Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 25 de gener de 2017 de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen proves selectives per a l'ingrés en l'escala oficial-especialista d'aquesta



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7971 de 02.02.2017
Número identificador:  2017/702
Referència Base de Dades:  001185/2017
 



RESOLUCIÓ de 25 de gener de 2017 de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen proves selectives per a l'ingrés en l'escala oficial-especialista d'aquesta (grup C, subgrup C1). Referència C01/17. [2017/702]

D'acord amb el que disposen els articles 183 i 184 de l'Estatut d'aquesta Universitat, aprovat per Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del 9 de febrer), i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal d'administració i serveis, aquesta Universitat, en ús de les competències que li estan atribuïdes en l'article 2.2 e) de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, com també en l'Estatut d'aquesta Universitat, i segons el que disposa l'article 21.2 j) de la Llei 36/2014, de 26 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2015, acorda convocar proves selectives per a l'ingrés en l'escala oficial-especialista de la Universitat d'Alacant (grup C, subgrup C1). Les places formen part de l'oferta d'ocupació publicada en el DOCV de data 22 de juliol de 2016 que ha sigut informada a la Direcció General de Costos de Personal i Pensions Públiques del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. La convocatòria ha sigut autoritzada per resolució de la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència de data 18 de juliol de 2016.





Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per a cobrir dues places de l'oferta d'ocupació de la Universitat d'Alacant de l'any 2016, del grup C, subgrup C1, escala oficial-especialista (referència C01/17), pel sistema general d'accés lliure, per a ocupar llocs d'administració especial, sector laboratoris d'instrumentació científica, perfils A i B, en els Serveis Tècnics d'Investigació.

D'acord amb el que preveu l'acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant de 17 de desembre de 2013, pel qual s'aprova el II Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre Dones i Homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que hi ha infrarepresentació de dones en l'escala oficial-especialista, administració especial, sector laboratoris d'instrumentació científica, per la qual cosa la Universitat d'Alacant, compromesa amb el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, anima especialment el col·lectiu de dones a participar en aquesta convocatòria.

1.2. A aquesta convocatòria, hi seran aplicables la Llei orgànica 6/2001, d'universitats, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l'àmbit d'aplicació de la Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de la Universitat d'Alacant (DOCV 9 de febrer), i altres normatives d'aplicació general.



1.3. El procediment de selecció de les aspirants o els aspirants serà el de concurs-oposició. L'oposició estarà formada pels exercicis següents:

Primer exercici: De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en un qüestionari amb 4 respostes alternatives en cada pregunta de les quals només una serà la correcta, en què es contestaran preguntes relacionades amb la totalitat del temari corresponent a cada perfil (A o B) i que contindrà com a màxim un 20 % del total de les preguntes referents a la part I de l'Annex I. Constarà com a màxim de 100 preguntes i la durada d'aquest no podrà superar els 90 minuts. Es valorarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta contestada erròniament tindrà una penalització d'un terç sobre les correctes i les contestacions en blanc no puntuaran.



Per a superar aquest exercici serà necessari aconseguir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Segon exercici: De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en un exercici de preguntes concretes de resposta curta, relacionades amb la part II corresponent a cada perfil (A o B) de l'annex I. La durada no podrà ser superior a 2 hores. Es valorarà de 0 a 10 punts.

Per a superar aquest exercici serà necessari aconseguir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Tercer exercici: De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la resolució de supòsits pràctics relacionats amb el temari corresponent a cada perfil (A o B) arreplegat en la part II de l'annex I. El tribunal proporcionarà el material, mitjans i instruccions que considere adequats per a dur a terme aquest exercici.

La realització de l'exercici no podrà tenir una durada superior a 2 hores. Es valorarà de 0 a 10 punts.

Per a superar aquest exercici serà necessari aconseguir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Quart exercici: De caràcter obligatori i no eliminatori, consistirà en dues fases:

Primera fase: Realització d'una prova de traducció directa d'idioma anglès al castellà sense l'ajuda de diccionari. Es valorarà de 0 a 2 punts.



Segona fase: Exercici de coneixements de valencià, consistirà en una prova de traducció del valencià al castellà, sense l'ajuda de diccionari. Es valorarà de 0 a 4 punts.

1.4. Fase de concurs: Es valoraran els mèrits acreditats per les aspirants o els aspirants que hagen superat la fase d'oposició. Només podran ser considerats aquells mèrits obtinguts fins a la data en què acabe el termini de presentació de sol·licituds d'admissió a les proves selectives d'aquesta convocatòria.

El concurs, que no tindrà caràcter eliminatori, farà referència a aptituds, coneixements i experiència de les candidates o els candidats d'acord al barem següent:

Titulació: 1 punt per estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició de la llicenciatura o el grau en Química o en Física o titulació equivalent.

Experiència: Fins a un màxim de 10 punts, a raó de 0,16 per cada mes complet de servei en llocs amb funcions afins en qualsevol administració pública o universitat pública.

Altres mèrits: 1 punt màxim. Es valorarà la formació i l'experiència no contemplada en l'apartat anterior i que estiga relacionada amb les funcions desenvolupades en el lloc de treball.

1.5. La qualificació resultant de la totalitat dels exercicis estarà determinada per la suma de puntuacions obtingudes en cadascun d'aquests.

Amb el resultat de l'últim exercici de la fase d'oposició, el tribunal exposarà al públic la relació d'aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris passen a la fase de concurs, i els citarà perquè en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les qualificacions, presenten la instància amb la relació de mèrits que cal valorar previstos en la base 1.4. i la documentació acreditativa d'aquests, bé mitjançant còpia simple si es tracta de documentació expedida per la Universitat d'Alacant, o bé mitjançant còpies autenticades notarialment o administrativa a través de l'acarament si es tracta de documentació expedida per un organisme diferent d'aquesta Universitat, en el registre general de la Universitat d'Alacant o en qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE 2 d'octubre).

No es valoraran aquells mèrits que no es troben prou acreditats, i no s'admetrà cap documentació presentada fora de termini.



1.6. Acabat el termini de presentació de documentació establit en la base anterior, el tribunal publicarà en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html, la llista provisional de valoracions de la fase de concurs i concedirà un termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació perquè les persones interessades formulen les reclamacions i les esmenes que creguen pertinents en relació al barem d'aquestes.

1.7. Resoltes les al·legacions i les esmenes possibles el tribunal dictarà resolució que fixarà la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats per al nomenament com a personal funcionari de carrera.

Per a la confecció d'aquesta relació se sumaran les qualificacions obtingudes per cada aspirant en la fase d'oposició i en la fase de concurs. A continuació s'ordenaran per ordre de puntuació de major a menor, i s'interromprà la relació quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el del nombre de places convocades, sense que en cap cas puga contenir un nombre superior al de places convocades.

No obstant l'anterior, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament d'igual nombre d'aspirants que el de vacants convocades, quan es produïsquen renúncies o concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del nomenament o la presa de possessió d'aquestes, l'òrgan convocant requerirà de l'òrgan de selecció una relació complementària d'aspirants aprovats que seguisquen les persones proposades, per al possible nomenament d'aquests com a personal funcionari de carrera.

En cas d'empat, l'ordre s'establirà segons la major puntuació obtinguda per cada aspirant en el tercer exercici, en segon lloc, de mantenir-se l'empat, s'atendrà a la major puntuació en el segon exercici, en tercer lloc, de mantenir-se l'empat, s'atendrà a la major puntuació en el primer exercici. Si persistira aquest empat, s'atendrà a la major puntuació en la fase de concurs. En última instància, l'ordre d'aspirants s'establirà mitjançant sorteig públic.

Si en la base 1.1 es fera constar infrarepresentació d'algun dels gèneres, per a dirimir els empats s'aplicaran les instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern de 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre)



Si el nombre d'aspirants aprovats fóra inferior al de places convocades, les places sobrants seran declarades desertes.



2. Requisits de les candidates o els candidats

2.1. Per a ser admès en la realització de les proves selectives, les aspirants o els aspirants hauran de reunir els requisits següents:

2.1.1. Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional dels estats membres de la Unió Europea o estar inclòs en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes establits en l'apartat 1 de l'article 54 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. També podran participar el cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents i als del seu cònjuge sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.



2.1.2. Tenir complits els setze anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

2.1.3. Estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició del títol de Batxiller, Tècnica o Tècnic o equivalent o tenir superada la prova d'accés a la Universitat per a majors de 25 anys, sempre que es complisquen els requisits previstos en l'article 4.3 de l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger caldrà estar en possessió de la credencial que acredite l'homologació d'aquesta.

2.1.4. Haver superat el curs per a l'obtenció de la llicència d'operador d'instal·lacions radioactives, camp d'aplicació: Control de processos i tècniques analítiques.

2.1.5. Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les funcions o les tasques corresponents.

2.1.6. No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies de l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se en inhabilitació o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Tots els requisits enumerats en la base 2.1. hauran de complir-se en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.



3. Sol·licituds

3.1. Les persones que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran de fer-ho constar en instància disponible en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en l'Oficina Principal del Registre General de la Universitat (edifici de Rectorat i Serveis Generals), i que figura com a Annex V a aquesta convocatòria.

3.2. La presentació de sol·licituds es farà a l'Oficina Principal del Registre General de la Universitat o en les Oficines Auxiliars, situades en les Secretaries de Centre i a la Seu d'Alacant, en el termini de 20 dies naturals comptadors a partir del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, on apareixerà la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Es podran emprar les vies establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (que es manté en vigor en aplicació de l'últim paràgraf del punt 2 de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre). La sol·licitud que siga presentada a través de les Oficines de Correus haurà d'anar en sobre obert perquè el personal de Correus puga estampar-hi el segell amb la data de presentació abans de certificar-la. Si no es fera d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada en el Registre General d'aquesta Universitat.



En el sobre caldrà indicar l'adreça següent: Universitat d'Alacant, Servei de Selecció i Formació, Ctra. Sant Vicent del Raspeig, s/n, 03690 Sant Vicent del Raspeig.

3.2.1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de:

a) Fotocòpia del DNI. Els qui no tinguen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar-hi hauran de presentar fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre Estat amb qui tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar una declaració que deixe constància que no s'ha produït una separació de dret del cònjuge i, si escau, del fet que la persona aspirant viu a les seues expenses o està a càrrec seu.

b) Comprovant bancari d'haver abonat els drets d'examen, establits en 13,76 €, i caldrà fer-hi constar el nom, els cognoms i la referència de la convocatòria (C01/17). Aquests s'ingressaran en el compte 0081-3191-41-0001027704 (IBAN: ES97) del Banc Sabadell.



3.2.2. D'acord amb el que estableix l'article 35.un del Decret legislatiu 1/2005 de 25 de febrer, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exempts del pagament de la taxa establida en el paràgraf anterior, les aspirants o els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Per a gaudir d'aquesta exempció caldrà adjuntar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %.

3.2.3. Estaran exempts del pagament de la taxa establida en la base 3.2.1 b) les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la convocatòria. Per al gaudi de l'exempció serà requisit que no hagueren rebutjat, en el termini referit, cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagueren negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, serà sol·licitada a l'oficina corresponent del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a l'acreditació de les rendes, s'acreditarà amb una declaració escrita de la persona sol·licitant en la qual s'afirme que no es perceben rendes superiors al salari mínim interprofessional. Els dos documents hauran d'adjuntar-se inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives (article 17 de la Llei 50/1998).

3.2.4. D'acord amb el que estableix en els articles 35.2, 35.3, 35.5 i 35.6 del Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exempts del pagament de la taxa establida en la base 3.2.1 b) els membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial i gaudiran d'una bonificació del 50 % els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general. Per al gaudi de l'exempció caldrà adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite aquesta condició.

3.2.5. Així mateix estaran exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen, d'acord amb el que estableix l'article 35.7 del Decret Legislatiu 1/2005, les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.3. En cap cas el tràmit de pagament en l'oficina bancària serà substitutiu d'aquest tràmit de presentació dins del termini i en la forma escaient de la sol·licitud.

3.4. El personal aspirant haurà d'observar les instruccions del revers de la instància per a l'emplenament de la sol·licitud i tindrà en compte les puntualitzacions següents:

3.4.1. En els tres primers apartats de les dades de la «Convocatòria» cal indicar:

«1. Cos/escala o categoria»: Oficial-especialista.

«2. Referència»: C01/17.

«3. Forma d'accés»: L.

3.4.2. Les aspirants o els aspirants amb minusvalideses que vulguen sol·licitar adaptació de temps i/o mitjans per a la realització dels exercicis, hauran d'indicar-ho en la sol·licitud en el requadre número 5 d'aquesta, i serà requisit, en aquest cas, acompanyar el corresponent certificat acreditatiu del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent a la instància, a fi de fer efectiva, si escau, aquesta petició.

3.4.3. En l'apartat «20. DADES QUE CAL CONSIGNAR SEGONS LES BASES DE LA CONVOCATÒRIA» es farà constar:

En el requadre A), el perfil al qual s'opta: A i/o B.

En el requadre B), en quin idioma dels dos oficials de la Comunitat Autònoma, valencià o castellà, volen que se'ls proporcionen els textos dels exercicis del procés selectiu. Si no opten per cap dels dos, se'ls proporcionarà en qualsevol d'aquests, a elecció del tribunal.



En el requadre C), les persones que tinguen dret a l'exempció o a la bonificació establida en la base 3.2., el tipus d'exempció que li correspon (3.2.2., 3.2.3, 3.2.4. o 3.2.5.).

3.5. Els mers errors de fet que de la sol·licitud se'n pogueren derivar, podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

3.6. Les dades de caràcter personal aportades pel personal aspirant quedaran incloses en el fitxer automatitzat de personal d'aquesta universitat, que es compromet a no fer un ús diferent d'aquests que els recollits en la resolució de la Universitat d'Alacant, de 17 de desembre de 2002, per la qual es regula els fitxers automatitzats de dades de caràcter personal (DOCV 15.01.2003).

La Universitat d'Alacant informa així mateix, sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades; que han de ser exercits, per escrit, davant del Gerent d'aquesta Universitat.



4. Admissió d'aspirants

4.1. Expirat el termini de presentació d'instàncies el gerent de la Universitat d'Alacant dictarà resolució, que es publicarà en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.



4.2. Les aspirants o els aspirants exclosos disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir del següent al de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per a poder esmenar el defecte que haja motivat l'exclusió.

En qualsevol cas, per a evitar errors i possibilitar l'esmena dins del termini, les aspirants o els aspirants comprovaran no solament que figuren en la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, sinó que a més els seus noms i DNI consten correctament en aquesta relació.

4.3. Conclòs aquest termini, es publicarà resolució en la qual, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, s'arreplegarà el lloc, la data i l'hora de començament del primer exercici, amb una antelació mínima de 15 dies hàbils. Aquesta resolució es publicarà en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



4.4. En qualsevol moment del procés selectiu, si el tribunal tinguera coneixement que alguna de les persones no té la totalitat dels requisits exigits per aquesta convocatòria prèvia audiència de la persona interessada, haurà de proposar-ne l'exclusió al rector de la Universitat, i li comunicarà així mateix, les inexactituds o les falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives, als efectes procedents.

Contra l'exclusió de l'aspirant podrà interposar-se recurs d'alçada, davant de la mateixa autoritat indicada en el paràgraf anterior.



5. Tribunals

5.1. Els membres del tribunal i les seues assessores o els seus assessors se subjectaran en el seu règim i funcionament al que estableix l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en aquesta llei i al que preveu l'article 8 del Decret 33/1999, de 9 de març del govern valencià pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l'àmbit d'aplicació de la Llei de funció pública valenciana.



Els membres del tribunal hauran de reunir a més, els requisits previstos en l'article 57 de la Llei 10/2010 d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

5.2. Prèvia convocatòria de la presidenta o el president, es constituirà el tribunal que requerirà l'assistència de la presidenta o el president i la secretària o el secretari i la de la meitat, almenys, dels seus membres titulars o suplents.

5.3. Durant el procés selectiu, el tribunal resoldrà tots els dubtes que pogueren sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, com també el que s'haja de fer en els casos no previstos.

5.4. El tribunal, podrà disposar de la incorporació als seus treballs d'assessores i assessors especialistes per a les proves corresponents dels exercicis que creguen pertinents i es limitaran a oferir la seua col·laboració en les seues especialitats tècniques. La designació d'aquests haurà de comunicar-se al rector de la Universitat i fer-se pública.

5.5. El tribunal qualificador adoptarà les mesures necessàries en aquells casos en què siga necessari, de manera que las persones amb minusvalideses, gaudisquen de similars condicions per a la realització dels exercicis que la resta de les altres persones participants. En aquest sentit s'establiran, per a les persones amb minusvalideses que ho sol·liciten les adaptacions possibles en temps i mitjans per a la seua realització. Si en qualsevol moment del procés selectiu se suscitaren dubtes al tribunal respecte de la capacitat d'una aspirant o un aspirant per a l'acompliment de les activitats habitualment desenvolupades pel personal funcionari de l'escala al fet que es refereixen aquestes proves, podrà recaptar el corresponent dictamen dels òrgans competents de la comunitat autònoma corresponent, en aquest cas, podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió de les proves fins a la recepció del dictamen.

5.6. El tribunal qualificador de les proves adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense que es conega la identitat del personal aspirant. Seran excloses aquelles persones en els fulls d'examen de les quals hi haja noms, trets, marques o signes que permeten conèixer la seua identitat.



5.7. El Tribunal vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat d'oportunitats i de tracte entre dones i homes.

5.8. A l'efecte de comunicació i altres incidències el tribunal tindrà la seu en el Servei de Selecció i Formació de la Universitat, Campus de Sant Vicent, telèfon 965 90 39 39.

5.9. Els membres del tribunal percebran les gratificacions per assistència fixades en el Decret 24/1997 d'11 de febrer, del govern valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris (DOGV 17.02.1997).

5.10. El tribunal, titular i suplent, el nomenament del qual serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, estarà compost per: la presidenta o el president, la secretària o el secretari i 3 vocals.



6. Desenvolupament dels exercicis

6.1. Els exercicis tindran lloc en les dependències de la Universitat d'Alacant, Campus de Sant Vicent. El primer exercici es farà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució a què fa referència la base 4.3.

6.2. Les aspirants o els aspirants seran convocats per a cada exercici en única crida, i seran excloses de l'oposició aquelles persones que no compareguen i quedaran decaigudes en el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que siga per causes justificades.

6.3. En cada exercici, el personal aspirant de nacionalitat espanyola haurà d'acreditar-ne la identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, del passaport, o del permís de conduir. Les aspirants o els aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar-ne la identitat mitjançant el document original que en el país del que és nacional se li expedisca a aquest efecte. L'incompliment d'aquest requisit determinarà l'exclusió de les proves. En cap cas seran vàlides les còpies o les fotocòpies d'aquests documents.

6.4. En qualsevol moment les aspirants o els aspirants podran ser requerits pels membres del tribunal amb la finalitat d'acreditar la seua identitat.

6.5. El personal aspirant haurà d'observar en tot moment les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant o assessor durant el desenvolupament de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes.

6.6. Després de la realització de cadascuna de les proves, el tribunal farà pública en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html, la llista d'aspirants que les hagen superat.

6.7. La publicació dels successius anuncis de realització del segon i els altres exercicis es farà pel tribunal en l'adreça de la pàgina web següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html, amb quaranta-vuit hores, almenys, d'antelació a la data assenyalada per a la iniciació d'aquests. Quan es tracte del mateix exercici l'anunci de realització es farà amb dotze hores, almenys, d'antelació.





7. Llista d'aspirants aprovats

Finalitzat el procés selectiu, el tribunal remetrà al gerent, per a ser publicat mitjançant Resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats per al nomenament com a personal funcionari de carrera, per ordre de puntuació aconseguida, confeccionada segons el que preveu la base 1.7 d'aquesta convocatòria, que en cap circumstància podrà ser superior al de places convocades.





8. Presentació de documents i nomenament de personal funcionari



8.1. En el termini de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà a aquell en què es van fer públiques les llistes definitives, les opositores o els opositors hauran de presentar en el Registre General de la Universitat els documents següents:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat, o certificació de naixement expedida per l'organisme oficial corresponent. Per al personal aspirant que no tinga la nacionalitat espanyola, fotocòpia del document que acredite la seua nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar al càrrec del nacional d'un altre Estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar declaració jurada o promesa que no hi ha una separació de dret del cònjuge i, si escau, del fet que la persona aspirant viu a expenses seues o està a càrrec seu.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver fet tots els estudis per a l'obtenció d'aquest i haver abonat els drets per a l'expedició del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger haurà de presentar-se a més del títol, la credencial que n'acredite l'homologació.



c) Declaració de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o d'aquelles pròpies de l'escala motiu de la convocatòria i en el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir segons model que figura com a annex II. Les aspirants o els aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran de fer, a més, declaració de no trobar-se inhabilitades o inhabilitats o en situació equivalent ni haver sigut sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública segons model que figura com a annex III a aquesta convocatòria.

d) Certificat mèdic que acredite tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents. A aquest efecte, els reconeixements es faran a través dels serveis mèdics que hi ha en el servei de prevenció de la Universitat d'Alacant.

e) Les persones aprovades que tinguen alguna discapacitat hauran de presentar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent d'altres administracions públiques que acredite aquesta condició, com també la seua capacitat per a exercir les tasques i les funcions corresponents.

f) L'acreditació dels coneixements de valencià que disposa l'article 53.2 de la Llei 10/2010 d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, es farà mitjançant l'aportació de la declaració que figura com a Annex IV d'aquesta convocatòria, acompanyada, si escau, d'algun dels documents relacionats. Els qui no estigueren en possessió d'algun d'aquests, quedaran compromesos a fer-ho en el termini de dos anys, o a la realització dels cursos que a aquest fi organitzen els organismes oficials competents, també arreplegat en l'annex de referència.



g) Acreditació de qualsevol altre requisit establit en la base 2.1 no previst en els apartats anteriors.

8.2. Els qui tingueren la condició de personal funcionari de carrera o de personal laboral de plantilla estaran exempts de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja provats per a obtenir el seu anterior nomenament, i hauran de presentar certificació del ministeri o organisme del que depengueren per a acreditar aquesta condició, amb expressió del nombre i import del trienni, com també la data del seu compliment.

8.3. Els qui dins del termini fixat i excepte els casos de força major no presentaren la documentació, o que de l'examen d'aquesta se'n deduïra que manca d'algun dels requisits assenyalats en la base 2.1 no podran ser nomenats personal funcionari de carrera i quedaran anul·lades les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagueren incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial. La plaça no ocupada per la persona aspirant que incórrega en els supòsits detallats en aquesta base quedarà vacant.

8.4. La presidenta o el president del tribunal enviarà còpia certificada de la relació definitiva d'aspirants aprovats al rector de la Universitat i proposarà el nomenament d'aquests com a personal funcionari de carrera. Per resolució d'aquest òrgan es nomenarà com a personal funcionari de carrera que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

8.5. La presa de possessió de les aspirants o els aspirants aprovats es farà en el termini d'un mes comptador des de la data de publicació del seu nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





9. Borsa de treball

La borsa de treball es formarà, com s'estableix en l'article 3 del Reglament de Confecció de Borses de Treball de la Universitat d'Alacant, amb el personal aspirant que haja superat algun exercici dels que constitueixen el procés selectiu, segons l'ordre de prioritat que s'obtinga pel total de la puntuació obtinguda, inclosa la fase de concurs, en el cas dels qui hi arriben, i amb preferència dels qui hagen aprovat un nombre d'exercicis més gran.

En cas d'empat en la puntuació global, i a igual nombre d'exercicis superats, l'ordre s'establirà alfabèticament i començarà per la lletra que determine la Resolució de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció del personal aspirant a totes les proves selectives del conjunt de les administracions públiques valencianes i que s'haja aplicat al procés selectiu del que es derive la borsa.

Si encara així hi haguera empat es resoldrà mitjançant sorteig.

Si en la base 1.1 es fera constar infrarepresentació d'algun dels gèneres, per a dirimir els empats s'aplicaran les instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern de 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre)





10. Notificacions al personal aspirant

A l'efecte de notificació, i d'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en aquestes bases, com també la informació d'altres actes que se'n deriven que requerisquen publicació, inclosos els recursos en via administrativa, es faran en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html,



En aquesta mateixa adreça es troba la resta d'informació general que fa referència a la convocatòria.



11. Norma final

Contra aquesta resolució i els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciosoadministratiu davant del jutjat contenciosoadministratiu d'Alacant que siga competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosoadministrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant del Rector, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.



Davant de les actuacions del tribunal, podrà interposar-se un recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació o notificació. El recurs podrà interposar-se davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant del rector com a òrgan competent per a resoldre'l.



Alacant, 25 de gener de 2017.– El gerent: Rafael Pla Penalva.







ANNEX I

Temari



PART I (PERFILS A I B)

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: títol preliminar i títol I (Dels drets i deures fonamentals).

Tema 2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol I (La Comunitat Valenciana) i títol III (La Generalitat).

Tema 3. Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià: títol preliminar (Principis generals), títol I (De l'ús del valencià) i títol IV (De l'actuació dels poders públics).



Tema 4. Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats: títols: preliminar (De les funcions i autonomia de les Universitats), I (De la naturalesa, creació, reconeixement i règim jurídic de les Universitats) i IV (Coordinació, cooperació i col·laboració universitària).



Tema 5. Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de la Universitat d'Alacant: títol Preliminar (Naturalesa, principis i finalitats), títol I (De l'estructura de la Universitat d'Alacant), títol II (Del govern i representació de la universitat), títol III (De les activitats de la universitat), títol IV (De la comunitat universitària) i títol V (Del règim econòmic i financer).



Tema 6. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: títol preliminar (Disposicions generals), títol I (Dels interessats en el procediment), títol II (De l'activitat de les administracions públiques), títol III (Dels actes administratius), títol IV (De les disposicions sobre el procediment administratiu comú) i títol V (De la revisió dels actes en via administrativa).



Tema 7. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: títol preliminar (Disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic) i títol III (Relacions interadministratives).

Tema 8. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: títol I (Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la Llei), títol III (Personal al servei de les administracions públiques), capítol II (Ordenació dels llocs de treball) del títol IV, títol V (Naixement i extinció de la relació de servei) i Títol VI (Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic).



Tema 9. Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal: títol I (Disposicions Generals), títol II (Principis de la protecció de dades) i títol III (Drets de les persones).



Tema 10. Normativa que regula la jornada de treball, horaris, permisos, llicències i vacances del PAS de la Universitat d'Alacant.

Tema 11. Incompatibilitats: La Llei 53/1984, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Tema 12. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: Títol preliminar (Objecte i àmbit de la llei), títol I (El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació); capítol I (Principis generals); articles 23, 24 i 25 del capítol II (Acció administrativa per a la igualtat) del títol II; capítol I (Igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral), capítol II (Igualtat i conciliació); capítol III (Els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat) del títol IV; capítol I (Criteris d'actuació de les administracions públiques) del títol V.





PART II. PERFIL A

Tema 13. Sistemes de gestió de qualitat ISO 9001.

Tema 14. Sistemes de gestió ambiental ISO 14001.

Tema 15. Sistemes integrats de gestió de qualitat i medi ambient. Documentació. Control operacional. Seguiment i mesurament.

Tema 16. Prevenció de riscos laborals i primers auxilis en laboratoris d'anàlisis.

Tema 17. Instal·lacions generals en laboratoris d'anàlisis. (I) Instal·lacions i manipulació de gasos a pressió. Sistemes d'extracció de gasos.



Tema 18. Instal·lacions generals en laboratoris d'anàlisis. (II) Sistemes de refredament per recirculació d'aigua. Sistemes de buit.

Tema 19. Instal·lacions generals en laboratoris d'anàlisis. (III) Instal·lacions i manipulació de líquids criogènics.

Tema 20. Equipament bàsic general en laboratoris d'anàlisis.

Tema 21. Gestió de residus en laboratoris d'anàlisis.

Tema 22. Anàlisi elemental. Definició, terminologia i tècniques.

Tema 23. Anàlisi elemental. Instrumentació.

Tema 24. Anàlisi elemental. Aplicacions.

Tema 25. Manteniment de sistemes d'Anàlisi Elemental.

Tema 26. L'estat cristal·lí. Conceptes bàsics.

Tema 27. Aspectes bàsics dels rajos X.

Tema 28. Sistemes de generació de rajos X.

Tema 29. Monocromadores, filtres i col·limadores per a radiació X.

Tema 30. Detectors de rajos X.

Tema 31. La interacció dels rajos X amb la matèria.

Tema 32. Fluorescència de rajos X (FRX). Definició, terminologia i tècniques.

Tema 33. Fluorescència de rajos X (FRX). Instrumentació.

Tema 34. Fluorescència de rajos X (FRX). Aplicacions.

Tema 35. Microfluorescència de rajos X (µFRX). Aspectes bàsics i diferències amb FRX.

Tema 36. Microfluorescència de rajos X (µFRX). Instrumentació i Aplicacions.

Tema 37. Fluorescència de rajos X. Manteniment de sistemes de fluorescència de rajos X.

Tema 38. Difracció de rajos X (DRX). Definició, terminologia i tècniques.

Tema 39. Difracció de rajos X (DRX). Instrumentació.

Tema 40. Difracció de rajos X (DRX). Aplicacions.

Tema 41. Difracció de rajos X (DRX). Manteniment dels equips de DRX.

Tema 42. Espectroscòpia fotoelectrònica de rajos X (XPS). Definició i terminologia.

Tema 43. Espectroscòpia fotoelectrònica de rajos X (XPS). Instrumentació.

Tema 44. Espectroscòpia fotoelectrònica de rajos X (XPS). Aplicacions.

Tema 45. Espectroscòpia fotoelectrònica de rajos X (XPS). Manteniment d'espectròmetres XPS.

Tema 46. Protecció radiològica. Conceptes, riscos, mesures de seguretat, zones, personal de treball i normativa.

Tema 47. Programa de protecció radiològica operacional.



PART II. PERFIL B

Tema 13. Aspectes bàsics de la radiació electromagnètica i els mètodes espectroscòpics.

Tema 14. Interacció de la radiació amb la matèria.

Tema 15. Espectroscòpia Raman. Aspectes bàsics.

Tema 16. Espectroscòpia Raman. Instrumentació.

Tema 17. Espectroscòpia Raman. Ús i maneig d'espectrofotòmetres Raman. (I) Selecció de condicions d'anàlisis.

Tema 18. Espectroscòpia Raman. Ús i maneig d'espectrofotòmetres Raman. (II) Anàlisi de mostres.

Tema 19. Espectroscòpia Raman. Tècniques de mesura. (I) Imaging i mapping.

Tema 20. Espectroscòpia Raman. Tècniques de mesura. (II) Raman UV i Raman ressonant.

Tema 21. Espectroscòpia infraroja per transformada de Fourier (FTIR). Aspectes bàsics.

Tema 22. Espectroscòpia infraroja per transformada de Fourier (FTIR). Instrumentació.

Tema 23. Espectroscòpia infraroja per transformada de Fourier (FTIR). Tècniques de mesura. (I) Transmissió i reflectància difusa.

Tema 24. Espectroscòpia infraroja per transformada de Fourier (FTIR). Tècniques de mesura. (II) Reflectància total atenuada.

Tema 25. Espectroscòpia infraroja per transformada de Fourier (FTIR). Tècniques de mesura. (III) Microscòpia FTIR.

Tema 26. Espectroscòpia ultraviolat-visible (UV-Vis). Aspectes bàsics.

Tema 27. Espectroscòpia ultraviolat-visible (UV-Vis). Instrumentació.

Tema 28. Espectroscòpia ultraviolat-visible (UV-Vis). Ús i maneig d'espectrofotòmetres UV-Vis. (I) Mesura de mostres líquides.

Tema 29. Espectroscòpia ultraviolat-visible (UV-Vis). Ús i maneig d'espectrofotòmetres UV-Vis. (II) Mesura de mostres sòlides.

Tema 30. Metodologies de determinació quantitativa en Espectroscòpia molecular Raman, FTIR i UV-Vis.

Tema 31. Dicroisme circular i dispersió òptica rotatòria. Aspectes bàsics.

Tema 32. Dicroisme circular electrònic i dispersió òptica rotatòria. Instrumentació.

Tema 33. Dicroisme circular electrònic. Ús i maneig d'espectropolarímetres.

Tema 34. Dicroisme circular vibracional (VCD). Instrumentació.

Tema 35. Dicroisme circular vibracional (VCD). Ús i maneig d'espectròmetres VCD.

Tema 36. Validació i manteniment d'equips Raman, FTIR, UV-Vis i Dicroisme circular.

Tema 37. Difracció de monocristall. Aspectes bàsics.

Tema 38. Difracció de monocristall. Instrumentació.

Tema 39. Difracció de monocristall. Ús i maneig de difractòmetres. (I) Selecció i muntatge de mostres.

Tema 40. Difracció de monocristall. Ús i maneig de difractòmetres. (II) Anàlisi de mostres.

Tema 41. Difracció de monocristall. Ús i maneig de difractòmetres. (III) Anàlisi de mostres a baixa temperatura.

Tema 42. Difracció de monocristall. Manteniment i calibratge.

Tema 43. Difracció de monocristall. Mesures de seguretat en laboratori de rajos X. Protecció radiològica. Protecció radiològica operacional.



Tema 44. Sistemes integrats de qualitat en laboratoris. Normes ISO 9001 i ISO 14001.

Tema 45. Prevenció de riscos laborals i primers auxilis en laboratoris d'anàlisis.

Tema 46. Instal·lacions generals en laboratoris d'anàlisis. Instal·lacions i manipulació de gasos a pressió. Sistemes d'extracció de gasos. Sistemes de refredament per recirculació d'aigua. Instal·lacions i manipulació de líquids criogènics.

Tema 47. Gestió de residus en un laboratori d'anàlisi.







ANNEX II

Declaració que cal presentar per tot el personal aspirant aprovat



Sra./Sr. …, amb domicili a …, i document nacional d'identitat número …



Declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala ….



Que no ha sigut separada o separat ni s'ha revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni es troba en inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies de l'escala motiu de la convocatòria.



En el cas del personal laboral declara no trobar-se en inhabilitació per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



..., de ... de 20...







ANNEX III

Declaració que cal presentar, a més, per tot el personal aspirant aprovat que no tinga la nacionalitat espanyola



Sra./Sr. …, amb domicili a …, i (document d'acreditació de nacionalitat) número …



Declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala ….



Que no es troba inhabilitada o inhabilitat o en situació equivalent ni es troba sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.



..., de ... de 20..







ANNEX IV

Declaració acreditació de coneixements de valencià



Sra./Sr. ..., amb domicili a …, i document nacional d'identitat número …



Declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala …

Que compleix els requisits d'acreditació dels coneixements de valencià, i pot aportar:

Títol de batxillerat o equivalent cursat a la Comunitat Valenciana, i llibre de qualificacions on consten superades les assignatures de valencià.

Títol de l'escola oficial d'idiomes corresponent al tercer curs de coneixements de valencià.

Certificat de nivell mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de València.

Que es compromet a acreditar els coneixements de valencià en el termini de dos anys o a fer els cursos que per a això s'organitzen.



..., de ... de 20...

Mapa web