Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de setembre de 2022, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual es crea la Comissió de Valoració Documental de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica i s'estableix la composició dels seus membres. [2022/8062]

(DOGV núm. 9426 de 13.09.2022) Ref. Base de dades 007918/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració Arxius, biblioteques i sector del llibre
    Descriptors:
      Temàtics: arxiu, tractament de la informació , Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica



La Llei 3/2005, de 15 de juny, de la Generalitat, d'arxius, determina les directrius bàsiques quant a la naturalesa, la composició i les funcions de la Junta Qualificadora de Documents Administratius. Entre les seues funcions destaca l'estudi de les taules de valoració documental que es presenten, per a emetre el corresponent dictamen preceptiu i vinculant, en què es propose la conservació permanent de la documentació i el seu ingrés en els arxius històrics o bé la seua eliminació per la seua inutilitat administrativa i cultural. El mateix article 11 de la Llei d'arxius estableix que es podran crear les comissions de valoració documental que es consideren necessàries per a l'elaboració de les taules de valoració documental.

Aquestes previsions legals han sigut desplegades pel Decret 189/2005, de 2 de desembre, del Consell de la Generalitat, que regula la Junta Qualificadora de Documents Administratius i el procediment de valoració, conservació i eliminació del patrimoni documental dels arxius públics de la Comunitat Valenciana. Aquest decret estableix les bases perquè els diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, per mitjà de les comissions de valoració documental, creades mitjançant una resolució del titular del departament corresponent, elaboren i presenten les taules de valoració dels documents.



Les comissions de valoració tenen com a objectiu facilitar els estudis previs de valoració de les sèries documentals, elaborar una proposta de valoració, distingint si la documentació s'ha de conservar permanentment o es pot eliminar totalment o parcialment, i remetre tota la documentació a la Junta Qualificadora de Documents Administratius.



A la vista del que s'ha exposat, es fa necessària la creació de la Comissió de Valoració Documental de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, acomplint els mandats normatius.

En conseqüència i en virtut de l'Ordre 2/2020, de 3 de febrer, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual es desplega el Decret 240/2019, de 25 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, resolc:



Primer

Es crea la Comissió de Valoració Documental de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica com a òrgan col·legiat de caràcter tècnic, la funció del qual és l'elaboració de les propostes de taules de valoració documental referents a la conservació i l'eliminació dels documents administratius i sèries documentals generades per les unitats administratives corresponents per a presentar-les a la Junta Qualificadora de Documents Administratius.



La Comissió de Valoració Documental elaborarà les propostes de les taules de valoració documental de les sèries documentals generades per les unitats administratives de la Vicepresidència Segona i Conselleria, a iniciativa pròpia o a petició dels òrgans responsables de les sèries documentals. La realització dels expedients de les propostes de taules de valoració s'executarà en les unitats administratives amb la col·laboració del personal tècnic d'arxiu.



Segona

La composició de la comissió de valoració documental de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica és la que segueix:

a) Presidència: persona titular de la Secretaria General Administrativa, o persona en qui delegue.

b) Vicepresidència: persona titular del servei competent en matèria d'arxiu de la Vicepresidència Segona.

c) Secretaria: persona titular de la secció d'arxius de la Vicepresidència Segona, que actua amb veu i vot.

d) Vocal: persona titular del Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, o persona en qui delegue.

e) Vocal: una persona empleada pública adscrita a l'òrgan les sèries documentals del qual siguen objecte de valoració.



Tercer

La comissió de valoració documental podrà requerir l'assessorament que considere necessari per a la millor realització de les seues funcions.



Quart

La constitució i el funcionament de la comissió seran atesos amb els actuals mitjans personals i materials de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.



Cinqué

La present resolució es publicarà el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i entrarà en vigor l'endemà de publicar-se.



València, 6 de setembre de 2022.– El vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica: Héctor Illueca Ballester.

Mapa web