Ficha docv

Ficha docv









ACORD de 24 de febrer de 2023, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodialisi per a les províncies de Castelló i València. [2023/2290]

(DOGV núm. 9548 de 07.03.2023) Ref. Base de dades 002372/2023




Reunits

Per una part, Miguel Mínguez Pérez, conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, en representació de la Generalitat, nomenat per Decret 13/2022, de 14 de maig, del president de la Generalitat, de conformitat amb el que es disposa en els articles 17.f i 28.G de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i de conformitat al que s'estableix en el Decret 185/2020, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en relació a l'article 8.7 de l'Ordre 3/2017, d'1 de març, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, pel qual es regula l'acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari.

Per l'altra part, Juan Doménech Galarza, en qualitat de president d'Alcer Castalia, que actua en nom i representació d'aquesta segons l'Assemblea de socis de 12 de juny de 2022, amb domicili social al carrer d'Enmig, 22 – 2n E de Castelló de la Plana, CP 12001.

Ambdues parts es reconeixen capacitat i competència respectivament per a formalitzar el present acord d'acció concertada.



Antecedents



Primer

L'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi va ser justificada per informe de la directora general d'Assistència Sanitària de data 29 de setembre de 2022.



Segon

Després de la tramitació administrativa corresponent, en data 20 d'octubre de 2022, es va dictar resolució pel conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, en què es va convocar l'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi (DOGV 9463, 4 de novembre de 2022.)



Tercer

El pressupost i preu del servei per a l'any de vigència des de la data de formalització de l'acord d'acció concertada ascendeix a un import màxim total de:

Quart

La contracció i comptabilització de la despesa van ser efectuades el 25 d'octubre de 2022 amb càrrec a les aplicacions pressupostàries que figuren en la disposició 6 de la convocatòria de l'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi publicada en el DOGV de 4 de novembre de 2022.





Cinqué

El termini de presentació de sol·licituds va finalitzar el 25 de novembre de 2022, i es van presentar tres entitats de dret privat sense ànim de lucre als tres lots:

– Alcer Castalia al lot 1 Castelló i lot 2 València.

– Alcer Túria al lot 2 València.

– Alcer Alacant al lot 3 Alacant.



Sisé

En data 1 de desembre de 2022 es va constituir la comissió tècnica de valoració i a la vista del certificat emés per la Direcció General d'Assistència Sanitària, de conformitat amb la disposició 8 de la convocatòria, es va acordar admetre la sol·licitud presentada per Alcer Castalia per als lots 1 i 2 de les províncies de Castelló i València; Alcer Túria per al lot 2 de València, i admetre la sol·licitud presentada per Alcer Alacant per al lot 3 de la província d'Alacant i elaborar un informe sobre el compliment dels requisits i la idoneïtat de les entitats sense ànim de lucre sol·licitants de l'acció concertada.



Seté

L'informe sobre el compliment de requisits i la idoneïtat de l'entitat per a realitzar l'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi va ser emés el 2 de desembre de 2022 per la comissió tècnica de valoració, i es va proposar formalitzar acords d'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi amb l'associació Alcer Castalia per al lot 1 de Castelló i el lot 2 de València, i amb l'associació Alcer Alacant per al lot 3 d'Alacant, tal com estableix l'article 8 de la Llei 7/2017, de 30 de març, de la Generalitat, sobre acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari.





Huité

En data 02.12.2022 la Sotssecretaria de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública dicta una proposta d'acord d'acció concertada, que va ser notificada a les interessades en data 5 de desembre de 2022, i se'ls concedeix un termini de deu dies per a formular al·legacions.



Havent-se detectat errors de caràcter material en l'informe de valoració de les sol·licituds presentades per l'esmentat acord d'acció concertada, en data 14 de desembre de 2022 es dicta una correcció d'errors, que es notifica en data 15 de desembre, havent presentat al·legacions Alcer Túria, que van ser desestimades per escrit de data 26 de desembre de 2022 de la Sotssecretaria de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Nové

En data 9 de gener de 2023 se'ls requereix perquè presenten, en el termini de 15 dies, la documentació prèvia a la signatura de l'acord, tràmit que es considera realitzat.



Clàusules de l'acord d'acció concertada



Primera. Àmbit o cobertura territorial del centre o prestació concertada

El present acord d'acció concertada té per objecte la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi des del seu domicili al centre de tractament i el seu retorn al domicili, en els termes previstos en l'Ordre de 26 d'abril de 2002 o la normativa que la substituïsca.

L'àmbit d'aplicació són les províncies de Castelló i València, i en són beneficiàries les persones que tenen la condició d'assegurat o beneficiari de conformitat amb el que s'estableix en el Reial decret 1192/2012, de 3 d'agost, pel qual es regula la condició d'assegurat i de beneficiari a l'efecte de l'assistència sanitària a Espanya, amb càrrec a fons públics, a través del Sistema Nacional de Salut, així com les persones a les quals és aplicable la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de salut de la Comunitat Valenciana, que regula l'accés universal a l'atenció sanitària a la Comunitat Valenciana, i que formen part de la capita dels departaments de salut de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, així com del Consorci Hospital General Universitari de València, adherit al present acord, i tinguen prescrit, per facultatiu autoritzat, la necessitat d'aquest transport.





Segona. Sistema i requisits per a l'accés

Els pacients, als quals els hagen prescrit tractament d'hemodiàlisi i transport, corresponents als departaments de salut de gestió directa de la Comunitat Valenciana i del Consorci Hospital General Universitari de València, podran incorporar-se al servei objecte d'aquest acord d'acció concertada quan complisquen els requisits següents:



– Que el tractament estiga prescrit per un facultatiu autoritzat, en els termes previstos en el present acord.

– Que el tractament es realitze en un centre sanitari determinat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

La inclusió del pacient en aquest acord d'acció concertada serà voluntària, i en quedarà constància expressa per part del pacient o el seu representant legal en cas de menors o incapacitats, en els termes previstos en l'article 6 de l'Ordre de 26 d'abril de 2002 o la normativa que la substituïsca.

La inclusió en aquest acord exclou la utilització d'altres mitjans de transport, sense renúncia expressa a aquest.



Tercera. Garantia dels drets reconeguts a les persones destinatàries del servei i sistema d'informació sobre drets i deures que els assisteixen



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública durà a terme de manera periòdica l'avaluació de l'execució del present acord d'acció concertada, a través de la comissió de seguiment.

Els centres i serveis objecte d'aquesta acció concertada estaran sotmesos a les actuacions de control i inspecció que es duguen a terme des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per a assegurar el seu correcte compliment.

Aquelles qüestions litigioses que puguen derivar-se d'aquest acord d'acció concertada seran resoltes per la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, sense perjudici que, una vegada esgotada la via administrativa, puguen sotmetre's a la jurisdicció contenciosa administrativa.





Quarta. Contingut dels serveis i delimitació de les prestacions que constitueixen l'objecte de l'acció concertada

El contingut dels serveis i prestacions d'aquest acord es realitzaran de conformitat amb els processos següents:

a) Els serveis de nefrologia dels departaments de salut indicats realitzaran la proposta d'inclusió de pacients al centre que preste serveis tant del tractament d'hemodiàlisi com del transport, i el nefròleg de cada centre o del departament de salut serà el que especificarà el tipus de transport més convenient per a cada pacient, després de valorar el seu estat de salut, mobilitat, etc., i actualitzarà periòdicament el seu estat segons necessitats.

Els trasllats es faran de manera preferent amb taxi, vehicle propi o mitjà ordinari, i en defecte d'això, amb transport col·lectiu. La utilització d'aquest últim per una única persona serà residual, i haurà d'estar justificada la seua utilització per informe del nefròleg responsable.b) Els pacients acudiran als centres d'hemodiàlisi i aquests verificaran els requisits del pacient i comunicaran a l'entitat concertada l'autorització d'inclusió amb almenys les dades següents:

– Nom i cognoms del pacient.

– Domicili d'inici del trasllat i telèfons de contacte.

– Departament de salut prescriptor.

– Torn de tractament.

– SIP.

b) L'entitat concertada, juntament amb el centre d'hemodiàlisi, comunicarà al pacient l'horari establit per al seu tractament i el mitjà de desplaçament, de conformitat amb el que s'estableix en el punt 6.1.b de la convocatòria.

c) Les comunicacions entre els centres d'hemodiàlisi i les entitats concertades es realitzaran mitjançant mitjans de comunicació que garantisquen la protecció de dades de caràcter personal dels pacients.

Per a una correcta gestió dels trasllats dels pacients es realitzaran reunions i contactes mensuals entre les entitats adjudicatàries d'aquesta acció concertada i els centres de diàlisi per a verificar els trasllats i solucionar incidències. Especialment serà objecte de coordinació els torns de tractament amb els trasllats a fi d'afavorir l'atenció sanitària dels pacients. Els centres d'hemodiàlisi tindran l'obligatorietat de facilitar a l'entitat concertada la documentació que siga necessària per a justificar els serveis davant de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, així com el resum mensual dels tractaments realitzats.



Els trajectes podran agrupar fins a sis pacients per vehicle, establint rutes. Els itineraris de cada ruta seran variables, i s'adaptaran al domicili de residència dels pacients o municipis, a la ubicació dels centres d'hemodiàlisi de destinació i als horaris de recollida, tractament i presència dels pacients en el centre sanitari. En tot cas, en elaborar-los es procurarà que siguen tan breus com siga possible, evitant al pacient esperes innecessàries.

Per a mesurar i analitzar la satisfacció dels pacients als quals presta servei, l'entitat concertada realitzarà una enquesta anual de satisfacció dels pacients, que s'incorporarà a la memòria final. Aquesta enquesta serà la mateixa per a cada entitat concertada dels diferents lots i els paràmetres a considerar seran definits i aprovats per la comissió de seguiment.

No obstant això, aquells pacients que, tenint prescrit transport, no hagen subscrit el document d'inclusió previst en l'apartat 5.1 de la convocatòria i vulguen sol·licitar-lo hauran de dirigir-se al seu centre d'hemodiàlisi i aquest ho comunicarà a l'entitat concertada per a la seua tramitació i inclusió.

Els pacients sense prescripció de transport o aquells que hagen de canviar la modalitat de transport hauran de dirigir-se al centre d'hemodiàlisi per a sol·licitar-ne la inclusió o canvi, que es comunicarà a l'entitat adjudicatària d'aquesta acció concertada.



Cinquena. Personal i mitjans materials aplicats a la prestació del servei

Els recursos humans i recursos materials a la disposició de la prestació del servei d'aquesta acció concertada i els recursos materials són els que figuren en la memòria tècnica d'Alcer Castalia de data 25 de novembre de 2022.



Sisena. Determinació de la possibilitat i límits a la contractació o cessió dels serveis concertats

S'autoritza la col·laboració amb tercers sempre que aquesta recaiga sobre serveis objecte d'aquesta acció concertada. Haurà d'indicar-se en la memòria els serveis que es volen contractar, que no podran ser superiors al 50 % de l'import econòmic anual de l'acord.



Setena. Pressupost, tarifes i sistema de pagament en contraprestació pels serveis concertats

El pressupost màxim anual del present acord ascendeix a 62.489,90 euros per a la província de Castelló i 202.319,67 euros per a la província de València.

La distribució per aplicació pressupostària és la següent per a la província de Castelló:



LOT APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA IMPORT

2023 IMPORT MENSUAL

LOT 1 10,02.91,0101.412,24.255,03 9.914,96 826,25

10,02.91,0201.412,24.255,03 28.440,28 2.370,02

10,02.91,0205.412,24.255,03 22.830,50 1.902,54

10,02.91,0250.412,24.255,03 1.304,16 108,75

  TOTAL LOT 1 62.489,90 5.207,56





La distribució per aplicació pressupostària és la següent per a la província de València:



LOT APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA IMPORT 2023 IMPORT MENSUAL

LOT 2 10,02.91,0301.412,24.255,03 15.480,27 1.290,02

10,02.91,0401.412,24.255,03 27.282,06 2.273,51

10,02.91,0501.412,24.255,03 32.033,43 2.669,45

10,02.91,0601.412,24.255,03 31.726,89 2.643,91

10,02.91,1001.412,24.255,03 7.663,50 638,63

10,02.91,0701.412,24.255,03 6.590,61 549,22

CONSORCI H. GENERAL UNIVERSITARI VALÈNCIA 35.252,10 2.937,68

10,02.91,0901.412,24.255,03 28.354,95 2.362,91

10,02.91,1101.412,24.255,03 13.794,30 1.149,53

  10,02.91,0280.412,24.255,03 4.141,56 345,22

TOTAL LOT 2 202.319,67 16.860,08





El preu del servei correspon a l'establit en l'apartat 11 de l'annex II del document tècnic administratiu de la convocatòria d'acció concertada objecte del present acord.



Huitena. Procediment, si és el cas, de facturació i documentació que ha d'aportar-se per a l'abonament dels serveis concertats

La manera de facturar serà la que establisca la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en cada moment.

Abans del final del mes següent, les entitats hauran de presentar davant de la direcció econòmica de cada departament de salut de gestió directa del lot al qual pertanga cada pacient les factures pels serveis prestats en el mes immediatament anterior.

Dades que han de constar en la factura:

– Òrgan administratiu amb competències en matèria de comptabilitat pública: Intervenció Delegada de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

– Identificació de l'òrgan de contractació: Sotssecretaria.

– Destinatari: els departaments de salut i les direccions territorials. Enllaç d'accés als codis Dir3 de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública: punt general d'entrada de factures electròniques de l'Administració general de l'Estat, https:/face.gob.es/es



Per a poder realitzar seguiment econòmic de l'acord, les dades hauran de ser remeses al servei de gestió de concessions i prestacions externes, una vegada presentada la factura en el Registre unificat de factures, i no més de set dies després. El format haurà de ser el de full de càlcul Excel i amb la mateixa estructura que figura en l'apèndix i de la convocatòria.

Si per qualsevol causa s'ha de regularitzar alguna factura, es remetran aquestes mateixes dades al Servei de Gestió de Concessions i Prestacions Externes i al departament de salut corresponent.



Novena. Sistemes d'informació i avaluació de l'acord

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública durà a terme de manera periòdica l'avaluació de l'execució del present acord d'acció concertada, a través de la comissió de seguiment, prevista en l'apartat huité del Document de condicions tècniques i administratives.



Els centres i serveis objecte d'aquesta acció concertada estaran sotmesos a les actuacions de control i inspecció que es duguen a terme des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per a assegurar el seu correcte compliment.





Desena. Duració de l'acord d'acció concertada i causes de resolució d'aquest

El règim del present acord d'acció concertada tindrà una vigència d'un any des de la data d'inici de la seua vigència, i podrà prorrogar-se per un altre any de manera successiva, anual i de mutu acord.

Són causes de resolució dels acords d'acció concertada les següents:



a) L'acord mutu de les parts, manifestat amb una antelació de tres mesos per a garantir la continuïtat del servei.

b) L'incompliment greu de les obligacions derivades de l'acord d'acció concertada per part de l'Administració o de qui siga titular del servei, previ requeriment per a exigir el compliment de les obligacions derivades d'aquest.

c) El venciment del termini de duració de l'acord d'acció concertada, llevat que s'acorde la seua pròrroga o renovació.

d) L'extinció de la persona jurídica a la qual corresponga la titularitat.

e) La revocació de l'acreditació, homologació o autorització administrativa de l'entitat concertada o dels serveis de l'acció concertada.



f) El cessament voluntari, degudament autoritzat, de l'entitat concertada en la prestació del servei.

g) La inviabilitat econòmica de la persona titular de l'acord d'acció concertada, constatada pels informes d'auditoria que se sol·liciten.



h) La negació per a atendre pacients derivats per l'Administració o la prestació de serveis concertats no autoritzats per aquesta.

i) La sol·licitud d'abonament a persones receptores dels serveis o prestacions complementàries quan no hagen sigut autoritzades per l'Administració.

j) La infracció de les limitacions a la contractació o cessió de serveis concertats.

Una vegada declarada l'extinció de l'acord d'acció concertada per part de l'administració concertant, s'adoptaran les mesures necessàries per a garantir la continuïtat de la prestació del servei de què es tracte.





Onzena. Règim de penalitats per incompliment

L'entitat concertada serà responsable que els serveis es presten dins del termini previst, en el lloc i de conformitat amb les característiques i requisits establits en l'acord.

El present règim de penalitats s'aplicarà per la Conselleria Sanitat Universal i Salut Pública independentment que els fets que donen lloc a l'incompliment puguen ser causa de resolució de l'acord d'acció concertada i amb independència, així mateix, dels mecanismes de deduccions previstos

Per als supòsits d'incompliment d'obligacions per part de l'entitat s'estableix un sistema taxat de penalitzacions que contempla la tipificació de les causes d'incompliment, la seua graduació en lleus, greus i molt greus, les penalitzacions corresponents i el procediment de tramitació.

Les penalitats s'imposaran per acord de la Direcció General d'Assistència Sanitària, a proposta de la comissió de seguiment, de la Direcció General d'Alta Inspecció Sanitària o per denúncia, i podran fer-se efectives mitjançant deducció de les quantitats que, en concepte de pagament total o parcial, hagen d'abonar-se a l'entitat concertada. El procediment per a la imposició de penalitats serà l'establit en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'expedient quedarà resolt en el termini màxim de tres mesos des de la seua incoació.

Les resolucions adoptades en aplicació d'aquest règim d'incompliments i imposició de penalitats seran immediatament executives, sense perjudici del que s'estableix en l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'execució de les resolucions la durà a terme el departament econòmic del departament de salut corresponent o, si és el cas, la direcció territorial competent, mitjançant la minoració de la liquidació del mes següent al qual s'haja dictat la resolució en la quantia que s'hi determine, en funció de la gravetat de l'incompliment, segons el que es preveu en aquest document de condicions tècniques i administratives



Dotzena. Revisió de les condicions econòmiques

Durant la vigència de l'acord, per augment o disminució de la demanda a causa de raons assistencials, es podrà requerir a les entitats concertades una reordenació o un reajustament a l'alça o a la baixa dels recursos disponibles en cadascuna de les províncies, de conformitat amb les condicions previstes en el present acord sense que això supose una modificació de l'acord.



Tretzena. Determinació de la composició i funcions de la comissió de seguiment de l'acord d'acció concertada

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública avaluarà l'execució de l'acord d'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi a través de la comissió de seguiment de l'acord

La comissió estarà composta per:

– Presidència: la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'assistència sanitària, i com a suplent, la persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria de planificació i organització assistencial.

– Secretaria: cap de servei amb competències en matèria de gestió assistencial pròpia i externa concertada i no concertada, i com a suplent, cap de servei amb competències en matèria de gestió de concessions i prestacions externes.

– La persona responsable del servei amb competències en matèria d'inspecció sanitària de centres i serveis sanitaris.

– Les persones titulars de les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública d'Alacant, Castelló i València, o les persones en qui deleguen.

– Un tècnic o tècnica del servei amb competències en matèria de gestió assistencial pròpia i externa concertada i no concertada, i un tècnic o tècnica del servei amb competències en matèria de gestió de concessions i prestacions externes.

A les reunions d'aquesta comissió podran assistir dos representants de l'entitat concertada que, en tot cas, hauran de ser prèviament convocats i la seua participació serà amb veu però sense vot.

La comissió es reunirà, com a mínim, una vegada a l'any i es regirà, per al seu funcionament, pel que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Seran funcions de la comissió de seguiment les següents:

a) Realitzar el seguiment sobre el compliment de les clàusules de l'acord d'acció concertada.

b) Supervisar i actualitzar, si és el cas, els documents normalitzats de petició i comunicació.

c) Analitzar suggeriments, queixes o agraïments, i proposar millores.

d) Avaluar les memòries anuals de les entitats concertades sobre l'execució de les actuacions realitzades, incidències, temps de resposta, etc.

e) Establir millores i perfeccionament en els sistemes de gestió i control de l'activitat.

f) Establir els controls de qualitat addicionals que es consideren necessaris amb la finalitat de garantir l'adequada prestació sanitària i qualitat assistencial.

g) Conéixer les discrepàncies que puguen sorgir entre les entitats concertades i els centres d'hemodiàlisi i realitzar propostes de millora.



h) Proposar la imposició de penalitats.

i) Totes les funcions addicionals que determine la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Catorzena. Altres condicions que es deriven de la legislació vigent



1. Confidencialitat de la informació.

Les entitats hauran de respectar el caràcter confidencial d'aquella informació a la qual tinga accés durant l'execució de l'acord que per la seua naturalesa haja de ser tractada com a tal. Aquest deure es mantindrà durant un termini de cinc anys i indefinidament en el cas que es tracte d'informació clínica o mèdica dels pacients. D'altra banda, les entitats podran assenyalar en la seua oferta aquells aspectes que consideren confidencials.

Tots els resultats derivats de l'aplicació d'aquest acord seran de caràcter estrictament confidencial entre les entitats concertades i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual cosa les persones relacionades amb aquests hauran de garantir aquest principi de confidencialitat. En tot cas s'ajustarà al que es disposa en la legislació vigent sobre protecció de dades.

2. Obligació de subscripció d'assegurances de responsabilitat civil

Les entitats hauran d'acreditar amb antelació a la formalització de l'acord haver constituït una assegurança de responsabilitat civil que garantisca els danys ocasionats tant a tercers com a les mateixes institucions sanitàries o el seu personal per la seua gestió, almenys pel 20 % de l'import anual de l'acord d'acció concertada que subscriguen.

L'àmbit temporal de la pòlissa haurà d'incloure tots els fets produïts durant la seua vigència, encara que es reclamen amb posterioritat. Aquest període de descobriment no podrà ser inferior a un any, a comptar de la finalització de l'acord, incloent-hi les pròrrogues, si és el cas.



Quinzena. Conformitat al document de condicions tecnicoadministratives

L'associació Alcer Castalia presta la seua conformitat a la convocatòria de l'acció concertada per a la gestió, organització i tramitació dels desplaçaments de persones en tractament de la malaltia renal crònica avançada mitjançant hemodiàlisi i al document de condicions tècniques i administratives que regeixen per a aquest acord, i en signa un exemplar que s'uneix al present document, que ha d'incorporar els recursos humans, materials i tècnics proposats en la documentació de la seua sol·licitud.



Setzena. Entrada en vigor

El present acord entra en vigor l'endemà de la data de l'última signatura digital, sense perjudici de la seua posterior publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Dessetena. Qüestions litigioses

Aquelles qüestions litigioses que puguen derivar-se del present acord d'acció concertada subscrit seran resoltes per l'òrgan que va autoritzar l'acord d'acció concertada, sense perjudici que, una vegada esgotada la via administrativa, puguen sotmetre's a la jurisdicció contenciosa administrativa.



Per a la deguda constància de tot el que s'ha convingut, se signa aquest document a València, el 24 de febrer de 2023.



El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública

Miguel Mínguez Pérez



El president de l'associació Alcer Castalia

Juan Doménech Galarza

Mapa web