Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 d'agost de 2021, del director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, per a determinar la Presidència, la Secretaria i les vocalies.en la Comissió de Valoració Documental. [2022/2217]

(DOGV núm. 9307 de 28.03.2022) Ref. Base de dades 002561/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana
    Grup temàtic: 000



L'article 11 de la Llei 3/2005, de 15 de juny, de la Generalitat, d'arxius, i l'article 13 del Decret 189/2005, de 2 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regula la Junta Qualificadora de Documents Administratius i el procediment de valoració, conservació i eliminació del patrimoni documental dels arxius públics, preveuen la creació en els diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, així com en les entitats de l'Administració local, universitats públiques i d'altres entitats i institucions públiques de la Comunitat Valenciana, de les comissions de valoració documental que es consideren necessàries per a elaborar les taules de valoració documental.



Sent l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana una entitat amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'actuar per al compliment dels seus fins, adscrita a les Corts, li correspon crear una comissió de valoració documental pròpia que s'encarregue d'elaborar les propostes de les taules de valoració documental dels documents generats o reunits en l'exercici de les funcions públiques que té legalment encomanades, per a ser sotmeses al dictamen de la Junta Qualificadora de Documents Administratius.



Per tot això, per la Resolució de data 16 de juliol de 2020, de la Direcció de l'Agència Valenciana Antifrau, amb motiu de l'aprovació de la Política de Gestió del Document Electrònic, es crea la Comissió de Valoració Documental de l'Agència, de conformitat amb el que es transcriu tot seguit:

«a) Es crea la Comissió de Valoració Documental, formada cinc membres, segons estipula la normativa per la qual es regeix: la Direcció de l'Agència, la Direcció de Prevenció, Formació i Documentació i la Direcció d'Assumptes Jurídics, o els seus representants designats; la Direcció del Servei de Documentació i Informes i, finalment, de manera eventual, un representant per les direccions funcionals o àrees responsables de les sèries documentals que es valoren en cada sessió. La Comissió de Valoració Documental podrà requerir l'assessorament que considere necessari per a l'elaboració del seu treball. A l'Agència es preveu que puga ser consultat, depenent de les sèries que es valoren, el representant de protecció de dades personals.

b) Seguint el que estipulen els articles 13 a 15 del Decret 189/2005, de 2 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regula la Junta Qualificadora de Documents Administratius i el procediment de valoració, conservació i eliminació del patrimoni documental dels arxius públics, les funcions d'aquesta comissió són:

i) Generar les propostes de les taules de valoració documental de les sèries documentals, que inclouran, per a cadascuna de les sèries:

1. La identificació de l'organisme productor, en què se n'inclourà l'estudi històric i institucional.

2. La descripció de la documentació de què es tracte, juntament amb l'ordenació, dates d'inici i fi, la funció administrativa que exerceix, el marc legal general, els documents que conformen l'expedient, les sèries documentals antecedents i relacionades i el suport físic.



3. El valor de la documentació original: la utilitat o inutilitat administrativa, el valor històric, administratiu, fiscal, legal, informatiu, científic i històric. Així mateix, es constatarà si els documents tenen valor probatori per als drets i obligacions de les persones físiques o jurídiques.



4. Els terminis de transferència de la documentació als diferents tipus d'arxiu, d'acord amb la freqüència d'utilització de la documentació.

5. El règim d'accés a la documentació i els procediments d'accés a aquesta.

ii. Preparar i presentar a la Junta Qualificadora de Documents Administratius la proposta de taules de valoració.

iii. Elaborar el calendari de conservació de les sèries documentals que recull el termini de permanència dels documents d'arxiu en cadascuna de les fases del cicle vital per a ser seleccionats, eliminats o conservats permanentment i, si escau, el mètode i procediment d'eliminació.»

Cal determinar en la composició de la Comissió de Valoració Documental els càrrecs d'aquest òrgan col·legiat: Presidència, Secretaria i vocalies, de conformitat amb els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Per tot això, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, i en virtut de les funcions recollides en l'article 13.1 del Reglament de 27 de juny de 2019, de funcionament i règim interior de l'Agència (DOGV 8582, 02.07.2019), resolc:



Primer

La Comissió de Valoració Documental de l'Agència Valenciana Antifrau estarà formada, amb un màxim de cinc, pels següents membres amb els següents càrrecs:

– President/a de la Comissió: el/la director/a de l'Agència Valenciana Antifrau.

– Secretari/ària de la Comissió: el/la cap del Servei de Documentació i Informes.

– Vocal membre de la Comissió: el/la director/a d'Assumptes Jurídics.

– Vocal membre de la Comissió: el/la directora de Prevenció, Formació i Documentació.

– Vocal membre de la Comissió: un representant de les direccions funcionals o àrees responsables de les sèries documentals a valorar en cada sessió.

Els membres de la Comissió podran delegar la seua representació i vot.

La Comissió de Valoració Documental podrà requerir l'assessorament que considere necessari per a l'elaboració del seu treball. En l'Agència es preveu que puga ser consultat, depenent de les sèries a valorar, el representant de protecció de dades personals.



Segon

Que es trasllade la present resolució als membres de la Comissió de Valoració Documental perquè en tinguen, i a la Junta Qualificadora de Documents Administratius.



València, 25 d'agost de 2021.– El director de l'Agència Valenciana de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana: Joan Llinares Gómez.

Mapa web