Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de febrer de 2021, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es convoca la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià durant l'exercici 2021. [2021/1877]

(DOGV núm. 9036 de 08.03.2021) Ref. Base de dades 002028/2021




Mitjançant l'Ordre 5/2016, de 5 de juliol, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, modificada per l'Ordre 2/2019, de 18 de gener, d'aquest mateix departament del Consell, es van aprovar les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià.



L'article 13 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, assigna a la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica les competències en matèria de foment de l'autogovern. Així mateix l'article 1 del Decret 179/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, estableix que aquesta conselleria és l'òrgan màxim encarregat de la direcció i execució de la política del Consell en matèria, entre altres, del foment de l'autogovern; i l'article 12 del citat Decret 179/2020 atribueix a la Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, entre altres funcions, les destinades al desenvolupament, la promoció i la divulgació de l'autogovern, i al foment de la recuperació, la difusió i l'estudi del dret civil valencià.

En virtut de l'esmentada ordre de bases reguladores, i dins de les disponibilitats pressupostàries existents de conformitat amb el que preveu la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, correspon convocar, en règim de concurrència competitiva, subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià durant el present exercici. Seran rellevants en aquest últim aspecte les accions que es realitzen en relació amb la proposició de llei de reforma constitucional per a la recuperació efectiva del Dret Civil Valencià, que per iniciativa de les Corts Valencianes es troba en tramitació.



Per tot això, de conformitat amb el que es disposa en l'article 160.4 b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i a proposta de la Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, resolc



Primer. Convocatòria

Es convoca, en règim de concurrència competitiva, la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià durant l'exercici 2021.



Segon. Bases reguladores

1. La present resolució de convocatòria es dicta a l'empara del que s'estableix en l'Ordre 5/2016, de 5 de juliol, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a les mancomunitats de municipis i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l'Estatut d'Autonomia i la recuperació i divulgació del Dret Foral Civil Valencià (DOGV 7824, 08.07.2016), modificada per l'Ordre 2/2019, de 18 de gener, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació (DOGV 8472, 25.01.2019).

2. Sempre que en aquesta resolució de convocatòria s'al·ludisca a una determinada base reguladora, haurà d'entendre's que es fa per remissió a l'Ordre 5/2016, de 5 de juliol, modificada per l'Ordre 2/2019, de 18 de gener.



Tercer. Finançament de les subvencions

La present convocatòria de subvencions es finançarà a càrrec de la línia pressupostària S7254000, inclosa en l'aplicació pressupostària 22.03.02.111.80.4 de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, destinada a responsabilitat social i foment de l'autogovern, amb un crèdit màxim de 75.000,00 € (setanta-cinc mil euros).



Quart. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les subvencions regulades en la present convocatòria es realitzarà, únicament, de manera telemàtica en el Portal de la Generalitat, www.gva.es, accedint a la «Seu Electrònica» i seleccionant en aquesta seu el servei corresponent per a la presentació de sol·licituds en aquesta convocatòria, o a la Guia PROP, en l'apartat «tràmits i serveis».



Per a això, l'entitat sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat l'oportú conveni.

Tant la sol·licitud com la resta de documents a presentar hauran de signar-se electrònicament.

2. L'imprés de sol·licitud i la documentació annexa que s'exigeix en aquesta convocatòria l'emplenarà i signarà electrònicament la persona titular de la Presidència de la mancomunitat de municipis o de l'Alcaldia-Presidència de l'ajuntament, i s'hi adjuntarà la documentació ressenyada en l'apartat cinqué de la present resolució de convocatòria, utilitzant l'aplicació dissenyada per a aquestes subvencions, que estarà disponible en el catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través d'http://sede.gva.es, on se seleccionarà el tràmit de sol·licitud de subvenció dissenyat a aquest efecte.

La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases reguladores.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a la inadmissió a tràmit de la sol·licitud.



Cinqué. Documentació a presentar

Juntament amb la sol·licitud es presentarà la documentació següent:

a) Un programa detallat del pla de l'actuació o actuacions a realitzar. El programa, que en tot cas serà únic per sol·licitud, haurà d'estar signat per la persona titular de la Presidència de la mancomunitat de municipis o de l'Alcaldia-Presidència de l'ajuntament, i s'hi hauran de detallar, com a mínim, els aspectes següents:

– En primer lloc, totes les activitats a realitzar, amb una descripció precisa del seu contingut, vinculant-les amb l'objecte d'aquesta convocatòria i amb els tipus d'actuacions que, de conformitat amb la base reguladora segona, són subvencionables.

– En segon lloc, els objectius a aconseguir amb el desenvolupament de cadascuna de les activitats incloses en el programa. En particular, haurà de fer-se, si escau, un esment detallat i raonat a la relació entre les activitats programades i els aspectes concrets que, en opinió de l'entitat local sol·licitant, puguen ser valorats segons els criteris d'atorgament de les subvencions previstos en les lletres c) i d) de l'apartat 1 de la base reguladora sisena, referits, respectivament, a l'ús del valencià i al nivell d'incidència, degudament acreditat, de l'actuació o actuacions a desenvolupar en cadascun dels àmbits ressenyats en la segona de les lletres esmentades.

– En tercer lloc, el calendari precís de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt com per a cadascuna de les actuacions proposades. En aquest sentit, haurà d'incloure's, com a mínim, una previsió ajustada de les possibles dates de celebració de cada activitat, tenint en compte, en tot cas, la indicació continguda en l'apartat desé de la present resolució de convocatòria sobre el termini per a la justificació de les subvencions concedides.

b) Un document, degudament signat per la persona titular de la Presidència de la mancomunitat de municipis o de l'Alcaldia-Presidència de l'ajuntament, en el qual figure una descripció desglossada i detallada dels costos corresponents tant al pla d'actuacions en el seu conjunt, com a cadascuna d'aquestes en particular, d'acord amb els criteris següents:



– Si l'actuació o actuacions per a les quals es demana la subvenció no s'hagueren realitzat encara en el moment de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se un pressupost detallat de la despesa o factures proforma.

En aquells supòsits en què des de la Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern es considere un pressupost com a excessiu, podrà requerir-se l'entitat local per a aportar un nou pressupost de l'actuació o actuacions a realitzar més ajustat als preus de mercat.

– Si una part de l'actuació o actuacions per a les quals es demana la subvenció s'haguera realitzat durant l'any 2021 però abans de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se la documentació justificativa de la despesa ja realitzada, de conformitat amb el que es preveu en la base reguladora onze, i respecte a l'actuació o actuacions pendents de realitzar haurà d'aportar-se un pressupost detallat de la despesa o factures proforma. En aquest últim supòsit, si des de la Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern es considera un pressupost com a excessiu, podrà requerir-se l'entitat local per a aportar un nou pressupost de l'actuació o actuacions a realitzar més ajustat als preus de mercat.

c) Certificat que acredite la resolució o acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat local per a formular la sol·licitud de la subvenció, on es farà constar expressament l'import sol·licitat i la consignació de l'import total de les actuacions en el pressupost de l'entitat sol·licitant. Aquest imprés l'emplenarà i signarà electrònicament la persona que exercisca les funcions de secretaria de la corporació local.



d) L'imprés de domiciliació bancària, a emplenar en el cas de nou perceptor o canvi de compte bancari, que haurà de ser subscrit per la persona titular de la Presidència de la mancomunitat de municipis o de l'Alcaldia-Presidència de l'ajuntament. A l'imprés s'adjuntarà una certificació expedida per la persona que exercisca les funcions de secretaria de la corporació local, en la qual acredite que la persona signant de l'imprés de domiciliació bancària és titular del càrrec corresponent.





Sisé. Esmena de la sol·licitud

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb aquesta resolució resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'entitat interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb una resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica sobre procediment administratiu comú.

2. Els requeriments als quals es fa referència en aquest apartat, així com qualsevol altre que poguera dur-se a terme, s'efectuaran mitjançant notificació electrònica, d'acord amb el que es preveu en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan aquesta via resulte obligatòria per a la persona interessada, com succeeix en aquest cas.

3. De conformitat amb l'article 54 de l'esmentat Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica i de la manera següent:

a) L'entitat sol·licitant (mancomunitat de municipis o ajuntament), degudament identificada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada per l'entitat interessada un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació dirigida a ella, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.



b) Aquest avís de notificació haurà de contindre les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i especificar que el transcurs de deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació sense que tinga lloc l'accés a aquesta equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies de l'entitat interessada es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) L'entitat local interessada podrà accedir a la notificació electrònica amb la seua identificació personal per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que l'efectua, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.



d) Si l'entitat local interessada accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, amb els efectes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Seté. Criteris de valoració de les sol·licituds

Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els establits en la base reguladora sisena, que s'aplicaran per a assignar a cada entitat local beneficiària la puntuació que corresponga conforme a la documentació aportada i a la informació que d'aquesta es desprenga sobre les actuacions dutes a terme o previstes.



Huité. Termini de resolució i publicació

El termini per a tramitar les sol·licituds, resoldre i publicar la resolució de concessió serà de sis mesos com a màxim, a comptar des de la data de publicació de l'extracte d'aquesta resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les entitats locals interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.



Nové. Recursos

Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions, que esgoten la via administrativa, les entitats locals interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació o publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació o publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10, 14 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les entitats locals interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



Deu. Termini i forma de justificació

1. El termini per a la justificació de les subvencions concedides finalitzarà el 29 d'octubre de 2021.

2. La justificació de les subvencions es realitzarà conforme al que s'estableix en la base reguladora onze.

3. La presentació de la justificació es realitzarà de manera telemàtica en els mateixos termes de l'apartat quart.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de foment de l'autogovern, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10, 14 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de la possible interposició, per part de les entitats interessades, de qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 25 de febrer de 2021.– La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: Rosa Pérez Garijo.

Mapa web