Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 d'octubre de 2020, de la Sotssecretaria de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoca la constitució de la borsa d'ocupació específica per a substitucions temporals, en llocs de treball de l'escala A2-16-02, educació social, del cos A2-16, a la província de Castelló. [2020/9176]

(DOGV núm. 8944 de 04.11.2020) Ref. Base de dades 008789/2020






La Resolució de 26 de febrer de 2020, de la Direcció General de Funció Pública, en el seu apartat Primer delega en els òrgans de l'Administració del Consell, que tinguen delegades competències per al nomenament de personal funcionari interí i/o personal laboral temporal i per als supòsits que han sigut delegats, la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal, respectant en tot cas l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de les borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, així com el nomenament dels i de les membres de les Comissions de Seguiment específiques que es pogueren constituir en l'àmbit competencial i territorial corresponent. (DOGV 8755, 05.03.2020).

La constitució de les borses ha de respectar els criteris establits en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat.

En ús de les facultats delegades, aquesta Sotssecretaria, mitjançant la Resolució 20 d'abril de 2018 (DOGV 8282, 26.04.2018), va convocar una borsa d'ocupació específica per a substitucions temporals, en llocs de treball de l'escala A2-16-02, educació social, del cos A2-16, a la província de Castelló.

Des de la convocatòria de l'esmentada borsa d'ocupació temporal, es constata el fet que actualment en l'escala A2-16-02, educació social, del cos A2-16, a la província de Castelló no es disposa de personal suficient per a atendre la cobertura de les substitucions del personal per incapacitat temporal, permís per maternitat, paternitat, adopció o acolliment de menors, permís per matrimoni, permís per lactància, reduccions de jornada, llicències sense retribució, plans de vacances, permís sindical, permís per campanya electoral, acumulació de tasques i execució de programes de caràcter temporal, en els llocs d'atenció directa de l'àmbit de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de Castelló.

Por tot l'exposat, de conformitat amb el que s'estableix en l'esmentada Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques i, en ús de les facultats que té delegades aquesta Sotssecretaria, resol:



Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

1. Convocar la constitució de la borsa d'ocupació específica per a substitucions temporals en els llocs de treball de l'escala A2-16-02, educació social, del cos A2-16, amb destinació a la província de Castelló, que tinguen per objecte la substitució del personal per incapacitat temporal, permís per maternitat, paternitat, adopció o acolliment de menors, permís per matrimoni, permís per lactància, reduccions de jornada, llicències sense retribució, plans de vacances, permís sindical, permís per campanya electoral, acumulació de tasques i execució de programes de caràcter temporal, en llocs d'atenció directa de l'àmbit de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives de Castelló i per als llocs que a continuació s'indiquen o per a qualsevol altre centre que es cree posteriorment.

2. Característiques dels llocs

3. Les substitucions es realitzaran en els centres de menors, de recepció i/o acolliment i reforma.

Les funcions que s'exerciran són les inherents al lloc, entre altres: activitats de proposta, gestió, execució, control, tramitació i impuls, estudi i informe i, en general, les de col·laboració tècnica amb el cos superior i les pròpies de la professió relacionades amb les activitats d'educació social.



Segon. Integrants de la borsa

1. Per a poder formar part de la borsa serà necessari complir els següents requisits:

a) Estar en possessió del títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a l'escala del cos o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

b) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea i quan així ho establisca el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

c) Edat: ser major de 16 anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.

d) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

e) Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos objecte de la convocatòria.

f) Certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a llocs que treballen en contacte habitual amb menors sobre la base del que es disposa en la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència i la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.

2. Els requisits hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La possessió del requisit de titulació s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, llevat que ja conste acreditat i inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, i en aquest cas n'hi haurà prou amb al·legar-ho. La resta dels requisits exigits hauran d'acreditar-se abans del seu nomenament, en el termini que per l'òrgan competent es concedisca a aquest efecte.

3. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'expressa en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà a la de major grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat, hom s'ajustarà a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.



Tercer. Barem de mèrits

1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la següent puntuació:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms les competències en matèria dels quals de personal s'exercisquen per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, segons el que es disposa en l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que pertanguen a l'escala A2-16-02, educació social, del cos A2-16: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, no contemplats en l'anterior apartat: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs amb iguals funcions a les corresponents a l'escala A2-16-02, educació social, del cos A2-16: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.



2. Proves selectives: Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels següents conceptes:

a) Fins a 25 punts per haver superat la totalitat dels exercicis eliminatoris, o en el seu cas, una puntuació proporcional al nombre d'exercicis superats en les proves selectives convocades per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat en el Cos, escala, APF o categoria professional respecte de la qual es constitueix la borsa. Només podran al·legar-se puntuacions d'exercicis de l'última oposició convocada per a l'accés al cos, escala, APF o categoria professional i respecte de la qual es constitueix la borsa.

b) Fins a 25 punts per la suma de les notes dels exercicis realitzats per l'aspirant mitjançant un repartiment proporcional. Només podran al·legar-se puntuacions d'exercicis de l'última oposició convocada per a l'accés al cos, escala, APF o categoria professional i respecte de la qual es constitueix la borsa. En aquest apartat, no seran valorats els exercicis que siguen qualificats d'apte o no apte.

c) Fins a un màxim de 12 punts, per l'aprovació d'exercicis d'oposicions en anteriors proves selectives d'accés a aquest cos, escala, APF o categoria professional, convocades per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat, respecte de la qual es constitueix la borsa, valorant 3 punts per exercici aprovat de les dues últimes convocatòries.



3. Valencià: La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents:



Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8





Addicionalment, però sense depassar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (Llenguatge Administratiu, Llenguatge de Mitjans de Comunicació i Correcció de Textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cadascun.

4. Idiomes comunitaris: Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà conformement amb les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

5. Altres titulacions: Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'acompliment dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts, assignant 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

6. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent se li assignaran 5 punts i si acredita un grau igual o superior al 65 % la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Quart. Acreditació dels mèrits i situacions

Sense perjudici del que es disposa en la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i mentre no siga possible la comprovació telemàtica entre Administracions dels mèrits al·legats, en el termini concedit a aquest efecte, els requisits i mèrits s'acreditaran pel personal aspirant de la següent forma:

1. Experiència professional: certificacions oficials expedides per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

a) Als exclusius efectes del present barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació, es considerarà que sempre han tingut la mateixa classificació que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent. Igualment, els llocs es consideraran que sempre han pertangut al Cos, Escala, APF o categoria professional en la qual es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats per les persones aspirants en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, gestionats per la direcció general amb competències en matèria de Funció Pública, seran comprovats d'ofici. Si s'hagueren prestat, però no s'hagueren al·legat, no seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



2. Proves selectives: Es comprovarà d'ofici la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis realitzats pels i per les aspirants.

3. Valencià: Certificacions oficials expedides o homologades per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit les corresponents certificacions definitives.

4. Idiomes comunitaris: títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa, per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit, cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent. En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la Universitat, juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



Respecte a les titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, podran acreditar-se aquestes mitjançant certificació de l'autoritat educativa competent, en la qual haurà de constar necessàriament el número de registre, número de sèrie i data d'expedició i, si escau, indicació del llibre i el foli. En el supòsit de trobar-se en tràmit l'expedició del títol, podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent juntament amb el rebut d'abonament de les taxes corresponents.

6. Persones amb diversitat funcional: Certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent expedit per l'òrgan competent. Així com certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació, o, si escau, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.



Cinqué. Comissió Delegada Específica

La Comissió Delegada Específica d'aquesta Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de Castelló efectuarà la baremació dels mèrits aportats amb motiu de la present convocatòria, i podrà nomenar a aquest efecte personal col·laborador.



Sisé. Sol·licituds de participació i procediment de constitució

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a les quals es refereix l'apartat anterior, es troba disponible en el següent enllaç de la pàgina web de la Generalitat Valenciana. Aquesta sol·licitud d'inscripció i full d'autobaremació haurà d'emplenar-se en la següent web:



https://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/busc_empleo_publico/detalle_oposiciones?id_emp=75362

Haurà d'emplenar-se en la web i existeixen 2 maneres de presentar la documentació segons es dispose de signatura electrònica o no:

– El personal aspirant que dispose de signatura electrònica presentarà tota la documentació telemàticament sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

– El personal aspirant que no dispose de signatura electrònica haurà de presentar la documentació en el registre d'entrada de la seu de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives de Castelló, Avinguda Germans Bou, 81 – Castelló de la Plana 12003, o en qualsevol de les oficines públiques descrites en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat n'hi haurà prou amb al·legar-ho.

4. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió Delegada Específica analitzarà les sol·licituds presentades i efectuarà la baremació dels mèrits al·legats, i farà l'ordenació del personal en la borsa d'acord amb la puntuació obtinguda.

El llistat provisional de la borsa es farà públic en la pàgina web de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives http://www.inclusio.gva.es/ i en el tauler d'anuncis de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives de Castelló.

5. Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació del llistat provisional, per a formular les al·legacions que estimen oportunes en relació amb la puntuació atorgada. La Comissió Delegada Específica estudiarà les al·legacions presentades i, una vegada resoltes, formularà proposta del llistat definitiu a la Sotssecretaria, que dictarà resolució constituint definitivament la borsa i ordenarà la seua publicació en els llocs indicats anteriorment.

6. En el cas que el nombre de sol·licituds que es presente siga molt nombrós en relació als llocs que es preveja cobrir, la Comissió Delegada Específica podrà establir el nombre total de persones que hagen d'integrar la borsa, per la qual cosa podrà adoptar el criteri de no baremar a les persones aspirants que no superen una determinada puntuació mínima segons l'autobarem presentat.

7. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en la present convocatòria no es valoraran, així com els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.

8. El personal temporal que cesse per alguna de les causes establides en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, haurà de presentar, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà a la data de notificació del cessament, o del cessament mateix, si aquest fora posterior a aquella, davant la Comissió Delegada Específica, la sol·licitud d'inscripció en la borsa, el full d'autobaremació amb la documentació acreditativa de la possessió del requisit de titulació i dels mèrits al·legats, en els mateixos llocs referits en el punt 2 d'aquest resolc.



Seté. Normes de funcionament

1. La present borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la Comissió Delegada Específica.

2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació establides en l'ordre reguladora.



Huité. Borses preexistents

En compliment de la disposició transitòria única de l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, quedaran dissoltes les borses que estigueren en vigor amb anterioritat a la data d'aquesta resolució, i s'adaptarà el seu funcionament a les normes d'aquesta.



Nové. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, la persona interessada podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el DOGV. Així mateix amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el DOGV de la present resolució, davant el mateix òrgan que l'ha dictada. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que la persona interessada puga exercitar, si escau, qualsevol altre que estime pertinent.





València, 28 d'octubre de 2020.– El sotssecretari (p. d. R 26.02. 2020; DOGV núm. 8755, de 05.03.2020): Daniel Mestre Cañón.

Mapa web