Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de novembre de 2020, de la directora general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària, per la qual es convoca l'ampliació de la borsa d'ocupació temporal de l'entitat de les categories de cuidador o cuidadora, infermer o infermera i cuiner o cuinera. [2020/9669]

(DOGV núm. 8954 de 17.11.2020) Ref. Base de dades 009240/2020




Mitjançant Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària, es va convocar borsa d'ocupació temporal de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner/a (DOGV 8008, 27.03.2017).

El temps transcorregut, l'augment de necessitats de personal per la incorporació de nous centres en l'entitat i el reforç d'efectius en els diferents centres i serveis com a conseqüència de la crisi sanitària provocada per la malaltia Covid-19, han sigut factors que han influït en la disminució del nombre de candidats i candidates disponibles en les borses, que estan pròximes a esgotar-se.

Per tot això, en virtut de les competències que li atribueix el paràgraf 2.e de l'article 8 del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià d'Acció Social (Decret 7/2013, de 4 de gener, del Consell, DOGV 6937, 07.01.2013), i de conformitat amb la normativa vigent en matèria de cobertura temporal de llocs de treball, prèvia proposta de la Comissió de Borses, la directora general de l'entitat resol:





Primer. Objecte

Convocar l'ampliació de les borses d'ocupació temporal d'IVASS de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner /al fet que es van constituir de conformitat amb el que s'estableix en la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS).

L'ampliació únicament permetrà la inscripció de nous candidats i candidates que no formen part de la borsa. No es contempla en aquesta convocatòria l'actualització de mèrits dels candidats i candidates inscrites ni la modificació de les zones geogràfiques inicialment seleccionades.



Segon. Requisits de les persones aspirants

Per a inscriure's en l'ampliació de la borsa d'ocupació temporal, es requereix acreditar estar en possessió de les titulacions acadèmiques següents:

– Infermer/a: títol universitari oficial de Grau en Infermeria, diplomat/a universitari/a en Infermeria o titulacions equivalents.

– Cuidador/a: tècnic/a de Cures Auxiliars d'Infermeria, tècnic/a d'Atenció a Persones en Situació de Dependència o titulacions equivalents.

– Cuiner/a: Cicle Mitjà de Cuina i Gastronomia, o si no s'està en possessió d'aquest títol, es podran presentar les i els candidats que posseïsquen Graduat en ESO o Graduat Escolar i experiència professional acreditada com a cuiner o cuinera per un període mínim d'un any per a col·lectivitats (menjadors col·lectius: hotels, residències, col·legis, hospitals, etc.), o bé Formació Professional de primer grau o equivalent i experiència professional acreditada com a cuiner o cuinera per un període mínim d'un any per a col·lectivitats (menjadors col·lectius: hotels, residències, col·legis, hospitals, etc.).

Podran participar en les presents borses d'ocupació temporal aquelles persones que, estant en possessió dels títols i certificats establits en l'anterior apartat, reunisquen els requisits següents:

a) Tindre nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells estats al fet que, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, es podran presentar aspirants amb nacionalitat diferent de l'esmentada anteriorment i únicament serà necessari complir els requisits establits en la normativa vigent. Qui obtinga l'adjudicació del lloc de treball oferit haurà d'acreditar almenys el permís de treball i de residència, en el moment de la contractació.

b) Tindre complits 16 anys, i no excedir de l'edat de jubilació forçosa. A l'efecte de regular les condicions de contractació dels menors d'edat: entre 16 i 17 anys s'estarà al que es disposa en la normativa legal respecte al treball a torns i nocturn.

c) No patir malaltia ni estar afectat o afectada per limitació física, psíquica i/o sensorial que siga incompatible amb l'exercici de les corresponents funcions i/o tasques pròpies del lloc a exercir. Per a poder incloure's en la borsa i acreditar aquest extrem, s'aportarà declaració responsable de la persona aspirant recollida a través de l'annex III, on farà constància d'això. A la incorporació al lloc, el Servei de Vigilància de la Salut de l'IVASS emetrà l'informe d'aptitud per al desenvolupament de les funcions del lloc, i en cas de no ser apte, es procedirà a excloure de la borsa de treball.

d) No haver sigut separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

e) No haver-li sigut imposada sanció disciplinària en qualsevol administració pública o, en cas contrari, no haver sigut cancel·lada del seu full de serveis o tindre dret a la seua cancel·lació.

f) No estar sotmés a expedient disciplinari ni procés penal en curs. No obstant això, en cas contrari podrà sol·licitar-se la inclusió en la borsa; quedant aquesta inclusió condicionada a la resolució que pose fi a l'expedient o procés.

En relació als apartats d, e, i f d'aquest article totes les persones sol·licitants hauran d'emplenar la declaració responsable (annex III).



g) Haver obtingut almenys 1 punt segons el que es disposa en el barem de mèrits establit en l'article 14 de la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS).

Aquests requisits hauran de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i mantindre's durant la permanència en les borses.

Si en qualsevol moment posterior a l'aprovació de la llista de persones admeses i excloses, fins i tot una vegada haja finalitzat el procés selectiu, s'advertira inexactitud o falsedat en les sol·licituds o en la documentació aportada per la persona interessada, aquesta es considerarà defecte irreparable i es resoldrà amb la seua exclusió en el procediment.

Durant l'acompliment temporal del lloc no podrà compatibilitzar-se l'exercici d'aquest amb un segon lloc de treball, càrrec o activitat en el sector públic o privat, excepte els supòsits excepcionals que prèvia autorització preveuen les disposicions vigents en matèria d'incompatibilitats.

En el moment es realitze el contracte, haurà d'acreditar que compleix tots els requisits exigits per a ocupar el lloc.

El candidat o candidata seleccionada per a un lloc de treball que implique contacte habitual amb menors haurà de presentar, amb caràcter previ a la contractació, certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent. En cas que el certificat siga positiu o no s'aporte, la contractació no es produirà.

El personal estarà subjecte al període de prova establit en el vigent conveni col·lectiu d'aplicació. La falta de superació d'aquest, suposarà l'exclusió de la borsa d'aqueixa categoria.



Tercer. Procediment d'inscripció

Les sol·licituds d'inscripció en les categories convocades s'efectuaran a través del portal https://bolsaempleoivass.es/

Les persones interessades a formar part de la borsa hauran d'emplenar en la pàgina https://bolsaempleoivass.es/ la instància corresponent que està constituïda pels següents Annexos:

a) Annex I: Sol·licitud d'inscripció.

b) Annex II: Fulla d'autobaremació. L'interessat/a haurà de puntuar-se mitjançant la fulla d'autobaremació de conformitat al barem establit en l'article 14 de la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (DOGV 8008, 27.03.2017), constituint l'autobarem declaració responsable de les dades emplenades.

c) Annex III: declaració responsable de l'aptitud mèdica, declaració responsable de no estar incurs en expedient, i declaració responsable de veracitat de la documentació aportada.

Així mateix, hauran d'aportar, en format PDF, JPG o PNG, la documentació següent en la pàgina bolsaempleoivass.es:

a) Fotocòpia de DNI/ NIE o passaport.

b) Documentació acreditativa de la titulació requerida per a l'acompliment del lloc.

c) Documentació acreditativa dels mèrits que desitgen fer valdre, d'acord amb el barem establit en l'article 14 de la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària, referit al barem de mèrits, així com vida laboral, certificat de temps treballat o contractes laborals. El temps treballat es computarà fins al 31 d'octubre de 2018.

d) Documentació acreditativa de la discapacitat: la discapacitat s'acreditarà mitjançant certificat complet expedit per l'òrgan competent de la conselleria competent en matèria de diversitat funcional o òrgan equivalent d'una altra comunitat autònoma. Sense perjudici de l'informe d'aptitud que emeta el Servei de Vigilància de la Salut de l'IVASS, haurà d'acompanyar-se a la sol·licitud, certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació o certificat de compatibilitat laboral emesos pel Centre d'Avaluació de Persones amb Diversitat Funcional.



Una vegada emplenada la sol·licitud d'inscripció (annexos I, II i III) a través del portal esmentat, les persones interessades hauran de signar-la i presentar-la dins del termini d'inscripció. El registre i la presentació de la sol·licitud es farà de manera telemàtica a través del següent enllaç https://www.ivass.gva.es/registro_bolsas.html, on els candidats i candidates adjuntaran la sol·licitud (annexos I, II i III) degudament signada. La sol·licitud es podrà signar mitjançant signatura escanejada (prèvia impressió de la sol·licitud i rúbrica manual) o signatura electrònica.

La documentació presentada via telemàtica acreditativa de la titulació, i/o mèrits, etc., haurà de ser fidel reflex de l'original, la declaració responsable acreditativa del qual haurà de signar-se en l'annex III, sense perjudici que la justificació acreditativa de tal requisit puga ser requerida en qualsevol moment per l'entitat, abans o durant la contractació.

Les persones interessades hauran de facilitar obligatòriament, en la sol·licitud, telèfon mòbil, adreça i correu electrònic, a l'efecte de realitzar les comunicacions oportunes. Serà opcional incloure telèfon fix, o un segon número de telèfon mòbil. Aquesta informació haurà d'incloure's en la sol·licitud d'inscripció a la present borsa d'ocupació temporal.

Els mèrits que no s'acrediten de la manera establida en la present resolució no seran valorats. Els mèrits acreditats hauran d'haver sigut obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa. Tota aquella documentació o sol·licitud aportada fora de termini no es baremarà.

La consignació de dades falses, o la falsedat de la documentació aportada comportarà l'exclusió de la borsa corresponent, sense perjudici de les mesures legals oportunes, corresponents. En el cas de la fulla d'autobaremació, comportarà l'exclusió de la borsa, en el cas de comprovar-se que les dades consignades en ella, no podent interpretar-se d'una altra forma, són manifestament falsos.

En el cas que un mateix candidat o candidata opte a la seua inclusió en més d'una categoria de la borsa d'ocupació temporal, haurà d'emplenar una sol·licitud per cadascuna de les categories, així com còpia de la documentació en totes i cadascuna de les sol·licituds.



Quart. Termini d'inscripció

El termini d'inscripció en la borsa d'ocupació temporal serà de cinc dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat.



Cinqué. Admissió de sol·licitants, baremació de mèrits i selecció d'aspirants

L'admissió de sol·licitants, baremació de mèrits i selecció de les persones aspirants es farà conforme al que es disposa en els apartats nou i deu de la Resolució de 20 de març de 2017, del director general de l'IVASS, per la qual es convoquen les borses d'ocupació temporal de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner/a, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8008, de 27 de març de 2017.

En el cas que el nombre de sol·licituds que es presente siga molt nombrós en relació als llocs que es preveja cobrir, la comissió de seguiment podrà establir un nombre mínim inicial de sol·licituds a examinar segons l'autobarem presentat. La resta de sol·licituds seran examinades només si es considera necessari per la comissió d'acord amb una possible extinció i/o ampliació de la borsa.

Sense perjudici del que es disposa anteriorment, la comissió de seguiment podrà establir, de manera justificada, per raons d'urgència i necessitat, prioritzar l'examen de les sol·licituds atesa l'àrea geogràfica o la categoria professional.



Sisé. Règim de funcionament

Quant al règim de funcionament s'estarà al que es disposa en la Resolució de 20 20 de març de 2017, del director general de l'IVASS, per la qual es convoquen les borses d'ocupació temporal de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner/a (DOGV 8008, 27.03.2017), i al que s'estableix en la Resolució de 3 de desembre de 2018, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social-Sanitària, per la qual es convoca la primera actualització i es modifiquen les bases de la borsa d'ocupació temporal de les categories de cuidador/a, infermer/a i cuiner/a convocada mitjançant Resolució de 20 de març de 2017 (DOGV 8438, 05.12.2018).



Seté. Recursos

La present resolució posa fi a la via administrativa. D'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 26 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com als articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, els interessats poden interposar un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant de l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació.

Alternativament, si no es recorre en reposició, pot interposar-se un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució.



València, 13 de novembre de 2020.– La directora general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària: Noelia Martí Beltrán.

Mapa web