Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 d'octubre de 2021, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es crea la comissió de valoració documental de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, i se n'estableix la composició dels membres. [2021/10388]

(DOGV núm. 9196 de 18.10.2021) Ref. Base de dades 009500/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració Arxius, biblioteques i sector del llibre Transparència administrativa
    Descriptors:
      Temàtics: arxiu, tractament de la informació, transparència administrativa, reglament intern , Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica



El Decret 189/2005, de 2 de desembre, del Consell de la Generalitat, regula la Junta Qualificadora de Documents Administratius i el procediment de valoració, conservació i eliminació del patrimoni documental dels arxius públics de la Comunitat Valenciana. Així mateix, estableix les bases perquè els diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, per mitjà de les comissions de valoració documental, creades mitjançant una resolució del titular del departament corresponent, elaboren i presenten les taules de valoració dels documents.



Aquestes comissions de valoració documental tenen com a objectiu facilitar els treballs i els estudis previs de valoració de les sèries documentals, per part de la Junta Qualificadora de Documents Administratius, a fi que aquesta puga emetre els seus dictàmens i, posteriorment, es puguen aprovar les taules de valoració documental per resolució de la conselleria competent.

Per tot l'anterior i, en virtut de l'Ordre 1/2021, de 20 d'abril, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es desplega el Decret 179/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i, l'article 13.3 del Decret 189/2005, de 2 de desembre, del Consell, resolc:



Primer

Es constitueix la comissió de valoració documental de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, com a òrgan col·legiat de caràcter tècnic adscrit a la Sotssecretaria, la funció de la qual és l'elaboració de les taules de valoració documental referents al règim de conservació i eliminació administrativa, per a presentar-les a la Junta Qualificadora de Documents Administratius.



La comissió de valoració documental elaborarà les propostes de les taules de valoració documental de les sèries documentals generades per les unitats administratives de la mateixa conselleria, a iniciativa pròpia o a petició dels òrgans responsables de les sèries documentals. La realització dels expedients de les propostes de taules de valoració, s'executarà en les unitats administratives amb la col·laboració del personal tècnic d'arxiu. No podrà accedir a l'arxiu corresponent cap sèrie documental de la qual, prèviament, no s'haja aprovat la corresponent proposta de taula de valoració documental. Es qualificarà i valorarà només la documentació original, i correspondrà presentar l'oportuna proposta a l'òrgan que conserve la documentació original.





Segon

Que la composició de la comissió de valoració documental de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica és la que segueix:

a) Presidència: la persona titular de la Secretaria General Administrativa o la persona titular d'un servei adscrit al seu departament en qui delegue.

b) Vicepresidència: la persona titular del servei competent en matèria de documentació, publicacions i estadística departamental o personal tècnic en qui delegue.

c) Secretaria: la persona tècnica titular de la secció d'arxiu i gestió documental responsable de l'arxiu central de la conselleria, que actuarà amb veu i vot.

d) Vocal: la persona titular del servei competent en matèria d'arxiu general de la Conselleria. Com a suplent podrà actuar la persona titular de la secció competent en matèria d'assumptes generals.

e) Vocal: una persona empleada pública adscrita a l'òrgan superior o directiu les sèries documentals del qual siguin objecte de valoració.



Tercer

La comissió, a través de la seua secretaria i a proposta de la seua presidència, podrà convocar representants d'altres òrgans superiors o directius de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica directament afectats, en el supòsit que vagen a ser analitzades o valorades sèries documentals del seu àmbit competencial. Aquestes persones membres podran actuar amb veu però sense vot en les sessions corresponents. En aquests casos, l'assistència serà obligatòria.

Així mateix, la comissió de valoració documental podrà requerir l'assessorament que considere necessari per a la millor realització de les seues funcions.



Quart

La constitució i funcionament de la comissió seran atesos amb els actuals mitjans personals i materials de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.



Cinqué

La present resolució es publicarà el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació.



València, 13 d'octubre de 2021.– La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: Rosa Pérez Garijo.

Mapa web