Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Catarroja. Bases específiques i convocatòria del procés selectiu per a la constitució d'una borsa de treball d'inspectors o inspectores de policia local.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9290 de 03.03.2022
Número identificador:  2022/1115
Referència Base de Dades:  001727/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau
      Descriptors toponímics: Catarroja



Bases específiques i convocatòria del procés selectiu per a la constitució d'una borsa de treball d'inspectors o inspectores de policia local. [2022/1115]

Per acord de la Junta de Govern Local de 4 de febrer de 2022 s'han aprovat les bases i la convocatòria per a la provisió del lloc d'inspector de la policia local en comissió de serveis.

Les sol·licituds hauran de presentar-se, d'acord amb les bases, en la seu electrònica de l'Ajuntament de Catarroja, o en la forma prevista en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 15 dies naturals, comptats des del següent al de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Bases específiques per a la convocatòria urgent de provisió del lloc d'inspector/a de la policia local en comissió de serveis



1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria urgent i inajornable és la formació de borsa de treball d'inspectors/es de la policia local en propietat de la Comunitat Valenciana per a donar cobertura de manera provisional a les tasques i responsabilitats que ha de dur a terme el lloc, d'acord amb el que s'estableix en la relació de llocs de treball i les funcions pròpies que li competisquen. Necessitats que es cobriran mitjançant nomenament en comissió de serveis al qual es refereix l'article 69 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, article 25 del Decret 179/2021, de 5 de novembre, del Consell, d'establiment de les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana; article 117 i següents de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, article 74 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. I atés que aquesta figura,d'acord amb la legislació vigent, solament requereix la idoneïtat de la persona i la seua voluntarietat, es considera necessari establir un procediment perquè, tota inspectora o inspector de policia local de qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana que ho desitge i reunisca els requisits establits per al seu acompliment, puga sol·licitar la seua incorporació a aquest Ajuntament i constituir així una borsa de treball atesos els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.



2. Convocatòria

L'anunci de la present convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquest anunci obrirà el termini de presentació de sol·licituds de les persones interessades a formar part de la borsa, el qual serà de quinze dies naturals comptats a partir de l'endemà a aquesta publicació.



3. Requisits de les persones aspirants

Per a ser admés o admesa al present procés selectiu en comissió de serveis, serà necessari, referits al dia en què va finalitzar el termini d'admissió de sol·licituds, complir els següents requisits:

a) Ser personal funcionari de carrera de la categoria que es convoca d'inspector, integrat en la subescala de serveis especials, classe inspector de la policia local, de qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana, en situació d'actiu.

b) No trobar-se en segona activitat per malaltia.

c) Tindre una edat, com a mínim, dos anys inferior a l'edat habilitant per a passar a segona activitat per raó d'edat.

d) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes B i A (qualsevol tipus de motocicleta), regulats en el Reglament general de conductors (Reial decret 818/2009, de 8 de maig), vigents durant tot el període de nomenament.

Posseir la capacitat funcional necessària, tant física com psíquica i sensorial, per a l'exercici de les tasques pròpies del lloc a exercir. Entre altres, no patir malaltia o defecte físic que li impedisca el normal exercici de les funcions pròpies de l'escala i categoria a la qual aspira, escala tècnica, categoria inspectora o inspector, d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques establides en l'annex II.B de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (DOGV 5148, 02.12.2005). Aquest extrem s'acreditarà mitjançant certificat mèdic oficial que indique expressament que en el moment de la presentació d'instàncies l'aspirant compleix amb els requisits establits en la citada ordre.



e) Aportar un compromís de l'Ajuntament d'origen autoritzant la comissió de serveis per una duració mínima d'un any.

f) No haver-li sigut imposada cap sanció disciplinària o, en cas contrari, haver sigut cancel·lada del seu full de serveis o tindre dret a la seua cancel·lació.

g) No estar sotmés/esa a expedient disciplinari ni procés penal. No obstant això, en cas contrari podrà sol·licitar-se la inclusió en la borsa; però no podrà obtindre's destinació durant la tramitació de l'expedient o procés penal. L'eventual obtenció de destinació queda condicionada a la resolució que pose fi a l'expedient o procés.

h) Experiència en l'organització d'unitats i serveis. Planificació de les activitats professionals dels i les integrants d'aquestes.



Les condicions per a l'admissió al procediment, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds, acreditant-se per declaració responsable pel que respecta als requisits individuals, i fins al moment de la incorporació. Serà obligatori presentar la declaració indicada en l'apartat e relativa al compromís de l'Ajuntament d'origen.

La pèrdua dels requisits, implicarà la revocació del nomenament.



Pel que respecta als mèrits al·legats al currículum, que tindrà consideració de declaració responsable, l'Ajuntament de Catarroja queda habilitat per a requerir l'acreditació documental de qualsevol mèrit al·legat, tant de manera prèvia al nomenament o una vegada iniciada el mateix.



4. Valoració del requisit d'idoneïtat

En compliment a la Jurisprudència del Tribunal Suprem, Sentència núm. 873/2019 de la Sala Contenciosa Administrativa, Secció Quarta, de 24 de juny de 2019, el fonament de dret 5é del qual, paràgraf 7é, exposa:

«La convocatòria pública a la qual es refereix l'article 81.3 del EBEP no implica – màximament si concorren necessitats urgents i inajornables – aplicar les exigències i formalitats procedimentals pròpies dels sistemes de provisió ordinaris, especialment el concurs, en el qual es presenten i valoren mèrits, es constitueixen òrgans d'avaluació, etc., bastarà:

– L'anunci de l'oferta de la plaça en comissió de serveis

– La constatació que l'eventual adjudicatari compta amb els requisits per a ocupar-la segons la relació de llocs de treball.

– I la seua idoneïtat per a exercir la plaça vacant»

Les persones aspirants hauran d'acompanyar a la sol·licitud per a formar de la bossa, un currículum o relació de cursos i titulacions, únicament als efectes de constatar que l'eventual persona adjudicatària compta amb els requisits per a ocupar-la, segons la relació de llocs de treball i poder valorar la idoneïtat de la persona aspirant per a exercir la plaça vacant.

La valoració de la idoneïtat de les persones candidates en relació amb els requisits exigits per a l'acompliment del lloc, es durà a terme mitjançant entrevista personal amb el comissari cap de la policia local i una persona de la plantilla de l'Ajuntament de Catarroja amb la categoria de psicòleg/a, on es contrastaran els coneixements de les persones aspirants amb les competències organitzacionals que estableix la relació de llocs de treball d'aquest Ajuntament. Així com, els coneixements en l'organització d'unitats i serveis, la planificació de les activitats dels i les integrants d'aquestes.

Una vegada vistos els currículums presentats i finalitzades les entrevistes realitzades, per part del comissari en cap de la policia local, es determinarà quina persona presenta millor idoneïtat per al lloc de treball a cobrir, realitzant el corresponent informe de conclusions i proposta de nomenament, a fi de formalitzar la comissió de serveis.



5. Condicions per a l'efectivitat del nomenament

El nomenament s'iniciarà a proposta del comissari cap de la policia local, amb el vistiplau d'Alcaldia, justificant la urgència i necessitat del nomenament per no poder cobrir-se el lloc amb el personal existent. Ordinàriament, la proposta de nomenament serà per 1 any, sense perjudici de pròrroga fins al màxim de 2 anys en el mateix lloc de treball, vinculat a la necessitat i urgència del nomenament.

Les cridades seran per ordre de puntuació (de major a menor) obtingut en el procés de valoració de la idoneïtat, d'acord amb la prelació que es constituïsca per decret de l'òrgan competent.

A continuació, l'Àrea de Recursos humans sol·licitarà la ratificació de l'autorització a l'Ajuntament d'origen coordinant la data d'efectes (baixa i alta).



6. Presentació de documents

La persona aspirant proposada haurà de presentar en l'Àrea de Recursos Humans els documents acreditatius següents:

1. Instància en la qual manifeste la seua conformitat amb la formalització de la comissió de serveis que li ha sigut proposta.

2. Declaració jurada de no haver estat separat/ada, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública, ni trobar-se en cap mena d'incapacitat.

3. Informe de salut expedit pel metge facultatiu del centre de salut (apartat e dels requisits).

4. Resta de documentació i informació personal de l'àmbit laboral, que se li requerisca per part de l'Àrea de Recursos Humans.

No presentar la documentació relacionada anteriorment dins del termini màxim de 5 dies, excepte els casos de força major o degudament justificats, o quan de la presentació dels documents es desprenga l'incompliment dels requisits de la convocatòria o en el supòsit de falsedat en la declaració, donarà lloc a la nul·litat de les actuacions de l'aspirant i, per tant, quedarà exclòs de la borsa de treball.



7. Recursos

La convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que deriven d'aquesta i de les actuacions del tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els casos i en les formes previstes en Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a partir del moment de la seua publicació i del de la convocatòria.



Cosa que es fa pública per a coneixement de les persones interessades.



Catarroja, 9 de febrer de 2022.– L'alcalde: Jesús Monzó i Cubillos

Mapa web