Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de març de 2021, del president de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoquen subvencions destinades a l'adquisició i reposició d'instruments musicals, durant els mesos de desembre de 2020 a novembre de 2021. [2021/2433]

(DOGV núm. 9038 de 10.03.2021) Ref. Base de dades 002134/2021




Mitjançant l'Ordre 8/2020, de 11 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8837, 17.06.2020), s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en l'Institut Valencià de Cultura (d'ara en avant, ordre de bases).



D'altra banda, el Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, aprovat per la Resolució de 23 de març de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport (DOCV 8783, 07.04.2020), estableix en l'annex únic, i dins de l'objectiu estratègic 3 de l'Institut Valencià de Cultura: «Investigació i difusió de les diferents manifestacions artístiques competència de l'Institut Valencià de Cultura», la línia de subvenció per a l'adquisició i millora d'instruments musicals.

De conformitat amb l'article 160.4.b, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015), que estableix que les persones que exerceixen la presidència dels organismes públics i entitats de dret públic són les competents per a realitzar la convocatòria de les subvencions, i també d'acord amb l'article 2, punt 2, lletra l, i l'article 4, punt 2, lletra j, del Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat, aprovat pel Decret 5/2013, de 4 de gener i modificat, a aquest efecte, pel Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell (DOGokV 7355, 08.09.2014), en virtut dels quals correspon a la Presidència convocar i resoldre la concessió d'incentius, ajudes i subvencions de les diferents matèries culturals integrades en l'Institut Valencià de Cultura, resolc:





Primer. Finalitat, objecte i condicions

1. Convocar la concessió de subvencions destinades a l'adquisició i reposició d'instruments musicals, durant els mesos de desembre de 2020 a novembre de 2021, en el marc de les competències de l'Institut Valencià de Cultura i d'acord amb els objectius que té encomanats. Aquestes subvencions tenen per finalitat millorar la dotació de les associacions musicals sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, per a enriquir l'oferta musical i la formació de qualitat dels músics valencians.



Queda expressament exclòs de l'objecte d'aquestes subvencions qualsevol tipus d'accessori, excepte els dels instruments de percussió. En cap cas es podran incloure tampoc com a objecte de la subvenció, les fundes dels instruments.

2. Les ajudes es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, en particular en matèria d'igualtat de gènere, mitjançant el règim de concurrència competitiva, per a adquisicions que tinguen lloc entre l'1 de desembre de 2020 i el 30 de novembre de 2021, tots dos inclosos.

3. Per a obtindre la condició de beneficiari d'aquestes ajudes, a més del que es disposa amb caràcter general en l'article 2 de l'ordre de bases, cal ajustar-se al que s'estableix en l'article 42.2 d'aquestes. Així, poden obtindre aquestes ajudes les associacions musicals que hagen adquirit o pretenguen adquirir instruments musicals i que complisquen els requisits següents:

a) Que en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria figuren inscrites en el registre que legalment corresponga, com a associacions o fundacions sense ànim de lucre, i la finalitat de la qual siga la divulgació i promoció cultural de la música.

b) Que el domicili social estiga radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

c) Que formen part, com a entitat associada, de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) o bé que demostren l'existència i l'activitat d'una agrupació musical lligada a l'associació sol·licitant, almenys durant els cinc anys anteriors a la data de sol·licitud de la convocatòria d'ajudes.

4. Aquestes subvencions contribuiran al finançament parcial de l'adquisició, fins a un màxim del 50 % de les despeses subvencionables, sense comptar l'import de l'Impost sobre el Valor Afegit aplicable (IVA). I, en cap cas, en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o altres recursos, poden superar el cost de l'adquisició subvencionada.



Segon. Finançament i quantia

1. D'acord amb la Llei 4/2020, de 30 de desembre de 2020, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 (DOGV 8987, 31.12.2020), les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S7274000, «Ajudes adquisició i millora instruments musicals», per un import màxim de 215.000 euros, inclòs en el capítol VII del pressupost de l'Institut Valencià de Cultura. Aquest import pot ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no-disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.

2. L'import màxim individual no pot superar els 10.000 €, IVA exclòs, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 45 de l'ordre de bases.

3. L'import assignat a cada beneficiari serà proporcional a la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris de valoració i al pressupost presentat en el seu projecte.



Tercer. Presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds han de dirigir-se a la seu de l'Institut Valencià de Cultura.

Totes les sol·licituds s'han de presentar per via telemàtica a través del registre electrònic accessible des de l'URL http://ivc.gva.es/, per a això, l'entitat o el seu representant ha de disposar de qualsevol dels certificats o les signatures electròniques que admet aquesta aplicació.

En cap cas són vàlids els documents als quals s'haja d'accedir per mitjà d'enllaços o adreces web, corresponents a portals o pàgines web, aplicacions o plataformes d'emmagatzematge, o a serveis d'allotjament d'arxius, i es consideraran aquests documents no presentats.



3. Les sol·licituds han d'emplenar-se necessàriament de conformitat amb el model de sol·licitud que s'adjunta a aquesta resolució com a annex I, que inclou els punts detallats a continuació i que ha d'acompanyar-se obligatòriament amb els documents o certificats a què aquests fan referència, quan siga el cas:

a) Projecte detallat de l'adquisició per a la qual se sol·licita la subvenció, en què s'especifiquen marques, models i altres característiques tècniques rellevants de l'instrument o instruments que s'han adquirit o es pretenen adquirir durant el període de la convocatòria (annex I, apartat B).

b) Pressupost detallat de les despeses d'adquisició (annex I, apartat C).

De conformitat amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el cas que aquest pressupost supere la suma de 15.000 euros, sense comptar amb l'import de l'IVA aplicable, s'ha de tindre en compte que, en cas de resultar beneficiari de l'ajuda, en el moment de la justificació, cal acreditar la sol·licitud de, com a mínim, tres ofertes/pressupostos diferents de tres proveïdors diferents, amb caràcter previ a l'adquisició del compromís per a l'adquisició, llevat que per les característiques especials no existisca en el mercat més que una empresa subministradora o la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció.

c) Declaració responsable d'ajudes d'estat: relació i import de totes les subvencions, ajudes, ingressos o recursos que s'hagen sol·licitat o els hagen concedit, o estiguen pendents de percepció, per part d'altres administracions o institucions públiques per a la mateixa finalitat, a l'efecte del que s'estableix en l'article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions (LGS), durant l'exercici d'aquesta convocatòria (annex I, apartat D).

d) Declaració responsable d'ajudes de minimis de l'exercici fiscal present i els dos anteriors (annex I, apartat E).

e) Memòria de les activitats pedagògiques i musicals realitzades en el curs acadèmic immediatament anterior i les previstes corresponents a aquesta convocatòria (annex I, apartat F).

f) Justificació de la necessitat d'adquirir els instruments, amb la indicació de l'ús al qual seran destinats, amb l'especificació de si la compra ve motivada per la necessitat d'ampliar l'inventari de l'entitat sol·licitant, o bé de renovar-lo. En aquest sentit s'ha d'especificar si van majoritàriament destinats a la banda, a l'escola o quina és la seua destinació principal (annex I, apartat G).

g) Un inventari actualitzat d'instruments de l'entitat (annex I, apartat H).

h) Circumstàncies de l'associació musical respecte a la seua condició de beneficiari (annex I, apartat I).

i) Característiques de l'agrupació musical (annex I, apartat J).

j) D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part del sol·licitant, l'òrgan gestor del procediment està autoritzat a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració pública, excepte les dades tributàries que requereixen autorització expressa (aquestes opcions figuren en el model de sol·licitud, annex I, apartat K) respecte a aquells que es proposen com a beneficiaris, i que per a aquest procediment són els següents:

1r Dades d'identitat (NIF, o document equivalent en cas d'estrangers) de la persona que exercisca la representació legal amb facultat per a obrar davant l'Administració.

2n Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

3r Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

4t Certificació de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic corresponent, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Generalitat.

5é Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite la seua inscripció en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors on conste la qualificació de l'activitat econòmica de l'entitat o, alternativament, l'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques.



En cas de manifestar, en l'imprés de sol·licitud, oposició a la seua obtenció per l'Administració, o no autoritzar l'accés a les dades tributàries, seran els interessats els qui hagen d'aportar els citats documents i certificats.

k) Declaració responsable en la qual es manifeste que (annex I, apartat L):

1r L'òrgan competent de l'entitat, segons els seus estatuts, ha acordat formular la sol·licitud de la subvenció, i s'ha d'indicar la data d'aquest acord.

2n L'òrgan competent de l'entitat ha acordat facultar la persona que té la representació legal d'aquesta per a subscriure la sol·licitud de subvenció i realitzar tots els tràmits relacionats.

3r En el moment de la presentació de la sol·licitud, l'entitat figura inscrita en el registre que legalment correspon, com a associació o fundació, sense ànim de lucre, i la finalitat de la qual és la divulgació i promoció cultural de la música.

4t El domicili social està radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i que així es recull en els estatuts.

5é L'entitat sol·licitant no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari especificades en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes que estableix l'article 13.7 del cos legal esmentat.



6é L'entitat disposa, per a aquest exercici, de recursos econòmics propis o procedents de fonts de finançament diferents d'aquesta convocatòria, destinats a la mateixa adquisició d'instruments musicals que motiva aquesta sol·licitud i que aquests recursos representen, com a mínim, el 50 % de l'import total del pressupost.

7é L'entitat compleix tots els requisits i totes les obligacions exigits en les bases d'aquesta convocatòria de subvencions, que disposa de tota la documentació que així ho acredita, i que es compromet a complir les obligacions derivades de la concessió de la subvenció en cas de resultar beneficiària i durant el temps determinat en les bases indicades i en la Llei general de subvencions i en el seu Reglament.



8é L'entitat compleix la normativa relativa al foment d'ús de persones amb discapacitat o, si és el cas, la declaració de l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que es disposa en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat (DOGV 4479, 11.04.2003), i en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV 4907, 21.12.2004).



l) Les sol·licituds s'han d'acompanyar amb la documentació següent (annex I, apartat M):

1r El certificat d'inscripció en el Registre d'Associacions, vigència dels estatuts i relació actualitzada de membres de la junta directiva de l'entitat o, si és el cas, el certificat d'inscripció en el Registre de Fundacions.

2n L'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors on conste la qualificació de l'activitat econòmica corresponent per a la qual se sol·licita la subvenció o alternativament l'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques.

4. Si la sol·licitud d'iniciació no compleix els requisits establits per a concórrer a la convocatòria, s'ha d'aplicar el que disposa l'article 5.4 de l'ordre de bases i, en tot cas, l'esmena de la documentació ha de presentar-se d'acord amb el que s'estableix en el punt 2 de l'apartat quart d'aquesta resolució.

Així, l'òrgan instructor pot requerir les persones sol·licitants perquè proporcionen qualsevol informació aclaridora que resulte necessària per a la gestió de la sol·licitud. Però en cap cas, a través de l'esmena, poden acreditar-se circumstàncies o mèrits que incidisquen en la valoració del projecte. En aquest sentit, la documentació acreditativa de mèrits objecte de valoració ha de presentar-se dins del termini de presentació de sol·licituds, i no serà requerit posteriorment ni tindrà validesa, cap dada o document presentat amb data posterior a l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds.

L'IVC cursarà les notificacions via electrònica per mitjà de l'adreça electrònica habilitada o, si hi manca, per mitjà de la carpeta ciutadana del representant de l'entitat.

Les notificacions s'han d'entendre practicades o rebutjades en els termes que s'assenyalen en els articles 40, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la legislació complementària. En aquest sentit, si transcorren 10 dies naturals sense que s'accedisca al contingut, s'entén que la notificació ha sigut rebutjada i es té per realitzat el tràmit de la notificació.

5. Les dades de caràcter personal contingudes en l'imprés de sol·licitud poden ser incloses en un fitxer perquè les tracte l'Institut Valencià de Cultura, com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Igualment, els que sol·liciten l'ajuda poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa el Reglament general de protecció de dades - Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE - publicada en el DOUE de 4 de maig de 2016, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Es pot consultar la política completa de privacitat de l'Institut Valencià de Cultura en el web http://ivc.gva.es.



Quart. Comissió tècnica de valoració

1. La comissió tècnica de valoració s'ha d'ajustar al que estableix l'article 44 de l'ordre de bases. El nomenament s'ha de fer públic a través del web http://ivc.gva.es/.

2. La comissió tècnica de valoració, atenent les sol·licituds presentades i l'interés d'aquestes, ha d'emetre un informe d'avaluació d'acord amb els criteris de valoració que s'enumeren en l'apartat cinqué d'aquesta resolució. Aquest informe ha de quedar incorporat a les actes i ha de contindre la prelació dels projectes de major a menor puntuació. Així mateix, ha de contindre la proposta de subvencions i la quantia d'aquestes, de conformitat amb els límits establits en el punt 2 de l'apartat segon d'aquesta resolució.

3. La comissió tècnica de valoració ha de desestimar aquella documentació que no considere prou acreditativa dels aspectes continguts en aquesta, i en aquest cas no s'han de computar els mèrits corresponents.



4. Qualsevol mecanisme de comunicació dels sol·licitants o dels interessats en els projectes presentats que utilitzen per a contactar amb els vocals de la comissió tècnica de valoració amb la finalitat d'aportar apreciacions sobre aquests, sense haver sigut requerits formalment per a això per la comissió, comporta l'exclusió del projecte de la convocatòria i l'arxivament de la sol·licitud corresponent; sense perjudici de qualsevol altra responsabilitat que es puga derivar d'aquesta comunicació.



5. Les actes de la comissió s'han de publicar en el web de l'IVC, http://ivc.gva.es/. A la vista d'aquestes, l'òrgan instructor ha d'efectuar la proposta de resolució provisional, motivada com cal, que s'ha de publicar en el web de l'IVC, http://ivc.gva.es/, i que ha d'incloure un termini de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions, comptadors des de l'endemà d'aquesta publicació.



Cinqué. Criteris d'atorgament de les sol·licituds

Per a l'elaboració de l'informe, la comissió tècnica de valoració ha de tindre en compte els criteris objectius de valoració de les subvencions, la ponderació d'aquests i les puntuacions mínimes i màximes exigides, que conté l'article 43.2 de l'ordre de bases. Així:

1. Les sol·licituds i els projectes es puntuaran fins a un màxim de 100 punts i no podran proposar-se com a beneficiaris els titulars de projectes per als quals s'haja sol·licitat ajuda i que no aconseguisquen, com a mínim, 50 punts.

a) El projecte detallat d'adquisició de l'instrument o els instruments es valorarà fins a un màxim de 70 punts. Si no s'aconsegueixen 35 punts, la puntuació serà de 0 punts. Es tindran en compte els apartats següents:

1r. Característiques tècniques i la qualitat dels instruments a adquirir i la seua adequació a l'inventari existent. Es valorarà amb fins a un màxim de 35 punts.

2n. Capacitat organitzativa del sol·licitant segons memòria d'activitats musicals i pedagògiques. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts.



Activitats de banda i orquestra: 0,3 punts per activitat, fins a un màxim de 9 punts.

Activitats de banda i orquestra juvenil: 0,3 punts per activitat, fins a un màxim de 3 punts.

Activitats corals: 0,25 punts per activitat, fins a un màxim d'1 punt.



Cercaviles i desfilades/processons, 0,1 punt per activitat, fins a un màxim d'1 punt.

Activitats pedagògiques i altres agrupacions instrumentals, 0,25 punts per cadascuna, fins a un màxim de 6 punts.

3r. Impacte social del projecte d'adquisició o reposició. S'atendran les necessitats d'ús dels instruments, valorant especialment els instruments que s'empren per a la incorporació i la formació de nous membres per a l'associació musical i els que servisquen per a substituir instruments en mal estat. Es valorarà fins a un màxim de 15 punts.



b) L'interés cultural del projecte d'adquisició es valorarà fins a un màxim de 30 punts. Es tindran en compte els apartats següents:

1r. Adequació a la realitat sociocultural i situació econòmica del territori on se situe l'associació musical que realitze l'adquisició proposada. S'atendran el nombre d'integrants de l'agrupació musical i l'antiguitat de l'associació musical. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts.



Segons el nombre d'integrants, es podran obtindre fins a 10 punts.

Menys de 40 músics: 2 punts.

De 40 a 50 músics: 4 punts.

De 51 a 80 músics: 6 punts.

De 81 a 110 músics: 8 punts.

Més de 110 músics: 10 punts.

Per antiguitat, s'obtindran 0,5 punts per 10 anys d'existència, amb un màxim de 10 punts.

2n. Nombre d'habitants del municipi. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts.

Municipis de menys de 2.500 habitants, 10 punts.

Municipis entre 2.501 i 15.000 habitants, 9 punts.

Municipis entre 15.001 i 30.000 habitants, 8 punts.

Municipis entre 30.001 i 50.000 habitants, 6 punts.

Municipis entre 50.001 i 75.000 habitants, 4 punts.

Municipis entre 75.001 i 100.000 habitants, 2 punts.

Municipis de més de 100.000 habitants, 1 punt.



Quadre resum d'instruments



Projecte d'adquisició d'instruments Màxim 70 punts

(mínim 35 punts)

Característiques tècniques i adequació a l'inventari 35 punts

Capacitat organitzativa 20 punts

Impacte social del projecte 15 punts

Interés cultural del projecte Màxim 30 punts

Adequació sociocultural i situació econòmica 20 punts

Nombre d'habitants 10 punts

Total puntuació màxima 100 punts







Sisé. Resolució de la convocatòria

Ha d'ajustar-se al contingut de l'article 7 de l'ordre de bases, i el termini de resolució i publicació és de sis mesos des de la publicació de la convocatòria. En tot cas, la resolució esmentada ha de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'article 26 de la Llei general de subvencions en relació amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la pàgina web de l'IVC (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides s'han de publicar igualment en la Base de dades Nacional de Subvencions.



La resolució de concessió posa fi a la via administrativa, i contra aquesta es pot interposar, potestativament, un recurs de reposició, davant el president de l'IVC, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la resolució o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre que s'estime pertinent.

En el cas que la convocatòria no es resolga en el termini establert anteriorment, s'han d'entendre desestimades totes les sol·licituds, sense perjudici de l'obligació de l'Administració de resoldre expressament continguda en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Seté. Obligacions de la part beneficiària

1. Comunicar per escrit l'acceptació de l'ajuda a l'IVC, segons el model preceptiu (annex III) en un termini no superior als deu dies hàbils següents des de la publicació de la resolució de concessió de les ajudes en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i facilitar les dades bancàries on es desitja rebre l'import de l'ajuda, per a la qual cosa ha d'emplenar el model de domiciliació bancària (annex II).

En cas de no presentar l'acceptació, es declararà que ha perdut el dret a la subvenció concedida. Sense perjudici d'això, la presentació de l'acceptació fora del termini establit comporta per a la persona beneficiària l'aplicació de les sancions que corresponguen d'acord amb el que s'estableix en el punt 4 de l'apartat desé.

2. Realitzar l'adquisició que fonamenta la concessió de la subvenció durant el període comprés entre l'1 de desembre de 2020 i el 30 de novembre de 2021, d'acord amb el projecte presentat i les obligacions que s'estableixen en els articles 3 i 46.2 de l'ordre de bases.

3. Qualsevol reformulació del projecte o canvi de caràcter substancial, l'ha de comunicar prèviament a l'Institut Valencià de Cultura i l'ha d'autoritzar la persona que exercisca la presidència de la comissió tècnica de valoració, amb l'informe del Servei d'Ajudes de l'Institut Valencià de Cultura. La realització de canvis sense la comunicació prèvia i l'autorització subsegüent, pot determinar la minoració o revocació de la subvenció, amb l'obligació de devolució de l'ajuda rebuda, si fora el cas.

Es consideren canvis de caràcter substancial:

a) Aquells en els quals el pressupost executat mostre una desviació negativa, superior al 10 % respecte al que va ser presentat juntament amb la sol·licitud d'ajuda. En aquests casos, la quantitat que s'haja de percebre es minorarà de manera proporcional, sempre que s'haja complit la finalitat i l'objecte de l'ajuda. Així mateix, el fet que aquesta desviació negativa siga superior al 50 % suposarà la revocació de la subvenció.

b) Les modificacions no pressupostàries que contribuïsquen a desvirtuar l'objecte, la qualitat o la naturalesa de l'adquisició projectada, també comportaran una minoració o revocació de l'ajuda, depenent del grau d'alteració.

Qualsevol altra modificació sobre el projecte aportat, diferent de les anteriors, ha de comunicar-se igualment a l'Institut Valencià de Cultura amb antelació i, en tot cas, en el termini màxim dels deu dies següents que es faça aquesta modificació. En cas que l'Institut Valencià de Cultura no en notifique al beneficiari l'oposició expressa a la modificació en el termini dels deu dies hàbils següents a la seua presentació, per estimar que no té caràcter substancial, cal entendre-la com autoritzada.



4. A partir de la publicació de la resolució de concessió, els beneficiaris han de fer constar en la pàgina web de l'entitat, la col·laboració de l'Institut Valencià de Cultura, i inserir, a més, en lloc preferent i destacat, els logotips oficials, d'acord amb les normes d'identitat corporativa d'aquesta institució, que estan disponibles en la pàgina web http://ivc.gva.es/.

5. Justificar l'ús de la subvenció d'acord amb el projecte presentat en la sol·licitud i en la forma en què s'indica en l'apartat huité, i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons concedits per a poder acreditar la despesa i atendre les actuacions de comprovació i control.

6. Comunicar l'obtenció de qualsevol altra subvenció, ajuda, ingrés o recurs que finance l'adquisició subvencionada. En tot cas, se n'ha de deixar-se constància en la justificació (annex IV, apartat E).



7. Acreditar, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de les ajudes, estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, en la forma que determinen la LGS i el RLGS, d'acord amb l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, i sense perjudici del que s'estableix en la Llei 11/2007 de 22 de juny, d'accés electrònic de la ciutadania als serveis públics, i també el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.



8. Les de caràcter general a les quals fa referència l'article 14 de la LGS.



Huité. Justificació i pagament de les ajudes

1. El pagament d'aquestes ajudes s'efectuarà d'una sola vegada, mitjançant una transferència bancària segons el model de domiciliació bancària presentat juntament amb l'acceptació (annex II), sempre que l'adquisició s'haja efectuat d'acord amb el projecte presentat i es justifique correctament la despesa realitzada. Una vegada revisada i comprovada la justificació, es pagarà la subvenció en els terminis legalment establits.

No obstant això, d'acord amb el que s'estableix en l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, no pot realitzar-se el pagament de la subvenció fins mentre que la persona beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social o si té la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament.

2. Tots els documents que servisquen per a justificar aquesta subvenció, els ha de subscriure el representant legal de l'entitat beneficiària i han de dirigir-los a l'IVC a molt tardar el dia 30 de novembre de 2021. S'han de presentar d'acord amb el que s'estableix en el punt 2 de l'apartat tercer d'aquesta resolució. La falta de justificació determinarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i no es concediran ampliacions de termini per a la justificació de les ajudes establides en aquesta resolució.

3. La justificació de la subvenció ha d'adoptar la forma de compte justificatiu simplificat, i s'ha d'ajustar al que s'estableix en l'article 12.3 i 12.4 de l'ordre de bases. S'ha de presentar segons el model de justificació que s'adjunta a aquesta convocatòria com a annex IV, que ha de contindre:

a) Una memòria de l'activitat justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. En aquesta memòria s'han de fer constar de manera expressa els instruments realment adquirits i la correspondència d'aquests amb els detallats en el projecte d'adquisició presentat juntament amb la sol·licitud (annex IV, apartat C).

b) Acreditació per part de l'entitat beneficiària de la recepció efectiva dels instruments adquirits objecte de la subvenció d'aquesta resolució, amb la indicació de la data (annex IV, apartat D).

c) Determinació dels recursos econòmics propis de l'entitat destinats a l'adquisició subvencionada i que ha de suposar, com a mínim, el 50 % del seu cost total (annex IV, apartat E).

d) Una relació classificada de les despeses generades per l'adquisició dels instruments objecte de subvenció. S'han d'indicar també les desviacions pressupostàries esdevingudes respecte al pressupost presentat en el projecte (annex IV, apartat F).

e) Declaracions responsables del representant de l'entitat beneficiària en què acredite (annex IV, apartat G):

1r La veracitat del compte justificatiu i tota la documentació aportada.

2n La no incursió en les prohibicions establides en l'article 13 de la LGS.

3r El compliment de tots els requisits i obligacions contingudes en aquesta convocatòria i possessió de la documentació acreditativa.



4t La no-transmissió, a títol onerós ni gratuït, ni cedir els instruments adquirits amb la subvenció, durant la seua vida musical.

4. L'annex IV s'ha d'acompanyar amb una còpia de les factures corresponents que deixen constància de l'adquisició dels instruments i de la documentació acreditativa de la realització dels pagaments per qualsevol dels mitjans que s'indiquen en aquesta resolució.

En les factures i la resta de documents acreditatius ha de constar com a únic destinatari l'entitat beneficiària; no s'admeten les factures emeses a entitats o persones interposades en nom de la persona beneficiària, ni els pagaments realitzats per entitats o persones que no siguen les beneficiàries.

Totes les despeses superiors a 300 € s'han de realitzar per mitjà de transferència bancària, xec o pagaré. A l'efecte del càlcul de la quantia assenyalada, s'han de sumar tots els imports o pagaments realitzats a una mateixa persona física o jurídica en què s'haja pogut fraccionar el lliurament dels béns.

a) En el cas de pagaments realitzats per mitjà de transferència bancària la documentació acreditativa a l'efecte de justificació és la còpia del resguard d'aquesta, on ha de constar el nom del destinatari, la data i l'import. Si una mateixa transferència engloba diverses factures, s'ha d'aportar una relació detallada d'aquestes.

b) Si la forma de pagament és un xec o pagaré, el document justificatiu consisteix en un justificant de recepció, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se el número de la factura a què correspon el pagament, i també la data, el número i la data del xec o la data del venciment del pagaré, i sota la signatura ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que signa.

Si la despesa és inferior a 300 euros i s'abona en efectiu, el document justificatiu consisteix en un rebut, signat i segellat pel proveïdor, en què s'ha d'especificar el número de la factura a què correspon el pagament, i també la data, i davall de la signatura ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que signa.

5. No es pot incloure com a despesa subvencionable l'import de l'IVA, per tant, la quantitat que pot imputar-se com a despesa és la corresponent a la base imposable de les factures.

6. Els crèdits pressupostaris afectes a aquesta convocatòria, disposats i no pagats per falta de justificació o per ser insuficient o incorrecta, poden ser anul·lats, i perdre la persona beneficiària el dret a percebre la subvenció assignada.

7. Amb independència del que s'estableix en l'apartat seté, punt 3, sobre els canvis substancials, la justificació pot reflectir una reducció màxima del 10 % sobre el pressupost presentat en el projecte, abans de l'IVA. Si aquesta reducció és superior, l'ajuda s'ha de reduir proporcionalment.

8. En el cas que s'hagen formalitzat contractes que tinguen un import igual o superior a 15.000 € (IVA exclòs) per al desenvolupament de l'activitat, de conformitat amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha d'acreditar la sol·licitud d'almenys tres ofertes/pressupostos de tres proveïdors diferents, amb caràcter previ a l'adquisició del compromís per al lliurament del bé, llevat que per les característiques especials no existisca en el mercat més que una empresa subministradora, circumstància que s'ha de fonamentar, o que la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció.

Si és el cas, les tres ofertes/pressupostos, juntament amb l'argumentació dels motius que han portat el beneficiari a l'elecció del proveïdor pel qual ha optat, han d'acompanyar a l'annex IV.



Nové. Concurrència de fonts de finançament

Les ajudes que preveu aquesta convocatòria s'han d'ajustar al que s'estableix l'article 15 de l'ordre de bases, tenint en compte que estan acollides al règim de minimis establit en el Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12. 2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) a les ajudes de minimis. El Reglament (UE) 1407/2013 va a ser prorrogat pel Reglament (UE) 2020/972, de 2 de juliol, en virtut del qual es va informar a la Comissió Europea que es mantenia el règim aplicable a aquestes ajudes, previst en l'article 16 de les bases (número d'assumpte SA. 59466).



Desé. Incompliments, criteris de graduació, responsabilitat i règim sancionador

1. L'Institut Valencià de Cultura es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades als beneficiaris en l'apartat seté, en els terminis i condicions assenyalats, observant sempre del principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Si l'entitat duu a terme l'adquisició d'instruments, però el cost d'aquesta és inferior, al previst, s'ha d'ajustar al que es disposa en l'apartat seté, punt 3, d'aquesta resolució. Amb independència d'això, en cas de no justificar, almenys el 90% de la despesa prevista en el projecte, l'ajuda es minorarà proporcionalment.

3. Les resultes que puguen produir-se per les renúncies produïdes i les minoracions que es determinen per l'aplicació del que s'ha indicat, poden disposar-se de conformitat amb el que disposa l'article 7.3 de l'ordre de bases.

4. Les infraccions i sancions s'han de resoldre de conformitat amb el que es disposa en l'article 19 de l'ordre de bases.

5. Són causes de reintegrament les que s'estableixen en la normativa bàsica estatal, i especialment les establides en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Onzé. Annexos

Aquesta resolució inclou quatre annexos, que s'indiquen a continuació:

Annex I. Sol·licitud.

Annex II. Domiciliació bancària.

Annex III. Acceptació de la subvenció i compromís de compliment d'obligacions.

Annex IV. Justificació de la subvenció.



Dotzé. Entrada en vigor

Aquesta resolució entra en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112,123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer potestativament en reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:



1. El recurs de reposició ha d'interposar-se davant del president de l'IVC, en qualitat d'òrgan competent per a concedir les ajudes, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant els jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 4 de març de 2021.– El president de l'Institut Valencià de Cultura: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web