Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de gener de 2023, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es modifica l'annex V de la Resolució de 3 de setembre de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en el sector de la igualtat en la diversitat per als anys 2021-2025, referit al servei d'informació bàsica i atenció especialitzada a persones migrants, refugiades i sol·licitants de protecció internacional: Atlas. [2023/488]

(DOGV núm. 9516 de 20.01.2023) Ref. Base de dades 000655/2023




Antecedents de fet



En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 9168, de 7 de setembre de 2021, es va publicar la Resolució de 3 de setembre de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en el sector de la igualtat en la diversitat per als anys 2021-2025. En aquesta convocatòria s'inclou la gestió en règim de concert social, entre altres, del servei Atlas d'informació bàsica i atenció especialitzada a persones migrants, refugiades i sol·licitants de protecció internacional, de nova creació en l'àmbit de la igualtat en la diversitat, i que s'estructura en tres oficines provincials.

En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 9214, de 12 de novembre de 2021, es va publicar la Resolució de 3 de novembre de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es resol el procediment de selecció de sol·licituds d'entitats d'iniciativa social per a acollir-se al règim d'acords d'acció concertada en matèria de serveis socials especialitzats en el sector d'igualtat en la diversitat en els àmbits LGTBI, migració i refugi, i igualtat de tracte i no discriminació, per als anys 2021-2025. Concretament, la gestió del servei Atlas va ser adjudicada a les entitats Fundació CEPAIM Acció Integral amb Migrants (Alacant), Comissió Espanyola d'Ajuda al Refugiat (València) i ACCEM (Castelló).



Des de la posada en marxa efectiva del servei Atlas l'1 de febrer de 2022, s'ha manifestat la necessitat de reforçar la prestació de formació i assessorament jurídic especialitzat sobre els tràmits administratius relacionats amb els procediments de nacionalitat, estrangeria i asil a les persones usuàries i al personal professional d'administracions públiques o d'entitats del tercer sector responsable de l'atenció a les persones usuàries. Així, segons les dades que es recullen en els informes del servei, les atencions corresponents a l'àmbit jurídic suposen un percentatge del 57,75 % sobre el total d'atencions realitzades en els deu primers mesos, arribant a aconseguir en el segon trimestre de l'any un percentatge del 64,42 %.

Tenint en compte eixes dades, es considera necessari flexibilitzar la composició de la plantilla professional del servei Atlas perquè, en cas d'haver-hi vacants, es puga reforçar l'equip d'atenció jurídica amb la incorporació de més persones professionals amb titulació en Dret. Per a fer-ho possible, cal procedir a la modificació de l'annex V de la Resolució de 3 de setembre de 2021, que compta amb la conformitat de les entitats gestores i no té incidència pressupostària.



En virtut del que hem exposat, i fent ús de les facultats que em confereix l'article 13 del Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives en relació amb l'article 13 del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a proposta del director general d'Igualtat en la Diversitat, resolc:



Únic

Incloure un nou apartat 4 en el punt 3 (Personal) de l'annex V de la Resolució de 3 de setembre de 2021, amb el següent contingut:

«4. En el cas de produir-se vacants en la plantilla, l'entitat adjudicatària podrà sol·licitar a la direcció general competent en matèria de política migratòria la flexibilització del perfil de titulació i funcions establit per a aquestes, amb la finalitat de cobrir la necessitat d'atenció jurídica mitjançant la contractació de persones professionals amb titulació mínima de Grau en Dret. La sol·licitud haurà de ser motivada basant-se en dades objectives que acrediten aquesta necessitat per a oferir un millor servei a les persones usuàries, i requerirà l'autorització expressa de la direcció general per a portar-se a terme.»



Contra la present resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.



València, 17 de gener de 2023.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Aitana Mas Mas.

Mapa web