Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 d'abril de 2024, de la Direcció General de Centres Docents, per la qual s'estableix el calendari i el procediment d'admissió i de matriculació de l'alumnat als cicles formatius de grau mitjà i grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny per al curs acadèmic 2024-2025. [2024/3452]

(DOGV núm. 9836 de 25.04.2024) Ref. Base de dades 003519/2024




L'Ordre 13/2018, de 18 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés i l'admissió als cicles formatius de grau mitjà i grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny a la Comunitat Valenciana, determina en els seus articles 12 i 13, les vies d'accés i reserves de places a aquests ensenyaments.

En la Resolució de 20 de febrer, de la Direcció General de Centres Docents, per la qual es convoquen les proves d'accés als cicles formatius de grau mitjà i grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny per al curs acadèmic 2024-2025, es dicten instruccions per a la seua realització i s'establix el seu calendari.

Per tot això, de conformitat amb la normativa esmentada i en virtut de les competències que m'atribuïx el Decret 136/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, resolc:



Primer. Àmbit d'aplicació

La present resolució s'aplicarà als procediments d'admissió de l'alumnat que desitge cursar cicles formatius de grau mitjà i de grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny durant el curs acadèmic 2024-2025 a la Comunitat Valenciana.





Segon. Requisits d'accés i exempcions

Seran d'aplicació l'article segon, quart i quint de la Resolució de 20 de febrer, de la Direcció General de Centres Docents, per la qual es convoquen les proves d'accés als cicles formatius de grau mitjà i grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny per al curs acadèmic 2024-2025, es dicten instruccions per a la seua realització i s'establix el seu calendari.



Tercer. Calendari de matriculació

1. El calendari d'admissió segons el període i la via d'accés per la qual s'opte, per a centres públics, és el que figura en l'annex I.

S'ha establit tres calendaris diferenciats segons l'admissió es realitze en el període ordinari, en el període extraordinari o en el període fixat per a places no cobertes en el procés extraordinari. Així mateix, en cada període, en funció de la via d'accés, accés directe o accés amb prova, s'establixen terminis diferents en les fases del calendari.

2. Aquelles persones que no formalitzen la matriculació en les dates establides podran optar a les places vacants quan haja finalitzat el procés de matrícula extraordinària, sempre que complisquen els requisits fixats.

3. El calendari i termini d'inscripció en els centres privats serà el que aquests establisquen en les seues normes d'organització i funcionament.



Quart. Criteris d'adjudicació de places

Per a l'adjudicació de les places oferides pels centres, s'atendrà la qualificació d'accés obtinguda en els termes establits en l'article 12 de l'Ordre 13/2018, de 18 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'accés i l'admissió als cicles formatius de grau mitjà i grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny a la Comunitat.





Cinqué. Reserva de places

En la reserva de places del procediment d'admissió en els ensenyaments impartits en centres docents públics serà d'aplicació el que s'establix en l'article 13 de l'Ordre 13/2018, de 18 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Així mateix, els xiquets, xiquetes i adolescents en situació d'acolliment residencial, familiar o guarda amb finalitats d'adopció, tindran prioritat en l'accés als centres educatius d'ensenyament postobligatori en els termes establits en l'article 47 de la Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i l'adolescència.





Sext. Documentació

1. La sol·licitud d'admissió en el centre es realitzarà conforme als annexos II i III, per a cicles de grau mitjà i superior respectivament.

2. Detectada alguna de les situacions previstes en l'apartat quint, punt 2, de la Resolució de 14 de febrer de 2019, de la secretaria autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions per a la seua aplicació en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana davant diversos supòsits de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues, en el moment de la formalització de la matrícula en el centre se sol·licitaran les dades i la firma dels dos progenitors o tutors legals. Així mateix, en la sol·licitud d'admissió es marcarà en la casella corresponent, si és el cas.

3. Per a la matriculació s'haurà d'acreditar la documentació següent:



– Sol·licitud d'admissió (annex II o III).

– Documentació identificativa de l'alumne o alumna.

– Fotocòpia compulsada del títol de graduat en Educació Secundària, o equivalent a efectes acadèmics o certificat de superació de la prova substitutiva, per a admissió en cicles de grau mitjà.

– Fotocòpia compulsada del títol de Batxiller, o equivalent a efectes acadèmics o certificat de superació de la prova substitutiva, per a admissió en cicles de grau superior.

– Certificat de superació de la part específica de la prova d'accés al cicle de grau mitjà o de la seua exempció.

– Certificat de superació de la part específica de la prova d'accés al cicle de grau superior o de la seua exempció.

– Certificat acreditatiu de discapacitat si se sol·licita pel contingent de reserva de discapacitat.

– Certificació acreditativa de la condició d'esportista d'elit si se sol·licita per aquest contingent de reserva.

– Documentació acreditativa de la condició de règim d'acolliment residencial, familiar o guarda amb finalitats d'adopció si escau.

– Justificant del pagament de taxes (model 046).



Sèptim. Protecció de dades

L'admissió als cicles formatius dels ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny requerixen el tractament de dades personals de les persones sol·licitants o dels seus representants legals, per la qual cosa s'apliquen les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquests dades (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Més informació en:

www.ceice.gva.es/es/registre-de-tractament-de-dades.



Octau. Aplicació

Les direccions territorials competents en matèria d'educació disposaran el necessari per a la correcta aplicació del que s'establix en la present resolució.



Nové. Incidència de despesa i aplicacions informàtiques

L'aplicació d'aquesta resolució no podrà tindre incidència en l'increment de la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignada a la direcció general competent en matèria d'ensenyaments d'arts plàstiques i disseny de règim especial i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans materials de l'esmentada unitat administrativa. Així mateix, tampoc requerirà de solucions informàtiques associades a la gestió de la convocatòria d'admissió objecte d'aquesta resolució.

Dècim. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició, davant el mateix òrgan que l'ha dictada, dins del termini d'un mes, a partir de l'endemà de publicar-se, o recurs contenciós administratiu, davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se.



València, 16 d'abril de 2024.– El director general de Centres Docents: Jorge Cabo Martínez.





ANNEX I

Calendari d'admissió curs 2024-2025



Calendari d'admissió del període ordinari

Fases del Calendari Accés directe Accés amb prova

Publicació oferta formativa 10 de juny

Realització part general prova d'accés 27 de juny

Realització part específica prova d'accés 15 y 16 de juliol

Sol·licitud d'admissió Del 19 de junio al 15 de julio Del 15 de juliol al 27 de juliol

Publicacions de llistes provisionals admesos 16 de juliol 29 de juliol

Reclamacions de llistes provisionals Del 16 al 18 de juliol 30, 31 de juliol y 2 de setembre

Publicació de llistes definitives admesos 19 de juliol 3 de setembre

Matrícula en el centre Del 19 al 25 juliol Del 3 al 13 de setembre







Calendari d'admissió del període extraordinari

Fases del Calendari Accés directe Accés amb prova

Llista de vacants 17 de setembre

Sol·licitud admissió alumnat amb prova d'accés Del 20 setembre al 24 de setembre

Publicacions de llistes provisionals admesos 25 de setembre

Reclamacions de llistes provisionals Del 25 al 27 de setembre

Publicació llista definitiva admesos 30 de setembre

Matrícula en el centre Del 30 de setembre al 3 d'octubre





*Les places no cobertes en el procés de matrícula ordinària, segons els percentatges de reserva indicats en l'apartat 3 de l'article 13, de l'Ordre 13/2018, de 18 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, es cobriran en el procés d'admissió del període extraordinari.



Calendari d'admissió per a les places no cobertes en el procés extraordinari

Llista de vacants 4 d'octubre

Adjudicació de vacants Del 4 d'octubre a l'11 d'octubre





** Les places no cobertes en el procés de matrícula extraordinària, s'incrementen segons els percentatges de reserva indicats en l'apartat 5 de l'article 13, de l'Ordre 13/2018, de 18 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Mapa web