Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 9 de novembre de 2020, del director general de Relacions amb les Corts, per la qual es publica el conveni entre la Generalitat, a través de Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i la Universitat d'Alacant, per a la realització de pràctiques docents de titulacions de ciències de la salut. [2020/9487]

(DOGV núm. 8956 de 19.11.2020) Ref. Base de dades 009360/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat



La Generalitat, a través de Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i la Universitat d'Alacant han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 16 d'octubre de 2020, el conveni per a la realització de pràctiques docents de titulacions de ciències de la salut, i d'acord amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 9 de novembre de 2020 i número 1669/2020, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del conveni esmentat, que figura annex a aquesta resolució.



València, 9 de novembre de 2020.– El director general de Relacions amb les Corts: Antonio Torres Salvador.





Conveni de col·laboració entre la Generalitat, a través de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i la Universitat d'Alacant per a la realització de pràctiques docents de titulacions de ciències de la salut



València, 16 d'octubre de 2020



Reunits

D'una part, Ana Barceló Chico, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en representació de la Generalitat, nomenada pel Decret 6/2019, de 17 de juny, del president de la Generalitat, pel qual nomena les persones titulars de les vicepresidències i de les conselleries, que actua en l'exercici de les competències que li confereix l'article 4 del Decret 93/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (d'ara en avant, CSUiSP), conforme al que disposa l'article 6.3 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, i facultada per a la signatura d'aquest conveni per l'Acord del Consell de data 16 d'octubre de 2020.

D'una altra part, Manuel Palomar Sanz, rector de la Universitat d'Alacant, en nom i representació de la Universitat d'Alacant, en virtut del nomenament mitjançant el Decret 57/2016, de 13 de maig, del Consell, que actua en l'exercici de les atribucions que li confereix l'article 64.h dels Estatuts de la Universitat, aprovats pel Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, i facultat per a la signatura d'aquest conveni per l'Acord del Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, de data 28 de juliol de 2020.

Reconeixent-se mútuament, en la qualitat amb la qual intervenen, la capacitat jurídica suficient per a subjectar-se als termes d'aquest conveni,



Exposen



Primer. Per a assegurar la màxima qualitat possible en la formació dels professionals de la salut en l'àmbit dels ensenyaments universitaris oficials, és imprescindible la col·laboració entre cada universitat i les institucions sanitàries de la Comunitat Valenciana, de manera que s'assegure una formació bàsica i clínica i es perseguisca l'excel·lència en la formació i en la pràctica clínica.

Segon. Aquest conveni parteix del principi general recollit tant en la Llei 14/1986, general de sanitat, com en la Llei 10/2014, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, que estableix que tota l'estructura assistencial del sistema sanitari ha d'estar en disposició de ser utilitzada per a la docència de grau i màster oficial dels professionals en ciències de la salut.

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (d'ara en avant, CSUiSP), de conformitat amb el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, i el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, és el departament de la Generalitat responsable de la direcció i execució de la política del Consell de la Generalitat en matèria de sanitat i de dur a terme la gestió i administració del Sistema Valencià de Salut i de la prestació sanitària.



Tercer. La Universitat d'Alacant (d'ara en avant, UA), és una universitat pública reconeguda legalment i creada mitjançant la Llei 29/1979, de 30 d'octubre.

La seua activitat està regulada pel que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i el Reial decret 420/2015, de 29 de maig, de creació, reconeixement, autorització i acreditació d'universitats i centres universitaris, i els seus estatuts, aprovats pel Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell.

La UA està autoritzada per a impartir estudis conduents a l'obtenció, entre altres, dels següents títols oficials de la branca de ciències de la salut:

a) Grau en Infermeria

b) Grau en Nutrició Humana i Dietètica

c) Grau en Òptica i Optometria

d) Màster Universitari en Emergències i Catàstrofes

e) Màster Universitari en Envelliment Actiu i Salut

f) Màster Universitari en Investigació en Ciències de la Salut (no té assignatura de pràctiques externes o pràcticum)

g) Màster Universitari en Nutrició i Alimentació

h) Màster Universitari en Optometria Avançada i Salut Visual (no té assignatura de pràctiques externes o pràcticum)

i) Màster Universitari en Salut Pública (no té assignatura de pràctiques externes o pràcticum)

Quart. El Reial decret 1558/1986, de 28 de juny, estableix les bases generals del règim de convenis entre les universitats i les institucions sanitàries. Aquesta normativa es va completar amb l'Ordre de 31 de juliol de 1987, del Ministeri de Relacions amb les Corts i de Secretaria de Govern, que estableix els requisits que han de reunir les institucions sanitàries que puguen ser objecte de concert amb les universitats per a desenvolupar la docència en matèries relacionades amb les ciències de la salut.

L'article 1 del Reial decret 1558/1986 estableix que les universitats hauran de disposar d'hospitals i altres institucions sanitàries per al desenvolupament dels seus programes investigadors i docents, i el Reial decret 420/2015, de 29 de maig, de creació, reconeixement, autorització i acreditació d'universitats i centres universitaris, estableix que la universitat haurà de disposar almenys d'un hospital i tres centres d'atenció primària.

Cinqué. Els hospitals, centres d'atenció primària i centres de salut pública de la Comunitat Valenciana només podran estar vinculats per concert o conveni a una universitat per a la impartició d'una mateixa titulació, d'acord amb la base cinquena de l'article 4 del Reial decret 1558/1986, en la redacció actualitzada per la disposició final tercera del Reial decret 420/2015, de 29 de maig, de creació, reconeixement, autorització i acreditació d'universitats i centres universitaris, pel qual s'estableixen les bases generals del règim de concerts entre les universitats i les institucions sanitàries.

No obstant l'anterior, d'acord amb aquesta mateixa base cinquena de l'article 4 del Reial decret 1558/1986, podran atendre's en aquest centre les necessitats de docència pràctica d'una altra universitat, de manera excepcional i amb la consulta prèvia per escrit a la universitat inicialment vinculada.

Sisé. La CSUiSP ha estat col·laborant amb la UA de manera conjunta en la docència, assistència i investigació sanitària en ciències de la salut, a través de diversos convenis de col·laboració. Els canvis normatius, especialment després de l'entrada en vigor de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i els canvis organitzatius tant en l'àmbit sanitari com docent fan necessari el desenvolupament d'un nou marc de col·laboració adequat perquè, tenint en compte les necessitats assistencials de la població, els recursos de les institucions sanitàries de la Comunitat Valenciana puguen ser utilitzats amb eficàcia i eficiència per al desenvolupament de la docència i investigació de les universitats públiques.



Pels motius exposats, les parts signants acorden subscriure aquest conveni conformement a les següents



Clàusules



Primera. Objecte i finalitat

Mitjançant aquest conveni es regulen les relacions de col·laboració docent i en matèria de formació clínica i sanitària entre la UA i la CSUiSP, dirigides a garantir la utilització de l'estructura assistencial del sistema sanitari públic valencià en la docència i investigació dels estudis de ciències de la salut.

I, de manera concreta, la realització de pràctiques curriculars clíniques i sanitàries d'ensenyaments de les següents titulacions oficials de grau i màster: graus en Infermeria, en Nutrició Humana i Dietètica, i en Òptica i Optometria, i títols de màster oficial en Emergències i Catàstrofes, en Envelliment Actiu i Salut, i en Nutrició i Alimentació, impartits per la UA, en les diferents institucions i centres sanitaris dependents de la CSUiSP.

Els objectius previstos per aquest conveni són els següents:

1. Objectius docents

1) Promoure i facilitar la màxima utilització dels recursos humans i materials de les institucions i centres sanitaris per a la docència, assistència i investigació universitària dels diversos ensenyaments en ciències de la salut, afavorint l'actualització d'aquests i la seua contínua millora i qualitat.

2) Facilitar i promoure que l'oferta docent de les titulacions de les ciències de la salut s'adeqüe a les necessitats sanitàries de la població.



3) Facilitar la docència, prenent en consideració el desenvolupament de les competències professionals de l'alumnat en ciències de la salut, permetent la integració de coneixements teòrics amb les habilitats i actituds específiques de les titulacions.

4) Col·laborar en el desenvolupament i utilització de noves metodologies i instruments docents i aprofitar les sinergies existents en la utilització d'instruments per a la gestió del coneixement en matèria de formació en ciències de la salut.

2. Objectius assistencials

1) Cooperar perquè les investigacions i ensenyaments universitaris en ciències de la salut puguen ser utilitzats per a la millora constant de l'atenció sanitària.

2) Aprofitar els coneixements científics del professorat per a una millor assistència sanitària.

3) Facilitar l'adequació de l'oferta de docència universitària dels professionals sanitaris a les necessitats assistencials, amb la finalitat que aquestes queden cobertes actualment i en el futur.

4) Sustentar la col·laboració efectiva entre les institucions i centres sanitaris i la Universitat perquè a la seua empara, i en matèria assistencial, els dos puguen realitzar de manera coordinada i conjunta activitat formativa i clínica.

3. Objectius d'investigació

1) Fomentar en la formació universitària la investigació bàsica i aplicada, coordinant les activitats de la CSUiSP amb les de la UA, per a la millor utilització dels recursos humans i materials.

2) Afavorir el desenvolupament dels diferents àmbits d'investigació universitària en els centres i institucions sanitàries, potenciant la coordinació amb les unitats d'investigació de les institucions i centres sanitaris i estimulant les vocacions investigadores.



Segona. Centres i serveis objectes de concert

1. Per a complir els objectius previstos en aquest conveni i garantir una formació pràctica adequada al nombre d'alumnat dels diferents plans d'estudi i programes de docència vigents, s'acorda concertar les institucions i centres sanitaris dependents dels departaments de salut i altres centres de gestió que s'indiquen en l'annex I.



2. D'acord amb la base cinquena de l'article 4 del Reial decret 1558/1986, la realització de pràctiques de l'alumnat de la UA en altres centres no inclosos en l'annex I que ja estigueren vinculats per conveni o concert a una altra universitat per a la impartició de la mateixa titulació, serà excepcional i anualment revisable, i requerirà la consulta prèvia per escrit a la universitat vinculada i l'existència de places vacants una vegada ateses les necessitats d'aquesta.

3. En tot cas, el centre sanitari concertat haurà de comptar en la seua plantilla amb places cobertes per personal que exercisca l'activitat assistencial pròpia de la titulació objecte de les pràctiques.



Tercera. Altres institucions i centres per a altres estudis i noves titulacions

Pel que fa a altres titulacions de grau, màster o doctorat en ciències de la salut no incloses en aquest conveni, mitjançant una addenda a aquest es podrà establir la realització d'altres pràctiques formatives i es podran posar a la disposició de la UA les institucions i centres sanitaris que s'estimen necessaris per al compliment de les finalitats docents, assistencials i investigadors objecte d'aquest conveni, amb l'aprovació prèvia de la comissió mixta.



Quarta. Planificació docent i assistencial

La UA informarà anualment la CSUiSP sobre l'alumnat que haja de realitzar pràctiques assistencials en el curs acadèmic corresponent en les titulacions objecte d'aquest conveni, concretant els següents apartats:



Respecte de les assignatures:

Codi RUCT (Registre d'universitats, centres i títols); titulació; curs; codi assignatura; assignatura.

Crèdits ECTS (European Credits Transfer System) totals; crèdits ECTS de pràctiques; duració de les pràctiques en hores; duració de les pràctiques en dies hàbils; estimació del nombre d'estudiants que han de cursar-la anualment; hores totals d'alumnat en pràctiques.

Respecte de les assignatures per unitat que reba l'alumnat:

Unitat assistencial en la qual han de realitzar-se les pràctiques; crèdits ECTS de pràctiques; duració de les pràctiques en hores; duració de les pràctiques en dies hàbils; proposta d'horari/torn; data d'inici de l'assignatura; data de finalització de l'assignatura; nombre de setmanes per curs acadèmic; nombre de rotacions possibles per curs acadèmic; nombre d'alumnat per curs acadèmic (estimat); nombre d'alumnat per curs acadèmic amb necessitat de plaça (estimat); hores totals d'alumnat en pràctiques i nombre de places equivalents de pràctiques.





Cinquena. Condicions per a assignació de places

1. La Sotssecretaria de la CSUiSP, a través de la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (d'ara en avant, EVES), o del centre directiu al qual competisca reglamentàriament a cada moment, amb l'informe previ de la gerència de cada departament de salut dependent de la CSUiSP i el vistiplau de la direcció general amb competències en matèria d'assistència sanitària, establirà anualment les places disponibles en les institucions i centres sanitaris dels departaments de salut i altres centres de gestió indicats en l'annex I per a la realització de pràctiques curriculars.

2. Aquestes places, que mai podran superar la capacitat docent de les institucions i centres sanitaris, seran posades a la disposició de la UA per a garantir inicialment la docència pràctica de l'alumnat de grau i, en segon lloc, de l'alumnat de màster oficial.

3. Aquesta assignació es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en el «Procediment per a l'assignació de places» que es detalla en l'annex II.

4. Si, amb caràcter excepcional i amb la preceptiva autorització, coexisteix alumnat de la universitat concertada amb alumnat d'una altra universitat, s'haurà de garantir que no es produïsca coincidència dels dos en un mateix servei i, en aquest sentit i amb aquesta finalitat, es prioritzarà el calendari i l'horari fixats per la universitat concertada.



Sisena. Naturalesa de la relació entre l'alumnat i la conselleria

1. La subscripció d'aquest conveni per part de la CSUiSP no suposa l'adquisició de més compromisos que els que s'hi han estipulat i en cap cas es derivaran obligacions pròpies d'una relació laboral o contractual, de conformitat amb la normativa vigent. Si l'aplicació de la disposició addicional cinquena del Reial Decret llei 28/2018, de 28 de desembre, per a la revaloració de les pensions públiques i altres mesures urgents en matèria social, laboral i d'ocupació, o qualsevol altra regulació legal i reglamentària, determinara la inclusió en el sistema de la Seguretat Social de les persones que realitzen les pràctiques objecte d'aquest conveni, el compliment de les obligacions en matèria de Seguretat Social correspondrà la UA.

2. La realització de les pràctiques no suposarà la consideració de mèrit per a l'accés a la funció pública, no serà computada a l'efecte d'antiguitat o reconeixement de serveis previs i no preveurà, per part de la conselleria, cap mena de borsa o ajudes a l'alumnat per la realització de les pràctiques.



Setena. Condicions generals per a la realització de les pràctiques

1. Durant el període de duració de les pràctiques l'alumnat se sotmetrà a les condicions estipulades en aquest conveni, al règim de funcionament de la conselleria i del centre dependent en el qual es realitzen les pràctiques, especialment quant a la normativa de pràctiques clíniques curriculars establida pel centre, al compliment de l'horari previst i a les normes de funcionament intern, seguretat, protecció de dades personals i prevenció de riscos laborals. L'alumnat haurà de disposar de la pertinent acreditació que l'identifique com a estudiant en pràctiques de la corresponent titulació i universitat.



2. La UA informarà el seu alumnat, de manera prèvia a l'inici de les pràctiques, de les pautes bàsiques d'actuació destinades a garantir el dret a la dignitat i intimitat de les persones usuàries o pacients quan siguen ateses en presència d'estudiants de titulacions relacionades amb les ciències de la salut, recollides en l'Ordre SSI/81/2017, de 19 de gener, per la qual es publica l'Acord de la Comissió de Recursos Humans del Sistema Nacional de Salut.

3. Per a complir el que es disposa en l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil, l'alumnat que haja de realitzar pràctiques que requerisquen contacte amb menors haurà de garantir davant de la CSUiSP, amb anterioritat a l'inici d'aquestes, que no ha sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i identitat sexual. A aquest efecte, haurà d'acreditar aquesta circumstància mitjançant l'aportació d'un certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals. No obstant això, la UA podrà presentar una declaració responsable on s'indique l'alumnat assignat a les places de pràctiques, en la qual es faça constar la circumstància de no incórrer en cap dels delictes esmentats.

4. La UA deixarà constància documental que l'alumnat ha sigut informat del deure de mantindre la confidencialitat sobre tota aquella informació afectada per les disposicions i principis en matèria de protecció de dades, en particular el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.





Huitena. Assegurances i responsabilitat civil

1. La UA reconeix que l'alumnat estarà protegit per les prestacions de l'assegurança escolar, una assegurança de cobertura equivalent per a les persones majors de 28 anys, que estaran incloses en el sistema de la Seguretat Social o disposaran de qualsevol forma d'assegurament equivalent, i que cobrirà els danys que pogueren ocasionar-se durant la realització de les pràctiques a què es refereix aquest conveni.

2. Addicionalment, la UA concertarà una pòlissa d'assegurança la cobertura de la qual inclourà, com a mínim, els riscos de responsabilitat civil derivada dels fets que s'origen en l'activitat de l'alumnat en pràctiques. La cobertura d'aquesta pòlissa inclourà els riscos dins dels centres en els quals es desenvolupen les pràctiques o en qualsevol altre lloc on realitzen l'activitat que afecte tant l'alumnat com terceres persones i coses. Igualment, s'estendrà als accidents in itinere que puga patir l'alumnat en pràctiques. Aquesta pòlissa haurà de remetre's al departament de salut o centre de gestió equivalent encarregat de la gestió dels centres on es realitzen les pràctiques.



Novena. Personal responsable de la docència pràctica

I. Professorat associat de ciències de la salut.

1. Es reconeix la posada a disposició del personal sanitari de les institucions i centres sanitaris dependents de la CSUiSP per a la realització de funcions docents amb subjecció al que es preveu en l'article 104 de la Llei general de sanitat, garantint-se la compatibilitat de les dues activitats en la jornada laboral, en funció de la plaça objecte de concurs.



2. Segons el que es disposa en l'article 105.2 de la Llei general de sanitat i el Reial decret 1558/1986, les places de professorat associat de ciències de la salut hauran de cobrir-se amb personal assistencial de les institucions i centres sanitaris dependents de la CSUiSP. En tot cas, i de conformitat amb el que es disposa en l'esmentat reial decret, el personal contractat haurà d'acreditar el reconeixement previ de compatibilitat.



3. D'acord amb la base novena, punt 1, de l'article 4 del Reial decret 1558/1986, el personal que ocupe una plaça com a professor o professora associats de ciències de la salut, en tot cas, cessarà de la seua activitat docent quan, per qualsevol motiu, cause baixa en la plaça assistencial que ocupe en la institució o centre sanitari concertats. A aquest efecte, el centre sanitari haurà de posar en coneixement de la universitat la baixa d'aquest personal.

4. El règim de jornada d'aquest personal serà el que recull el Reial decret 1558/1986 o normes que el completen o despleguen.

II. Places vinculades

D'acord amb el que s'estableix en l'article 105.1 de l'LGS, es podrà establir la vinculació de determinades places assistencials dependents de la CSUiSP amb places dels cossos de personal funcionari docent i amb places de professorat contractat doctor.

Segons disposa l'article 105 de la Llei general de sanitat, les places vinculades es proveiran a través de l'oportú concurs en el qual podran participar les persones candidates que reunisquen els requisits assenyalats en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre d'universitats. Els concursos es regiran pel que es disposa en el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris.

Conforme a la base novena, apartat dos, del Reial decret 1558/1986, en el cas que el personal professor associat guanye un concurs per a ocupar una plaça dels cossos de personal funcionari docent de les universitats o de contractat doctor, que no estiga prèviament vinculada, aquesta passarà a ser-ho, sempre que les necessitats assistencials i docents així ho aconsellen, i s'amortitzaran els respectius contractes.

Respecte de les retribucions del personal que ocupa una plaça vinculada, cal atindre's al que regula el Reial decret 1558/1986, en la base tretzena, apartats set i huit, en la redacció que en fa el Reial decret 1652/1991, d'11 d'octubre.

Segons disposa l'apartat set de la base tretzena, s'estableix un sistema de nòmina única, que serà abonada per la Universitat. La CSUiSP transferirà a la universitat l'import de les retribucions complementàries que corresponguen i que es detallen a continuació.

Fins que el Consell de Ministres no establisca les quanties de les retribucions complementàries, segons disposa l'apartat huit, 3, de la base tretzena, les retribucions del personal amb plaça vinculada pel conjunt de funcions docents, assistencials i d'investigació del professorat continuaran sent les establides en els anteriors convenis subscrits amb les universitats, vigents fins ara, i que seran les següents: sou base, triennis, complement de destinació, complement específic i el complement de productivitat, a més de l'import derivat de la carrera professional, dels acords de productivitat variable, així com les guàrdies o altres retribucions variables que puga meritar aquest personal.



El complement de productivitat tindrà un import igual al complement específic C d'aplicació al personal facultatiu de les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Respecte dels triennis, s'aplicarà solament un concepte retributiu per triennis, corresponent a la institució en què s'haja meritat més antiguitat, i quedarà sense efecte l'altre.

La CSUiSP transferirà mensualment els imports corresponents a les places vinculades a les respectives universitats.



Desena. Personal col·laborador docent

1. El personal col·laborador es designarà entre el personal que preste servei en les institucions o centres sanitaris concertats, sempre que no tinga relació laboral o funcionarial amb la Universitat i prestarà la seua col·laboració i assistència en l'ensenyament de pràctiques clíniques assistencials sempre que es tracte de pràctiques curriculars dels estudis de grau o màster objecte d'aquest conveni.

2. En tot cas, el personal col·laborador docent designat haurà de ser una persona amb experiència professional i amb els coneixements necessaris per a fer front a la tasca formativa.

3. En cap cas el nomenament com a col·laborador docent suposarà reconeixement de vinculació laboral o funcionarial amb la Universitat, ni meritarà retribució econòmica ni dret a indemnització per raó del servei respecte de la Universitat ni respecte de la CSUiSP.



4. Aquest personal podrà sol·licitar un certificat de l'activitat relacionada amb la docència realitzada que li serà expedit conjuntament per la Universitat i el centre sanitari. La docència pràctica impartida serà valorada com a mèrit en els sistemes de selecció i provisió i de desenvolupament i carrera professional de conformitat amb el que dispose la normativa vigent a cada moment en les dues institucions.

5. En tot el que no preveu aquest conveni respecte d'aquesta figura caldrà ajustar-se al que es disposa en el Reial decret 592/2014, d'11 de juliol, pel qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris.



Onzena. Comissió mixta

1. D'acord amb el que preveu l'article 9 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, així com el que s'estableix en l'article 49.f de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i dins del mes següent a la signatura d'aquest conveni, es constituirà una comissió mixta entre la CSUiSP i la UA, que actuarà com a òrgan de seguiment, vigilància i control del conveni i amb capacitat per a planificar i, si és el cas, aprovar les pràctiques objecte d'aquest.



2. La comissió mixta, la composició de la qual s'ajustarà al principi de presència equilibrada de dones i homes, estarà integrada per un total de 10 membres designats a parts iguals per la UA i la CSUiSP. En formaran part:

Per part de la conselleria,

– El conseller o consellera de la CSUiSP. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.

– La persona que ocupe la Sotssecretaria. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.

– La persona que ocupe la Direcció General de Recursos Humans. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.



– La persona que ocupe la Direcció General d'assistència sanitària. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.

– La persona que ocupe la subdirecció de l'EVES, o centre equivalent. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.

Per part de la Universitat:

– El rector o rectora. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.

– El vicerector o vicerectora d'Estudis i Formació. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.

– El vicerector o vicerectora d'Estudiants i Ocupació. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.

– El degà o degana de la Facultat de Ciències de la Salut. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.

– El vicedegà o vicedegana de pràctiques de la Facultat de Ciències de la Salut. En cas d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega alguna causa justificada, serà substituïda per la persona en qui delegue.

3. La presidència de la comissió mixta recaurà en el rector o rectora de la Universitat, o persona en qui delegue, o la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, o persona en qui delegue, de manera alterna per cursos acadèmics; correspondrà la presidència inicial, després de la constitució de la comissió mixta, a la consellera.

4. La secretaria, amb veu però sense vot, recaurà en una persona funcionària de la Universitat o de la CSUiSP, designada per la comissió mixta, de manera alterna per cursos acadèmics. La secretaria inicial correspondrà a la CSUiSP.

5. Podran assistir a les sessions de la comissió mixta, amb veu però sense vot, els i les professionals que cada institució considere pertinents, en funció dels assumptes inclosos en l'ordre del dia.

6. La comissió mixta tindrà les següents funcions:

a) El seguiment, control, interpretació i avaluació anual del conveni.



b) Vetlar per la correcta aplicació del conveni, tenint en compte l'estructura acadèmica prevista per la Llei orgànica d'universitats, així com l'estructura organitzativa de les institucions i centres sanitaris, afavorint en tot cas el desenvolupament normal de l'activitat assistencial i la correcta aplicació dels programes docents

c) Conéixer i aprovar l'assignació de places de pràctiques per a l'alumnat de la Universitat, elaborada d'acord amb el que s'estableix en la clàusula cinquena i el que es disposa en l'annex II.

d) Aprovar la proposta de dotació de places de professorat associat de ciències de la salut, d'acord amb les necessitats docents i assistencials i segons els procediments previstos en cadascuna de les institucions.



e) Emetre un informe sobre la convocatòria de concurs de mèrits per a la cobertura de les places de professorat associat de ciències de la salut.

f) Aprovar l'ampliació, reducció o transformació del nombre de places vinculades.

g) La proposta de les modificacions del conveni que resulten pertinents d'acord amb el seguiment realitzat durant el curs acadèmic, així com desenvolupar aquest conveni en aquells aspectes no previstos en els punts anteriors i necessaris per al compliment d'aquest.



h) Qualssevol altres conduents a l'assoliment dels objectius d'aquest conveni i que s'acorden per unanimitat, si bé, en cap cas podran adoptar-se acords contraris al que es preveu en aquest conveni ni acords que suposen per a les parts obligacions no previstes en el conveni.



7. La comissió mixta es reunirà amb caràcter ordinari una vegada a l'any, i amb caràcter extraordinari, quan ho sol·licite qualsevol de les parts per causes justificades. La vàlida constitució requerirà la convocatòria de la presidència amb una antelació mínima de 48 hores i la presència com a mínim de la presidència, la secretaria i de la meitat dels vocals de cada part. Una vegada constituïda, l'adopció d'acords es realitzarà per majoria de vots i, en cas d'empat, dirimirà la persona titular de la presidència.

8. Les actes i acords que s'emeten en el desenvolupament i execució de les funcions d'aquest òrgan hauran de remetre's a la Sotssecretaria de la CSUiSP i a la Universitat.

9. Es constituirà, així mateix, una comissió permanent, constituïda per dues persones de la comissió mixta, una de cada part signant, a fi d'atendre aquells assumptes que exigisquen una major agilitat. Els acords adoptats per aquesta comissió hauran de ser elevats posteriorment perquè siguen ratificats.

10. La comissió mixta ajustarà la seua actuació al règim previst per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i podrà establir el seu propi reglament de funcionament.



Dotzena. Compensacions

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional primera del Reial decret 1558/1986, de 28 de juny, la UA satisfarà una compensació a la CSUiSP en concepte de la seua utilització per a la docència, que es farà efectiva, tal com s'ha fet, mitjançant l'abonament de les retribucions del professorat associat de ciències de la salut, i de la part corresponent a la universitat de les places vinculades, en cas que n'hi haguera, tal com disposa la normativa d'aplicació.

La UA facilitarà la utilització de les seues aules, sales d'actes i paranimfs per a les activitats no assistencials de la CSUiSP, sense més contraprestació econòmica que els costos extraordinaris que pogueren produir-se, en la mesura de la seua disponibilitat i sempre que no es perjudique l'activitat docent.



Tretzena. Legislació aplicable i jurisdicció

1. Aquest conveni és de naturalesa administrativa i es regirà pel que es disposa en el títol preliminar, capítol VI, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en el Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre; i queda, per tant, fora de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes de sector públic.



2. Aquest conveni es regirà pel que preveu la següent normativa específica:

Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat; Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana; Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries; Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats; Reial decret 1558/1986, de 28 de juny, desplegat per l'Ordre de 31 de juliol de 1987; Reial decret 592/2014, d'11 de juliol, pel qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris; Reial decret 1791/2010, de 30 de desembre, pel qual s'aprova l'Estatut de l'estudiant universitari; i l'Ordre SSI/81/2017, de 19 de gener, per la qual es publica l'Acord de la Comissió de Recursos Humans del Sistema Nacional de Salut, pel qual s'aprova el protocol mitjançant el qual es determinen pautes bàsiques destinades a assegurar i protegir el dret a la intimitat del pacient pels alumnes i residents en ciències de la salut i altres disposicions concordants.



Igualment, pel que fa al personal implicat en la docència, seran aplicables el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, així com la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, i la resta de normativa de desplegament.



3. En tot cas, l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu coneixerà de les qüestions litigioses que puguen sorgir i hi tindrà competència, sense perjudici de les facultats de la comissió mixta per a resoldre els problemes d'interpretació i compliment del conveni, coneixerà i hi tindrà competència, de conformitat la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Catorzena. Causes de resolució

1. Seran causes de resolució d'aquest conveni:

a) El transcurs del termini de vigència del conveni sense haver-se'n acordat la pròrroga.

b) L'acord unànime de totes les parts signants.

c) L'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per alguna de les parts signants. En aquest cas, qualsevol de les parts podrà notificar a la part incomplidora un requeriment perquè complisca en un determinat termini les obligacions o compromisos que es consideren incomplits. Aquest requeriment serà comunicat al responsable del mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni i a les altres parts signants. Si després d'haver transcorregut el termini indicat en el requeriment persisteix l'incompliment, la part que el va dirigir notificarà a les parts signants la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el conveni

d) Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.

2. En el cas que aquest conveni es resolga per alguna de les causes establides en les lletres b i c d'aquest apartat, les actuacions en curs d'execució hauran de continuar-se fins al final de l'any acadèmic en curs.



Quinzena. Efectes i vigència

1. Aquest conveni es perfarà des del dia que se signe i tindrà una vigència de quatre anys corresponents als cursos acadèmics 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023 i 2023/2024. La pròrroga del conveni podrà acordar-se, abans de la finalització del període de vigència, mitjançant un acord exprés de les parts, per un període de fins a quatre anys.



2. En cas de ser denunciat per alguna de les parts, aquesta denúncia haurà de ser comunicada a l'altra part amb sis mesos d'antelació a la data de terme proposada. Perquè la denúncia, si és el cas, siga efectiva, haurà de ser ratificada per l'organisme que va aprovar el concert. En tot cas, una vegada efectuada la denúncia o expirada la vigència del conveni, romandrà en vigor fins al final de l'any acadèmic en curs.

3. Queda sense efecte el conveni de col·laboració entre la Conselleria de Sanitat, l'Agència Valenciana de Salut i la Universitat d'Alacant, per a la utilització de les institucions, centres sanitaris i sociosanitaris en la docència, assistència i investigació universitàries en ciències de la salut, signat el 24 de juliol de 2012.



Setzena. Publicitat i publicació

Així mateix, una vegada subscrit el conveni, haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, així com publicar-se el text íntegre en el portal de transparència de la Generalitat Gva-Oberta, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 9.1.c i 10.1 i 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i en els termes de l'article 12 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat.



I en prova de conformitat amb el que s'ha exposat i convingut, en l'exercici de les atribucions de què són titulars les parts signants, subscriuen aquest conveni per duplicat, al lloc i data anteriorment assenyalats.



Per la Generalitat,

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.



Per la Universitat d'Alacant,

El rector de la Universitat d'Alacant: Manuel Palomar Sanz.







ANNEX I



Departaments de salut dependents de la CSUiSP els centres sanitaris dels quals es posen la disposició de la docència, assistència i investigació universitària de la Universitat d'Alacant:

– D. S. Alacant H. General

– D. S. Sant Joan d'Alacant

– D. S. Alcoi

– D. S. Elda

– D. S. Elx – H. General

– D. S. Marina Baixa

– D. S. Orihuela

– Hospital La Pedrera de Dénia

– Hospital Sant Vicent del Raspeig

– Serveis d'emergències sanitàries

– Centres de transfusions

– Centres de salut





ANNEX II

Procediment per a l'assignació de places



1. El mes de gener de cada anualitat, la gerència de cada departament de salut (o centre de gestió equivalent) dependent de la CSUiSP informarà la Sotssecretaria de la CSUiSP, a través de la Subdirecció General de l'EVES o del centre directiu al qual competisca reglamentàriament a cada moment, de les places de pràctiques disponibles en cada servei o unitat. Aquestes unitats o serveis reuniran els requisits bàsics per a garantir una docència pràctica que cobrisca els objectius formatius de la titulació corresponent.

En aquest mateix mes la Universitat notificarà a l'EVES el seu interés per participar en el procés d'assignació de places per al següent curs acadèmic i remetrà les assignatures que desitge incloure en les pràctiques, indicant les dades que es recullen en la clàusula quarta del conveni.

2. El mes d'abril, l'EVES comunicarà a la Universitat les places disponibles en els centres i institucions indicats en l'annex I d'aquest conveni.

3. El mes de maig la Universitat haurà de traslladar la seua proposta de distribució de les places esmentades en l'apartat anterior a l'EVES.



4. Una vegada realitzada la distribució a què es refereix la clàusula anterior, l'EVES remetrà a la comissió mixta la proposta de places que corresponga a la Universitat.

5. La sol·licitud d'assignació de places de pràctiques en centres o institucions no inclosos en l'annex I serà en tot cas excepcional i degudament motivada, i a aquest efecte la Universitat ho haurà de notificar a l'EVES el mes de juny.

6. Una vegada aprovat, si és el cas, el nombre i objecte de les pràctiques assignades a cada universitat per la comissió mixta, amb caràcter previ a l'inici de cada curs acadèmic, la Universitat remetrà, a la gerència dels departaments de salut o centres de gestió corresponents i a l'EVES, la relació de l'alumnat que realitzarà les pràctiques amb indicació expressa de la titulació que cursa, de la persona de la Universitat que exerceix la responsabilitat acadèmica, del calendari i dels serveis o unitats assistencials implicats en la realització de les pràctiques, conforme al que es disposa en l'Ordre SSI/81/2017, de 19 de gener. Juntament amb la relació de l'alumnat, hauran de remetre la pòlissa d'assegurança subscrita de conformitat amb la clàusula huitena del conveni.

Mapa web