 2011, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, l'Ordre 90/2014, de 26 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, l'Ordre 72/2016, de 17 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, les Ordres números 12/2017, 13/2017 i 14/2017, de 4 d'abril de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i les Ordres 1/2020, de 10 de gener i 5/2020, de 29 de gener, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital. Les assignatures dels màsters en ensenyances artístiques venen establertes en les corresponents memòries de verificació. No podrà haver-hi cap modificació en elles sense la preceptiva autorització de l'òrgan competent.

2. Les mesures que incorporaran els centres a les seues Normes d'organització i funcionament, hauran de contemplar necessàriament:

a) L'organització de l'atenció educativa i la comunicació amb els alumnes.

b) Les mesures que permeten la coordinació i treball dels òrgans de govern i coordinació docent.

c) Durant el curs 2020-2021 serà especialment important regular l'accés i mobiliitat en el centre. En el cas que la situació ho requerisca i d'acord amb el Pla de contingència que s'haja establit i aprovat per l'INVASSAT i pel Comité de Seguretat i Salut Laboral de cada província, prendre les mesures de prevenció, higiene i promoció de la salut davant la COVID-19, establides per la Conselleria de Sanitat universal i Salut pública.

3. Les programacions didàctiques i les guies docents dels diferents departaments tindran un caràcter obert per poder adaptar-se millor als aspectes del Pla de contingència que canviaran segons els distints escenaris que puguen produir-se. Dites adaptacions seran comunicades a la direcció de l'ISEACV per a la seua aprovació.

4. La direcció dels centres, amb la col·laboració del conjunt del professorat, coordinarà la planificació de la programació lectiva en cas de períodes de no assistència en el centre de l'alumnat i establirà el calendari de les reunions necessàries per a garantir la coherència de la resposta educativa donada en relació amb els diferents nivells i ensenyaments oferits. Per a dur a terme tot això s'estarà al que disposen les autoritats estatals i autonòmiques compentents.

5. En la planificació de les activitats, els centres hauran de preveure en la mesura que siga possible, les diverses circumstàncies en les quals es puga trobar l'alumnat en relació amb l'accés a les noves tecnologies, tant pel que fa al nombre de dispositius de la llar com a la seua tipologia. En aquest sentit s'haurà de tindre en compte que les activitats programades puguen ser desenvolupades independentment de la mena de dispositiu, tant en tauletes digitals, com a ordinadors personals o dispositius mòbils.

6. La direcció del centre podrà, en cas que les autoritats competents així ho contemplen, establir les tasques que s'han de desenvolupar en el centre educatiu que requerisquen presència física de part del personal docent o no docent i les que es poden desenvolupar a través de sistemes de treball a distància o semipresencial. En funció d'aquestes decisions, establirà l'horari de treball que s'ha de desenvolupar en el centre i el que es pot desenvolupar des del domicili.

7. El professorat, sota la supervisió de la direcció d'estudis, es responsabilitzarà de la coordinació i organització de la planificació de les tasques lectives dels seus corresponents grups, d'acord amb les mesures organitzatives i directrius acordades.

8. Davant de les circumstàncies actuals derivades de la Covid-19 i per les necessitats d'implementar sistemes de pedagogia no presencial, en cada centre d'Ensenyaments Artístics Superiors hi haurà un coordinador TIC que col·laborarà amb la resta del professorat per a implementar correctament les mesures que es determinen en aquest àmbit tecnològic. Comptarà amb un descompte de dos hores setmanals lectives sempre i quan no signifique augment de plantilla.

9. És una necessitat per al professorat actualitzar la seua formació en noves tecnologies per a donar la millor resposta possible a l'alumnat en contextos de docència no presencial. Així mateix, els centres, en funció de la realitat formativa del seu claustre hauran de planificar les iniciatives de formació necessàries en els seus Plans anuals de formació.

10. Els membres dels equips directius es responsabilitzaran que tot el personal dels centres  educatius siga coneixedor d'aquestes mesures i del seu compliment. Així mateix tant des de la direcció dels centres com per part de tot el professorat es vetlarà per a garantir l'accés i difusió de la informació en la comunitat educativa a través dels canals oficials d'informació que determinen les Administracions educatives o autoritats responsables en funció de les circumstàncies.



11. El centre farà públiques les guies docents de les assignatures dels estudis impartits durant la primera quinzena d'octubre, sota l'adequació de les mateixes als criteris establerts pels diferents departaments, entre els quals estarán els criteris d'avaluació, els instruments d'avaluació i la calendarització de les actuacions. Correspon a la direcció d'estudis, vetllar per la uniformitat i homogeneïtat d'aquests criteris, sempre atenent la diversitat pròpia de cada àrea.

Els departaments didàctics remetran, fins al 2 d'octubre, les guies docents a l'equip de direcció del centre per a la seua revisió i inclusió en el punt 6 de la Programació General Anual. La plantilla de guia docent s'adjunta en l'annex I.

12. El contingut dels plans d'estudis s'organitza en matèries i assignatures que s'expressaran en crèdits ECTS. El crèdit ECTS representa el volum de treball de l'estudiant i comprèn activitats de caràcter presencial i activitats de treball autónom de l'estudiant, l'organització de les quals s'establirà en la corresponent guia docent. L'assignació de crèdits s'entén referida a un estudiant dedicat a temps complet durant 37 setmanes i mitja, i el nombre d'hores per crèdit s'estableix en 25.



13. La valoració de l'assistència responsable per part de l'alumnat es tractarà en els termes que s'establisquen a les diverses guies docents. 



14. El «No presentat/da» es considerarà una condició, sempre entesa com a excepcional, i no una qualificació. Per tant, la valoració d'aquesta condició estarà sotmesa a la consideració de la direcció del centre, una vegada estudiada la documentació que acredite i al·legue les circumstàncies per causes objectives degudament justificades, com ara malaltia greu, situació COVID o qualsevol altra causa de força major. Es considera que la condició de no presentat en l'acta no consumeix convocatòria.

15. Quan un alumne/a deixe d'assistir sense justificació a les classes de totes les assignatures de les quals s'haja matriculat durant un període continuat equivalent a un terç del curs, es considerarà abandó acadèmic per part d'eixe alumne/a. En eixe cas perdrà la condició d'alumne/a, quedant desvinculat/da dels estudis en els termes que s'especifiquen al punt 5, de l'article 14 del Decret 48/2011, de 6 de maig, del Consell, pel qual s'estableix l'ordenació de les ensenyances artístiques superiors. Segons la tipologia del centre podrà oferir-se aquesta vacant si hi ha llista d'espera, sempre que en el moment que es determine l'abandó permeta al/la nou/va estudiant l'aprofitament eficaç dels estudis. Per a les persones que estiguen en aquest supòsit es considerarà que la seua situació administrativa és la que tenien prèviament a la matriculació en aquest curs.

Tal com s'estableix en el punt 5 de l'article 14 del Decret 48/2011, de 6 de maig, del Consell, pel qual s'estableix l'ordenació de les ensenyances artístiques superiors els estudiants i les estudiants que hagen sigut desvinculats, per qualsevol causa (faltes d'assistència, impagament, renúncia de matrícula,...), per primera vegada dels estudis que conduïxen al títol no podran incorporar-se als estudis al curs següent al que es produisca la desvinculació i podran demanar el reingrés en la titulació després de dos cursos desvinculats d'aquesta. Un nou incompliment de les condicions de permanència suposarà la desvinculació definitiva de la titulació.

16. El «No Qualificat», és un no aprovat sense nota numèrica que s'aplicarà quan el professorat manque d'elements de valoració per establir criteris de qualificació. Aquesta qualificació corre convocatoria.

17. Cada matrícula comporta dos convocatòries d'avaluació, primera i segona. Les matrícules es consideren provisionals fins al 30 d'octubre de 2020. A partir d'aquesta data no es realitzaran canvis en la matrícula.

18. Per al curs acadèmic 2020-2021 l'ordre de matrícula de l'alumnat de primer curs vindrà establert per la qualificació total obtinguda en les proves específiques d'accés. Per a l'alumnat que ja ha estat matriculat en cursos anteriors i realitze matrícula completa l'ordre de matrícula es calcularà atenent als següents paràmetres:



OM = (PR * 3) + (NMS * 0'5) + (CT * 2),



on OM és l'Ordre de Matrícula, PR el paràmetre de rendiment del curs anterior (número de crèdits superats entre el número de crèdits matriculats, sense computar els reconeguts), NMS la nota mitja ponderada de l'expedient per a mesurar l'aprofitament acadèmic (suma de la ponderació de crèdits superats amb la seua qualificació entre suma del total de crèdits matriculats en l'expedient de l'alumnat) i CT el paràmetre de crèdits que falten per a finalitzar la titulació (número de crèdits superats atenent a les tipologies de les assignatures del pla d'estudis entre el número total de crèdits de la titulació).



19. L'alumnat amb matrícula condicionada que no se li haja concedit la beca, o que no haja rebut contestació a la seua sol·licitud o reclamació de beca quedarà bloquejat i desvinculat del centre en cas de no presentar la documentació necessària o abonar les taxes corresponents abans del 14 de març de 2021. 

20 L'alumnat becat estarà obligat a aportar la credencial d'obtenció de beca en la secretaria del centre en el moment que li siga notificada. La bonificació de becari s'aplica a la matrícula sols per l'import dels crèdits ECTS matriculats, sempre que no siguen de segona matrícula. Les taxes administratives sempre s'han d'abonar. La resta de bonificacions estipulades per la normativa vigent (família nombrosa, monoparental,...) s'apliquen a totes les taxes.

21. La matrícula de la convocatòria extraordinària a la qual fa referència l'article 14, punt 4 del Decret 48/2011, de 6 de maig, es realitzarà obligatòriament en el curs immediatament següent al que s'haja produït la situació per poder ser autoritzada per la direcció del centre on es trobe l'expedient. Aquesta convocatòria dona dret a cursar de nou l'assignatura i en tots els casos haurà de ser avaluada durant el període que corresponga a la primera convocatòria de l'assignatura afectada. En cas de no superar-se aquesta convocatòria l'estudiant quedarà desvinculat dels estudis i per tant no podrà realitzar nova matrícula ni trasllat d'expedient.

22. D'acord amb el que s'estableix en el Decret 48/2011, de 6 de maig, l'alumnat podrà matricular-se d'un màxim de 72 crèdits ECTS com a còmput global de crèdits matriculats en tots el seus expedients. El mínim en la matrícula d'una especialitat serà de 18 crèdits ECTS, llevat que a l'estudiant li queden menys crèdits per poder finalitzar la titulació d'una especialitat.

23. S'àmplia el requisit de superar un mínim de 12 crèdits ECTS establit en el Decret 48/2011, de 6 de maig a tot l'alumnat matriculat en el centre, amb independència del curs. Si no compleixen aquest requisit, no podran matricular-se en la mateixa titulació fins que passen dos anys acadèmics. A l'efecte del que s'estableix en aquest apartat, l'alumnat matriculat a temps parcial hauran d'aprovar almenys 6 crèdits ECTS per curs. No comptabilitzaran com a crèdits aprovats els que hagen sigut reconeguts.

Queden exemptes de les limitacions anteriors aquelles persones que justifiquen circumstàncies de força major que puguen haver influït en el seu rendiment acadèmic o per circumstàncies de tipus socioeconòmic. Serà competència del director/a del centre la decisió sobre cada cas. També queden exemptes d'aquestes limitacions aquelles persones matriculades del Treball Fi de Títol o del Treball Fi de Máster com a única assignatura per a finalitzar la seua titulació.



Segon. Calendari acadèmic per al curs 2020-2021

1. Les activitats acadèmiques del curs 2020-2021, per a les ensenyances artístiques superiors, s'iniciaran el dia 28 de setembre de 2020 i finalitzaran el dia 16 de juliol de 2021. 

2. Els períodes de vacacions del curs 2020-2021 seran els següents:



Vacacions de Nadal: des del 23 de desembre de 2020 fins al 6 de gener de 2021, ambdós inclosos.

Vacacions de Pasqua: des de l'1 fins al 12 d'abril de 2021, ambdós inclosos.



3. Seran festius i no lectius els dies següents: 

9 d'octubre, dia de la Comunitat Valenciana

12 d'octubre, Festa Nacional d'Espanya

8 de desembre, Dia de la Inmaculada Concepción

19 de març, Sant Josep

Aquells dies fixats pel Consell Escolar Municipal

No se suspendrà l'activitat docent i lectiva, ni es podrà tancar cap centre, en dies que no siguen els oficialment festius. 

4. El curs acadèmic s'organitza en dos semestres:

a) Les activitats acadèmiques lectives del primer semestre s'iniciaran el dia 28 de setembre de 2020 i finalitzaran el dia 15 de gener de 2021, ambdós inclosos. Aquells centres on coincidisca aquesta data de inici amb el començament dels cicles podran ajornar un dia l'inici de curs donat la situació sanitària de pandèmia actual.

b) Les activitats acadèmiques lectives del segon semestre s'iniciaran el dia 1 de febrer de 2021 i finalitzaran el dia 21 de maig de 2021, ambdós inclosos.

5. Període d'exàmens:

El període d'exàmens per a la primera convocatòria serà: 

a) Primer semestre, del 18 fins al 29 de gener de 2021, ambdós inclosos.

b) Segon semestre, del 24 de maig fins al 4 de juny de 2021, ambdós inclosos. 

El període d'exàmens per a la segona convocatòria, tant del primer com del segon semestre, serà del 7 de juny al 16 de juliol de 2021. 



Aquelles assignatures que per la seua naturalesa hagen estat organitzades de forma anual realitzaran l'avaluació tal com es determine en la seua Guia Docent podent fer-se en una única avaluació a l'any. En aquest cas, la primera convocatòria de l'examen tindrà lloc durant el període fixat per a la convocatòria del segon semestre, açò és, del 24 de maig al 4 de juny de 2021, ambdós inclosos. En aquest cas, en compte de semestral, el període d'exàmens establit per a la primera convocatòria del primer semestre, comprès entre els dies 18 al 29 de gener de 2021, tindrà el caràcter de lectiu.

El període d'exàmens per als treballs fi de títol (TFT), primera i segona convocatòria, serà del 7 de juny al 16 de juliol de 2021, ambdós inclosos. A més a més, per a l'alumnat de segona matrícula i posteriors en el treball fi de títol, també podrà realitzar-se en primera convocatòria de l'1 al 5 de febrer de 2021, ambdós inclosos, i a una segona convocatòria del 7 de juny al 16 de juliol de 2021, ambdós inclosos.

Cada centre notificarà a l'ISEACV, per a la seua autorització, el calendari programat d'exàmens de segona convocatòria i de treballs fi de títol. Aquests períodes només podran ser modificats, amb l'autorització prèvia de l'ISEACV, exclusivament en cas que es produïsquen circumstàncies excepcionals degudament justificades. Una vegada autoritzat el calendari es farà públic en llocs oficials d'informació de cada centre, per a coneixement de tota la comunitat educativa.

6. El desenvolupament de les proves específiques d'accés i admissió a les ensenyances artístiques superiors d'Art Dramàtic, Arts Plàstiques, Dansa, Disseny i Música per al curs 2021-2022 es duran a terme durant el període que va del 14 de juny al 16 de juliol de 2021, ambdós inclosos. Els centres faran pública la convocatòria, als llocs oficials d'informació, i matricularan l'alumnat que haja superat les proves d'aquesta convocatòria. Cas que queden vacants, els centres realitzaran les proves específiques d'accés i admissió durant el període del 2 al 8 de setembre de 2021, ambdós inclosos. 

La prova específica per a persones sense requisits acadèmics (art. 69.5 LOE) comptarà amb una única convocatòria que se celebrarà el 2 de juny de 2021.

7. Per als estudis de Màster en ensenyaments artístics, l'organització acadèmica i les proves d'accés vindran determinades per l'establert en les seues corresponents memòries de verificació. Aquesta informació es farà pública als llocs oficials de comunicació. La persona responsable de coordinar cada màster remetrà a l'ISEACV, abans del 30 d'octubre, l'acta amb la constitució de la Comissió Acadèmica de Títol (CAT) del curs, en la qual s'inclourà un representant de l'alumnat. A més a més es remetran a la direcció de l'ISEACV les actes de les reunions de la CAT realitzades durant el curs.





Tercer. Reconeixement i transferència de crèdits

1. Procediment i normativa. El reconeixement i transferència de crèdits per a les ensenyances artístiques superiors es realitzarà de conformitat amb allò que es determina en el Decret 69/2011, de 3 de juny, del Consell, pel qual es regula el reconeixement i la transferència de crèdits.



2. Terminis. Als efectes del que establix l'article 13 de l'esmentada norma, l'alumne/a haurà de sol·licitar el reconeixement i transferència de crèdits el dia en que realitze la matrícula, presentant la corresponent documentació acreditativa en la secretaria del centre on es trobe matriculat/da fins al dia 30 de setembre de 2020.



No es realitza matrícula ni s'han d'abonar les taxes del crèdits dels quals es sol·licita reconeixement. Una vegada resolt l'expedient de reconeixement de crèdits, les assignatures reconegudes passaran a formar part de l'expedient acadèmic de l'alumnat i les assignatures de les quals s'haja denegat el reconeixement podran ser matriculades, en la secretaria del centre fins al 30 d'octubre de 2020, sempre que el número de crèdits total de la matrícula de cada estudiant no supere els 72 crèdits ECTS. 

Per a aquelles sol·licituds en què existisquen regles precedents, el/la director/a del centre remetrà a la direcció de l'ISEACV les propostes de resolució, juntament amb la documentació corresponent, amb anterioritat al dia 19 d'octubre de 2020. 

Per a aquelles sol·licituds en què no hi haja regles precedents, el/la directora/a del centre remetrà a la comissió acadèmica d'estudis (CAE) corresponent les sol·licituds abans del dia 9 d'octubre de 2020. 



3. Imprès de sol·licitud. Les sol·licituds s'hauran de tramitar amb el document normalitzat que s'adjunta en l'annex II.

4. Proposta de resolució Els centres remetran a la direcció de l'ISEACV les propostes de resolució seguint el model normalitzat facilitat per l'ISEACV.

5. Activitats de centre. La direcció del centre podrà sol·licitar a la direcció de l'ISEACV, amb anterioritat al 30 d'octubre de 2020, autorització a la proposta amb l'oferta d'activitats culturals, artístiques i/o representació estudiantil, referides en el punt 3 de l'article 4 del citat Decret 69/2011, de 3 de juny, del Consell, que podran realitzar els estudiants del centre per a obtenir reconeixement d'un màxim de sis crèdits com a optatius. Aquesta sol·licitud anirà acompanyada del corresponent informe i/o guia docent de cadascuna de les activitats proposades, que seran inclosos en el punt 7 de la Programació General Anual.





Quart. Programació general anual 

Els centres remetran a l'ISEACV, abans del 6 de novembre de 2020, la seua programació general anual en suport informàtic (CD, DVD, memòria USB) i d'acord amb el models proporcionats pel programari Àrtic. Aquesta estarà constituïda pel conjunt d'actuacions acadèmiques i culturals, així com pel programa d'investigació que es realitzaran en el centre cada curs, i inclourà els següents apartats:

Pla de contingència de centre Covid-19

Matrícula, sol·licituds i resultats d'accés (especificant la forma d'accés), alumant estranger i titulat del curs anterior del Centre distingint per sexe. Dades desglossades por titulacions, especialitats/itineraris, assignatures i cursos.

Horari dels grups d'alumnes.

Horari complet del professorat, ordenat alfabèticament, amb les assignatures i cursos que imparteixen segons s'estableix en la corresponent ordre del pla d'estudis, l'horari de dedicació a gestió docent i de suport a l'equip directiu, i a la investigació, tot explicitat de forma entenedora. El document anirà degudament signat per cada professor/a, visat pel/la cap d'estudis, i segellat pel centre.

Programa d'investigació del professorat. Criteris per al repartiment del conjunt de les hores dedicades a investigació.

Programa de mobilitat dels estudiants i del professorat, on es detallarà tota la informació dels convenis de mobilitat per al curs 2020-2021.

Guies docents de les assignatures impartides en el centre, amb les diligències corresponents elaborades per les direccions dels departaments.

Activitats de centre: sol·licitud i informe d'activitats de centre objecte de reconeixement de crèdits per a l'alumnat.

Pla de formació del professorat del centre: sol·licitud i informe amb el pla de formació permanent destinada al personal docent del centre.



Els centres en els quals s'impartisquen cicles formatius dirigiran la informació acadèmica referida a aquests ensenyaments directament al Servei d'Ensenyaments de Règim Especial en base a les instruccions específiques del mateix.

Les Programacions Generals Anuals dels centres són documents públics que poden ser consultats a les secretaries dels mateixos.





Quint. Horari del professorat

D'acord amb la normativa vigent la jornada laboral serà, amb caràcter general, de 37 hores i 30 minuts a la setmana. L'horari del professorat s'ha de distribuir en cinc dies per setmana.

De les 25 hores de dedicació setmanals en el centre, amb caràcter general, 19 seran de docència directa. D'aquestes, es disposarà per a investigació d'aquelles que al professor/a li puguen correspondre en base a les condicions del lloc de treball i a les exigències organitzatives del centre.

Les altres 6 hores, fins a les 25, estaran dedicades a l'atenció d'alumnes, a la investigació, a la gestió docent o a la col·laboració en la gestió del centre en aquells casos que es determinen. Les hores d'atenció a l'alumnat estaran publicades als taulers d'anuncis oficials i a la web del centre. S'actualitzaran segons el període acadèmic s'organitze semestralment o anual. 

Les hores de dedicació mínima a la docència directa setmanal per als membres dels equips directius dels centres ha de ser de 4 hores. Aquest curs, de manera excepcional, i a causa de les circumstàncies derivades de la COVID-19, els directors de centre podran sol·licitar l'exempció de docència mitjançant escrit motivat dirigit a la directora del ISEACV. L'esmentada excepció, a petició de la direcció del centre, serà avaluada per la direcció de l'ISEACV que l'aprovarà, si escau.



Els horaris individuals del professorat contemplaran les hores dedicades a la direcció, a la coordinació docent, a la investigació i a la gestió del centre. El professorat podrà impartir fins a 6 hores diàries de docència directa amb l'alumnat.

Els contractes a temps parcials es distribuiran preferiblement i segons les possibilitats de docència a raó d'1 dia per als de 6 hores/setmana, 2 dies per a contractes entre 7 i 10 hores/setmana, 3 dies per a contractes entre 11 i 13 hores/setmana, 4 dies per a contractes entre 14 i 16 hores/setmana i de 5 dies per a contractes a partir de 16 hores/setmana.

L'horari lectiu de docència directa a l'alumnat per part del professorat especialista s'ajustarà a l'estipulat al seu contracte. 

En allò referit a les compatibilitats i incompatibilitats laborals, tant per als equips directius com per a la resta del professorat i del personal, serà d'aplicació el que disposa la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, i del Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, que la desenvolupa.





Sext. Programa d'investigació del professorat 

Tot el professorat funcionari que ocupe una jornada laboral a temps complet en l'impartiment dels ensenyaments que condueixen a l'obtenció del títol superior en Ensenyaments Artístics, nivell 2 del MECES, i/o ensenyaments de postgrau que es corresponen amb el nivell 3 del mateix marc, podrà dedicar temps lectiu a la investigació sempre que les necessitats organitzatives del centre i les exigències de la docència així ho permeten. El professorat que no complisca aquestes condicions podrà participar en l'estructura d'investigació del centre al qual estiga adscrit, atenent el que s'estableix en el tercer paràgraf de l'apartat t Quint d'aquesta resolució.

Es pot integrar en un grup d'investigació qualsevol membre del personal docent de l'ISEACV, siga contractat a temps complet o parcial, assumint les condicions anteriorment citades. També poden formar part del grup d'investigació, personal investigador d'altres centres d'ensenyament superior i d'universitats. Aquesta integració no suposarà en cap cas vinculació contractual o estatutària amb l'ISEACV. Tindran la consideració de col·laboradors del grup d'investigació, amb la prèvia autorització de la Comissió d'Avaluació de la Investigació de l'ISEACV, el personal investigador d'altres grups d'investigació de l'ISEACV, el personal investigador en formació i el personal d'administració i serveis. 



Per al conjunt d'hores que es dediquen a la investigació en cada centre, es tindrà en compte el que estipula l'Article 15, del Decret 82/2009, pel qual s'aproven els Estatuts de l'ISEACV.  

El professorat de l'ISEACV ha d'adscriure's i pertànyer a un grup d'investigació per poder dur a terme un programa d'Investigació.



S'entén per grup d'investigació a l'investigador/a o conjunt d'investigadors que desenvolupen un programa d'investigació en una de les línies definides per l'ISEACV, amb l'objectiu de realitzar una producció científica o artística, i de la investigació educativa pròpia de les ensenyances artístiques. 

Es podran constituir grups d'investigació intercentres o multidisciplinaris, així com incorporar professorat d'altres centres d'investigació o universitats quan el programa d'investigació ho requerisca i estiga degudament justificat.

Els grups d'investigació comptaran amb un/a investigador/a principal, preferiblement doctor/a, que serà la persona responsable de dirigir i organitzar el grup. Cap membre d'un grup d'investigació podrà pertànyer simultàniament a més d'un grup d'investigació. En cas de personal d'investigació en formació haurà d'estar adscrit al mateix grup que el professorat responsable de la seua formació o perfeccionament.



L'alta del grup d'investigació haurà de ser sol·licitada per el/la investigador/a principal segons el model que s'adjunta en l'annex III. En la sol·licitud d'alta i registre han de figurar les dades de tots els membres que componen el grup d'investigació, la línia d'investigació a la qual s'adscriuen i el títol del programa d'investigació.

El professorat investigador remetrà a la direcció del centre al qual pertany la persona investigadora principal, fins al 6 d'octubre, les sol·licituds d'alta i registre (annex III en suport informàtic) dels grups d'investigació amb la relació del professorat a ell adscrit i amb el seu corresponent projecte d'investigació que constarà d'una proposta on s'indiquen els objectius del treball, la seua justificació des del punt de vista acadèmic i professional, així com les aportacions esperades en cadascun d'eixos àmbits. Les sol·licituds d'alta, registre i les propostes d'investigació seran incloses en el punt 4 de la Programació General Anual.

Els projectes d'investigació podran ser interanuals. No obstant tindran una revisió i informe anual de funcionament per part dels grups i dels òrgans d'avaluació i control corresponents.

El professorat investigador principal remetrà al/la representant de la Comissió d'Avaluació de la Investigació les memòries dels treballs d'investigació realitzats qui, al seu torn, les enviarà a la direcció del centre, a fi de ser incloses a la memòria de final de curs, tot abans del 26 de juliol (en suport informàtic). El model de la memòria d'investigació s'adjunta en l'annex IV. 



Sèptim. Programa de formació del professorat curs 2020-2021

1. Per a garantir el compliment efectiu del que disposa la disposició transitòria primera de l'Ordre 35/2018, de 22 d'agost, (DOGV 8368, 24.08.2018) i garantir la formació necessària a tot el professorat que treballa en els centres de l'ISEACV i forma part de les seues bosses, per a l'obtenció i acreditació del requisit lingüístic de valencià (nivell C1 del Marc Europeu de les Llengües), l'ISEACV en coordinació amb la direccions generals de Personal Docent i Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, i el servei de Formació del Professorat, de la Conselleria d'Educació, oferiran els cursos específics necessaris, en els diferents centres de l'ISEACV perquè tot el professorat d'aquests ensenyaments puga realitzar la formació necessària, dins de la seua jornada laboral, per a obtindre, a la finalització d'aquesta, el corresponent certificat de nivell C1 de valencià.



2. La Comissió de Formació del Professorat de l'ISEACV proposarà els cursos de formació del professorat a realitzar durant el curs 2020-2021 en funció de les necessitats detectades. 

3. La direcció del centre sol·licitarà a la direcció de l'ISEACV, amb anterioritat al 30 d'octubre de 2020, autorització a la proposta amb l'oferta del pla de formació del centre per al curs 2020-2021, que s'ajustarà a l'establert en la Resolució de 24 d'abril de 2015, conjunta de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, i de la Direcció de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana, per la qual es regula l'accés a l'oferta de formació permanent del professorat i l'assignació de crèdits per la participació en les esmentades activitats al personal docent dels centres de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana (ISEACV).



4. La sol·licitud amb l'oferta formativa per al professorat contindrà l'informe corresponent per a cadascun dels cursos proposats amb la següent informació, que serà inclosa en el punt 8 de la Programació General Anual: nom, objectius, continguts i metodologia del curs, coordinador/a, calendari, durada y curriculum vitae dels ponents. Es potenciaran les accions formatives destinades a la formació del professorat en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.





Octau. Memòria final del curs

Els centres remetran a l'ISEACV abans del 30 de setembre de 2021 la memòria final del curs acadèmic 2020-2021 en suport informàtic (CD, DVD, memòria USB). Estarà constituïda pels informes de les actuacions acadèmiques, culturals i d'investigació proposades en la Programació General Anual, indicant el grau de realització:

1. Anàlisi estadística i qualitativa dels resultats acadèmics del curs.



2. Programa de mobilitat dels estudiants i el professorat realitzat (desglossat per països).

3. Informe de les pràctiques externes realitzades per l'alumnat i llistat d'acords de cooperació educativa actius.

4. Informe del pla anual d'activitats culturals.

5. Memòries amb els resultats dels projectes d'investigació del professorat.

Els centres en els quals s'impartisquen cicles formatius dirigiran la informació acadèmica de la PGA referida a aquests ensenyaments directament al Servei d'Ensenyaments de Règim Especial en base a les instruccions específiques del mateix.



Nové. Reclamació de qualificacions

Per a les reclamacions de notes que es produïsquen en els estudis artístics superiors es procedirà de la manera següent: 

Si una vegada efectuada pel/per la professor/a els aclariments sol·licitats a la vista de les proves i la resta de mitjans que li van servir com a elements de juí per a qualificar es manté la reclamació, aquesta es presentarà per mitjà d'un escrit motivat dirigit al / a la director/a del centre dins dels tres dies hàbils següents a aquell en què la qualificació va ser notificada públicament. 

El/la director/a emetrà –i notificarà– un dictamen en el termini de cinc dies des de la recepció de la reclamació, a la vista de l'informe redactat per una comissió que convocarà a tal efecte. Dita comissió estarà integrada pel/per la cap d'estudis (o la persona en qui delegue); el/la cap del departament de l'àrea de coneixement a què pertany l'assignatura la nota de la qual és objecte de reclamació, i un/a professor/a que impartisca l'assignatura o si és el cas el/la cap del departament de l'especialitat a què pertany la dita assignatura o si és el cas el/la un/a professor/a departament de l'especialitat a què pertany la dita assignatura. 

Contra la resolució del director/a es podrà interposar un recurs d'alçada davant de la direcció de l'ISEACV en el termini d'un mes a comptar des de la resolució denegatòria.



Decé. Optatives, Treball Fi de Títol i pràctiques externes

Per al curs 2020-2021 es procedirà de conformitat amb l'establert en l'Ordre 85/2014, de 23 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les assignatures optatives, el treball de fi de títol i les practiques acadèmiques externes dels estudiants d'ensenyances artístiques superiors dels centres de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana.

Per a la realització de pràctiques externes extracurriculars es considerarà que l'alumnat està matriculat del curs acadèmic en curs fins al 30 de setembre de 2021.



Onzé: Avaluació curricular per mitjà de compensació de qualificacions

Per al curs 2020-2021 es procedirà de conformitat amb l'establert en la Normativa de 15 de maig de 2015, del Consell de Direcció de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana, sobre avaluació curricular per mitjà de compensació de qualificacions de l'alumnat de títols superiors d'ensenyaments artístics i de màster en ensenyances artístiques de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana (ISEACV). Aquesta normativa s'adjunta com annex V a la present resolució.



Dotzé: Sol·licitud de nova oferta formativa

L'ISEACV estudiarà i valorarà les possibilitats i l'oportunitat de noves ofertes formatives en base a les línies estratègiques de les mateixes. Tot conclòs aquest procés, si es dona el cas, s'iniciarà el tràmit d'aprovació corresponent.





Tretzé: Permisos i llicències.

Els permisos i llicències del personal docent no universitari es regulen pel Decret 7/2008, de 25 de gener, del Consell. Sense perjuí de les autoritzacions que puguen pertocar al professorat en base a la norma aplicable, l'ISEACV, en compliment dels seus objectius estatutaris, podrà autoritzar permisos i llicències, degudament justificats, una vegada vist l'informe de les direccions dels centres.

Totes les eixides del professorat requereixen autorització, incloses les de mobilitat per programes ERASMUS i les d'assistència a convocatòries d'institucions i organismes relacionats amb eixos programes. 



Aquells permisos, la concessió dels quals correspon a la direcció del centre, apareixen estipulats a la norma citada. La resta de permisos i llicències s'han de sol·licitar a la Direcció Territorial, a la Direcció de l'ISEACV i a la Direcció General de Personal Docent, segons siga del cas, per la via corresponent.

Les llicències de formació a realitzar durant el més de juliol se sol·licitaran directament al següent correu electrònic de l'ISEACV: info@iseacv.es



Catorzé: Supervisió de la norma

La Inspecció Educativa vetllarà pel compliment de tot allò referit a personal docent inclòs en aquestes instruccions.



València, 23 de setembre de 2020.– La directora de l'Institut Superior de Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana: Inmaculada Sánchez Velasco.

Mapa web