Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 24 de gener de 2024, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, per la qual es convoquen assignacions econòmiques per a la realització del Programa d'Intercanvis escolars d'alumnat de centres públics: modalitat FIL 2024 i modalitat RAPSODES 2024 per a millorar la competència comunicativa i afavorir la cohesió lingüística per al curs 2023-2024. [2024/686]

(DOGV núm. 9778 de 31.01.2024) Ref. Base de dades 000954/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
    Grup temàtic: 000



La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, indica, en l'article 2, que una de les finalitats del sistema educatiu espanyol és la capacitació per a la comunicació en la llengua oficial i cooficial, si n'hi ha, i en una o més llengües estrangeres. En este sentit, els decrets del Consell pels quals s'establixen els currículums d'Educació Infantil i Primària (Decret 100/2022, de 29 de juliol i Decret 106/2022, de 5 d'agost) i de l'Educació Secundària Obligatòria i el Batxillerat (Decret 107/2022, de 5 d'agost i Decret 108/2022, de 5 d'agost), inclouen, com a objectiu, l'adquisició de la competència comunicativa en una o més llengües estrangeres.

La Llei 4/1983, de 23 de novembre, de la Generalitat, d'Ús i Ensenyament del Valencià, establix com a objectiu específic protegir la recuperació del valencià, llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, i garantir-ne l'ús normal i oficial.

El Consell de la Generalitat té l'obligació de propiciar la formació de l'alumnat en el respecte a la utilització del valencià, i per això, vol afavorir activitats que fomenten el coneixement, per part de l'alumnat de centres educatius amb un context lingüístic majoritàriament no valencianoparlant, de la realitat educativa, cultural, social i lingüística de comarques i poblacions amb un context lingüístic predominantment valencià.

La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, seguint estes directrius, ha implementat la convocatòria d'intercanvis escolars des del curs 2018-2019. Esta convocatòria per al curs 2023-2024 continua tant amb les propostes que venien realitzant-se des d'abans de la situació sanitària de març de 2020 com amb la proposta de l'anterior curs 2022-2023.

La modalitat d'intercanvi FIL (Foment d'Intercanvis Lingüístics), de caràcter obert, es pot convertir en un recurs interdisciplinari de gran importància que permet millorar la competència comunicativa a través del coneixement de les pràctiques artístiques, del patrimoni cultural i natural, dels jocs i els esports tradicionals o d'altres continguts lligats a les matèries curriculars.

La modalitat d'intercanvi Rapsodes té com a eix temàtic la llengua oral a través del cant improvisat, tant el del repertori musical tradicional, transmés, renovat i actualitzat fins als nostres dies, com el del rap i altres gèneres de les anomenades “músiques urbanes”.



Totes dos modalitats d'intercanvi, doncs, esdevenen un recurs de gran força per a la millora de la competència comunicativa, sobretot l'expressió oral i l'enriquiment de vocabulari, així com per a l'aprenentatge musical, la creació artística, la seguretat personal, el treball cooperatiu, l'educació en valors, la cohesió del grup i la inclusió.



Per tot el que s'ha exposat, i fent ús de les atribucions que em conferix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; el Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i el Decret 136/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, vista la proposta del director general d'Ordenació Educativa i Política Lingüística i de conformitat amb este, resolc:



Primer. Objecte

1. L'objecte d'esta resolució és la convocatòria d'assignacions econòmiques, en règim de concurrència competitiva, per a la realització de projectes d'intercanvis escolars entre alumnat de centres educatius públics no universitaris de la Comunitat Valenciana per afavorir la cohesió lingüística.

Segon. Centres destinataris

1. Poden sol·licitar les assignacions econòmiques els centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana de titularitat de la Generalitat inscrits en el Registre de Centres Docents de la Comunitat Valenciana, que impartisquen educació infantil, educació primària, ESO, batxillerat, cicles formatius de formació professional o formació de persones adultes.

2. La convocatòria d'intercanvis d'experiències està adreçada als centres docents amb alumnat majoritàriament no valencianoparlant que es coordinen amb un centre amb alumnat majoritàriament valencianoparlant per a realitzar un projecte conjunt que tinga com a finalitat l'intercanvi d'experiències educatives de la modalitat FIL 2024 o de la modalitat Rapsodes 2024. L'objectiu de l'intercanvi és dur a terme activitats d'ús del valencià que afavorisquen en l'alumnat la competència comunicativa i el foment d'actituds positives cap a la llengua pròpia en un context on el valencià estiga normalitzat.



L'assessoria del Servei d'Educació Plurilingüe donarà suport per a facilitar el contacte entre els centres educatius que vullguen participar en l'intercanvi així com en l'elaboració dels projectes.



3. Cada parella de centres coordinada per a participar en el programa escolar ha d'elaborar un projecte conjunt, segons s'indica en l'apartat cinqué, i cada centre ha de presentar una sol·licitud individual indicant les actuacions planificades i un projecte de pressupost, així com les dades del centre amb el qual es realitzarà l'intercanvi.



4. Els centres beneficiaris de les assignacions econòmiques han de complir les obligacions següents:

a) Realitzar l'activitat objecte de l'assignació econòmica d'acord amb el que s'indica en esta convocatòria.

b) Estar sotmesos a les actuacions de comprovació i de control financer que corresponen a la Intervenció General.

c) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

5. Els projectes d'intercanvi han de realitzar una jornada de convivència entre l'alumnat dels centres participants dins d'un context on el valencià estiga normalitzat.



Tercer. Modalitats

1. S'establixen dos modalitats d'intercanvi:

A. Modalitat FIL

Les activitats que es planifiquen i realitzen en la modalitat d'intercanvi FIL són decisió dels centres participants, sense més restricció que la que establix l'objectiu de la convocatòria, és a dir, que impliquen l'ús del valencià i l'intercanvi d'experiències entre l'alumnat.



Això no obstant, es valorarà la planificació i realització d'activitats relacionades amb les matèries o àrees curriculars vehiculades en valencià en el centre, d'acord amb el seu projecte lingüístic de centre, així com la participació del professorat d'estes matèries, en especial quan es tracte d'activitats que posen de relleu les manifestacions artístiques plàstiques, els jocs o esports tradicionals, etc.



Com a orientacions per a l'elaboració del projecte d'intercanvi FIL 2024, algunes de les activitats que poden planificar-se per a la millora de la competència comunicativa oral són estes:

– Enregistrament de vídeos de presentació de l'alumnat, del centre educatiu o de la localitat.

– Comunicació en directe a través de videoconferència, sempre que esta no substituïsca la trobada presencial.

– Activitats relacionades amb visites a parcs naturals, centres d'interpretació, museus, exposicions, representacions teatrals i de dansa.

– Activitats d'animació lectora: lectura de llibres en comú, recitals de poesia, etc.

– Activitats sobre el patrimoni cultural i gastronòmic.

– Activitats al voltant de jocs populars i tradicionals, jocs cooperatius, de relacions, i en línia.

– Enregistrament de vídeos que recullen el resultat del treball realitzat.

B. Modalitat Rapsodes

L'intercanvi d'experiències educatives entre l'alumnat dels centres que presenten un projecte conjunt s'ha de realitzar a través de la planificació i realització d'activitats específiques d'aprofitament didàctic al voltant de la poesia oral improvisada, la cançó tradicional, la glosa, el rap, etc., tant des del punt de vista lingüístic com artístic.



Els artistes participants en la convocatòria, que es poden consultar al dossier allotjat en la web del Servei d'Educació Plurilingüe estaran classificats dins d'un d'estos gèneres:

1. Cant d'estil.

2. Rap i altres gèneres de músiques urbanes.

El projecte d'intercanvi podrà concloure amb l'enregistrament d'un material, com ara gravacions de vídeos, diapositives, podcast, etc., que reculla el treball fet per l'alumnat i el professorat durant el desenvolupament del projecte.

A més d'estes activitats, i amb l'objecte de proporcionar al professorat la formació necessària per al disseny d'estes, la modalitat Rapsodes 2024 comporta altres actuacions de caràcter preceptiu:

Almenys un professor o professora de cada centre participant en el projecte ha de realitzar un curs de formació a distància de 20 hores sobre els aspectes relacionats amb esta modalitat, que serà convocat pel CEFIRE específic artisticoexpressiu durant el primer trimestre de 2024. Si algun dels professors o professores participants va realitzar el curs de formació en les convocatòries dels cursos 2021-2022 o 2022-2023, es considerarà acomplit este requisit.



En el projecte de cada centre participant s'ha d'incloure la realització d'un taller didàctic, impartit per artistes representatius del món del rap i altres músiques urbanes o del cant tradicional perquè l'alumnat conega de primera mà el cant improvisat. Hi haurà una llista d'artistes classificats en els dos gèneres (cant d'estil, rap i altres músiques urbanes). Cada parella del projecte haurà de triar un gènere diferent dels proposats i escollir 3 artistes del mateix ordenats per preferència. El Servei d'Educació Plurilingüe de la Direcció General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística orientarà els centres per al contacte amb els artistes i l'organització d'este taller.



Com a orientacions per a l'elaboració del projecte d'intercanvi modalitat Rapsodes 2024, algunes de les activitats que poden planificar-se són estes:

– Enregistrament de vídeos de presentació de l'alumnat, del centre educatiu o de la localitat.

– Enregistrament de vídeos que recullen el resultat del treball artístic realitzat, com ara l'enregistrament dels temes musicals creats o versionats.

– Concerts en xicotet format en què participe algun artista de l'escena musical valenciana representatiu del món del rap o del cant tradicional improvisat.

– Qualsevol de les activitats de caràcter general de la modalitat FIL.

2. En el producte final que s'elabore en cada projecte (vídeo, fullet informatiu, cartell, etc.) ha d'aparéixer el logo de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, respectant la imatge corporativa de la GVA. A més, s'haurà d'enviar una còpia d'este producte final al Servei d'Educació Plurilingüe (intercanvis_sep@gva.es)



3. Serà motiu d'exclusió el fet de presentar un projecte diferent o inclús amb títol diferent per cada un dels centres que presenten un projecte conjunt.



Quart. Finançament

1. Les quantitats concedides als projectes seleccionats tindran com a finalitat ajudar a sufragar totalment o parcialment les despeses relacionades amb el procés d'intercanvi amb un màxim de 1.000€ per projecte.

2. Podran ser objecte de l'assignació econòmica les despeses realitzades que de manera directa responguen a la naturalesa de l'activitat, que siguen estrictament necessàries i que es realitzen durant el desenvolupament del programa objecte d'esta convocatòria. Es consideraran despeses realitzades aquelles que hagen sigut efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació, determinat per esta convocatòria. Així, amb caràcter general, les quantitats concedides aniran destinades a sufragar:

a) Les despeses del taller dut a terme pels artistes i que és necessari per al desenvolupament del projecte Rapsodes.

b) Les despeses generals generades per la realització de l'intercanvi que tinguen el caràcter de béns no inventariables. Es consideren despeses generals en tot cas:

b.1) Les despeses corrents: es consideren com a corrents aquelles que reunisquen alguna de les característiques següents: ser béns fungibles, no ser susceptibles d'incloure en inventari ni ser despeses reiteratives (com per exemple, la maquetació, impressió o difusió de materials).

b.2) Les despeses derivades del pagament de lloguer de material i treballs especialitzats necessaris en el desenvolupament de les actuacions del projecte (l'enregistrament de vídeos o les retransmissions en directe realitzades per una empresa especialitzada, la realització de tallers o sessions formatives).

b.3) Les despeses produïdes per assistència a activitats culturals.

c) Les despeses de transport i restauració necessàries en el desenvolupament de l'activitat.

3. Les assignacions econòmiques concedides tenen el caràcter de sobredotació per despeses extraordinàries de funcionament dels centres públics de titularitat de la Generalitat i s'abonaran a càrrec del capítol II del programa pressupostari 09.02.02.421.C00 del pressupost de la Generalitat de l'any 2024, per un import global màxim de 120.000€, que quedaran condicionats a l'existència de crèdit pressupostari suficient i adequat per a atendre-les en la corresponent Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024, de conformitat amb el que preveu la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



4. L'import global de 120.000€ es distribuirà entre les dos modalitats de l'intercanvi, de la manera següent:

a) En primer lloc, es cobrirà l'assignació del taller de la modalitat RAPSODES que en cap cas no serà superior a 300€ per taller.

b) La resta de la distribució dels diners es realitzarà de manera proporcional a la puntuació obtinguda.



Cinqué. Sol·licituds

1. Els centres educatius han de sol·licitar la participació en esta convocatòria a través del tràmit OVICE.

2. Les sol·licituds s'han de realitzar dins del termini de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'esta convocatòria.

3. El formulari de participació consta dels documents següents:



a) Sol·licitud de participació, que inclou les dades del centre sol·licitant, les dades del professorat, el nivell i la quantitat d'alumnat, la modalitat d'intercanvi i les dades del centre amb el qual es preveu realitzar l'intercanvi; a més, en la modalitat Rapsodes, el compromís de participació en la formació oferida per l'àmbit artisticoexpressiu del CEFIRE o la indicació que ja s'ha realitzat esta formació en algun dels dos cursos immediatament anteriors a esta convocatòria.



b) Certificat del secretari o secretària del Consell Escolar del centre amb el vistiplau del president o presidenta, que acredite que el Consell Escolar ha aprovat la sol·licitud de participació en el projecte d'intercanvis.

c) Declaració responsable, firmada pel director o directora del centre, d'haver obtingut i tindre sota custòdia els drets d'imatge i so de les persones (alumnat, professorat i membres de la comunitat educativa) que puguen aparéixer en els documents audiovisuals que formen part del projecte, sempre respectant la Resolució de 28 de juny de 2018, de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions per al compliment de la normativa de protecció de dades en els centres educatius públics de titularitat de la Generalitat.



d) Pressupost del projecte, amb indicació de les despeses previstes.

e) Projecte d'intercanvi, que ha d'incloure almenys els apartats següents:

– Portada, en la qual constarà el títol del projecte, el nom del centre, el nom del centre amb el qual es realitza l'intercanvi, el nom del coordinador o coordinadora i la modalitat d'intercanvi que sol·licita.

– Objectius del projecte.

– Activitats planificades. S'ha d'especificar clarament les activitats que es realitzaran abans, durant i després de la trobada de l'alumnat.

4. Cada centre educatiu només podrà presentar un projecte de cada una de les modalitats del programa d'intercanvis.

5. Les sol·licituds que complixen els requisits i incorporen la documentació preceptiva indicada amb anterioritat, seran admeses a tràmit. En cas contrari, el Servei d'Educació Plurilingüe de la Direcció General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística, publicarà en la seua web la relació de sol·licituds no admeses amb indicació del motiu. Els centres educatius disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la relació de sol·licituds no admeses, per a presentar les esmenes oportunes.



Sisé. Comissió tècnica de valoració

1. L'òrgan competent per a la instrucció i tramitació del procediment de concessió de l'assignació econòmica és la Subdirecció General d'Ordenació.

2. La valoració de les sol·licituds de les assignacions econòmiques admeses a tràmit correspon a una comissió tècnica integrada pels membres següents:

a) Una presidència, que correspondria a la persona titular de la Subdirecció General d'Ordenació.

b) Vocals:

– Titular del servei amb competències en matèria de promoció del valencià en l'àmbit educatiu o persona en qui delegue.

– Titular del servei amb competències en matèria d'educació plurilingüe o persona en qui delegue.

– Dos persones tècniques, designades pel Director General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística, una d'elles adscrita al servei amb competències en matèria de promoció del valencià en l'àmbit educatiu, i un altra adscrita al servei amb competències en matèria d'educació plurilingüe, esta última com a secretària de la comissió.



Seté. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. La valoració de les sol·licituds admeses a tràmit s'ha d'efectuar atenent la qualitat i viabilitat del projecte d'intercanvi d'acord amb els criteris següents:

a) Nombre d'alumnat participant en l'activitat. Màxim: 10 punts.



– Fins a 20 alumnes: 4 punts.

– De 21 a 35 alumnes: 8 punts.

– Més de 36 alumnes: 10 punts.

b) Distància entre les poblacions dels centres que realitzen l'intercanvi. Màxim: 15 punts.

– De 31 a 60 km: 5 punts.

– Entre 61 i 150 Km: 10 punts.

– Més de 150 km: 15 punts.

c) Participació de professorat de matèries o àrees no lingüístiques. Màxim: 15 punts.

En la modalitat FIL:

– Professorat de qualsevol mòdul, àrea o matèria no lingüística en primària, secundària, formació professional o de formació de persones adultes: 10 punts.

En la modalitat Rapsodes:

– Professorat d'Educació Artística (primària) o de Música (secundària): 15 punts.

– Professorat de qualsevol altre mòdul, àrea o matèria no lingüística en primària, secundària, formació professional o de formació de persones adultes: 10 punts.

d) Coherència, estructuració i interés de les activitats planificades. Màxim: 20 punts.

e) Incidència de les activitats planificades en el projecte per a la millora de la competència comunicativa en valencià de l'alumnat. Màxim: 15 punts.

f) Participació en activitats culturals que afavorisquen el coneixement del patrimoni cultural, lingüístic, natural i artístic de la comarca o localitat dels centres participants. Màxim: 10 punts.

g) Incorporació d'activitats relacionades amb algun dels principis en què s'inspira el sistema educatiu: la igualtat d'oportunitats per al ple desenvolupament de la personalitat, la coeducació, la inclusió educativa, la igualtat de drets i oportunitats i l'accessibilitat universal a l'educació. Màxim: 15 punts.

2. La puntuació màxima són 100 punts i la mínima per a obtindre assignació econòmica ha de ser de 60 punts.

3. Una vegada finalitzada la valoració, la quantia de l'assignació econòmica concedida a cada centre (una vegada descomptada l'assignació del taller) serà la que resulte de multiplicar la puntuació obtinguda pel valor punt prèviament determinat, amb un màxim de 1.000€ per centre. El valor punt serà el que resulte de dividir la dotació màxima destinada als centres públics en cada modalitat d'esta convocatòria entre la xifra que resulte de la suma de totes les puntuacions dels centres. La quantitat adjudicada serà arredonida a la unitat d'euro inferior més pròxima i el restant es repartirà per orde de puntuació a raó d'un euro fins a esgotar l'assignació total.

4. En cas que algun centre sol·licite una quantitat menor a la resultant de la valoració anterior, se li concedirà l'assignació sol·licitada i la quantitat sobrant es repartirà entre els altres centres proporcionalment al nombre de punts aconseguits.

5. D'igual manera, si en alguna modalitat no s'arribara a repartir el total pressupostat, la quantitat restant se sumaria al pressupost de l'altra modalitat i es repartiria entre els projectes d'esta proporcionalment al nombre de punts aconseguits.



Huité. Resolució de concessió

1. El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions és de sis mesos, comptadors des de la data de la convocatòria. Una vegada conclòs este termini, sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, podran entendre's desestimades les sol·licituds per silenci administratiu.

2. Atenent els criteris de valoració i tenint en compte el pressupost i la distribució disponible per a l'atorgament de l'assignació econòmica, la comissió tècnica elaborarà l'informe i la proposta d'adjudicació pertinent. En cap cas, l'import adjudicat serà superior al de la despesa pressupostada. La comissió tècnica, d'acord amb l'informe, formularà la proposta de resolució a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ordenació educativa i política lingüística.

3. Vista la proposta, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ordenació educativa i política lingüística dictarà una resolució provisional de concessió de les assignacions econòmiques, que es publicarà en la web del Servei d'Educació Plurilingüe. Esta resolució provisional contindrà la relació de centres educatius seleccionats i la quantia econòmica proposada per a cada un en concepte d'assignació, i la relació de centres educatius no seleccionats, amb indicació dels motius.

4. Publicada esta resolució provisional, els centres que hagen presentat la sol·licitud, d'acord amb el procediment establit en esta resolució, però no apareguen en la llista podran presentar al·legació a l'òrgan instructor en el termini de 5 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de la llista a través del tràmit Z-Sol·licitud general d'iniciació i tramitació telemàtica de procediments de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. Una vegada presentada l'al·legació, i a efectes que l'òrgan instructor tinga constància immediata d'esta, el centre docent n'enviarà una còpia des del correu electrònic oficial del centre, adreçada al correu electrònic: intercanvis_sep@gva.es.

5. Estudiades les al·legacions, l'òrgan instructor del procediment elevarà la proposta definitiva a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ordenació educativa i política lingüística, que resoldrà la convocatòria per delegació del conseller.



6. La resolució definitiva contindrà la relació de centres educatius seleccionats i la quantia econòmica assignada a cada un i la relació de centres educatius no seleccionats, amb indicació dels motius.



Nové. Percepció de l'assignació econòmica

L'entrega de l'assignació econòmica als centres seleccionats es realitzarà, una vegada realitzat el projecte d'intercanvi d'experiències educatives i presentades les memòries que s'indiquen en l'apartat següent, a partir de l'1 de juliol, per transferència bancària al centre docent per mitjà d'orde de pagament en ferm, a proposta de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, a càrrec del pressupost anual de l'exercici 2024.



Deu. Memòria i justificació

1. Fins al 30 de juny de 2024, inclòs, els centres emplenaran els documents següents i els enviaran a través del tràmit OVICE:

a) Una memòria econòmica del projecte o compte justificatiu, consistent en la relació detallada de les despeses realitzades per a la realització de l'intercanvi, d'acord amb el model proporcionat pel Servei d'Educació Plurilingüe.

b) Una memòria d'avaluació i impacte del projecte realitzat pels centres educatius, d'acord amb el model proporcionat pel Servei d'Educació Plurilingüe.

2. Atés el caràcter de sobredotació per despesa extraordinària de funcionament, en els documents de control de l'activitat econòmica del centre docent públic hauran d'especificar-se els ingressos i les despeses que es produïsquen per raó d'esta convocatòria. Els centres adjuntaran la justificació de l'import de l'assignació econòmica concedida al balanç anual que han d'efectuar d'acord amb el que disposa l'Orde de 18 de maig de 1995, de la Conselleria d'Educació i Ciència, per la qual es deleguen als directors dels centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana determinades facultats ordinàries en matèria de contractació, i s'aproven les normes que regulen la gestió econòmica d'estos centres.



3. Els centres guardaran les factures o documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa de les despeses efectuades per a posteriors comprovacions de la inversió amb data compresa des de la publicació de la convocatòria fins el 30 de juny de 2024.

4. Tant la dotació percebuda pels centres com les despeses a càrrec seu s'inscriuran en els apartats corresponents de la gestió econòmica en ITACA.

5. La dotació percebuda pels centres educatius s'inscriurà en l'apartat d'ingressos de la gestió econòmica d'ITACA.

6. Les despeses s'inscriuran, des de la data d'efectes, en un subcompte justificatiu específic dins la gestió econòmica d'ITACA per tal de comptabilitzar les despeses del projecte d'intercanvis escolars d'alumnat.

7. El centres hauran de gastar i justificar la totalitat de la quantitat econòmica que se'ls assigne. En cas que, per motius justificables, només gasten i justifiquen una part d'esta assignació, se'ls pagarà per la quantitat justificada.



Onze. Inclusió del projecte en la documentació del centre

1. El projecte d'intercanvi s'ha de fer constar en la Programació General Anual del curs 2023-2024.

2. Per a la realització de l'intercanvi, els centres que realitzen eixides fora de les seues instal·lacions han de comptar amb l'autorització escrita de la persona representant legal de cada alumne o alumna participant en l'activitat.



Dotze. Ús de les Tecnologies de la informació i comunicació i protecció de dades personals

L'enregistrament digital i el tractament de qualsevol documentació relacionada amb esta convocatòria ha de complir la normativa per la qual es regula l'ús de les tecnologies de la informació i comunicació i la protecció de dades en l'àmbit de la Generalitat Valenciana. Per a això, els centres educatius hauran d'ajustar-se a allò que establixen les corresponents resolucions per les quals s'aproven les instruccions per a l'organització i el funcionament del curs 2023-2024.



Tretze. Certificació de participació en el projecte d'intercanvi

1. El professorat que participe en l'activitat d'intercanvi rebrà una assignació de crèdits per la realització d'una activitat que contribuïx a la millora de la qualitat de l'ensenyament, a raó de cinc crèdits per dia, amb un màxim de deu crèdits, d'acord amb l'Ordre 54/2014, d'1 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'acreditació i valoració de les activitats de formació permanent i altres activitats per a la millora de la qualitat de l'ensenyament que realitzen els funcionaris docents que impartixen ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana.



2. El certificat de participació en l'intercanvi ha de ser firmat pel secretari o secretària del Consell Escolar del centre, i el reconeixement dels crèdits es realitzarà d'ofici a través de la seua inscripció en el sistema d'informació ITACA, d'acord amb l'Orde 54/2014.





Catorze. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ordenació educativa i política lingüística la facultat de resoldre la convocatòria i concedir les assignacions econòmiques als centres educatius seleccionats, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació d'esta resolució, i també per a resoldre i notificar totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.



València, 24 de gener de 2024.- El conseller d'Educació, Universitats i Ocupació: José Antonio Rovira Jover.

Mapa web