Ficha docv

Ficha docv









DECRET 161/2020, de 23 d'octubre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i de concessió directa de subvencions a explotacions de producció de conills per la Covid-19. [2020/8929]

(DOGV núm. 8939 de 29.10.2020) Ref. Base de dades 008580/2020




Com a conseqüència de l'emergència de salut pública ocasionada per la Covid-19, el Govern d'Espanya ha declarat, mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, en el qual s'adopten mesures de salut pública que han alterat la normalitat en el desenvolupament de les relacions socials, econòmiques i productives.

Una vegada superat aquest estat d'alarma, les conseqüències econòmiques persisteixen en la societat, ja que una part important del consum de carn de conill va destinat a les reunions socials i al canal de la restauració i l'hostaleria. Aquestes activitats s'han reduït considerablement, tant durant l'estat d'alarma com en la fase posterior, per por de contagis, l'activitat turística és pràcticament inexistent, molts locals que romanien molt actius en l'època estival estan tancant per falta de clients o redueixen els horaris d'activitat. Aquests canvis socials estan afectant el consum d'uns productes molt concrets, i entre aquests, la carn de conill.



La situació crítica que estan travessant les explotacions ramaderes de producció de conills, que pot ocasionar la desaparició d'un nombre important d'explotacions, la majoria situades en zones rurals, en les quals les activitats alternatives són escasses, obliga les administracions públiques a establir, d'acord amb altres polítiques implementades per l'Estat i per la Unió Europea, ajudes a aquest sector productiu.



Per tot això es considera necessari i urgent establir una línia de subvencions per al suport al sector ramader de producció de conills de la nostra comunitat autònoma, per a evitar la desaparició definitiva d'unes activitats econòmiques bàsiques, perquè les zones rurals de la Comunitat Valenciana continuen vives i els consumidors puguen continuar comptant amb aliments de qualitat, produïts en aquesta terra amb les majors garanties de qualitat i seguretat. En aquest sentit, s'ha considerat com a persones beneficiàries de l'ajuda les titulars que pel seu cens duen a terme una activitat professional, prenent-se com a referència un cens superior a 249 conilles a 31 de març de 2020.



Des de la declaració de la pandèmia per l'Organització Mundial de la Salut, el passat 11 de març, i en el marc de les competències que li atribueix l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, la Generalitat ha anat adoptant de manera gradual diverses mesures excepcionals que han tingut per objecte limitar la propagació de la Covid-19, i el contagi de la ciutadania.

Davant aquesta situació excepcional, constitueix també un deure de les autoritats públiques procurar que les mesures adoptades no produïsquen danys irreversibles en el teixit productiu i social, impulsant les actuacions, urgents i excepcionals, que siguen necessàries per a pal·liar els efectes negatius de la limitació de la mobilitat i de la suspensió temporal de gran part de l'activitat econòmica. En aquesta emergència sanitària, econòmica i social, tant la protecció com l'adopció de mesures dirigides als sectors i col·lectius més vulnerables han de constituir la prioritat de les actuacions de les administracions públiques.



En l'actual escenari de disrupció temporal i generalitzada de l'activitat econòmica, resulta de màxima urgència l'adopció de mesures extraordinàries de gestió econòmica financera que atenuen els efectes de la brusca disminució de l'activitat, amb la finalitat de remeiar els resultats negatius i els efectes sostinguts de l'actual crisi.

Aquest decret respon als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, eficiència i transparència, exigits per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Es compleixen els principis de necessitat i eficàcia donat l'interés general en el qual es fonamenten les mesures que s'estableixen dirigides a l'estímul, l'impuls i el manteniment de l'activitat econòmica, durant i una vegada depassat el marc temporal de l'estat d'alarma i les seues pròrrogues, i també els diferents estats de transició de les diferents fases de la des-escalada i per ser el decret l'instrument jurídic més adequat i immediat per a garantir la seua consecució.

La norma compleix també el principi de proporcionalitat, per contindre la regulació imprescindible per a atendre la necessitat d'establir les mesures extraordinàries que en ell es regulen. De la mateixa manera, s'ajusta al principi de seguretat jurídica, ja que és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic. Quant al principi d'eficiència, s'incorporen mecanismes perquè la norma genere les menors càrregues administratives possibles. Finalment, en relació amb el principi de transparència, la norma està exempta dels tràmits de consulta pública, audiència i informació pública.

A la vista de la situació descrita i de les singulars circumstàncies d'interés públic, social i econòmic que concorren, amb la finalitat de reforçar la recuperació econòmica de les persones treballadores i productores del sector primari, i també el sosteniment d'activitats productives, la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha d'establir mesures de caràcter excepcional que complisquen com a objectiu principal el manteniment de la renda i de l'activitat ramadera de producció de conills i la seua sostenibilitat davant l'alteració de les relacions socials, econòmiques i productives provocades per la Covid-19.

Aquestes ajudes tenen assignat el número d'identificació d'ajuda estatal SA. 56851 (2020/N) Spain– en compliment de l'article 3.6 del Reglament (CE) núm.794/2004, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (CE) núm. 659/1999 del Consell, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació de l'article 93 del Tractat CE, segons la redacció modificada pel Reglament (CE) núm. 271/2008 de la Comissió, de 30 de gener de 2008.

Per tot el que s'ha exposat, havent-se seguit els tràmits que es recullen en l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en virtut del que disposa l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 23 d'octubre de 2020,





DECRETE



Article 1. Objecte i finalitat

1. L'objecte d'aquest decret és aprovar la bases que regulen la concessió d'ajudes dirigides a pal·liar les dificultats ocasionades, durant l'any 2020, per la parada d'activitat en altres sectors, però amb impacte significatiu en les explotacions productores de conills, com a conseqüència de les mesures adoptades per la pandèmia de la Covid-19, amb l'objectiu d'aconseguir el manteniment de la seua activitat.

2. Aquestes subvencions van destinades a les explotacions cunícoles, entenent per explotació cunícola, qualsevol instal·lació o construcció utilitzada per a la cria i tinença d'animals de la família Leporidae, en explotació intensiva i que compleix els requisits de l'article 6 d'aquest decret.

3. El conjunt d'actuacions finançades, d'acord amb el que es disposa en aquest decret, es desenvoluparan dins de l'any 2020.



Article 2. Raons d'interés públic que concorren en la concessió i impossibilitat de la convocatòria pública

1. Aquestes subvencions es concedeixen de manera directa, en aplicació del que es preveu en l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per concórrer raons d'interés econòmic, social i humanitari, en virtut de les circumstàncies derivades de la declaració de l'estat d'alarma en tot el territori nacional mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març. Les subvencions regulades en aquest decret tenen caràcter singular, derivat del caràcter excepcional i únic dels esdeveniments que motiven el procediment en qüestió. Donat l'objecte específic de la subvenció, se segueix el procediment de concessió directa i no el de concurrència competitiva.

2. En concret, les raons d'interés públic que justifiquen l'atorgament directe de les subvencions radiquen en la urgència d'atendre les necessitats i combatre els efectes socials, econòmics i productius que està tenint la Covid-19 a la Comunitat Valenciana.



Article 3. Protecció de dades de caràcter personal

1. La gestió d'aquestes ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el registre d'activitats de tractament, publicat en la pàgina web de la conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural.

Exercici de dret: pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent: https://www.gva.es/va/proc19970.

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Se'n pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent:

http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.

3. Quan al llarg del procediment administratiu vagen a aportar-se dades de caràcter personal de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, les persones sol·licitants o, si escau, les seues representants legals hauran d'informar aquestes persones del tractament de les seues dades per la conselleria en els termes previstos en aquest apartat. Així mateix, se'ls informarà del seu dret a oposar-se a la consulta de dades per part de l'Administració o, en aquells casos exigibles legalment, es recollirà l'autorització expressa per a la realització d'aquestes consultes.



Article 4. Finançament

1. L'import global màxim de les ajudes per a concedir derivades d'aquest decret puja a 300.000,00 €, a càrrec dels fons propis de la Generalitat.

2. D'acord amb la previsió legal de l'últim paràgraf de l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, les ajudes s'imputaran a les línies de subvenció que s'habiliten mitjançant el corresponent expedient de modificació pressupostària tramitat a aquest efecte en les aplicacions pressupostàries de l'estat de despeses del pressupost de la Generalitat:

12.02.01.0000.714.80.4 SNUEVA, «Ajudes les explotacions cunícoles, amb dificultats econòmiques per la suspensió de l'activitat per la Covid».



Article 5. Procediment de concessió

1. Aquestes subvencions es concediran de manera directa, en aplicació dels articles 22.2.c i 28, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, per concórrer raons d'interés públic, econòmic i social. En concret, el caràcter singular d'aquestes subvencions deriva de la naturalesa excepcional, única i imprevisible dels esdeveniments que les motiven.



2. De conformitat amb l'article 30.7 de la Llei 38/2003, la concessió d'aquestes subvencions no requerirà una altra justificació que la indicada en l'article 6 d'aquest decret, sense perjudici dels controls que s'efectuen amb posterioritat, que s'estendran a la totalitat de les persones beneficiàries.

3. En virtut del que s'estableix en l'article 8.1.c de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la publicitat de les subvencions concedides es realitzarà mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Article 6. Beneficiaris i requisits

1. D'acord amb el que s'estableix en els articles 2 i 5 d'aquest decret, podran sol·licitar l'ajuda les explotacions que estan incloses en l'annex. Aquest annex inclou les persones beneficiàries de les subvencions regulades en aquest decret que són qualsevol persona física o jurídica, incloent-hi societats cooperatives i societats agràries de transformació, i també comunitats de béns i altres entitats sense personalitat jurídica, que siguen titulars d'una explotació cunícola situada en la Comunitat Valenciana, que compleixen els requisits següents:

a) Trobar-se inscrites en el Registre d'Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana (REGA), creat per la Llei 6/2003, de 4 de març, de ramaderia de la Comunitat Valenciana, a data 14 de març de 2020, com a tipus d'explotació «Producció i reproducció», i amb classificació zootècnia selecció, multiplicació o explotació de producció per a carn.



b) Posseir un cens superior a les 249 conilles (femelles reproductores) que conste en el REGA, a 31 de març de 2020.

2. A més, per a ser persona beneficiària de l'ajuda, hauran de complir-se els requisits següents:

a) No estar en dificultats econòmiques o en crisi el 31 de desembre de 2019, encara que amb data posterior hagen adquirit aquesta condició.

b) Complir les obligacions establertes en els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) Tindre la consideració de pimes agràries dedicades a la producció primària, tal com es defineixen en l'annex I del Reglament (UE) 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014.



Article 7. Sol·licituds

1. La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça següent: https://www.gva.es/va/proc21050>.

2. Les sol·licituds hauran de signar-se amb el certificat digital de la persona interessada o, si escau, amb el certificat digital de la seua representant. En cas d'actuar com a representant, haurà d'adquirir la condició de representant conforme amb la normativa que regula la representació. A aquest efecte, s'admetrà qualsevol mitjà vàlid en dret que deixe constància fidedigna de la seua existència. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per la persona que, segons el tipus de document, corresponga.

3. Es presentarà una única sol·licitud d'ajuda per explotació i persona beneficiària que estiga inclosa en l'annex I.

4. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils i s'iniciarà a les 9 hores de l'endemà de la publicació d'aquest decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5. Qualsevol aportació de documentació complementària, una vegada realitzada la sol·licitud, es durà a terme telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. L'accés al tràmit concret d'aportació de documentació complementària podrà realitzar-se a través de l'URL següent: https://www.gva.es/va/proc18536.



Article 8. Documentació

1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades, a més de la documentació de caràcter general prevista en aquest decret, de la documentació següent:

a) Per a persones jurídiques i si escau comunitats de béns i altres agrupacions sense personalitat jurídica: document que les acredite com a entitat, escriptura de constitució i estatuts de l'entitat i document que acredite la representació del signant de la sol·licitud. A aquest efecte, la documentació presentada amb motiu de la inscripció en el REGA que està en poder de l'administració serà suficient, excepte modificacions posteriors.

b) Declaració responsable de no estar sotmés en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària, establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003.

c) Declaració responsable de compliment de la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat.

d) Declaració responsable de no estar en dificultats econòmiques o en crisi a 31 de desembre de 2019, encara que, amb data posterior hagen adquirit aquesta condició.

e) Declaració responsable de no haver obtingut altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat. L'empresa o autònom ha de declarar per escrit qualsevol altra ajuda temporal relativa als mateixos costos subvencionables que, en aplicació dels marcs nacionals temporals (MNT-1 o MNT-2) o en aplicació del marc temporal comunitari (MTC), haja rebut durant l'exercici fiscal en curs.

f) Compromís de les persones integrants de les agrupacions sense personalitat jurídica de no dissoldre's fins que no haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 65 de la Llei 38/2003, i l'article 172.3 de la Llei 1/2015.

g) Dades bancàries. Si el compte no està donat d'alta en la base de dades de la Generalitat, haurà d'aportar correctament emplenat i signat electrònicament l'imprés de domiciliació bancària.

h) En cas de no disposar de signatura electrònica i actuar mitjançant representant, s'aportarà justificació relativa a la representació.

i) Tindre la consideració de pimes agràries dedicades a la producció primària, tal com es defineixen en l'annex I del Reglament (UE) 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014.

2. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes, com ara la identitat de la persona sol·licitant o, si escau, de la seua representant legal.

3. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social i dades cadastrals de la seua explotació. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

4. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.



Article 9. Obligacions dels beneficiaris

1. Les persones beneficiàries quedaran obligades a sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, i també a facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció. Igualment quedaran, en tot cas, subjectes a les obligacions imposades per l'article 14 de la Llei 38/2003.

2. A més, hauran de complir les obligacions següents:

a) Facilitar totes les dades i informació en qüestions relacionades amb les subvencions concedides que li siguen requerides per l'òrgan instructor d'aquest procediment.

b) Comunicar al servei responsable de la tramitació, la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, i també qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

c) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas d'haver percebut durant un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 10.000 €. En concret, hauran de publicitar en la seua pàgina web, si en tenen, l'obtenció d'aquesta subvenció.

d) Sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, i també les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control.

e) Les persones beneficiàries hauran de mantindre's durant l'any 2020 en l'activitat per la qual han rebut la subvenció. En cas de canvi de titularitat de l'explotació, la nova persona titular haurà de presentar una declaració responsable que complirà amb les condicions que estableix aquest decret. El control de permanència en l'activitat podrà realitzar-se per mitjà de visites i a través de la base de dades del registre de moviments.

3. Es reintegraran les quanties abonades per incompliment de les obligacions i compromisos.



Article 10. Quanties

1. Els criteris de quantificació d'aquesta ajuda seran els següents: prima de 3,4 € per conilla reproductora adulta que complisca l'especificat en aquest decret, amb el límit màxim de trenta mil euros per persona beneficiària.

2. El càlcul del nombre de conilles reproductores es farà prenent com a dades de referència la declaració de femelles que consten en el REGA en data de 31 de març de 2020, que es correspon amb la informació de l'annex.



Article 11. Tramitació

La concessió de les ajudes s'atorgarà a totes les persones interessades que formulen la sol·licitud en termini i acrediten el degut compliment de tots els requisits.



Article 12. Procediment de concessió i òrgans competents

1. La instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

2. Després de la presentació de les sol·licituds, la direcció territorial corresponent revisarà que la sol·licitud incloga totes les dades necessàries i que van acompanyades de la documentació prevista. En cas necessari, es requerirà a la persona sol·licitant l'aportació de noves dades o documents, per a la qual cosa se li concedirà un termini de 10 dies per a això, amb la indicació que si no ho fa en aquest terme, se li donarà per desistida de la seua petició.

3. Després de la revisió administrativa i finalitzada la fase de control, les direccions territorials de l'esmentada conselleria emetran un informe en el qual s'indique el resultat i donaran trasllat d'aquest informe al servei amb funcions en matèria de ramaderia. Aquesta informació es posarà a la disposició de l'òrgan col·legiat per a la seua valoració final.

4. L'òrgan col·legiat, nomenat per la persona titular de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, serà l'encarregat de realitzar la proposta de concessió de les subvencions a la vista de les sol·licituds avaluades, i estarà integrat per la persona que exercisca de cap del servei encarregat de la gestió i control d'aquestes subvencions que exercirà les funcions de la Presidència i dues persones tècniques de la direcció general de la qual depenga el servei encarregat de la gestió i control d'aquestes subvencions.



Article 13. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica o òrgan en què aquesta delegue.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se la persona beneficiària.

3. El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de tres mesos des de la finalització del termini de sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Article 14. Pagament de la subvenció

L'abonament de l'import corresponent a la subvenció es realitzarà en un únic pagament, en els termes indicats en la resolució d'aquesta.





Article 15. Minoració, anul·lació i reintegrament de les subvencions

1. L'incompliment dels requisits establits en aquest decret donarà lloc, previ l'oportú procediment, a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les subvencions i els interessos de demora corresponents, conforme amb el que es disposa en l'article 172 de la Llei 1/2015.



2. El falsejament o l'ocultació de dades i documents que afecten substancialment la concessió i lliurament de fons públics, donaran lloc a l'exigència de responsabilitats tant en l'ordre administratiu com en el jurisdiccional competent, i també al que es dimana en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015.

3. La conselleria competent en agricultura, desenvolupament rural, emergència climàtica i transició ecològica realitzarà tots els controls tècnics i administratius que considere necessaris a fi de conformar el correcte compliment dels requisits exigits en aquest decret.



Article 16. Compatibilitat de les ajudes

1. Aquesta ajuda és compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

2. L'import, en cap cas, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos podrà superar el cost de la pèrdua d'activitat subvencionada.



Article 17. Compatibilitat amb la normativa europea

1. D'acord amb el que s'estableix en el Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, avançaments reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interés en préstecs destinats a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de Covid-19 (MNT-1), declarat compatible per la Comissió en la Decisió SA 56851 2020/N i amb el segon Marco nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda per a la contenció sanitària de la Covid-19, a través de suport a l'R+D, al desenvolupament d'infraestructures d'assaig i ampliació d'escala i a la fabricació de productes i materials mèdics necessaris, i també ajudes urgents en forma d'ajornament del pagament d'impostos i cotitzacions a la Seguretat Social i subsidis salarials per a empleats per a evitar reduccions de plantilla en el context de l'actual brot de Covid-19 (MNT-2), declarat compatible per la Comissió en la Decisió SA 57019 2020/N, com pel mateix Marc temporal comunitari, inclosa la seua modificació (en data 03.04.2020).



2. Aquesta ajuda es realitzarà considerant que les mesures s'acullen a les disposicions contingudes en el punt 3 del Marc nacional temporal-1 (concessió d'ajudes en forma de subvencions directes, avançaments reemborsables o avantatges fiscals).

3. Quan una empresa o un treballador autònom estiguen actius en diversos sectors als quals s'apliquen diferents imports màxims, es garantirà, per mitjans apropiats, com la separació de comptes, que per a cadascuna d'aquestes activitats es respecte el límit corresponent i que la quantitat més alta possible no s'excedeix en total.

4. Totes les xifres utilitzades són brutes, és a dir, abans de qualsevol deducció d'impostos o altres càrrecs.

5. Amb caràcter general, totes les ajudes previstes en els marcs temporals podran acumular-se entre si, sempre que es respecten els imports màxims i els llindars d'intensitat màxima establerts per a cada tipus d'ajuda.

6. Com a excepció a aquest criteri general:

a) Les ajudes recollides en els punts 4 (ajudes en forma de garanties de préstecs) i 5 (ajudes en forma de bonificació de tipus d'interés de préstecs) de l'MNT-11 no podran acumular-se entre si en cas que les ajudes es concedisquen per a idèntic principal de préstec subjacent i l'import global del préstec supere els llindars establits en el punt 25, lletra d, (en les ajudes en forma de garanties de préstecs, límits a l'import global dels préstecs per persona beneficiària en el cas dels préstecs amb un venciment posterior al 31.12.2020) o en el punt 27, lletra d, (en les ajudes en forma de bonificació de tipus d'interés de préstecs, límits a l'import global dels préstecs per beneficiari en el cas dels préstecs amb un venciment posterior al 31.12.2020), de l'MTC2.



b) Les ajudes recollides en els punts 3 (ajudes per a recerca i desenvolupament vinculada a la Covid-19), 4 (ajudes a la inversió destinada a les infraestructures d'assaig i ampliació d'escala) i 5 (ajudes a la inversió per a la fabricació de productes relacionats amb la Covid-19) de l'MNT-23 (mesures per a la contenció sanitària de la Covid-19), no seran acumulables entre si en cas que l'ajuda es referisca als mateixos costos subvencionables.

7. Sense perjudici del criteri general d'acumulació expressat, en el cas de les ajudes previstes en els punts 4 (Ajudes a la inversió destinada a les infraestructures d'assaig i ampliació d'escala) i 5 (Ajudes a la inversió per a la fabricació de productes relacionats amb la Covid-19) de l'MNT-2, es podrà addicionar una garantia per a cobertura de pèrdues en els termes expressats en els apartats 4.9 i 5.9, respectivament.



Les ajudes previstes en ambdós marcs nacionals temporals (MNT-1 i MNT-2) podran acumular-se amb les ajudes en forma d'assegurança de crèdit a l'exportació a curt termini previstes en l'MTC, sempre que es respecten els imports màxims i els llindars d'intensitat màxima establits per a cada tipus d'ajuda.

8. Les mesures d'ajuda temporal previstes en els marcs nacionals temporals (MNT-1 i MNT-2) poden acumular-se amb les ajudes que entren en l'àmbit d'aplicació dels reglaments de minimis, sempre que les regles d'acumulació previstes en aquests reglaments de minimis siguen respectades.

9. Les mesures d'ajuda temporal previstes en els marcs nacionals temporals (MNT-1 i MNT-2) també poden acumular-se amb les ajudes exemptes en virtut del Reglament general d'exempció per categories, sempre que les regles d'acumulació previstes en aquest siguen respectades.

10. Aquestes ajudes podran atorgar-se en forma de subvencions directes per un import màxim de 100.000 euros per empresa o autònom.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Règim jurídic

Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament, i altra normativa concordant, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

S'habilita la persona titular de la conselleria competent en agricultura, desenvolupament rural, emergència climàtica i transició ecològica per al desplegament i execució d'aquest decret.



Segona. Efectes

Aquest decret produirà efectes a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquest decret, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes des de la publicació d'aquest decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tot això de conformitat amb el que es disposa en els articles 10, 44 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 23 d'octubre de 2020



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural,

Emergència Climàtica i Transició Ecològica,

MIREIA MOLLÀ HERRERA

Mapa web