Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 d'agost de 2022, de la directora general d'Indústria, Energia i Mines, per la qual es resol la convocatòria per a l'exercici 2022, d'ajudes per als plans integrals que impulsen la competitivitat industrial sostenible, desenvolupats per associacions empresarials vinculades als sectors següents de la Comunitat Valenciana: agroalimentari, automoció, biotecnologia, ceràmica, vidre i materials de construcció no metàl·lics, cuir i calçat, energia, envasos i embalatges, paper i arts gràfiques, sector espacial i aeronàutic, joguet i productes infantils, fusta, moble i il·luminació, marbre, pedra natural i àrids, metall-mecànic, plàstic, producció audiovisual, de videojocs i animació, indústria química, tèxtil i valorització de materials, dins de la cinquena fase de implantació del Pla Estratègic de la Indústria Valenciana. [2022/7433]

(DOGV núm. 9397 de 03.08.2022) Ref. Base de dades 007114/2022




Atesa la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria per a l'exercici 2022, dins de la cinquena fase d'implantació del Pla Estratègic de la Indústria Valenciana, d'ajudes per als plans integrals que impulsen la competitivitat industrial sostenible, desenvolupats per associacions empresarials vinculades als sectors següents de la Comunitat Valenciana: agroalimentari, automoció, biotecnologia, ceràmica, vidre i materials de construcció no metàl·lics, cuir i calçat, energia, envasos i embalatges, paper i arts gràfiques, sector espacial i aeronàutic, joguet i productes infantils, fusta, moble i il·luminació, marbre, pedra natural i àrids, metall-mecànic, plàstic, producció audiovisual, de videojocs i animació, indústria química, tèxtil i valorització de materials (DOGV 9026, 23.02.2021).



Atesa la Resolució de 18 de juliol de 2022 d'aquesta Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, de redistribució definitiva per sectors dels crèdits assignats estimativament en la resolució de convocatòria adés referenciada.

Atés que aquesta convocatòria queda sotmesa a més a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament sobre el procediment per a la concessió de subvencions.

Vista la proposta de resolució de concessió d'ajudes, formulada per la Comissió d'avaluació, de conformitat amb el que es disposa en el resolc catorze de la resolució de convocatòria.

En aplicació del que es disposa en l'Ordre 6/2021, de 13 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a impulsar la competitivitat industrial sostenible de la Comunitat Valenciana, en la base 26 de la qual es delega en la direcció general amb competències en matèria d'indústria, la resolució de les sol·licituds de subvencions que es presenten a l'empara de la convocatòria adés referenciada, així com la inadmissió de les sol·licituds que no reunisquen els requisits necessaris o no ho esmenen adequadament en el termini concedit, conforme a les bases 23.2 i 24.4 de la citada ordre, així com el que s'estableix en el resolc catorze primer de la convocatòria, resolc:



Primer

1. Concedir les subvencions, amb càrrec a la línia de subvenció S0360 del capítol VII, del programa 722.20 «Política industrial», del pressupost de la Generalitat per a 2022, a les entitats sol·licitants que s'assenyalen en l'annex I d'aquesta resolució, per les quanties d'ajuda detallades, per a les actuacions especificades en les seues memòries, conforme a la despesa aprovada que s'indica en aquesta resolució i al desglossament que es notificarà individualment, i amb les condicions que s'estableixen en la present resolució de concessió, en la convocatòria respectiva i en les seus bases reguladores. Les quanties d'ajuda s'han calculat aplicant els següents percentatges d'intensitat d'ajuda sobre el total de les despeses considerades subvencionables, amb un import màxim per entitat i projecte de 150.000 euros:

• 90 % dels costos subvencionables, en el cas d'actuacions noves que no siguen iguals o similars a les que ja s'hagen fet costat a la mateixa entitat en convocatòries d'ajudes anteriors gestionades per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

• 80 % dels costos subvencionables, en el cas d'actuacions iguals o similars a les ja subvencionades a la mateixa entitat en un exercici anterior mitjançant convocatòries d'ajudes gestionades per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

2. Desestimar les sol·licituds que s'assenyalen en l'annex II d'aquesta resolució, pels motius indicats en el citat annex.

3. Tindre per desistides les sol·licituds que s'assenyalen en l'annex III d'aquesta resolució, pels motius indicats en el citat annex.



Segon

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en la Llei 38/2003, general de subvencions, així com en l'Ordre 6/2021, de 13 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a impulsar la competitivitat industrial de la Comunitat Valenciana.

2. Les entitats beneficiàries hauran de realitzar el pla d'actuacions objecte de subvenció en la forma descrita en les sol·licituds i en les corresponents memòries, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant al màxim possible els costos indicats en les memòries i taules de costos i pels imports que s'hi especifiquen.



3. Si durant l'execució del pla d'actuació es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, es procedirà per l'entitat beneficiària de la forma següent, d'acord amb la tipologia de la modificació:

a) Modificacions en el pla d'actuacions que no n'alteren aspectes essencials: S'hauran de comunicar electrònicament a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el pla d'actuacions.

b) Modificacions en el pla d'actuacions que n'alteren aspectes essencials: S'haurà de sol·licitar electrònicament la prèvia i expressa autorització de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines. S'entendran en tot cas com a modificacions que alteren aspectes essencials del pla subvencionat, la compensació entre costos de col·laboracions externes i despeses de personal que no hagen sigut autoritzades expressament.

Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació del pla d'actuacions subvencionat que comprometa la fi per al qual es va concedir l'ajuda o quan, com a resultat d'aquesta modificació, la valoració del pla haguera resultat inferior. En cap cas s'admetrà cap modificació el resultat de la qual reduïsca més del 50 % l'import del pressupost aprovat del pla d'actuació inicial.



4. Les entitats beneficiàries, en tot cas, hauran de comunicar l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics per a les mateixes actuacions subvencionables, que podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

5. Les entitats beneficiàries, en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, també hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. Especialment hauran de comunicar altres ajudes públiques per als mateixos costos, així com els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat, quan es produïsquen. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació d'aquestes variacions a l'administració, que s'hagen dirigit a la persona sol·licitant o representant i comunicat a l'adreça de correu electrònic que figure en l'apartat C – Notificacions, de la sol·licitud.



6. Totes les comunicacions anteriors es realitzaran utilitzant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través de l'enllaç següent:

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450.



Tercer

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables les que satisfacen el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2022 i la data de justificació, i s'enquadren en alguna de les categories següents:

a. Col·laboracions externes: contractació de consultories, assistències tècniques, serveis professionals, serveis d'informació o difusió, lloguer no permanent d'espais, i altres despeses que siguen necessàries per al desenvolupament del pla d'actuacions, sempre que no deriven d'activitats permanent o periòdiques ni estiguen relacionades amb les despeses de funcionament habitual de les entitats. En el cas de contractació de persones, entitats o empreses que formen part de l'entitat sol·licitant, estiguen associades a aquesta, o ostenten càrrecs en els seus òrgans de representació, gerència o direcció, així com les que tinguen relació professional, laboral o familiar amb aquests, només s'admetran prèvia presentació, a l'empresa auditora, d'almenys 2 ofertes alternatives al costat d'una declaració responsable, en la qual es detallen els motius econòmics o de qualitat que justifiquen l'elecció d'aquesta contractació sobre les alternatives, tot això amb independència de l'import del contracte i de la data de la contractació del servei.

b. Despeses laborals de personal propi de l'entitat destinat directament al pla d'actuació: Import efectivament pagat en la data de la justificació dels costos de personal amb contracte laboral de l'entitat emprat en centres de la Comunitat Valenciana (retribucions brutes en nòmina i quotes de la Seguretat Social a càrrec de l'entitat), en el percentatge de temps que es justifique es puga imputar al desenvolupament de les actuacions subvencionables. El cost de personal propi màxim subvencionable no podrà superar el 15 % del pressupost total admés com a subvencionable (despeses de col·laboracions externes, despeses de personal propi i despeses d'auditoria). El topall màxim subvencionable de retribució mensual bruta en nòmina és de 4.500 euros, incloent-hi la part proporcional de pagues extraordinàries i altres retribucions.



c. Despeses de l'auditoria per a l'elaboració de l'Informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció per empresa auditora externa, inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud. No obstant això, aquesta despesa no serà subvencionable en el cas que l'entitat beneficiària estiga obligada a auditar els seus comptes anuals.

2. Són regles aplicables als conceptes de despesa subvencionables, les següents:

a. Només seran subvencionables les despeses de les actuacions que beneficien directament empreses amb centre productiu a la Comunitat Valenciana. A més, quan les actuacions beneficien empreses amb centre productiu fora de la Comunitat Valenciana, es considerarà com a subvencionable sols el percentatge dels costos que coincidisca amb el percentatge d'empreses associades a l'entitat sol·licitant amb seu en la Comunitat Valenciana, respecte del total d'empreses associades a l'entitat sol·licitant, llevat que puga acreditar-se adequadament que les actuacions beneficien totalment o proporcionalment en major mesura empreses de la Comunitat Valenciana.

b. No seran subvencionables les despeses que s'hagen repercutit a les empreses beneficiades per l'actuació subvencionable, llevat que el repercutit siga la part de les despeses no subvencionades, i l'entitat sol·licitant haurà de presentar una declaració responsable en aquest sentit.

c. Els costos subvencionats per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries provinents d'aquesta o una altra administració, excepte per a la part percentual d'aqueixos costos que no resulten subvencionats amb aquesta convocatòria, i la suma dels suports públics no supere el 100 % dels costos incorreguts; sí que podran rebre suports privats sempre que no s'excedisca del cost total de l'actuació, així com altres ajudes públiques per a altres costos que no estiguen inclosos en el model normalitzat de taula de costos estimats, encara que estiguen relacionats amb el mateix projecte d'actuació.

d. Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'actuació a subvencionar i resulten estrictament necessàries, amb base en la descripció de les actuacions aportades en la memòria descriptiva, i no s'admetran costos com servei d'àpats, begudes, cafés, esmorzars, decoració, regals o similars. S'exclouen expressament les despeses corrents, consums de material i subministraments, lloguers de locals o oficines, despeses d'inversió, i en general tots els costos que són anualment repetitius o habituals de l'associació, especialment el manteniment, actualització, millora o posicionament dels webs o xarxes socials propis de l'entitat sol·licitant; Tampoc seran admissibles els costos d'assessoraments jurídics o tècnics habituals en les actuacions de l'associació, ni els costos de campanyes, accions o plans de comunicació o màrqueting de la pròpia entitat sol·licitant.

e. Els costos hauran de tindre un nivell de desglossament suficient en la memòria per a valorar la seua adequació a l'activitat a la qual s'associen i coincidir exactament amb les factures o costos detallats en el model normalitzat de taula de costos estimats. Els costos inclosos en el model normalitzat de taula de costos estimats que no s'identifiquen clarament en la descripció de les actuacions de la memòria no seran admesos. Els conceptes amb un desglossament deficient podran ser considerats com no subvencionables sense necessitat de requeriment previ d'esmena.

f. No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'entitat beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies relacionades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

g. Quan l'import de contractació d'un servei extern supere les quanties establides en la legislació vigent de contractació per al contracte menor, l'entitat beneficiària haurà de disposar, almenys, de tres ofertes de diferents empreses proveïdores, formulades amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la realització del servei. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i quan no recaiga en la proposta econòmicament més avantatjosa, haurà de justificar-se expressament aqueixa elecció menys econòmica en una declaració responsable. No obstant l'anterior, i sense perjudici de l'excepció descrita en la lletra a), apartat 1, del resolc seté, no serà necessari disposar de tres ofertes diferents quan s'acredite davant l'empresa auditora que la despesa s'ha contractat en ferm amb anterioritat a la publicació de la concessió de l'ajuda, o quan per les especials característiques del servei, es justifique en una declaració responsable que no existeix en el mercat prou nombre d'empreses que el preste. Totes dues declaracions responsables, si fa el cas, hauran de presentar-se davant l'empresa auditora per a la seua comprovació. En cas de no acreditar-se prou que es va fer la contractació en ferm prèviament a la concessió de l'ajuda, o que les especials característiques del servei fan que no existisquen almenys 3 empreses que el presten, es considerarà com a màxim subvencionable l'import de 14.999 euros, IVA exclòs.



h. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



3. La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà mitjançant la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la següent documentació:

a. Transferència bancària: còpia del resguard de la transferència en el qual figure el número de factura o, en defecte d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

b. Xecs i pagarés: còpia del xec o pagaré signat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c. Efectes o altres instruments mercantils com el confirming, el factoring o el descompte i la bestreta bancaris, sempre que el cobrament de l'empresa proveïdora estiga garantit: còpia del document o contracte i l'acreditació del pagament a l'empresa proveïdora per l'entitat que l'haguera realitzat.

No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit. Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seua consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor de les empreses creditores per raó de la despesa realitzada. La justificació a l'empresa auditora d'aquesta cessió es farà mitjançant la presentació a aquella de l'original del document públic o privat en el qual s'instrumente la cessió del dret de cobrament de la subvenció i, en el cas que les parts actuen a través de representants, dels títols d'apoderament on es verifique la capacitat de les persones signants de l'acord de cessió per a realitzar aqueix negoci jurídic. En l'informe de l'empresa auditora, s'haurà de fer constar expressament la comprovació d'aquesta capacitat i adjuntar una còpia íntegra del document de la cessió.

4. S'admetrà la substitució de les persones treballadores indicades en la taula normalitzada de costos presentada amb la sol·licitud per unes altres que siguen personal propi de l'entitat beneficiària, així com la modificació de la imputació inicial d'hores conforme a la realitat finalment executada, sense que en cap cas l'import d'ajuda corresponent als costos de personal propi es puga incrementar respecte de l'import subvencionable aprovat i notificat per a aquesta categoria de despesa. L'entitat haurà de justificar davant l'empresa auditora el pagament de l'import total de les nòmines i Seguretat Social a càrrec de l'entitat respecte del personal propi vinculat a les actuacions subvencionades.



5. Així mateix, l'entitat beneficiària haurà de presentar a l'empresa auditora un certificat de la persona responsable de personal de l'entitat sobre la imputació d'hores per persona treballadora per a cada actuació, i la seua concordança amb el compte justificatiu i la memòria tecnicoeconòmica i de resum de dades bàsiques de les actuacions corresponents.





Quart

1. Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa fins al 7 de novembre de 2022 mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través de l'enllaç següent:

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La documentació justificativa que haurà de presentar-se és la següent:

a. Model normalitzat de l'informe d'empresa auditora de comptes, degudament emplenat en tots els seus apartats i signat electrònicament per aquesta.

b. Model normalitzat de taula de costos realitzats i efectivament pagats amb motiu del pla d'actuacions subvencionat, que es considerarà com a compte justificatiu, i haurà d'estar signat electrònicament per l'empresa beneficiària i, optativament, per l'empresa auditora de comptes.

c. Model normalitzat de memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions.

d. Només en cas d'haver denegat expressament l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, haurà d'aportar les certificacions relacionades en l'apartat cinqué del resolc nové d'aquesta resolució.

Els models normalitzats anteriors estaran disponibles en l'apartat Impresos associats del procediment https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18268&version=amp, al qual també pot accedir-se a través de l'enllaç següent: https://portalindustria.gva.es/es/ajudes-convocatories, apartat III Ajudes per a associacions empresarials industrials.

3. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.



Cinqué

1. Escaurà la minoració de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció i, si fa el cas, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reemborsament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits en què les entitats beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en la present convocatòria i en les bases reguladores, especialment en els supòsits següents:

a. Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.



b. Incompliment de la realització del pla d'actuacions aprovat o de les despeses subvencionables.

c. Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d. Concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables, en el cas que se supere el total del cost de l'actuació.

e. En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

2. Quan el compliment per l'entitat beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i s'acredite per aquesta una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o, si fa el cas, el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del pla d'actuacions que no compleix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.



3. En el cas que l'entitat beneficiària justifique en qualsevol categoria de despesa un import inferior a l'aprovat en la concessió, es reduirà l'import de l'ajuda en la quantia corresponent. No obstant això, s'admetrà la compensació entre diferents costos admesos de col·laboracions externes de la mateixa o diferents actuacions. La compensació de costos entre les despeses de col·laboracions externes i les despeses de personal només s'admetrà en la justificació si s'ha autoritzat prèviament la mateixa per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines prèvia sol·licitud degudament motivada de l'entitat beneficiària.



4. A l'efecte del que es disposa en els apartats anteriors, es podrà considerar que s'ha produït un incompliment total, que comporte la revocació de la subvenció i, si fa el cas, el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els casos següents:

a. Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del pla d'actuació aprovat.

b. Execució o justificació inferior al 50 % de l'import del pla aprovat inicial, o al 90 % del pla modificat prèvia autorització, sempre que supose executar o justificar per davall del 50 % de l'import del pressupost aprovat inicial.

c. Alteració substancial dels fins per als quals es va concedir la subvenció.

5. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució per la qual s'acorde la minoració o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei general de subvencions, el seu reglament de desenvolupament, i en l'article 172 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Sisé

Totes les entitats beneficiàries que perceben un import superior a 10.000 euros per aquesta convocatòria, hauran d'informar-ne, publicant obligatòriament en un apartat específic del seu portal web, la concessió de l'ajuda per aquesta conselleria, l'import concedit i una referència genèrica del pla d'actuacions per al qual es concedeix l'ajuda. La informació haurà de mantindre's publicada en el portal web almenys durant 3 anys, comptats des de la data límit de justificació de les ajudes. A més, i amb independència de l'import de la subvenció rebuda, en qualsevol cas haurà d'informar-se de la subvenció de la Conselleria en tot el material físic, gràfic, audiovisual relacionat amb les actuacions subvencionades (carpetes, cartelleria, bàners en webs, notes de premsa, campanyes en xarxes socials, vídeos, roll-up i estands, correus informatius, invitacions a participar en les actuacions, accions de difusió, informes o estudis lliurables finals, etc.), el compliment d'aquestes obligacions de publicitat es justificarà davant l'empresa auditora, i el seu incompliment total o parcial podrà considerar-se com a insuficient justificació de la subvenció, amb les conseqüències jurídiques establides en el resolc dèsset d'aquesta resolució.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Igualment, podrà interposar-se directament recurs contenciós administratiu, davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 1 de agost de 2022.- La directora general d'Indústria, Energia i Mines: Silvia Cerdà Alfonso.

Mapa web